Малахия: житие святого, день памяти, молитва

Православные иконы и молитвы

Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.

Пророчества пророка Малахии

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † – https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 60 000 подписчиков.

Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!

Житие Пророка Малахии началось приблизительно за 400 лет до Р.Х. этот человек был последний из пророков Ветхого Завета.

Краткое житие

В православном мире пророки — это люди которые были и посланниками Божьими и предсказателями и толкователями. Святые Отцы часто называли Малахию «печатью пророков». Он являлся образцом для подражания, так как был очень добр, благочестив.

Народ за это назвал его Малахией, что означает «Ангел», «Вестник». Книга пророчеств пророка входит в канон Священных книг. В ней он:

  • разоблачает иудеев;
  • предвещает пришествие Иисуса Христа;
  • пророчит последний Суд.

Пророк был очень благочестив и верен своей вере. Он боролся за нее и обличал неверие. Часто звучали его обличительные речи в сторону священнослужителей и народа. Своей речью святой призывал людей покаяться и поверить в истинного Бога. Он передавал волю божью, о чем говорится в Библии.

Отошел в мир иной пророк Малахия в молодые лета и был погребен в селе Суфа. На иконах святого изображают очень красивым, добрым и благочестивым, исходя из ангельской манеры жизни пророка. Вклад в развитие православия пророков сложно передать словами.

Память святому православные христиане празднуют 3 (16) января.

Пророчества о последнем Папе

Указанные пророчества можно встретить и под другим названием «Пророчество о Папах святого Малахия». Впервые пророчество опубликовали в 1595 году. Содержит в себе оно 112 не больших высказываний на латинском языке, которые описывают римских пап начиная с 1143 года и до Второго пришествия.

По большей степени, самое популярное толкование – это то что папа Бенедикт ХVI будет предпоследним. Его правление уже завершено в 2013 году. Последнего из пап пророк называет Петром Римляном и указывает: ”Во время последних гонений Святой Римской Церкви воссядет Пётр Римлянин, который будет пасти овец среди множества терзаний; по свершении чего город семи холмов будет разрушен, и Судия страшный будет судить народ свой. Конец.”

По существу пророчество делят на две части. Первая гласит о падении престола с уходом папы. Вторая часть гласит о пришествии Судьи.

Мессианское пророчество пророка Малахии

Пророческая деятельность его проиходила в условиях возрождения храма Неемии. Основными требованиями к православным пророк описывал в моральном поведении, и в вере в Бога. В те времена пророк сурово обвинял:

  • народ за отсутствие благоговения, нарушение заветов отцов;
  • за ложь, клевету, чародейство;
  • за гонение жен, сирот и вдов, уклонение от уплаты десятины;
  • священников за отсутствие веры и лицемерие.

Угрожал Святой Судом Божьим, который будет предельно справедливым. Самое главное пророк четко предсказывал:

  • пришествие Спасителя;
  • пришествие Иона Крестителя;
  • суд Божий.

Толкуют его предсказания по-разному, однако многое из написанного уже сбылось.

Молитвы святому Пророку

То о чем молятся святому Пророку, это в первую очередь от порчи. Священнослужители , однако утверждают, что истинного верующего христианина не возьмет никакой магический ритуал.но по слабой вере есть люди которые поддаются действию темных сил и для них существует молитва пророку Малахии от порчи:

О, прехвальный и пречудный пророче Божий Малахие! Услыши нас, грешных и непотребных, в час сей предстоящих пред святою твоею иконою и усердно прибегающих к ходатайству твоему. Моли о нас Человеколюбца Бога, да подаст нам дух покаяния и сокрушения о гресех наших и всесильною Своею благодатию да поможет нам оставити пути нечестия, приспевати же во всяком деле блазе, да укрепит нас в борьбе со страстьми и похотьми нашими; да всадит в сердце наше дух смирения и кротости, дух братолюбия и незлобия, дух терпения и целомудрия, дух ревности к славе Божией и спасению ближних. Упраздни молитвами твоими, пророче, злыя обычаи мира, паче же погибельный и тлетворный дух века сего, заражающий христианский род неуважением к Божественней Православней вере, к уставам святыя Церкви и к заповедем Господним, непочтением к родителем и влаcтем предержащим, и низвергающий людей в бездну нечестия, развращения и погибели. Отврати от нас, пречудне пророче, предстательством твоим праведный гнев Божий, и избави вся грады и веси царства нашего от бездождия и глада, от страшных бурь и землетрясений, от смертоносных язв и болезней, от нашествия врагов и междоусобныя брани. Укрепи твоими молитвами православных людей, благопоспешествуй им во всех благих деяниих и начинаниях к водворению мира и правды в державе их. Пособствуй Всероссийкому Христолюбивому воинству во бранех со врагами нашими. Испроси, пророче Божий, от Господа пастырем нашим святую ревность по Бозе, сердечное попечение о спасении пасомых, мудрость в учении и управлении, благочестие и крепость во искушениих, судиям испроси нелицеприятие и безкорыстие, правоту и сострадание к обидимым, всем начальствующим попечение о подчиненных, милость и правосудие, подчиненным же покорность и послушание ко влаетем и усердное исполнение своих обязанностей; да, тако в мире и благочестии поживше в сем веце, сподобимся причастия вечных благ в Царствии Господа и Спаса нашего Иисуса Христа, Емуже подобает честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом, во веки веков. Аминь.

Также данную молитву читают для укрепления веры и от избавления от недугов телесных. Как утверждают духовно просвещенные люди название «молитвы от порчи» придуманы людьми , а не святыми.

Помимо молитвы Святому Пророку, существует акафист с кондаком и тропарем, которые можно произносить на распев, а так же канон:

Ирмо́с: Посе́ченый несеко́маго пресече́, и ви́де со́лнце зе́млю, ю́же не ви́де, лю́таго врага́ вода́ потопи́, и непроходи́мое про́йде Изра́иль. Пе́снь же воспева́шеся: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Го́рнему ли́ку сра́дуяся, и сему́ сликовству́я и свеселя́ся, и Боже́ственнаго просвеще́ния досто́йно насыща́яся, богодохнове́нне, ве́рою твою́ честну́ю па́мять пра́зднующия, Го́споду пою́щия, моли́твою твое́ю сохрани́.

Ангелообра́зныя души́ красото́ю и добро́тою сия́я, па́ки теле́сною, вы́шнюю зарю́ Боже́ственнаго сия́ния прия́л еси́, богоглаго́ливе, све́тло и, ра́дуяся, взыва́л еси́: Го́споду пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Непоро́чно соверша́я житие́ твое́, и о́бразом благоукраше́ния украша́яся, и нра́вы благи́ми, преблаже́нне, чи́стя себе́, проро́к благоче́стия и́стиннаго, зовы́й, бы́л еси́: Го́споду пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Богоро́дичен: Чи́стая Ма́ти Бо́га Вседержи́теля, Я́же от ца́рскаго коле́на, Влады́чице, возра́стши и Еди́наго Бо́га, все́ми ца́рствующаго, ро́ждши пло́тию па́че естества́, от бе́д мя́ спаси́, Сы́ну Твоему́ пою́ща: сла́вно бо просла́вися.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Ра́дуешися ны́не, зря́ прорече́ний сбытие́, блаже́нне, твои́х и соверше́ние, Малахи́е богоприя́тне.

Исцеле́ние в крила́х име́яй, возсия́ Со́лнце мы́сленное пра́вды, я́коже проре́кл еси́, богодохнове́нне.

Богоро́дичен: Всю́ наде́жду мою́ на Тя́, Всенепоро́чная, возлага́ю, всю́ к Тебе́, ра́дуяся, простира́ю и ду́шу, и помышле́ние.

Седа́лен, гла́с 8.

Проро́чествия благода́тию обога́щся, бу́дущих зна́нию боголе́пно научи́лся еси́ ду́хом, Малахи́е богодохнове́нне, и предглаго́леши все́м Христо́во прише́ствие, и язы́ков, пребога́те, Боже́ственное призва́ние. Те́мже честну́ю твою́ пра́зднуем па́мять, и любо́вию пое́м тя́, и ве́рно ублажа́ем, взыва́юще тебе́, сла́вне: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не: Ли́к проро́ческий, пропове́дуя, ра́дуется, креще́ние Христо́во, живо́т источа́ющее. Зове́т Иса́ия: почерпи́те во́ду чисти́тельную. Пи́шет богооте́ц: ка́ко от лица́ бежи́т мо́ре благоволе́нием спаса́ющаго Бо́га ро́д челове́ческий?

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Проро́к бы́в богонача́льныя, блаже́нне, бла́гости, все́м язы́ком пропове́дал еси́ бы́вшее избавле́ние.

Научи́вся Ду́хом преесте́ственному Сло́ва воплоще́нию, неизглаго́ланное та́инство, Малахи́е блаже́нне, провозгласи́л еси́.

Богоро́дичен: На Тя́ возложи́х вся́ко ча́яние спасе́ния моего́ и жития́ окормле́ние, обра́дованная Ма́ти Де́во.

Ирмо́с: От но́щи неве́дения богове́дением просвети́вый концы́, просвети́ мя у́тром человеколю́бия Твоего́, Го́споди.

Стра́шный де́нь Христо́ва прише́ствия провозвести́л еси́, Малахи́е богому́дре, Боже́ственным просвеща́емь Ду́хом.

Ду́ш скве́рну отъе́мля и омыва́я благода́тию, я́коже бели́лом перу́щих, си́це тя́, богому́дре, просла́ви.

Богоро́дичен: Держа́ву сме́рти, Отрокови́це, живоно́сным Твои́м рождество́м разори́ла еси́, Всесвята́я Де́во, и Жи́знь источи́ла еси́ неразори́му.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя.

Просве́щшися твоя́ му́драя мы́сль от самаго́ Боже́ственнаго светозаре́ния, и до́льных отлучи́лся еси́ веще́й, бу́дущих сподо́бися ра́зума: зва́ние бо язы́ков и зако́на преста́тие проре́кл еси́.

Прии́де вои́стинну Госпо́дь, Его́же мы́ ра́достно иска́хом, во хра́м, Его́же Са́м от Де́вы благослове́нныя му́дре созда́, я́коже рече́, от Бо́га осия́вся, Малахи́й сла́вный.

Богоро́дичен: Безнача́льный Отцу́ и Единоро́дный, То́йже Единоча́дый от Де́вы вопло́щся, и неизрече́нно роди́ся, и Ро́ждшую Де́ву сохрани́: Бо́г бо бе́ и́стинен, а́ще и естество́ челове́ческое прия́т.

Проро́чества дарова́нием богате́я, проро́че, Христо́во предвозвести́л еси́ прише́ствие я́ве и ми́рови спасе́ние, Его́же сия́нием ми́р просвети́ся.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ты Влады́чествующаго все́ми всечестно́е проре́кл еси́ прише́ствие, Малахи́е проро́че сла́вне, зовы́й: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Приими́ моля́щагося, Ще́дре, сла́внаго проро́ка Малахи́ю, о и́же благоче́стно пою́щих и вопию́щих: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богоро́дичен: Всему́ мне́ ве́сь неслия́нно по Ипоста́си соедини́лся еси́, Бо́жий Сло́ве, от Де́вы Чи́стыя обо́лкся в мя́, Ще́дре, благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ирмо́с: Победи́тели мучи́теля и пла́мене благода́тию Твое́ю бы́вше, за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, о́троцы вопия́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Отчужди́вся вся́каго ве́щнаго явле́ния, священноявле́нне, Боже́ственныя зари́ яви́лся еси́ нескве́рно зерца́ло, поя́: благослови́те, вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Неизрече́нныя сла́вы зри́тель ты́ бы́л еси́ и та́ин небе́сных, блаже́нне, пропове́дник бы́в, поя́ непреста́нно: благослови́те, вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Жи́зни Тя́ Ма́терь и Бо́жию Роди́тельницу позна́вше, правосла́вною ве́рою вси́ блажи́м, Де́во Ма́ти, благословя́ще вку́пе Рождество́ Твое́ Пречи́стое и превознося́ще, Чи́стая, во вся́ ве́ки.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Наста́ богосия́нный проро́ка пра́здник и честны́й, озаря́я приходя́щия ве́рою и пою́щия проро́ческими блиста́нии, и все́м точа́щий душа́м исцеле́ния, и просвеща́ющий я́сно богому́дрыя.

Соблюди́ живонача́льною десни́цею Твое́ю держа́вною, Многоми́лостиве, Це́рковь Твою́, мольба́ми Твоего́ уго́дника, проре́кшаго на́м Твое́ вочелове́чение, и́мже возсия́ спасе́ние и душа́м избавле́ние.

Богоро́дичен: Зре́лу объе́млю жи́знь, неврежде́н дре́вом ра́зума: Ты́ бо, Всенепоро́чная, Жи́зни дре́во — Христа́, прозябла́ еси́, вхо́ды живота́ все́м показа́вшаго. Те́м Тя́, Всечи́стая, Богоро́дицу, ве́рнии, возвеща́ем.

Читайте также:  Илия: житие святого, день памяти, молитва

Пророк Малахия является примером благочестия и истинной веры. Покаяние по его словам необходимо искать в вере и любви. Истинное спасение – в спасении души, но не тела. Так как пророки непосредственно говорили словами Божьими, то они являются приближенными к Всевышнему и поэтому молитва к ним отмечается особенно огромной силой. Утешение пускай найдет каждый в молитвах и кондаках Пророку Малахии.

Храни Вас Господь!

Смотрите еще видео рассказ о святом пророке:

Малахия: житие святого, день памяти, молитва

Январь 15th 2016 –

Святой Пророк Малахия. Мозаика церкви Богородицы Паммакаристос (Всеблаженной) в Константинополе. XIV век.

Память 3/16 января.

Святой пророк Малахия, последний из ветхозаветных пророков, после него до предвозвещнного им Иоанна Предтечи целых 400 лет не было в мире великих пророков. Малахия происходил из колена Завулонова, родился он в селении Софа или Суфа. Имя свое «ангел» он получил от народа за свою необыкновенную красоту и ангельскую чистоту, а также и потому, что много раз беседовал с Ангелом.

Неслучайно Православная Церковь празднует память пророка Малахии 3/16 января, за три дня до Крещения Господня – времени явления в мир великого торжества и чуда – Богоявления Пресвятой Троицы, столь долго ожидаемого Святыми Патриархами и Пророками Ветхого мира. А также, почитая тем самым, и Крестителя Господня Иоанна, крестившего в иорданских водах Спасителя мира.

Малахия умер в молодости; пророчествовал в то время, как Иерусалимский храм был снова построен после плена, вероятно — около 400 г. до н. э.; был таким же поборником веры и закона во дни Ездры и Неемии, как Аггей и Захария — во дни Зоровавеля

Пророческую деятельность Малахия проходил во времена Неемии, когда храм Иерусалимский был снова построен и в нем совершалось богослужение и приносились священниками жертвы

Малахия жил в эпоху разочарования и несбывшихся надежд народа Божия. Великие обетования, связанные у допленных пророков с возвращением из плена, видимым образом не исполнились. Жизнь возвращенцев не сделалась легкой. Иудеи были в политическом подчинении у персов. Скудными были урожаи на полях, подвергавшихся нападениям саранчи. Сердцами возвращенцев все более овладевало безразличие к Богу или “обида” на Него. Они теряли веру в избранничество Израиля и, соответственно, все большим равнодушием проникались к храму и к жертвоприношениям.

Все чаще они нарушали постановления Моисеева закона, касавшиеся жертв и десятин, причем не только миряне, но и священники. Богослужение сводилось к традиционным обрядам, которые совершались в силу привычки. Возможно сначала, сразу после плена и возвращения в Иерусалим, народ по бедности приносил в жертву «слепое, хромое и больное», и священники решались принять и принести в жертву из милости. Но потом это стало обычным делом, они стали думать, что Богу все равно, раз до этого Он не карал за это.

О том, что надежды иудеев на “обетования завета” таяли, свидетельствовали и их браки с язычницами, ради которых они бросали своих жен, и общая моральная распущенность в обществе. Народ отступил от Бога и утратил свою веру.

Малахия обличал народ за недостаток усердия в жертвах, священников — за уклонение от веры, угрожает им судом Божиим за разные пороки и богохульство; в то же время он провидит славу второго храма и ясно предсказывает пришествие Мессии, явление Предтечи и грядущий Суд Божий.

Слова Малахии обращены к людям, которыми овладели скепсис и апатия. Они не верят обетованиям и не стремятся жить соответственно им. Цель служения пророка – зажечь светильник веры в упавших духом людях, напоминая им об избравшей их любви Божией, и укрепить решимость тех, кто поистине знает Бога, выполнять свои обязанности в соответствии с заветом.

Подобно Аггею и Захарии, Малахия придает первостепенное значение в жизни народа храму, недавно вновь отстроенному. Он убежден, что все благополучие иудеев зависит от того, будет ли их служение в храме строго соответствовать духу завета, будет ли оно благоговейным. Отсюда его самые строгие требования к священству.

Общая мысль речей пророка Малахии – это протест против небрежности в деле богослужения. Особенно сильны обличения Малахии за отсутствие страха Божия у священников и тех израильтян, которые легкомысленно расторгали свои брачные союзы с законными супругами.

Святой Пророк угрожал им судом Божиим и за другие пороки: за их чародейства и прелюбодеяния, за ложные клятвы, за удержание платы у наемников, за притеснение вдов и сирот, за отвержение пришельцев и неисполнение закона касательно десятин и приношений в храм Божий: «…Можно ли человеку обкрадывать Бога? А вы обкрадываете Меня. Скажете: «чем обкрадываем мы Тебя?» Десятиною и приношениями».

Святой Пророк Малахия

Иллюстрация из книги Димитрия Ростовского “Жития Святых”

Икона: Пророк Малахия

День памяти: 3 января
Прославлен в лике: Пророков
Когда жил: ок. 400 лет до Р. Хр.
Где жил: Иерусалим

Кондак, глас 4: Пророчества дарованием богатея пророче, Христово предвозвестил еси пришествие яве, и мирови спасение, Егоже сиянием мир просветися.

Другие разделы

Вам может быть интересно

Житие: «Память святого пророка Малахии»

Значение имени Малахия: “Малахий” – Ангел Господень

Пророчество Святого Малахия, Малахий предсказал:

  • пришествие Мессии
  • явление Предтечи пред его пришествием
  • грядущий суд Божий на нечестивых
  • прославление праведных и распространение славы Божьей пред всеми народами

Мал. 1: 5,11; 2:1-5; 3:16-18; гл. 4).

Святой пророк Малахия происходил из колена Завулонова (1), Он жил и пророчествовал во времена Неемии (2) по возвращении иудеев из плена Вавилонского (3), когда храм иерусалимский был снова построен, и в нем совершалось богослужение и приносились священниками жертвы.

Благочестивою своею жизнью он приводил в удивление народ, который, видя, что он по чистоте своей жизни подобен Ангелу Божьему, назвал его Малахий, что значит – Ангел Господень. Призванный к пророческому служению, Малахия явился ревностным поборником веры, закона и благочестия. По возвращению Иудеев из плена, среди них было много неустройств в нравственно-религиозном их состояний, которые от нерадения и беспечности священников еще более умножались и возрастали, и не могли не возмущать и не огорчать пророка.

Он выступил с сильным и грозным обличением народа и священников. Пророк обличал народ и священников за то, что они не имеют должного благоговения к Богу, приносят ему худые жертвы (Мал., гл. 1), обличал священников, что они своими неправдами, уклонением от правого пути, несоблюдением заповедей и лицемерием в делах закона бесславят Бога, производя соблазн в народе (Мал.2:1-9). Грозно обличая народ за его вероломство и нарушение завета отцов своих, что беззаконно поступают с женами своими несправедливо, отвергая законных жен, берут жен иноплеменных (Мал.2:10-16), святой пророк Малахия угрожал им судом Божьим и за разные другие их пороки, за их чародейства и прелюбодеяния, за их ложные клятвы, за удерживание платы у наемников за притеснение вдов и сирот за отвержение пришельцев и за неисполнение закона касательно десятин и приношений в храм Божий (Мал. 3:5-12). Наконец, пророк обличал евреев за их богохульство, за их дерзкие и хульные слова, что напрасно будто бы служить Богу, бесполезно соблюдать его постановления и ходить пред лицом его в печальной одежде, что нечестивые и делающие беззакония счастливее живут лучше устраивают свои дела, и остаются целы (Мал. 3: 13-15; 2:17).

Обличая эти пороки, святой пророк Малахия, вместе с тем провидел славу второго храма, и яснейшим образом предсказал пришествие Мессии, явление Предтечи пред его пришествием, грядущий суд Божий на нечестивых, прославление праведных и распространение славы Божьей пред всеми народами (Мал. 1: 5,11; 2:1-5; 3:16-18; гл. 4).

Святой пророк Малахия скончался в молодых летах и был погребен с своими предками в своем отечественном селении Суфа. Он был последним ветхозаветным пророком, почему у св. отцов он называется печатью пророков (4).

1 Завулон – шестой сын патриарха Иакова от Лии. – Колено его занимало лучшую часть земли на север Палестины, от Средиземного моря до озера Геннисаретского, граничившую на севере с колунами Асировым и Нефеалимовым и на юге с Иссахаровым занимавшим великую равнину Израильскую.
2 Неемия – еврей, виночерпий персидского царя Артаксеркса Лонгимана; впоследствии он обвел полуразрушенный Иерусалим стенами и устроил вместе с ученым священником Ездрою, приведшим многих иудеев из Вавилона в Иерусалим, церковный и гражданский быт евреев в Иерусалиме после плена. Свои деяния изложил в книге, известной под его именем и вошедшей в состав Библии.
3 Т.е. приблизительно за 400 лет до Р. Хр.
4 С именем пророка Малахия осталась книга, последняя в числе книг “малых” пророков. Она состоит из четырех глав и излагает одну его пророческую речь по всей вероятности выражающую сущность многих устно произнесенных им речей. Содержанием этой речи служит обличение нравственных недостатков современного пророку еврейского народа, угроза наказанием Божьим и обетование о Спасителе. Книга пророка Малахия изобилует мессианскими пророчествами; в соответствии с мессианским характером содержания книги, (3:1-3, 6-7, 12, 17-18; 4:4-6), где содержатся пророчества о пришествии Предтечи Господня, читаются, как паримия, во все праздники в честь св. Предтечи и Крестителя Господня Иоанна.

Читайте также:  Захария: житие святого, день памяти, молитва

Святые России: Святые Угодники Божии России, житие, иконы, молитвы, акафисты, дни поминовения, чудеса, места почитания.
Copyright ©2012. Материалы сайта могут копироваться и распространяться любым способом, но мы будем благодарны, если Вы поставите ссылку или баннер на наш сайт.

ПРАВОСЛАВНЫЕ ПРАЗДНИКИ ИКОНЫ МОЛИТВЫ

МОЛИТВА перед началом всякого дела: ЦАРЮ НЕБЕСНЫЙ УТЕШИТЕЛЮ, ДУШЕ ИСТИНЫ, ИЖЕ ВЕЗДЕ СЫЙ И ВСЯ ИСПОЛНЯЙ, СОКРОВИЩЕ БЛАГИХ И ЖИЗНИ ПОДАТЕЛЮ, ПРИИДИ, И ВСЕЛИСЯ В НЫ, И ОЧИСТИ НЫ ОТ ВСЯКИЯ СКВЕРНЫ, И СПАСИ, БЛАЖЕ, ДУШИ НАША.

Стена

Храни всех участников сайта и православных христиан Господь, Матерь Божия и святые, их же память мы сегодня отмечаем.

Приветствую присоединившегося к сайту Илью

Храни всех участников сайта и православных христиан Господь, Матерь Божия и святые, их же память мы сегодня отмечаем.

Приветствую присоединившуюся к сайту Матрену Васильевну.

Храни всех участников сайта и православных христиан Господь, Матерь Божия и святые, их же память мы сегодня отмечаем.

Приветствую присоединившегося к сайту Георгия

Храни всех участников сайта и православных христиан Господь, Матерь Божия и святые, их же память мы сегодня отмечаем.

Приветствую присоединившуюся к сайту Екатерину Кузнецову.

Храни всех участников сайта и православных христиан Господь, Матерь Божия и святые, их же память мы сегодня отмечаем.

Приветствую присоединившуюся к сайту Наталию.

Храни всех участников сайта и православных христиан Господь, Матерь Божия и святые, их же память мы сегодня отмечаем.

Приветствую присоединившегося к сайту ЮК.

Храни всех участников сайта и православных христиан Господь, Матерь Божия и святые, их же память мы сегодня отмечаем.

Приветствую присоединившегося к сайту valery zhukov .

Мы празднуем день ангела, то есть день христианской нашей жизни), нам с особым удовольствием вспомнить о жизни будущего века (Символ веры), для которого мы и на свет произошли, и живем на этом свете. Так смотрите же: близки ли вы к своей цели – к Царству Небесному или еще далеки Собрали ли вы запас добрых дел? Каковы ваши вера, надежда и любовь? В день ангела лучше всего подумать об этом, самое удобное время испытать свою веру, надежду и любовь» (Иоанн Кронштадтский, святитель. Творения. Дневник. 1860–1861. М., 2005. Т. 3. С. 189–190).

В этот день можно заказать в храме благодарственный молебен или дома помолиться.

Тропарь, глас 4-й

Благодарни суще недостойнии раби Твои, Господи, о Твоих великих благодеяниих на нас бывших, славяще Тя хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие, и рабски любовию вопием Ти: Благодетелю Спасе наш, слава Тебе.

Твоих благодеяний и даров туне, яко раби непотребнии, сподобльшеся, Владыко, к Тебе усердно притекающе, благодарение по силе приносим, и Тебе яко Благодетеля и Творца славяще, вопием: слава Тебе, Боже Всещедрый.

Богородице, христианом Помощнице, Твое предстательство стяжавше раби Твои, благодарно Тебе вопием: радуйся, Пречистая Богородице Дево, и от всех нас бед Твоими молитвами всегда избави, Едина вскоре предстательствующая.

Молитва в День именин:

Благодарим Тя, Господи Боже наш, о всех благодеяниях Твоих яже от перваго возраста до настоящего в нас, недостойных рабех Твоих (имена), бывших, ихже вемы и не вемы, о явленных и неявленных, яже делом бывших и словом: возлюбивый нас якоже и Единороднаго Твоего Сына о нас дати изволивый, сподоби и нас достойны быти Твоея любве. Даждь словом Твоим мудрость и страхом Твоим вдохни крепость от Твоея силы, и аще что хотяще или нехотяще согрешихом, прости и не вмени, и сохрани душу нашу святу, и представи ю Твоему Престолу, совесть имущу чисту, и конец достоин человеколюбия Твоего; и помяни, Господи, всех призывающих имя Твое во истине, помяни всех, блага или сопротивная нам хотящих: вси бо человецы есмы, и всуе всяк человек; темже молимся Тебе, Господи, подаждь нам Твоего благоутробия велию милость.

В день именин, кроме благодарения Богу, принято читать молитвы своему святому покровителю, память которого в этот день Церковь празднует. Если молитву найти не удается, то – своими слова. Самое главное – теплота и искренность. Надо постараться в этот день причаститься Святых Таин.

Храни всех участников сайта и православных христиан Господь, Матерь Божия и святые, их же память мы сегодня отмечаем.

Приветствую новую участницу сайта Светлану Зайцеву.

Храни всех участников сайта и православных христиан Господь, Матерь Божия и святые, их же память мы сегодня отмечаем.

Приветствую присоединившихся к сайту Илью, Николая, Сергея.

Храни всех участников сайта и православных христиан Господь, Матерь Божия и святые, их же память мы сегодня отмечаем.

Приветствую присоединившуюся к сайту Olwen.

Храни всех участников сайта и православных христиан Господь, Матерь Божия и святые, их же память мы сегодня отмечаем.

Приветствую присоединившуюся к сайту Виктора Славнова.

Храни всех участников сайта и православных христиан Господь, Матерь Божия и святые, их же память мы сегодня отмечаем.

Приветствую присоединившуюся к сайту Сергея Пуйтова.

Жития Святых: Память святого пророка Малахии

Святой пророк Малахия происходил из колена Завулонова1, Он жил и пророчествовал во времена Неемии2 по возвращении иудеев из плена Вавилонского3, когда храм иерусалимский был снова построен, и в нем совершалось богослужение и приносились священниками жертвы. Благочестивою своею жизнью он приводил в удивление народ, который, видя, что он по чистоте своей жизни подобен Ангелу Божьему, назвал его Малахий, что значит – Ангел Господень. Призванный к пророческому служению, Малахия явился ревностным поборником веры, закона и благочестия. По возвращению Иудеев из плена, среди них было много неустройств в нравственно-религиозном их состояний, которые от нерадения и беспечности священников еще более умножались и возрастали, и не могли не возмущать и не огорчать пророка. Он выступил с сильным и грозным обличением народа и священников. Пророк обличал народ и священников за то, что они не имеют должного благоговения к Богу, приносят ему худые жертвы (Мал., гл. 1), обличал священников, что они своими неправдами, уклонением от правого пути, несоблюдением заповедей и лицемерием в делах закона бесславят Бога, производя соблазн в народе (Мал.2:1-9). Грозно обличая народ за его вероломство и нарушение завета отцов своих, что беззаконно поступают с женами своими несправедливо, отвергая законных жен, берут жен иноплеменных (Мал.2:10-16), святой пророк Малахия угрожал им судом Божьим и за разные другие их пороки, за их чародейства и прелюбодеяния, за их ложные клятвы, за удерживание платы у наемников за притеснение вдов и сирот за отвержение пришельцев и за неисполнение закона касательно десятин и приношений в храм Божий (Мал. 3:5-12). Наконец, пророк обличал евреев за их богохульство, за их дерзкие и хульные слова, что напрасно будто бы служить Богу, бесполезно соблюдать его постановления и ходить пред лицом его в печальной одежде, что нечестивые и делающие беззакония счастливее живут лучше устраивают свои дела, и остаются целы (Мал. 3: 13-15; 2:17). Обличая эти пороки, святой пророк Малахия, вместе с тем провидел славу второго храма, и яснейшим образом предсказал пришествие Мессии, явление Предтечи пред его пришествием, грядущий суд Божий на нечестивых, прославление праведных и распространение славы Божьей пред всеми народами (Мал. 1: 5,11; 2:1-5; 3:16-18; гл. 4).
Святой пророк Малахия скончался в молодых летах и был погребен с своими предками в своем отечественном селении Суфа. Он был последним ветхозаветным пророком, почему у св. отцов он называется печатью пророков4.

Пророчества дарованием богатея пророче, Христово предвозвестил еси пришествие яве, и мирови спасение, Егоже сиянием мир просветися.

1 Завулон – шестой сын патриарха Иакова от Лии. – Колено его занимало лучшую часть земли на север Палестины, от Средиземного моря до озера Геннисаретского, граничившую на севере с колунами Асировым и Нефеалимовым и на юге с Иссахаровым занимавшим великую равнину Израильскую.
2 Неемия – еврей, виночерпий персидского царя Артаксеркса Лонгимана; впоследствии он обвел полуразрушенный Иерусалим стенами и устроил вместе с ученым священником Ездрою, приведшим многих иудеев из Вавилона в Иерусалим, церковный и гражданский быт евреев в Иерусалиме после плена. Свои деяния изложил в книге, известной под его именем и вошедшей в состав Библии.
3 Т.е. приблизительно за 400 лет до Р. Хр.
4 С именем пророка Малахия осталась книга, последняя в числе книг “малых” пророков. Она состоит из четырех глав и излагает одну его пророческую речь по всей вероятности выражающую сущность многих устно произнесенных им речей. Содержанием этой речи служит обличение нравственных недостатков современного пророку еврейского народа, угроза наказанием Божьим и обетование о Спасителе. Книга пророка Малахия изобилует мессианскими пророчествами; в соответствии с мессианским характером содержания книги, (3:1-3, 6-7, 12, 17-18; 4:4-6), где содержатся пророчества о пришествии Предтечи Господня, читаются, как паримия, во все праздники в честь св. Предтечи и Крестителя Господня Иоанна.

3 января по ст. ст. жития Святых по изложению Димитрия Ростовского:

Страдание святого мученика Гордия
Память святого пророка Малахии

Канон святому пророку Малахии

Припев: Святы́й прор о́ че Б о́ жий Малах и́ е, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 16 января (03 января ст. ст.)

Глас 8.

Ирмо́с: Посе́ченый несеко́маго пресече́, и ви́де со́лнце зе́млю, ю́же не ви́де, лю́таго врага́ вода́ потопи́, и непроходи́мое про́йде Изра́иль. Пе́снь же воспева́шеся: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Го́рнему ли́ку сра́дуяся, и сему́ сликовству́я и свеселя́ся, и Боже́ственнаго просвеще́ния досто́йно насыща́яся, богодохнове́нне, ве́рою твою́ честну́ю па́мять пра́зднующия, Го́споду пою́щия, моли́твою твое́ю сохрани́.

Ангелообра́зныя души́ красото́ю и добро́тою сия́я, па́ки теле́сною, вы́шнюю зарю́ Боже́ственнаго сия́ния прия́л еси́, богоглаго́ливе, све́тло и, ра́дуяся, взыва́л еси́: Го́споду пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Непоро́чно соверша́я житие́ твое́, и о́бразом благоукраше́ния украша́яся, и нра́вы благи́ми, преблаже́нне, чи́стя себе́, проро́к благоче́стия и́стиннаго, зовы́й, бы́л еси́: Го́споду пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Читайте также:  Наум: житие святого, день памяти, молитва

Богоро́дичен: Чи́стая Ма́ти Бо́га Вседержи́теля, Я́же от ца́рскаго коле́на, Влады́чице, возра́стши и Еди́наго Бо́га, все́ми ца́рствующаго, ро́ждши пло́тию па́че естества́, от бе́д мя́ спаси́, Сы́ну Твоему́ пою́ща: сла́вно бо просла́вися.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Ра́дуешися ны́не, зря́ прорече́ний сбытие́, блаже́нне, твои́х и соверше́ние, Малахи́е богоприя́тне.

Исцеле́ние в крила́х име́яй, возсия́ Со́лнце мы́сленное пра́вды, я́коже проре́кл еси́, богодохнове́нне.

Богоро́дичен: Всю́ наде́жду мою́ на Тя́, Всенепоро́чная, возлага́ю, всю́ к Тебе́, ра́дуяся, простира́ю и ду́шу, и помышле́ние.

Седа́лен, гла́с 8.

Проро́чествия благода́тию обога́щся, бу́дущих зна́нию боголе́пно научи́лся еси́ ду́хом, Малахи́е богодохнове́нне, и предглаго́леши все́м Христо́во прише́ствие, и язы́ков, пребога́те, Боже́ственное призва́ние. Те́мже честну́ю твою́ пра́зднуем па́мять, и любо́вию пое́м тя́, и ве́рно ублажа́ем, взыва́юще тебе́, сла́вне: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не: Ли́к проро́ческий, пропове́дуя, ра́дуется, креще́ние Христо́во, живо́т источа́ющее. Зове́т Иса́ия: почерпи́те во́ду чисти́тельную. Пи́шет богооте́ц: ка́ко от лица́ бежи́т мо́ре благоволе́нием спаса́ющаго Бо́га ро́д челове́ческий?

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Проро́к бы́в богонача́льныя, блаже́нне, бла́гости, все́м язы́ком пропове́дал еси́ бы́вшее избавле́ние.

Научи́вся Ду́хом преесте́ственному Сло́ва воплоще́нию, неизглаго́ланное та́инство, Малахи́е блаже́нне, провозгласи́л еси́.

Богоро́дичен: На Тя́ возложи́х вся́ко ча́яние спасе́ния моего́ и жития́ окормле́ние, обра́дованная Ма́ти Де́во.

Ирмо́с: От но́щи неве́дения богове́дением просвети́вый концы́, просвети́ мя у́тром человеколю́бия Твоего́, Го́споди.

Стра́шный де́нь Христо́ва прише́ствия провозвести́л еси́, Малахи́е богому́дре, Боже́ственным просвеща́емь Ду́хом.

Ду́ш скве́рну отъе́мля и омыва́я благода́тию, я́коже бели́лом перу́щих, си́це тя́, богому́дре, просла́ви.

Богоро́дичен: Держа́ву сме́рти, Отрокови́це, живоно́сным Твои́м рождество́м разори́ла еси́, Всесвята́я Де́во, и Жи́знь источи́ла еси́ неразори́му.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя.

Просве́щшися твоя́ му́драя мы́сль от самаго́ Боже́ственнаго светозаре́ния, и до́льных отлучи́лся еси́ веще́й, бу́дущих сподо́бися ра́зума: зва́ние бо язы́ков и зако́на преста́тие проре́кл еси́.

Прии́де вои́стинну Госпо́дь, Его́же мы́ ра́достно иска́хом, во хра́м, Его́же Са́м от Де́вы благослове́нныя му́дре созда́, я́коже рече́, от Бо́га осия́вся, Малахи́й сла́вный.

Богоро́дичен: Безнача́льный Отцу́ и Единоро́дный, То́йже Единоча́дый от Де́вы вопло́щся, и неизрече́нно роди́ся, и Ро́ждшую Де́ву сохрани́: Бо́г бо бе́ и́стинен, а́ще и естество́ челове́ческое прия́т.

Конда́к, гла́с 4.

Проро́чества дарова́нием богате́я, проро́че, Христо́во предвозвести́л еси́ прише́ствие я́ве и ми́рови спасе́ние, Его́же сия́нием ми́р просвети́ся.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ты Влады́чествующаго все́ми всечестно́е проре́кл еси́ прише́ствие, Малахи́е проро́че сла́вне, зовы́й: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Приими́ моля́щагося, Ще́дре, сла́внаго проро́ка Малахи́ю, о и́же благоче́стно пою́щих и вопию́щих: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богоро́дичен: Всему́ мне́ ве́сь неслия́нно по Ипоста́си соедини́лся еси́, Бо́жий Сло́ве, от Де́вы Чи́стыя обо́лкся в мя́, Ще́дре, благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ирмо́с: Победи́тели мучи́теля и пла́мене благода́тию Твое́ю бы́вше, за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, о́троцы вопия́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Отчужди́вся вся́каго ве́щнаго явле́ния, священноявле́нне, Боже́ственныя зари́ яви́лся еси́ нескве́рно зерца́ло, поя́: благослови́те, вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Неизрече́нныя сла́вы зри́тель ты́ бы́л еси́ и та́ин небе́сных, блаже́нне, пропове́дник бы́в, поя́ непреста́нно: благослови́те, вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Жи́зни Тя́ Ма́терь и Бо́жию Роди́тельницу позна́вше, правосла́вною ве́рою вси́ блажи́м, Де́во Ма́ти, благословя́ще вку́пе Рождество́ Твое́ Пречи́стое и превознося́ще, Чи́стая, во вся́ ве́ки.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Наста́ богосия́нный проро́ка пра́здник и честны́й, озаря́я приходя́щия ве́рою и пою́щия проро́ческими блиста́нии, и все́м точа́щий душа́м исцеле́ния, и просвеща́ющий я́сно богому́дрыя.

Соблюди́ живонача́льною десни́цею Твое́ю держа́вною, Многоми́лостиве, Це́рковь Твою́, мольба́ми Твоего́ уго́дника, проре́кшаго на́м Твое́ вочелове́чение, и́мже возсия́ спасе́ние и душа́м избавле́ние.

Богоро́дичен: Зре́лу объе́млю жи́знь, неврежде́н дре́вом ра́зума: Ты́ бо, Всенепоро́чная, Жи́зни дре́во — Христа́, прозябла́ еси́, вхо́ды живота́ все́м показа́вшаго. Те́м Тя́, Всечи́стая, Богоро́дицу, ве́рнии, возвеща́ем.

І҆рмо́съ: Посѣ́ченый несѣко́маго пресѣчѐ, и҆ ви́дѣ со́лнце зе́млю, ю҆́же не ви́дѣ: лю́таго врага̀ вода̀ потопѝ, и҆ непроходи́мое про́йде і҆и҃ль. Пѣ́снь же воспѣва́шесѧ: гдⷭ҇еви пои́мъ, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Го́рнемꙋ ли́кꙋ сра́дꙋѧсѧ, и҆ семꙋ̀ сликовствꙋ́ѧ и҆ свеселѧ́сѧ, и҆ бж҃е́ственнагѡ просвѣще́нїѧ досто́йнѡ насыща́ѧсѧ, бг҃одꙋхнове́нне, вѣ́рою твою̀ честнꙋ́ю па́мѧть пра́зднꙋющыѧ, гдⷭ҇ꙋ пою́щыѧ, моли́твою твое́ю сохранѝ.

А҆гг҃лоѻбра́зныѧ дꙋшѝ красото́ю и҆ добро́тою сїѧ́ѧ, па́ки тѣле́сною, вы́шнюю зарю̀ бж҃е́ственнагѡ сїѧ́нїѧ прїѧ́лъ є҆сѝ, бг҃оглаго́ливе, свѣ́тлѡ, и҆ ра́дꙋѧсѧ взыва́лъ є҆сѝ: гдⷭ҇ꙋ пои́мъ, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Непоро́чно соверша́ѧ житїѐ твоѐ, и҆ ѻ҆́бразомъ бл҃гоꙋкраше́нїѧ ᲂу҆краша́ѧсѧ, и҆ нра́вы бл҃ги́ми, пребл҃же́нне, чи́стѧ себѐ, прⷪ҇ро́къ бл҃гоче́стїѧ и҆́стиннагѡ зовы́й бы́лъ є҆сѝ: гдⷭ҇ꙋ пои́мъ, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Бг҃оро́диченъ: Чи́стаѧ мт҃и бг҃а вседержи́телѧ, ꙗ҆́же ѿ ца́рскагѡ колѣ́на, влⷣчце, возра́стши, и҆ є҆ди́наго бг҃а, всѣ́ми црⷭ҇твꙋющаго, ро́ждши пло́тїю па́че є҆стества̀, ѿ бѣ́дъ мѧ̀ спасѝ, сн҃ꙋ твоемꙋ̀ пою́ща: сла́внѡ бо просла́висѧ.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Ра́дꙋешисѧ ны́нѣ, зрѧ̀ прорече́нїй сбытїѐ, бл҃же́нне, твои́хъ и҆ соверше́нїе, малахі́е бг҃опрїѧ́тне.

И҆сцѣле́нїе въ крила́хъ и҆мѣ́ѧй, возсїѧ̀ со́лнце мы́сленное пра́вды, ꙗ҆́коже проре́клъ є҆сѝ, бг҃одохнове́нне.

Бг҃оро́диченъ: Всю̀ наде́ждꙋ мою̀ на тѧ̀, всенепоро́чнаѧ, возлага́ю всю̀ къ тебѣ̀, ра́дꙋѧсѧ, простира́ю и҆ дꙋ́шꙋ и҆ помышле́нїе.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Прⷪ҇ро́чествїѧ бл҃года́тїю ѡ҆бога́щсѧ, бꙋ́дꙋщихъ зна́нїю бг҃олѣ́пнѡ наꙋчи́лсѧ є҆сѝ дх҃омъ, малахі́е бг҃одохнове́нне, и҆ предглаго́леши всѣ̑мъ хрⷭ҇то́во прише́ствїе, и҆ ꙗ҆зы́кѡвъ, пребога́те, бжⷭ҇твенное призва́нїе: тѣ́мже честнꙋ́ю твою̀ пра́зднꙋемъ па́мѧть, и҆ любо́вїю пое́мъ тѧ̀, и҆ вѣ́рнѡ ᲂу҆блажа́емъ, взыва́юще тебѣ̀, сла́вне: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе пода́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю ст҃ꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Ли́къ прⷪ҇ро́ческїй, проповѣ́дꙋѧ, ра́дꙋетсѧ, кр҃ще́нїе хрⷭ҇то́во, живо́тъ и҆сточа́ющее, зове́тъ и҆са́їа: почерпи́те во́дꙋ чисти́тельнꙋю. пи́шетъ бг҃оѻц҃ъ: ка́кѡ ѿ лица̀ бѣжи́тъ мо́ре бл҃говоле́нїемъ спаса́ющагѡ бг҃а ро́дъ человѣ́ческїй;

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.

Прⷪ҇ро́къ бы́въ бг҃онача́льныѧ, бл҃же́нне, бл҃гости, всѣ̑мъ ꙗ҆зы́кѡмъ проповѣ́далъ є҆сѝ бы́вшее и҆збавле́нїе.

Наꙋчи́всѧ дх҃омъ преесте́ственномꙋ сло́ва воплоще́нїю, неизглаго́ланное та́инство, малахі́е блаже́нне, провозгласи́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: На тѧ̀ возложи́хъ всѧ́ко ча́ѧнїе спасе́нїѧ моегѡ̀ и҆ житїѧ̀ ѡ҆кормле́нїе, ѡ҆бра́дованнаѧ мт҃и дв҃о.

І҆рмо́съ: Ѿ но́щи невѣ́дѣнїѧ, бг҃овѣ́дѣнїемъ просвѣти́вый концы̀, просвѣти́ мѧ ᲂу҆́тромъ человѣколю́бїѧ твоегѡ̀, гдⷭ҇и.

Стра́шный де́нь хрⷭ҇то́ва прише́ствїѧ провозвѣсти́лъ є҆сѝ, малахі́е бг҃омꙋ́дре, бжⷭ҇твеннымъ просвѣща́емь дх҃омъ.

Дꙋ́шъ скве́рнꙋ ѿе́млѧ, и҆ ѡ҆мыва́ѧ бл҃года́тїю, ꙗ҆́коже бѣли́ломъ перꙋ́щихъ, си́це тѧ̀, бг҃омꙋ́дре, просла́ви.

Бг҃оро́диченъ: Держа́вꙋ сме́рти, ѻ҆трокови́це, живоно́снымъ твои́мъ ржⷭ҇тво́мъ разори́ла є҆сѝ, всест҃а́ѧ дв҃о, и҆ жи́знь и҆сточи́ла є҆сѝ неразори́мꙋ.

І҆рмо́съ: Мл҃твꙋ пролїю̀ ко гдⷭ҇ꙋ, и҆ томꙋ̀ возвѣщꙋ̀ печа̑ли моѧ̑, ꙗ҆́кѡ ѕѡ́лъ дꙋша̀ моѧ̀ и҆спо́лнисѧ, и҆ живо́тъ мо́й а҆́дꙋ прибли́жисѧ, и҆ молю́сѧ, ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на: ѿ тлѝ, бж҃е, возведи́ мѧ.

Просвѣ́щшисѧ твоѧ̀ мꙋ́драѧ мы́сль ѿ самагѡ̀ бж҃е́ственнагѡ свѣтозаре́нїѧ, и҆ до́льныхъ ѿлꙋчи́лсѧ є҆сѝ веще́й, бꙋ́дꙋщихъ сподо́бисѧ ра́зꙋма: зва́нїе бо ꙗ҆зы́кѡвъ и҆ зако́на преста́тїе проре́клъ є҆сѝ.

Прїи́де вои́стиннꙋ гдⷭ҇ь, є҆го́же мы̀ ра́достнѡ и҆ска́хомъ, во хра́мъ, є҆го́же са́мъ ѿ дв҃ы бл҃гослове́нныѧ мꙋ́дрѣ созда̀, ꙗ҆́коже речѐ, ѿ бг҃а ѡ҆сїѧ́всѧ, малахі́й сла́вный.

Бг҃оро́диченъ: Безнача́льный ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ є҆диноро́дный, то́йже є҆диноча́дый ѿ дв҃ы вопло́щсѧ, и҆ неизрече́ннѡ роди́сѧ, и҆ ро́ждшꙋю дв҃ꙋ сохранѝ: бг҃ъ бо бѣ̀ и҆́стиненъ, а҆́ще и҆ є҆стество̀ человѣ́ческое прїѧ́тъ.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Прⷪ҇ро́чества дарова́нїемъ богатѣ́ѧ, прⷪ҇ро́че, хрⷭ҇то́во предвозвѣсти́лъ є҆сѝ прише́ствїе ꙗ҆́вѣ, и҆ мі́рови спасе́нїе, є҆гѡ́же сїѧ́нїемъ мі́ръ просвѣти́сѧ.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Ты̀ влады́чествꙋющагѡ всѣ́ми всечⷭ҇тно́е проре́клъ є҆сѝ прише́ствїе, малахі́е, прⷪ҇ро́че сла́вне, зовы́й: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Прїимѝ молѧ́щагосѧ, ще́дре, сла́внаго прⷪ҇ро́ка малахі́ю, ѡ҆ и҆̀же бл҃гоче́стнѡ пою́щихъ и҆ вопїю́щихъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Всемꙋ̀ мнѣ̀ ве́сь неслїѧ́ннѡ по ѵ҆поста́си соедини́лсѧ є҆сѝ, бж҃їй сло́ве, ѿ дв҃ы чи́стыѧ ѡ҆бо́лксѧ въ мѧ̀, ще́дре, бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

І҆рмо́съ: Побѣди́тели мꙋчи́телѧ и҆ пла́мене бл҃года́тїю твое́ю бы́вше, за́повѣдемъ твои̑мъ ѕѣлѡ̀ прилѣжа́ще, ѻ҆́троцы вопїѧ́хꙋ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Ѿчꙋжди́всѧ всѧ́кагѡ ве́щнагѡ ꙗ҆вле́нїѧ, сщ҃енноѧвле́нне, бжⷭ҇твенныѧ зарѝ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ нескве́рно зерца́ло, поѧ̀: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Неизрече́нныѧ сла́вы зри́тель ты̀ бы́лъ є҆сѝ, и҆ та́инъ нбⷭ҇ныхъ, бл҃же́нне, проповѣ́дникъ бы́въ, поѧ̀ непреста́ннѡ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Жи́зни тѧ̀ мт҃рь и҆ бж҃їю роди́тельницꙋ позна́вше, правосла́вною вѣ́рою всѝ бл҃жи́мъ, дв҃о мт҃и, бл҃гословѧ́ще вкꙋ́пѣ ржⷭ҇тво̀ твоѐ пречⷭ҇тое, и҆ превозносѧ́ще, чⷭ҇таѧ, во всѧ̑ вѣ́ки.

І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ всѧ́къ слꙋ́хъ неизрече́нна бж҃їѧ снизхожде́нїѧ, ꙗ҆́кѡ вы́шнїй во́лею сни́де да́же и҆ до пло́ти, ѿ дв҃и́ческагѡ чре́ва бы́въ чл҃вѣ́къ. Тѣ́мже пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, велича́емъ.

Наста̀ бг҃осїѧ́нный прⷪ҇ро́ка пра́здникъ и҆ честны́й, ѡ҆зарѧ́ѧ приходѧ́щыѧ вѣ́рою и҆ пою́щыѧ, проро́ческими блиста̑нїи, и҆ всѣ̑мъ точа́щїй дꙋша́мъ и҆сцѣлє́нїѧ, и҆ просвѣща́ющїй ꙗ҆́снѡ бг҃омꙋ̑дрыѧ.

Соблюдѝ живонача́льною десни́цею твое́ю держа́вною, многоми́лостиве, цр҃ковь твою̀, мольба́ми твоегѡ̀ ᲂу҆го́дника, проре́кшагѡ на́мъ твоѐ вочл҃вѣ́ченїе, и҆́мже возсїѧ̀ спасе́нїе и҆ дꙋша́мъ и҆збавле́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Зрѣ́лꙋ ѡ҆б̾е́млю жи́знь, неврежде́нъ дре́вомъ ра́зꙋма: ты́ бо, всенепоро́чнаѧ, жи́зни дре́во хрⷭ҇та̀ прозѧбла̀ є҆сѝ, вхо́ды живота̀ всѣ̑мъ показа́вшаго. Тѣ́мъ тѧ̀, всечи́стаѧ, бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, возвѣща́емъ.

Свя­той про­рок Ма­ла­хия жил за 400 лет до Рож­де­ства Хри­сто­ва, во вре­ме­на воз­вра­ще­ния иуде­ев из пле­на ва­ви­лон­ско­го. Ма­ла­хия был по­след­ним из вет­хо­за­вет­ных про­ро­ков, по­это­му свя­тые от­цы на­зы­ва­ют его “пе­ча­тью про­ро­ков”. Яв­ля­ясь об­раз­цом ду­шев­ной доб­ро­ты и бла­го­че­стия, он при­во­дил в удив­ле­ние на­род и был на­зван Ма­ла­хи­ей, то есть Ан­ге­лом, или вест­ни­ком. В ка­нон Свя­щен­ных книг вхо­дит его про­ро­че­ская кни­га, в ко­то­рой он об­ли­чал иуде­ев, пред­ска­зы­вая при­ше­ствие Иису­са Хри­ста и Его Пред­те­чи и по­след­ний Суд (Мал.3:1-5, 4:1-6).

Ссылка на основную публикацию