2 молитвы святителю Иннокентию, митрополиту Московскому

Православные иконы и молитвы

Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.

Житие святителя Иннокентия, митрополита Московского

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † – https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 60 000 подписчиков.

Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!

Святитель Иннокентий Вениаминов, митрополит Московский и Коломенский– особа известная и уважаемая в Русской Церкви. А его общественная и духовная деятельность на благо Господа и народа стала достойным примером для многих истинно верующих людей, что и доныне используется в истории и культуре мирового православия для утверждения веры и Слова Божьего для каждого, нуждающегося в них.

Житие Иннокентия Московского

Родился будущий митрополит в семье служителя церкви, к которой и был приобщён достаточно рано. Позже закончил духовную семинарию. Именно там ему, как самому прилежному ученику, была дана фамилия Вениаминов, в память об ушедшем из жизни архиепископа. После он был возведён в сан священника.

Своё миссионерское служение он начал очень рано. Будущего Апостол просвещал народ по всей России, прилежащих к ней краёв и далёкой Северной Америки. Свои подвиги святитель совершал в суровых условиях, что несло большую опасность для его жизни. Деятельность преподобного была многогранна:

  • крещение людей;
  • участие в возведении храмов;
  • основание школ;
  • обучение основам веры.

В таких делах Иннокентию настоящим подспорьем стало искусное владение различными ремёслами, которые он активно использовал в своей ежедневной деятельности. Ведь именно своим примером он не раз доказывал свою преданность Всевышнему.

Трудовая деятельность

Святитель слыл прекрасным проповедником. Во время совершения литургий, молебнов и ночных бдений он всегда не упускал возможности в наставлении паствы. Будучи в поездках, изучал языки, философию, быт тех народов и этнических групп, среди которых проводил проповеди. А его труды стали известными по всему миру, в частности:

  • составление полной грамматики языка алеутов;
  • перевод Евангелие в Катехизис;
  • перевод самых известных своих трудов на языки всех народностей страны.

Именно благодаря поисково-творческой плодотворной работе Иннокентия, люди самых далёких уголков России впервые услышали Слово Божие на своём родном языке.

За заслуги перед Богом и людьми Иннокентий в сане архимандрита возведён во епископа, а позднее – в архиепископа.

Также святитель продолжил дело, начатое митрополитом Филаретом. И через Синод закрепил огромный и долгий миссионерский опыт Церкви, создав ранее проект по его организации, улучшению и дальнейшему внедрению.

Попечением Иннокентия были проведены следующие трансформации:

  • создание Миссионерского общества;
  • преобразование Покровского монастыря;
  • учреждение Японской Православной Духовной Миссии;
  • управление Московской епархией;
  • возведение церкви Покрова Пресвятой Богородицы.

Почил преподобный в Великую субботу и был погребён в Свято-Духовском храме. А спустя почти столетие был приставлен к лику святых.

День памяти установлен два раза в году:

  • 31 марта и 13 апреля;
  • 23 сентября и 6 октября.

Мощи Иннокентия Московского

В 2013 году по благословению Патриарха Кирилла нетленные мощи митрополита торжественно были перенесены в Трапезный храм. Это событие положило начало ещё одной традиции Свято-Троицкой Сергиевой Лавры: в дни почитания преподобного всегда отменяются заупокойные богослужения, установленные в день ухода из жизни святого.

Икона Иннокентия Московского – одна из наиболее почитаемых в православии. На ней святитель изображён во всём величии, что свидетельствует о его искреннем стремлении помочь людям, обратить их на путь праведный и показать всю силу Бога через Слово и дела.

К его лику ежедневно приходят сотни прихожан и приезжают тысячи паломников со всего мира, дабы отдать дань уважения великому человеку, который посвятил всего себя служению Господу и людям, показав истинное великолепие и огромную силу веры.

О чём ему молятся

Образ святого настолько многогранен, а его сила настолько велика, что пришедшие к нему возводят молитвы с просьбами о помощи во многих житейских делах, особенно:

  • о сохранении и непорочности православной веры;
  • о защите отечества от врагов;
  • о премудрости правителей и простых людей;
  • о поддержке в искренних и честных подвигах на благо справедливости;
  • об утверждении в послушании;
  • о покровительстве в делах праведных и благородных;
  • об утешении в скорбях;
  • об избавлении от всяческих хворей, как физических, так и душевных;
  • о дарении смирения, терпения и любви к ближнему.

Все молитвы к преподобному насыщены непоколебимой верой и покаянием, что несёт вечную благодатную жизнь во имя Господа.

Молитва Иннокентию Московскому:

О пастырю добрый и учителю премудрый, образе благонравия всем, благочестножити хотящим, святителю отче наш Иннокентие! К тебе, яко чада ко отцу, прибегаем и молимся, поминая твою любовь к людем: буди щит несокрушим Святей Церкви Православней и отечеству нашему, архиереи благолепием святительства и премудростиюукраси, пастырем в служении ревность даруй, монашест­вующияк подвигомдобраго течения в послушании утверди, православ­ным христианом веру святую непорочну соблюсти умоли, мир весь предстательством твоим умири. Теплый наш молитвенниче, всероссийский светильниче, просветителю Сибири и Америки, осени горним благословением нас, в скорбех сущих, и подаждь утешение и избавление от болезней душевных и телесных; испроси нам свыше дух кротости, целомудрия, смиренномудрия, терпения и любве, да прочее время жития нашего в вере и покаянии поживем и в жизни вечнейблагодарне восхвалим прославльшаготя Господа — Отца, и Сына, и Святаго Духа, Троицу Единосущную и Нераздельную, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Церковь Иннокентия, митрополита Московского находится по адресу: Россия, город Москва, Дмитровское шоссе, 66.

Святитель Иннокентий — это символ русского православия, ибо все его дела были во имя Господа и для людей. И до сегодняшнего дня его известные труды являются первым и единственным источником познания веры для народов самых дальних уголков Земли.

Храни Вас Господь!

Вам будет интересно посмотреть еще и видео рассказ о святом митрополите:

Молитвы святым

Память: 20 май / 2 июня, 5 октября / 18 октября (Обретение мощей), 12 февраля / 25 февраля (Собор Московских святителей)

По молитве святителя Алексия прозрела и обратилась в христианство Тайдула, жена татарского хана Джанибека. Слава святителя Алексия была столь велика, что даже иноверцы знали, что “небо ни в чем не отказывает его молитве”. Трижды святитель Алексий ездил в Орду и приклонял ханский гнев на милость, отводил угрозу татарского нашествия от Руси. Святителю Алексию молятся о прозрении и болезнях глаз, о смягчении гнева начальствующих, о защите Отечества от нашествия иноплеменных.

Тропарь первый святителю Алексию Московскому, глас 8

Яко апостолам сопрестольна и врача предобра, и служителя благоприятна, к раце твоей честней притекающе. святителю Алексие богомудре, чудотворче, сошедшеся любовию в память твою светло празднуем, в песнех и пениих радующеся и Христа славяще, таковую благодать тебе Даровавшаго исцелений / и граду твоему великое утверждение.

Второй тропарь святителю Алексию Московскому, глас 4

Апостольских догмат опасна хранителя, Церкве Российския пастыря и учителя, преблаженнаго Алексия святителя память празднующе, славословим Христа Бога нашего песньми достодолжными, даровавшаго нам угодника своего, яко обильный источник точащ врачевания, граду же Москве похвалу и утверждение.

Кондак святителю Алексию, Московскому, глас 8

Божественнаго и пречестнаго святителя Христова, новаго чудотворца Алексия, верно вси поюще, людие, любовию да ублажим, яко пастыря великаго, служителя же и учителя премудра земли Российстей: днесь в память его притекше, радостно возопием песнь Богоносному, яко имея дерзновение к Богу, многообразных нас избави обстояний, да зовем ти: радуйся, утверждение граду нашему.

Величание

Величаем тя, святителю отче Алексие, и чтим святую память твою, ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.

Тропари и кондаки на обретение мощей святителя Алексия Московского

Тропарь святителю Алексию Московскому, глас 2

Яко сокровище пребогатное, многолетно в земли сокровенное, честныя мощи твоя обретошася чудоточащия, всеблаженне отче святителю Алексие: от нихже врачество приемлюще, обогащаемся и Христа славословим, глаголюще: слава прославляющему святыя Своя.

Тропарь второй святителю Алексию Московскому, глас 4

Апостольских преемников архиереев сопрестольниче, России всея пастырю и учителю, всеблаженне отче Алексие, Владыце всех молися мир пастве твоей даровати, и спасение душам, и велию милость.

Тропарь второй святителю Алексию Московскому, глас 3

Свыше от Бога глас глаголющ услышав, от юности подвизався, мудре, в молитвах, и во умилении, и слезах, во бдениих же и пощениих образ быв добродетели, отонюдуже и дом Духу Пречистому явися. Сего ради Русския митрополии архиерейским саном почтен быв, Христово стадо упасл еси добре, еретическая нападения, не усумнеся, отрази и церкви воздвиже Христови, святителю Алексие, иночествующих лики собра и сих Христови привел еси. Умре же, явися, яко спящ, цел соблюден бысть пред многими леты, подавая цельбы болящим. Тем молим тя: моли Христа Бога спасти град твой Москву неврежден и страну и православныя люди по велицей Его милости.

Кондак первый святителю Алексию Московскому, глас 3

Яко светоносная память святителя всем разруши уныние и свет облиста Небесных даров, всех созывающи на веселие: от Бога бо, святителю Алексие, благодать обрете прогонити недуги и вся человеки исцеляти, и мнихом же степень показася.

Кондак второй святителю Алексию Московскому, глас 8

Яко солнце незаходимое от гроба возсия нам, от мног лет сокровены честныя мощи твоя нетленны, святителю Алексие, тобою благодать приемлем: всю бо страну сию, и вся ны чудесы и добротою обогащаеши действом благодати, да поем ти: радуйся, отче, светило России.

Молитва

О, пречестная и священная главо и благодати Святаго Духа исполненная, Спасово со Отцем обиталище, великий архиерее, теплый наш заступниче, святителю Алексие! Предстоя у Престола всех Царя и наслаждаяся света Единосущныя Троицы и херувимски со ангелы возглашая песнь трисвятую, великое же и неизследованное дерзновение имея ко всемилостивому Владыце, молися паствы твоея спасти люди, единородный ти язык: мирно и безмятежно житие наше устрой: благосостояние святых церквей утверди; архиереи благолепием святительства украси; монашествующия к подвигом добраго течения укрепи; царствующий град (сей и святую обитель сию) и вся грады и страны добре сохрани, и веру святую непорочну соблюсти умоли; мир весь предстательством твоим умири, от глада и пагубы избави ны, и от нападения иноплеменных сохрани; старыя утеши, юныя настави, безумныя умудри, вдовицы помилуй, сироты заступи, младенцы возрасти, немощствующия исцели, и везде тепле призывающия тя и с верою притекающия к раце честных и многоцелебных мощей твоих, усердно припадающия и молящияся тебе, от всяких напастей и бед ходатайством твоим свободи, да зовем ти: радуйся, Богоизбранный пастырю, звездо всесветлая мысленныя тверди, тайнаго Сиона необоримый столпе, миродохновенный цвете райский, всезлатая уста Слова, московская похвало, всея России украшение! Моли о нас Всещедраго и Человеколюбиваго Христа Бога нашего да и в день Страшного Пришествия Его от шуияго стояния избавит нас, и радости святых причастники сотворит со всеми святыми во веки веков. Аминь.

13 апреля 2020 года – Понедельник

Страстная седмица, глас 2

Святой и Великий Понедельник

Сегодня Святая Церковь совершает память:

Сщмч. Ипа́тия, епископа Гангрского (ок. 326); свт. Ио́ны, митрополита Московского и всея России, чудотворца (1461); свт. Инноке́нтия (Вениаминова), митрополита Московского (1879).

Прп. Ипа́тия целебника, Печерского, в Дальних пещерах (XIV); прп. Филаре́та (Данилевского), игумена (1841); прп. Аполло́ния Египетского (IV); сщмчч. А́вды, епископа Персидского, и Вениами́на, диакона (418–424); прп. Ипа́тия Руфианского, игумена (ок. 446).

Сщмч. Иоа́нна Блюмовича, пресвитера (1938).

В Великий Понедельник

Се, Жени́х гряде́т в полу́нощи,/ и блаже́н раб, его́же обря́щет бдя́ща,/ недосто́ин же па́ки, его́же обря́щет уныва́юща./ Блюди́ у́бо, душе́ моя́,/ не сно́м отяготи́ся,/ да не сме́рти предана́ бу́деши/ и Ца́рствия вне затвори́шися,/ но воспряни́ зову́щи:/ Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же,/ Богоро́дицею поми́луй нас.

Иа́ков рыда́ше Ио́сифова лише́ния. Той же до́блий седя́ше на колесни́це, я́ко царь почита́ем, еги́птяныни бо тогда́ сласте́м не порабо́тав, возпросла́вляшеся от Ве́дущаго челове́ческая сердца́ и Посыла́ющаго вене́ц нетле́нный.

Молитва прп. Ефрема Сирина

Го́споди и Влады́ко живота́ моего́, дух пра́здности, уны́ния, любонача́лия, и праздносло́вия не даждь ми. (Поклон земной.)

Дух же целому́дрия, смиренному́дрия, терпе́ния, и любве́, да́руй ми рабу́ Твоему́. (Поклон земной.)

Ей, Го́споди Царю́, да́руй ми зре́ти моя́ прегреше́ния, и не осужда́ти бра́та моего́, я́ко благослове́н еси́ во ве́ки веко́в, ами́нь. (Поклон земной.)

Таже малых 12, глаголюще на кийждо поклон: Бо́же, очи́сти мя гре́шнаго.

И паки последи молитву всю: Го́споди и Влады́ко живота́ моего́, дух пра́здности, уны́ния, любонача́лия, и праздносло́вия не даждь ми. Дух же целому́дрия, смиренному́дрия, терпе́ния, и любве́, да́руй ми рабу́ Твоему́. Ей, Го́споди Царю́, да́руй ми зре́ти моя́ прегреше́ния, и не осужда́ти бра́та моего́, я́ко благослове́н еси́ во ве́ки веко́в, ами́нь. (И поклон един великий.)

Священномученику Ипатию, епископу Гангрскому

Изволе́нием Боже́ственнаго ра́зума/ впери́в ум свой в Небе́сныя оби́тели/ и ра́вно А́нгелом житие́ пожи́в на земли́,/ сего́ ра́ди муче́ния красоты́ вене́ц на свое́м версе́ утверди́в,/ священному́чениче Ипа́тие,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.

Читайте также:  2 молитвы иконе Божией Матери «Скоропослушница»

Ри́мскому оте́честву свети́льник,/ Богоза́рными луча́ми концы́ светя́,/ ны́не просвети́ твое́ пра́зднество пою́щия, Ипа́тие,/ прося́ свы́ше ми́ра и грехо́в оставле́ния,// моли́твами защити́ ны, Ипа́тие многострада́льне.

Молитва священномученику Ипатию, епископу Гангрскому:

Трисо́лнечного Све́та светоза́рная звездо́, вводя́щая в мир Трисо́лнечный Свет апо́стольскими твои́ми, Богоева́нгельскаго пропове́дания священноуче́нии, священному́чениче, иера́рше Христо́в, Богоблаже́нне Ипа́тие. Ты прия́л еси́ от Святы́я Тро́ицы равноапо́стольную благода́ть, серафи́мскую в горе́честии к Бо́гу любо́вь, я́ко же верхо́внейший апо́столов Петр, и херуви́мскую многоочи́тую во уче́нии прему́дрость, я́ко же вторы́й Па́вел. Просвети́вый прему́дрым твои́м благоче́стия уче́нием тьмочи́сленныя наро́ды, присноусе́рдно подража́я всеми́рнаго Учи́теля, Го́спода Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́. Его́ же ра́ди всесмире́нно молю́ богоподража́тельное оте́ческое твое́ благоутро́бие: при́зри ми́лостивно богосве́тлыми очи́ма твои́ма на су́щее недосто́инство мое́, я́ко всечадолюби́вый по Бо́зе оте́ц, и присноусе́рдный на́шего спасе́ния наста́вниче, и всех в Го́рних правонеизме́нный строи́тель, адама́нтная Правосла́вию стена́ и пресве́тлый столп, вводя́щий второно́ваго Изра́иля во всепросветле́йший Го́рний Сио́н. Потщи́ся вско́ре помоществова́ти на бра́нех во́инству на́шему. Проси́ же при́сно у Святы́я Тро́ицы всем правосла́вным христиа́ном ми́ра и тишины́, душе́вного спасе́ния и многоле́тняго в телеси́ здра́вия, возду́ха благорастворе́ния, земли́ благопло́дия, непло́дствующим благоча́дия, и в зако́не Госпо́днем воспита́ния, и всех благи́х умноже́ния. А по́сле жития́ коему́ждо жи́зни сея́ сподо́би святы́ми твои́ми моли́твами улучи́ти христиа́нскую кончи́ну бла́гу, непосты́дну и ми́рну, со всепреподо́бнейшим испове́данием и со прича́стием Святы́х Безсме́ртных Небе́сных и Животворя́щих Христо́вых Та́ин, и с молитвома́слием безпрепя́тное возду́шных мыта́рств проше́ствие, насле́дие со святы́ми всера́достныя присносу́щныя жи́зни, в ней же ку́пно со А́нгельскими чи́нми непреста́нныя хвалы́ вознесе́м Отцу́ со Единоро́дным Его́ Сы́ном и с Пресвяты́м, Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, и тебе́, вели́кое твое́ оте́ческое ми́лостивое заступле́ние, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Святителю Ионе, митрополиту Московскому и всея Руси

Яре́м Госпо́день измла́да восприи́м,/ и Того́ стопа́м невозвра́тным жела́нием после́довал еси́,/ и освяще́ннаго по́двига дости́же,/ святи́тельства па́ству прии́м и чуде́с от Бо́га да́ры прия́т,/ с ве́рою приходя́щим к ра́це моще́й твои́х/ подае́ши разли́чным неду́гом исцеле́ние неоску́дно,/ о́тче наш Ио́но, святи́телю Христо́в,// моли́ Христа́ Бо́га дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

От ю́ности твоея́ весь сам себе́ Го́сподеви возложи́в,/ в моли́твах и труде́х, и в посте́х, о́браз быв доброде́тели,/ отону́дуже ви́дев Бог твое́ благо́е произволе́ние,/ архиере́я тя и па́стыря Це́ркви Свое́й устроя́ет./ Те́мже и по преставле́нии, честно́е те́ло твое́ це́ло и нетле́нно соблюде́ся,/ Ио́но святи́телю:/ моли́ Христа́ Бо́га,// да спасе́т ду́ши на́ша.

Жела́нием духо́вным по́стническое житие́ соверши́в/ и святи́тельства па́ству прии́м,/ чистоты́ ра́ди теле́сныя и тело́ твое́ Влады́ка Христо́с соблюде́ нетле́нно,/ и Петру́ чудотво́рцу насле́дника тя соде́ла,/ и того́ нра́ву после́довал еси́,/ и учи́теля тя Христо́с Своему́ ста́ду дарова́,/ иде́же лежа́т целе́бныя мо́щи твоя́,/ благоуха́ют, я́ко от кади́ла благово́нна,/ и подаю́т исцеле́ния немощны́м, ве́рою приходя́щим,// святи́телю Ио́но, моли́ Христа́ Бо́га непреста́нно о всех нас.

Я́ко от младе́нства Го́сподеви порабо́тив себе́, му́дре,/ посто́м и бде́нием те́ло твое́ удруча́я,/ те́мже сосу́д чист и дом Ду́ху Пресвято́му яви́лся еси́,/ сего́ ра́ди и Це́ркви Свое́й тебе́ архиере́я и па́стыря устроя́ет,/ ю́же до́бре упа́с, ко Го́споду отхо́диши, Его́же возлюби́л еси́./ Тем мо́лим тя:/ помина́й нас ве́рою чту́щих святу́ю па́мять твою́, да вси зове́м ти:// ра́дуйся, о́тче Ио́но, святи́телю всечестны́й.

Молитва Ионе, митрополиту Московскому:

О, всехва́льный святи́телю Христо́в и чудотво́рче Ио́но! Приими́ сие́ ма́лое моле́ние от нас гре́шных, к тебе́ прибега́ющих, и те́плым твои́м предста́тельством умоли́ Го́спода и Бо́га на́шего Иису́са Христа́, я́ко да, призре́в на ны ми́лостивно, да́рует нам согреше́ний на́ших во́льных и нево́льных проще́ние, и по вели́цей Свое́й ми́лости изба́вит нас от бед, печа́лей, ско́рби и боле́зней душе́вных и теле́сных, обдержа́щих нас; да пода́ст земли́ плодоно́сие, и вся, я́же на по́льзу настоя́щаго жития́ на́шего потре́бная; да да́рует нам сконча́ти житие́ сие́ привре́менное в покая́нии, и да сподо́бит нас гре́шных и недосто́йных Небе́снаго Ца́рствия Своего́, со все́ми святы́ми сла́вити Его́ безконе́чное милосе́рдие, со Безнача́льным Его́ Отце́м и Святы́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Святителю Иннокентию, митрополиту Московскому

Во вся страны́ полу́нощныя изы́де веща́ние твое́,/ я́ко прие́мшия сло́во твое́,/ и́хже боголе́пно научи́л еси́,/ неве́дущия Христа́ све́том Ева́нгелия просвети́л еси́,/ челове́ческия обы́чаи украси́л еси́,/ Росси́йская похвало́, святи́телю о́тче наш Инноке́нтие,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.

И́стинный и нело́жный учи́тель был еси́:/ запове́данная бо Го́сподем сам сотвори́в,/ и́мже учи́л еси́ и наказа́л еси́ ко благоче́стию приходя́щая ча́да,/ неве́рныя вразумля́л еси́ позна́ти ве́ру и́стинную,/ просвеща́я их святы́м Креще́нием./ Сего́ ра́ди со апо́столы ра́дуешися,// прие́мля по́честь благове́стника Христо́ва.

Молитва Иннокентию, митрополиту Московскому:

О, па́стырю до́брый и учи́телю прему́дрый, о́бразе благонра́вия всем, благоче́стно жи́ти хотя́щим, святи́телю о́тче наш Инноке́нтие! К тебе́, я́ко ча́да ко отцу́, прибега́ем и мо́лимся, помина́я твою́ любо́вь к лю́дем: бу́ди щит несокруши́м Святе́й Це́ркви Правосла́вней и оте́честву на́шему, архиере́и благоле́пием святи́тельства и прему́дростию украси́, па́стырем в служе́нии ре́вность да́руй, мона́шествующия к по́двигом до́браго тече́ния в послуша́нии утверди́, правосла́вным христиа́ном ве́ру святу́ю непоро́чну соблюсти́ умоли́, мир весь предста́тельством твои́м умири́. Те́плый наш моли́твенниче, всеросси́йский свети́льниче, просвети́телю Сиби́ри и Аме́рики, осени́ го́рним благослове́нием нас, в ско́рбех су́щих, и пода́ждь утеше́ние и избавле́ние от боле́зней душе́вных и теле́сных; испроси́ нам свы́ше дух кро́тости, целому́дрия, смиренному́дрия, терпе́ния и любве́, да про́чее вре́мя жития́ на́шего в ве́ре и покая́нии поживе́м и в жи́зни ве́чней благода́рне восхва́лим просла́вльшаго тя Го́спода – Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Тро́ицу Единосу́щную и Неразде́льную, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Иннокентий Московский

Святитель Иннокентий Московский — пример истинного служителя, несущего Слово Божие вопреки физическим и духовным трудностям. Его деятельность по христианскому просвещению народов Сибири и Аляски сравнима с подвигами первых Апостолов, деятельность которых способствовала повсеместному распространению христианской Веры.

Житие святого Иннокентия

В 1797 г. в глухом сибирском поселении Ангинское в семье церковного пономаря Евсевия Попова родился мальчик, которого нарекли Иваном. Он являлся старшим из четырёх детей супругов Поповых. В пятилетнем возрасте Ваня начал под руководством отца осваивать грамоту.

Но через год глава семьи скончался, а его вдова не могла в одиночку содержать всех детей. Старшего сына она отдала в дом Димитрия Попова — старшего брата покойного мужа, который также являлся священнослужителем. В доме родственника смышленый мальчик продолжил обучение.

В 1806 Иван и его дядя, принявший иночество под именем Давид, переехали в Иркутск. Здесь отрок поступает в духовную семинарию. Он не только с успехом осваивал все учебные предметы, но и при помощи иеромонаха Давида овладел навыками механики, плотничества и кузнечного дела.

Интересно: к 1814 г. в иркутской духовном семинарии обучалось множество однофамильцев. Кроме Ивана фамилию Попов носили ещё 13 семинаристов. Ректор учебного заведения принял решение об их переименовании. Будущий святитель стал называться Иван Вениаминов, в честь почившего незадолго до этого епископа Вениамина Багрянского.

Служение в Иркутске

В 1817 г. семинарист Вениаминов вступил в брак. В это же время он получает сан диакона в иркутском Благовещенском храме. Через 3 года после завершения обучения в семинарии он становится священником этого же прихода. Церковное служение отец Иоанн почитал с социальной деятельностью. Он по собственной инициативе перед каждым воскресным богослужением собирал в церкви детей и преподавал им основы грамоты и христианства.

В 1819 г. в епархию пришло предписание послать для обучения в Московскую духовную академию двух достойных кандидатов. Знакомые с деятельностью диакона Вениаминова члены епархиального управления предлагали послать в древнюю русскую столицу молодого служители. Но в этом прошении было отказано, так как Иван имел семью и низкий сан.

Священник на Уналашке

Два года прослужил отец Иоанн на Благовещенском приходе города Иркутска. Он ответственно относился к своему служению и не помышлял о великих апостольских деяниях. Но по воле Господа его жизнь резко изменилась в начале 1823 г.

На далёких Алеутских островах, входивших в начале XIX столетия в состав Российской империи, не хватало священнослужителей для христианского просвещения коренных жителей. Святейший Синод, понимая необходимость регулярной просветительской и миссионерской деятельности в этой отдалённой епархии, поручил иркутскому епископу направить для служения на острова прилежного священника.

Но выполнение этого предписания оказалось сложной задачей, так как священники добровольно не соглашались ехать в суровый морской край. Отец Иоанн Вениаминов также не представлял свою дальнейшую жизнь на Алеутских островах.

Но однажды он встретился с алеутским уроженцем Иваном Крюковым. Островитянин многое рассказывал о местной жизни и коренных жителях, проявивших усердие в знакомстве с христианскими обычаями. При этом он отмечал, что алеуты усердно молятся и с радостью воспринимают слово божие.

Эти слова произвели на молодого священника сильное впечатление. Он в этот же день попросил архиерея отпустить его на служение в далёкий край. Отец Иоанн собрал свою семью, состоящую из жены, ребёнка, престарелой матери и брата, и отправился в трудное путешествие, которое продлилось около года.

Остров Уналашка в начале XIX столетия был населен алеутами, впервые познакомившимися с идеями христианства в конце предыдущего века. Принявшие христианство островитяне, несмотря на отсутствие храма и постоянной проповеди, не возвращались к языческим обычаям. К прибытию Иоанна Вениаминова на Алеутских островах несли служение три священника.

Важно! Первым деянием отца Иоанна в качестве главы прихода являлось возведение храма. Священник научил местное население столярному, кузнечному и плотницкому делу. С их помощью был построен небольшой храм, в котором проводились проповеди на местном языке, прилежно изучаемом миссионером.

Ознакомление с языком алеутским языком помогло ему построить доверительные отношения со своей паствой не только на Уналашке, но и на других островах архипелага. Миссионер прожил на острове 10 лет. Его служение имело следующие результаты:

  • христианизация всего местного населения и аборигенов ближайших островов;
  • изобретение алеутской азбуки;
  • перевод основных священных книг на местный язык;
  • обучение алеутов различным ремёслам.

Помимо физических и бытовых испытаний Господь посылал своему служителю и духовные испытания. Однажды во время посещения соседнего острова, отец Иоанн увидел, что все жители острова встречают его на берегу. Ждать священника им сказал старик, которого аборигены называли шаманом. При встрече мужчина рассказал, что о приезде отца Иоанна ему поведали его знакомые белые, живущие недалеко в горах.

Услышав, как они выглядят, проповедник понял, что старый алеут говорил с ангелами. Он попросил сказать этим людям, что хочет пообщаться с ними, и старик пообещал спросить их о возможности встречи. Но когда священник получил разрешение прийти на гору, он испытал сильный страх и отказался от встречи, опасаясь, что может поддаться греху гордыни после встречи с небесными созданиями.

Настоятель Новоархангельского собора

В 1833 г. отец Иоанн был переведен в административный центр Российской Америки город Новоархангельск, расположенный на острове Ситху. Местное аборигенное население — народ колошей — отличались от добрых и покладистых алеутов. Красивое, гордое и недоверчивое местное население с опаской относилось к русским проповедникам.

Интересно! Как и 10 лет назад священник начал свою деятельность с изучения местного языка, но проповеди в главном храме по-прежнему собирались только христиане из числа переселенцев и немногочисленные представители алеутов.

Ситуация изменилась после остановки эпидемии оспы, которая разразилась на острове вскоре после прибытия проповедника. Многие колоши погибли, в то время как русские люди и алеуты, привитые от этой болезни, остались невредимы.

Аборигены сами пришли к миссионерам и попросили о помощи. Обретя их доверие, проповедник начал нести Слово Божие гордому народу. Колоши не принимали христианство массово, но в то же время не препятствовали крещению соплеменников, пожелавших прийти таинство Крещения.

Через 15 лет служения на Алеутском архипелаге отец Иоанн Вениаминов утвердился в мысли, что для утверждения христианства в этом крае необходимо увеличение числа священнослужителей, храмов, а также издание священных книг на местных языках. Для этого необходимо было заручиться поддержкой высших архиереев Русской Православной Церкви. Отправив свою семью в Иркутск, священник в ноябре 1838 г. отправляется в российскую столицу.

Владыка Камчатский

Прибыв в Петербург 25 июня 1839 г., алеутский проповедник в этот же день отправился в Святейший Синод, членом которого изложил свои идеи. Они заинтересовали членов высшего церковного административного органа, но принятие окончательного решения затянулось на несколько месяцев.

В ожидании высочайшего решения, отец Иоанн отправляется в Москву, где занимается сбором средств для продолжения миссионерской работы в русской Америке. В это время духовную поддержку ему оказывал митрополит Московский Филарет, который первым заметил, что в трудолюбивом пастыре есть что-то от апостолов.

Читайте также:  2 молитвы «Боголюбской» иконе Божией Матери

По возвращении в столицу ему сообщили о разрешении печатать подготовленные переводы Библии и других религиозных книг, а также об увеличении числа священнослужителей в американских русских приходах. Но радость миссионера омрачила весть о кончине супруги. Митрополит Филарет, убеждал друга принять монашеский постриг, чтобы в ионическом служении обрести утешение.

Иоанн долго сомневался и отказывался от этого предложения, так как на нём лежала ответственность за шестерых детей, оставшихся в Иркутске. Но когда по протекции московского архиерея их взяли на казённое обеспечения, Иоанн решился на постриг. 19 ноября 1840 он принял иночество под именем Иннокентий. На следующий день инок Иннокентий был рукоположен в сан архимандрита.

Через месяц состоялось его посвящение во епископа новой епархии, в которую вошли территории Камчатки, Курильских и Алеутских островов. Это назначение было утверждено после личной встречи архимандрита с императором Николаем Павловичем. Архиерейская кафедра располагалась в Новоархангельске.

Выехав в январе 1841 г. к месту служения, епископ Иннокентий по пути посетил Иркутск и родное селение Агинское, где его встречали радостные люди, знакомые со священником до его высоко назначения. Добрые напутствия вселили в душу отца Иннокентия уверенность и силу, требующиеся для ведения непростой работы в трудных условиях.

Он прибыл к месту служения в сентябре, и сразу же начал активную деятельность по увеличению числа приходов. Священников, возглавляющих их, архиерей убеждал действовать убеждениями и любовью, а не принуждать и прельщать обещаниями аборигенов. Он также советовал способствовать желанию детей и взрослых детей изучать родную грамоту и русский язык.

Интересно! В результате активной деятельности христианизация населения шла быстрыми темпами. Люди, принявшие христианство, часто являлись свидетелями чудесных событий, которые укрепляли их веру и способствовали обращению к истинному Богу других инородцев.

Служение Иннокентия не ограничивалось общим руководством. Он предпринимал трудные и опасные поездки по территории своей епархии, а ходе которых вёл проповедь, наставлял и призывал к изучению грамоты паству.

В 1850 г. трудолюбивый пастырь получает сан архиепископа. Территория его епархии была значительно увеличена за счёт присоединения к ней Якутской области. Вскоре епископская кафедра была перенесена на материковую часть в город Якутск. Миссионерская деятельность на новой территории проводилась по уже отработанной схеме.

Архиерей лично ездил по епархии, возводя храмы и неся населению Слово Божие. Он изучал якутский язык и переводил на него священные тексты. Через 9 лет в кафедральном Троицком соборе было проведено после богослужение на местном языке. Якуты и тунгусы долгое время считали этот день праздничным.

Постепенно миссионерская деятельность архиепископа Иннокентия охватывала все более широкие территории. Он стал верным соратником сибирского генерал-губернатора графа Муравьёва в деле освоения и территории Сибири и Дальнего Востока.

В честь архиерейского богослужения станицу Усть-Зейскую переименовали в город Благовещенск. В начале 60-х гг. сюда была перенесена архиерейская кафедра огромной Камчатской епархии. Несмотря на преклонные годы архиепископ Иннокентий продолжал совершать объезды вверенных ему приходов. Но ухудшение физического здоровья заставляло его задуматься об уходе на покой.

Московский митрополит

Планы удалиться от праведных трудов были нарушены в 1867 г. В начале этого года скончался митрополит Московский Филарет. По решению Святейшего Синода его преемником был назначен архиепископ Иннокентий. Узнав о назначении он целый день провёл в уединенной молитве, размышляя о своей удивительной судьбе.

После этого почтенный старец со смирением отправился к месту своего нового служения. Митрополит Иннокентий по пути к древней русской столице посетил множество русских городов, в том числе родной Иркутск. Он прибыл в Москву в конце мая 1868 г. В ознаменование радостного события над городом разносился колокольный звон.

На следующий день митрополит провёл богослужение в Успенском кафедральном соборе, по окончании которого обратился к собравшимся прихожанам с проповедью. В ней он указывал на то, что он смиренный слуга Господа, дерзнувший занять древний русский престол.

Несмотря на постоянно ухудшающееся здоровье, митрополит трудолюбиво нёс служение, которое сочетал с миссионерской деятельности. Он является инициатором создания миссионерского общества, действующего на восточных окраинах империи.

С 1878 г. святитель непрерывно болел. Болезнь не позволила ему присутствовать на заседании Святейшего Синода. В конце марта он принял соборование. Просветитель алеутов отошёл к Господу в 2 часа утра 31 марта 1878 г. Через 5 дней его тело предали земле в Троице-Сергиевой лавре рядом с могилой Филарета Московского.

Почитание

В начале 70-х гг. прошлого века члены Православной Церкви в Америке начали работу по канонизации митрополита Иннокентия. Соответствующее предложение было направлено руководству Русской Православной Церкви. Работа по сбору сведений о праведной жизни святителя и его равноапостольных трудах заняла около 4 лет.

Информация собиралась на родине священнослужителя, территории Алеутских островов и Аляски, а также в Сибири и Дальнем Востоке. 23 сентября состоялось прославление митрополита Иннокентия Московского в лике святителя. Также его называют апостолом Америки и Сибири. Церковное поминовение Божьего угодника совершается дважды в год 31 марта и 23 сентября.

Житие святителя Иннокентия Московского — пример истинного Божьего служителя, путь которого лежал от сына простого пономаря из сибирской глубинки до одного из самых уважаемых архиереев Православной Церкви. Он со смирением и верой принимал все испытания, посылаемые ему Господом, заботясь о своей пастве, как отец печётся о своих детях.

Молитва святителю Иннокентию Московскому

Акафист святителю Иннокентию (Вениаминову), митрополиту Московскому и Коломенскому, апостолу Америки и Сибири

Кондак 1

Возбранный Святителю и добрый пастырю Богоданных словесных овец. Посвятивый всю жизнь твою, горение сердца и душу Христу. В полунощных странах неустанно трудивыйся, Святыя ради Церкви и спасения всех, не помышляя земныя награды. Мы же наследницы велия благодати твоея, воспеваем ти похвальныя песни сия. Ты бо предстоиши пред престолом Бога Славы, и ходатайствуеши о земле нашей и людех ея. Сия совокупльше воедино, Святая Церковь с нею же и мы благодарственная воспеваем ти тако:
Радуйся, святителю Московский Иннокентие, Апостолам равный и Аляски просветителю.

Икос 1

Ангелов сожителю бывый, святый Иннокентие, яко новый апостол возсиял от малыя веси сибирския до стран дальневосточных и мира западнаго. Из млада избра тя Господь, да прославиши светом православия древния языческая народы аляскинския и азиатския, да вкупе с нами прославят тя песненными похвалы сицевыми:
Радуйся, великий подражателю Христов и приемников его, Апостолов:
Радуйся, благовестителю арктических народов.
Радуйся, учителю Богомудрый алеутов и колошей:
Радуйся, светильниче пресветлый эскимосов и коряков.
Радуйся, смиренне подвижниче, стопы бо твоя от Бога исправляли бо ся:
Радуйся, устроителю церкви православныя Американския.
Радуйся, проповедати Евангелие вожделевый:
Радуйся, к неведающим спасения жалости исполненный.
Радуйся, святителю Московский Иннокентие, Апостолам равный и Аляски просветителю.

Кондак 2

Видяще отличныя от иных отрок добрыя познания в учении Божественнем, многия стремления и таланты твоя, такожде и велию радость в служении Богу и Церкви святей его, сродник твой от младых лет наставляя тя на путь веры и благочестия, во еже воспевати Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум духовный от юности твоея Богом ти даровася, во еже служити Ему вся дни живота твоего и премудрости мира сего познавати. Мы же поминая святость жития твоего, празднуем с веселием память твою:
Радуйся, наставницы и учители твоя мудростию своею поразивый.
Радуйся, смирения и кротости исполненный:
Радуйся, твердое православия укрепление:
Радуйся, честное Пресвятыя Троицы носило и похваление.
Радуйся, подвиги твоими всех удививый:
Радуйся, ересь идольскую искоренивый.
Радуйся, употребивый таланты твоя на служение Вышнему.
Радуйся, нас вдохновивый на служение Богу и ближнему:
Радуйся, святителю Московский Иннокентие, Апостолам равный и Аляски просветителю.

Кондак 3

Сила вышняго вразуми тя к приятию Божественныя воли на служение Апостольское во Аляске, егда завершися учение твое во Иркутске. Идеже ты вместе с супружницею твоею возлюбленною Екатериною и чадом малым, отправися во апостольское путьшествие ко Российстей Америке воспевая Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имеяше воистину, отче Иннокентие, с небесе благодать тебе дана быти, а не от земли: како бо кто от человек возможет твоея ревности по Бозе познати? Ты бо не возбоялся еси расстояния дальнего и пути длительного, ради Евангелия Христова, по тундре замороженной и бурным морям путьшесвовавый. Тем же и мы, вдохновляемии подвиги твоими, вопием ти сице:
Радуйся, Апостолом бывый Америце:
Радуйся, основателю Церкви Православныя в мире западнем.
Радуйся, славный подражателю Апостола Павла:
Радуйся, храбро путьшествовавый по бурным морям северным.
Радуйся, Духом Святым укрепляемый:
Радуйся, Ангелы Господни носимый и охраняемый.
Радуйся, столпе православия непоколебимый:
Радуйся, пастырю Христов небоязненный.
Радуйся, святителю Московский Иннокентие, Апостолам равный и Аляски просветителю.

Кондак 4

Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, како достойно есть пети и познати чудеса Твоя подвиги и терпение, блаженне Иннокентие? Никтоже бо может я исчести, ты же достигнув благополучно островов Уналашкинских, Ангелы хранимый в море бурнем, на брегу воспел хвалебную ангельскую песнь Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша, Богомудре Иннокентие, ближнии и дальнии величие чудес твоих, яко уподобися ты в труде своем святым Кириллу и Мефодию, дал еси азбуку Алеутом Колошам и прочим северным народом, во еже могли бы Бога Истиннаго познати, и славити Его непрестанно, много потрудился на поприще сем, переводя писание Божественное на наречия северныя, мы же прославляем Бога, даровавшего нам светильника таковаго, вопием тебе с радостию:
Радуйся, просветителю древних северных народов:
Радуйся, Триединаго Божества благовеститель в штате Аляска.
Радуйся, устроивый Церковь Христову на камени твердом:
Радуйся, мудро сеявый благое и истинное на ниве благоплодной.
Радуйся, рабе усердный не скрывый таланта Божественнаго:
Радуйся, малое стадо Христово собравый воедино.
Радуйся, закона Христова скрижали, Богом писанныя:
Радуйся, яко истину Христову неведущии имут тя учителя.
Радуйся, святителю Московский Иннокентие, Апостолам равный и Аляски просветителю.

Кондак 5

Боготечная звезда явися тебе святаго Иннокентия Иркутскаго подвиг. Ты же примеру его подражая, наставляя вере православней язычники, путьшествоваше всюду, собирая рассеянное свое стадо, крестя их во имя Отца и Сына и Святаго Духа, верныя же научая, спасающему тобою Богу взывати: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша людие язычестии подвиги и труды твоя, притекаху к тебе аки доброму пастырю, внимаху всякому слову из уст твоих исходящему, ты же имея радение о них, открываше школы повсюду во еже учити отроки истине, сего ради слышиши от всех сице:
Радуйся, наблюдателю проницательный чудес Зиждителевых:
Радуйся, преподавателю терпеливый истин простых и мудрых.
Радуйся, богатство неисчерпаемое в неверии живущим:
Радуйся, просветителю темноты невежества.
Радуйся, промышления о людех приятелище:
Радуйся, чистоты веры усердный хранителю.
Радуйся, всего мира во Христе утверждение:
Радуйся, наставниче добрый ко спасению.
Радуйся, святителю Московский Иннокентие, Апостолам равный и Аляски просветителю.

Кондак 6

Проповедника велия Богоносна чтит тя, преблаженне Иннокентие, Сибирь вся, Америка и Аляска, ты бо проповеда Евангелие на языках северных научая всех взывати Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси свет животный, идяше просветити новокрещенныя люди земли полунощныя Христовым учением. Тии же, узревше Тя, яко ангела светла, спасение благовестити грядуща, яко пастыря добра, душу свою за овцы полагающа, восприяша реку Амур новым Иорданом в ней крестишася, с нимиже и мы вкупе воспеваем тебе сице:
Радуйся, в миру живый, но мирскаго не искавый:
Радуйся, Христа славити всеми языки завещавый.
Радуйся, просветителю великий племен всех северных:
Радуйся, подателю света Христова даже до последних времен.
Радуйся, делателю славный винограда Христова:
Радуйся, пастырю добрый и милостивый стада Иисусова.
Радуйся, слова Божия верный толкователю:
Радуйся, мира Христова всюду насадителю.
Радуйся, святителю Московский Иннокентие, Апостолам равный и Аляски просветителю.

Кондак 7

Хотя веру православную укоренити во стране полунощней повеле строити храм соборный, сам же таланты Богом ти данныя и приумноженныя, употребляя на дело благое сие, самостоятельно назираше строительство его, да в нем вернии воспоют Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго тя Павла, проповедника ревнастнаго разумеем, отче святый Иннокентие, давый не токмо грамоту новопросвещенным северным людем, целя их недуги не токмо душевныя, но и телесныя, порази всех знанием медицины таже и Богословия, мы же с познавшими чрез тя Христа воспеваем ти тако:
Радуйся, просветителю Тунгусов и Индейцев:
Радуйся, благовестителю эвенком и якутом.
Радуйся, таланты своими всех удививый:
Радуйся, Господеви, а не человеком угождати учивый.
Радуйся, врачу душевный вкупе же и телесный:
Радуйся, архитриклине пира церковнаго чудесный.
Радуйся, чрез все житие на ниве Господней потрудивыйся:
Радуйся, и по смерти от паствы своея любовию не отлучивыйся.
Радуйся, святителю Московский Иннокентие, Апостолам равный и Аляски просветителю.

Кондак 8

Странно бысть кругосветное путешествие твое, егда тя призваша предстати пред Святейшим Синодом, да представиши велия труды твоя и переводы, ради духовного одобрения, ты же достигше града Святаго Петра верно возопи Богу: Аллилуиа.

Читайте также:  2 молитвы преподобному Иоанну Дамаскину

Икос 8

Весь еси предан быв душею же и телом заветам Христовым, мужественно прият весть о блаженной кончине супружницы твоея, посети святыни Киевския и Сергиевския, моляся усердно Господу о даровании ти благодати велия и помощи в трудех, с благодарением прият от руки святителя Филарета чин ангельский и сан архиерейский. Мы же поминающии сие дерзаем вопити к тебе сице:
Радуйся, Иоанну Крестителю в крещении людей поревновавый:
Радуйся, Кириллу и Мефодию в просвещении равный.
Радуйся, Герману Аляскинскому сомолитвенниче истинный:
Радуйся, Николая Японскаго наставниче славный.
Радуйся, Иннокентия Иркутскаго в проповедании подражателю:
Радуйся, Филарета Московскаго дел великий последователю.
Радуйся, венцем терпения на земли венчанный:
Радуйся, светом вечным на небеси осиянный.
Радуйся, святителю Московский Иннокентие, Апостолам равный и Аляски просветителю.

Кондак 9

Всякое древо по плоду познавается, плод же трудов твоих велий есть пред Господем. Возвратяся в сане епископа в новую епархию полунощной страны, усугуби труды во устроении и укреплении церкви Христовы. Сам устрои часы в колокольне новаго соборнаго храма, и повеле открытии семинарию на Ситхе обучения ради духовенства местного, да вси взывают Господу Сил: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии многовещанныя подвигом твоим удивляются, ангели с тобою ликовствуют. Велика бо бысть епархия твоя, насеянная многими народы языческими, ты же посылаше проповедницы во вся удаленныя страны Сибири Восточной и на Аляску, да вси языцы познают веру истинную. Сего ради вопием ти сице,
Радуйся, Апостоле великий Арктический:
Радуйся, первый иерарше Американский.
Радуйся, истинный образе архипастыря православнаго:
Радуйся, не древле, а ныне подвизавыйся.
Радуйся, истинныя веры исповедниче:
Радуйся, Царствия Божия наследниче.
Радуйся, триязычную ересь поправый:
Радуйся, туземцам двери Царствия Небеснаго отверзый.
Радуйся, святителю Московский Иннокентие, Апостолам равный и Аляски просветителю.

Кондак 10

Спасти хотя всех притекающих к тебе, Богом водимый и ангелы укрепляемый, святителю Христов Иннокентие, посети народы Амурския долины Сибири, изучая нравы и обычаи, язык и традиции тоя страны, примером к подражанию им явился еси, непрестанно научая взывати Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси всем, о православии трудящимся, и заступление к тебе с верою притекающим, святче Божий Иннокентие, пример достойный подражанию явивый, да продолжатся труды твоя в просвещении неведущих Христовой истины, мы же воспоминающее подвиги и труды твоя взываем ти сице:
Радуйся, добродетельми, яко виссоном, украшенный:
Радуйся, в премудрости с Соломоном сравненный.
Радуйся, подобно Иоанну Богослову Господа возлюбивый:
Радуйся, такожде и малыя чада твоя наставивый.
Радуйся, Евангелие переведый на языки туземныя:
Радуйся, основавый школы для изучения истины Божественныя.
Радуйся, семена Истины насадивый на почве Американстей:
Радуйся, трубо громогласная Евангельскаго благовестия.
Радуйся, святителю Московский Иннокентие, Апостолам равный и Аляски просветителю.

Кондак 11

Пение Всемогущему Богу паче иных принесл еси, святе Иннокентие, жизнь свою посвятивый просвещению иноверных, свет Евангельский донесый даже до конец земли, стопами обошед всю вселенную, на склоне лет своих быв призван на служения святительское, ты же восприяв сие со смирением Богу воспевая: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарнаго светильника обретше в тебе, святителю Иннокентие, земля Русская, уподобися бо ты вселенским учителям, паству Российскую добре упасл еси, не забывая малая чада тобою оставленныя, поревноваше о них даже до смерти, мы же с ними согласно вопием ти таковая:
Радуйся, свете миру и соль земли бывый:
Радуйся, яко светильник, горяй во тьме, языком светивый.
Радуйся, ко Владыце всех нас покаянныя молитвы приносящий:
Радуйся, и сам о нас к Нему выну всегда молящийся.
Радуйся, светлое Православия проповедание:
Радуйся, златозрачное света Евангельскаго сияние.
Радуйся, сего ради велиим во Царствии Божием нареченный:
Радуйся, на земли в Церкви Господней прославленный.
Радуйся, святителю Московский Иннокентие, Апостолам равный и Аляски просветителю.

Кондак 12

Благодать просвещения и мира испроси нам, Святителю Христов Иннокентие, мира во всем мире, любви друг ко другу. Евангелие Христово до конца жития своего благовестивый, завещавый не плакати а радоватися о преставлении твоем, речей надгробных не глаголати но токмо проповедь назидательную и поучительную, мирно отшел еси в вышняя селения приявше Христовы тайны, мы же дивящееся таковому смирению вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще труды твоя и подвиги, дивное житие на земли, прославляем тя, равноапостоле Христов Иннокентие: в тебе бо Бог в Троице прославляемый, дивно прославися, смиренно молим тя, силу свыше на укрепление православия ниспошли нам, на враги видимыя и невидимыя победу даруй, да вси народи приведенныя тобою ко Христу, вкупе же и мы воспеваем ти похвалы сия:
Радуйся, поминающих тя поминаяй:
Радуйся, нестроения наша исправляяй.
Радуйся, людем верным поможение:
Радуйся, рода христианскаго возвышение.
Радуйся, православия твердое ограждение:
Радуйся, неверия живое обличение.
Радуйся, Троицу Святую Богомудре исповедавый:
Радуйся, службу Божию совершати коемуждо своими языки завещавый.
Радуйся, святителю Московский Иннокентие, Апостолам равный и Аляски просветителю.

Кондак 13

О, преблагословенне отче Иннокентие, просвещение всех Христа чающих, нынешнее приемше малое приношение сие наше, вся народы православныя от находящих им зол и бед свободи, в мире любви и единении соблюди. И в царствие небесное предстательством твоим приведи всех нас, Богоприятным твоим ходатайством, да с тобою воспеваем: Аллилуиа.

Сей Кондак глаголи трижды. А по сем читается Икос 1 и Кондак 1.

Молитва святителю Иннокентию Московскому

О, пастырю добрый и учителю премудрый, образе благонравия всем, благочестно жити хотящим, святителю отче наш Иннокентие! К тебе, яко чада ко отцу, прибегаем и молимся, поминая твою любовь к людем: буди щит несокрушим Святей Церкви Православней и отечеству нашему, архиереи благолепием святительства и премудростию украси, пастырем в служении ревность даруй, монашествующия к подвигом добраго течения в послушании утверди, православным христианом веру святую непорочну соблюсти умоли, мир весь предстательством твоим умири.
Теплый наш молитвенниче, всероссийский светильниче, просветителю Сибири и Америки, осени горним благословением нас, в скорбех сущих, и подаждь утешение и избавление от болезней душевных и телесных; испроси нам свыше дух кротости, целомудрия, смиренномудрия, терпения и любве, да прочее время жития нашего в вере и покаянии поживем и в жизни вечней благодарне восхвалим прославльшаго тя Господа — Отца, и Сына, и Святаго Духа, Троицу Единосущную и Нераздельную, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Дата добавления: 2019-07-17 ; просмотров: 7 ;

Молитва Святителю общая

Молитва Святителю общая в полной и расширенной версии, специально для Вас.

Молитва Святителю общая

Б о́же оте́ц на́ших, творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости, не оста́ви ми́лость Твою́ от нас, но моли́твами их в ми́ре упра́ви живо́т наш.

Ин тропарь, глас 2:

А по́столи му́ченицы и проро́цы, святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии, до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии, дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су, о нас Того́, я́ко бла́га, моли́те, мо́лимся, спасти́ся душа́м на́шим.

Ин тропарь, глас 4:

И́ же во всем ми́ре му́ченик Твои́х, я́ко багряни́цею и ви́ссом, кровьми́ Це́рковь Твоя́ украси́вшися, те́ми вопие́м Ти, Христе́ Бо́же: лю́дем Твои́м щедро́ты Твоя́ низпосли́, мир жи́тельству Твоему́ да́руй и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

А по́стол пропове́дание, и оте́ц догма́ты, Це́ркви еди́ну ве́ру запечатле́ша, я́же и ри́зу нося́щи и́стину, истка́нну от е́же свы́ше богосло́вия, исправля́ет и сла́вит благоче́стия вели́кое та́инство.

Ин кондак, глас 8:

Я́ ко нача́тки естества́ Насади́телю тва́ри вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, Богоно́сныя му́ченики; тех моли́твами в ми́ре глубо́це Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́ Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

Б о́же святы́й и во святы́х почива́яй, трисвяты́м гла́сом на Небеси́ от А́нгел воспева́емый, на земли́ от челове́к во святы́х Свои́х хва́лимый, да́вый Святы́м Твои́м Ду́хом коему́ждо благода́ть по ме́ре дарова́ния Христо́ва, и то́ю поста́вивый Це́ркви Твое́й Святе́й о́вы апо́столы, о́вы проро́ки, о́вы же благове́стники, о́вы па́стыри и учи́тели, и́хже сло́вом про́поведи, Тебе́ Самому́ де́йствующему вся во всех, мно́зи соверши́шася, святи́и в кое́мждо ро́де и ро́де, разли́чными благоде́тельми благоугоди́вшии Тебе́, и к Тебе́, нам о́браз до́брых по́двигов свои́х оста́вивше, в ра́дости преше́дшии, гото́ви, в нем же са́ми искуше́ни бы́ша, и нам напа́ствуемым помога́ти. Сих святы́х всех и ( имя святого ) воспомина́я и их богоуго́дное похваля́я житие́, Тебе́ Сама́го, в них де́йствовавшаго, восхваля́ю, и о́нех благотворе́ния Твоя́ дарова́ния бы́ти ве́руя, приле́жно молю́ Тя, Свя́те святы́х, даждь ми гре́шному после́довати их уче́нию, житию́, любви́, ве́ре, долготерпе́нию, и их моли́твенною по́мощию, па́че же Твое́ю вседе́йствующею благода́тию, Небе́сныя с ни́ми сподо́битися сла́вы, хва́ляще Пресвято́е и́мя Твое́, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки. Ами́нь.

О преблаже́ннии уго́дницы Бо́жии, вси святи́и, предстоя́щии Престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы и наслажда́ющиися неизрече́ннаго блаже́нства! Се ны́не, в день о́бщаго ва́шего торжества́, ми́лостивно при́зрите на нас, ме́ньших бра́тий ва́ших, принося́щих вам сие́ хвале́бное пе́ние и хода́тайством ва́шим прося́щих ми́лости и отпуще́ния грехо́в у Преблага́го Го́спода: ве́мы бо, вои́стинну ве́мы, я́ко вся, ели́ка восхо́щете, испроси́ти у Него́ мо́жете. Те́мже у́бо смире́нно мо́лимся вам: моли́те ми́лостиваго Влады́ку, да пода́ст нам дух ва́шея ре́вности к хране́нию святы́х Его́ за́поведей, я́ко да те́кше по стопа́м ва́шим, возмо́жем земно́е по́прище в доброде́тельном житии́ без поро́ка прейти́ и в покая́нии дости́гнути пресла́вных селе́ний ра́йских, и та́мо ку́пно с ва́ми прославля́ти Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

К вам, о святи́и вси и ( имя святого ), я́ко путево́дным свети́льникам, дея́ньми свои́ми освети́вшим путь Небе́снаго восхо́да, аз многогре́шный смире́нно коле́на се́рдца моего́ преклоня́ю и из глубины́ души́ взыва́ю: умоли́те о мне Человеколю́бца Бо́га, да не попу́стит ми еще́ блужда́ти по распу́тиям греха́, но да просвети́т мои́ ум и се́рдце све́том благода́ти Своея́, я́ко да то́ю озаря́ем и подкрепля́ем, возмогу́ про́чее вре́мя земна́го жития́ пра́вою стезе́ю непреткнове́нно преити́ и хода́тайством ва́шим к Преблаго́му Го́споду сподо́блюся, поне́ вма́ле прича́стник бы́ти духо́вныя ва́шея трапе́зы в Небе́сном черто́зе Царя́ сла́вы. Ему́же со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м, Благи́м и Животворя́щим Ду́хом бу́ди сла́ва, честь и поклоне́ние во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О , святы́й уго́дниче Бо́жий ( имярек ), по́двигом до́брым подвиза́вся на земли́, восприя́л еси́ на Небесе́х вене́ц пра́вды, его́же угото́вал еси́ Госпо́дь всем лю́бящим Его́; те́мже взира́юще на святы́й твой о́браз, ра́дуемся о пресла́внем сконча́нии жи́тельства твоего́ и чтим святу́ю па́мять твою́. Ты же, предстоя́ Престо́лу Бо́жию, приими́ моле́ния на́ша и ко Всеми́лостивому Бо́гу принеси́, о е́же прости́ти нам вся́кое прегреше́ние и по́мощи нам ста́ти проти́ву ко́знем диа́вольским, да изба́вльшеся от скорбе́й, боле́зней, бед и напа́стей и вся́каго зла, благоче́стно и пра́ведно поживе́м в ны́нешнем ве́це и сподо́бимся предста́тельством твои́м, а́ще и недосто́йни есмы́, ви́дети блага́я на земли́ живы́х, сла́вяще Еди́наго во святы́х Свои́х сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

В елича́ем вас, апо́столи, му́ченицы, проро́цы и вси святи́и, и чтим святу́ю па́мять ва́шу, вы бо мо́лите за нас Христа́ Бо́га на́шего.

Молитва Святителю общая

Ц е́ркве Ру́сския сто́лпе непоколеби́мый, / благоче́стия пра́вило, / жития́ ева́нгельского о́бразе, / священному́чениче (имярек), / Христа́ ра́ди пострада́вый да́же до кро́ве, / Его́же моли́ усе́рдно, / я́ко Нача́льника и Соверши́теля спасе́ния, / Русь Святу́ю утверди́ти в Правосла́вии // до сконча́ния ве́ка.

В осхва́лим ве́рнии, / изря́днаго во святи́телех ( или свяще́нницех) / и сла́внаго в му́ченицех (имярек) , / Правосла́вия побо́рника и благоче́стия ревни́теля, / земли́ Ру́сския кра́сное прозябе́ние, / и́же страда́нием Небе́с дости́же / и та́мо те́пле мо́лит Христа́ Бо́га // спасти́ся душа́м на́шым.

О избра́нниче и уго́дниче Христо́в, священному́чениче (имярек) , Це́ркве Ру́сския сто́лпе непоколеби́мый, земли́ на́шея благо́е прозябе́ние и кра́сный плод, сро́дников твои́х предста́телю и наста́вниче! Ты во вре́мя гоне́ния безбо́жнаго от сокро́вищницы души́ твоея́ спаси́тельное испове́дание Правосла́вныя ве́ры изне́сл еси́, и лю́дем ве́рным па́стырь до́брый яви́лся еси́, ду́шу твою́ за Христа́ и Его́ о́вцы полага́я и лю́тыя во́лки дале́че отгоня́я. Ны́не у́бо при́зри на нас, недосто́йных чад твои́х, умиле́нною душе́ю и сокруше́нным се́рдцем тя призыва́ющих. Умоли́ Го́спода Бо́га, да прости́т согреше́ния на́ша и изба́вит от а́довых уз и ве́чнаго муче́ния. Утверди́ нас в ве́ре святе́й, научи́ нас всегда́ твори́ти во́лю Бо́жию и храни́ти за́поведи церко́вныя. Бу́ди па́стырем на́шым — пра́вило ве́ры, во́ином — вождь духо́вный, боля́щим — врач изря́дный, печа́льным — уте́шитель, гони́мым — засту́пник, ю́ным — наста́вник, всем же благосе́рдый оте́ц и те́плый моли́твенник. Я́ко да моли́твами твои́ми соблюде́ся в Правосла́вии Свята́я Русь и непреста́нно сла́вится в ней и́мя Пресвяты́я Тро́ицы, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Ссылка на основную публикацию