2 молитвы преподобному Антонию Великому

Молитвы Антонио Великому

Основателю отшельничества и борцу против ереси во имя святой христианской веры, Святому Антонио, поклоняются многие верующие по всему миру. Молитвы преподобному Антонию Великому не раз помогали страждущим укрепиться в вере и защитить свой дом от дурных помыслов.

История Антонио Великого

День памяти святого: 30 января

Родился будущий святой в зажиточной семье Египта, а в возрасте 20 лет остался сиротой с маленькой сестрой на руках. С детства юноша отличался искренней набожностью, а после смерти родителей в одной из церкви он услышал пророческие слова о призвании его к службе Господу. После этого Антоний отказался от наследства в пользу бедных и отлучился от мира, уединившись в келье одного из верующих старцев.

После многих лет раздумий и бесед с Господом, Антоний настолько укрепился в вере своей, что стал примером для подражания у верующих. Долгое время будущий святой проживал в удаленных пещерах, борясь с искушениями, плотскими и душевными. Именно он основал отшельническое монашество, боролся с появившейся в то время ересью – арианством.

Умер святой Антоний в возрасте 106 лет, почитаемый и любимый многими своими учениками и последователями.

В чем помогают молитвы святому Антонию?

День святого Антония в христиане отмечают 30 января. Вознося молитву Антонию Великому, люди просят о решении множества проблем. В основном, конечно, это укрепление в вере, борьба с искушениями. Если в принятии серьёзного решения вас одолевают сомнения, и вы не знаете, как поступить, прочтите молитву святому Антонию, он обязательно поможет.

Защитит святой ваш дом от врагов и стихийных бедствий, сглазов и порчи, поможет при болезнях. Всем мужчинам, названным Антонами, можно обращаться к Покровителю с просьбой выполнить трудную работу, избежать неверного решения. Молятся святому в момент печали и скорби.

Тропарь, глас 4

Ревнителя Илию нравы подражая, Крестителю правыми стезями последуя, отче Антоние, пустыни был еси житель и вселенную утвердил еси молитвами твоими. Темже моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак, глас 2

Житейския молвы отринув, безмолвно житие скончал еси, Крестителя подражаяй всяким образом, преподобнейший, с ним убо тя почитаем, отцев начальниче, Антоние.

Молитва преподобному Антонию Великому

О преподобне и богоносне отче наш Антоние! Веруем, яко ты, предстоя престолу Пресвятыя Троицы, велие имаши дерзновение в молитвах ко Всемилостивому Господу Богу, Иже всегда послушает тебе, вернаго раба и угодника Своего. Сего ради со умилением смиренно припадаем к тебе, святче Божий: не премолчи о нас молитися ко Господу Богу, в Троице покланяемому и славимому, да, милостивно призрев на ны, не попустит нам погибнути во гресех наших, но да возставит падших, да подаст исправление злому и окаянному нашему житию, от грядущих грехопадений восхищая, и да простит нам вся, елика согрешихом мыслию, словом и делом, от рождения до сего часа. Ты, подвижниче добродетели, веси немощь и скорбь времен настоящих, моли убо выну Христа Бога, да николиже нас оставляет Его неизреченное милосердие, но да хранит нас от мирских искушений, от диавольских сетей и от плотских похотей, да приимем от Него тобою и вся потребная к жизни временней, освобождение от бед и напастей, и неослабное терпение до конца. Испроси нам в мире и покаянии скончати живот наш и невозбранно прейти от земли на небо, мытарств же, и бесов воздушных, и вечныя муки избавитися, и сподобитися Царства Небеснаго с тобою и со всеми святыми, угодившими Господу Богу и Спасителю нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь поклонение, со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

О великий угодниче Божий, преподобие отче Антоние! Яко имеяй дерзновение ко Владыце Христу и ко Пречистей Его Матери, буди о нас, недостойных (имена), молитвенник теплый, заступая нас от всяких бед и напастей, да твоими молитвами невредимы от враг видимых и невидимых пребудем. Моли милосердие Божие, да спасет нас от прегрешений наших, имиже веси судьбами. Моли благость Его, еже милостивно храму (дому) сему потребная подавати, жизнь нашу умирити и вся прихожаны храма сего помиловати, и спасти души наша, да непрестанно славим, хвалим, поем и величаем пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Преподобный Анто ́ ний Великий , Египетский

День памяти

Житие

Ан­то­ний Ве­ли­кий ро­дил­ся в Егип­те око­ло 250 го­да от бла­го­род­ных и бо­га­тых ро­ди­те­лей, вос­пи­тав­ших его в хри­сти­ан­ской ве­ре. Во­сем­на­дца­ти лет он ли­шил­ся сво­их ро­ди­те­лей и остал­ся один с сест­рой, ко­то­рая бы­ла на его по­пе­че­нии. Од­на­жды он шел в цер­ковь и раз­мыш­лял о свя­тых апо­сто­лах, как они оста­ви­ли все, чтобы ид­ти за Гос­по­дом. Вхо­дит в храм и слы­шит еван­гель­ские сло­ва: «Ес­ли хо­чешь быть со­вер­шен­ным, иди, про­дай име­ние твое и раз­дай ни­щим, и бу­дешь иметь со­кро­ви­ще на Небе, и иди вслед за Мной» (Мф.19:21). Эти сло­ва по­ра­зи­ли Ан­то­ния, как бы ска­за­ны бы­ли Гос­по­дом лич­но ему. Вско­ре по­сле это­го Ан­то­ний от­ка­зал­ся от на­след­ства по­сле ро­ди­те­лей в поль­зу бед­ных жи­те­лей сво­е­го се­ле­ния, но недо­уме­вал, на ко­го он оста­вит сест­ру. Оза­бо­чен­ный этой мыс­лью, он в дру­гой раз вхо­дит в храм и слы­шит там опять как бы к нему об­ра­щен­ные сло­ва Спа­си­те­ля: «Не за­боть­ся о зав­траш­нем дне: зав­траш­ний день сам бу­дет за­бо­тить­ся о се­бе; до­воль­но для каж­до­го дня сво­ей за­бо­ты» (Мф.6:34). Ан­то­ний по­ру­чил сест­ру из­вест­ным ему хри­сти­ан­ским дев­ственни­цам и оста­вил го­род и дом, чтобы жить уеди­нен­но и слу­жить од­но­му Гос­по­ду.

Уда­ле­ние пре­по­доб­но­го Ан­то­ния от ми­ра со­вер­ши­лось не вдруг, а по­сте­пен­но. Сна­ча­ла он пре­бы­вал близ го­ро­да у од­но­го бла­го­че­сти­во­го стар­ца, жив­ше­го уеди­нен­но и ста­рал­ся во всем под­ра­жать ему. По­се­щал и дру­гих от­шель­ни­ков, жив­ших в окрест­но­стях го­ро­да, и поль­зо­вал­ся их со­ве­та­ми. Уже в это вре­мя он так про­сла­вил­ся сво­и­ми по­дви­га­ми, что его зва­ли «дру­гом Бо­жи­им». За­тем он ре­ша­ет­ся уй­ти даль­ше. Зо­вет стар­ца с со­бой, и ко­гда тот от­ка­зал­ся, про­ща­ет­ся с ним и по­се­ля­ет­ся в од­ной из от­да­лен­ных пе­щер. Один из дру­зей его по вре­ме­нам при­но­сил ему пи­щу. На­ко­нец свя­той Ан­то­ний уда­ля­ет­ся со­всем из оби­та­е­мых мест, пе­ре­хо­дит ре­ку Нил и по­се­ля­ет­ся в раз­ва­ли­нах во­ин­ско­го укреп­ле­ния. Он при­нес с со­бой хле­ба на шесть ме­ся­цев, а по­сле по­лу­чал его от дру­зей сво­их толь­ко два ра­за в год через от­вер­стие в кров­ле.

Нель­зя изо­бра­зить, сколь­ко ис­ку­ше­ний и борь­бы вы­нес этот ве­ли­кий по­движ­ник. Он стра­дал от го­ло­да и жаж­ды, от хо­ло­да и зноя. Но са­мое страш­ное ис­ку­ше­ние пу­стын­ни­ка, по сло­ву са­мо­го Ан­то­ния, – в серд­це: это тос­ка по ми­ру и вол­не­ние по­мыс­лов. Ко все­му это­му при­со­еди­ни­лись пре­льще­ния и ужа­сы от де­мо­нов. Ино­гда свя­той по­движ­ник из­не­мо­гал, го­тов был впасть в уны­ние. То­гда или Сам Гос­подь яв­лял­ся, или по­сы­лал Ан­ге­ла для его обод­ре­ния. «Где ты был, бла­гий Иису­се? По­че­му вна­ча­ле не при­шел пре­кра­тить мои стра­да­ния?» – воз­звал Ан­то­ний, ко­гда Гос­подь по­сле од­но­го тяж­ко­го ис­ку­ше­ния явил­ся ему. «Я был здесь, – ска­зал ему Гос­подь, – и ждал, по­ка не уви­жу тво­е­го по­дви­га».

Од­на­жды сре­ди ужас­ной борь­бы с по­мыс­ла­ми Ан­то­ний воз­звал: «Гос­по­ди, я хо­чу спа­стись, а по­мыс­лы не да­ют мне». Вдруг он ви­дит: кто-то по­хо­жий на него си­дит и ра­бо­та­ет, по­том встал и на­чал мо­лить­ся, за­тем опять сел за ра­бо­ту. «Де­лай так и спа­сешь­ся», – ска­зал ему Ан­гел Гос­по­день.

Уже два­дцать лет жил Ан­то­ний в сво­ем уеди­не­нии, ко­гда неко­то­рые из дру­зей его, узнав об его ме­сто­пре­бы­ва­нии, при­шли, чтобы по­се­лить­ся во­круг него. Дол­го они сту­ча­ли к нему и про­си­ли его вый­ти к ним из сво­е­го доб­ро­воль­но­го за­клю­че­ния; на­ко­нец ре­ши­лись уже вы­ло­мать две­ри, как Ан­то­ний от­во­рил их и вы­шел. Они уди­ви­лись, не най­дя в нем сле­дов из­ну­ре­ния, хо­тя он под­вер­гал се­бя ве­ли­чай­шим ли­ше­ни­ям. Небес­ный мир цар­ство­вал в его ду­ше и от­ра­жал­ся на ли­це. Спо­кой­ный, сдер­жан­ный, ко всем оди­на­ко­во при­вет­ли­вый, ста­рец ско­ро сде­лал­ся от­цом и на­став­ни­ком мно­гих. Пу­сты­ня ожи­ви­лась: в го­рах кру­гом яви­лись оби­те­ли ино­ков; мно­же­ство лю­дей пе­ло, чи­та­ло, по­сти­лось, мо­ли­лось, тру­ди­лось, слу­жи­ло бед­ным. Свя­той Ан­то­ний не да­вал сво­им уче­ни­кам ка­ких-ли­бо опре­де­лен­ных пра­вил для мо­на­ше­ской жиз­ни. Он за­бо­тил­ся толь­ко о том, чтобы уко­ре­нить в них бла­го­че­сти­вое на­стро­е­ние, вну­шал им пре­дан­ность во­ле Бо­жи­ей, мо­лит­ву, от­ре­ше­ние от все­го зем­но­го, неусып­ный труд.

Но свя­той Ан­то­ний в са­мой пу­стыне тя­го­тил­ся мно­го­люд­ством и ис­кал но­во­го уеди­не­ния. «Ку­да ты хо­чешь бе­жать?» – был го­лос с неба, ко­гда он на бе­ре­гу Ни­ла до­жи­дал­ся лод­ки, чтобы уда­лить­ся от лю­дей. «В Верх­нюю Фива­и­ду», – от­ве­чал Ан­то­ний. Но тот же го­лос воз­ра­зил ему: «По­плы­вешь ли ты вверх – в Фива­и­ду, или вниз – в Бу­ко­лию, те­бе не бу­дет по­коя ни там, ни здесь. Иди во внут­рен­нюю пу­сты­ню». Так на­зы­ва­лась пу­сты­ня, ле­жав­шая близ бе­ре­гов Крас­но­го мо­ря. Ту­да и по­шел Ан­то­ний вслед за про­хо­див­ши­ми са­ра­ци­на­ми.

Через три дня пу­ти на­шел он ди­кую вы­со­кую го­ру с клю­чом во­ды и немно­ги­ми паль­ма­ми в до­лине. На этой го­ре он и по­се­лил­ся. Здесь он об­ра­бо­тал неболь­шое по­ле, так что те­перь ни­ко­му не нуж­но бы­ло при­хо­дить к нему и при­но­сить хле­ба. По вре­ме­нам он по­се­щал бра­тию. Вер­блюд нес на се­бе хлеб и во­ду для под­дер­жа­ния сил его во вре­мя этих тяж­ких пу­те­ше­ствий по пу­стыне. Впро­чем, по­чи­та­те­ли свя­то­го Ан­то­ния от­кры­ли и по­след­нее его уеди­не­ние. Во мно­же­стве ста­ли при­хо­дить к нему ис­кав­шие его мо­литв и на­став­ле­ний. При­во­ди­ли к нему бо­ля­щих; он мо­лил­ся о них и ис­це­лял их.

Свя­той Ан­то­ний уже око­ло се­ми­де­ся­ти лет жил в пу­стыне. Про­тив во­ли на­чал сму­щать его гор­де­ли­вый по­мы­сел, что здесь он стар­ше всех. Он про­сил Бо­га уда­лить от него этот по­мы­сел и по­лу­чил от­кро­ве­ние, что один от­шель­ник го­раз­до ра­нее его по­се­лил­ся в пу­стыне и бо­лее его слу­жит Гос­по­ду. Ан­то­ний встал ра­но утром и от­пра­вил­ся ис­кать это­го неиз­вест­но­го ми­ру по­движ­ни­ка. Про­хо­дил це­лый день и не встре­тил ни­ко­го, кро­ме пу­стын­ных зве­рей. Пе­ред ним рас­сти­ла­лось необо­зри­мое про­стран­ство, но он не те­рял сво­ей на­деж­ды. Ра­но утром он сно­ва по­шел. Пе­ред его гла­за­ми мельк­ну­ла вол­чи­ца, бе­жав­шая к ру­чью. Свя­той Ан­то­ний по­до­шел к это­му ру­чью и уви­дел близ него пе­ще­ру. При зву­ке его ша­гов дверь в пе­ще­ру креп­ко за­мкну­лась. Свя­той Ан­то­ний до по­лу­дня взы­вал через дверь к неиз­вест­но­му по­движ­ни­ку и про­сил по­ка­зать ему свое ли­цо. На­ко­нец, дверь от­во­ри­лась и на­встре­чу ему вы­шел глу­бо­кий ста­рец, со­вер­шен­но убе­лен­ный се­ди­на­ми. Это был свя­той Па­вел Фивей­ский. Он уже око­ло де­вя­но­ста лет жил в пу­стыне.

По­сле брат­ско­го лоб­за­ния Па­вел спро­сил Ан­то­ния: «В ка­ком по­ло­же­нии род че­ло­ве­че­ский? Ка­кое прав­ле­ние в ми­ре? Оста­ют­ся ли еще идо­ло­по­клон­ни­ки?» Пре­кра­ще­ние го­не­ний и тор­же­ство хри­сти­ан­ства в Рим­ской им­пе­рии бы­ло для него ра­дост­ной но­во­стью, а по­яв­ле­ние ари­ан­ства – горь­кой. По­ка стар­цы бе­се­до­ва­ли, спу­стил­ся к ним во­рон и по­ло­жил хлеб. «Щедр и ми­ло­стив Гос­подь, – вос­клик­нул Па­вел. – Вот сколь­ко лет каж­дый день я по­лу­чаю от Него пол­хле­ба, а ныне ра­ди тво­е­го при­ше­ствия по­слал Он це­лый хлеб».

На сле­ду­ю­щее утро Па­вел от­крыл о се­бе Ан­то­нию, что ско­ро отой­дет из ми­ра; по­это­му он про­сил Ан­то­ния при­не­сти к нему ман­тию епи­ско­па Афа­на­сия, чтобы при­крыть ею его остан­ки. Ан­то­ний по­спе­шил ис­пол­нить же­ла­ние свя­то­го стар­ца. Он воз­вра­тил­ся в свою пу­сты­ню в силь­ном вол­не­нии и на во­про­сы бра­тьев-мо­на­хов мог ска­зать толь­ко: «Греш­ный, я счи­тал се­бя еще мо­на­хом! Я ви­дел Илию, я ви­дел Иоан­на, я ви­дел Пав­ла в раю». На об­рат­ном пу­ти к свя­то­му Пав­лу он ви­дел его воз­но­ся­ще­гося на небо сре­ди сон­ма Ан­ге­лов, про­ро­ков и апо­сто­лов.

«За­чем, Па­вел, не до­ждал­ся ты ме­ня? – вос­клик­нул Ан­то­ний. – Так позд­но я узнал те­бя и так ра­но ты ухо­дишь!» Од­на­ко, ко­гда во­шел в пе­ще­ру Пав­ла, он на­шел его без­молв­но и недви­жи­мо сто­я­щим на ко­ле­нях. Ан­то­ний так­же встал на ко­ле­ни и на­чал мо­лить­ся. Уже по­сле несколь­ких ча­сов мо­лит­вы убе­дил­ся он, что Па­вел по­то­му не дви­жет­ся, что мертв. Он бла­го­го­вей­но омыл его те­ло и за­вер­нул в ман­тию свя­ти­те­ля Афа­на­сия. Вдруг яви­лись два льва и сво­и­ми ког­тя­ми вы­ры­ли до­воль­но глу­бо­кую мо­ги­лу, где Ан­то­ний и по­хо­ро­нил свя­то­го по­движ­ни­ка.

Читайте также:  Молитва святому благоверному князю Игорю Черниговскому и Киевскому на каждый день

Пре­по­доб­ный Ан­то­ний скон­чал­ся в глу­бо­кой ста­ро­сти (106 лет, в 356 г.) и за свои по­дви­ги за­слу­жил на­име­но­ва­ние Ве­ли­ко­го.

Пре­по­доб­ный Ан­то­ний ос­но­вал от­шель­ни­че­ское мо­на­ше­ство. Несколь­ко от­шель­ни­ков, на­хо­дясь под ру­ко­вод­ством од­но­го на­став­ни­ка – ав­вы, жи­ли от­дель­но друг от дру­га в хи­жи­нах или пе­ще­рах (ски­тах) и пре­да­ва­лись мо­лит­ве, по­сту и тру­дам. Несколь­ко ски­тов, со­еди­нен­ных под вла­стью од­но­го ав­вы, на­зы­ва­лись Лав­рой. Но еще при жиз­ни Ан­то­ния Ве­ли­ко­го по­явил­ся дру­гой род ино­че­ской жиз­ни. По­движ­ни­ки со­би­ра­лись в од­ну об­щи­ну, нес­ли сов­мест­ные тру­ды, каж­дый по сво­ей си­ле и спо­соб­но­стям, раз­де­ля­ли об­щую тра­пе­зу, под­чи­ня­лись од­ним пра­ви­лам. Та­кие об­щи­ны на­зы­ва­лись ки­но­ви­я­ми, или мо­на­сты­ря­ми. Ав­вы этих об­щин ста­ли на­зы­вать­ся ар­хи­манд­ри­та­ми. Ос­но­ва­те­лем об­ще­жи­тель­но­го мо­на­ше­ства по­чи­та­ет­ся пре­по­доб­ный Па­хо­мий Ве­ли­кий.

Молитвы преподобному Антонию Великому

Молитва

О, великий угодниче Божий, преподобне отче Антоние! Яко имея дерзновение ко Владыце Христу и ко Пречистей Его Матери, буди о нас, недостойных, молитвенник теплый, заступая нас от всяких бед и напастей, да твоими молитвами невредимы от враг видимых и невидимых пребудем.
Моли милосердие Божие, да спасет нас от прегрешений наших имиже веси судьбами. Моли благость Его, еже милостивно храму (дому) сему потребная даровати, жизнь нашу умирити и вся прихожаны храма сего помиловати и спасти души наша, да непрестанно славим, хвалим, поем и величаем Пречестное и Великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва 2

О, преподобие отче Антоние! Молим тя мы, недостойнии, испроси предстательством твоим у Всемилостиваго Бога нашего нам здравие душевное и телесное, тихое и Богоугодное житие и добрый ответ на страшнем суде Христове. Угаси молитвами твоими разжженныя на ны стрелы диавольския, да не прикоснется нам злоба греховная, да благочестно скончавше временное житие, сподобимся наследовати Царствие Небесное и купно с тобою славити Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Молитва 3

О священная главо, преподобне отче, преблаженне авво Антоние, не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых и благоприятных молитвах к Богу: помяни стадо твое, еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад твоих моли за ны, отче священный, за дети твоя духовныя, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю: не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя: поминай нас недостойных у Престола Вседержителева, и не престай моляся о нас ко Христу Богу, ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися. Не мним бо тя суща мертва: аще бо телом и преставился еси от нас, но и по смерти жив сый пребываеши, не от­ступай от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския и козней диавольских, пасты­рю наш добрый аще бо и мощей твоих рака пред очима нашима видима есть всегда, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со безплотными лики, с небесными силами, у престола Вседержителева предстоящи, достойно веселится, ведуще убо тя воистину и по смерти жива суща, тебе припадаем и тебе молимся: молися о нас Всесильному Богу, о пользе душ наших, и испроси нам время на покаяние, да невозбранно прейдем от зем­ли на небо, от мытарств же горьких, бесов воздушных князей и от вечныя муки да избавимся, и Небеснаго Цар­ствия наследницы да будем со всеми праведными, от века угодившими Гос­поду нашему Иисусу Христу: Ему же подобает всякая слава, честь и покло­нение, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Тропарь преподобному Антонию Великому

Тропарь, глас 4

Ревнителя Илию нравы подражая, Крестителю правыми стезями последуя, отче Антоние, пустыни был еси житель и вселенную утвердил еси молитвами твоими. Темже моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак, глас 2

Житейския молвы отринув, безмолвно житие скончал еси, Крестителя подражаяй всяким образом, преподобнейший, с ним убо тя почитаем, отцев начальниче, Антоние.

Тропарь, глас 8

В тебе, отче, известно спасеся еже по образу приим бо крест последовал еси Христу, и дея учил еси презирати убо плоть, приходит бо: прилежати же о души, вещи безсмертней: тем же и со Ангелы срадуется, преподобне Антоние, дух твой.

Кондак, глас 2

Чистотою душевною Божественно вооружився, и непристанныя молитвы яко копие вручив крепко, пробол еси бесовская ополчения Антоние, моли непрестанно о всех нас.

Величание преподобному

Ублажаем тя, преподобне отче Антоние, и чтем святую память твою, наставниче монахов и собеседниче Ангелов.

Икос

Христов глас услышав, шествовал еси в след Того заповедей, наг жития быв, и отвергл еси попечения вся стяжаний, имений и рабов твоих, и сестры любление, Богоносне Антоние, и, един в пустынях Богу беседуя чистейше, разума благодать приял еси, тоже ми посли, в песнех тя поющему, отцев начальниче, Антоние.

Популярные молитвы

Все молитвы .

Преподобный Антоний Великий: житие, икона, молитва

Преподобный Антоний Великий: житие, икона, молитва

Святой Антоний Великий: житие

Святой Ант о ний Великий родился в Египте около 250-го года от благородных и богатых родителей, воспитавших его в христианской вере. 18-ти лет он лишился своих родителей и остался один с сестрой, которая была на его попечении. Однажды он шел в церковь и размышлял о святых апостолах о том, как они оставили все в этом мире, чтобы следовать за Господом и служить Ему. Входит в храм и слышит евангельские слова: “Если хочешь быть совершенным, иди, продай имение твое и раздай нищим, и будешь иметь сокровище на Небе, и иди вслед за Мной (Мт. 19:21). Эти слова поразили Антония, как бы сказаны были Господом лично ему. Вскоре после этого Антоний отказался от наследства после родителей в пользу бедных жителей своего селения, но недоумевал, на кого он оставит сестру. Озабоченный этой мыслью, он опять идёт в храм и слышит там опять как бы к нему обращенные слова Спасителя: “Не заботься о завтрашнем дне: завтрашний день сам будет заботиться о себе: довольно для каждого дня своей заботы (Мт. 6:34). Антоний поручил сестру известным ему христианским девственницам и оставил город и дом, чтобы жить уединенно и служить одному Господу.

Удаление преподобного Антония от мира совершилось не вдруг, а постепенно. Сначала он пребывал близ города у одного благочестивого старца, жившего уединенно и старался во всем подражать ему. Посещал и других отшельников, живших в окрестностях города, и пользовался их советами. Уже в это время он так прославился своими подвигами, что его звали “другом Божиим.” Затем он решается уйти дальше. Зовет старца с собой, и когда тот отказывется, прощается с ним и поселяется в одной из отдаленных пещер. Один из друзей его по временам приносил ему пищу. Наконец святой Антоний удаляется совсем из обитаемых мест, переходит реку Нил и поселяется в развалинах воинского укрепления. Он принес с собой хлеба на шесть месяцев, а после получал его от друзей своих только два раза в год через отверстие в кровле.

Нельзя изобразить, сколько искушений и борьбы вынес этот великий подвижник. Он страдал от голода и жажды, от холода и зноя. Но самое страшное искушение пустынника, по слову самого Антония, — в сердце: это тоска по миру и волнение помыслов. Ко всему этому присоединились прельщения и ужасы от демонов. Иногда святой подвижник изнемогал, готов был впасть в уныние. Тогда или Сам Господь являлся, или посылал ангела для его ободрения. “Где ты был, благий Иисусе? Почему вначале не пришел Ты прекратить мои страдания?” — воззвал Антоний, когда Господь, после одного тяжкого искушения, явился ему. “Я был здесь, — сказал ему Господь, — и ждал, пока не увижу твоего подвига.”

Однажды, среди ужасной борьбы с помыслами, Антоний воззвал: “Господи, я хочу спастись, а помыслы не дают мне.” Вдруг он видит: кто то похожий на него сидит и работает, потом встал и начал молиться, затем опять сел за работу. “Делай так и спасешься,” — сказал ему ангел Господень.

Уже двадцать лет жил Антоний в своем уединении, когда некоторые из друзей его, узнав об его местопребывании, пришли, чтобы поселиться вокруг него. Долго они стучали к нему и просили его выйти к ним из своего добровольного заключения; наконец решились уже выломать двери, как Антоний отворил их и вышел. Они удивились, не найдя в нем следов изнурения, хотя он подвергал себя величайшим лишениям. Небесный мир царствовал в его душе и отражался на лице. Спокойный, сдержанный, ко всем одинаково приветливый, старец скоро сделался отцом и наставником многих. Пустыня оживилась: в горах кругом явились обители иноков; множество людей пело, читало, постилось, молилось, трудилось, служило бедным. Святой Антоний не давал своим ученикам каких-либо определенных правил для монашеской жизни. Он заботился только о том, чтобы укоренить в них благочестивое настроение, внушал им преданность воле Божией, молитву, отрешение от всего земного, неусыпный труд.

Но святой Антоний в самой пустыне тяготился многолюдством и искал нового уединения. “Куда ты хочешь бежать?” — был голос с неба, когда он на берегу Нила дожидался лодки, чтобы удалиться от людей. “В верхнюю Фива и ду,” отвечал Антоний. Но тот же голос возразил ему: “Поплывешь ли ты вверх — в Фиваиду, или вниз — в Буколию, тебе не будет покоя ни там, ни здесь. Иди во внутреннюю пустыню.” Так называлась пустыня, лежавшая близ берегов Красного моря. Туда и пошел Антоний вслед за проходившими сарацинами.

Через три для пути нашел он дикую высокую гору с ключом воды и немногими пальмами в долине. На этой горе он и поселился. Здесь он обработал небольшое поле, так что теперь никому не нужно было приходить к нему и приносить хлеба. По временам он посещал братию. Верблюд нес на себе хлеб и воду для поддержания сил его во время этих тяжких путешествий по пустыне. Впрочем, почитатели святого Антония открыли и последнее его уединение. Во множестве стали приходить к нему искавшие его молитв и наставлений. Приводили к нему больных; он молился о них и исцелял их.

Святой Антоний уже около семидесяти лет жил в пустыне. Против воли, начал смущать его горделивый помысел, что здесь он старше всех. Он просил Бога удалить от него этот помысел и получил откровение, что один отшельник гораздо ранее его поселился в пустыне и более его служит Господу. Антоний встал рано утром и отправился искать этого неизвестного миру подвижника. Проходил целый день и не встретил никого, кроме пустынных зверей. Перед ним расстилалось необозримое пространство, но он не терял своей надежды. Рано утром он снова пошел. Перед его глазами мелькнула волчица, бежавшая к ручью. Святой Антоний подошел к этому ручью и увидел близ него пещеру. При звуке его шагов дверь в пещеру крепко замкнулась. Святой Антоний до полудня взывал через дверь к неизвестному подвижнику и просил показать ему свое лицо. Наконец, дверь отворилась и навстречу ему вышел глубокий старец, совершенно убеленный сединами. Это был святой Павел Фив е йский. Он уже около девяноста лет жил в пустыне. После братского лобзания, Павел спросил Антония: в каком положении род человеческий? какое правление в мире? остаются ли еще идолопоклонники? Прекращение гонений и торжество христианства в римской империи было для него радостной новостью, а появление ари а нства — горькой. Пока старцы беседовали спустился к ним ворон и положил хлеб. “Щедр и милостив Господь,” воскликнул Павел: “Вот сколько лет каждый день я получаю от Него полхлеба, а ныне ради твоего пришествия послал Он целый хлеб.”

Читайте также:  2 сильных молитвы преподобной Марии Египетской

На следующее утро Павел открыл о себе Антонию, что скоро отойдет из мира; поэтому он просил Антония принести к нему мантию епископа Афанасия, (знаменитого борьбой за Православие против арианской ереси. чтобы прикрыть ею его останки. Антоний поспешил исполнить желание святого старца. Он возвратился в свою пустыню в сильном волнении и на вопросы братьев-монахов мог сказать только: “Грешный, я считал себя еще монахом! Я видел Или ю , я видел Иоанна, я видел Павла в раю.” На обратном пути к святому Павлу он видел его возносящегося на небо среди сонма ангелов, пророков и апостолов.

“Зачем, Павел, не дождался ты меня? — воскликнул Антоний. — Так поздно я узнал тебя и так рано ты уходишь!” Однако когда он вошел в пещеру Павла, то нашел его безмолвно и недвижимо стоящим на коленях. Антоний также встал на колени и начал молиться. Уже после нескольких часов молитвы убедился он, что Павел потому не движется, что мертв. Он благоговейно омыл его тело и завернул в мантию святителя Афанасия. Вдруг явились два льва и своими когтями вырыли довольно глубокую могилу, где Антоний и похоронил святого подвижника.

Преподобный Антоний скончался в глубокой старости (106 лет, в 356 г.) и за свои подвиги заслужил наименование Великого.

Преподобный Антоний основал отшельническое монашество. Несколько отшельников, находясь под руководством одного наставника — аввы (авва, евр. слово — значит отец) жили отдельно друг от друга в хижинах или пещерах (скитах) и предавались молитве, посту и трудам. Несколько скитов, соединенных под властью одного аввы, назывались лаврой. Но еще при жизни Антония Великого появился другой род иноческой жизни. Подвижники собирались в одну общину, несли совместные труды, каждый по своей силе и способностям, разделяли общую трапезу, подчинялись одним правилам. Такие общины назывались киновиями или монастырями. Аввы этих общин стали называться архимандритами. Основателем общежительного монашества почитается преподобный Пахомий Великий.

Преподобный Антоний Великий: икона

Икона Святого преподобного Антония Великого

Икона Святого преподобного Антония Великого

Молитвы о покровительстве немощных

Преподобному Антонию Великому
Антоний продал свое имение и начал подвижническую жизнь в пустыне, в полном уединении и непрестанной борьбе с бесами. Он обрел спокойствие духа и мир в мыслях. Ему молятся о покровительстве немощных.

Кондак, глас 2
Житейския молвы отринув, безмолжитие скончал еси, Крестителя подражаяй всяким образом, преподобнейший, с ним убо тя почитаем, отцев начальниче, Антоние.

Икос
Христов глас услышав, шествовал еси в след Того заповедей наг жития быв, и отвергл еси попечения вся стяжаний, имений и рабов твоих, и сестры любление, Богоносе Антоние, и, един в пустынях Богу беседуя чистейше, разума благодать принял еси, юже ми посли, в песнех тя поющему, отцев начальниче, Антоние.

Молитва всем святым и бесплотным небесным силам
Боже святый и во святых почиваяй, трисвятым гласом на небеси от Ангел воспеваемый, на земли от человек во святых Своих хвалимый: давый Святым Твоим Духом комуждо благодать по мере дарования Христова, и тою поставивый Церкви Твоей святей овы Апостолы, овы пророки, овы же благовестники, овы пастыри и учители, их же словом проповеди. Тебе Самому действующему вся во всех, мнози совершишася святии в коемждо роде и роде, различными добродетельми благоугодившии Тебе, и к Тебе нам образ добрых подвигов своих оставивше, в радости прешедшии, готови, в нем же сами искушени быша, и нам напаствуемым помогати. Сих святых всех воспоминая и их богоугодное похваляя житие, Тебе Самаго, в них действовавшаго, восхваляю, и онех благотворения Твоя дарования быти веруя, прилежно молю Тя, Святе святых, даждь ми грешному последовати их учению, паче те Твоею вседействующею благодатию, небесныя с ними сподобитися славы, хваляще пресвятое имя Твое, Отца и Сына и Святаго духа во веки. Аминь.

Молитва
О священная главо, преподобне отче, преблаженне авво Антоние, не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых и благоприятных молитвах к Богу: помяни стадо твое, еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад твоих моли за ны, отче священный, за дети твоя духовныя, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю: не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя: поминай нас недостойных у Престола Вседержителева, и не престай моляся о нас ко Христу Богу, ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися. Не мним бо тя суща мертва: аще бо телом и преставился еси от нас, но и по смерти жив сый пребываеши, не отступай от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския и козней диавольских, пастырю наш добрый аще бо и мощей твоих рака пред очима нашима видима есть всегда, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со безплотными лики, с небесными силами, у престола Вседержителева предстоящи, достойно веселится, ведуще убо тя воистину и по смерти жива суща, тебе припадаем и тебе молимся: молися о нас Всесильному Богу, о пользе душ наших, и испроси нам время на покаяние, да невозбранно прейдем от земли на небо, от мытарств же горьких, бесов воздушных князей и от вечныя муки да избавимся, и Небеснаго Царствия наследницы да будем со всеми праведными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу: Ему же подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Тропарь преподобному, глас 8
В тебе, отче, известно спасеся еже по образу приим бо крест последовал еси Христу, и дея учил еси презирати убо плоть, приходит бо: прилежати же о души, вещи безсмертней: тем же и со Ангелы срадуется, преподобне Антоние, дух твой.

Кондак преподобному, глас 2
Чистотою душевною Божественно вооружився, и непристанныя молитвы яко копие вручив крепко, пробол еси бесовская ополчения Антоние, моли непрестанно о всех нас.

Величание преподобному
Ублажаем тя, преподобне отче Антоние, и чтем святую память твою, наставниче монахов и собеседниче Ангелов.

2 молитвы преподобному Антонию Великому

Кондак 1

Избранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, скорый помощниче и молитвенниче о душах нашых, преподобне отче Антоние, песньми восхваляем тя, заступника нашего; ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи, любовию тебе зовущих:
Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче.

Ангельски на земли пожив, богомудре Антоние, подвигом добрым подвизался еси: крест бо на рамена взем, Владыце Христу последовал еси. Ныне же предстоя Престолу Славы, молися о нас, почитающих тя и зовущих тебе сице:
Радуйся, яко чистотою и святынею ангелом уподобился еси.
Радуйся, яко постом и бдением безстрастия достигл еси.
Радуйся, светильниче божественнаго света.
Радуйся, молитв благовонное кадило.
Радуйся, верных неложное утверждение.
Радуйся, неверных богомудренное обличение.
Радуйся, христиан благоотишное пристанище.
Радуйся, благочестия стено необоримая.
Радуйся, крепкое кормило Церкве Христовы.
Радуйся, непоколебимый столпе Православия.
Радуйся, апостольских преданий верный блюстителю.
Радуйся, правил Седми Вселенских Соборов хранителю.
Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче.

Видя Господь Бог твердое желание душы твоея сохранитися от вреждения веры, отче наш Антоние, яко новаго Авраама, пресельника тя сотвори в земли тебе еще чуждей, обаче по вере уже родственней: темже мы, радости исполнени, благодарим Бога, дивно прославляющаго святыя своя, вопиюще Ему: Аллилуиа.

Разум просвещен свыше имеяй, всем сердцем возлюбил еси православную веру; не терпя видети в церкви Римстей смущения, и раздоры, и мятежи велии, восхотев оставил еси Отечество и род твой. Мы же похваляюще ревность твою по вере, отче Антоние, радостно взываем ти:
Радуйся, преподобных великих отцев последователю.
Радуйся, отступлений Римских обличителю.
Радуйся, безмолвия любителю.
Радуйся, пустынный на мори и на суши жителю.
Радуйся, день и нощь на камени моливыйся.
Радуйся, не имевый кущи, ниже покрова.
Радуйся, пустынным злаком питавыйся.
Радуйся, постников похвало.
Радуйся, наставниче богомудрия.
Радуйся, монашествующих славо.
Радуйся, скорый к освобождению от мирских сетей споспешниче.
Радуйся, надежный ходатаю нам Царствия Небеснаго.
Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче.

Сила Вышняго восхити тя от Рима, богомудре Антоние, на камени, яко на легцем корабли, принесе тя в землю Русскую, идеже обрет тихое пристанище, в пустыни вселился еси, неленостно поработал Христу, и во мнозем долготерпении руководил еси в Царствие Божие духовная чада твоя, научив их едиными усты и единем сердцем пети Богу: Аллилуиа.

Имеяй в сердцы своем огнь любве божественныя, богомудре отче, крепко подвизался еси противу козней диавольских, и победительным оружием креста Господня разсекал еси сети лукаваго, яко паучину. Темже молим тя, отче Антоние, помози и нам спасение улучити, да с любовию зовем ти таковая:
Радуйся, рабе Божий, благий и верный.
Радуйся, сосуде полный небесныя благодати.
Радуйся, яко упованием Ною уподобился еси.
Радуйся, яко подобно Илии и Елиссею по бездне водной на камени шествовал еси.
Радуйся, учителю смирения и целомудрия.
Радуйся, образе кротости и послушания.
Радуйся, проповедниче чудес Христовых.
Радуйся, наставниче дел добрых.
Радуйся, бесовских сил прогнание.
Радуйся, столпе веры и утвердение.
Радуйся, восприявый от Христа силу и премудрость.
Радуйся, вместилище Духа Святаго.
Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче.

Бури морских волн не убоялся еси, преподобне отче Антоние, быв несен на камени с ветвию в руце твоей: не прииде к тебе ни скорбь, ниже страх, ни иная печаль кая, ни алчба, ни жажда; но весь ум в Бозе углубив, и Того воли себе вдав, пребыл еси моляся Христу Богу и Пречистей Его Матери, и веселяся душею, пел еси с вои небесными: Аллилуиа.

Слышавше дивное твое от юга к северу прехождение, богоносне Антоние, якоже бо Аввакум в Вавилон, пренесен был еси силою Божиею в Новград, яко ангела во плоти разумеюще тя, вопием ти сице:
Радуйся, древле бывшаго Римския Церкви православия осияние.
Радуйся, Новграду благодатное процветение.
Радуйся, светильниче многосветлый дарований духовных.
Радуйся, нощи невединия и заблуждений разгонителю.
Радуйся, мглу страстей хотящым отгнати пособниче.
Радуйся, по водам чудесно плавание совершивый и рыбныя ловцы обличивый.
Радуйся, по морю плавающих добрый кормчию.
Радуйся, по реце Волхове обуреваемых тихое пристанище.
Радуйся, бедствующих помощниче.
Радуйся, утопающих избавление.
Радуйся, блуждающих верный наставниче.
Радуйся, ищущих иноческаго жития прибежище и руководителю.
Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче.

Боготечную звезду мняся зрети выспрь во облацех Пречистую Владычицу нашу Богородицу, Превечнаго Младенца на руках держащую: быв весь в радости духовней, преподобне Антоние, небрегл еси о страшнем посреде волн морских плавании; но аки вне тела сый, забы себе услаждаемый видением Царицы Небесныя, и от Тоя лучею некоею божественною озаряемь пел еси Богу: Аллилуиа.

Видевше тя, отче Антоние, великаго Новаграда людие возрадовашеся радостию неизглаголанною, начаша благоговейно приходити к тебе, просяще у тебе молитв и благословения. Ты же уведев пренесенна себе во град, цветущь православною верою, подивився всемощной силе Божией, како в два дни и в две нощи толикую долготу пути прейти тебе устрои Господь, возрадовался и возблагодарил еси Его. Мы же, чада твоя, окрест раки твоея предстояще, благодаряще Бога, любовию вопием ти:
Радуйся, яко дара великаго от Бога сподоблен еси.
Радуйся, яко древним чудесем подобное на тебе содеяся.
Радуйся, новый Илие, яко на камени, аки на колеснице огненней, по водам шествовал еси.
Радуйся, наш Апостоле, яко на камени, аки на облацех, несен был еси.
Радуйся, яко тобою посети и благослови Бог новопросвещенныя люди Новаграда.
Радуйся, яко тобою укрепи их в православней вере.
Радуйся, истолкователю евангельскаго учения.
Радуйся, наставниче и нас во гресех живущих.
Радуйся, неусыпный наш хранителю.
Радуйся, о всех верный ходатаю.
Радуйся, яко твоим молением от ада свобождаемся.
Радуйся, яко твоим предстательством райския жизни сподобляемся.
Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче.

Читайте также:  5 сильных молитв царю страстотерпцу Николаю II

Словес евангельских, еже не искати славы от человек, верный хранитель показался еси, богоблаженне Антоние, егда бо святитель Божий Никита, уведев о тебе, призва к себе, вопрошая: — «Кто еси, откуду и како пришел?» — ты ничтоже ино отвещаваше, точию кланяяся, глаголаше: — «Прости мя, Владыко святый, грешна суща человека и странна». Мы же чудяся толикому смирению твоему, взываем Богу: Аллилуиа.

Возсияв от Римския страны, отче наш Антоние, просветил еси чудным твоим житием землю Новаградскую, в нейже обитель сотворил еси, и храм пречуден Божией Матери создал еси; сего ради благодаряще Отца Небеснаго, давшаго тебе толикую благодать силы Своея, к тебе, яко к теплому о нас молитвеннику, радостная воспеваем тако:
Радуйся, ангельское житие нам являяй.
Радуйся, страсти греховныя укрощаяй.
Радуйся, образе истиннаго смирения.
Радуйся, зерцало совершеннаго терпения.
Радуйся, наставниче великий спасению.
Радуйся, приводяй грешных ко исправлению.
Радуйся, известный исполнителю заповедей Христовых.
Радуйся, душ немощных исцеление.
Радуйся, милостыню творити научаяй.
Радуйся, ризы и брашна неимущым подавати повелеваяй.
Радуйся, пустынниче, мирскую честь и богатство возненавидевый.
Радуйся, постниче, от юности Богу послуживый.
Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче.

Хотяй избран дом Духу Святому себе сотворити, потщался еси тесным и скорбным путем, ведущим в жизнь вечную, взем на рамо свое крест Христов, шествовати еже благодатию Божиею от юности твоея непорочно совершив, достигл еси уготованнаго тебе небеснаго воздаяния, и тамо благодарственно поеши Богу: Аллилуиа.

Новый воистинну подвижник явился еси в земле Российстей, отче наш Антоние; кто изочтет твоя постнические подвиги; кто не подивится великому смирению твоему; кто от человек возможет святыни твоея величие проповедати; воистинну с небеси песнь тебе может быти воспеваема, а не земли. Мы же любовию возбуждаеми, дерзаем пети тебе сице:
Радуйся, земный ангеле и небесный человече.
Радуйся, во плоти поживый духовне, на земли небесне.
Радуйся, всякою добродетель делы своими изобразивый.
Радуйся, душевныма очима выну Господа созерцавый.
Радуйся, пред лицем Божиим, яко сын пред отцем ходивый.
Радуйся, яко воин пред воеводою, готовый вся повеления творити.
Радуйся, иго Христово возлюбивый.
Радуйся, добре стадо иночествующих управивый.
Радуйся, шествовавый от силы в силу.
Радуйся, Бога в Сионе узревый.
Радуйся, Единаго Господа возлюбивый.
Радуйся, очи свои выну к Нему имевый.
Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче.

Странное и преславное чудо является, богомудре отче Антоние, священнии сосуди и сокровище, вданное тобою морским водам в Риме, чудесно зде вручи тебе Бог, на созидание храма Пречистыя Богородицы и обители, в нейже молимся и о твоем ходатайстве у Христа Бога нашего, верно вопиюще: Аллилуиа.

Весь являешися всем воистинну помощник, богоносне Антоние; ты бо присно царствуя со Христом, и о нас грешных молитвы к Нему возсылая, не точию припадающих к цельбоносным мощем твоим, но и далече отстоящих, призывающих же всечестное имя твое, предстательством твоим соблюдаеши от всякаго зла. Темже во умилении зовем ти:
Радуйся, прибежище наше во всех напастех.
Радуйся, скорый помощниче всех в бедах сущих.
Радуйся, целителю болезней душевных вкупе и телесных.
Радуйся, на невидимыя враги наша сильный поборниче.
Радуйся, посетителю в немощи лежащих.
Радуйся, утешителю всех скорбящих.
Радуйся, яко тобою престает рыдание.
Радуйся, яко тобою подается радость.
Радуйся, яко Христу доблественно последовал еси.
Радуйся, яко Сладчайшему Иисусу до конца послужил еси.
Радуйся, яко наслаждаешися лицезрения Божия.
Радуйся, яко сподобился еси зрети невечерний день царствия Его.
Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче.

Всякия труды и скорби доблественно претерпел еси, отче Антоние, шествуя по пути спасения до маститыя старости; на земли невещественное житие показал еси, и во плоти аки безплотен явился еси: сего ради многих чудес творения от Господа прием, чистую и боголюбезною душею твоею к небесным причтен еси силам, и купно с ними поеши ныне Всесильному Богу: Аллилуиа.

Витии многовещаннии недоумеют достойно изобразити обилия любве твоея, отче наш Антоние, еюже по вся дни преисполнен еси к чадом твоим о Господе: восхотев бо и по отшествии твоем, присно поучати их яко живый, завещал еси им вся потребная ко спасению. Сего ради из глубины сердец вопием ти:
Радуйся, благочестно течение скончавый.
Радуйся, веру соблюдый всецелу.
Радуйся, оружием благоволения Божия венчанный на земли.
Радуйся, венцем нетления украшенный на небеси.
Радуйся, долу величием чудес блистаяй.
Радуйся, горе лучами трисолнечнаго света осияваемый.
Радуйся, яко в пресветлых райских обителех вселяешися.
Радуйся, яко лицем к лицу божественнаго света причащаешися.
Радуйся, яко с небесных высот на мольбы наша призираеши.
Радуйся, яко в сониих и видениих во благо нам являешися.
Радуйся, яко молитвами твоими от вечныя смерти свобождаемся.
Радуйся, яко предстательством твоим безконечныя жизни сподобляемся.
Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче.

Спастися хотящаго всем человеком и избавитися от напастей, отче Антоние, ты умолил еси Господа и Спасителя нашего, да мимоидут врази от великаго Новаграда и обители твоея, да не озлобят покоища твоего по вся дни, живущии же зде молитвами твоими прославят всесильнаго Бога, поюще Ему: Аллилуиа.

Стена еси ты и покров всем человеком, к заступлению твоему прибегающым, отче Антоние; темже и нам, к тебе приходящым и просящым заступления у Царя Небеснаго, буди стена крепкая и ограждение непреоборимое, от всяких бед и напастей ограждая нас, поющих тебе сице:
Радуйся, яко мощи твоя до времене сокрыл еси от лицезрения.
Радуйся, яко о нетлении мощей твоих явил еси благочестне иноку Нифонту.
Радуйся, яко молитвою твоею бывшыя враги отгнал еси.
Радуйся, яко обитель твою запустению не предал еси.
Радуйся, храм тобою созданный доныне сохранивый.
Радуйся, соблюдый принесенную в руце твоей ветвь и камень, на немже приплыл еси чудесне.
Радуйся, имеяй пред собою иконы, имже покланялся еси в животе твоем.
Радуйся, возвещаяй дивное пришествие твое явленными чудесы.
Радуйся, воспитавший в обители твоей многия подражатели.
Радуйся, просветивый в ней учением Христовым ищущих света.
Радуйся, привлекаяй к себе люди избранныя.
Радуйся, обогащаяй обитель твою от царей и святителей.
Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче.

Пение благодарственное Христу Богу, тя отче Антоние, прославляюще, православнии приносят, яко многих чудес творец ты явился еси: слепыя просвещая, немощныя изцеляя, больныя врачуя, бесныя от бесов свобождая, толико сильне, яко и не у приведенным к тебе бывшым бесным, еще на пути демони от них отбегаху, и ктому не возвращахуся, боящеся в тебе силы Божия, юже выну в небесех прославляя, вопиеши Богу: Аллилуиа.

Светозарное светило, благодатию Христа Бога просвещающее Новоградския страны, зрим тя, богомудре отче Антоние: с ангелы бо предстоя Престолу Божию, радости превелия исполнен еси, и божественными лучами трисолнечнаго света осияваем, озаряеши верных, вопиющих ти таковая:
Радуйся, возшедый на гору превысоку добродетелей божественных.
Радуйся, яко от тоя удобь возшел еси на гору небесную.
Радуйся, яко от обители земныя в обитель небесную водворился еси.
Радуйся, яко тамо предстоя Царю Небесному, о всех нас к нему тепле ходатайствуеши.
Радуйся, яко отшед от нас душею, нам мощи твоя оставил еси.
Радуйся, яко мощи твоя изцеляют всякия скорби и болезни.
Радуйся, яко мощей твоих демони трепещут.
Радуйся, яко мощи твоя комуждо в печалех бывают утешение.
Радуйся, яко Господа Иисуса о всех чтущих память твою умилостивляеши.
Радуйся, яко и Преблагословенную Матерь Его ходатайствовати о нас грешных преклоняеши.
Радуйся, яко на сопротивныя победу дарствуеши.
Радуйся, яко всем правоверным всякое прошение на пользу исполняеши.
Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче.

Благодать свыше ти данную познавше, благоговейно обстояше святую раку твою, отче наш Антоние, тебе нашего милостиваго отца прилежно просим: пролий ныне теплую твою молитву о нас грешных ко Господу, яко да разширит и укрепит Церковь Свою святую, от распрей и расколов незыблему сохранит, и вся православныя христианы в мире и благоденствии соблюдет. Чесого твоими молитвами ожидающе от Царя Небеснаго, вопием Ему: Аллилуиа.

Поюще твое к Иисусу отшествие, преподобне отче Антоние, почитаем священную память твою, величаем ревность по вере, хвалим долготерпение, славим незлобие и ублажаем кончину твою: на смертнем одре возлежа, желанием возжелал еси облещися в великий ангельский образ и с ангелы ныне ликуеши. Темже молящеся усердно, о еже сподобитися и нам неосужденно предстати на страшное Судище Христово, взыскаем ти:
Радуйся, у Престола Божия теплый о нас предстателю.
Радуйся, прославивый Бога в телеси и в души своей.
Радуйся, добропобедный воине Царя Небеснаго.
Радуйся, вождю премудрый ратующих противу сил адовых.
Радуйся, яко с горящим светильником возшел еси в радость Христа.
Радуйся, яко от Него благодать изцелений приял еси.
Радуйся, яко благоволением Пресвятыя Богородицы возвеличен еси.
Радуйся, яко во светлостех святых пребываеши.
Радуйся, яко с пророки и ангелы ликовствуеши.
Радуйся, яко со святители и мученики прославлен еси.
Радуйся, яко с праведными и преподобными веселишися.
Радуйся, яко со всеми избранными Божиими присно торжествуеши.
Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й

Молитва преподобному Антонию Римлянину

Пастырю предобрый и наставниче наш, преподобне отче Антоние! Ты бо во плоти еще сый, божественным мановением управляемь, ветхий Рим, Отечество твое, и род твой оставил еси, и оттуду чудесным по водам на камени, яко на легцем корабли, пришествием твоим семо освятил еси град сей, и в нем храм Божией Матери воздвигл еси, труды же и подвиги твоими просветил еси обитель сию, еяже и основание тобою бысть, умножил еси в ней чада твоя, образом добрых дел и учением наставляяй их: сего ради нетлением мощей твоих и чудес сиянием прослави тя Бог, Емуже безплотен со безплотными предстоя радуешися, и радуяся о притекающих к чудотворней раце твоей, и мощи твоя усты и сердцем лобызающих молишися. Ты и ныне, яко имеяй дерзновение ко Владыце Христу, буди молитвенник и ходатай о предстоящих сих рабех твоих, честным твоим мощем кланяющихся, и просящих от тебе милостиваго заступления. Ей, молим тя, слуго Христов и угодниче, главы и сердца наша преклоняюще тебе: не презри убогаго сего моления нашего, но призри на ны милостивно, коегождо потребу исполняя: болящым здравие, путьшествующым в пути благопоспешество, плавающым скорое и безбедное плавание даруя; обитель же сию от всяких бед, внезапно находящих, сохрани, и в ней живущыя и труждающыяся, купно же и им благодеющыя, от всяких напастей свободи; да вси твоими молитвами на земли богоугодно поживем, и Небеснаго Царствия наследницы будем, достойни славословити Всесвятую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, в бесконечныя веки. Аминь.

Ветхий Рим отечество твое оставив, на камень, яко на легкий корабль, возшел еси и на нем паче естества, аки безплотен, по водам шествовал еси, промышлением Божественнаго разума направляемь, Великаго Новаграда достигл еси и, обитель в нем сотворив, тело твое в ней предложил еси, яко дар освящен. Тем молим тя, отче Антоние: моли Христа Бога, да спасет души наша.

Римское воспитание, великому же Новуграду благодатное процветение: многими бо труды и подвиги в нем Богу угодил еси. Сего ради чудес дарований от Него сподобился еси: и тело твое многими леты соблюде нетленно. Мы же сие лобызающе, радостно от души вопием ти: радуйся, отче Антоние.

Яко звезда, воссиял еси от Рима, и, дошед Богоспасаемаго Великаго Новаграда, ту в нем обитель сотворил еси, и, церковь поставив, созва инок множество. С нимиже моли о нас, чтущих память твою, да зовем ти: радуйся, преподобне отче Антоние.

Ублажаем тя, преподобне отче Антоние, и чтим святую память твою, наставниче монахов и собеседниче ангелов.

Ссылка на основную публикацию