Молитва и акафист иконе Божией Матери «Умягчение злых сердец»: текст, для чего читают

Молитва Божией Матери «Умягчение злых сердец»

Образов Святой Девы, запечатленных на иконах и списках с них великое множество, одним из наиболее чтимых и известных является икона «Умягчение злых сердец», так же именуемая как «Семистрельная». Сегодня она почитается как чудотворная, а молитва умягчение злых сердец применяется верующими людьми как прошение о выздоровлении от тяжких недугов, устранении гнева и нетерпимости, излечении от тяжких инфекций, даровании спокойствия и умиротворения.

Иконографическая справка

На иконе Богородица изображена одна. Причем присутствует разница между иконами «Умягчение злых сердец» и «Семистрельная».

В первом случае Деву пронзают мечи, расположенные по три справа и слева, а седьмой внизу.

Во втором — Богородицу пронзают стрелы, три с одной стороны и четыре с другой. Мечи и стрелы являются прообразом глубокой печали, которую Великая Благодетельница несла в своей душе всю жизнь.

Обретение древней иконы

О первом прославлении «Семистрельного» образа издавна известно следующее. Крестьянин одного из уездов Вологодской губернии длительное время страдал болями в ногах и сильно хромал, ему было очень трудно ходить и тело мужчины было сильно расслаблено. Он долго лечился у многих знахарей и лекарей, но ничего ему не помогало. Но лишь Богоматерь смогла вернуть ему утраченное здравие.

Однажды во время сна раздался повелевающий глас, указующий ему взобраться на церковную колокольню, отыскать там старинную Богородичную икону и усердно молиться пред ней. Лишь тогда ему будет даровано желанное исцеление от тяжкого недуга. Крестьянин дважды приходил в храм, рассказывал о «ночном приказе» и пытался исполнить данный ему в сонном видении указ, но служители церкви ему не верили и не пускали на колокольню. В третий раз, видя настойчивость болящего хромого человека, служки пошли ему навстречу: инвалид поднялся на звонницу и тотчас нашел икону. Она лежала в пыли у лестницы и звонари, не замечая под ногами святыню, ходили прямо по ней, как по обычной доске. Икону сразу же очистили от пыли, отмыли от грязи и отслужили молебен. Усердно молившийся во время служения крестьянин вскоре получил заветное исцеление.

Молитвенные правила

Молитва умягчение злых сердец — одно из самых сильных молений Пресвятой Богородице. Чтобы просимое осуществилось как можно быстрей, необходимо:

  • прийти в православную обитель;
  • поставить свечу перед иконой Иисуса Христа;
  • приложиться губами и лбом ко Святому Распятию;
  • подойти к иконе «Умягчение злых сердец» или «Семистрельная», возжечь свечу и прочитать молитву (можно молиться своими словами).

Молиться можно дома перед иконой. Для этого нужно в церкви приобрести свечу, возжигать ее во время моления и просить Царицу Небесную о помощи в делах и предстательстве перед Господом о даровании Божественной Благодати.

Молитва перед иконой

По давно сложившейся традиции пред ликом Святой Девы молятся за своих врагов, о смягчении вражды между людьми и о даровании чувства милосердия.

Умягчи наша злая сердца, Богородице, и напасти ненавидящих нас угаси, и всякую тесноту души нашея разреши. Hа Твой святый образ взирающи, Твоим страданием и милосердием о нас умиляемся и раны Твоя лобызаем, стрел же наших, Тя терзающих, ужасаемся. Не даждь нам, Мати благосердная, в жестокосердии нашем и от жестокосердия ближних погибнути, Ты бо еси воистину злых сердец Умягчение.

Избранной Деве Марии, превысшей всех дщерей земли, Матери Сына Божия, Его же даде спасению мира, со умилением взываем: воззри на многоскорбное житие наше, воспомяни скорби и болезни, ихже претерпела еси, яко наша земнородная, и сотвори с нами по милосердию Твоему, да зовем Ти:

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

О многоскорбная Мати Божия, умягчение злых сердец и превышшая всех дщерей земли, по чистоте Своей и по множеству страданий, Тобою на земли перенесенных, приими многоболезненныя воздыхания наша и сохрани нас под кровом Твоея милости. Иного бо прибежища и теплаго предстательства разве Тебе не вемы, но, яко дерзновение имущи ко Иже из Тебе Рожденному, помози и спаси ны молитвами Своими, да непреткновенно достигнем Царствия Небеснаго, идеже со всеми святыми будем воспевать в Троице Единому Богу ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

О кто не ублажит Тя, Дево Благодатная, кто не воспоет Твое милосердие к роду человеческому. Тебе молимся, Тебя просим, не остави нас во зле погибающих, раствори любовию сердца наши и ко врагам нашим пошли стрелу Свою, да уязвляет сердца наши миром к гонящим нас. Аще мир нас ненавидит — Ты простри любовь Свою к нам, аще мир нас гонит — Ты приими нас, подаждь нам Благодатную силу терпения — без ропота перенести испытания в мире сем бываемая. О, Госпоже! Умягчи сердца злых человеков, восстающих на нас, да не погибнут сердца их во зле, — но умоли, Благодатная, Сына Твоего и Бога нашего, да умирит сердца их миром, дьявол же — отец злобы — да посрамится! Мы же, воспевая милосердие Твое к нам, злым, непотребным, воспоем Ти, о Пречудная Госпоже Дево Благодатная, услыши нас в час сей, сокрушенныя сердца имущих, огради нас с миром и любовию друг ко другу и ко врагам нашим, искорени от нас всякую злобу и вражду, да воспоем Тебе и Сыну Твоему, Господу Иисусу Христу нашему: Аллилуиа! Аллилуиа! Аллилуиа!

Важно! Ваше желание исполнится лишь в том случае, если оно не противоречит Заповедям Господним и если на то будет Воля Божия!

Мироточивый чудотворный образ Пресвятой Девы Марии хранится на Девичьем поле в Москве, в храме Михаила Архангела. Празднование иконы, так же именуемой «Симеоново проречение», совершается ежегодно 26 августа и в неделю Всех Святых.

Молитва Божьей Матери Семистрельной «Умягчение злых сердец»

Молитва Семистрельной Божьей Матери «Умягчение злых сердец» призвана, чтобы дать людям надежду, что в мире будет царить милосердие, доброта и любовь, не будет места вражде, злости и ярости.

Икону Божией Матери «Семистрельная» и «Умягчение злых сердец» часто путают, так как они почти идентичны. Разница лишь в следующем:

  • в Иконе «Семистрельная» Деву Марию пронзают семь стрел (три с одной стороны и четыре с другой);
  • в Иконе «Умягчение злых сердец» Богородицу пронзают мечи (по три справа и слева, а седьмой внизу).

Но в народе, как правило, оба образа именуют как Божия Матерь «Семистрельная» («Семистрельница»).

Семистрельная икона Божией Матери

Икона Божией Матери «Умягчение злых сердец» («Симеоново проречение»)

Молитва об умягчении злых сердец перед Иконой Семистрельной Божией Матери защищает от всех бед. Это настоящий оберег для дома, семьи и близких.

Самая сильная молитва Семистрельной Божией Матери

По давно сложившейся традиции перед ликом Божьей Матери молятся о здравии своих врагов, о смягчении вражды между людьми и о даровании чувства милосердия.

Тропарь, глас 5-й:

Умягчи наша злая сердца, Богородице, и напасти ненавидящих нас угаси, и всякую тесноту души нашея разреши.

Hа Твой святый образ взирающи, Твоим страданием и милосердием о нас умиляемся и раны Твоя лобызаем, стрел же наших, Тя терзающих, ужасаемся.

Не даждь нам, Мати благосердная, в жестокосердии нашем и от жестокосердия ближних погибнути, Ты бо еси воистину злых сердец Умягчение.

Избранной Деве Марии, превысшей всех дщерей земли, Матери Сына Божия, Его же даде спасению мира, со умилением взываем:

воззри на многоскорбное житие наше, воспомяни скорби и болезни, ихже претерпела еси, яко наша земнородная, и сотвори с нами по милосердию Твоему, да зовем Ти:

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

О, Многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, превы́шшая всех дще́рей земли́ по чистоте́ Свое́й и по мно́жеству страда́ний, Тобо́ю на земли́ пренесе́нных!

Приими́ многоболе́зненная воздыха́ния на́ша и сохрани́ нас под кро́вом Твоея́ ми́лости, ина́го бо прибе́жища и те́плаго предста́тельства, ра́зве Тебе́, не ве́мы, но, я́ко дерзнове́ние иму́щи к И́же от Тебе́ Рожде́нному,

помози́ и спаси́ ны моли́твами Свои́ми, да непреткнове́нно дости́гнем Ца́рствия Небе́снаго, иде́же со все́ми святы́ми бу́дем воспева́ти хвалу́ в Тро́ице Еди́ному Бо́гу, всегда́, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Как молиться об умягчении злых сердец Пресвятой Богородице Семистрельной

Молитва «Умягчение злых сердец» — одно из самых сильных молений Пресвятой Богородице. Чтобы Божья милость осуществилась как можно скорее, необходимо:

  • прийти в храм;
  • поставить свечу перед иконой Иисуса Христа;
  • приложиться губами и лбом к Святому Распятию;
  • потом подойти к иконе «Умягчение злых сердец» или «Семистрельная», зажечь свечу и прочитать молитву.

Молиться можно и своими словами дома — перед иконой «Умягчение злых сердец» или «Семистрельная». Нужно в церкви приобрести свечу, зажигать ее во время молитвы и просить Божью Матерь о помощи в делах и предстательстве перед Господом, о даровании Божественной Благодати.

Акафист прославление Пресвятой Богородице «Умягчение злых сердец»

Молитва Пресвятой Богородице Семистрельной для защиты дома и семьи

О кто не ублажит Тя, Дево Благодатная, кто не воспоет Твое милосердие к роду человеческому.

Тебе молимся, Тебя просим, не остави нас во зле погибающих, раствори любовию сердца наши и ко врагам нашим пошли стрелу Свою, да уязвляет сердца наши миром к гонящим нас.

Аще мир нас ненавидит — Ты простри любовь Свою к нам,

аще мир нас гонит — Ты приими нас, подаждь нам Благодатную силу терпения — без ропота перенести испытания в мире сем бываемая.

О, Госпоже!
Умягчи сердца злых человеков, восстающих на нас, да не погибнут сердца их во зле, — но умоли, Благодатная, Сына Твоего и Бога нашего, да умирит сердца их миром, дьявол же — отец злобы — да посрамится!

Мы же, воспевая милосердие Твое к нам, злым, непотребным, воспоем Ти, о Пречудная Госпоже Дево Благодатная,

услыши нас в час сей, сокрушенныя сердца имущих, огради нас с миром и любовию друг ко другу и ко врагам нашим,

искорени от нас всякую злобу и вражду, да воспоем Тебе и Сыну Твоему, Господу Иисусу Христу нашему:

Как читать молитву Божьей Матери «Умягчение злых сердец»? Текст на русском

«Умягчение злых сердец» – тот молитвослов, прочтение которого перед «Семистрельной иконой» способен даровать верующему божественное благоговение, успокоение. Эти священные строки, обращенные к Деве Марии, освобождают от жестокосердия близких, способствуют примирению православных.

«Умягчение злых сердец», помимо всего прочего, обладает исцеляющей силой, что доказывают невероятные случаи выздоровления всех, кто взывал к небесам перед ликом Преснодевы.

Немного о тексте самой молитвы

Молитва Семистрельной Божьей Матери «Умягчение злых сердец» существует только в двух видах. Один на староцерковном, второй на русском языке, по своему объему небольшой, поэтому с изучением его проблем не возникает.

Читать молитву рекомендуется не торопясь. Проговаривайте каждое слово с нужными ударениями, вдумываясь в них. Закончив молитвослов, задержитесь подле святого образа, мысленно сосредоточившись на том, что Вас тревожит. Своими переживаниями поделитесь с Единым Создателем.

«Умягчение злых сердец» – самая сильная молитва, которая направляется на восстановления мира православного. Она способна устранить разлад в отношениях с родными, примирить людей после конфликта, подарить христианам счастье и здоровье, душевное умиротворение, которое мы все ищем в вере.

В чем именно помогает молитва для смягчения злых сердец

Икону «Девы Марии» мы видим с одним лишь изображенным на ней ликом Преснодевы, без младенца. Образ отображает только семь стрел и мечей, пронизывающих Богоматерь. Почему семь? Число это не случайное, ведь семь символизирует полноту мира, всего, что в нем есть.

Также рекомендуем почитать о молитве «Отче Наш», что можно сделать на этой странице.

Молитву «Умягчение злых сердец» проговаривают именно перед Семистрельной иконой. Из всех, обращенных к Деве Марии, эту считают одной из самых мощных. Сам по себе этот лик как нельзя лучше отображает всю ту боль, которую пришлось испытать Богородице при жизни. Семь стрел и мечи – оружие, поразившее ее душу, боль в которой жива до сих пор.

Некоторые священнослужители толкуют значение этой иконы немного иначе. Во втором варианте толкования семь – символ смертных грехов, о которых хорошо известно каждому христианину. Эти грехи скрыть человек от Девы Марии не может, как бы он не пытался. О каждом грехе Богородице, смотрящей в душу мирян, известно.

Читая «Умягчение злых сердец» перед Семистрельной иконой, можно избавиться от тяжкого груза на сердце, от одиночества. Это молитвослов, который пригодится всякому уверовавшему во Христа, который нуждается в подсказке, помощи, не знает, что делать дальше.

Прибегать к «Умягчению злых сердец» можно как в храме, так и дома, но тогда необходимо приобрести соответствующий святой образ. Повторять молитву рекомендуется регулярно, чтобы спустя определенное время, сделать верный выбор в сложной ситуации, решиться на шаг, который был бы угоден, прежде всего, Господу.

Молитва на Умягчение злых сердец: текст на русском

Сам молитвослов «Умягчение злых сердец» состоит всего из двух предложений, запомнить которые, благодаря тому, что написаны они на русском языке, сможет каждый православный. Перед прочтением этой молитвы священнослужители также рекомендуют прочесть Тропарь, в частности, 5-ый его глас.

В нем содержится просьба, обращенная к Преснодеве, о спасении от жестокосердия собственного и жестокосердия ближних. Таким образом, непосредственно перед прочтением молитвослова, верующий просит Матерь Божью «угасить» напасти каждого ненавидящего и умягчить собственное злое сердце.

Читайте также:  Акафист Георгию Победоносцу: текст, для чего читают

За Тропарем, 5-ым гласом идет Кондак, в котором представлено обращение к Многоскорбной Деве Марии, способной превратить печали верующих в радости, спасти мир своим милосердием. Печали мирян Богородице хорошо понятны, ведь многие скорби и болезни она при жизни и сама снесла.

«Умягчение злых сердец» – молитва короткая. Она также содержит перечисления достоинств Преснодевы, а также непосредственно ее прославление. Произносить Тропарь и Кондак перед тем, как читать «Умягчение злых сердец» не обязательно, но желательно, так как это важная церковная молитва, которую можно часто услышать на литургии в храме. Там Тропари и Кондаки обязательно сопровождают основные молитвы, повторяются регулярно.

Строгих правил, касающихся чтения данных срок, предшествующих «Умягчению злых сердец», не существует, поэтому можно придерживаться общих, распространяющихся на обычные молитвословы.

Молитва Божьей Матери «Умягчение злых сердец» – древний обычай, который, помимо всего прочего, можно назвать душеспасительным и благочестивым.

Молитва перед иконой: как правильно просить

Молитва перед иконой Семистрельной Божьей Матери — самое сильное моление Преснодеве. Просимое обязательно сбудется, если подходить к прочтению молитвы правильно:

  1. Отправляйтесь в православный храм.
  2. Поставьте перед образом Сына Божьего свечку.
  3. Прикоснитесь лбом и губами к Кресту.
  4. Станьте перед семистрельной иконой, зажгите свечку и начинайте читать молитвовслов.
  5. Завершить общение с Богородицей можно собственными словами мысленно.

Если по какой-то причине регулярно посещать Церковь не получается, купите домой «Семистрельный» образ, а также церковные свечи. Читайте «Умягчение злых сердец» перед иконой, прося у Божьей Матери помощи в трудный час.

По возможности периодически посещайте храм Архангела Михаила, расположенный в столице, на Девичьем поле. Там хранится мироточивый чудотворный лик Царицы Небесной. Посещать храм можно, например, в день празднования иконы. Этот праздник православным известен также под названием «Симеоново проречение», отмечают его в христианском мире в период Всех Святых, а также 26 августа.

Важно! Пресвятая Богородица обязательно откликнется на обращение просящего. Однако, читая «Умягчение злых сердец», не просите то, что претит Заповедям, отображенным в Библии. Кроме того, желаемое сбывается, только если на это есть Божья Воля.

Чудо после прочтения молитвы Богородице

Молитву на усмирение злых сердец проговаривают перед Семистрельной иконой Матери Христовой, хорошо знакомым всем образом, найти который можно в подавляющем большинстве храмов. Этот Святой лик также можно приобрести в церковной лавке, чтобы иметь возможность использовать популярный молитвослов в домашних условиях, с учетом всем молитвенных правил.

Молитва к иконе «Умягчение злых сердец» действует, что доказывает множество примеров свершения настоящего чуда, объяснить которое, опираясь на логику и здравый смысл, нельзя. Яркие примеры:

  1. Крестьянин из Вологодской губернии, который сильно страдал от хромоты, благодаря заступничеству Преснодевы смог исцелиться. Перед этим мужчина, который мог лишиться способности ходить, обращался ко всяким лекарям и знахарям, но те лишь разводили руками, понимая, что помочь ему они не в силах. Ноги продолжали болеть, с каждым днем все сильнее, и как-то во сне к страждущему пришел Господь, который велел хромому сходить к колокольне Иоанно-Богословской церкви. Там, как сказал Бог, и было спасение мужчины. Долго оттягивать посещение церкви он не стал, на месте мужчина обнаружил перевернутый лик Богородицы. Когда образ этот он перенес в храм и повесил его на стену со словами молитвы Семистрельной иконе, над ним был отчитан молебен. Сразу после этого свершилось чудо. Крестьянин смог нормально ходить, не хромая.
  2. Крестный ход 1830-го года рядом с Вологдой проводили с образом Богоматери. И именно благодаря целительной и чудодейственной силе последней людям удалось положить конец серьезной эпидемии холеры. После этого случая все православные начали верить, что икона Девы Марии и обращенная к ней «Умягчение злых сердец» действительно способна на чудо через истинную веру. Именно после похода 1830 года всем открылось истинное значение и смысл Семистрельного лика и молитвослова.

Невзирая на все это, до сих пор можно встретить людей, которые в чуде «Умягчения злых сердец» разочарованы. Однако этим христианам стоит понять, что после одной читки молитвы ждать исцеления и свершения какого-то невероятного события нельзя. Православному нужно обращаться к Богородице каждый день, расти и развиваться духовно, каяться, говорить с Всевышним почаще, не нарушать заповеди, стараться жить во Христе и укреплять свою веру в него.

Слушать молитву «Умягчение злых сердец»

Даже врачи не могут поспорить с тем, что православная вера для каждого тяжко больного – это невероятная опора, та помогающая сила, которая способна быть спасительной. Именно поэтому «Умягчение злых сердец» рекомендуется читать регулярно, а когда такой возможности нет, молитву можно слушать.

В Интернете Вы найдете аудиозаписи этого молитвослова (бесплатно), а также видео, на котором молящийся сможет одновременно прослушать и прочитать текст «Умягчи наши злые сердца», часто написанный на фоне Семистрельного лика. Для своего духовного укрепления к таким материалам стоит прибегать как можно чаще.

Молитва и акафист иконе Божией Матери «Умягчение злых сердец»: текст, для чего читают

Кондак 1

Избранней Деве Марии, превысшей всех дщерей земли, Матери Сына Божия, Его же даде спасению мира, со умилением взываем: воззри на многоскорбное житие наше, воспомяни скорби и болезни, ихже претерпела еси, яко наша земнородная, и сотвори с нами по милосердию Твоему да зовем Ти:

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Икос 1

Ангел, возвестивый пастырем Вифлеемским о Рождестве Спасителя мира, и с ним множество небесных сил восхвалиша Бога, поюще: “Слава в вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение”. Ты же, Мати Божия, не имевшая где главу преклонити, зане не бе места во обителех, роди Сына Своего Первенца в вертепе и, повив Его пеленами, положи в яслех; тем скорбь сердца Твоего познавая, вопием Ти:

Радуйся, дыханием Своим Сына Своего возлюбленнаго согревшая

Радуйся, Предвечнаго Младенца пеленами повившая.

Радуйся, Носителя вселенныя млеком Своим питавшая;

Радуйся, вертеп в небо обратившая.

Радуйся, престолом херувим соделавшаяся;

Радуйся, в рождестве и по рождестве Девою пребывшая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 2

Видя Предвечнаго Младенца, повита лежаща в яслех, пришедше поклонишася Ему пастыри Вифлеемстии и сказаша о глаголе, глаголанном им Ангелом о Отрочати, Мариам же соблюдаше вся глаголы сия в сердце Своем; по прошествии же семи дней бе обрезан Иисус по закону Израильскому, яко человек осьмодневен; воспевая смирение и терпение Твое, Богородице, поем вечному Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум имея в Боге утвержденный и соблюдаяй закон Господень, в четыредесятый день, егда исполнилися дни очищения, вознесоста Иисуса во Иерусалим родители Его, дабы поставить Его пред Господом и дати за Него жертву по реченному в Законе Господнем; мы же вопием Тебе сице:

Радуйся, Создателя вселенныя во исполнение закона во храм Иерусалимский принесшая;

Радуйся, тамо старцем Симеоном радостно сретенная.

Радуйся, Едина Чистая и Преблагословенная в женах;

Радуйся, Крест Свой, скорбями преукрашенный, во смирении несшая.

Радуйся, воли Божией николиже преслушавшая;

Радуйся, образ терпения и смирения собою явившая.

Радуйся, сосуде, исполненный благодати Духа Святаго.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 3

Силою свыше была еси укрепляема, Мати Божия, егда услыша словеса старца Симеона глаголюща: “Се, лежит Сей на падение и на востание многим во Израили, и в знамение пререкаемо, и Тебе же Самой душу пройдет оружие, яко да открыются от многих сердец помышления”; и скорбь велия пронзи сердце Богородицы, и возопи в горести Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея тщание погубити Отроча, посла Ирод избити вся дети, сущия в Вифлееме и пределех его от двою лета и нижайше, по времени еже испыта от волхвов и се по повелению Божию, данному чрез Ангела во сне старцу Иосифу, бежа все святое семейство во Египет и пребысть тамо седмь лет до смерти Ирода. Тем же со умилением вопием Ти:

Радуйся, всю тесноту странствия понесшая;

Радуйся, яко все идоли падоша в стране Египетской не возмогше терпети крепости Сына Твоего.

Радуйся, с нечестивыми язычники седмь лет пребывшая;

Радуйся, с Предвечным Младенцем-Отроком и со Своим Обручником в Назарет пришедшая.

Радуйся, со старцем Иосифом древоделом в нищете жившая;

Радуйся, все время Свое в трудах проводившая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 4

Буря скорби обдержа Пречистую Матерь, егда возвращающимся има из Иерусалима не обретоша в пути Отрока Иисуса. Сего ради возвращшеся взыскающе Его, и бысть по триех днех обретоша Его в церкви, седяща посреде учителей и послушающа их и вопрошающа их. И рече к Нему Мати его: “Чадо, что сотвори намо тако? Се Отец Твой и Аз боляще искахом Тебе?” И рече к нима: “Что яко искаста Мене, не веста ли яко в тех, яже Отца Моего суть достоит быти Ми”; и Мати Его соблюдаше вся глаголы сия в сердце своем, вопиющи Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Услыша Мати Божия, яко Иисус прохождаше всю Галилею, уча на сонмищах их, проповедаяй Евангелие Царствия и исцеляя всяк недуг и всяку язву в людех, и изыде слух по всей Сирии и приведоша к Нему болящия различными недузи и страстьми одержимыя и бесами, и расслабленныя и исцеляше их. Ты же, Мати Божия, ведущи пророчества, скорбела сердцем, познавая, яко вскоре приидет час, егда Сын Твой принесет Себе в жертву за грехи мира. Темже ублажаем Тя, многострадальная Мати Божия, вопиюще:

Радуйся, Сына Своего на служение народу иудейскому отдавшая;

Радуйся, скорбная сердцем, но покорная воле Божией.

Радуйся, мир от потопа греховнаго спасшая;

Радуйся, главу древнего змия стершая.

Радуйся, Себе в жертву живу Богу принесшая;

Радуйся, Господь бо с Тобою, Благословенная.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 5

Божие Царство на земли проповедуя, обличаше Иисус гордость фарисей, мнивших себя праведными быти. Тии же, слушая притчи Его, разумеша, яко о них глаголет, и искаша яти Его, но убояшася народа, понеже яко пророка Его имеяху; сие все ведая, скорбяше Богородица о Сыне возлюбленном, страшася, да не убьют Его, в горести вопиюще: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше нецыи от иудеев воскресение Лазаря, идоша к фарисеем и рекоша им, яже сотвори Иисус, и рече Каиафа, архиерей сый лету тому: “Уне есть нам, да един человек умрет за люди, а не весь язык погибнет”; от того дня совещашася, да убиют Его; мы же вопием Тебе, Пречистая:

Радуйся, Спасителя мира рождшая;

Радуйся, спасения нашего главизна.

Радуйся, от рождения Матерью Спасу нашему предызбранная;

Радуйся, Мати Божия, обреченная на страдание.

Радуйся, Благословенная, Царицею Небесною соделавшаяся;

Радуйся, выну за нас молящаяся.

Радуйся, Многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 6

Прежде проповедник слова Божия, послежде предатель – Иуда Искариотский, един от обоюнадесяти Апостолов, иде ко архиереом предати Учителя своего; они же слышавше, обрадовашася зело и обещаша ему сребреники дати; Ты же, Мати Божия, скорбящи о Сыне Своем возлюбленном, вопияла горце Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия последняя вечеря учеником Христовым, на ней же Учитель умы нози има, образ смирения тем показуя, и рече им: “Един от вас предаст Мя, ядый со Мною”. Мы же, горю Матери Божией сострадая, вопием Ей:

Радуйся, Мати Божия, мукой сердечной истомленная;

Радуйся, вся претерпевшая во юдоли сей многоскорбней.

Радуйся, в молитве успокоение находившая;

Радуйся, всех скорбящих радосте.

Радуйся, утоление наших печалей;

Радуйся, из тины греховныя нас спасающая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 7

Хотяй явити любовь свою к роду человеческому Господь Иисус Христос на Тайной Вечери, благословив и преломив хлеб, даде Своим учеником и апостолом, рек: “Приимите, ядите, сие есть Тело Мое”; и прием чашу и хвалу воздав, даде им, глаголя: “Пийте от нея вси, сия есть Кровь Моя Новаго Завета, яже за многия изливаемая во оставление грехов”. Благодаряще милостиваго Бога за милосердие Его к нам неизреченное, поем Ему: Аллилуиа.

Икос 7

Новое знамение милости Своей яви Господь ученикам Своим, егда обеща послати им Утешителя Духа Истины, Иже от Отца исходит и будет свидетельствовать о Нем. Тебе же, Матери Божией, дважды освященной Святым Духом, вопием:

Радуйся, Духа Святаго обиталище;

Радуйся, чертоже всесветлый.

Радуйся, пространное селение Бога Слова;

Радуйся, бисер Божественный произведшая.

Радуйся, Рождеством Твоим райския двери нам отверзающая;

Радуйся, знамение милости Божией Собою нам явившая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 8

Странно и прискорбно нам слышати, яко лобзанием предаде Учителя своего и Господа Иуда Искариотский, спира же и тысячник и слуги иудейския яша Иисуса и связаша Его, и ведоша к первосвященнику Анне перве, посем же к Каиафе архиереови. Мати же Божия, смертнаго совета Сына Своего возлюбленнаго ожидая, вопияла Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Все иудеи ведоша Иисуса от Каиафы в претор к Пилату, глаголюще Его злодеем быти. Пилат же, вопросив Его, глагола им, яко ни единая вины обретает в Нем; мы же вопием Ти:

Радуйся, сердце, горем истерзанное, имевшая;

Радуйся, слезы о Сыне Своем проливавшая.

Радуйся, все претерпевшая без ропота, яко раба Господня;

Читайте также:  Акафист трем Святителям: текст, для чего читают

Радуйся, стенящая и рыдающая.

Радуйся, Царице Небеси и земли, приемлющая молитвы раб Своих.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 9

Вси роди блажат Тя, честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, Владычицу и Матерь Избавителя нашего, Рождеством своим радость всему миру принесшую, послежде скорбь велию имевшую, видящи Сына Своего возлюбленнаго на поругание и биение и смерть преданнаго, мы же умиленное пение приносим Ти, Пречистая, поюще Всемогущему Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии многовещанныя не возмогут изрещи всех страданий, Тобою перенесенных, Спасе наш, егда воины сплетше венец из терния на главу Твою и в ризу багряну облекоша, глаголаху: “Радуйся, Царю Иудейский”; и бияху Тя по ланитам. Мы же, Мати Божия, страдания Твоя познавая, вопием Ти:

Радуйся, Его же млеком Своим питала еси, терзаемаго видевшая;

Радуйся, багряницею и терновным венцем одеяннаго зревшая.

Радуйся, страданием Его спострадавшая;

Радуйся, всеми учениками Его оставленнаго видевшая.

Радуйся, неправедными судиями Его осужденнаго зревшая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 10

Спасти хотя Иисуса, рече Пилат иудеом: “Есть обычай нам, да единаго вам отпущу, хощете ли убо отпущу вам Царя Иудейскаго?” Вси же возопиша, глаголюще: “Не Его, но Варраву!” Воспевая милосердие Божие, отдавшаго Сына Своего Единороднаго на крестную смерть, да искупит ны от вечныя смерти, вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена и ограждение буди нам, Владычице, изнемогающим от скорби и болезней. Ты бо и Сама страдала еси, слышащи иудеев, вопиющих: “Распни Его!” Ныне же услыши нас, вопиющих Ти:

Радуйся, Мати Милосердия, отъемлющая всяку слезу от люте страждущих;

Радуйся, слезу умиления нам подающая.

Радуйся, погибающих грешников спасающая;

Радуйся, предстательство христиан непостыдное.

Радуйся, от страстей нас избавляющая;

Радуйся, сердцу сокрушенному отраду подающая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 11

Пение всеумиленное приносим Спасителю мира, на вольное страдание шедшу и Крест свой несшу на Голгофу пропяти Его; стояху при Кресте Иисусове Мати Его, Мария Клеопова и Мария Магдалина. Иисус же, видев Матерь и ученика стояща, его же любляше, глагола Матери Своей: “Жено, се Сын Твой!” Потом глагола ученику: “Се Мати Твоя!” И от того часа поят Ю ученик восвояси. Ты, Мати Божия, видя на Кресте Сына и Господа Своего терзающися, вопияла горце Богу: Аллилуиа.

Икос 11

“Свете Мой, Боже превечный и Творче всех тварей, Господи, како терпиши страсти на Кресте?” – Чистая Дева плачущи глаголаше о страннем Твоем Рождестве: “Сыне Мой, паче всех матерей возвеличена бых Аз, но, увы Мне, ныне Тя видящи распята распаляюся утробою”; мы же слези проливаем, Тебе внимающе, вопием Ти:

Радуйся, радости и веселия лишенная;

Радуйся, вольная страдания Сына Своего на Кресте видевшая.

Радуйся, Чадо Свое возлюбленное уязвленным зревшая;

Радуйся, Агница, зрящи Чадо Свое, яко Агнца, на заколение ведома.

Радуйся, Избавителя язв душевных и телесных язвами покрытаго видевшая.

Радуйся, Сына Своего воскресшаго из мертвых зревшая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 12

Благодать подаждь нам, Спасе Всемилостивый, на Кресте Дух Свой испустивый и согрешений наших рукописание раздравый. “Се, Свете Мой благий, Бог Мой угасе на Кресте” – Дево стеняще глаголаше. – “Потщися, Иосифе, к Пилату приступити и испроси сняти с древа Учителя Твоего. Уязвленнаго Тя видевше без славы нага на древе, Чадо Мое, душу Мою пройде оружие, по проречению праведнаго Симеона”, – провиди Мати Божия, вопиющи: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще милосердие Твое, Человеколюбче, покланяемся богатству милости Твоея, Владыко. “Создание Твое спасти хотя, смерть подъял еси”, – рече Пречистая, но воскресением Твоим, Спасе, помилуй всех нас, мы же Пречистей Матери Твоей со умилением зовем:

Радуйся, мертва зряще бездыханна преблагаго Господа;

Радуйся, лобзавшая тело Сына Своего возлюбленнаго.

Радуйся, Света Своего нага и уязвленнаго мертвеца зрела еси;

Радуйся, Света Своего гробу предавшая.

Радуйся, плащаницею новою Тело Его обвившая;

Радуйся, воскресшим Его видевшая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 13

О Всепетая Мати, изнемогавшая от скорби у Креста Сына Своего и Бога, внемли воздыханием и слезам нашим и избави от скорби, болезней и вечныя смерти всех, уповающих на неизреченное Твое милосердие и вопиющих Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос: “Ангел, возвестивый пастырем Вифлеемским. ” и 1-й кондак: “Избранной Деве Марии. “

Молитва первая

О, Многострадальная Мати Божия, Превысшая всех дщерей земли по чистоте Своей и по множеству страданий, Тобою на земли перенесенных! Приими многоболезненныя воздыхания наша и сохрани нас под кровом Твоея милости. Инаго бо прибежища и теплаго предстательства, разве Тебе, не вемы, но яко дерзновение имущи ко иже из Тебе Рожденному, помози и спаси ны молитвами Своими, да непреткновенно достигнем Царствия Небеснаго, идеже со всеми святыми будем воспевати в Троице Единаго Бога, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

О кто не ублажит Тя, Дево Благодатная, кто не воспоет Твое милосердие к роду человеческому. Тебе молимся, Тебя просим, не остави нас во зле погибающих, раствори любовию сердца наши и ко врагам нашим пошли стрелу Свою, да уязвляет сердца наши миром к гонящим нас. Аще мир нас ненавидит – Ты простри любовь Свою к нам, аще мир нас гонит – Ты приими нас, подаждь нам Благодатную силу терпения – без ропота перенести испытания в мире сем бываемая. О, Госпоже! Умягчи сердца злых человеков, восстающих на нас, да не погибнут сердца их во зле, – но умоли, Благодатная, Сына Твоего и Бога нашего, да умирит сердца их миром, дьявол же – отец злобы – да посрамится! Мы же, воспевая милосердие Твое к нам, злым, непотребным, воспоем Ти, о Пречудная Госпоже Дево Благодатная, услыши нас в час сей, сокрушенныя сердца имущих, огради нас с миром и любовию друг ко другу и ко врагам нашим, искорени от нас всякую злобу и вражду, да воспоем Тебе и Сыну Твоему, Господу Иисусу Христу нашему: Аллилуиа! Аллилуиа! Аллилуиа!

Православные иконы и молитвы

Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.

Акафист Божией Матери «Умягчение злых сердец»

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † – https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 60 000 подписчиков.

Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!

Исследователи считают, что образ «Умягчение злых сердец» имел свое начало на Юго-Западной Руси. Достоверной исторической информации об этом лике мало. Даже нет точной информации по поводу где и когда она появилась. На этом образе Пречистая изображена с семью мечами. Они вонзены в ее сердце. По три меча с обеих сторон и единственный снизу. Цифра семь во всех писаниях означает полноту чего-либо. А на данном лике это число символизирует ту бескрайность горя, печали и боли сердечной, которую испытала Матерь Божья во время своего жизненного пути.

Акафист умягчение сердец

По своему изображению, она похожа на образ «Семистрельной». Там также изображена Богородица с семью стрелами. Изначально празднование иконы отмечалось 15 февраля. Празднование иконы «Семистрельная» и «Умягчения злых сердец» решили объединить. Совершается празднование по этому образу в Неделю Всех Святых.

Что же означает акафист? Акафистом называют хвалебные песнопения в честь Господа, Пресвятой Богородицы и других Святых.

Чтение этого акафиста поможет:

  • наладить отношения в семье,
  • решить распри между родственниками.
  • предоставляет защиту тогда, когда появляется вражда в семье или в общественности.
  • исцелиться от хворей.

Акафист иконе «Умягчение злых сердец» читают с просьбой Богородицы защитить от нападения во время войны. Были случаи, когда во время страшных эпидемий люди обращались к этой иконе и она помогла им вылечится. Акафист Богородице «Умягчение злых сердец» включает в себя кондаки и икосы, а также молитвы и величания. Текст акафиста приведен ниже:

Избранней Деве Марии, превысшей всех дщерей земли, Матери Сына Божия, Егоже даде спасению мира, со умилением взываем: воззри на многоскорбное житие наше, воспомяни скорби и болезни, ихже претерпела еси, яко наша земнородная, и сотвори с нами по милосердию Твоему да зовем Ти: Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Ангел, возвестивый пастырем Вифлеемским о Рождестве Спасителя мира, и с ним множество Небесных Сил восхвалиша Бога, поюще: «Слава в вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение». Ты же, Мати Божия, не имевшая где главу преклонити, зане не бе места во обителех, роди Сына Своего Первенца в вертепе и, повив Его пеленами, положи в яслех; тем скорбь сердца Твоего познавая, вопием Ти:

Радуйся, дыханием Своим Сына Своего возлюбленнаго согревшая.

Радуйся, Предвечнаго Младенца пеленами повившая.

Радуйся, Носителя вселенныя млеком Своим питавшая.

Радуйся, вертеп в небо обратившая.

Радуйся, престолом Херувимским соделавшаяся.

Радуйся, в рождестве и по рождестве Девою пребывшая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Видя Предвечнаго Младенца, повита лежаща в яслех, пришедше поклонишася Ему пастыри Вифлеемстии и сказаша о глаголе, глаголанном им Ангелом о Отрочати; Мариам же соблюдаше вся глаголы сия в сердце Своем. По прошествии же семи дней бе обрезан Иисус по закону Израильскому, яко человек осьмодневен. Воспевая смирение и терпение Твое, Богородице, поем вечному Богу: Аллилуиа.

Разум имея в Бозе утвержденный и соблюдаяй закон Господень, в четыредесятый день, егда исполнишася дни очищения, вознесоста Иисуса во Иерусалим родители Его, дабы поставити Его пред Господом и дати за Него жертву по реченному в Законе Господнем. Мы же вопием Тебе сице:

Радуйся, Создателя вселенныя во исполнение закона во храм Иерусалимский принесшая.

Радуйся, тамо старцем Симеоном радостно сретенная.

Радуйся, едина Чистая и Преблагословенная в женах.

Радуйся, Крест Свой, скорбями преукрашенный, во смирении несшая.

Радуйся, воли Божией николиже преслушавшая.

Радуйся, образ терпения и смирения собою явившая.

Радуйся, сосуде, исполненный благодати Духа Святаго.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Силою свыше была еси укрепляема Мати Божия, егда услыша словеса старца Симеона глаголюща: «Се, лежит Сей на падение и на востание многим во Израили, и в знамение пререкаемо, и Тебе же Самой душу пройдет оружие, яко да открыются от многих сердец помышления». И скорбь велия пронзи сердце Богородицы, и возопи в горести Богу: Аллилуиа.

Имея тщание погубити Отроча, посла Ирод избити вся дети, сущия в Вифлееме и пределех его, от двою лета и нижайше, по времени еже испыта от волхвов; и се, по повелению Божию, данному чрез Ангела во сне старцу Иосифу, бежа все Святое Семейство во Египет и пребысть тамо седмь лет, до смерти Ирода. Темже со умилением вопием Ти:

Радуйся, всю тесноту странствия понесшая.

Радуйся, яко все идоли падоша в стране Египетстей, не возмогше терпети крепости Сына Твоего.

Радуйся, с нечестивыми язычники седмь лет пребывшая.

Радуйся, с Предвечным Младенцем-Отроком и со Своим Обручником в Назарет пришедшая.

Радуйся, со старцем Иосифом древоделом в нищете жившая.

Радуйся, все время Свое в трудах проводившая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Буря скорби обдержа Пречистую Матерь, егда возвращающимся има из Иерусалима не обретоша в пути Отрока Иисуса; сего ради возвращшеся взыскающе Его. И бысть по триех днех, обретоша Его в церкви, седяща посреде учителей, и послушающа их, и вопрошающа их. И рече к Нему Мати его: «Чадо, что сотвори намо тако? Се, отец Твой и Аз боляще искахом Тебе.» И рече к нима: «Что яко искаста Мене? Не веста ли, яко в тех, яже Отца Моего, достоит быти Ми?» И Мати Его соблюдаше вся глаголы сия в сердце Своем, вопиющи Богу: Аллилуиа.

Услыша Мати Божия, яко Иисус прохождаше всю Галилею, уча на сонмищах их, проповедая Евангелие Царствия и исцеляя всяк недуг и всяку язву в людех, и изыде слух по всей Сирии, и приведоша к Нему болящия различными недуги и страстьми одержимыя и бесами, и разслабленныя, и исцеляше их. Ты же, Мати Божия, ведущи пророчества, скорбела еси сердцем, познавая, яко вскоре приидет час, егда Сын Твой принесет Себе в жертву за грехи мира. Темже ублажаем Тя, многострадальная Мати Божия, вопиюще:

Радуйся, Сына Своего на служение народу иудейскому отдавшая.

Радуйся, скорбная сердцем, но покорная воле Божией.

Радуйся, мир от потопа греховнаго спасшая.

Радуйся, главу древняго змия стершая.

Радуйся, Себе в жертву живу Богу принесшая.

Радуйся, Господь бо с Тобою, Благословенная.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Божие Царство на земли проповедуя, обличаше Иисус гордость фарисей, мнивших себе раведными быти. Тии же, слушая притчи Его, разумеша, яко о них глаголет, и искаша яти Его, но убояшася народа, понеже яко пророка Его имеяху. Сия вся ведая, скорбяше Богородица о Сыне возлюбленнем, страшася, да не убиют Его, в горести вопиюще: Аллилуиа.

Видевше нецыи от иудеев воскресение Лазаря, идоша к фарисеем и рекоша им, яже сотвори Иисус; и рече Каиафа, архиерей сый лету тому: «Уне есть нам, да един человек умрет за люди, а не весь язык погибнет»; и от того дне совещашася, да убиют Его. Мы же вопием Тебе, Пречистая:

Радуйся, Спасителя мира рождшая.

Радуйся, спасения нашего главизна.

Радуйся, от рождения Материю Спасу нашему предызбранная.

Радуйся, Мати Божия, обреченная на страдания.

Радуйся, Благословенная, Царицею Небесною соделавшаяся.

Радуйся, выну за нас молящаяся.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Прежде проповедник слова Божия, послежде предатель — Иуда Искариотский, един от обоюнадесяти Апостолов, иде ко архиереом предати Учителя своего; они же слышавше, обрадовашася зело и обещаша ему сребреники дати. Ты же, Мати Божия, скорбящи о Сыне Своем возлюбленнем, вопияла еси горце: Аллилуиа.

Возсия последняя вечеря учеником Христовым, на ней же Учитель умы нози има, образ смирения тем показуя, и рече им: «Един от вас предаст Мя, ядый со Мною». Мы же, горю Матери Божией сострадая, вопием Ей:

Радуйся, Мати Божия, мукою сердечною истомленная.

Радуйся, вся претерпевшая во юдоли сей многоскорбней.

Радуйся, в молитве успокоение находившая.

Радуйся, всех скорбящих Радосте.

Радуйся, утоление наших печалей.

Радуйся, из тины греховныя нас спасающая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Хотяй явити любовь Свою к роду человеческому, Господь Иисус Христос на Тайной Вечери, благословив и преломив хлеб, даде Своим учеником и Апостолом, рек: «Приимите, ядите, сие есть Тело Мое»; и прием чашу и хвалу воздав, даде им, глаголя: «Пийте от нея вси, сия есть Кровь Моя Новаго Завета, яже за многия изливаемая во оставление грехов». Благодаряще Милостиваго Бога за милосердие Его к нам неизреченное, поем Ему: Аллилуиа.

Новое знамение милости Своея яви Господь учеником Своим, егда обеща послати им Утешителя Духа Истины, Иже от Отца исходит и будет свидетельствовать о Нем. Тебе же, Матери Божией, дважды освященней Святым Духом, вопием:

Радуйся, Духа Святаго обиталище.

Радуйся, чертоже всесветлый.

Радуйся, пространное селение Бога Слова.

Радуйся, бисер Божественный произведшая.

Радуйся, Рождеством Твоим райския двери нам отверзающая.

Радуйся, знамение милости Божией Собою нам явившая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Странно и прискорбно нам слышати, яко лобзанием предаде Учителя своего и Господа Иуда Искариотский; спира же, и тысячник, и слуги иудейския яша Иисуса и связаша Его, и ведоша к первосвященнику Анне первее, посем же к Каиафе архиереови. Мати же Божия, смертнаго совета Сына Своего возлюбленнаго ожидая, вопияла Богу: Аллилуиа.

Вси иудеи ведоша Иисуса от Каиафы в претор к Пилату, глаголюще Его злодеем быти. Пилат же, вопросив Его, глагола им, яко ни единая вины обретает в Нем. Мы же вопием Ти:

Радуйся, сердце, горем истерзанное, имевшая.

Радуйся, слезы о Сыне Своем проливавшая.

Радуйся, все претерпевшая без ропота, яко раба Господня.

Радуйся, стенящая и рыдающая.

Радуйся, Царице небесе и земли, приемлющая молитвы раб Своих.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Вси роди блажат Тя, честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, Владычицу и Матерь Избавителя нашего, Рождеством Своим радость всему миру принесшую, послежде скорбь велию имевшую, видящи Сына Своего возлюбленнаго на поругание, и биение, и смерть преданнаго; мы же умиленное пение приносим Ти, Пречистая, поюще Всемогущему Богу: Аллилуиа.

Ветии многовещаннии не возмогут изрещи всех страданий, Тобою перенесенных, Спасе наш, егда воины сплетше венец из терния на главу Твою и в ризу багряну облекше, глаголаху: «Радуйся, Царю Иудейский», и бияху Тя по ланитам. Мы же, Мати Божия, страдания Твоя познавая, вопием Ти:

Радуйся, Егоже млеком Своим питала еси, терзаемаго видевшая.

Радуйся, багряницею и терновным венцем одеяннаго зревшая.

Радуйся, страданием Его спострадавшая.

Радуйся, всеми учениками Его оставленнаго видевшая.

Радуйся, неправедными судиями Его осужденнаго зревшая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Спасти хотя Иисуса, рече Пилат иудеом: «Есть обычай вам, да единаго вам отпущу; хощете ли убо, отпущу вам Царя Иудейска?» Вси же возопиша, глаголюще: «Не Его, но Варавву!» Воспевая милосердие Божие, отдавшаго Сына Своего Единороднаго на крестную смерть, да искупит ны от вечныя смерти, вопием Ему: Аллилуиа.

Стена и ограждение буди нам, Владычице, изнемогающим от скорби и болезней: Ты бо и Сама страдала еси, слышащи иудеев, вопиющих: «Распни Его!» Ныне же услыши нас, вопиющих Ти:

Радуйся, Мати милосердия, отъемлющая всяку слезу от люте страждущих.

Радуйся, слезу умиления нам подающая.

Радуйся, погибающих грешников спасающая.

Радуйся, предстательство христиан непостыдное.

Радуйся, от страстей нас избавляющая.

Радуйся, сердцу сокрушенному отраду подающая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Пение всеумиленное приносим Спасителю мира, на вольное страдание шедшу и Крест Свой несшем на Голгофу, да пропнут Его. Стояху при Кресте Иисусове Мати Его, Мария Клеопова и Мария Магдалина. Иисус же, видев Матерь и ученика стояща, егоже любляше, глагола Матери Своей: «Жено, се сын Твой». Потом глагола ученику: «Се Мати твоя». И от того часа поят Ю ученик во своя си. Ты же, Мати Божия, видя на Кресте Сына и Господа Своего, терзающися, вопияла еси горце: Аллилуиа.

«Свете Мой, Боже Превечный и Творче всех тварей, Господи, како терпиши страсти на Кресте?» — Чистая Дева плачущи глаголаше, — «О страннем Твоем Рождестве, Сыне Мой, паче всех матерей возвеличена бых Аз: но увы Мне. ныне Тя видящи распята, распалаюся утробою». Мы же слезы проливаем, Тебе внимающе, и вопием:

Радуйся, радости и веселия лишенная.

Радуйся, вольная страдания Сына Своего на Кресте видевшая.

Радуйся, Чадо Свое возлюбленное уязвленным зревшая.

Радуйся, Агнице, зрящи Чадо Свое, яко Агнца, на заколение ведома.

Радуйся, Избавителя язв душевных и телесных язвами покрытаго видевшая.

Радуйся, Сына Своего воскресшаго из мертвых зревшая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Благодать подаждь нам, Спасе Всемилостивый, на Кресте дух Свой испустивый и согрешений наших рукописание раздравый. «Се, Свет Мой благий, Бог Мой угасе на Кресте», — Дева стенящи глаголаше, — «Потщися, Иосифе, к Пилату приступити и испроси сняти с древа Учителя твоего. Уязвена Тя видящи, без славы, нага на древе, Чадо Мое, душу Мою пройде оружие, по проречению праведнаго Симеона», — провиде Мати Божия, вопиющи: Аллилуиа.

Поюще милосердие Твое, Человеколюбче, покланяемся богатству милости Твоея, Владыко. «Создание Твое спасти хотя, смерть подъял еси», — рече Пречистая, но воскресением Твоим, Спасе, помилуй всех нас. Мы же Пречистей Матери Твоей со умилением зовем:

Радуйся, зрящая мертва и бездыханна Преблагаго Господа.

Радуйся, лобзавшая тело Сына Своего возлюбленнаго.

Радуйся, яко Света Своего нага и уязвленнаго мертвеца зрела еси.

Радуйся, Света Своего гробу предавшая.

Радуйся, плащаницею новою тело Его обвившая.

Радуйся, воскресшим Его видевшая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

О Всепетая Мати, изнемогавшая от скорби у Креста Сына Своего и Бога, внемли воздыханием и слезам нашим и избави от скорби, болезней и вечныя смерти всех уповающих на неизреченное Твое милосердие и вопиющих Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1).

Господь всегда с Вами!

Читайте также:  Акафист и молитвы иконе Божией Матери «Целительница»: текст, для чего читают

Смотрите еще и видео акафист иконе Умягчение злых сердец:

“Умягчение злых сердец” — икона Божьей Матери и молитва

История явления иконы Божией Матери «Умягчение злых сердец»

Одним из образов Божией Матери является икона «Умягчение злых сердец». Православные верят, что молитва перед ней способна смягчить сердца людей.

Второе название иконы — «Симеоново проречение». Согласно евангельскому повествованию, на сороковой день после Рождества Иисуса Христа Пресвятая Дева Мария с обручником Иосифом принесли младенца в иерусалимский Храм. Младенца нужно было посвятить Богу, как того требовал закон. В Храме их встретил Симеон Богоприимец. Когда старец увидел Богомладенца, он предсказал, что через смерть Христа спасутся многие, уверовавшие в Него. А Божией Матери было сказано, что оружие (страдание) поразит Ее сердце при виде мучений Сына. Этот сюжет лег в основу иконографического изображения.

Икона «Умягчение злых сердец» имеет и другое толкование. Совершаемые людьми грехи и неверия в Христа как Сына Божия поражают, печалят сердце Богоматери. Будучи Милосердной, Пресвятая Богородица молится за всех людей, смягчая их сердца и наполняя Божией любовью.

Празднование иконы Богоматери «Умягчение злых сердец» — 16 февраля по новому стилю и в первое воскресенье после дня Святой Троицы.

Икона «Умягчение злых сердец» — история

Когда и кем была написана икона Божией Матери «Умягчение злых сердец», не установлено. Считается, что она появилась на Юго-Западе Руси в 15 веке. Однако не сохранилось никакого сказания об обретении образа.

В декабре 1942 года в деревне Белогорье Воронежской области в разрушенном доме итальянскими солдатами была обнаружена икона Богородицы. По свидетельствам местных жителей, ранее она находилась в пещерном Воскресенском Белогорском мужском монастыре. Найденный образ, прозванный «Донская Мадонна», солдаты передали военному священнику, который отвез его в Венецию (Италия). Для иконы специально построили часовню. Она до сих пор является местом паломничества родственников солдат, погибших во Второй Мировой войне.

Иконография образа

Икона относится к одному иконографическому типу с иконой «Семистрельная». Живописной особенностью этих образов являются семь мечей (стрел), вонзенных в сердце Божией Матери. Число семь в церковной традиции является символом полноты. В данном случае это полнота, высокая степень сердечной боли и горя Богоматери.

Образ «Умягчение злых сердец» отличается расположением мечей: один меч направлен рукоятью вниз по центру, три направлены в правую сторону и три — в левую. Четких правил написания данного образа не сложилось. Руки Божьей Матери могут быть скрещены на груди или быть сложены в молитвенном жесте. Голова может быть написанной с наклоном в одну или другую сторону.

Встречаются изображения Пресвятой Богородицы в полный рост, стоящей на облаке, и поясные.

Икона Пресвятой Богородицы «Умягчение злых сердец»: о чем молятся

Молитва перед этой иконой способна даровать душевное спокойствие и умиротворение. Перед этим образом молятся о примирении враждующих сторон, об освобождении от гнева и раздражительности. Также к иконе обращаются во времена гонений и притеснений.

«Не думайте только, что Она (Пресвятая Богородица) избавит от всех скорбей, что все будет благополучно и спокойно. Нет, но Она даст силы терпеть, она научит со смирением нести жизненные испытания, поможет в борьбе с искушениями, защитит от напастей вражиих. Тем более не оставит Она и в вечной жизни, но будет ходатайствовать о нас пред Сыном Своим» (Архимандрит Тихон (Агриков), в схиме Пантелеимон, 1918-2000).

Чудотворные списки иконы «Умягчение злых сердец»

В 1998 году в московской семье Воробьевых замироточила икона Божией Матери «Умягчение злых сердец». Образ этот куплен был в обычной церковной лавке. В 2000 году икона стала ещё и кровоточить. В настоящее время миро истекает постоянно. Кровь появляется только перед какими-то трагическими событиями (как было с гибелью подводной лодки «Курск»). Удивительно, но экспертиза подтвердила, что кровь на иконе человеческая, относится к первой группе. Икона побывала во многих странах мира.

Зафиксированы случаи чудесной помощи Божией Матери, полученной после поклонения этой святыне. Сейчас этот образ хранится в построенной в 2006 году часовне в деревне Бачурино (Московская область).

Чудеса от иконы «Умягчение злых сердец»

В Барнауле к мироточивой иконе «Умягчение злых сердец», привезенной из Москвы в 2008 году, поднесли девочку четырех лет, парализованную от рождения. На следующий день ребенок стал делать попытки встать. А через год девочка уже самостоятельно ходила.

Когда чудотворная икона «Умягчение злых сердец» находилась в Толгском женском монастыре (Ярославская область), после молитвы матери перед этим образом одна девушка покинула секту и приняла Православие.

Молитва перед иконой Божией Матери «Умягчение злых сердец»

О, Многострадальная Мати Божия, Превысшая всех дщерей земли по чистоте Своей и по множеству страданий, Тобою на земли перенесенных! Приими многоболезненныя воздыхания наша и сохрани нас под кровом Твоея милости. Инаго бо прибежища и теплаго предстательства, разве Тебе, не вемы, но яко дерзновение имущи ко иже из Тебе Рожденному, помози и спаси ны молитвами Своими, да непреткновенно достигнем Царствия Небеснаго, идеже со всеми святыми будем воспевати в Троице Единаго Бога, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тропарь

Умягчи наша злая сердца, Богоpодице, и напасти ненавидящих нас угаси всякую тесноту души нашея pазpеши, на Твой бо святый обpаз взиpающе, Твоим состpаданием и милосеpдованием о нас умиляемся и pаны Твоя лобызаем, стpел же наших, Тя теpзающих, ужасаемся. Не даждь нам, Мати Благосеpдная, в жестосеpдии нашем и от жестосеpдия ближних погибнути, Ты бо еси воистину злых сеpдец умягчение.

Кондак

Благодатию Твоею, Владычице, умягчи сердца злодеев, низпосли благодетелей, соблюдающи их от всякаго зла, благомолящимся Ти усердно пред честными иконами Твоими.

Величание

Ве­ли­чаем Тя, Пре­свя­тая Де­во, Бо­го­из­бран­ная От­ро­ко­ви­це, и чтим образ Твой свя­тый, им­же точи­ши ис­це­ления всем с ве­рою прите­кающим.

Ссылка на основную публикацию