Акафист святому великомученику Артемию Антиохийскому: текст, для чего читают

Молитвы святому великомученику Артемию Антиохийскому

Людям свойственно обращаться к православным молитвам, прося у высших сил помощи в жизненных неурядицах. Например, если возникают проблемы со здоровьем. Известны святые, которых Господь наградил способностью исцелять болезни и возвращать доброе здравие. Именно такой силой обладают молитвы святому Артемию.

История Великомученика Артемия

Артемий Антиохийский жил в 4-ом столетии, то есть в этот период, когда гонения на христиан оказались особенно жестокими. Он выступал против императора Юлиана, обвиняя его в зверствах, за что был схвачен и подвергнут пыткам. Но вера в Господа помогла Великомученику Артемию долгое время держаться без воды и еды, выносить мучения и пытки. Видя, что святой от своей веры не отступится, Юлиан приказал его казнить: придавить тяжелым камнем и отрубить голову.

Незадолго до смерти святой предрек гибель императора в ближайшем будущем.

В чем помогают молитвы святому Великомученику Артемию?

После гибели тирана мощи страстотерпца Артемия перенесли в Константинополь. Они были погребены в храме, и позже он этот храм назвали в честь Артемия Антиохийского.

Считается, что молитвы Великомученику Артемию способствуют исцелению, а его мощи могут совершить настоящее чудо.

К молитвам св. Артемия следует обращаться в следующих случаях:

  • если есть угроза аппендицита;
  • если выявлена язва желудка или двенадцатиперстной кишки;
  • если человек страдает от грыжи;
  • если есть любые иные заболевания желудка или кишечника.

Молитва от болей в животе

О всехвальный великомучениче Артемие, Господень воинственниче и всем нам крепкий поборниче! Скор буди предстательством твоим у Человеколюбца Христа, да даст правоверным людем, почитающим тя и на поклонение мощем твоим приходящим, милость и благих прошений скорое исполнение. Предстояй Престолу Божию в лице мученик, поминай всех нас, бедами, напастьми и скорбьми обстоимых, и в житии сем много страждущих: да твоею помощию и крепким поборством престанут приходящая на нас злая. Мы же, твоими злостраданиями назидаеми, силою благодати Христовы чрез тебе исполняеми, в терпении крестоношения жити начнем, во еже Господу покаянием благоугодити и неизреченная благая наследовати, яже уготована любящим Бога и прославляющим святое имя Его, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Молитва от болезней желудка

Святый угодниче Божий, Артемие праведный! Призри милостивно на усердную молитву нас, грешных (имена), и твоим благомощным предстательством прощение согрешений наших у Господа испроси, преспеяние же в вере и благочестии и от козней диавольских ограждение исходатайствуй нам. Наипаче же моли Господа, да сподобит всех нас по христианской кончине Небесное Царствие получити, идеже вси праведнии купно с тобою славят Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков.

Молитва святому Артемию от грыжи

К этому святому принято обращаться при кишечных и желудочных болезнях, и особенно – при выявлении грыж. Пупочные, паховые и позвоночные грыжи являются серьезными и грозными заболеваниями, но молитва святому Великомученику Артемию от грыжи поможет с ними справиться.

Святый мучениче Артемие! Призри с небеснаго чертога на требующих твоея помощи и не отвергни прошений наших, но, яко присный благодетель и ходатай наш, моли Христа Бога, да, человеколюбив и многомилостив сый, сохранит нас от всякаго лютаго обстояния: от труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменников и междоусобныя брани. Да не осудит нас грешных по беззаконием нашим, и да не во зло обратим благая, даруемая нам от Всещедраго Бога, но во славу святаго имене Его и в прославление крепкаго твоего заступления. Да молитвами твоими даст нам Господь мир помыслов, воздержание от пагубных страстей и от всякия скверны и да укрепит во всем мире Свою Едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь, юже стяжал есть честною Своею Кровию. Молися прилежно, святий мучениче, да благословит Христос Бог державу, да утвердит во святей Своей Православней Церкви живый дух правыя веры и благочестия, да вси члены ея, чистии от суемудрия и суеверия, духом и истиною покланяются Ему и усердно пекутся о соблюдении Его заповедей, да мы вси в мире и благочестии поживем в настоящем веце и достигнем блаженныя вечныя жизни на небеси, благодатию Господа нашего Иисуса Христа, Емуже подобает всякая слава, честь и держава со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тропарь великомученика Артемия, глас 4

Истинною бо Христовою верою/ утверждься, страстотерпче,/ мучителя злочестива царя/ победил еси со идольским того возношением./ Тем от Царя Великаго, вечно царствующаго,/ пресветлым венцем победным одарен бысть,/ вся исцеляяй болящия и призывающий тя, Артемие великий,/ моли Христа Бога/ спасти души наша.

Кондак великомученика Артемия, глас 2

Благочестиваго и венценоснаго мученика,/ на враги победы вземшаго одоление,/ сошедшеся, достойно песньми восхвалим Артемия,/ превеликаго в мученицех,/ чудес же дателя пребогатаго,// молится бо Господу о всех нас.

Акафист святому великомученику Артемию

Кондак 1

Взбранному воеводе и августалию страны Египетския, царем земным честию превознесенному, последиже от Юлиана злочестиваго мучимому и во главу усеченному, яко зельне страдавшему и победительне вся претерпевшему, от Бога же приявшему нетление и благодать чудотворения, днесь вернии в похвальная возопиим:

Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.

Икос 1

Антиохийстии людие дивишася святей ревности твоей о имени Христове, славне Артемие, не терпя бо зрети мучения святых и хулы слышати на Господа, Юлианом изрыгаемыя; аще и честь ему воздати от Александрии пришел, обаче и обличити того не устрашился еси. Темже, и чина своего воинскаго изверженный за дерзновение свое, осуждение на раны и смерть приял еси. Мы же ныне, аки обстояще ти на позорищи мучимому, вопием ти сице:

Радуйся, безславие и мучение от Юлиана претерпевый.

Радуйся, в славу и осияние от Бога облеченный.

Радуйся, лютая страдания подъявый.

Радуйся, величие веры показавый.

Радуйся, блистаяйся славою терпения.

Радуйся, крепосте наша в скорбех и изнеможении.

Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.

Кондак 2

Буди верен царю, прещаше святый Артемий нечестиваму Юлиану: «Яко суетны твоя начинания и немощна есть гордость твоя истребити христианы: отнележе бо прииде Христос, и водрузися Крест, и воздвижеся на нем Господь – паде злочестивых гордыня и попрана бысть лукаваго крепость, Христова же непобедима и непреодоленна есть сила, еюже ограждающеся, возможем устояти противу козней вражиих, победне вопия Богу: Аллилуиа».

Икос 2

Воинствуя за великаго царя Константина, крепкою силою крестною побеждал еси враги, оружеборче Артемие; тою же силою и мучителя своего Юлиана одолел еси. Видением бо креста овогда на небеси в вере Христовей утвердился, лесть идольскую и почести воинскаго звания презрев, за христианы пред отступником мужественно ратовал еси, и воинов началовождя веры нашея, Господа Христа, себе нарек, живот свой за Того доблественно положил еси. Темже и притяжал еси себе от нас звания таковая:

Радуйся, знамена идольская кесаря-отступника отринувый.

Радуйся, знамению Креста последовавый.

Радуйся, и ныне силы борющихся под стягом веры укрепляяй.

Радуйся, упование изнемогающих утверждаяй.

Радуйся, добрый Христов оружниче.

Радуйся, святыя веры твердый защитниче.

Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.

Кондак 3

«Господи, далече есмь от терпения и незлобия Твоего», – вопиял еси, святе Артемие, первая мучения претерпев, – «Ты бо, Господи, за мене, грешнейшаго, по всему телеси содроблен был еси ранами, от ног до главы не бе в Тебе целости. Молю убо Тя, Владыко, яко Твоими страданьми венчал мя еси, да и совершиши течение мое во исповедании Тебе с песнию: Аллилуиа».

Икос 3

Даде злочестивый царь повеление оруженосцем своим восхитити тя, славнаго воинскаго вождя, Артемие, и сановный пояс твой отъемше, и ризы совлекше, нага истязати. Они же, связавше руце и нозе твои, растягоша тело твое на четверо и бияху воловьими жилами по хребту и чреву толико, яко оскудети силам их. Ты же аки нечувствен пребывал еси, яко всем, окрест стоящим, и самому Юлиану чудитеся зело. Приими убо и от нас похвальная удивления сицевая:

Радуйся, в вере непобедимый.

Радуйся, в уповании непреодолимый.

Радуйся, на камени терпения нозе свои поставивый.

Радуйся, мужественне стопы своя исправивый.

Радуйся, радовавыйся в страданиях.

Радуйся, прославленный в поруганиях.

Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.

Кондак 4

Егда святии исповедницы Евгений и Макарий мучими бяху, тогда и ты, блаженне Артемие, ревностию по Бозе движим, молитву творил еси, да не покажет Бог тебе не точию недостойна страдальческаго начинания, но да исправится пред Ним и твоя исходная песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Жилами воловьими биемый и по земле протязаемый ничтоже малодушествовал еси, но радуяся и веселяся, страданьми Христовыми просвещаем, подвиг мученичества до конца совершил еси добре. Темже и достоин явился еси ублажения сицеваго:

Радуйся, скудельный сосуд плоти своея сокрушивый.

Радуйся, свет веры и силу мужества из него явивый.

Радуйся, в егоже немощи сила Господня совершися.

Радуйся, егоже терпению мучитель почудися.

Радуйся, яко Бог прият твою жертву мучения.

Радуйся, яко Благий даде тебе жребий спасения.

Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.

Кондак 5

«За Мене страждеши, Артемие, дерзай и радуйся», – глагола Христос, явився святому в темнице, – «Со Мною будеши во Царствии Моем». Сия слышав мученик, абие от ран исцеле, и душею исполнився Божественнаго утешения, пребываше в темнице, благословляя Бога и поя Ему: Аллилуиа.

Икос 5

И гладом, и жаждею мучиша тя в темнице, блаженне Артемие. Ты же, на щедроты Преблагаго Господа себе возверг, единаго просил еси, да и самую душу твою, яко жертву живую приимет Владыка Христос от тебе с еще оставшеюся кровию твоею. И не вотще бысть рачение твое: заповеда бо Господь Ангелом Своим в темнице питати и сохраняти тя, потом же и Сам явися, укрепляя тебе, нас же возглашати тебе научая:

Радуйся, от руки Ангел в темнице питавыйся.

Радуйся, хлебом животным с небесе укреплявыйся.

Радуйся, от ран Господним посещением во узах исцеливыйся.

Радуйся, явлением Христовым утешения исполнивыйся.

Радуйся, Господем в темнице обрадованный.

Радуйся, восшедый к Нему прияти венец славы тебе уготованный.

Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.

Кондак 6

«Коль многа суть Владыки моего страдания и что более Его претерпех аз, недостойный», – вопияше блаженный Артемий, – «Той ко Кресту пригвожден бысть греха ради моего, Сам не познав греха, ниже лесть во устех содела. Радуюся и веселюся просвещаемый Господа моего страданьми, яже облегчевают ми болезни моя». Тако святый в себе беседуя, чрез всю нощь купно со страдальцами Евгением и Макарием воспеваше Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Лютейшим мукам предаде тя, страдальче Артемие, нечестивый царь, егда со стыдом от Аполлона Дафнийскаго возвратися и от тебе посмеяние и проречение погибели своея слышав, зельною яростию распалися. Темже и мы за оныя страдания множайшими ликостоянии ублажаем тя сице:

Радуйся, яко тобою Бог, дивный во святых Своих, языком явися.

Радуйся, яко тобою сладчайшее имя Христово прославися.

Радуйся, ярости мучителевы не устрашивыйся.

Радуйся, в Христовем уповании над идолы посмеявыйся.

Радуйся, в дусе пророчестем будущих предзрителю.

Радуйся, Духа Господня доблий носителю.

Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.

Кондак 7

Многа досаждения творяше нечестивый Юлиан христианом, лжуще на ня, яко сожгоша храм Аполлона Дафнийскаго. Егда же сей лжец пред Артемием множайшия прещения изрекаше на христианы, святый Артемий отвеща: «Богопустный гнев и огнь с небесе пояде идола твоего и капище его сожже; посмеваюся безумию вашему, яко служите бездушному богу, утешаюся о падении его и радуюся о всех сих, яже Христос чудодействова, Емуже достоит пети велегласно: Аллилуиа».

Икос 7

Не терпя слышати праведных слов твоих, святе Артемие, беззаконный Юлиан, разгневався зело, повеле каменосечцем разсещи великий камень, да посреде частей его согнетен будеши. И сему уготованному, падший камень все тело твое сотре, и внутренняя твоя распадошася, и сломишася вся члены твоя. И бе зрети чудо велие, яко в таковом согнетении посреде камней ты жив остася. Мы же Божией силе, укреплявшей тя, удивляяся, вопием:

Радуйся, грозде винограда Христова в точиле истоптанная.

Радуйся, жертво живая, Господу верху камене кровию возлиянная.

Радуйся, мучениче, егоже все тело аки дска согнетеся.

Радуйся, скрижале живая, на нейже исповедание веры кровию написася.

Радуйся, кровьми своими, аки брением камение смесивый.

Радуйся, себе самаго жива в созидание Церкве Христовы положивый.

Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.

Кондак 8

Очи твои от мук искочиша, святе, и лице бе сотрено, душа же еще бе держащися и язык добре вещающ, имже и в согнетении призвал еси Бога, Помощника своего, и во уповании на Него взывал еси: Аллилуиа.

Икос 8

Привидением почте тя царь, егда узре видом страшна и естество человеческое происходяща; обаче и увеща тебе еще поклонитися идолом, да помилуют тя и поне яже во аде мукам не предадят. Ты же, посмеявся царю, отвещал еси: «Яко идоли и сами огня не могут избежати, с нимиже и ты, царю, безконечному огню предан будеши». За еже, яко хульника, царь на смерть осуди тя. Мы же, сшествуя тебе на место усечения, увязаем главу твою похвальными венцы тако:

Радуйся, страдальче, посреде камений согнетенный.

Радуйся, исповедниче, в крепости веры не одоленный.

Радуйся, истину без страха пред цари вещавый.

Радуйся, за сие последи всех злостраданий усечение мечное приявый.

Радуйся, главу свою священную под меч самовольне подклонивый.

Радуйся, терпением своим главы невидимых врагов сокрушивый.

Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.

Кондак 9

Ранами содроблен был еси по всему телеси, яко людем на тя зрети бе страшно: согнетенный аки дска, кости сокрушенны и вся внутренняя испадоша. Таковое злострадание за малую болезнь почитал еси, надеяся у Господа, за Негоже страдал еси, имети покой вечный, научая в злострадании не малодушествовати, но паки возсылати Богу благодарне: Аллилуиа.

Икос 9

«Се язвы Христовы на теле твоем начертаны суть», – глагола к себе святый, – «осталося убо, да и самую душу за Христа отдам с оставшеюся во мне кровию». И на щедроты Господни себе возверг, небоязненно Христа исповедал пред человеки, за Негоже и усечение с радостию приял еси. Сего ради, за превосходящую любовь твою к Богу, похваляем тя сице:

Читайте также:  Акафист Воздвижению Креста Господня: текст, для чего читают

Радуйся, Христова Евангелия скорый послушателю.

Радуйся, великия заповеди Его готовый исполнителю.

Радуйся, крепкую любовь ко Господу Христу показавый.

Радуйся, и душу свою с кровию радостно за Того предавый.

Радуйся, содроблением своим наше разслабление укрепляяй.

Радуйся, язвами своими наша болезни исцеляяй.

Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.

Кондак 10

Твердою верою вооружився, неистовство мучителево презрел еси, и осуждение на усечение мечное с радованием приял еси, и ведомый на смерть, шествовал еси веселыми ногами, вопия Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Усечением главы подвиг свой мученический запечатлевый, утверди молитвами твоими и нас, главы своя под иго Христово подклонивших, чрез все житие подвигом добрым подвизатися, любити Господа у тебе поучатися, вопия тебе сице:

Радуйся, сильне, на одоление мучителей меч веры при бедре препоясавый.

Радуйся, шлемом спасения от Господа защищенный.

Радуйся, поясом славы от Него добре украшенный.

Радуйся, щитом молитв своих всех прибегающих к тебе охраняяй.

Радуйся, за страдальцев Господних во всеоружии ополчаяйся.

Радуйся, шествующих узким путем в Царствие Небесное неуклонно провождаяй.

Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.

Кондак 11

Фиал злострадания уготовляяся до конца испити, на месте усечения преклонився до земли, молитвою к Богу дух свой укреплял еси. И слышав глас с неба глаголющ: «Вниди со святыми прияти воздаяние тебе уготованное», – преклонил еси главу под меч, с радостию вознося Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Хвалим тя вси, страстотерпче святый, и почитаем честная страдания твоя, яже паче естества человеческаго претерпел еси, и Царствие Небесное притяжал еси. Темже воздвизаемся вопити тебе тако:

Радуйся, измождения и членовреждения приявый.

Радуйся, высоту духа в муках явивый.

Радуйся, щитом упования себе оградивый.

Радуйся, твердостию своею дерзость мучителей истощивый.

Радуйся, егоже мучению Ангели предстояху со удивлением.

Радуйся, егоже страдания людие почитают со умилением.

Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.

Кондак 12

Ценою крови твоея притяжал еси Царствие Небесное, великострадальче Христов Артемие. Управи и нас твоим предстательством во обители небесныя, да, наслаждаяся с тобою части праведных, выну славим с тобою Бога песнию: Аллилуиа.

Икос 12

Чертог небесный отверзе ти Страстоположник Христос и даде ти достойно венец славы: и ныне на небесех со Ангельскими чинми радуешися. Темже и мы, благодарнии людие и любомученицы, песньми вопием ти:

Радуйся, воеводо, никимиже в мужестве одоленный.

Радуйся, ратоборче за Христа, в силе неоскудеемый.

Радуйся, великострадальче, муками твоими естество человеческое удививый.

Радуйся, несокрушимость духа в телеснем содроблении явивый.

Радуйся, во уповании на Бога Жива не усумневыйся.

Радуйся, части праведных на небесех наслаждаяйся.

Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.

Кондак 13

О, преславне великомучениче Христов Артемие! Поем страдания твоя, чтим доблюю кончину твою, с усердным молением к тебе притекающе: укрепи и нас с терпением в подвизе крестоношения пребывати, испытания и злострадания чрез все житие до конца понести не унывающе, но бодренне пребывающе в пении Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва

О, всехвальный великомучениче Артемие, Господень воинственниче и всем нам крепкий поборниче! Скор буди предстательством твоим у Человеколюбца Христа, да даст правоверным людем, почитающим тя и на поклонение мощем твоим приходящим, милость и благих прошений скорое исполнение. Предстояй Престолу Божию в лице мученик, поминай всех нас, бедами, напастьми и скорбьми обстоимых, и в житии сем много страждущих: да твоею помощию и крепким поборством престанут приходящая на нас злая. Мы же, твоими злостраданиями назидаеми, силою благодати Христовы чрез тебе исполняеми, в терпении крестоношения жити начнем, во еже Господу покаянием благоугодити и неизреченная благая наследовати, яже уготована любящим Бога и прославляющим святое имя Его, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Как молиться перед иконой Артемия Веркольского, чтобы исцелиться от тяжких болезней

Житие Артемия Веркольского

Христианская церковь чтить память и прославляет двух святых Артемиев. Великомученик Артемий Антиохийский был знатным римлянином и отважным воином. Образ святого помогает укрепить веру в Господа Бога и стать на путь праведный. Образ и мощи праведного отрока Артемия Веркольского, в свою очередь, исцеляют от болезней и защищают от бед. Несмотря на тот факт, что святые жили в разное время, их часто путают.

Артемий Веркольский – прославившийся чудотворными исцелениями святой угодник Божий

В 1532 году в простой деревенской семье, жившей в небольшом поселке на берегу реки Пинега Верколе, появился на свет мальчик. Ребенка назвали Артемием. С самого раннего детства родители привили сыну любовь к Богу. Воспитывавшийся в христианских традициях юноша отличался кротостью и послушанием. Мальчик много времени проводил с отцом, помогая ему во всех житейских и церковных делах. В свободное от работы время он читал молитвы.

Одним летним днем 12-летний юноша отправился со своим отцом в поле. Внезапно небо затянули темные тучи, началась гроза с ливнем. Раздался сильный раскат грома, сверкнула молния. Мальчик замертво упал на землю. Местные жители посчитали случившееся наказанием и гневом Божиим. Безжизненное тело мальчика перенесли в лес, слегка присыпали землей и прикрыли ветками. Усопшего не предали земле, как того требуют православные каноны.

На протяжении 32 лет тело Артемия пролежало в лесу. В 1577 году священнослужитель по имени Агафоник заметил исходящий из леса яркий свет. Приблизившись к месту свечения, церковный служитель обнаружил останки погибшего от молнии юноши. Найденные мощи праведного отрока были перенесены в храм Божий. С того самого момента в поселке начали происходить чудеса и необъяснимые исцеления. По всему миру пошла слава о чудодейственных деяниях обретенных мощей.

В 1619 году Артемия Веркольского причислили к лику святых. Спустя 30 лет в родном поселке Верколе возвели монастырь в честь праведного отрока.

Видео «Молитвы к святому Артемию Веркольскому»

В этом видео вы можете прослушать молитвенные речи, обращенные к праведному отроку.

Описание и значение иконы Артемия Веркольского

Первые иконы с изображением праведного пророка были написаны на берестяных досках, которые покрывали гроб с мощами святого. Артемий изображен по пояс. Юноша облачен в скромную повседневную рубаху белого цвета. В его правой руке находится символ православного христианства – крест. В левой руке отрок держит развернутый манускрипт, на котором написаны слова акафиста.

На иконе праведный отрок изображен по пояс

В православной иконописи существуют образы праведного отрока с разнообразными задними планами. Часто Артемия Веркольского изображают на фоне монастыря. На других задних планах представлены сцены из жизни святого или чудесные деяния, произошедшие возле его мощей.

Возносить почести пред иконой Артемия Веркольского следует в день его памяти, который припадает на 6 июля. По словам священнослужителей, именно в этот день юношу забрал в небесные обители Господь Бог. Читать молитвы и благодарственные песнопения святому угоднику Божиему можно 5 августа. На этот день приходится праздник обретения мощей праведного отрока. А вот день памяти великомученика Артемия, который считается покровителем святого отрока, выпадает на 2 ноября.

В чем помогает чудотворный образ

Лик святого и его мощи обладают удивительной силой. Пред образом праведного Артемия молятся о крепком здравии и излечении от разных недугов, в том числе и опасных для жизни и здоровья человека.

Святой образ помогает в нижеперечисленных случаях:

  • при физическом и душевном недомоганиях;
  • при нарушении функций опорно-двигательного аппарата;
  • при тяжелых и смертельно опасных патологиях;
  • при кожных заболеваниях;
  • при болезнях глаз, включая частичную или полную потерю зрения;
  • при сложности принятия решения;
  • при катаклизмах и безумствах природы, представляющих опасность для рода человеческого.

Мощи и образ святого угодника помогают исцелиться от разных недугов

Чудеса и исцеления святого лика

Мощам и образу Артемия Веркольского приписывают огромное количество чудотворных деяний и уникальных исцелений. Рассмотрим лишь некоторые из них:

  1. Первое чудо произошло еще в 1584 году. Убогий человек по имени Павел страдал от тяжкого недуга: его лицо было обращено назад. Усугублялась ситуация тем, что калека был незрячим. Однажды Павел обратился с речами к святому Артемию, вопрошая его об исцелении. Божий угодник внял мольбам просящего и даровал ему полное исцеление.
  2. Верующая в Господа Бога и святых угодников женщина по имени Мария более 14 лет страдала от сильных болей в животе. Порой боль была настолько сильной, что она теряла сознание. После молитвенных обращений к Иисусу Христу и отроку Артемию больная выздоровела.
  3. Праведный христианин по имени Сергей страдал от дивной болезни, называемой «зеленой». Мужчина не мог есть хлеб, а его кожные покровы всегда были зеленоватого оттенка. Прослышав о чудесных делах иконы Артемия, он обратился с просьбой к святому угоднику. По завершении молитвы мужчина полностью исцелился от недуга.
  4. Некий Герасим Игнатьев из поселка Перемское рассказывал о собственном исцелении. Святой лик помог ему обрести подвижность и силу руки, которую он повредил возле моря.
  5. К образу святого Артемия приложилось одновременно трое: Калинник Иван с острой болью в животе, сестра его Матрона и подруга ее Иулитта, страдающие от заболеваний глаз. Удивительно, но образ святого даровал исцеление сразу всем троим.

Со слов священнослужителей Веркольского монастыря, икона и мощи праведного отрока Артемия помогают не только при болезнях физических, но и душевных.

Где находятся икона и мощи Артемия Веркольского

В далеком 1648 году царь Алексей Михайлович издал указ, в котором распорядился построить монастырь на том самом месте, где были найдены останки праведного отрока. До 1918 года мощи и икона с ликом святого не покидали стены храма Божьего. Позже служители монастырской обители спрятали мощи и лик святого от большевиков. Монастырь был закрыт.

Спустя десятилетия возведенный в честь Артемия Веркольского монастырь возродили. В 1991 году на звонницу были подняты и восстановлены колокола. Долгие годы велись поиски святынь, но, к сожалению, закончились они безрезультатно. Сегодня в стенах Артемиево-Веркольского монастыря, который расположен в Архангельской области, находится святой лик праведного отрока и лишь небольшая часть его мощей.

Молитвы перед иконой Артемия Веркольского

Краткая молитва святому угоднику Божиему:

Молитвенная речь к чудотворцу Артемию об исцелении от недугов:

Молитвенное обращение к святому при кожных заболеваниях:

Молитва святому отроку Артемию от прыщей:

У праведного отрока Артемия Веркольского можно просить здравия и исцеления от болезней не только для себя, но также для родных и близких. Не забудьте по окончании молитвенной речи поблагодарить святого угодника Божиего.

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Святой великомученик Артемий: житие. Молитва великомученику Артемию.

Хвала Господу за то, что он посылал нам таких ярких святых, которые примером своей благочестивой и праведной жизни показали людям великую и спасительную веру во Христа. И что нет более надежной и верной руки, которая всегда готова бедного и немощного человека поддержать и наставить на путь истины. Дальше речь пойдет о двух прославленных в лике святых мужах. Один из них – Антиохийский Артемий – великомученик, Артемий Веркольский же считается святым праведным отроком, но не великомучеником. Это нужно знать, чтобы потом не путать и правильно обращаться к ним в своих молитвах. Житие их достаточно впечатляет, чтобы ощутить силу их веры и подвига, ознакомимся с ним.

Житие великомученика Артемия

Будущий святой Артемий родился в знатном римском роде и принадлежал к сенаторскому сословию. Он был участником сражения императора Константина с императором Максенцием, проходившего у Мульвийского моста в 312 году. В это время на небе вдруг появился Крест надписанный: «Сим побеждай!». Это божественное знамение произвело на воина Артемия огромное впечатление и обратило его в христианство. Великомученик Артемий был прославленным военачальником во времена правления римских императоров Константина I (306-337 гг.) и его сына Констанция (337-361 гг.). При них он был приближенным советником и доверенным лицом. За верную службу он был награжден грамотами и поставлен начальником Египта, наделенным особыми полномочиями. По поручению правителя Констанция, с великими почестями он перевез из Патры в Константинополь мощи святых апостолов Андрея Первозванного и Луки.

Юлиан Отступник

Но после правления императора Констанция на престол взошел Юлиан Отступник (361-363 гг.) – язычник, который стал вести жестокую и непримиримую борьбу с христианством. Повсеместно начались казни, сотни христиан были обречены на мучительную смерть. В Антиохии он приказал подвергнуть пыткам двух епископов, которые не отреклись от веры во Христа. Именно в это время в город пришел Великомученик Артемий, повсеместные казни христиан не смогли его благородное сердце оставить равнодушным. И он в открытую стал обличать правителя Юлиана в бесчестии, жестокости и языческих заблуждениях. Тогда разозлившийся император обвинил его в соучастии в убийстве его старшего брата Галла. Его немедленно арестовали, потом долго жестокого издевались над ним, а после этого заточили в темницу. Когда святой великомученик Артемий в очередной раз взмолился к своему Господу, к нему явился сам Иисус Христос с ангелами и сказал, чтобы тот мужался, так как Он избавит его от всякой боли, которую причинили ему его мучители, и что ему приготовлен венец славы. Ибо как он проповедовал Христа перед народом, то и Он будет исповедовать его пред Отцом Небесным. И добавил Христос, чтобы тот был мужественным и радовался, так как скоро будет с Ним в Царстве Его. И исцелил его, ведь он, израненный пытками, долгое время был без еды и пищи, питаемый только благодатью Святого Духа.

Казнь

После этого обрадованный таким известием Великомученик Артемий стал горячо славить и благодарить Господа. На другой день его опять привели к Юлиану, чтобы заставить крепкого и славного воина поклониться и принести жертву языческим богам. Но, ничего не добившись, он опять подверг его страшным и мучительным пыткам. Но великий подвижник все страдания переносил без единого крика и стона.

Читайте также:  Акафист великомученику и целителю Пантелеимону: текст, для чего читают

Великомученик Артемий Антиохийский предсказал Юлиану, что того скоро настигнет справедливая кара Божия за то многочисленное зло, которое он причинил христианам. От этих слов император стал еще более лютым и опять приказал пытать верного христианина, но так и не смог сломить его волю. В это время в Антиохии от ниспавшего с неба огня сгорел языческий храм – святилище Аполлона в Дафни. Юлиан, воспользовавшись случаем, тут же обвинил в этом христиан. А святому Артемию назначил казнь (362 г.). Сначала его придавили камнем, а затем отрубили мечом голову.

Возмездие

Вскоре после этого был поражен и римский правитель. Пророчества святого Артемия сбылись ровно через год. Юлиан с войском, выйдя из Антиохии, пошел воевать с персами. Подойдя к городу Ктесифону, они встретили старого перса, который попросился быть проводником у Юлиана, пообещавший за небольшое вознаграждение предать своих сограждан. Но как потом оказалось, он обманул их и завел воинов в дикую непроходимую Карманитскую пустыню, где не было ни воды, ни пищи. Греко-римские войска голодные и истомленные от жары вступили в вынужденный бой с хорошо подготовленными к встрече силами персов. В битве с персами кавалерийское копье рассекло ему руку, пронзило ребра и застряло в печени. В итоге Юлиан, сраженный невидимою рукою, тяжело застонал и произнес перед смертью слова: «Ты победил, Галилеянин!».

Обретение мощей

После смерти тирана мощи святого великомученика Артемия из Антиохии забрала вместе с христианами диакониса Ариста и отвезла их в Константинополь. В дальнейшем их погребли в храме Святого Иоанна Предтечи, который построил император Анастасий I, после получившем второе название в честь святого великомученика Артемия.

Сегодня имя святого на особом почете в городе Патры. День великомученика Артемия отмечают 20 октября (2 ноября). Его считают покровителем города и основателем обители Пресвятой Богородицы Гирокомиу. В этот день всегда совершается торжественное поминовение, читаются молитвы и акафист великомученику Артемию. От его святых мощей совершаются многочисленные чудеса.

Иконы и молитвы

На иконах Великомученик Артемий традиционно изображается с длинными волосами и раздвоенной короткой бородкой в воинских доспехах и гиматии. Но есть и другие интерпретации. Молитва великомученику Артемию, начинается со слов: «Святый угодниче Божий, Артемие праведный!». Вторая – «Святой мучениче Артемие!». Впервые житие святого великомученика и воина Артемия в конце X века описал Иоанн Родосский, затем оно было обработано и дополнено Симеоном Метафрастом. О святом Артемии Антиохийском сообщали и древние византийские историки Аммиан Марцеллин и Филосторгий. В 1073 году частица его мощей была обретена Киево-Печерским монастырем. Известно также о нахождении святых мощей в кресте-мощевике русского императора Михаила Федоровича, который стал благословением Патриарха Филарета.

Святой Артемий Веркольский

В 1532 году в благочестивой семье поселян Космы (по прозвищу Малый) и Аполлинарии в селе Верколе, возле реки Пинеге Двинского округа появился на свет сын, которого назвали Артемием. Родители воспитывали его в добрых христианских традициях. Он был послушным, кротким и богобоязненным ребенком, который с пяти лет не любил всяких детских шалостей и забав. Он прилежно, насколько мог в своем юном возрасте, помогал своему отцу по хозяйству. 23 июня 1545 года двенадцатилетний Артемий работал с отцом в поле, когда неожиданно рядом сверкнула молния и ударил гром, в это время отрок упал на землю мертвым. Испуганные суеверные крестьяне посчитали это происшествие карой Небесной, и поэтому тело Артемия, прикрытое хворостом и берестой, оставили неотпетым и непогребенным в лесу, называемым Сосония.

Святые мощи

Спустя тридцать с небольшим лет после смерти Артемия в 1577 году диакон Агафоник, служивший в местной церкви святителя Николая Чудотворца, увидел в лесу необычное свечение именно над тем местом, где когда-то были оставлены останки Артемия. Так было обретено нетленное тело святого отрока Артемия, которое народ принес и положил на паперти церкви святого Николая в Верколе. Господь прославил его чудесами, вследствие чего в 1639 году митрополит Киприан послал наказ «тутошнему» духовенству составить очевидные свидетельства, которые в скором времени были доставлены митрополиту. И в следующий год он прислал «сотворенное празднество» – стихиры, литию, стиховну, славники, тропарь, икос, кондак, светилен, хвалины и распев под знаменем.

Молитвы и чудеса

По молитвам святого Артемия многие больные исцелялись, и особенно те, кто страдал болезнями глаз. Однажды в храм пришел житель Холмогор Иларион, потерявший зрение и совсем отчаявшийся его вернуть. И вот в день святого Николая явился к страдальцу праведный Артемий с крестом в правой руке, в левой – с посохом, осенив крестом больного, сказал ему, что исцелил его Христос рукою раба Своего Артемия. И отправил горожанина идти в Верколу поклониться его гробу и рассказать о случившемся священнику и крестьянам. Больной выздоровел тотчас. Почитатели святого отрока в 1584 году перенесли его святые мощи с паперти храма в устроенный предел. Мезенский воевода Пашков Афанасий за исцеление своего больного сына в благодарность святому построил храм в честь святого великомученика Артемия – небесного покровителя святого и праведного отрока. В 1619 году мощи святого были освидетельствованы и 6 декабря перенесены в новый храм, который сгорел через 30 лет, но в 1649 году на месте обретенных мощей при царе Алексее Михайловиче был построен монастырь, куда доставили и мощи. Есть предание, что у святого отрока была сестра, праведная чудотворица Параскева Пириминская. Теперь же память святому Артемию совершается 23 июня (день Преставления) и 20 октября (день памяти тезоименного Великомученика Артемия).

Тропарь великомученика Артемия

Истинною бо Христовою верою/ утверждься, страстотерпче,/ мучителя злочестива царя/ победил еси со идольским того возношением./ Тем от Царя Великаго, вечно царствующаго,/ пресветлым венцем победным одарен бысть,/ вся исцеляяй болящия и призывающий тя, Артемие великий,/ моли Христа Бога/ спасти души наша.

Кондак великомученика Артемия

Благочестиваго и венценоснаго мученика,/ на враги победы вземшаго одоление,/ сошедшеся, достойно песньми восхвалим Артемия,/ превеликаго в мученицех,/ чудес же дателя пребогатаго,// молится бо Господу о всех нас.

Молитва святому великомученику Артемию

О, всехвальный великомучениче Артемие, Господень воинственниче и всем нам крепкий поборниче! Скор буди предстательством твоим у Человеколюбца Христа, да даст правоверным людем, почитающим тя и на поклонение мощем твоим приходящим, милость и благих прошений скорое исполнение. Предстояй Престолу Божию в лице мученик, поминай всех нас, бедами, напастьми и скорбьми обстоимых, и в житии сем много страждущих: да твоею помощию и крепким поборством престанут приходящая на нас злая. Мы же, твоими злостраданиями назидаеми, силою благодати Христовы чрез тебе исполняеми, в терпении крестоношения жити начнем, во еже Господу покаянием благоугодити и неизреченная благая наследовати, яже уготована любящим Бога и прославляющим святое имя Его, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.


Тропарь праведного отрока Артемия Веркольского

Вышняго повелением,/ тученосным облаком, небо помрачившим/ и молниям блистающим,/ грому же возшумевшу с прещением,/ испустил еси душу твою в руце Господеви,/ премудре Артемие,/ и ныне предстоиши Престолу Владыки всех,/ иже верою и любовию приходящим к тебе,/ подай исцеление всем неотложно/ и моляся Христу Богу,/ спастися душам нашим.

Кондак праведного отрока Артемия Веркольского

Возсия днесь пресветлая память премудраго Артемия;/ Богоданная благодать, яко реки, изливает от целебных мощей его дивная исцеления,/ имиже от многоразличных недуг избавляемся,/ с верою приемлюще я и взывающе:/ радуйся, Артемие Богомудре.

Молитва святому праведному Артемию Веркольскому

Святый угодниче Божий, праведный Артемие, присный хранителю святыя веры Православныя и близкий защитниче всего севернаго края Российския страны! Призри милостивно на усердную молитву нас, грешных, и твоим благомощным предстательством испроси нам у Господа прощение согрешений наших, преспеяние в вере и благочестии и ограждение от козней диавольских. Моли Господа, да хранит в здравии и непременяемем благополучии верных людей Своих, да подаст стране нашей мир и тишину, а нам нелицемерное послушание, да сподобит всех нас получити, по христианстей кончине, Небесное Царствие, идеже вси праведнии вместе с тобою вечно славят Отца, и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Сайт Сестричества

ВАМ ПЛОХО? ТЯЖЕЛО НА ДУШЕ? ЖМИТЕ ТУТ

КАРТА СБЕРБАНКА для помощи в обустройстве Воскресной школы 5469070014022053

Икона святого Артемия Веркольского

Святость и благочестие не зависят от возраста верующего человека. По молитве у иконы святого юноши Артемия Веркольского многие люди получили исцеление от тяжёлых недугов.

История

Необычная история жизни и посмертных чудес отрока Артемия сделала его одним из самых почитаемых православных святых.

Земной путь

В 1532 г. в северном селе Верколы, раскинувшемся на берегу реки Пинега, в простой крестьянской семье родился мальчик, которого нарекли Артемий. Будучи искренне верующими людьми, родители воспитывали сына в атмосфере почитания традиционных христианских ценностей и любви к Господу. С пяти лет он предпочитал беззаботным детским играм смиренное чтение молитв и посильную помощь в родительском хозяйстве.

Однажды двенадцатилетний отрок вместе с отцом работал в поле. Вдруг небо потемнело, и началась сильная гроза. Артемий начал горячо молиться, и в этот момент в него ударила молния. Сельчане решили, что так свершилось наказание Божие за какие-либо грехи, и отказались хоронить мальчика на освящённой земле.

Его тело оставили в лесу, накрытым ветками и берестой. Так закончился земной путь Артемия Веркольского.

Обретение мощей

Через 32 года после смерти отрока священнослужитель местной церкви увидел свечение на том месте, где лежало неупокоенное тело. Подойдя ближе, священник увидел, что оно не тронуто тленом. Мощи отрока Артемия перенесли в церковь, поместили в гроб, накрытый берестяными досками, который поставили во внешнем притворе. В 1610 г. останки праведного юноши перенесли в основное здание храма и поместили в специальную раку.

К лику святых Артемия Веркольского причислили в 1619 году с благословения митрополита Новгородского Макария. Через 30 лет после начала официального почитания в Верколе построили монастырь, посвящённый святому праведному отроку, в котором его мощи хранились до 1918 г.

Интересно: насельники монастыря спрятали мощи Артемия от большевиков перед закрытием монастыря. После его возрождения в 90-е гг. некоторое время велись поиски святыни, но закончились они безрезультатно.

Сегодня в храме святого Николая Чудотворца хранится икона святого Артемия с частицей его мощей.

Читайте о мощах других праведников:

Чудеса и исцеления

После чудесного обретения мощей от них стали происходить многие чудеса и исцеления.

  1. Через несколько лет после постановки мощей в Никольской церкви в округе разразилась эпидемия лихорадки. По молитве у останков праведника многие больные получили исцеление, а эпидемия вскоре закончилась.
  2. Вмешательство праведного Артемия помогло вернуть зрение холмогорскому крестьянину Илариону. Святой отрок явился ему и, осенив крестным знамением, повелел идти веркольскую церковь, чтобы поклониться нетленным мощам его. Исцелённый мужчина выполнил наказ, и рассказал веркольцам о чудесном явлении.
  3. Воевода Афанасий Пашков по дороге на место своего назначения останавливался в Верколе, но уехал из села, не поклонившись святым мощам. Вскоре его сына Иеремию одолела смертельная болезнь. Тогда воевода поклялся отправиться к мощам Артемия Веркольского на богомолье. В то же время отрок Иеремия встал и спросил у отца, когда они отправятся в дорогу. Афанасий выполнил обед и даже поставил на месте обретения святых мощей небольшую часовню в честь Святого мученика Артемия Антиохийского.
  4. По молитве Господу и праведному Артемию Веркольскому спаслись от смерти по пути в Архангельск моряки, которые попали в открытом море в сильную бурю.

Иконография

Первые иконы Артемия Веркольского писались на берестяных досках, покрывавших гроб с обретёнными мощами.

В православной иконописи существуют три основных извода:

  1. На индивидуальной иконе располагают поясное изображение юноши. Он облачен в белую повседневную рубаху. В левой руке он держит развернутый лист со словами акафиста. В правой ладони сжимает основной символ христианства — крест. Иногда вместе с крестом отрок держит оливковую ветвь — символ вечного мира.
  2. Индивидуальные иконы, изображающие праведного отрока, интересны разнообразными задними планами. На некоторых из них размещается изображение храма, символизирующего монастырь. На других изображены сцены из земной жизни святого юноши.
  3. Особое место в иконографии святого Артемия занимают житийные иконы, клейма которых посвящены чудесным явлениям, произошедшим после обретения его честных мощей.

О чём молиться святому праведнику Артемию Веркольскому

Многочисленные свидетельства подтверждают большую силу, которая имеет молитва перед иконой святого отрока Артемия. Она помогает в следующих случаях:

  • наличие тяжёлого физического заболевания;
  • частичная или полная потеря зрения;
  • опасная для жизни ситуация, связанная с природными явлениями;
  • принятие важного решения.

Важно! Икона, изображающая юного святого праведника Артемия, имеет важное значение для православных людей. Помнить о духовном развитии и стремиться к единению с Господом следует с самого раннего возраста. Только искренняя Вера и смиренная праведная жизнь в соответствии с христианскими заповедями приближают человека к Царству Божьему.

Акафист святому великомученику Артемию Антиохийскому

Конда́к 1.

Взбра́нному воево́де и августа́лию страны́ Еги́петския, царе́м земны́м че́стию превознесе́нному, последи́ же от Юлиа́на злочести́ваго му́чимому и во главу́ усече́нному, я́ко зе́льне страда́вшему и победи́тельне вся́ претерпе́вшему, от Бо́га же прия́вшему нетле́ние и благода́ть чудотворе́ния, дне́сь ве́рнии в похва́льная возопии́м:

Ра́дуйся, святы́й Арте́мие, пресла́вный Христо́в великому́чениче.

И́кос 1.

Антиохи́йстии лю́дие диви́шася святе́й ре́вности твое́й о и́мени Христо́ве, сла́вне Арте́мие, не терпя́ бо зре́ти муче́ния святы́х и хулы́ слы́шати на Го́спода, Юлиа́ном изрыга́емыя; а́ще и че́сть ему́ возда́ти от Александри́и прише́л, оба́че и обличи́ти того́ не устраши́лся еси́. Те́мже, и чи́на своего́ во́инскаго изве́рженный за дерзнове́ние свое́, осужде́ние на ра́ны и сме́рть прия́л еси́. Мы́ же ны́не, а́ки обстоя́ще ти́ на позо́рищи му́чимому, вопие́м ти́ си́це:

Ра́дуйся, безсла́вие и муче́ние от Юлиа́на претерпе́вый; ра́дуйся, в сла́ву и осия́ние от Бо́га облече́нный.

Ра́дуйся, лю́тая страда́ния подъя́вый; ра́дуйся, вели́чие ве́ры показа́вый.

Ра́дуйся, блиста́яйся сла́вою терпе́ния; ра́дуйся, кре́посте на́ша в ско́рбех и изнеможе́нии.

Ра́дуйся, святы́й Арте́мие, пресла́вный Христо́в великому́чениче.

Конда́к 2.

Бу́ди ве́рен царю́, преща́ше святы́й Арте́мий нечести́вому Юлиа́ну: «Я́ко су́етны твоя́ начина́ния и не́мощна е́сть го́рдость твоя́ истреби́ти христиа́ны: отне́леже бо прии́де Христо́с, и водрузи́ся Кре́ст, и воздви́жеся на не́м Госпо́дь – паде́ злочести́вых горды́ня и попра́на бы́сть лука́ваго кре́пость, Христо́ва же непобеди́ма и непреодоле́нна е́сть си́ла, е́юже огражда́ющеся, возмо́жем устоя́ти проти́ву ко́зней вра́жиих, побе́дне вопия́ Бо́гу: Аллилу́иа».

Читайте также:  Акафист равноапостольной княгине Ольге: текст, для чего читают

И́кос 2.

Во́инствуя за вели́каго царя́ Константи́на, кре́пкою си́лою кре́стною побежда́л еси́ враги́, оружебо́рче Арте́мие; то́ю же си́лою и мучи́теля своего́ Юлиа́на одоле́л еси́. Виде́нием бо креста́ овогда́ на небеси́ в ве́ре Христо́вей утверди́лся, ле́сть и́дольскую и по́чести во́инскаго зва́ния презре́в, за христиа́ны пред отсту́пником му́жественно ра́товал еси́, и во́инов началовождя́ ве́ры на́шея, Го́спода Христа́, себе́ наре́к, живо́т сво́й за Того́ до́блественно положи́л еси́. Те́мже и притяжа́л еси́ себе́ от на́с зва́ния такова́я:

Ра́дуйся, зна́мена и́дольская ке́саря–отсту́пника отри́нувый; ра́дуйся, зна́мению Креста́ после́довавый.

Ра́дуйся, и ны́не си́лы борю́щихся под стя́гом ве́ры укрепля́яй; ра́дуйся, упова́ние изнемога́ющих утвержда́яй.

Ра́дуйся, до́брый Христо́в ору́жниче; ра́дуйся, святы́я ве́ры тве́рдый защи́тниче.

Ра́дуйся, святы́й Арте́мие, пресла́вный Христо́в великому́чениче.

Конда́к 3.

«Го́споди, дале́че е́смь от терпе́ния и незло́бия Твоего́»,– вопия́л еси́, свя́те Арте́мие, пе́рвая муче́ния претерпе́в,– «Ты́ бо, Го́споди, за мене́, грешне́йшаго, по всему́ телеси́ содробле́н бы́л еси́ ра́нами, от но́г до главы́ не бе́ в Тебе́ це́лости. Молю́ у́бо Тя́, Влады́ко, я́ко Твои́ми страда́ньми венча́л мя́ еси́, да и соверши́ши тече́ние мое́ во испове́дании Тебе́ с пе́снию: Аллилу́иа».

И́кос 3.

Даде́ злочести́вый ца́рь повеле́ние оружено́сцем свои́м восхи́тити тя́, сла́внаго во́инскаго вождя́, Арте́мие, и сано́вный по́яс тво́й отъе́мше, и ри́зы совле́кше, на́га истяза́ти. Они́ же, связа́вше ру́це и но́зе твои́, растяго́ша те́ло твое́ на че́тверо и бия́ху воло́вьими жи́лами по хребту́ и чре́ву толи́ко, я́ко оскуде́ти си́лам и́х. Ты́ же а́ки нечу́вствен пребыва́л еси́, я́ко все́м, о́крест стоя́щим, и самому́ Юлиа́ну чуди́теся зело́. Приими́ у́бо и от на́с похва́льная удивле́ния сицева́я:

Ра́дуйся, в ве́ре непобеди́мый; ра́дуйся, в упова́нии непреодоли́мый.

Ра́дуйся, на ка́мени терпе́ния но́зе свои́ поста́вивый; ра́дуйся, му́жественне стопы́ своя́ испра́вивый.

Ра́дуйся, ра́довавыйся в страда́ниях; ра́дуйся, просла́вленный в поруга́ниях.

Ра́дуйся, святы́й Арте́мие, пресла́вный Христо́в великому́чениче.

Конда́к 4.

Егда́ святи́и испове́дницы Евге́ний и Мака́рий му́чими бя́ху, тогда́ и ты́, блаже́нне Арте́мие, ре́вностию по Бо́зе дви́жим, моли́тву твори́л еси́, да не пока́жет Бо́г тебе́ не то́чию недосто́йна страда́льческаго начина́ния, но да испра́вится пред Ни́м и твоя́ исхо́дная пе́снь: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Жи́лами воло́вьими бие́мый и по земле́ протяза́емый ничто́же малоду́шествовал еси́, но ра́дуяся и веселя́ся, страда́ньми Христо́выми просвеща́ем, по́двиг му́ченичества до конца́ соверши́л еси́ до́бре. Те́мже и досто́ин яви́лся еси́ ублаже́ния сицева́го:

Ра́дуйся, скуде́льный сосу́д пло́ти своея́ сокруши́вый; ра́дуйся, све́т ве́ры и си́лу му́жества из него́ яви́вый.

Ра́дуйся, в его́же не́мощи си́ла Госпо́дня соверши́ся; ра́дуйся, его́же терпе́нию мучи́тель почуди́ся.

Ра́дуйся, я́ко Бо́г прия́т твою́ же́ртву муче́ния; ра́дуйся, я́ко Благи́й даде́ тебе́ жре́бий спасе́ния.

Ра́дуйся, святы́й Арте́мие, пресла́вный Христо́в великому́чениче.

Конда́к 5.

«За Мене́ стра́ждеши, Арте́мие, дерза́й и ра́дуйся», – глаго́ла Христо́с, яви́вся свято́му в темни́це, – «Со Мно́ю бу́деши во Ца́рствии Мое́м». Сия́ слы́шав му́ченик, а́бие от ра́н исцеле́, и душе́ю испо́лнився Боже́ственнаго утеше́ния, пребыва́ше в темни́це, благословля́я Бо́га и поя́ Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 5.

И гла́дом, и жа́ждею му́чиша тя́ в темни́це, блаже́нне Арте́мие. Ты́ же, на щедро́ты Преблага́го Го́спода себе́ возве́рг, еди́наго проси́л еси́, да и са́мую ду́шу твою́, я́ко же́ртву живу́ю прии́мет Влады́ка Христо́с от тебе́ с еще́ оста́вшеюся кро́вию твое́ю. И не вотще́ бы́сть раче́ние твое́: запове́да бо Госпо́дь А́нгелом Свои́м в темни́це пита́ти и сохраня́ти тя́, пото́м же и Са́м яви́ся, укрепля́я тебе́, на́с же возглаша́ти тебе́ науча́я:

Ра́дуйся, от руки́ А́нгел в темни́це пита́выйся; ра́дуйся, хле́бом живо́тным с небесе́ укрепля́выйся.

Ра́дуйся, от ра́н Госпо́дним посеще́нием во у́зах исцели́выйся; ра́дуйся, явле́нием Христо́вым утеше́ния испо́лнивыйся.

Ра́дуйся, Го́сподем в темни́це обра́дованный; ра́дуйся, восше́дый к Нему́ прия́ти вене́ц сла́вы тебе́ угото́ванный.

Ра́дуйся, святы́й Арте́мие, пресла́вный Христо́в великому́чениче.

Конда́к 6.

«Ко́ль мно́га су́ть Влады́ки моего́ страда́ния и что́ бо́лее Его́ претерпе́х а́з, недосто́йный», – вопия́ше блаже́нный Арте́мий, – «То́й ко Кресту́ пригвожде́н бы́сть греха́ ра́ди моего́, Са́м не позна́в греха́, ниже́ ле́сть во усте́х соде́ла. Ра́дуюся и веселю́ся просвеща́емый Го́спода моего́ страда́ньми, я́же облегчева́ют ми́ боле́зни моя́». Та́ко святы́й в себе́ бесе́дуя, чрез всю́ но́щь ку́пно со страда́льцами Евге́нием и Мака́рием воспева́ше Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Люте́йшим му́кам предаде́ тя́, страда́льче Арте́мие, нечести́вый ца́рь, егда́ со студо́м от Аполло́на Дафни́йскаго возврати́ся и от тебе́ посмея́ние и прорече́ние поги́бели своея́ слы́шав, зе́льною я́ростию распали́ся. Те́мже и мы́ за о́ныя страда́ния мно́жайшими ликостоя́нии ублажа́ем тя́ си́це:

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю Бо́г, ди́вный во святы́х Свои́х, язы́ком яви́ся; ра́дуйся, я́ко тобо́ю сладча́йшее и́мя Христо́во просла́вися.

Ра́дуйся, я́рости мучи́телевы не устраши́выйся; ра́дуйся, в Христо́вем упова́нии над и́долы посмея́выйся.

Ра́дуйся, в ду́се проро́честем бу́дущих предзри́телю; ра́дуйся, Ду́ха Госпо́дня до́блий носи́телю.

Ра́дуйся, святы́й Арте́мие, пресла́вный Христо́в великому́чениче.

Конда́к 7.

Мно́га досажде́ния творя́ше нечести́вый Юлиа́н христиа́ном, лжу́ще на ня́, я́ко сожго́ша хра́м Аполло́на Дафни́йскаго. Егда́ же се́й лже́ц пред Арте́мием мно́жайшия преще́ния изрека́ше на христиа́ны, святы́й Арте́мий отвеща́: «Богопу́стный гне́в и о́гнь с небесе́ пояде́ и́дола твоего́ и ка́пище его́ сожже́; посмева́юся безу́мию ва́шему, я́ко слу́жите безду́шному бо́гу, утеша́юся о паде́нии его́ и ра́дуюся о все́х си́х, я́же Христо́с чудоде́йствова, Ему́же досто́ит пе́ти велегла́сно: Аллилу́иа».

И́кос 7.

Не терпя́ слы́шати пра́ведных сло́в твои́х, свя́те Арте́мие, беззако́нный Юлиа́н, разгне́вався зело́, повеле́ каменосе́чцем разсещи́ вели́кий ка́мень, да посреде́ часте́й его́ согнете́н бу́деши. И сему́ угото́ванному, па́дший ка́мень все́ те́ло твое́ сотре́, и вну́тренняя твоя́ распадо́шася, и сломи́шася вся́ чле́ны твоя́. И бе́ зре́ти чу́до ве́лие, я́ко в таково́м согнете́нии посреде́ ка́мней ты́ жи́в оста́ся. Мы́ же Бо́жией си́ле, укрепля́вшей тя́, удивля́яся, вопие́м:

Ра́дуйся, гро́зде виногра́да Христо́ва в точи́ле исто́птанная; ра́дуйся, же́ртво жива́я, Го́споду верху́ ка́мене кро́вию возлия́нная.

Ра́дуйся, му́чениче, его́же все́ те́ло а́ки дска́ согнете́ся; ра́дуйся, скрижа́ле жива́я, на не́йже испове́дание ве́ры кро́вию написа́ся.

Ра́дуйся, кровьми́ свои́ми, а́ки бре́нием ка́мение смеси́вый; ра́дуйся, себе́ самаго́ жи́ва в созида́ние Це́ркве Христо́вы положи́вый.

Ра́дуйся, святы́й Арте́мие, пресла́вный Христо́в великому́чениче.

Конда́к 8.

О́чи твои́ от му́к искочи́ша, свя́те, и лице́ бе́ сотре́но, душа́ же еще́ бе́ держа́щися и язы́к до́бре веща́ющ, и́мже и в согнете́нии призва́л еси́ Бо́га, Помо́щника своего́, и во упова́нии на Него́ взыва́л еси́: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Привиде́нием почте́ тя́ ца́рь, егда́ узре́ ви́дом стра́шна и естество́ челове́ческое происходя́ща; оба́че и увеща́ тебе́ еще́ поклони́тися и́долом, да поми́луют тя́ и поне́ я́же во а́де му́кам не предадя́т. Ты́ же, посмея́вся царю́, отвеща́л еси́: «Я́ко и́доли и са́ми огня́ не мо́гут избежа́ти, с ни́миже и ты́, царю́, безконе́чному огню́ пре́дан бу́деши». За е́же, я́ко ху́льника, ца́рь на сме́рть осуди́ тя́. Мы́ же, сше́ствуя тебе́ на ме́сто усече́ния, увяза́ем главу́ твою́ похва́льными венцы́ та́ко:

Ра́дуйся, страда́льче, посреде́ ка́мений согнете́нный; ра́дуйся, испове́дниче, в кре́пости ве́ры не одоле́нный.

Ра́дуйся, и́стину без стра́ха пред цари́ веща́вый; ра́дуйся, за сие́ последи́ все́х злострада́ний усече́ние ме́чное прия́вый.

Ра́дуйся, главу́ свою́ свяще́нную под ме́ч самово́льне подклони́вый; ра́дуйся, терпе́нием свои́м главы́ неви́димых враго́в сокруши́вый.

Ра́дуйся, святы́й Арте́мие, пресла́вный Христо́в великому́чениче.

Конда́к 9.

Ра́нами содробле́н бы́л еси́ по всему́ телеси́, я́ко лю́дем на тя́ зре́ти бе́ стра́шно: согнете́нный а́ки дска́, ко́сти сокруше́нны и вся́ вну́тренняя испадо́ша. Таково́е злострада́ние за ма́лую боле́знь почита́л еси́, наде́яся у Го́спода, за Него́же страда́л еси́, име́ти поко́й ве́чный, науча́я в злострада́нии не малоду́шествовати, но па́ки возсыла́ти Бо́гу благода́рне: Аллилу́иа.

И́кос 9.

«Се́ я́звы Христо́вы на те́ле твое́м начерта́ны су́ть», – глаго́ла к себе́ святы́й, – «оста́лося у́бо, да и са́мую ду́шу за Христа́ отда́м с оста́вшеюся во мне́ кро́вию». И на щедро́ты Госпо́дни себе́ возве́рг, небоя́зненно Христа́ испове́дал пред челове́ки, за Него́же и усече́ние с ра́достию прия́л еси́. Сего́ ра́ди, за превосходя́щую любо́вь твою́ к Бо́гу, похваля́ем тя́ си́це:

Ра́дуйся, Христо́ва Ева́нгелия ско́рый послу́шателю; ра́дуйся, вели́кия за́поведи Его́ гото́вый исполни́телю.

Ра́дуйся, кре́пкую любо́вь ко Го́споду Христу́ показа́вый; ра́дуйся, и ду́шу свою́ с кро́вию ра́достно за Того́ преда́вый.

Ра́дуйся, содробле́нием свои́м на́ше разслабле́ние укрепля́яй; ра́дуйся, я́звами свои́ми на́ша боле́зни исцеля́яй.

Ра́дуйся, святы́й Арте́мие, пресла́вный Христо́в великому́чениче.

Конда́к 10.

Тве́рдою ве́рою вооружи́вся, неи́стовство мучи́телево презре́л еси́, и осужде́ние на усече́ние ме́чное с ра́дованием прия́л еси́, и ведо́мый на сме́рть, ше́ствовал еси́ весе́лыми нога́ми, вопия́ Христу́ Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Усече́нием главы́ по́двиг сво́й му́ченический запечатле́вый, утверди́ моли́твами твои́ми и на́с, главы́ своя́ под и́го Христо́во подклони́вших, чрез все́ житие́ по́двигом до́брым подвиза́тися, люби́ти Го́спода у тебе́ поуча́тися, вопия́ тебе́ си́це:

Ра́дуйся, си́льне, на одоле́ние мучи́телей ме́ч ве́ры при бедре́ препоя́савый; ра́дуйся, шле́мом спасе́ния от Го́спода защище́нный.

Ра́дуйся, по́ясом сла́вы от Него́ до́бре украше́нный; ра́дуйся, щито́м моли́тв свои́х все́х прибега́ющих к тебе́ охраня́яй.

Ра́дуйся, за страда́льцев Госпо́дних во всеору́жии ополча́яйся; ра́дуйся, ше́ствующих у́зким путе́м в Ца́рствие Небе́сное неукло́нно провожда́яй.

Ра́дуйся, святы́й Арте́мие, пресла́вный Христо́в великому́чениче.

Конда́к 11.

Фиа́л злострада́ния уготовля́яся до конца́ испи́ти, на ме́сте усече́ния преклони́вся до земли́, моли́твою к Бо́гу ду́х сво́й укрепля́л еси́. И слы́шав гла́с с не́ба глаго́лющ: «Вни́ди со святы́ми прия́ти воздая́ние тебе́ угото́ванное», – преклони́л еси́ главу́ под ме́ч, с ра́достию вознося́ Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Хва́лим тя́ вси́, страстоте́рпче святы́й, и почита́ем честна́я страда́ния твоя́, я́же па́че естества́ челове́ческаго претерпе́л еси́, и Ца́рствие Небе́сное притяжа́л еси́. Те́мже воздвиза́емся вопи́ти тебе́ та́ко:

Ра́дуйся, изможде́ния и членоврежде́ния прия́вый; ра́дуйся, высоту́ ду́ха в му́ках яви́вый. Ра́дуйся, щито́м упова́ния себе́ огради́вый; ра́дуйся, тве́рдостию свое́ю де́рзость мучи́телей истощи́вый.

Ра́дуйся, его́же муче́нию А́нгели предстоя́ху со удивле́нием; ра́дуйся, его́же страда́ния лю́дие почита́ют со умиле́нием.

Ра́дуйся, святы́й Арте́мие, пресла́вный Христо́в великому́чениче.

Конда́к 12.

Цено́ю кро́ви твоея́ притяжа́л еси́ Ца́рствие Небе́сное, великострада́льче Христо́в Арте́мие. Упра́ви и на́с твои́м предста́тельством во оби́тели небе́сныя, да, наслажда́яся с тобо́ю ча́сти пра́ведных, вы́ну сла́вим с тобо́ю Бо́га пе́снию: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Черто́г небе́сный отве́рзе ти́ Страстополо́жник Христо́с и даде́ ти́ досто́йно вене́ц сла́вы: и ны́не на небесе́х со А́нгельскими чи́нми ра́дуешися. Те́мже и мы́, благода́рнии лю́дие и любому́ченицы, пе́сньми вопие́м ти́:

Ра́дуйся, воево́до, ники́миже в му́жестве одоле́нный; ра́дуйся, ратобо́рче за Христа́, в си́ле неоскуде́емый.

Ра́дуйся, великострада́льче, му́ками твои́ми естество́ челове́ческое удиви́вый; ра́дуйся, несокруши́мость ду́ха в теле́снем содробле́нии яви́вый.

Ра́дуйся, во упова́нии на Бо́га Жи́ва не усумне́выйся; ра́дуйся, ча́сти пра́ведных на небесе́х наслажда́яйся.

Ра́дуйся, святы́й Арте́мие, пресла́вный Христо́в великому́чениче.

Конда́к 13.

О пресла́вне великому́чениче Христо́в Арте́мие! Пое́м страда́ния твоя́, чти́м до́блюю кончи́ну твою́, с усе́рдным моле́нием к тебе́ притека́юще: укрепи́ и на́с с терпе́нием в по́двизе крестоноше́ния пребыва́ти, испыта́ния и злострада́ния чрез все́ житие́ до конца́ понести́ не уныва́юще, но бо́дренне пребыва́юще в пе́нии Бо́гу: Аллилу́иа.

Этот конда́к чита́ется три́жды, зате́м и́кос 1 и конда́к 1.

Моли́тва пе́рвая великому́ченику Арте́мию Антиохи́йскому.

Святы́й уго́дниче Бо́жий, Арте́мие пра́ведный! При́зри ми́лостивно на усе́рдную моли́тву на́с, гре́шных (имена́), и твои́м благомо́щным предста́тельством проще́ние согреше́ний на́ших у Го́спода испроси́, преспе́яние же в ве́ре и благоче́стии и от ко́зней диа́вольских огражде́ние исхода́тайствуй на́м. Наипа́че же моли́ Го́спода, да сподо́бит все́х на́с по христиа́нской кончи́не Небе́сное Ца́рствие получи́ти, иде́же вси́ пра́веднии ку́пно с тобо́ю сла́вят Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в.

Моли́тва втора́я великому́ченику Арте́мию Антиохи́йскому.

Святы́й му́чениче Арте́мие! При́зри с небе́снаго черто́га на тре́бующих твоея́ по́мощи и не отве́ргни проше́ний на́ших, но, я́ко при́сный благоде́тель и хода́тай на́ш, моли́ Христа́ Бо́га, да, человеколюби́в и многоми́лостив сы́й, сохрани́т на́с от вся́каго лю́таго обстоя́ния: от тру́са, пото́па, огня́, меча́, наше́ствия иноплеме́нников и междоусо́бныя бра́ни. Да не осу́дит на́с гре́шных по беззако́нием на́шим, и да не во зло́ обрати́м блага́я, дару́емая на́м от Всеще́драго Бо́га, но во сла́ву свята́го и́мене Его́ и в прославле́ние кре́пкаго твоего́ заступле́ния. Да моли́твами твои́ми да́ст на́м Госпо́дь ми́р по́мыслов, воздержа́ние от па́губных страсте́й и от вся́кия скве́рны и да укрепи́т во все́м ми́ре Свою́ Еди́ну Святу́ю, Собо́рную и Апо́стольскую Це́рковь, ю́же стяжа́л е́сть честно́ю Свое́ю Кро́вию. Моли́ся приле́жно, святы́й му́чениче, да благослови́т Христо́с Бо́г держа́ву, да утверди́т во святе́й Свое́й Правосла́вней Це́ркви живы́й ду́х пра́выя ве́ры и благоче́стия, да вси́ чле́ны ея́, чи́стии от суему́дрия и суеве́рия, ду́хом и и́стиною покланя́ются Ему́ и усе́рдно пеку́тся о соблюде́нии Его́ за́поведей, да мы́ вси́ в ми́ре и благоче́стии поживе́м в настоя́щем ве́це и дости́гнем блаже́нныя ве́чныя жи́зни на небеси́, благода́тию Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и держа́ва со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́тва тре́тья великому́ченику Арте́мию Антиохи́йскому.

О всехва́льный великому́чениче Арте́мие, Госпо́день во́инственниче и все́м на́м кре́пкий побо́рниче! Ско́р бу́ди предста́тельством твои́м у Человеколю́бца Христа́, да да́ст правове́рным лю́дем, почита́ющим тя́ и на поклоне́ние моще́м твои́м приходя́щим, ми́лость и благи́х проше́ний ско́рое исполне́ние. Предстоя́й Престо́лу Бо́жию в ли́це му́ченик, помина́й все́х на́с, беда́ми, напа́стьми и скорбьми́ обстои́мых, и в житии́ се́м мно́го стра́ждущих: да твое́ю по́мощию и кре́пким побо́рством преста́нут приходя́щая на на́с зла́я. Мы́ же, твои́ми злострада́ньми назида́еми, си́лою благода́ти Христо́вы чрез тебе́ исполня́еми, в терпе́нии крестоноше́ния жи́ти начне́м, во е́же Го́споду покая́нием благоугоди́ти и неизрече́нная блага́я насле́довати, я́же угото́вана лю́бящим Бо́га и прославля́ющим свято́е и́мя Его́, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Ссылка на основную публикацию