Акафист святому апостолу Фоме: текст, для чего читают

Что такое акафист и как правильно его читать?

Многовековая церковная культура хранит в своих кладезях множество жанров песнопений, среди которых особое место занимает акафист.

Акафисты переведены на множество языков: греческий, румынский, сербский, польский, чешский и другие.

Правила прочтения акафиста святым

Что такое акафист? Это хвалебное песнопение, благодарение, посвященное Богу, Его Матери, святым угодникам, ангелам, архангелам.

Хвалебная песнь включает в себя из 25 песен, разделенных на две группы:

  1. Кондаки — 13 произведений, воплощающие в своих строках краткое содержание праздника или хвалебную оду святому, его чтение всегда заканчивается хвалой «алилуййя»;
  2. Икосы — 12 произведений, объясняющие суть праздничного события, всегда заканчивающиеся возгласом «радуйся».

Не каждый христианин понимает, как правильно читать акафист.

Внимание! Послабление делается лишь для беременных женщин и немощных людей — им разрешено читать его сидя, в крайнем случае — лежа .

  1. В переводе с древнегреческого языка означает «неседальное пение». Поэтому торжественный гимн исполняется всегда в положении стоя.
  2. По благословению священника его можно читать как в стенах храма, так и дома.
  3. Перед его произнесением читаются предначинательные молитвы, именно они произносятся перед началом основных молитв.
  4. После их прочтения читают акафист и молитву.

Важно! Торжественную песнь разрешено возносить в любые дни, кроме великопостных.

Зачем читают

Акафист Царице Небесной состоит из 25 строф, расположенных в определенном порядке. Он поется лишь единожды — в субботу пятой седмицы Великого поста.

Обычно Богородицу просят:

  • о даровании исцеления в тяжелых болезнях;
  • об избавлении от наркомании и алкоголизма;
  • о помощи в воспитании детей;
  • о родоспоможении;
  • о победе над врагами и прочих важных моментах земного жития.

Хвалебная песнь Божиим угодникам читается:

  • при всяких скорбях, нуждах;
  • при переезде в новый дом;
  • об избавлении от греховной напасти;
  • при тяжелом материальном положении;
  • в прочих трудных жизненных обстоятельствах.

Некоторые православные акафисты:

  • Акафист перед иконой Богородицы «Одигитрия»
  • Акафист Ангелу-Хранителю
  • Акафист Покрову Пресвятой Богородицы

Важно! Перед первым самостоятельным прочтением акафиста рекомендуется прослушать его в церкви или в аудиозаписи. Тем самым будет понятно: с какой интонацией произносится гимн, где правильно ставить ударение, какая громкость и звучание должны быть у песнопения.

Сила акафиста

  • хвалебная ода поется в те моменты, когда на душе молитвенника очень тяжело, тем самым священная песнь наполняет ее радостью, счастьем и гармонией;
  • при самостоятельном регулярном чтении молитвенник сполна понимает всю сущность бытия и то, в чем заключается вера Господня;
  • если чтец в чем-то сомневается и у него нет возможности посоветоваться с клириком, то после совершения хвалебной песни сомнения пропадут сами собой и человек станет уверенным в себе и своих силах христианином;
  • акафист может исцелить как физические, так и духовные недуги — главное, иметь твердую веру в помощь с Небес.

Водосвятный молебен с акафистом

Молебен — это особое богослужение, в котором умоляют Небо ниспослать молитвеннику милость и возносят благодарение за полученные просимые блага.

Вода освящается особым чином:

  1. Для водосвятия на стол посреди храма устанавливается чаша, наполненная водой, Распятие и Евангелие, зажигаются свечи.
  2. Клирик начинает чтение псалмов, тропарей, совершается крещение и каждение воды.
  3. По окончании молебна те из прихожан, кто заказывал его служение, получают святую воду для пития с верой и молитвой, одновременно прося у Бога прощения грехов и избавление от недугов себя и своих близких.

Освященная вода идентична по составу и происхождению самой обычной воде (водопроводной, колодезной, речной), но в процессе водосвятия и после совершения молебного чтения она чудесным образом приобретает благодатные и исцеляющие свойства.

Она является спасительной для верующего человека.

Совет! По традиции освященную воду принято употреблять натощак.

Как подавать записки для молебна

  1. Для того, чтобы батюшка помолился вместе с самим молитвенником на молебне, необходимо подать в церковную лавку записку с именами тех, за кого будет возноситься молитва.
  2. Каждое имя следует вписывать в родительном падеже (отвечать на вопрос кого? — Иоанна, Нины, младенца Сергия, отроковицы Екатерины).
  3. Имена следует указывать те, что даны человеку в Таинстве Крещения, написание их должно быть церковным (например, Дмитрия — Димитрия, Ивана — Иоанна, Татьяны — Татианы).
  4. Фамилию, родство, гражданство — писать не нужно, можно лишь указать нужду — болящего, воина, путешественника.
  5. На одном бланке нужно указать не более 10 имен, но если есть желание помолиться за большее количество человек, то следует подать несколько записок.

Читайте статьи о православии:

Акафист — это составленное с особой тщательностью хвалебное молитвословие, вырабатывающее у православного христианина навыки каждодневной молитвы.

Совет! Перед началом чтения хвалебного гимна важно сконцентрироваться на молитве, быть искренним, внимательным, молитвенником, а слова акафиста возносить с сердечным покаянием.

Акафист поможет человеку привыкнуть к молитве как к главной части богослужения, именно поэтому акафист читается в православных храмах как соборная молитва.

Добрый вечер, подскажите пожалуйста, Отроковице можно читать, акафисты и псалмы? Или только молитвы? И как подготовить отроковицу к исповеди?

Добрый день. Конечно, отроковице можно читать и молитвы, и псалмы, и акафисты. Ограничения могут быть только в том плане, что ребенок должен понимать, о чем молится. Любое молитвенное правило должно быть посильно для ребенка, не вызывать раздражения, сильной усталости. Совершенно недопустимо, когда ребенок вычитывает длинный акафист, совершенно не понимая слов и мечтая, когда же эта утомительная процедура уже закончится. Возраст отрока включает в себя период от 7 до 15 лет и затрагивает сложные подростковые годы. Очевидно, что молитвенное правило у 7-летнего ребенка будет существенно отличаться, нежели у 15-летнего. Вы не указали возраст вашего ребенка, но чем он старше, тем меньше родители должны вмешиваться в процесс молитвы. Ребенок должен выстроить свои собственные отношения с Господом, и своим влиянием иногда можно только навредить. Безусловно, вы можете и должны ребенка направлять, мягко подталкивать к верному пути. Но ни в коем случае не заставлять, не решать за него, какие и сколько молитв читать, не использовать директивные методы в духовном воспитании. Вреда от таких действий куда больше, чем пользы. До какого-то времени ребенок, конечно, будет слушаться родителей и выполнять то, что от него требуют. Но обязательно наступит момент, когда такой ребенок взбунтуется и напрочь откажется ходить в храм. Поэтому можно выделить такую общую закономерность в духовном воспитании отроков: чем старше становится ребенок, тем больше родительское влияние должно сводится только к собственному позитивному примеру. Самый лучший вариант — когда, глядя на вас, ребенку будет хотеться быть таким же.

Что касается подготовки к исповеди — тут так же важен возраст. Если это 7 лет и ребенок только начинает исповедоваться — можно мягко объяснить ему, что является грехом, почему грех — это плохо. Можно вместе с ребенком почитать несколько молитв, знакомых ему. Но если ребенок уже имеет какой-то свой опыт исповеди — нужно просто оставить его в покое и не вмешиваться в этот процесс. Хорошо, когда ребенок ходит на исповедь к одному и тому же священнику. Опытные батюшки умело помогают деткам в их первых исповедях, наставляют, подбадривают.

Что точно делать не надо — детально обсуждать с ребенком любого возраста список его грехов, рассказывать, что нужно говорить на исповеди. Тем более недопустимо расспрашивать ребенка после исповеди, что он сказал, а что нет. Исповедь — это Таинство, даже если она происходит у вашего ребенка в 7 лет. Очень важно, чтобы в этом возрасте у ребенка сложился позитивный образ храма и всего, что в нем происходит. Ребенок должен понимать, что Исповедь и Причастие — это серьезные Таинства Церкви, но не должен излишне их бояться. Многие детки просто стесняются подходить на исповедь к батюшке, их не надо стыдить за это или ругать, тем более нельзя заставлять. Если ребенок совершенно отказывается идти — нужно после службы найти хорошего батюшку, поговорить с ним, познакомить ребенка, попросить священника поговорить с ним. Только так, мягкими наставлениями, примерами можно прививать ребенку любовь к вере и Церкви.

Кому читать акафист для зачатия ребёнка

Добрый день. Какого-то особенного специального акафиста именно для зачатия ребенка не существует. Все разделения молитв на определенные темы — просто традиция, которая исходит из того, что люди просили и получали помощь. Но это вовсе не значит, что, к примеру, об избавлении от пьянства нужно молиться только перед иконой «Неупиваемая Чаша», а перед «Казанской» или «Владимирской» уже нельзя. Конечная цель любых наших молитв — Господь Бог. И молиться ему вы можете так, как подсказывает вам сердце. Допустим, в вашей семье есть какой-то особо почитаемый святой, покровитель семьи. Вы можете просить его заступничества, его помощи. Или можно молиться перед какой-либо почитаемой семейной иконой. Суть молитвы не в прочтении определенного текста, а во внутреннем духовном настрое. Молитва не действует магическим образом, как заговор, поэтому внешняя форма в ней не настолько важна.

Тем не менее, есть традиционные молитвы, к которым прибегают пары, желающие забеременеть и родить ребенка. Можно молиться и читать акафисты перед иконами Божьей Матери «Феодоровская», «Млекопитательница». Часто просят о помощи святую Матрону Московскую, Ксению Петербуржскую, святую чету Петра и Февронию. Также можете молиться своим небесным покровителям, в честь которых вы крещены.

Здраствуйте!Скажите пожалуста как читается Акафист Святому Мученику Трифону? Какие молитвы надо выговарить перед чтением Акафиста?

Добрый день. Заметим, что термина «выговаривать молитвы» в православии нет. Если вы именно выговариваете молитвы — это совершенная бессмыслица, которую надо прекращать. Молитва заключается не в произносимых словах, а в настрое человеческой души. Обычное автоматическое чтение молитв не приносит никакой пользы. Поэтому четких и непреклонных правил моления не может и быть — это очень личный процесс, это связь человека и Бога. Да, существуют общепринятые правила, составленные святыми молитвы, которые мы видим в православных молитвословах. Однако это не заговоры, которые надо просто во что бы то ни стало прочитать, да еще и определенное количество раз и в определенной последовательности. Молиться надо от души, от сердца.

Что касается чтения акафистов — специальных молитв не требуется. Вы можете их читать после своего ежедневного молитвенного правила, или отдельно. Также можно перед началом прочесть общие предначинательные молитвы (можно найти в молитвослове), а по окончанию — завершательные молитвы. Акафист сам по себе является молитвой, которая дарует большую радость душе. Именно поэтому чтение акафистов всегда было очень почитаемо у нашего народа.

Акафист святому апостолу Фоме

Перед вами — акафист, который написан в наше время, уже в XXI веке, одному из самых первых христианских святых, святому апостолу Фоме. Почему же сегодня возникло стремление обратиться с молитвою именно к этому апостолу? Почему вообще его имя так часто стало звучать в устах современных православных христиан? Чтобы понять это, необходимо обратиться к житию святого апостола Фомы, воспринять происшедшее с ним и сделанное им ради Христа на фоне нашего неверного времени.

Что же нам известно об апостоле Фоме? Фома (по прозванию Близнец) был одним из двенадцати ближайших учеников Христовых, повсюду следовавших за ним и называвшихся апостолами, то есть посланниками Божиими.

Евангелие от Иоанна дает нам возможность оценить то мужество, с которым нес святой Фома свое апостольство. Когда Спаситель, Которого искали уже враги, чтобы убить, направился в Иудею, другие апостолы отговаривали Его: Равви! Давно ли иудеи искали побить Тебя камнями, и Ты опять идешь туда? (Ин. 11, 8). И тогда Фома первым вызвался везде сопровождать Учителя и разделить Его страдания: Пойдем и мы умрем с Ним (Ин. 11, 16).

Вместе с тем, после смерти на Кресте и Воскресения Господня, Фома оказался в числе тех, кто никак не мог поверить, что Христос действительно воскрес из мертвых: . Если не увижу на руках Его ран от гвоздей, и не вложу перста моего в раны от гвоздей, и не вложу руки моей в ребра Его, не поверю, — говорил он другим апостолам (Ин. 20,. 25).

И произошло чудо: Господь явился апостолу Фоме. Главным событием в его жизни оказалось это явление, описанное в Евангелие от Иоанна: Пришел Иисус, когда двери были заперты, стал посреди них и сказал: мир вам! Потом говорит Фоме: подай перст свой сюда и посмотри руки Мои; подай руку твою и вложи в ребра Мои; и не будь неверующим, но верующим (Ин. 20, 26-27).

Так Фома окончательно уверовал в Христово Воскресение. И это уверение Фомы дало великие плоды. Апостол Фома, исполняя слова Спасителя: Итак идите, научите все народы, крестя их во имя Отца и Сына и Святого Духа (Мф. 28, 19), совершил немыслимо далекий по тем временам путь и принес семена христианства даже в Индийскую землю, столь далекую от его родной Палестины! И до сих пор память о пребывании святого апостола сохранилась среди индусов.

Он шел дальше многих, проповедовал безбоязненно и с тою верою, которая способна сдвинуть горы. И так же без страха принял он венец мученичества за Христа. Так почему сейчас мы обращаемся к святому апостоле Фоме? Какого ходатайства и заступничества перед Господом мы у него просим?

Прежде всего, мы обращаемся к нему с молитвой о тех многочисленных наших ближних, которые еще не уверовали во Христа. О тех, в ком времена атеизма (а теперь еще неоязычества и религиозной всеядности) посеяли недоверие и сомнение. О каждом «фоме-неверующем», который повторяет: «Не поверю, пока не увижу. » О тех, кому кажется, что невозможно верить, не требуя чудес и знамений.

Мы также обращаемся к нему, чтобы и нам, православным христианам, помог он укрепиться в вере – в моменты, когда нас самих посещают сомнения. Ты поверил, потому что увидел Меня; блаженны невидевшие и уверовавшие, — говорит Господь апостолу Фоме (Ин. 20, 29). Потому и молим мы апостола, ищем у него поддержки. Кто, как не он, испытавший сомнения вновь обретший веру, может помочь всем нам?

Обращаются к святому апостолу Фоме и те православные христиане, кому Господь назначил сегодня продолжать дело христианской миссии. Ведь святой апостол Фома был одним из самых ревностных проповедников Слова Божия. И сегодняшним миссионерам, продолжателям дела апостолов, особенно необходимы обретенная им твердость в вере, преданность Христу и готовность в самом деле идти и научить «все народы».

Потому мы все сегодня молитвенно обращаемся к святому апостолу Фоме со словами:

Отверзи нам очи веры, да плотским невидимая явятся нам; подаждь нам надежду на снизхождение Божие, да отчаяние греховное не пожрет ны; открый нам блаженство любве, яже крепка есть, яко смерть, и едина возмогает над тою, да поработавше Христу на земли, воздвигнем и мы себе кровы Небесныя и с тобою и всеми святыми прославим пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Акафист святому апостолу Фоме

Кондак 1

Избранный самовидче Слова и свидетелю Его славный, даже до последних земли благовестивый веру твою: Егоже раны аз осязах, Сей есть Господь и Бог; обаче, яко и ныне созерцаяй нам незримая, за взыскующия веры молися, да зовем ти: радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.

Икос 1

Ангелом неведомое таинство познал еси, Плоть Бога жива дерзновенною десницею осязая, темже, ужасающеся и дивящеся, зовем ти:

Радуйся, яко дерзновение твое Бог предуведе, радуйся, яко на служение Свое тя предустави; Радуйся, яко неверие твое не осуди; радуйся, яко веру твою утверди; Радуйся, яко в лик апостольский тя избра; радуйся, яко стопы твоя во след Себе направи; Радуйся, яко веща ти уста ко устом; радуйся, яко смирися пред любопытным перстом;

Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.

Кондак 2

Словеса ваша о явлении Воскресшаго неудобоприятельна ми являются, вопияше Фома иным учеником, аще не вижу на руку Его язвы гвоздинныя, и не вложу перста моего в язвы гвоздинные, и вложу руку мою в ребра Его, не дерзну взывати Сему: Аллилуиа.

Икос 2

Разум недоразумеваемый догматов веры разумети ищуще, вопрошает в смятении: во двою естеству едино Лицо како Церковь мудрствует и воспевает? Обаче неверием твоим уверяеми в сем, взываем:

Радуйся, яко Христос един хлеб с тобою вкуси; радуйся, яко едино солнце над вами возсия; Радуйся, яко хлебом истины многи насытил еси; радуйся, яко Солнце правды возлюбил еси; Радуйся, яко един источник вы напои; радуйся, яко едина смоковница вама сень даде; Радуйся, яко реки благодати источил еси; радуйся, яко не безплодная смоковница показался еси;

Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.

Читайте также:  Акафист и молитва Царственным страстотерпцам: текст, для чего читают

Кондак 3

Силе Вышняго вся возможна суть, вопияше Фома, может бо и умершия воскрешати, обаче како смерти приобщися Сей, Емуже подобает воспевати: Аллилуиа.

Икос 3

Богоприятну Деву прозре младенец, во чреве Елисаветином сый, мы же, очи имуще, не зрим благая дела Господня, обаче слово Христово, апостолу реченное: блажени не видевшии и веровавшии, поминаем с надеждой, и тако сему взываем:

Радуйся, яко спасения возжелавый; радуйся, яко пророки чаянная узрел еси; Радуйся, яко Адамом утраченная взыскавый; радуйся, яко Спасителя обрел еси; Радуйся, Светом мира просвещенный; радуйся, яко Небо отверзеся ти; Радуйся, яко Словом Отчим умудренный; радуйся, яко тайны Царствия открышася ти;

Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.

Кондак 4

Бурю внутрь имею помышлений сумнительных, вопияше Фома, како бо во гроб положен бысть по водам Ходивый и Лазаря Воскресивый, Емуже аз желаю воспети : Аллилуиа.

Икос 4

Слышаше пастырие Ангелов, поющих Младенца Спаса, и, шедше убо, поклонишася Ему; мы же, уши имуще, не внемлем гласу Господню, обаче на твое предстательство, апостоле, уповаем и зовем ти:

Радуйся, в корабли со Христом ходивый; радуйся, по волнам Ходящу поклонивыйся; Радуйся, мрежею Христовою уловленный; радуйся, на ковчег спасения ступивый; Радуйся, яко воды неверствия не поглотиша ти; радуйся, яко буря сомнений тя не потопи; Радуйся, яко Христос над бездною тя удержа; радуйся, яко десницу с язвою ти простре;

Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.

Кондак 5

Боготечной звезде последоваша волсви, вопияше Фома, тако и аз вожделею следовати Тебе, Господи и Боже мой, даждь ми токмо прикоснутися Ти, да и аз воспою: Аллилуиа.

Икос 5

Принесоша отроцы халдейстии дары седящу на руку Девичу Создателю твари, мы же, руце имуще праздны от дел благих, како приступим к Сему, веры просяще, разве токмо апостола Фому поминающе и тако ему зовуще:

Радуйся, яко Господин жатвы призва тя; радуйся, яко в вертограде Того добре потрудился еси; Радуйся, яко делатель и нива явился еси; радуйся, яко плод сторицею принесл еси; Радуйся, яко со Владыкою дней утреневал еси; радуйся, яко чашу Христову испил еси; Радуйся, яко и нощь просвещение ти бысть; радуйся, яко Господу Славы спрославился еси;

Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.

Кондак 6

Проповедницы богоноснии бывше волсви, вопияше Фома, исповедаша Тя, Христе, яко Спаса всех; аще убо не уверую в Воскресение Твое, не явлюся ли убо и аз яко Ирод, не ведый пети: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявый во Египте Свет истины да разсеет, яко дым, вся сомнения наша: веруем бо, Господи, помози неверию нашему; ты же, апостоле, укрепи свидетельством твоим зовущия ти:

Радуйся, в сладость Христа послушавый; радуйся, во славу Его поживый; Радуйся, с терпением Тому послуживый; радуйся, с веселием за Него умерый; Радуйся, рану Прободеннаго осязавый; радуйся, Кровию Христовою искупленный; Радуйся, копием мучительским прободенный; радуйся, кровь за Христа пролиявый;

Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.

Кондак 7

Хотящу Симеону праведному умрети, вопияше Фома, вдался еси яко Младенец тому, но познался еси ему и Бог совершенный; сотвори убо, Господи, и мне тако, да абие воззову Ти: Аллилуиа.

Икос 7

Новое показа Творец снизхождение нам, на безсмертнем Теле смертныя язвы явити изволивый апостолу Своему, емуже с любовию взываем:

Радуйся, от Премудрости мудрость приявый; радуйся, от Любве любви научивыйся; Радуйся, у Смирения смирению навыкший; радуйся, Благом во блазе утвержденный; Радуйся, Терпением в терпении наставленный; радуйся, Кротости в кротости подражавый; Радуйся, Послушанием к послушанию приведенный; радуйся, Сыном Отцу усыновленный;

Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.

Кондак 8

Странное чудо вижу, вопияше Фома: дверем затворенным, яко дух, входит Христос, осязаю обаче раны и язвы Его, и что убо реку, токмо: Господь мой и Бог мой; что убо воспою, токмо: Аллилуиа.

Икос 8

Вси есмы в нижних и вышних никакоже достигаем, обаче веруем, яко оба соедини в Себе Господь, якоже яви сие апостолу Своему, от нас воспеваему сице:

Радуйся, с четверодневным Лазарем вечерявый; радуйся, любовию к неверию подвигнутый; Радуйся, “осанна в вышних” вопиявый; радуйся, любовию уверение получивый; Радуйся, воплощение Слова уведевый; радуйся, миром гонимый; Радуйся, безсловесная плоти поправый; радуйся, мир от Христа приемый;

Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.

Кондак 9

Всякое естество тварное вместити Божественное никакоже возмогает, вопияше Фома, Ты Единый оба неслитно и нераздельно в Себе сочетал еси, Тебе пою: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии многовещаннии ничесоже приложити дерзают, апостоле, доброму исповеданию твоему: Господь мой и Бог мой; за сие и от нас приими сицевая:

Радуйся, яко нозе ко умовению Христу простерл еси; радуйся, яко дома на земли не имел еси; Радуйся, яко нозе на путь мирен направил еси; радуйся, яко обитель в дому Отчи снискал еси; Радуйся, яко строитель царский нареклся еси; радуйся, яко архитектон премудрый обрелся еси; Радуйся, яко злато нищим раздал еси; радуйся, яко чертог Небесный царю воздвиг еси;

Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.

Кондак 10

Спасти хотя мир, вопияше Фома, животворящею Кровию из прободенных ребр, Господи Боже мой, напоил еси вся, яже осязав, Тебе пою: Аллилуиа.

Икос 10

Стены Иерусалима Небеснаго на дванадесяти основаниих утвердишася, якоже едино от сих тя почитаем, апостоле славне, и тако ти восписуем:

Радуйся, яко язык огнен на тебе почи; радуйся, яко слава Христова тя осия; Радуйся, яко языки многи просветил еси; радуйся, яко имя Христово прославил еси; Радуйся, яко недужных исцелял еси; радуйся, яко мертвых восставлял еси; Радуйся, яко и дуси повинувахуся ти; радуйся, яко имя твое написася на Небеси;

Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.

Кондак 11

Пение всякое побеждается, вопияше Фома, тщащееся воспети славу Воскресения Твоего, Господи, обаче сие возвещу до последних земли, да всяк язык Истинному Богу зовет: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемную свещу зрим тя, апостоле славный, прикосновением к обоженной Плоти возжженную, темже приносим ти сицевая:

Радуйся, бисере ризы церковныя; радуйся, вертоградарю Истины; Радуйся, кореню богословия; радуйся, цвете благочестия; Радуйся, рождие лозы божественныя; радуйся, благоухание, приятно Богови; Радуйся, златице, огнем очищенная; радуйся, весно целомудрия;

Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.

Кондак 12

Благодать и жизнь пришедый дати всякой плоти, вопияше Фома иным учеником, не воздаст ли сия Подавшей Ему плоть? Обаче укажите мне гроб Ея, да со слезами воззову Богови: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Успение Богородицы, апостоли проводиша тя ко гробу Ея, и, вшед и обрет сей пуст, воздал еси хвалу Господу; темже зовем ти:

Радуйся, Божиею Материею возлюбленный; радуйся, ко прощанию Тою призванный; Радуйся, яко матерь, Ю возлюбивый; радуйся, Божиим Промыслом удержанный; Радуйся, на гроб Ея плакати пришедый; радуйся, камень от него отваливый; Радуйся, радость велию людем открывый; радуйся, восстание Пречистой возвестивый;

Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.

Кондак 13

О преславный апостоле Христов Фомо, малое сие приими от нас приношение и умоли за ны Господа Славы, да утвердившеся помощию твоею, обрящем и мы веры плоды благия, Творцу всяческих поюще: Аллилуиа.

Сей кондак читается трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак.

Молитва

О благознаменитый и славный апостоле Христов Фомо! Егда на конец веков к человеком пришедый Бог избра тя в ученики Своя и даде ти власть болящия исцеляти, прокаженныя очищати, мертвыя воскрешати, бесы изгоняти, ты не сих ради, наипаче любовию прилепился еси ко Христу, желанием вожделев даже до смерти следовати по Нем. Сего ради, аще попущением Божественным и не зрел еси со иными ученики воскресшаго Спаса, аще и отреклся еси веровати сему, дондеже вложиши перст свой в язвы гвоздинныя и вложиши руку свою в ребра Его, обаче исполни Господь прошение сердца твоего и непреложно паки веру твою утверди. Темже молим тя: отверзи нам очи веры, да плотским невидимая явятся нам; подаждь нам надежду на снизхождение Божие, да отчаяние греховное не пожрет ны; открый нам блаженство любве, яже крепка есть, яко смерть, и едина возмогает над тою, да поработавше Христу на земли, воздвигнем и мы себе кровы Небесныя и с тобою и всеми святыми прославим пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Акафист святому апостолу Фоме

Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
25 декабря 2012 года (журнал № 131)

Конда́к 1

Подо́бен: В збра́нной Воево́де:

Избра́нный самови́дче Сло́ва и свиде́телю Его́ сла́вный, да́же до после́дних земли́ благовести́л еси́ ве́ру твою́: «Его́же ра́ны аз осяза́х, Сей есть Госпо́дь и Бог». Те́мже и ны́не, созерца́яй нам незри́мая, за взыску́ющия ве́ры моли́ся, да зове́м ти:

Ра́дуйся, апо́столе Фомо́, неве́рием до́брым ве́ру утверди́вый.

И́кос 1

А́нгелом неве́домое та́инство позна́л еси́, Пло́ть Бо́га жи́ва дерзнове́нною десни́цею осяза́я, те́мже, ужаса́ющеся и дивя́щеся, зове́м ти:

Ра́дуйся, я́ко дерзнове́ние твое́ Бог предуве́де;

ра́дуйся, я́ко на служе́ние Свое́ тя предуста́ви.

Ра́дуйся, я́ко неве́рие твое́ не осуди́ся;

ра́дуйся, я́ко ве́ра твоя́ утверди́ся.

Ра́дуйся, я́ко Христо́с в лик апо́стольский тя избра́;

ра́дуйся, я́ко стопы́ твоя́ по словеси́ Своему́ напра́ви.

Ра́дуйся, я́ко уста́ ко усто́м тебе́ бы́сть Бо́жие веща́ние;

ра́дуйся, я́ко приклони́ся Госпо́дь к любопы́тнаго пе́рста осяза́нию.

Ра́дуйся, апо́столе Фомо́, неве́рием до́брым ве́ру утверди́вый.

Конда́к 2

«Словеса́ ва́ша о явле́нии Воскре́сшаго неудобоприя́тельна ми явля́ются, — вопия́ше Фома́ ины́м ученико́м, — а́ще не ви́жду на руку́ Его́ я́звы гвозди́нныя, и не вложу́ пе́рста моего́ в я́звы гвозди́нныя, и вложу́ ру́ку мою́ в ре́бра Его́, не дерзну́ взыва́ти Сему́: Аллилу́ия».

И́кос 2

Ра́зум недоразумева́емый догма́тов ве́ры разуме́ти и́щуще, вопроша́ем в смяте́нии: во двою́ естеству́ еди́но Лице́ ка́ко Це́рковь му́дрствует и воспева́ет? Оба́че неве́рием твои́м, апо́столе, уверя́еми в сем, взыва́ем:

Ра́дуйся, я́ко Христо́с еди́н хлеб с тобо́ю вкуси́;

ра́дуйся, я́ко еди́но со́лнце над ва́ма возсия́.

Ра́дуйся, я́ко хле́бом и́стины мно́ги насы́тил еси́;

ра́дуйся, я́ко Со́лнце пра́вды возлюби́л еси́.

Ра́дуйся, я́ко еди́н исто́чник вы напои́;

ра́дуйся, я́ко еди́на смоко́вница ва́ма сень даде́.

Ра́дуйся, я́ко ре́ки благода́ти источи́л еси́;

ра́дуйся, я́ко не безпло́дная смоко́вница показа́лся еси́.

Ра́дуйся, апо́столе Фомо́, неве́рием до́брым ве́ру утверди́вый.

Конда́к 3

«Си́ле Вы́шняго вся возмо́жна суть, — вопия́ше Фома́, — мо́жет бо и уме́ршия воскреша́ти, оба́че ка́ко сме́рти приобщи́ся Сей, Ему́же подоба́ет воспева́ти:Аллилу́ия».

И́кос 3

Богоприя́тну Де́ву прозре́ младе́нец, во чре́ве Елисаве́тином сый, мы же, о́чи иму́ще, не зрим блага́я дела́ Госпо́дня, оба́че сло́во Христо́во, апо́столу рече́нное: блаже́ни не ви́девшии и ве́ровавшии, помина́ем с наде́ждою, и та́ко сему́ взыва́ем:

Ра́дуйся, спасе́ния возжела́вый;

ра́дуйся, я́ко проро́ки ча́янная узре́л еси́.

Ра́дуйся, Ада́мом утра́ченная взыска́вый;

ра́дуйся, я́ко Спаси́теля обре́л еси́.

Ра́дуйся, Све́том ми́ра просвеще́нный;

ра́дуйся, я́ко Не́бо отве́рзеся ти.

Ра́дуйся, Сло́вом О́тчим умудре́нный;

ра́дуйся, я́ко та́йны Ца́рствия откры́шася ти.

Ра́дуйся, апо́столе Фомо́, неве́рием до́брым ве́ру утверди́вый.

Конда́к 4

«Бу́рю внутрь име́ю помышле́ний сумни́тельных, — вопия́ше Фома́, — ка́ко бо во гроб положе́н бысть по вода́м Ходи́вый и Ла́заря Воскреси́вый, Ему́же аз жела́ю воспе́ти: Аллилу́ия».

И́кос 4

Слы́шаша у́бо па́стырие А́нгелов, пою́щих Младе́нца Спа́са, и, ше́дше, поклони́шася Ему́; мы же, у́ши иму́ще, не вне́млем гла́су Госпо́дню, оба́че на твое́ предста́тельство, апо́столе, упова́ем и зове́м ти:

Ра́дуйся, в корабли́ со Христо́м ходи́вый;

ра́дуйся, по волна́м Ходя́щу поклони́выйся.

Ра́дуйся, мре́жею Христо́вою уловле́нный;

ра́дуйся, в ковче́г спасе́ния ступи́вый.

Ра́дуйся, я́ко во́ды неве́рствия не поглоти́ша тя;

ра́дуйся, я́ко бу́ря сомне́ний тя не потопи́.

Ра́дуйся, я́ко Христо́с над бе́здною тя удержа́;

ра́дуйся, я́ко десни́цу с я́звою ти простре́.

Ра́дуйся, апо́столе Фомо́, неве́рием до́брым ве́ру утверди́вый.

Конда́к 5

«Боготе́чной звезде́ после́доваша волсви́, — вопия́ше Фома́, — та́ко и аз вожделе́ю сле́довати Тебе́, Го́споди и Бо́же мой, да́ждь ми то́кмо прикосну́тися Ти, да и аз воспою́: Аллилу́ия».

И́кос 5

Да́ры принесо́ша халде́йстии о́троцы седя́щу на руку́ Деви́чу Созда́телю тва́ри, мы же, ру́це иму́ще пра́здны от дел благи́х, ка́ко присту́пим к Сему́, ве́ры прося́ще, а́ще не апо́стола Фому́ помина́юще и та́ко ему́ зову́ще:

Ра́дуйся, я́ко Господи́н жа́твы призва́ тя;

ра́дуйся, я́ко в вертогра́де Того́ до́бре потруди́лся еси́.

Ра́дуйся, я́ко де́латель и ни́ва яви́лся еси́;

ра́дуйся, я́ко плод стори́цею прине́сл еси́.

Ра́дуйся, я́ко со Влады́кою дней у́треневал еси́;

ра́дуйся, я́ко ча́шу Христо́ву испи́л еси́.

Ра́дуйся, я́ко и нощь просвеще́ние ти бысть;

ра́дуйся, я́ко Го́споду Сла́вы спросла́вился еси́.

Ра́дуйся, апо́столе Фомо́, неве́рием до́брым ве́ру утверди́вый.

Конда́к 6

«Пропове́дницы богоно́сни бы́вше волсви́, — вопия́ше Фома́, — испове́даша Тя, Христе́, я́ко Спа́са всех; а́ще у́бо не уве́рую в Воскресе́ние Твое́, не явлю́ся ли и аз я́ко И́род, не ве́дый пе́ти: Аллилу́ия».

И́кос 6

Возсия́вый во Еги́пте Свет и́стины да разсе́ет, я́ко дым, вся сомне́ния на́ша: ве́руем бо, Го́споди, помози́ неве́рию на́шему; ты же, апо́столе, укрепи́ свиде́тельством твои́м зову́щия ти:

Ра́дуйся, в сла́дость Христа́ послу́шавый;

ра́дуйся, во сла́ву Его́ пожи́вый.

Ра́дуйся, с терпе́нием Тому́ послужи́вый;

ра́дуйся, с весе́лием за Него́ уме́рый.

Ра́дуйся, ра́ну Прободе́ннаго осяза́вый;

ра́дуйся, Кро́вию Христо́вою искупле́нный.

Ра́дуйся, копие́м мучи́тельским прободе́нный;

ра́дуйся, кровь за Христа́ пролия́вый.

Ра́дуйся, апо́столе Фомо́, неве́рием до́брым ве́ру утверди́вый.

Конда́к 7

«Хотя́щу Симео́ну пра́ведному умре́ти, — вопия́ше Фома́, — вда́лся еси́ я́ко Младе́нец тому́, но позна́лся еси́ ему́ и Бог соверше́нный; сотвори́ у́бо, Го́споди, и мне та́ко, да а́бие воззову́ Ти: Аллилу́ия».

И́кос 7

Но́вое показа́ Творе́ц снисхожде́ние нам, на безсме́ртнем Те́ле сме́ртныя я́звы яви́ти изво́ливый апо́столу Своему́, ему́же с любо́вию взыва́ем:

Ра́дуйся, от Прему́дрости му́дрость прие́мый;

ра́дуйся, от Любве́ любви́ научи́выйся.

Ра́дуйся, у Смире́ния смире́нию навы́кший;

ра́дуйся, Бла́гом во бла́зе утвержде́нный.

Ра́дуйся, Терпе́нием в терпе́нии наста́вленный;

ра́дуйся, Кро́тости в кро́тости подража́вый.

Ра́дуйся, Послуша́нием к послуша́нию приведе́нный;

ра́дуйся, Сы́ном Отцу́ усыновле́нный.

Ра́дуйся, апо́столе Фомо́, неве́рием до́брым ве́ру утверди́вый.

Конда́к 8

«Стра́нное чу́до ви́жду, — вопия́ше Фома́. — Две́рем затворе́нным, яко дух, вхо́дит Христо́с. Осяза́ю оба́че ра́ны и я́звы Его́, и что у́бо реку́, то́кмо: Госпо́дь мой и Бог мой; что у́бо воспою́, то́кмо: Аллилу́ия».

И́кос 8

Вси есмы́ в ни́жних и вы́шних ника́коже достига́ем, оба́че ве́руем, я́ко обоя́ соедини́ в Себе́ Госпо́дь, я́коже яви́ сие́ апо́столу Своему́, от нас воспева́ему си́це:

Ра́дуйся, с четверодне́вным Ла́зарем вечеря́вый;

ра́дуйся, увере́ния во и́стине ре́вностно взыска́вый.

Ра́дуйся, «Оса́нна в вы́шних!» возгласи́вый;

ра́дуйся, любо́вию увере́ние сие́ улучи́вый.

Ра́дуйся, воплоще́ние Сло́ва уве́девый;

ра́дуйся, ми́ром гони́мый.

Ра́дуйся, безслове́сная пло́ти попра́вый;

ра́дуйся, мир от Христа́ прие́мый.

Ра́дуйся, апо́столе Фомо́, неве́рием до́брым ве́ру утверди́вый.

Конда́к 9

«Вся́кое естество́ тва́рное вмести́ти Боже́ственное ника́коже возмога́ет, — вопия́ше Фома́, — Ты Еди́ный о́ба несли́тно и неразде́льно в Себе́ сочета́л еси́, Тебе́ пою́: Аллилу́ия».

И́кос 9

Вети́и многовеща́ннии ничесо́же приложи́ти дерза́ют, апо́столе, до́брому испове́данию твоему́: Госпо́дь мой и Бог мой; за сие́ и от нас приими́ сицева́я:

Ра́дуйся, я́ко но́зе ко умове́нию Христу́ просте́рл еси́;

ра́дуйся, я́ко до́ма на земли́ не име́л еси́.

Ра́дуйся, я́ко но́зе на путь ми́рен напра́вил еси́;

ра́дуйся, я́ко оби́тель в дому́ О́тчи сниска́л еси́.

Ра́дуйся, я́ко строи́тель ца́рский наре́клся еси́;

ра́дуйся, я́ко архите́ктон прему́дрый обре́лся еси́.

Ра́дуйся, я́ко зла́то ни́щим разда́л еси́;

ра́дуйся, я́ко черто́г Небе́сный царю́ воздви́гл еси́.

Ра́дуйся, апо́столе Фомо́, неве́рием до́брым ве́ру утверди́вый.

Конда́к 10

«Спасти́ хотя́ мир, — вопия́ше Фома́, — животворя́щею Кро́вию из прободе́нных ребр, Го́споди Бо́же мой, напои́л еси́ вся, я́же осяза́в, Тебе́ пою́:Аллилу́ия».

И́кос 10

Сте́ны Иерусали́ма Небе́снаго на двана́десяти основа́ниих утверди́шася; я́коже еди́но от сих тя почита́ем, апо́столе сла́вне, и та́ко ти воспису́ем:

Ра́дуйся, я́ко язы́к о́гнен на тебе́ почи́;

ра́дуйся, я́ко сла́ва Христо́ва тя осия́.

Ра́дуйся, я́ко язы́ки мно́ги просвети́л еси́;

ра́дуйся, я́ко и́мя Христо́во просла́вил еси́.

Ра́дуйся, я́ко неду́жных исцеля́л еси́;

ра́дуйся, я́ко ме́ртвых восставля́л еси́.

Ра́дуйся, я́ко и ду́си повинова́хуся ти;

ра́дуйся, я́ко и́мя твое́ написа́ся на Небеси́.

Ра́дуйся, апо́столе Фомо́, неве́рием до́брым ве́ру утверди́вый.

Конда́к 11

«Пе́ние вся́кое побежда́ется, — вопия́ше Фома́, — тща́щееся воспе́ти сла́ву Воскресе́ния Твоего́, Го́споди, оба́че сие́ возвещу́ до после́дних земли́, да всяк язы́к И́стинному Бо́гу зове́т: Аллилу́ия».

И́кос 11

Светоприе́мную свещу́ зрим тя, апо́столе сла́вный, прикоснове́нием к обо́женной Пло́ти возжже́нную, те́мже прино́сим ти сицева́я:

Ра́дуйся, би́сере ри́зы церко́вныя;

ра́дуйся, вертогра́дарю И́стины.

Ра́дуйся, ко́реню богосло́вия;

ра́дуйся, цве́те благоче́стия.

Ра́дуйся, ро́ждие лозы́ боже́ственныя;

ра́дуйся, благоуха́ние, прия́тно Бо́гови.

Ра́дуйся, злати́це, огне́м очище́нная;

ра́дуйся, весно́ целому́дрия.

Ра́дуйся, апо́столе Фомо́, неве́рием до́брым ве́ру утверди́вый.

Конда́к 12

«Благода́ть и жи́знь прише́дый да́ти вся́кой пло́ти, — вопия́ше Фома́ ины́м ученико́м, — не возда́ст ли сия́ Пода́вшей Ему́ плоть? Оба́че укажи́те мне гроб Ея́, да со слеза́ми воззову́ Бо́гови: Аллилу́ия».

Читайте также:  Акафист святому архидиакону Стефану Первомученику: текст, для чего читают

И́кос 12

Пою́ще Успе́ние Богоро́дицы, апо́столи проводи́ша тя ко гро́бу Ея́, и, вшед и обре́т сей пуст, возда́л еси́ хвалу́ Го́споду; те́мже зове́м ти:

Ра́дуйся, Бо́жиею Ма́терию возлю́бленный;

ра́дуйся, ко проща́нию То́ю призва́нный.

Ра́дуйся, я́ко ма́терь, Ю́ возлюби́вый;

ра́дуйся, Бо́жиим Про́мыслом удержа́нный.

Ра́дуйся, на гроб Ея́ пла́кати прише́дый;

ра́дуйся, ка́мень от него́ отвали́вый.

Ра́дуйся, ра́дость ве́лию лю́дем откры́вый;

ра́дуйся, воста́ние Пречи́стыя возвести́вый.

Ра́дуйся, апо́столе Фомо́, неве́рием до́брым ве́ру утверди́вый.

Конда́к 13

О, пресла́вный апо́столе Христо́в Фомо́, ма́лое сие́ приими́ от нас приноше́ние и умоли́ за ны Го́спода Сла́вы, да утверди́вшеся по́мощию твое́ю, обря́щем и мы ве́ры плоды́ благи́я, Творцу́ вся́ческих пою́ще: Аллилу́ия.

Сей конда́к глаго́лется три́жды. И па́ки чте́тся 1-й и́кос и 1-й конда́к.

Моли́тва

О, благознамени́тый и сла́вный апо́столе Христо́в Фомо́! Егда́ на коне́ц веко́в к челове́ком прише́дый Бог избра́ тя в ученики́ Своя́ и даде́ ти власть боля́щия исцеля́ти, прокаже́нныя очища́ти, ме́ртвыя воскреша́ти, бе́сы изгоня́ти, тогда́ не сих ра́ди, но наипа́че любо́вию прилепи́лся еси́ ко Христу́, жела́нием вожделе́в да́же до сме́рти сле́довати по Нем. Сего́ ра́ди, а́ще попуще́нием Боже́ственным и не зрел еси́ со ины́ми ученики́ воскре́сшаго Спа́са, а́ще и отре́клся еси́ ве́ровати сему́, до́ндеже вложи́ши перст свой в я́звы гвозди́нныя и вложи́ши ру́ку свою́ в ре́бра Его́, оба́че испо́лни Госпо́дь проше́ние се́рдца твоего́ и непрело́жно па́ки ве́ру твою́ утверди́. Те́мже мо́лим тя: отве́рзи нам о́чи ве́ры, да плотски́м неви́димая явя́тся нам; пода́ждь нам наде́жду на снисхожде́ние Бо́жие, да отча́яние грехо́вное не пожре́т ны; откры́й нам блаже́нство любве́, я́же крепка́ есть, я́ко смерть, и еди́на возмога́ет над то́ю, да порабо́тавше Христу́ на земли́, воздви́гнем и мы себе́ кро́вы Небе́сныя и с тобо́ю и все́ми святы́ми просла́вим пречестно́е и великоле́пое и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

Акафист святому апостолу Фоме: текст, для чего читают

Кондак 1
Избранный самовидче Слова и свидетелю Его славный, даже до последних земли благовестивый веру твою: Егоже раны аз осязах, Сей есть Господь и Бог; обаче, яко и ныне созерцаяй нам незримая, за взыскующия веры молися, да зовем ти: радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.
Икос 1
Ангелом неведомое таинство познал еси, Плоть Бога жива дерзновенною десницею осязая, темже, ужасающеся и дивящеся, зовем ти:
Радуйся, яко дерзновение твое Бог предуведе, радуйся, яко на служение Свое тя предустави; Радуйся, яко неверие твое не осуди; радуйся, яко веру твою утверди; Радуйся, яко в лик апостольский тя избра; радуйся, яко стопы твоя во след Себе направи; Радуйся, яко веща ти уста ко устом; радуйся, яко смирися пред любопытным перстом;
Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.
Кондак 2
Словеса ваша о явлении Воскресшаго неудобоприятельна ми являются, вопияше Фома иным учеником, аще не вижу на руку Его язвы гвоздинныя, и не вложу перста моего в язвы гвоздинные, и вложу руку мою в ребра Его, не дерзну взывати Сему: Аллилуиа.
Икос 2
Разум недоразумеваемый догматов веры разумети ищуще, вопрошает в смятении: во двою естеству едино Лицо како Церковь мудрствует и воспевает? Обаче неверием твоим уверяеми в сем, взываем:
Радуйся, яко Христос един хлеб с тобою вкуси; радуйся, яко едино солнце над вами возсия; Радуйся, яко хлебом истины многи насытил еси; радуйся, яко Солнце правды возлюбил еси; Радуйся, яко един источник вы напои; радуйся, яко едина смоковница вама сень даде; Радуйся, яко реки благодати источил еси; радуйся, яко не безплодная смоковница показался еси;
Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.
Кондак 3
Силе Вышняго вся возможна суть, вопияше Фома, может бо и умершия воскрешати, обаче како смерти приобщися Сей, Емуже подобает воспевати: Аллилуиа.
Икос 3
Богоприятну Деву прозре младенец, во чреве Елисаветином сый, мы же, очи имуще, не зрим благая дела Господня, обаче слово Христово, апостолу реченное: блажени не видевшии и веровавшии, поминаем с надеждой, и тако сему взываем:
Радуйся, яко спасения возжелавый; радуйся, яко пророки чаянная узрел еси; Радуйся, яко Адамом утраченная взыскавый; радуйся, яко Спасителя обрел еси; Радуйся, Светом мира просвещенный; радуйся, яко Небо отверзеся ти; Радуйся, яко Словом Отчим умудренный; радуйся, яко тайны Царствия открышася ти;
Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.
Кондак 4
Бурю внутрь имею помышлений сумнительных, вопияше Фома, како бо во гроб положен бысть по водам Ходивый и Лазаря Воскресивый, Емуже аз желаю воспети : Аллилуиа.
Икос 4
Слышаше пастырие Ангелов, поющих Младенца Спаса, и, шедше убо, поклонишася Ему; мы же, уши имуще, не внемлем гласу Господню, обаче на твое предстательство, апостоле, уповаем и зовем ти:
Радуйся, в корабли со Христом ходивый; радуйся, по волнам Ходящу поклонивыйся; Радуйся, мрежею Христовою уловленный; радуйся, на ковчег спасения ступивый; Радуйся, яко воды неверствия не поглотиша ти; радуйся, яко буря сомнений тя не потопи; Радуйся, яко Христос над бездною тя удержа; радуйся, яко десницу с язвою ти простре;
Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.
Кондак 5
Боготечной звезде последоваша волсви, вопияше Фома, тако и аз вожделею следовати Тебе, Господи и Боже мой, даждь ми токмо прикоснутися Ти, да и аз воспою: Аллилуиа.
Икос 5
Принесоша отроцы халдейстии дары седящу на руку Девичу Создателю твари, мы же, руце имуще праздны от дел благих, како приступим к Сему, веры просяще, разве токмо апостола Фому поминающе и тако ему зовуще:
Радуйся, яко Господин жатвы призва тя; радуйся, яко в вертограде Того добре потрудился еси; Радуйся, яко делатель и нива явился еси; радуйся, яко плод сторицею принесл еси; Радуйся, яко со Владыкою дней утреневал еси; радуйся, яко чашу Христову испил еси; Радуйся, яко и нощь просвещение ти бысть; радуйся, яко Господу Славы спрославился еси;
Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.
Кондак 6
Проповедницы богоноснии бывше волсви, вопияше Фома, исповедаша Тя, Христе, яко Спаса всех; аще убо не уверую в Воскресение Твое, не явлюся ли убо и аз яко Ирод, не ведый пети: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиявый во Египте Свет истины да разсеет, яко дым, вся сомнения наша: веруем бо, Господи, помози неверию нашему; ты же, апостоле, укрепи свидетельством твоим зовущия ти:
Радуйся, в сладость Христа послушавый; радуйся, во славу Его поживый; Радуйся, с терпением Тому послуживый; радуйся, с веселием за Него умерый; Радуйся, рану Прободеннаго осязавый; радуйся, Кровию Христовою искупленный; Радуйся, копием мучительским прободенный; радуйся, кровь за Христа пролиявый;
Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.
Кондак 7
Хотящу Симеону праведному умрети, вопияше Фома, вдался еси яко Младенец тому, но познался еси ему и Бог совершенный; сотвори убо, Господи, и мне тако, да абие воззову Ти: Аллилуиа.
Икос 7
Новое показа Творец снизхождение нам, на безсмертнем Теле смертныя язвы явити изволивый апостолу Своему, емуже с любовию взываем:
Радуйся, от Премудрости мудрость приявый; радуйся, от Любве любви научивыйся; Радуйся, у Смирения смирению навыкший; радуйся, Благом во блазе утвержденный; Радуйся, Терпением в терпении наставленный; радуйся, Кротости в кротости подражавый; Радуйся, Послушанием к послушанию приведенный; радуйся, Сыном Отцу усыновленный;
Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.
Кондак 8
Странное чудо вижу, вопияше Фома: дверем затворенным, яко дух, входит Христос, осязаю обаче раны и язвы Его, и что убо реку, токмо: Господь мой и Бог мой; что убо воспою, токмо: Аллилуиа.
Икос 8
Вси есмы в нижних и вышних никакоже достигаем, обаче веруем, яко оба соедини в Себе Господь, якоже яви сие апостолу Своему, от нас воспеваему сице:
Радуйся, с четверодневным Лазарем вечерявый; радуйся, любовию к неверию подвигнутый; Радуйся, “осанна в вышних” вопиявый; радуйся, любовию уверение получивый; Радуйся, воплощение Слова уведевый; радуйся, миром гонимый; Радуйся, безсловесная плоти поправый; радуйся, мир от Христа приемый;
Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.
Кондак 9
Всякое естество тварное вместити Божественное никакоже возмогает, вопияше Фома, Ты Единый оба неслитно и нераздельно в Себе сочетал еси, Тебе пою: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии многовещаннии ничесоже приложити дерзают, апостоле, доброму исповеданию твоему: Господь мой и Бог мой; за сие и от нас приими сицевая:
Радуйся, яко нозе ко умовению Христу простерл еси; радуйся, яко дома на земли не имел еси; Радуйся, яко нозе на путь мирен направил еси; радуйся, яко обитель в дому Отчи снискал еси; Радуйся, яко строитель царский нареклся еси; радуйся, яко архитектон премудрый обрелся еси; Радуйся, яко злато нищим раздал еси; радуйся, яко чертог Небесный царю воздвиг еси;
Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.
Кондак 10
Спасти хотя мир, вопияше Фома, животворящею Кровию из прободенных ребр, Господи Боже мой, напоил еси вся, яже осязав, Тебе пою: Аллилуиа.
Икос10
Стены Иерусалима Небеснаго на дванадесяти основаниих утвердишася, якоже едино от сих тя почитаем, апостоле славне, и тако ти восписуем:
Радуйся, яко язык огнен на тебе почи; радуйся, яко слава Христова тя осия; Радуйся, яко языки многи просветил еси; радуйся, яко имя Христово прославил еси; Радуйся, яко недужных исцелял еси; радуйся, яко мертвых восставлял еси; Радуйся, яко и дуси повинувахуся ти; радуйся, яко имя твое написася на Небеси;
Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.
Кондак 11
Пение всякое побеждается, вопияше Фома, тщащееся воспети славу Воскресения Твоего, Господи, обаче сие возвещу до последних земли, да всяк язык Истинному Богу зовет: Аллилуиа.
Икос 11
Светоприемную свещу зрим тя, апостоле славный, прикосновением к обоженной Плоти возжженную, темже приносим ти сицевая:
Радуйся, бисере ризы церковныя; радуйся, вертоградарю Истины; Радуйся, кореню богословия; радуйся, цвете благочестия; Радуйся, рождие лозы божественныя; радуйся, благоухание, приятно Богови; Радуйся, златице, огнем очищенная; радуйся, весно целомудрия;
Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.
Кондак 12
Благодать и жизнь пришедый дати всякой плоти, вопияше Фома иным учеником, не воздаст ли сия Подавшей Ему плоть? Обаче укажите мне гроб Ея, да со слезами воззову Богови: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще Успение Богородицы, апостоли проводиша тя ко гробу Ея, и, вшед и обрет сей пуст, воздал еси хвалу Господу; темже зовем ти:
Радуйся, Божиею Материею возлюбленный; радуйся, ко прощанию Тою призванный; Радуйся, яко матерь, Ю возлюбивый; радуйся, Божиим Промыслом удержанный; Радуйся, на гроб Ея плакати пришедый; радуйся, камень от него отваливый; Радуйся, радость велию людем открывый; радуйся, восстание Пречистой возвестивый;
Радуйся, апостоле Фомо, неверованием добрым веру утвердивый.
Кондак 13
О преславный апостоле Христов Фомо, малое сие приими от нас приношение и умоли за ны Господа Славы, да утвердившеся помощию твоею, обрящем и мы веры плоды благия, Творцу всяческих поюще: Аллилуиа.

Сей кондак читается трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак.

Молитва
О благознаменитый и славный апостоле Христов Фомо! Егда на конец веков к человеком пришедый Бог избра тя в ученики Своя и даде ти власть болящия исцеляти, прокаженныя очищати, мертвыя воскрешати, бесы изгоняти, ты не сих ради, наипаче любовию прилепился еси ко Христу, желанием вожделев даже до смерти следовати по Нем. Сего ради, аще попущением Божественным и не зрел еси со иными ученики воскресшаго Спаса, аще и отреклся еси веровати сему, дондеже вложиши перст свой в язвы гвоздинныя и вложиши руку свою в ребра Его, обаче исполни Господь прошение сердца твоего и непреложно паки веру твою утверди. Темже молим тя: отверзи нам очи веры, да плотским невидимая явятся нам; подаждь нам надежду на снизхождение Божие, да отчаяние греховное не пожрет ны; открый нам блаженство любве, яже крепка есть, яко смерть, и едина возмогает над тою, да поработавше Христу на земли, воздвигнем и мы себе кровы Небесныя и с тобою и всеми святыми прославим пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Читайте также:  Акафист преподобному и богоносному отцу нашему Андрею Рублеву, иконописцу: текст, для чего читают

Любой акафист состоит из 25 песен (в соответствии с греческим алфавитом). Тринадцать из них называются кондаками (хвалебная песнь), а двенадцать - икосами (пространная песнь), которые дают объяснение сущности праздничного события. Именно из-за этого икос никогда не читают самостоятельно, а только после чтения кондака. Все икосы, за редким исключением, заканчиваются словом «радуйся», а в завершении кондаков всегда можно услышать «аллилуйя», что означает «хвалите Бога». После чтения кондака всегда идет икос, который, как правило, разделен на две части. Последний кондак считается обращением к тому, кому посвящен акафист. По традиции он повторяется три раза подряд. После акафиста всегда следует чтение молитвы.

Акафисты не являются уставным, обязательным Богослужебным чином. На богослужениях в храмах обязательно читается только Акафист Пресвятой Богородице "Взбранной Воеводе. " в Субботу Похвалы Пресвятой Богородицы, на пятой седмице Великого Поста. В современной практике Великим постом так же употребляется Акафист Страстем Господним в чинопоследовании Пассии, которая служится в Воскресенье вечером во 2-5 седмицы Великого Поста.

Акафисты в честь праздников иногда читают на Утрени праздничного богослужения или на Молебне в самый день праздника. Вообще на молебнах часто прибегают к чтению акафистов. Так сложился порядок чтения Параклисиса Божией Матери, где на молебне после шестой песни канона читают акафист Божией Матери (или ее иконам).

Призывая в помощь в житейских нуждах святых угодников Божиих читают акафисты им, иконам Божией Матери.

Нет особых указаний в Уставе на чтение акафистов в храме и при келейной (домашней) молитвы. Но из общецерковной практики можно вывести правило: в период Великого Поста не принято читать акафисты, кроме Акафиста Божией Матери на 5 седмице (в субботу) и акафиста Страстем Христовым. Во все другие дни года чтение акафистов разрешено.

Сам же акафист имеет особую последовательность. Так 13 кондак читается трижды, а сразу после него вновь повторяется первый икос, после которого читается первый кондак. По окончании акафиста читается молитва.

Какие акафисты читать в житейских нуждах
(на всякую потребу)

Акафисты иконам Божией Матери

  • Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Всецарица»
    Чудесная помощь Пресвятой Богородицы, подаваемая верующим от этой иконы, проявляется в исцелении от раковых болезней, в избавлении от пристрастия к оккультизму, в помощи родителям за своих чад, ушедших из дома и оказавшихся в плену наркомании и многих других прельщений нашего времени
  • Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Воспитание»
    Название свое чудотворный образ получил от того, что благодатная помощь Пречистой Богородицы особенно часто изливалась на родителей, молящихся пред ним и печалующихся о судьбе своих чад
  • Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Млекопитательница»
    О помощи в родах и воспитании младенцев
  • Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Неопалимая Купина»
    Имеет особую благодать защищать от огня и пожара, а также помогать невинно обвиненным и покровительствовать семейному благополучию
  • Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Неупиваемая Чаша»
    Через чудотворную икону сию Пресвятая Богородица являет особую помощь в избавлении от недуга пьянства, курения и наркомании всем с верою прибегающим к Ее помощи
  • Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Казанская»
    Имеет особую благодать помогать в победе над врагом, покровительствует христианским бракам, исцеляет различные недуги, в особенности глазные болезни
  • Акафист Покрову Пресвятой Богородицы
    Икона Покрова Пресвятой Богородицы изображает событие, бывшее в конце X века в Константинополе. Блаженный Андрей, Христа ради юродивый, молясь во Влахернской церкви с учеником Епифанием, удостоились видения Божией Матери с собором ангелов и святых. Пречистая распростирала над миром Свой омофор и покрывала им всех верных христиан. Икона и праздник Покрова особенно почитаются на Руси. Многие старцы советовали христианам последних времен особенно усердно призывать Покров Божией Матери для избавления от искушений и сетей антихристовых
  • Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Скоропослушница»
    Икона находится на Афонской горе. Через этот образ Пресвятая Богородица множество раз подавала мгновенное исцеление от различных недугов
  • Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Утоли моя печали»
    На иконе Божия Матерь будто прислушивается к молитвам верующих, прибегающих к Ней в своих нуждах, скорбях и печалях. Образ известен с XVII в., находился в одном из подмосковных храмов. Летописи хранят множество случаев чудесной помощи людям, совершившихся от иконы «Утоли моя печали»
  • Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Умягчение злых сердец»
    Читается на умягчение злых сердец и у миротворение враждующих. Число семь в данном случае означает полноту того горя, печали и болезни сердечной, которые были перенесены Пресвятой Богородицей в Ее земной жизни
  • Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Целительница»
    Образ происходит из Грузии и получил свое название от чудесного исцеления, поданного тяжело больному при явлении ему Пресвятой Богородицы. Пред иконой «Целительница» молятся об исцелении от различных недугов

Акафисты святым

  • Акафист всем святым, от века Богу Благоугодившим
    Все они являются нашими заступниками перед Богом во всякой скорби и нужде
  • Акафист святому Архангелу Михаилу
    Архистратиг Михаил (в пер. с евр. — «кто как Бог») поставлен Господом над всеми девятью Ангельскими чинами. С древних времен прославлен он на Руси. Пресвятая Богородица и Архангел Михаил — особые предстатели за русские города. Крепка вера православных христиан в помощь Архангела Михаила во всех бедах, скорбях, нуждах. Архангелу Михаилу молятся при входе в новый дом
  • Акафист святому Ангелу Хранителю
    Каждому христианину Бог дает Ангела Хранителя, который невидимо охраняет человека всю его земную жизнь от бед и напастей, предостерегает от грехов, оберегает в час смерти. Ангел хранитель — скорый помощник в любой нужде и болезни
  • Акафист святому Предтече Господню Иоанну
    Как проповеднику покаяния, ему молятся о даровании чувства покаяния. На Руси святому молились о покровительстве посевов и плодородии, при освящении пчельника
  • Акафист святому благоверному великому князю Александру Невскому, в иноках Алексию
    Святой благоверный князь Александр, прозванный за победу над шведами Невским, положил все силы на священное дело защиты земли Русской. Ему молятся во время бедствия и нашествия врагов или о защите от нашествия иноплеменников и иноверных
  • Акафист святому мученику Вонифатию
    Святому мученику Вонифатию молятся об избавлении от недуга пьянства и чревоугодия
  • Акафист святым мученикам Гурию, Самону и Авиву
    Святым мученикам молятся о покровительстве семейного очага, о добрых отношениях в семье
  • Акафист святому великомученику Георгию Победоносцу
    Егорий Храбрый, как простонародно называют этого святого, — покровитель Русской земли, государственности и военной мощи, семьи, детей, помощник в скорби и напасти. Особо ему молятся об опасности нападения диких зверей. Святой вмч. Георгий — защитник стад, домашнего скота
  • Акафист святому благоверному великому князю Даниилу, московскому чудотворцу
    Нестяжанием, любовью и братолюбием он возвысил Москву, положил начало объединению Руси в единую мощную державу. Многие, прибегающие в молитвах к святому князю Даниилу, получают и помощь в разных нуждах
  • Акафист святому пророку Божию Илии
    Об этом угоднике сказано: «Помолися, и небо и дождь и даде». Ему молятся также о помощи во время голода, в тяжких жизненных и материальных обстоятельствах
  • Акафист святому Праведному Иоанну Кронштадскому
    В детстве святому прав. Иоанну плохо давалась грамота, и после горячей молитвы словно пелена спала с глаз мальчика, и он начал читать. Среди прочих молитв к великому чудотворцу, ему возносят молитвы о помощи детям в учебе
  • Акафист святому чудотворцу Иоанну Воину
    Святой Иоанн Воин, посланный преследовать и убивать христиан, оказал большую помощь гонимым. Всю свою жизнь он посвятил служению ближним. Воин-мученик изобличал в краже воров. Ему молятся об отыскании украденного, от воровства, от обидчиков
  • Акафист святой блаженной Ксении Петербургской
    Блаженная Ксения - скорая помощница в житейских нуждах, в семейных делах. По молитвам блаженной избавляются от болезней, скорбей, нестроений и бед
  • Акафист Святителю Николаю
    Святитель Николай, один из самых почитаемых на Руси святых, прославлен от Бога даром чудотворений, исцелений. Ему молятся о помощи в разных бедах, в нужде, устроении судьбы детей, о благополучии в пути по суше и по морю
  • Акафист Святителю Спиридону, епископу Тримифунтскому
    Ко многим его чудесам относятся чудеса исцеления больных, помощи страждущим. Еще при жизни святой прославился кротостью, добротой, странноприимством и трудолюбием. На Руси святитель Спиридон почитался наравне со святителем Николаем
  • Акафист преподобному и богоносному отцу нашему Серафиму, Саровскому чудотворцу
    Великий наставник, утешитель и целитель, преподобный Серафим — скорый помощник всем, притекающим к его помощи
  • Акафист преподобному отцу нашему Сергию, Радонежскому чудотворцу
    В детстве преподобному Сергию трудно давалось учение, но после горячей молитвы Бог послал ему Ангела в виде старца, который благословил отрока. Преподобному Сергию молятся о детях, которым трудно дается учеба. К молитвам преподобного прибегают для стяжания смирения, избавления от гордыни
  • Акафист святому великомученику и целителю Пантелеймону
    Всю жизнь он посвятил страждущим, больным и убогим. Он «безмездно лечил всех», обращавшихся к нему, исцеляя раны, врачуя все болезни
  • Акафист святому страстотерпцу Царю-мученику Николаю
    Небесный заступник Отечества нашего, имеет особую благодать исцелять различные недуги
  • Акафист святителю Луке (Войно-Ясенецкому), исповеднику, архиепископу Крымскому
    Святителю Луке молятся об избавлении от всякой немощи и болезни
  • Акафист святой Великомученице Анастасии Узорешительнице
    Великомученице Анастасии Узорешительнице молятся об исцелении разных недугов и об освобождении из плена и заточения
  • Акафист святым мученикам Киприану и Устинии
    Молятся о прогнании лукавых духов от людей и животных, против вреда со стороны экстрасенсов, колдунов, волшебников, злых людей
  • Акафист святым Первоверховным Апостолам Петру и Павлу
    Великим учителям Православия молятся об умножении веры. Святому апостолу Петру молятся об исцелении — Спаситель исцелил тещу апостола, «лежащу и огнем жегому». Апостолу Петру молятся также о благополучной ловле рыбы, об успехах в рыболовстве
  • Акафист преподобной Матроне Московской
    Святой Матронушке молятся о помощи в многоразличных житейских обстояниях и об исцелении в болезнях
  • Акафист мученицам Вере, Надежде, Любови и матери их Софии
    Святым мученицам Вере, Надежде, Любови и матери их Софии молятся в скорбях и напастях, о непоколебимости в вере
  • Акафист Святителю Митрофану, Воронежскому Чудотворцу
    Святителю особо молятся о жизненном устройстве детей
  • Акафист святой Великомученице Варваре
    Святая просила Господа, чтобы каждый перед своей кончиной покаялся и причастился. По молитвам святой вмц. Варвары посылаются обильные врачевания. Святой молятся также о детях, о помощи в унынии, грусти, утешении в печали
  • Акафист святой Великомученице Екатерине
    На Руси святой вмч. Екатерине особенно молились девушки — чтобы попался хороший жених. К помощи святой прибегали и при трудных родах
  • Акафист святым праведным Богоотцем Иоакиму и Анне
    Эти святые до самой старости несли горькое неплодство, потом по благословению Божию родили Пресвятую Богородицу. Им молятся в супружеском неплодстве или бесчадии. С давних пор на Руси этим святым молились перед началом сева, о покровительстве посевов, плодов, урожая

Чтение акафистов в течении седмицы

Службе каждого дня недели соответствует воспоминание того или иного события или святого. В соответствии с этим правилом появилась практика читать акафисты в течении недели, подражая богослужебному седмичному кругу:

День неделиВоспоминаемое событиеТрадиция чтения
Воскресенье(воспоминание Светлого Христова Воскресения)Акафист Воскресению Христову
Понедельник(Памяти честных Небесных Сил Бесплотных)Акафист Архистратигу Михаилу Акафист Ангелу Хранителю
Вторник(В память пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна)Акафист Иоанну Предтече
Среда(Воспоминание Страстей Спасителя и память Пресвятой Богородицы)Акафист Иисусу Сладчайшему Акафист Пресвятой Богородице
Четверг(Святых апостолов и святителя Николая Чудотворца)Акафист апостолам Петру и Павлу Акафист святителю Николаю
Пятница(Воспоминание Крестных Страданий Спасителя и Креста Господня)Акафист Страстем Господним Акафист Честному и Животворяшему Кресту Господню
Суббота(Всех святых и поминовение усопших)Акафист всем святым от века Богу благоугодившим Акафист Пресвятой Богородице Акафист о усопших

Порядок чтения акафистов.

Чтение акафистов отдельно от утреннего и вечернего молитвенного правила.

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас. Аминь.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас (трижды, с крестным знамением и поясными поклонами).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас. Господи, очисти грехи наша. Владыко, прости беззакония наша. Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй (трижды).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех. Да святится имя Твое. Да приидет царствие Твое. Да будет воля Твоя, яко на Небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь. И остави нам долги наша, яко же и мы оставляем должником нашим, и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй (12 раз).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу (поклон).

Приидите, поклонимся и припадем Христу Цареви нашему Богу (поклон).

Приидите, поклонимся и припадем к Самому Христу, Цареви и Богу нашему (поклон).

Псалом 50.

Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя. Яко беззакония моя аз знаю и грех мой предо мною есть выну. Тебе Единому согреших, и лукавая пред Тобою сотворих, яко да оправдишися во словесех Твоих и победиши, внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси, безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся, омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие, возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих, и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего, и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего, возрадуется язык мой правде Твой. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо, всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен, сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая, тогда возложат на олтарь Твой тельцы.

Символ веры

Верую во Единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во Единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век; Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради человек и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день по Писанием. И восшедшаго на небеса, и седяща одесную Отца. И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа, Животворящего, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь. Исповедую едино крещение во оставление грехов. Чаю воскресения мертвых, и жизни будущаго века. Аминь.

Затем акафист (читается после 6-й песни канона).

По завершении чтения канона – молитва ко Господу Иисусу Христу или Божией Матери, святому – соответственно смыслу акафиста. Затем:

Достойно есть, яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога Нашего. Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Господи, помилуй (трижды).

Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святаго (имя святого, которому читался акафист, если Господу или Богородице, то ничего не произносим) и всех святы́х, поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь.

Если Кресту — силою Честнаго и Животворящего Креста

Если Ангелам — Честных Небесных Сил Бесплотных


Ссылка на основную публикацию