Акафист святителю Митрофану Воронежскому: текст, для чего читают

Молитвы святителю Митрофану Воронежскому чудотворцу

Митрофан Воронежский — великий святитель и чудотворец земли русской, совершивший немало добрых дел, как для Воронежа, так и для всей страны.

При жизни святого Митрофана по его величайшей милости от одного лишь прикосновения к его одежде совершались чудесные исцеления недужных людей, а по смерти молитва святителю Митрофану Воронежскому не сходит с уст православных христиан всего мира.

Советы молящимся

Молитва — это откровенный диалог человека и святого. Любое молитвенное обращение — это просьба о предстательстве.

  • слова молитвы необходимо произносить искренне, не должно быть ни капли притворства;
  • молиться нужно сосредоточенно, думать о том, что просишь, не отвлекаясь на мысли и посторонние разговоры;
  • молитва, прочтенная наспех, «для галочки», не принесет пользы, она не угодна святому и, возможно, даже расстроит его;
  • не стоит слова молитвы говорить громко, их произносят тихим спокойным голосом или шепотом;
  • обращаться к святому необходимо лишь с просьбой о духовной помощи, не стоит вымаливать для себя высокие материальные блага;
  • перед началом моления рекомендуется посетить святой храм, испросить благословения у священника на молитвенный труд, исповедовать грехи и причаститься.

Важно! Не стоит думать, что раз помолившись, святой Митрофан исполнит просимое — исполнения заветного желания порой приходится ожидать очень долго.

Но не стоит терять веры — и Всевышний по молитвам Митрофана Воронежского вознаградит богомольца за труды, терпение и надежду.

К великому святителю родители обращаются при затруднении в решении проблем на работе у детей, о скором их продвижении по службе.

Другие молитвы о работе:

Многие верующие просят Митрофана Воронежского о содействии в поиске достойной работы, об исцелении от тяжких недугов, об избавлении от нищеты, о благополучии и благосостоянии общества. Помимо домашней молитвы, можно посетить храмы, освященные в честь святого.

Совет! К святителю можно обращаться с любой просьбой — он предстоит пред Престолом Господним и молится за всех, кто взывает о его предстательстве.

О святителю отче Митрофане, се мы грешнии, нетлением честных мощей твоих и многими благодеяньми, чудесно содеянными и содеваемыми тобою, уверившеся, исповедуем, яко имаши велию благодать у Господа Бога нашего, и, всесмиренно ко твоему благосердию припадающе, тебе молимся сице: моли о нас Христа Бога нашего, да низпослет всем чтущим святую память твою и усердно к тебе прибегающим богатыя милости Своя; да утвердит во святей Своей Православней Церкви живый дух правыя веры и благочестия, дух ведения и любве, дух мира и радости о Дусе Святе, да вся чада ея, чиста суща от мирских искушений и плотских похотей и злаго действия злых духов, духом и истиною покланяются Ему, и усердно о соблюдении заповедей Его ко спасению душ своих да потщатся.

Пастырем ея да даст Господь святую ревность попечения о спасении людей, во еже неверующия просветити, неведущия наставити, сомнящияся вразумити, отпадшия от Православныя Церкве к ней возвратити, верующия в вере соблюсти, грешныя на покаяние подвигнути, кающияся утешити и во исправлении жизни утвердити, и тако вся люди ко уготованному вечному Царству святых Его привести. Умоли Господа, угодниче Христов: верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезенный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш. Всем же в державе людем да дарует благий Бог наш мир, тишину, безмятежие и изобилие плодов земных, паче же ко исполнению заповедей Его тщание неленостное; и да избавит царствующия грады, град сей и вся иныя грады и веси от глада, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменных, междоусобныя брани, смертоносныя язвы и от всякаго зла.

Ей, святителю Божий, да устроиши молитвами твоими вся благая душам и телесем нашим; да и мы прославим в душах и телесех наших Господа и Бога нашего, Иисуса Христа, Емуже со Отцем и Святым Духом слава и держава во веки веков. Аминь.

О святителю отче Митрофане! Приими сие малое моление от нас, грешных раб Божиих (имена), к тебе прибегающих, и теплым твоим предстательством умоли Господа и Бога нашего, Иисуса Христа, яко да призрев на ны милостивно, подаст нам согрешений наших вольных и невольных прощение и избавит нас от бед, печалей, скорби и болезней душевных и телесных, обдержащих нас; да подаст вся на пользу настоящаго жития нашего потребная; да дарует нам скончати житие сие привременное в покаянии и да сподобит нас, грешных и недостойных, Небеснаго Царствия Своего, во еже со всеми святыми славити Его безконечное милосердие, со Безначальным Его Отцем и Святым и Животворящим Его Духом, во веки веков. Аминь.

О архиерею Божий, святителю Христов Митрофане, услыши мя, грешнаго (имя), в час сей, в оньже тебе моление приношу, и помолися о мне грешнем ко Господу Богу, да отпустит грехи моя и подаст (содержание прошения) молитвами, святе, твоими.

Краткое житие и молитвенная помощь

Младенец Михаил родился в селе Антиповка Московского уезда, здесь же рос и обучался наукам. Позже он женился, у супругов родился сын Иоанн. Но в возрасте 40 лет его любимая супруга отошла ко Господу. Михаил стал вдовцом и принял решение о монашеском постриге. В 1663 году он был пострижен в иночество и наречен именем Митрофан.

Инок был строг к себе и к окружающим, эти качества сыграли важную роль для настоятеля Яхромского монастыря, который назначил монаха игуменом обители.

Святитель пользовался уважением братии, его особо ценили и уважали при царском дворе Феодора Алексеевича. Игумен величайшие поддерживал многие начинания Петра 1, был для него наставником и учителем.

В 1682 году Митрофан был возведен в сан епископа Воронежского. В это время воронежцы не доверяли Церкви Христовой, приходская жизнь отсутствовала, люди хулили Бога, степень их образования была слишком низкой. Но святой Митрофан активно поднимал православие, возводил церкви и монастыри в пределах епархии.

В 1703 году святитель заболел и почувствовал приближение своей кончины и вскоре умер. При его погребении находился император Петр 1 и лично нес гроб с телом усопшего.,

Читайте о других православных святых:

В 1832 году монах был причислен к Лику святых Угодников Божиих. Его нетленные мощи покоятся в Воронежском кафедральном соборе, являющимся местом паломничества православных христиан всего мира. Мощи являются свидетельством истинности веры православной и придают великое утешение с верою притекающим к ним.

Святой еще при жизни завещал совершать по нему заупокойные службы. Память в его честь совершается трижды в году: 7/20 августа, 23 ноября/6 декабря и 4/17 сентября.

Описание иконы

Акт осмотра мощей Митрофана Воронежского хранит запись о погребальном облачении святителя. На него были надеты куколь монаха-схимника и мантия архиерея, на груди имелся крест.

Это описание стало основой иконографии: образ служения Христу и великая схима, с которой святитель закончил свой путь на земле. Вверху иконы изображен в облаках благословляющий схиепископа Спаситель, а в руках Митрофан держит жезл с богато украшенным навершием.

Молитва митрофану воронежскому о жизненном устройстве сына

Подробное описание: Молитва митрофану воронежскому о жизненном устройстве сына – с детальным описанием, специально для Вас!

Молитвы святителю Митрофану Воронежскому чудотворцу

Митрофан Воронежский — великий святитель и чудотворец земли русской, совершивший немало добрых дел, как для Воронежа, так и для всей страны.

При жизни святого Митрофана по его величайшей милости от одного лишь прикосновения к его одежде совершались чудесные исцеления недужных людей, а по смерти молитва святителю Митрофану Воронежскому не сходит с уст православных христиан всего мира.

Советы молящимся

Молитва — это откровенный диалог человека и святого. Любое молитвенное обращение — это просьба о предстательстве.

  • слова молитвы необходимо произносить искренне, не должно быть ни капли притворства;
  • молиться нужно сосредоточенно, думать о том, что просишь, не отвлекаясь на мысли и посторонние разговоры;
  • молитва, прочтенная наспех, «для галочки», не принесет пользы, она не угодна святому и, возможно, даже расстроит его;
  • не стоит слова молитвы говорить громко, их произносят тихим спокойным голосом или шепотом;
  • обращаться к святому необходимо лишь с просьбой о духовной помощи, не стоит вымаливать для себя высокие материальные блага;
  • перед началом моления рекомендуется посетить святой храм, испросить благословения у священника на молитвенный труд, исповедовать грехи и причаститься.

Важно! Не стоит думать, что раз помолившись, святой Митрофан исполнит просимое — исполнения заветного желания порой приходится ожидать очень долго.

Но не стоит терять веры — и Всевышний по молитвам Митрофана Воронежского вознаградит богомольца за труды, терпение и надежду.

К великому святителю родители обращаются при затруднении в решении проблем на работе у детей, о скором их продвижении по службе.

Другие молитвы о работе:

Многие верующие просят Митрофана Воронежского о содействии в поиске достойной работы, об исцелении от тяжких недугов, об избавлении от нищеты, о благополучии и благосостоянии общества. Помимо домашней молитвы, можно посетить храмы, освященные в честь святого.

Совет! К святителю можно обращаться с любой просьбой — он предстоит пред Престолом Господним и молится за всех, кто взывает о его предстательстве.

О святителю отче Митрофане, се мы грешнии, нетлением честных мощей твоих и многими благодеяньми, чудесно содеянными и содеваемыми тобою, уверившеся, исповедуем, яко имаши велию благодать у Господа Бога нашего, и, всесмиренно ко твоему благосердию припадающе, тебе молимся сице: моли о нас Христа Бога нашего, да низпослет всем чтущим святую память твою и усердно к тебе прибегающим богатыя милости Своя; да утвердит во святей Своей Православней Церкви живый дух правыя веры и благочестия, дух ведения и любве, дух мира и радости о Дусе Святе, да вся чада ея, чиста суща от мирских искушений и плотских похотей и злаго действия злых духов, духом и истиною покланяются Ему, и усердно о соблюдении заповедей Его ко спасению душ своих да потщатся.

Пастырем ея да даст Господь святую ревность попечения о спасении людей, во еже неверующия просветити, неведущия наставити, сомнящияся вразумити, отпадшия от Православныя Церкве к ней возвратити, верующия в вере соблюсти, грешныя на покаяние подвигнути, кающияся утешити и во исправлении жизни утвердити, и тако вся люди ко уготованному вечному Царству святых Его привести. Умоли Господа, угодниче Христов: верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезенный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш. Всем же в державе людем да дарует благий Бог наш мир, тишину, безмятежие и изобилие плодов земных, паче же ко исполнению заповедей Его тщание неленостное; и да избавит царствующия грады, град сей и вся иныя грады и веси от глада, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменных, междоусобныя брани, смертоносныя язвы и от всякаго зла.

Ей, святителю Божий, да устроиши молитвами твоими вся благая душам и телесем нашим; да и мы прославим в душах и телесех наших Господа и Бога нашего, Иисуса Христа, Емуже со Отцем и Святым Духом слава и держава во веки веков. Аминь.

О святителю отче Митрофане! Приими сие малое моление от нас, грешных раб Божиих (имена), к тебе прибегающих, и теплым твоим предстательством умоли Господа и Бога нашего, Иисуса Христа, яко да призрев на ны милостивно, подаст нам согрешений наших вольных и невольных прощение и избавит нас от бед, печалей, скорби и болезней душевных и телесных, обдержащих нас; да подаст вся на пользу настоящаго жития нашего потребная; да дарует нам скончати житие сие привременное в покаянии и да сподобит нас, грешных и недостойных, Небеснаго Царствия Своего, во еже со всеми святыми славити Его безконечное милосердие, со Безначальным Его Отцем и Святым и Животворящим Его Духом, во веки веков. Аминь.

О архиерею Божий, святителю Христов Митрофане, услыши мя, грешнаго (имя), в час сей, в оньже тебе моление приношу, и помолися о мне грешнем ко Господу Богу, да отпустит грехи моя и подаст (содержание прошения) молитвами, святе, твоими.

Краткое житие и молитвенная помощь

Младенец Михаил родился в селе Антиповка Московского уезда, здесь же рос и обучался наукам. Позже он женился, у супругов родился сын Иоанн. Но в возрасте 40 лет его любимая супруга отошла ко Господу. Михаил стал вдовцом и принял решение о монашеском постриге. В 1663 году он был пострижен в иночество и наречен именем Митрофан.

Инок был строг к себе и к окружающим, эти качества сыграли важную роль для настоятеля Яхромского монастыря, который назначил монаха игуменом обители.

Святитель пользовался уважением братии, его особо ценили и уважали при царском дворе Феодора Алексеевича. Игумен величайшие поддерживал многие начинания Петра 1, был для него наставником и учителем.

В 1682 году Митрофан был возведен в сан епископа Воронежского. В это время воронежцы не доверяли Церкви Христовой, приходская жизнь отсутствовала, люди хулили Бога, степень их образования была слишком низкой. Но святой Митрофан активно поднимал православие, возводил церкви и монастыри в пределах епархии.

В 1703 году святитель заболел и почувствовал приближение своей кончины и вскоре умер. При его погребении находился император Петр 1 и лично нес гроб с телом усопшего.,

Читайте о других православных святых:

В 1832 году монах был причислен к Лику святых Угодников Божиих. Его нетленные мощи покоятся в Воронежском кафедральном соборе, являющимся местом паломничества православных христиан всего мира. Мощи являются свидетельством истинности веры православной и придают великое утешение с верою притекающим к ним.

Святой еще при жизни завещал совершать по нему заупокойные службы. Память в его честь совершается трижды в году: 7/20 августа, 23 ноября/6 декабря и 4/17 сентября.

Описание иконы

Акт осмотра мощей Митрофана Воронежского хранит запись о погребальном облачении святителя. На него были надеты куколь монаха-схимника и мантия архиерея, на груди имелся крест.

Это описание стало основой иконографии: образ служения Христу и великая схима, с которой святитель закончил свой путь на земле. Вверху иконы изображен в облаках благословляющий схиепископа Спаситель, а в руках Митрофан держит жезл с богато украшенным навершием.

Православные иконы и молитвы

Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.

Молитва Митрофану Воронежскому о работе, о детях, о сыне

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † — https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 44 000 подписчиков.

Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывание святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!

Мощи Святого Митрофана помогали ранее и помогают сейчас людям, больным душой и телом, расслабленным и одержимым. Ему произносят молитвы о милосердии, о благосостоянии детей в обществе, о помощи в работе, о создании семьи у детей своих. Молитва Митрофану Воронежскому о работе ни единожды помогала людям, обратившимся за помощью к Святейшему найти работу и свое пристанище в жизни.

Божий угодник славился на всю Россию своими делами милосердными. Его дом служил одновременно и приютом для сирот, малоимущим и неимущим, и училищем для семей бедняков. Неоднократно, царь Петр прислушивался его мудрого совета. Большую часть жизни своей был человеком семейным и рожден был в семье священника. После своего сорокалетия, посвятил жизнь служению Господу Богу, так как стал вдовцом.

Православные почитают святителя раз в году: 19 июля (по новому стилю), 1 августа (по старому стилю).Сегодня стоит на месте старого и изжившего себя храма – Благовещенский собор. Впоследствии, храм был освящен и притягивал к себе все больше почитателей, ведь именно там и были погребены мощи святого.

Ниже Вы узнаете, какими словами следует обращаться за покровительством святителя о своих детях.

Молитва о детях Митрофану Воронежскому

«Святителю отче Митрофане, нетлением честных мощей твоих и многими благодеяньми, чудесно содеянными и содеваемыми тобою с верой к тебе притекающим, уверившиеся, яко имаше велию благодать у Господа Бога нашего, всесмиренно припадаем вси и молимся тебе: моли о нас Христа Бога нашего, да ниспослет всем, чтущим святую память Твою и ycepднo к тебе прибегающим, богатыя милости Своя: да утвердит во святей Своей православной Церкви живый дух правыя веры и благочестия, дух ведения и любве, дух мира и радости о Духе Святе, да вси члены ея, чисты от мирских искушений и плотских похотей и злаго действия злых духов, духом и истиною поклоняются Ему и усердно пекутся о соблюдении заповедей Его ко спасению душ своих.

Пастырем ея да даст святую ревность попечения о спасении людей, им вверенных, да неверующих просветят, неведущих наставят, сомневающихся вразумят и удостоверят, отпадших от православныя Церкве обратят в святыя недра ея, верующих соблюдут в вере, грешных подвигнут к покаянию, кающихся утешат и укрепят в исправлении жизни, раскаивающихся и исправившихся утвердят в святости жизни: и тако всех ведут указанным от Него путем в уготованное вечное царство Его.

Ей святителю Божий, да устроиши молитвами твоими вся благая душам и телесам нашим: да и мы прославим в душах и телесех наших Господа и Бога нашего, Иисуса Христа, Емуже со Отцем и Святым Духом слава и держава во веки веков. Аминь».

А вот молитва Митрофану Воронежскому о сыне

«О святителю отче Митрофане! Приими сие малое моление от нас, грешных раб Божиих (имена), к тебе прибегающих, и теплым твоим предстательством умоли Господа и Бога нашего, Иисуса Христа, яко да призрев на ны милостивно, подаст нам согрешений наших вольных и невольных прощение и избавит нас от бед, печалей, скорби и болезней душевных и телесных, обдержащих нас; да подаст вся на пользу настоящаго жития нашего потребная; да дарует нам скончати житие сие привременное в покаянии и да сподобит нас, грешных и недостойных, Небеснаго Царствия Своего, во еже со всеми святыми славити Его безконечное милосердие, со Безначальным Его Отцем и Святым и Животворящим Его Духом, во веки веков. Аминь».

Описание и сила 3 основных молитв Митрофану Воронежскому

Общие сведения и сила молитвы

Святой угодник Митрофан Воронежский является великим святителем и чудотворцем земли русской, покровителем рода людского и Божиим посланником, исцеляющим немощных и больных от тяжких недугов. Святитель прославился своими благими деяниями, направленными на избавление русского народа от нищеты и безденежья. Он помогал сохранить и восстановить веру, избавиться от греховных мыслей и злых замыслов, даровал благополучие и благосостояние в обществе.

Читайте также:  Акафист преподобному Илариону Оптинскому иной: текст, для чего читают

Вера в высшие силы и Божию благодать, духовность и искренность в обращении к Спасителю, Пресвятой Богородице и святым угодникам помогают справиться с любыми трудностями, выстоять перед невзгодами и достойно противостоять неприятностям, выпавшим на жизненном пути. Молитва, идущая от самого сердца, обязательно будет услышана высшими силами, как утверждают служители церкви и верующие христиане.

К Митрофану Воронежскому обращаются с различными просьбами, читая молитвы о милосердии, вразумлении детей на путь истинный, благосостоянии детей в обществе, поиске работы и удачном трудоустройстве, исцелении от душевных тревог и физиологических недугов.

При появлении трудностей с поиском работы и дальнейшим трудоустройством, при возникновении неприятных ситуаций и склоках с коллегами многие верующие христиане обращаются к святому угоднику с просьбой получить Божие милосердие и благодать. В своих мольбах они ищут утешения, просят совета и помощи в поиске достойного места работы, а также избавления от нищеты и бедности.

Безденежье и неуверенность в завтрашнем дне заставляют усомниться в своих силах, отказаться от веры и окунуться в пучину отчаяния, страха и безнадежности. В такие минуты православные обращаются к святым угодникам, вопрошая о жизненном устройстве и благополучии для себя и детей своих.

Святитель Митрофан Воронежский помогает направить верующих на путь истинный, избавиться от зависти, злобы и ненависти, очистить душу от меркантильности и привязанности к материальным ценностям.

Перед образом Митрофана Воронежского можно помолиться о будущем своих детей.

Родители христианской веры вопрошают о помощи в учебе для своих чад, просят защиты, милосердия и благодати на жизненном пути ребенка, обретении им самостоятельности и должного места в обществе, о благополучном замужестве или женитьбе.

Митрофан, при рождении названный Михаилом, родился 8 ноября 1623 года в семье потомственного священника, который проживал в поселке Антиповка Московского уезда. Благочестивые родители воспитывали сына в глубокой христианской вере.

В раннем возрасте Михаил, служивший приходским священником в селе Сидоровское Владимирской области, женился. Вскоре в семье появился ребенок – мальчик Иоанн. В возрасте 40 лет супруга святого угодника скончалась.

В 1663 году священнослужитель принял постриг в иночество и был наречен именем Митрофан. Став епископом Воронежским (данное событие произошло в 1682 году), Митрофан активно поднимал православие, возвращал веру людям, возводил храмы и монастыри в пределах своей епархии.

Умер святой угодник в 1703 году. Бытует мнение, что при погребении гроб с телом усопшего нес сам Петр I, почитавший Митрофана Воронежского за наставника.

Видео «Молитва Митрофану Воронежскому»

В видео озвучена молитва святому Митрофану о благосостоянии детей.

О чем молиться

О работе

О святителю отче Митрофане, се мы грешнии, нетлением честных мощей твоих и многими благодеяньми, чудесно содеянными и содеваемыми тобою, уверившеся, исповедуем, яко имаши велию благодать у Господа Бога нашего, и, всесмиренно ко твоему благосердию припадающе, тебе молимся сице: моли о нас Христа Бога нашего, да низпослет всем чтущим святую память твою и усердно к тебе прибегающим богатыя милости Своя; да утвердит во святей Своей Православней Церкви живый дух правыя веры и благочестия, дух ведения и любве, дух мира и радости о Дусе Святе, да вся чада ея, чиста суща от мирских искушений и плотских похотей и злаго действия злых духов, духом и истиною покланяются Ему, и усердно о соблюдении заповедей Его ко спасению душ своих да потщатся.

Пастырем ея да даст Господь святую ревность попечения о спасении людей, во еже неверующия просветити, неведущия наставити, сомнящияся вразумити, отпадшия от Православныя Церкве к ней возвратити, верующия в вере соблюсти, грешныя на покаяние подвигнути, кающияся утешити и во исправлении жизни утвердити, и тако вся люди ко уготованному вечному Царству святых Его привести. Умоли Господа, угодниче Христов: верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезенный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш. Всем же в державе людем да дарует благий Бог наш мир, тишину, безмятежие и изобилие плодов земных, паче же ко исполнению заповедей Его тщание неленостное; и да избавит царствующия грады, град сей и вся иныя грады и веси от глада, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменных, междоусобныя брани, смертоносныя язвы и от всякаго зла.

Ей, святителю Божий, да устроиши молитвами твоими вся благая душам и телесем нашим; да и мы прославим в душах и телесех наших Господа и Бога нашего, Иисуса Христа, Емуже со Отцем и Святым Духом слава и держава во веки веков. Аминь.

О жизненном устройстве детей

Краткое обращение

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Акафист

Что такое Акафист?

Обращаться ко Господу через молитву , торжественную хвалебную песню — древняя православная традиция . Акафист — это один из многих различных видов церковных гимнов . Дошедшее к нам из Греции слово « Ο Ακάθιστος Ύμνος » происходит от местного слова « akathistos «, где а – это отрицание , а kathizo – сидеть . Его также называют « неседальным гимном «, потому что исполнять его принято стоя .

История Акафиста: происхождение, история развития

В греческой литературе средних веков мы часто можем встретить упоминание акафиста . Этот жанр известен с ранних Византийских времен . Позднее из Греции традиция пения этой молитвы перешла в страны Восточной Европы . Это отразилось и в литературе, и в исторических трудах . Самым первым гимном , дошедшим до современности , стал великий акафист Пресвятой Богородице , он был написан после чудесного освобождения Константинополя от нападения врагов . Этот великий акафист предположительно относится к 626 году ( времена правления императора Ираклия ). Многие гимнографы называют и более ранние сроки . Считается, что над молитвой работали сразу несколько гимнографов . В те дни Патриарх Сергий , проносил на руках икону Пресвятой Богородицы вдоль городских стен , и умолял Бога о защите от войск персов и скифов , которые осаждали Константинополь . Люди просили Господа о заступничестве в храмах , умоляя спасти их дома и родной город .

Император считал Богородицу Покровительницей и заступницей столицы после чудесного спасения города . Первое время праздник акафиста совершали в Константинополе именно в том храме ( Влахернский храм ), где хранились святыни : чудотворная икона Богородицы и Ее риза , а также пояс. П озднее праздник стала отмечать вся Восточная Церковь .

Христианские поэты составили подражания этому акафисту , а в российской традиции Православия такие гимны принято писать каждому святому , которого Церковь начинает прославлять . В рассказе А . П . Чехова « Святою ночью » можно встретить художественный рассказ о том , как люди сочиняли акафист Богородице . Подобные молитвы продолжили традицию жанра .

Великий акафист Богородице стал образцом хвалебной песни . Обычно хвалебную песню пишет акафистограф – православный поэт — христианин . Сейчас есть не только классические акафисты , которые мы могли встретить в древности , поэтому акафист стал отдельным особым жанром хвалебной песни Иисусу Христу , Богородице , святому , а иногда и церковному празднику .

В России акафист , особый вид молитвы , появился около 916 — го года . Первый русский гимн посвящался святому Сергию Радонежскому.

Во времена гонений на Церковь жанр торжественной молитвы был в расцвете. Именно в это время было написано много новых акафистов, потому что в пении акафиста не участвовал церковный хор, он читался келейно, без священника. Верующие могли молиться дома. Новые акафисты пишутся и сейчас. Существует около 1800 хвалебных песен на разных языках мира. Зачастую остаются неизвестными авторы музыки акафиста, так как многие распевы рождались в народе.

Акафист Пресвятой Богородице

Хвалебная песня Пресвятой Богородице , который называют « великим акафистом » и считают образцом хвалебной песни, состоит из 25 строф . Это — 13 кондаков и 12 икосов . Икосы принято начинать с греческих букв . Этот акафист поют в богослужебное последование Утрени . Текст акафиста содержится в нескольких книгах , но считается , что изначально он появился в Триоди Постной . Его поют только один раз в году . Субботу пятой седмицы Великого Поста именно поэтому называют « Похвала Богородице » или « Суббота акафиста «.

Существует около 30 различных редакций акафиста . В нашей стране широко известен не афонский вариант акафиста начала XIV столетия ( старца по имени Иоанн ), а киевская версия 1627 года . Эту версию молитвы составил архимандрит Плетенецкий ( Елисей ), автор перевода « Триоди постной » О том , что греческие гимны были известны еще отечественным монахам XV века , говорит книга « Канонник » Кирилла Белозерского , которая вышла в 1407 году .

В синксаре субботы 5 — ой седмицы Великого Поста отмечается , что праздник установлен в честь отступления захватчиков от Констинополя , которое свершилось по молитвам Пресвятой Богородицы . Жители Константинополя считали Богородицу своей заступницей . Но содержание и структура торжественного богослужения не привязано к тем или иным победам на военном поприще . Лейтмотив акафиста — это важные для верующих праздники Благовещение Пресвятой Богородицы и Воплощение Сына Божия .

Православная Церковь читает этот акафист для утверждения кающихся в надежде на Заступницу Небесную . Богородица избавляла людей от видимых врагов во времена императора Ираклия и верующие уповают на помощь в избавлении от врага невидимого , поэтому противоречия в истории создания акафиста Пресвятой Богородице и его современном понимании нет .

Структура Акафиста: Кондаки и икосы

Акафист обязательно состоит из кондаков и икосов . Это 25 песен , они соответствуют порядку букв греческого алфавита . Молитва состоит из тринадцати хвалебных песен , кондаков и двенадцати пространных песней , которые называют « икос «. Каждая группа произведений объясняет смысл праздника , которому посвящен акафист .

Икосы принято заканчивать на слове “ радуйся ” а кондаки на воспевании “ Аллилуйя ”, которое означает « хвалите Бога «. Икос , который читают после кондака обычно делят на две части . Читать икосы без кондаков не принято .

Акафист напоминает классический кондак по своему составу . Такие кондаки обязательно имеют двадцать строфы : двенадцать из них более краткие , с восхвалением « аллилуйя » и двенадцать длинных , которые соответствуют первому припеву кондака . Но , в отличие от кондака классического типа , акафист ставит перед собой, как первостепенную, задачу восхваления . От древних кондаков акафисты также отличают хайретизмы . Хайертизмы — это восхваления которые , начинаются со слова « Радуйся!» . Первое слово в краткой вводной фразе икоса — тоже « Радуйся «. Тринадцатый кондак читается три раза с обращением к тому , кому он посвящен , после него обязательно повторяется первый икос , затем опять читается первый кондак .

Акафист можно читать сразу после утреннего или вечернего правила . В этом случае начальные молитвы обычно не читают , можно читать акафист уже после чтения молитв до конечной молитвы « Достойно есть «. Чаще всего акафист читают келейно, когда человек остается наедине с Богом. И келейная и соборная молитва упоминаются в Библии. Но и при домашней молитве важно соблюдать богослужебный устав. Хвалебная песнь имеет четкую структуру, потому что даже в келейной молитве верующему, особенно тому, кто недавно пришел в Церковь, бывает тяжело сформулировать обращение к Господу. Многие обращаются к Богу и святым Его в житейских нуждах, но не каждое прошение угодно Богу и не каждая житейская просьба способствует спасению души. Поэтому существуют акафисты, посвященные житейским проблемам, с которыми сталкиваются верующие люди.

Какие акафисты читать в житейских нуждах

О защите в трудных ситуациях просят Пресвятую Богородицу. Читать акафист Пресвятой Богородице принято в субботу, на пятой неделе Великого поста.

Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы «Всецарица» читают родители за своих чад, находящихся в плену греховных страстей. По вере родителей, Господь помогает и чадам.

Акафист Архангелу Михаилу читают во всех житейских нуждах, но чаще всего христиане обращаются к Архангелу Михаилу при входе в новый дом.

Акафист Матроне Московской читают с молитвой об исцелении. Вера в чудесна святой Матроны Московской подтверждается многочисленными свидетельствами помощи по молитве.

Для исцеления больных и помощи страждущим читают акафист Святителю Спиридону, епископу Тримифунтскому

Акафист Иисусу Сладчайшему читается в воспоминание Страстей Спасителя и память Пресвятой Богородицы.

Акафист святой Великомученице Екатерине читают девушки, желающие вступить в брак.

Акафист святым Первоверховным Апостолам Петру и Павлу читают с просьбой об умножении веры.

Акафист Святителю Митрофану, Воронежскому Чудотворцу читают о жизненном устройстве детей.

Акафист святой Великомученице Анастасии Узорешительнице читают для освобождения от зависимостей и плена.

Акафист святому чудотворцу Иоанну Воину читают в поиске защиты от обидчиков.

Примечания:

Читать акафист советуют утром, до принятия пищи. Обычно это делается вслух, слова хвалебного пения верующий пропускает через свое сердце. Текст молитвы лучше запомнится, если читать его каждый день. Обращаться к Господу можно не только после утренней или вечерней молитвы, акафисты читают в любой момент, когда этого требует душа (Непрестанно молитесь — 1Фесс.5:17). По молитвам Богородице и святым не раз случались чудеса, а Господь посылал утешение страждущим. Пишется много новых акафистов, не все из них успели получить церковное благословение и являются каноническими текстами. Их рассматривает специально созданная богослужебная комиссия. Если такой акафист верующий хочет читать в домашней молитве, можно обратиться за благословением к своему духовнику.

Торжественные хвалебные песни читают и в благодарность Господу и святым, нашим заступникам на Небесах. Мы также собрали для вас небольшую видео-коллекцию акафистов и наши лучшие материалы о церковных гимнах.

Слушать акафисты:

Акафист святителю Митрофану Воронежскому: текст, для чего читают

Кондак 1
Страстей победителю, в броня чудес оболкшемуся, в скорбех скорому помощнику, у Господа велие дерзновение имущему, како не возопием:
Радуйся, Первопрестольниче Воронежский Митрофане, великий Чудотворче.

Икос 1
Земный Ангеле, небесный человече, вся земная забыв, весь в небесная вперився, еще во плоти сый, уже предстоял еси выну Престолу Славы Божией, ея же красоту ныне лицем к лицу созерцая, подвизаеши ны воспевати тебе:
Радуйся, земное отечество презревый.
Радуйся, небесное наследие получивый.
Радуйся, роду человеческому не приобщавыйся.
Радуйся, Божияго всыновления сподобивыйся.
Радуйся, о земном благородии вознебрегий.
Радуйся, Ангельскому совчинивыйся.
Радуйся, Первопрестольниче Воронежский Митрофане, великий Чудотворче.

Кондак 2
Жития привременнаго суету размышляя, добре уразумел еси, яко преходит образ мира сего, таже вечно пребывающаго взыскуя, отверглся еси мира и яже в нем сладких видением, научи нас, отче, очеса от суеты его отвратити, взывающе Богу: Аллилуйя.

Икос 2
Не можаше древле Авраам пребывати вкупе с присным своим Лотом, аще и любляше онаго, понеже пастуси их сваряхуся между собою, тако и ты, аще и не у возненавидел еси ближних твоих, обаче враждование пути Господня с путем мира сего разсмотряя, добре потщался еси изыти из дому отца твоего и от рода твоего, аще и в полудне жития своего, веровав, яко и последнии будут первыми, сего ради мы, сбытие онаго словесе на тебе видяще, не престанем ти взывающе:
Радуйся, Авраама подражателю, волю свою, яко Лота, в доме отца своего оставивый.
Радуйся, яко от Содома и Гоморры, от дел мира сего избегнувый.
Радуйся, не земная, но горняя возмудрствовавый.
Радуйся, Господа, а не труждающихся мамоне и грехами обремененных, послушавый.
Радуйся, аще и в полудне жития на делание спасения своего изшедый, но с первыми равныя части сподобивыйся.
Радуйся, временное на вечное пременивый.
Радуйся, Первопрестольниче Воронежский Митрофане, великий Чудотворче.

Читайте также:  Акафист и молитвы иконе Божией Матери «Целительница»: текст, для чего читают

Кондак 3
Избегл еси мира и славы его, но мир тебе искаше, и слава его в след тебе гоняшеся, видевше бо людие жития твоего доброту велию, не у восхотеша, да толик светильник под спудом обретается, подобаше бо тебе, на свещнице поставленну бывшу, горя и светя чистотою жития своего, научати и нас такожде делами воспевати Богу: Аллилуйя.

Икос 3
Сего ради на свещнице преподобнаго Макария Желтоводскаго поставлен быв, часте лицезрением святых мощей его насыщался, умом же Ангелоподобному житию его дивяся, распалился еси множаишим паче прежняго веры пламенем, хотя конечне оному соравнитися, приснопамятующе блаженство алчущих и жаждущих правды, мы же радующеся, яко насытился еси правды Христовы, молимтися: озари и нас светом оныя, вопиющих тебе сице:
Радуйся, алкавый хлеба небеснаго и хлебом нетления насытивыйся.
Радуйся, воды животныя жаждавый и водами чудес всех напаяющий.
Радуйся, мира оставлением мир к себе привлекий.
Радуйся, славы земныя отщетивыйся, ныне же небесною, вкупе же и земною, сияющий.
Радуйся, и под спудом уединения не утаивыйся.
Радуйся, яко поревновав житию преподобнаго Макария Желтоводскаго, ему соравнялся еси.
Радуйся, Первопрестольниче Воронежский Митрофане, великий Чудотворче.

Кондак 4
Молился еси, Святителю отче Митрофане, да поне на свещнице игуменства повелит ти Господь дожещи последний елей жития твоего, но не у изволися тако Ему, уже бо помаза тя десница Его на ин подвиг, Ея же промышлению дивящеся взываем: Аллилуйя.

Икос 4
Хотя же Господь Бог в сосуд избран Духу Своему Святому тя уготовати и славы велия паче иных сподобити, и самое поставление твое в сан Епископа, в нем же просияти подобаше тебе, устрой такожде славно, се бо позорище дивное сотворися видети, яко собором пятинадесяти Архипастырей в сан Епископа рукополагаем был еси, мы же то проречением настоящия твоея славы разумевая, таковаго смотрения о тебе Божияго таинство ублажающе, взываем ти:
Радуйся, малаго искавый и лишшее обретый.
Радуйся, яко и не у хотяй, сподобился еси сана Епископскаго.
Радуйся, яко поставление твое в он бысть позор Ангелом и человеком.
Радуйся, яко пятно десять Архипастырей — аки бы в память и честь пятнодесяти степеней, имиже Матерь Божия вниде во Святая Святых, — рукополагали тя.
Радуйся, яко то бяше, аки бы множайшия будущия твоея по Бозе ревности, и славы, и святыни прообразованием.
Радуйся, яко то славы, ныне тя венчающей, бяше истинным прореканием.
Радуйся, Первопрестольниче Воронежский Митрофане, великий Чудотворче.

Кондак 5
Радостию возрадовася дух мой, Святителю Митрофане, отче наш, зря, яко жениха, исходяща тя из чертога безславия твоего, тако славно уготованнаго претекати, яко исполин, путь Господень, како же не возопию Богу, тако о рабех Своих изволяющему: Аллилуйя.

Икос 5
Дивное воистинну и преславное видение является умным очесем души моея, егда назираю стезие, имиже поведе тя Господь ко имущему последи осенити тя величию, не ли и начало Епископскаго служения твоего такожде чудесно, якоже и врата, имиже введен был еси во оное, се бо едва рукоположен был во Епископа, уже и на соборе противу раскольницев обретаешися, таковаго о тебе смотрения Божияго чудо размышляюще, престанем ли, вопиюще ти, тако взывающе:
Радуйся, дивнаго Промысла Господня любимиче.
Радуйся, яко жених, истекий на престол Епископства.
Радуйся, яко на пути твоем одежда брачная чудес постлася ти под нозе твои.
Радуйся, яко Бог яве чрез то показоваше тя быти исполином Правоверия, яковым же и явился еси воистинну.
Радуйся, яко и ты ратовал еси противу зловерия Никиты распопа.
Радуйся, яко и тебе от Господа венец победы преславныя такожде исплетеся.
Радуйся, Первопрестольниче Воронежский Митрофане, великий Чудотворче.

Кондак 6
Светле востекше на небо Епископства, светлее потекл еси по оному, и не точию ни едино облако заблуждения не омрачи веры твоея, но паче ты, любве Божественныя огнем распален быв, лучами благоверия твоего пламенне изсушал еси блата расколов и неверия, водами погибели затоплявшия паству твою, сего ради сладце вопием Богу, нам тя даровавшему: Аллилуйя.

Икос 6
Аще нареку тя Николаем Мирликийским, аще Иоанном Златоустым, аше Амвросием Медиоланским, аще же и вторым Димитрием Ростовским, ничтоже пререку, о Святителю отче наш Митрофане, всем в ревности по Правоверию уподобився, духом бурным был еси раскольницем и неверующим, яко прах перстный возметая былие басней их лжеучительства, сего ради вопием ти:
Радуйся, солнце Православия, тьму безбожия разгоняющее.
Радуйся, каменю веры, устремлениями ересей не разбиваемый.
Радуйся, громе небесный Силы Господней, силу диаволю сокрушающий.
Радуйся, тьма небесная, огнь нечестия помрачающая.
Радуйся, молние Божественная, противящихся истине поражающая.
Радуйся, глас хлада тонка, обиталище Насадителя веры.
Радуйся, Первопрестольниче Воронежский Митрофане, великий Чудотворче.

Кондак 7
Слава тебе, слава, Святителю отче наш Митрофане, славою Бога Вышняго присно насыщающемуся, ревностию бо поревнова дух твой в житии земном о Господе Вседержителе, научи и ны взывати Ему: Аллилуйя.

Икос 7
Увы мне! Святителю отче Митрофане, воспевати тя дерзнувшему, се бо недоумеваю, что уже более возглаголати; не Илию ли Фесфитянина зрим в тебе, идолы языческих богов опровергающаго, тем же любовию услыши ны, смиренно восклицающих ти:
Радуйся, Бога Единаго проповедниче.
Радуйся, Бога Истиннаго служителю.
Радуйся, и тени многобожия гонителю.
Радуйся, идолов сокрушителю.
Радуйся, Царя Небеснаго верный рабе.
Радуйся, от Него ныне возвеличенный.
Радуйся, Первопрестольниче Воронежский Митрофане, великий Чудотворче.

Кондак 8
Украси тя воистинну добротою всех плодов Духа Своего Святаго, Краснейший паче всех сынов человеческих Господь Иисус Христос, яко служил еси Ему духом и истиною, тем же быв всем вся, да вся приобрящеши Богови, буди и нас научающим, како достойно воспевати Ему: Аллилуия.

Икос 8
Похваляем, Святителю Божий, великое любомудрие твое, научающее нас, како воздавати всем должное, и показующее, яко не точию со страхом и трепетом подобает волю Царей земных исполняти, аще оная воле Божией не противна, но како и всем имуществом нашим служити им подобает, тем же разуму твоему дивящеся, величаем тя:
Радуйся, властем противляющихся обличителю.
Радуйся, властем повиноватися ревностный учителю.
Радуйся, како кесарево кесареви воздавати научивый ны.
Радуйся, Господа, повелевающаго нам быти рабами и слугами всех, аще хотим во Царствии Его первенство получити, послушавый.
Радуйся, Царю земному покорением Бога Небеснаго в теле своем прославивый.
Радуйся, Царем земным своим ублаженный.
Радуйся, Первопрестольниче Воронежский Митрофане, великий Чудотворче.

Кондак 9
Не был еси медию звенящею, ни кимвалом бряцающим, Святителю отче Митрофане, день и ночь поучаясь в законе Господни, но сотворился еси, по словеси Давидову, древом плодоносным, при исходищах вод слезных раскаяния насажденным, произрастил бо еси во время благопотребно во днех жития твоего на земли плоды христианскаго прозябения, от них же и мы насыщающеся, молимтися: настави ны возопити слезами покаяния Богу: Аллилуия.

Икос 9
Христу последуя, имел еси уши и услышал новую заповедь: любите враги ваша, добро творите ненавидящим вас, добре уразумев, яко милости хощет, а не жертвы, никого же от послуживших тебе похулил еси, добр сый, всех добрыми нарицаеши, трудолюбив и рачителен в пользу Церкви Божией, всех таковыми же быти извествуеши, всех прощаеши, прося у всех прощения, нестяжателен сый, молиши, да не истязуют по смерти твоей ни злата, ни сребра, ни меди, их же в персть вменяя, потщался еси еще во днех времяннаго жития в сокровищницы вечныя сокрывати, сего ради и мы, зря, яко весь во Христа облеклся еси, молимтися: научи ны последовати житию твоему, воспевающих тебе:
Радуйся, истый Христу последователю.
Радуйся, возлюбивый враги твоя, добро сотворивый ненавидящим тя.
Радуйся, да и тебе твоя отпустятся, всем коемуждо своя отпустивый прегрешения.
Радуйся, никого же от послуживших тебе ни о чем же похуливый.
Радуйся, ни злата, ни сребра, ни меди при поясе не стяжавый.
Радуйся, во Христа на земли облекавыйся, яко ныне со Христом водворяешися.
Радуйся, Первопрестольниче Воронежский Митрофане, великий Чудотворче.

Кондак 10
Ублажаем тя, Святителю отче Митрофане, яко не точию в совершенную меру исполнения Христова достигл еси, но и телесную меру возраста человеческаго превозшед, осмидесяти бо лет бывши, блаженне уснул еси о Господе, избегше труда и болезни, за тем, по слову Давидову, последовати имевших, такоже преложи тя Бог, видев, яко много потрудился еси, боряся со страстьми, ратуя на враги церковныя, зело бо прилежал еси о спасении вверенных тебе от Господа душ, тем же научи ны, житию твоему последующе, непрестанно возсылати Господу: Аллилуия.

Икос 10
Яково бе житие твое, славою деяний чудесных, аки цветами, испещренное, такова бысть и кончина твоя, ублажая бо тя, Царь, в житии твоем святостию подвигов твоих привязан быв к тебе, поспеши сам ко погребению твоему, и толикою честию почтя тя, яко и святое тело твое изволи нести сам на Царских рамех своих до самыя опочивальницы, последним же лобзанием лобзая тя, не возможе воздержати уст своих, от избытка сердца возглаголавших, яко не остася у него подобнаго тебе святаго старца, како же мы, ныне святыя мощи твоя лобызающе, умолчим восписовати тебе:
Радуйся, в совершенную меру возраста исполнения Христова оболкшийся.
Радуйся, и человеческаго жития в меру совершенную пришедый.
Радуйся, славно в житии подвизавыйся.
Радуйся, славнейшаго погребения сподобивыйся, Царем на рамех до усыпальницы понесенный.
Радуйся, устами Царя земнаго в святости абие свидетельствованный.
Радуйся паче, яко и Небесный Царь нетленною славою осиявает тя ныне.
Радуйся, Первопрестольниче Воронежский Митрофане, великий Чудотворче.

Кондак 11
Добре свершив течение, блаженне уснув о Господе, уже сто тридесять лет царствуеши над тлением, научи и нас, к святым мощем твоим притекающих, над страстьми обладающими нас воцаритися, да поне отныне нерастлением душевным возопием Богу: Аллилуия.

Икос 11
Дивлюся, чту и ублажаю смиренномудренное завещание твое не облекати тя во архиерейския одежды, но положити во схимонашеских, якоже полагахуся и древле телеса святых Архиереев и Алексия, святаго Митрополита и дара чудотворения сподобившагося, не Дух ли Божий Всеведущий твоими устнами аки бы проглаголати изволи настоящее твое прославление, мы же и чудо то, и смирения твоего глубину размышляюще, вопием ти:
Радуйся, глубино смирения.
Радуйся, на верх славы превознесенный.
Радуйся, еще в житии земном Духа Святаго обиталищем сотворивыйся.
Радуйся, точию схимонашеских одежд желавый.
Радуйся, Митрополиту Алексию подражавый и тогожде дара чудотворений сподобивыйся.
Радуйся, точию малыя отрады душе твоей желавый и ныне радостию неизреченною насыщаемый.
Радуйся, Первопрестольниче Воронежский Митрофане, великий Чудотворче.

Кондак 12
Оставил еси телом паству твою, душею же никогда не изволял отлучатися оныя, выну о спасении ея моляся ко Господу, ныне же изнесенным бывшим мощем твоим из усыпальницы и явлениями твоими мнозем верующим то извествуеши, мы же, за твое о нас промышление тебе благодарствующе, молимтися: научи ны всегда возсылати за то Господеви: Аллилуия.

Икос 12
Мнозем являлся еси во снех и видениих, Святителю отче наш Митрофане, иных ко исканию от тебе помощи возбуждая, иным же некия тайны, яковии тебе изволяхуся, открывая, иным же и язык на время связуя, подобно Архангелу Гавриилу, Престолу Вышняго предстоящему; приводиши ны в недоумение, киим измерением славу твою измерити, сего ради смиренно молим тя, помяни ны в молитвах твоих, усердно вопиющих тебе:
Радуйся, Вертограда небеснаго жителю.
Радуйся, Эдема пренебеснаго наследниче.
Радуйся, Иерусалима Горняго гражданине.
Радуйся, паче солнца славою немерцающею осияваемый.
Радуйся, Гавриила подражателю, радость спасения, и времяннаго, и вечнаго всем прибегающим к тебе благовествующий присно и неотложно вскоре подавающий.
Радуйся, яко радость твоя во веки от тебе не отъимется.
Радуйся, Первопрестольниче Воронежский Митрофане, великий Чудотворче.

Кондак 13
Малаго сего моления нашего, о Угодниче Божий, якоже двух лепт вдовичих не презри, молися ко Господу, да здравие и живот телесем, паче же душам нашим подаст, на Страшнем же Судити Своем одесную Себе стати сподобит, да во оном некончаемом веце и мы с тобою улучим непрестанно воспевати Ему: Аллилуия.
Сей кондак глаголи трижды, а потом Икос 1: Земный Ангеле, небесный человече: и кондак 1: Страстей победителю:

МОЛИТВА СВЯТИТЕЛЮ И ЧУДОТВОРЦУ МИТРОФАНУ
О святый Угодниче Божий, Первопрестольниче и великий Чудотворче Воронежский Митрофане! О чем помолимся к тебе, и проповеднику покаяния нашего, и свидетелю, яко не у отвратися еще от нас десница Божия, готовая помиловати ны, о чемжде помолимся тебе, о Угодниче Божий! и неусыпный о нас к Нему ходатаю, не вемы, аще дух, ходатайствуяй за ны воздыханьми неизглаголанными, не наставит ны.
О чемжде помолимся? увы нам! увы нам, отвсюду бо сретоша нас злая, телесне болезни сляцают, душевне бури страстей погубляют, одесную мир, глаголяй: благоже, благоже, истощайте их до оснований, ошуию диавол, яко лев рыкаяй, некий поглотити ны. О тесноты! о скорби! камо убежим, душе моя, камо скрыемся от толиких бед? Аще взыдем на небо, тамо Бог, Ему же не веровахом, Его же онеправдовахом; аще снидем во ад, тамо муки вечныя, имже аще и не веруем, но, огня их мысленно касающеся, трепещем; аще бо вселимся в последних моря, но, увы нам, и тамо правосудная рука Его обрящет ны, и карающая десница Его излиет на главы наша фиал ярости небесныя! К кому же прибегнем мы, в таковей беде сущии? аще не к тебе, Пастырю доброму, не точию в житии земном душу свою за паству полагавшему, но и ныне не престающему, телом зде пребывая, духом же Пресвятей Троице предстоя, спасение наше строити, тебе бо дадеся от Господа благодать молитися за ны. Ты бо и во днех жития твоего и творил, и учил вверенную тебе паству ходити во всех заповедех Господних безпорочно. Помози же нам ныне, да вся стропотная наша в пути гладкая обратятся, царствующие же грады, град сей, храм сей и всех, в православной вере сущих, во всяком благоденствии, любви, мире и тишине всегда сохраняй, ко Господу же молися, да огнем любви Своея Божественныя распалит горящий угль ревности по Бозе в сердце Благовернейшаго Императора нашего Николая Павловича, Им же Самим священнотайне, яко в сердце помазанника Своего вложенный в Него, да возсияет Он нам обновителем попраннаго нечестиями нашими благоверия святых праотцев наших, да тако Имя Его, в книгу живота вечнаго вписанное, и на земли паче прежняго превознесется, и на небесех во веки веков восхвалится, о нас же молися, да всем сердцем, глубины нечестия нашего ужасившеся, обратимся всею душею ко древнему христианскому благочестию и поне отныне приложим Благочестивейшему Государю нашему в боголюбезном сем подвизе всеми силами помоществовати, да тако от вечныя погибели избавившеся, и земное отечество наше превыше всех царств вознесем, Ему же вси Царие земстии поклонятся, зане Царя Царствующих позна и возлюбив, приложися Ему в Небесном же, некончаемом, присно взыскуемом Царствии Божии, да удостоимся и мы с тобою выну насыщатися Славою Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, Ему же со Безначальным Его Огнем и Всесвятым и Благим и Животворящим Его Духом, вкупе и со Пречистою и Преблагословенною Владычицею нашею Приснодевою Мариею Богородицею, Единою по Бозе Всемогущею, буди всякая слава, честь, и держава, и поклонение от всех родов земных, и небесных, и преисподних во веки веков. Аминь.

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси АЛЕКСИЯ II
Редакционная коллегия серии: игумен Петр (Пиголь), иерей Георгий Павлович, Степашкин ВА, Шкатов М.Е.
Рецензент игумен Петр (Пиголь)
Редактор Астафьева Г.П.
Издатели благодарят за неоценимую помощь в издании данной книги рабов Божиих Алексея и Галину
“Отчий дом”, Москва, 2005

Взято из текста полной службы с акафистом. Автор Н. А. Мотовилов:
“сия полная Служба с Акафистом Святителю и Чудотворцу Митрофану сочинена мною нижеподписавшимся в 1832м году в октябре месяце, а переписана на бело в сем виде с 20го по 23е числы Ноября Месяца 1854го года после посещения меня во сне почившим в Бозе Блаженныя памяти Архиепископом Воронежским и Задонским Антонием моею собственною рукою на тридцати трех полулистах и сего 1857года в 16 день Августа приложена к описанию болезней моих и вторичнаго исцеления моего дарованнаго мне молитвами Антония Архиепископа Воронежскаго и Задонскаго в ночь на 1-е Октября 1832 и на память Покрова Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы в Воронеже. Во удостоверение чего с приложением имянной печати моей и подписуюсь Почетный Смотритель Корсунскаго Уезднаго Училища и Кандидат в должность Симбирскаго Совестнаго Судьи Титулярный Советник — имеющий медали за отечественныя войны 1812 и настоящей Компании 1853, 1854, 1855, 1856. Годов и всемилостивейше жалованный брилиантовый перстень с вензелевым изображением всеавгустейшаго Имяни в Бозе почившаго Государя Императора Николая I-го Павловича Николай Александров сын Мотовилов”.

Читайте также:  Молитва и акафист иконе Божией Матери «Неупиваемая Чаша»: текст, для чего читают

Акафист Митрофану Воронежскому

Православный акафист — это хвалебное песнопение любому святому, Всевышнему или Богоматери. Очень часто люди читают акафист Митрофану Воронежскому, не зная правил рекомендованного чтения. Священнослужители говорят, что с одной стороны не важно, как произносить данный вид прошения, главное, чтобы верующий старался как можно чаще обращаться к святым. Но с другой стороны от правильного чтения зависит то насколько быстро будет услышано обращение. Поэтому для скорейшего достижения той или иной цели все же лучше использовать конкретные рекомендации.

В каких случаях читают акафист святому

Митрофан Воронежский является достаточно почитаемым святым в православии. К нему обращаются в разных житейских ситуациях. Но чаще всего к нему возносят молитвы, и читают тропари и акафисты в следующих случаях:

  • просят о помощи в разных делах и начинаниях;
  • молят о помощи в зачатии ребенка и правильном его воспитании в дальнейшем;
  • обращаются с просьбой о помощи в избавлении от тяжких недугов;
  • просят помощи в поиске хорошей работы.

К святому можно обращаться с помощью молитвы. Но как уже упоминалось выше, акафист усиливает действие прошения.

Рекомендации по чтению

Акафист свт. Митрофану Воронежскому, текст которого можно найти в молитвослове, следует читать регулярно на протяжении длительно периода времени. Перед теми как верующий начнет его чтение обязательно следует посетить храм и попросить священнослужителя благословение. Также перед чтением нужно обязательно произносить молитву «Отче Наш» три раза и только после этого можно начинать чтение самого акафиста.

Не лишним будет приобрести в иконной лавке образ святого. Старайтесь все прошения произносить перед святым образом. При этом важно, чтобы перед ним стояла зажженная свеча. Верьте в чудеса и помощь, которую может оказать святой и Бог. И тогда она обязательно будет послана.

Избранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, многоцелебный источниче и молитвенниче о душах наших, святителю отче Митрофане, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи зовущих:

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Икос 1

Ангел земный и человек небесный был еси, святителю отче Митрофане: вперив бо ум в Божественная, временная и земная пренебрегл еси, темже и вселися в тя Пресвятый Дух, Егоже благодатию светло украшен еси. Сего ради тебе, на Небеси и на земли прославленному, вопием сице:

Радуйся, яко чистотою и святынею Ангелом уподобился еси; радуйся, яко постом и бдением безстрастия достигл еси.

Радуйся, светильниче Божественнаго света; радуйся, молитв благовонное кадило.

Радуйся, верных непреложное утверждение; радуйся, неверных богомудренное обличение.

Радуйся, христиан непостыдное прибежище; радуйся, благочестия стено необоримая.

Радуйся, крепкое кормило Церкве Христовы; радуйся, непоколебимый столпе Православия.

Радуйся, апостольских преданий верный хранителю; радуйся, Таин Божиих истинный строителю.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 2

Видяще от святых мощей твоих приснотекущий источник исцелений, благоговения и радости исполнени, благодарим Бога, дивно прославляющаго святыя Своя, вопиюще Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разумом, просвещенным свыше, вразумляя заблуждших, поборник был еси истинныя Христовы Церкве, егда в царствующем граде Москве суемудреннии лжеучителие на соборе святительском отверзоша нечестивая уста своя на ея хуление. Мы же от мысленных волков избавльшеся, верно взываем ти:

Радуйся, цевнице Духа Святаго, бряцающая славу Божию во спасение человеком; радуйся, громе, сокрушаяй еретическое злочестие.

Радуйся, молние, попаляющая плевелы неверия; радуйся, ясное зерцало апостольских преданий.

Радуйся, немолчный благовестниче велений Христовых; радуйся, верный наставниче богомудрия.

Радуйся, монашествующих славо; радуйся, архиереев божественное удобрение.

Радуйся, златозарное светило, просвещающее землю Русскую; радуйся, надежный ходатаю нам Царствия Небеснаго.

Радуйся, яко твоим к Богу молением от ада свобождаемся; радуйся, яко твоим предстательством райския жизни сподобляемся.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 3

Силе Вышняго чудодействующей, никтоже притекаяй к тебе, преблаженне отче, отходит тощь: недугующим бо явился еси исцеление, слепым прозрение, хромым утверждение, и вси благовернии людие, скораго тя помощника стяжавше, радостно Богу воспевают: Аллилуиа.

Икос 3

Имеяй в сердце своем огнь любве Божественныя, спасения ради душ человеческих пастырски подвизался еси, богомудре, противу козней диавольских и победительным оружием креста разсекал еси сети лукаваго, яко паучину. Темже приими от нас песнь сию:

Радуйся, рабе Божий, благий и верный; радуйся, достойный делателю вертограда Христова.

Радуйся, учителю смирения и целомудрия; радуйся, образе кротости и послушания.

Радуйся, мужу желаний; радуйся, проповедниче чудес Божиих.

Радуйся, наставниче дел добрых; радуйся, твердое ограждение Христовы Церкве.

Радуйся, огневидный столпе, наставляяй на путь спасения; радуйся, светозарный светильниче, верныя просвещаяй.

Радуйся, неизчерпаемый сосуде благодати Христовы; радуйся, чистое приятелище Духа Святаго.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 4

Бурю мирскаго жития и тяжелоносныя страстей волны прешед, обрел еси тихое пристанище и, в пустыню вселився, неленостно поработал еси Христу во мнозе долготерпении. Отнюдуже руководил еси в Царствие Божие и духовная чада своя, научив их едиными усты и единым сердцем пети Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаще дивныя о Бозе труды твоя, святителю отче Митрофане, прихождаху к тебе издалеча жаждущии глаголов живота вечнаго: понеже ты учил и творил еси, наставлял словом и житием своим. Сего ради любовию вопием ти:

Радуйся, апостолов преемниче; радуйся, святителей сопрестольниче.

Радуйся, преподобных собеседниче; радуйся, праведных украшение.

Радуйся, венче воздержания; радуйся, благосеннолиственное древо, потоками райскими воспитанное.

Радуйся, безпомощных спасительное призрение; радуйся, цвете нетления.

Радуйся, яко отчуждением временных благ стяжал еси блаженство нищеты духовныя; радуйся, яко самовольным обнищанием обрел еси сокровище благ вечных.

Радуйся, яко во глубину смирения приникл еси; радуйся, яко на высоту безстрастия возшел еси.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 5

Боготечней звезде, путеводившей древле волхвов к праведному Солнцу, подобен был еси, всехвальне отче, сам восходя благодатию Божиею от силы в силу, и приводя с собою ко Христу Богу всех ищущих спасения. Темже и мы, немерцающим сиянием славы твоея озаряеми, согласно вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше в тебе воронежстии людие перваго архипастыря, яко Ангела, знамение небесныя благодати носяща, возрадовашася радостию неизглаголанною: ты же, добре внимая себе и всему стаду, в немже тя Дух Святый постави епископа, пасл еси усердно Церковь Господа и Бога, яко слово воздати хотя. Сего ради ублажаем тя, отче Митрофане, зовуще:

Радуйся, человече Божий, преподобием, аки поясом златым, препоясанный; радуйся, друже Христов, святительством, аки бисером драгим, преукрашенный.

Радуйся, воине Христов непобедимый; радуйся, страже дома Божия неусыпный.

Радуйся, восхождения в сердце своем к Небеси положивый; радуйся, словесныя овцы Христовы на живоносных пажитях воспитавый.

Радуйся, яко не попустил еси душетленному зверю расхитити стадо твое; радуйся, яко от Небеснаго Пастыреначальника праведное воздаяние приял еси.

Радуйся, возлюбивый благолепие дому Божия; радуйся, в самом себе храм Триипостасному Божеству уготовавый.

Радуйся, яко во умерщвленном телеси ризою нетления одеян еси; радуйся, яко из гроба зарею безсмертия нас осияваеши.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 6

Словес евангельских, еже не скрывати себе сокровища на земли, верный блюститель показался еси, всеблаженне Митрофане, егда достояние свое мудре расточил еси, снабдевая убогих и пособствуя благоверному императору Петру в сооружении кораблей на побеждение неверных агарян, не ведущих пети: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия царству православному благотворный свет великих добродетелей твоих, святителю отче Митрофане, о нихже благодаряще Отца Небеснаго, к тебе яко к присному о нас молитвеннику, взываем сице:

Радуйся, наставниче целомудрия; радуйся, смирения Христова истинный подражателю.

Радуйся, олтаря Господня благоговейный служителю; радуйся, святителей украшение.

Радуйся, иноческаго равноангельнаго жития ревнителю; радуйся, безмолвия древних богоносных отец подражателю.

Радуйся, милости струе неизсякаемая; радуйся, благоутробия хранилище неоскудное.

Радуйся, сирых благонадежное пристанище; радуйся, вдовиц скорое заступление.

Радуйся, множество душ уневестивый Христу; радуйся, купно с ними пребываяй в радости Господа твоего.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 7

Хотящу некогда благоверному императору Петру беседовати с тобою, призван был еси во двор царский; егда же внезапу узрел окрест его изваяния языческая, абие возвратился еси вспять, не убоявся прещения царева, и готов был еси душу свою положити паче, неже растлити мысленныя очи сердца своего неподобным видением, научая верных единому живому Богу пети: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго тя по благочестии ревнителя познав благоверный царь и, видя небоязненное твое на смерть изволение, повеле суетная изваяния низринути. Мы же святому дерзновению твоему чудящеся, вопием:

Радуйся, непреклонный исповедниче Православия; радуйся, ревностный защитниче благочестия.

Радуйся, священнотаинниче благодати; радуйся, велегласный проповедниче покаяния.

Радуйся, апостолов немолчная уста; радуйся, Церкве непоколебимый столпе.

Радуйся, пастырю добрый; радуйся, яко непричастен явился еси лицеприятию.

Радуйся, яко истину не обинуяся свидетельствовал еси; радуйся, яко твоим пособием сокрушаются козни вражия.

Радуйся, яко всем верным воспоминание твое пресладко; радуйся, яко всей Церкви Христовой имя твое пречестно.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 8

Странное и преславное чудо благодати небесныя является ныне во очию всех верных: долготерпеливый и многомилостивый Господь не прогневался на ны до конца за беззакония наша, но, помянув щедроты Своя, дарова нам тебе, досточудне отче, заступника изрядна, тако вознесе рог спасения нашего, да выну поем Ему: Аллилуиа.

Икос 8

Весь еси в вышних, но и нижних не оставляеши, святителю отче Митрофане, присно со Христом царствуеши, и о нас грешных молитвы к Нему возсылаеши: не точию бо припадающих к цельбоносным мощем твоим, но и далече отстоящих, призывающих же всечестное имя твое, предстательством твоим соблюдаеши от всякаго зла. Темже во умилении зовем ти:

Радуйся, прибежище наше во всех скорбех; радуйся, скорый помощниче всех в бедах сущих.

Радуйся, целителю болезней душевных вкупе и телесных; радуйся, на невидимые враги наша сильный поборниче.

Радуйся, посетителю в немощи лежащих; радуйся, утешителю в бедах сущих.

Радуйся, яко тобою престает рыдание; радуйся, яко тобою подается радость.

Радуйся, яко Христу доблественно последовал еси; радуйся, яко Сладчайшему Иисусу до конца послужил еси.

Радуйся, яко наслаждаешися лицезрения Божия; радуйся, яко сподобился еси зрети невечерний день Царствия Его.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 9

Всякия скорби и труды доблественно претерпел еси, шествуя по пути спасения до маститыя старости, облечен во всеоружие Божие, во плоти аки безплотен, умерщвляя страсти и сокрушая наветы миродержителя тьмы века сего. Темже Небесным сопричислен силам, купно с ними воспеваеши Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии недоумеют изобразити обилия любве твоея, еюже, отходя к Творцу, преисполнен был еси к чадом твоим о Господе: восхотев бо и по отшествии своем присно поучати их, яко живый, завещал еси им вся потребная ко спасению. Сего ради из глубины сердец вопием ти:

Радуйся, благочестно течение скончавый; радуйся, веру соблюдый всецелу.

Радуйся, оружием благоволения Божия венчанный на земли; радуйся, венцем нетления украшенный на Небеси.

Радуйся, долу величием чудес блистающий; радуйся, горе лучами Трисолнечнаго Света осияваемый.

Радуйся, яко в пресветлых райских обителех вселяешися; радуйся, яко лицем к лицу Божественнаго света причащаешися.

Радуйся, яко с небесных высот на мольбы наша призираеши; радуйся, яко в сониих и видениих во благо нам являешися.

Радуйся, яко молитвами твоими от вечныя смерти свобождаемся; радуйся, яко предстательством твоим безконечныя жизни сподобляемся.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 10

Иже всем человеком хотяй спастися и в разум истины приити, Господь и Бог наш Иисус Христос явил нам нетленное тело твое на земли, яко живоносную купель, врачующую всяку болезнь и всяку язю в людех. Темже благодарственно вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси спасения прибегающим к тебе, святителю Митрофане, и в бываемых от тебе знамениих, исповедающих величие Божие. Сего ради, ущедрени твоим чудодейственным о нас ко Христу Богу ходатайством, вопием ти:

Радуйся, царей благочестивых поборниче; радуйся, архиереев православных укрепление.

Радуйся, царства православнаго защитниче; радуйся, Церкви святей утверждение.

Радуйся, прежде смерти умертвивый плоть свою; радуйся, предвкусивый жизнь вечную, прежде внития в селения райская.

Радуйся, умерый миру прежде кончины твоея; радуйся, воскресый духом во Христе, прежде успения твоего.

Радуйся, яко от обители земныя во Обитель Небесную преселился еси; радуйся, яко от Обители Небесныя во обители земныя благотворя нисходиши.

Радуйся, яко и по отшествии твоем с нами пребываеши; радуйся, яко и по умертвии твоем умерщвленныя грехми души молитвами твоими оживляеши.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 11

Пение, приносимое ныне, аще бы и превыше человеческаго было, не довлело бы к славословию Бога, даровавшаго тебе благодать исцелений. Сего ради недоумеюще благохвалити его по достоянию, смиренномудренно вопием: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательна светильника, просвещающаго души наша верою, видим тебе, преблаженне отче, пред Престолом Божиим стояща, и твоим блистанием озаряеми, зовем ти таковая:

Радуйся, пастырю предивный; радуйся, учителю премудрый.

Радуйся, столпе веры непоколебимый; радуйся, насадителю благих.

Радуйся, чистоты селение; радуйся, печальных утешение.

Радуйся, сирых питателю; радуйся, обидимых предстателю.

Радуйся, премудрости Божия приятелище; радуйся, источниче неизчерпаемыя благодати исцелений.

Радуйся, провозвестниче Божественных велений; радуйся, сокровище милосердия Божия неистощимое.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 12

Благодать, свыше ти данную познавше, благоговейно лобызаем святолепное изображение всечестнаго лица твоего, еже благоволил еси дивно явити нам. Темже благодарственно вопием Христу Богу нашему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще твое к Богу отшествие, святителю Митрофане, почитаем священную память твою, величаем ревность по Бозе, хвалим долготерпение, славим незлобие и ублажаем кончину твою: на смертнем бо одре возлежа, желанием возжелал облещися в великий ангельский образ, наречен был Макарием, блаженства тезоименитым, блажен быв воистину, яко Царствие Небесное наследовал еси. Темже молящеся усердно, о еже сподобитися и нам неосужденно предстати на Страшное судище Христово, взываем ти:

Радуйся, у Престола Божия теплый о нас предстателю; радуйся, мужу желаний, прославивший Бога в телеси и в души своей.

Радуйся, добропобедный воине Царя Небеснаго; радуйся, вождю премудрый ратующим противу сил адовых.

Радуйся, яко с горящим светильником сретил еси Христа; радуйся, яко от Него благодать исцелений приял еси.

Радуйся, яко благоволением Пресвятыя Богородицы возвеличен еси; радуйся, яко во светлостех святых пребываеши.

Радуйся, яко со пророки и апостолы ликовствуеши; радуйся, яко со святители и мученики прославлен еси.

Радуйся, яко с преподобными и праведными веселишися; радуйся, яко со всеми избранными Божиими присно торжествуеши.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 13

О великий и пречудный отче Митрофане, приими благоутробно сие малое моление наше, и твоим благоприятным ходатайством избави нас от всех враг видимых и невидимых, от всякия напасти и скорби, от напрасныя смерти и будущия муки, да сподобимся с тобою и со всеми святыми во веки воспевати Богу Спасителю нашему: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак)

Икос 1

Ангел земный и человек небесный был еси, святителю отче Митрофане: вперив бо ум в Божественная, временная и земная пренебрегл еси, темже и вселися в тя Пресвятый Дух, Егоже благодатию светло украшен еси. Сего ради тебе, на Небеси и на земли прославленному, вопием сице:

Радуйся, яко чистотою и святынею Ангелом уподобился еси; радуйся, яко постом и бдением безстрастия достигл еси.

Радуйся, светильниче Божественнаго света; радуйся, молитв благовонное кадило.

Радуйся, верных непреложное утверждение; радуйся, неверных богомудренное обличение.

Радуйся, христиан непостыдное прибежище; радуйся, благочестия стено необоримая.

Радуйся, крепкое кормило Церкве Христовы; радуйся, непоколебимый столпе Православия.

Радуйся, апостольских преданий верный хранителю; радуйся, Таин Божиих истинный строителю.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 1

Избранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, многоцелебный источниче и молитвенниче о душах наших, святителю отче Митрофане, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи зовущих:

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Смотрите еще и видео с акафистом святителю Митрофану:

Ссылка на основную публикацию