Акафист святителю Григорию Чудотворцу, епископу Неокесарийскому: текст, для чего читают

Молитвы Свт Григорию Неокесарийскому

ПОСТОЯННОЕ МЕСТО ПУБЛИКАЦИИ:
СБОРНИК “МНОГО МЫ ВСТРЕЧАЕМ ЧИСТОТЫ!”

МОЛИТВЫ СВЯТИТЕЛЮ ЧУДОТВОРЦУ ГРИГОРИЮ НЕОКЕСАРИЙСКОМУ.

Святитель Григо;рий Чудотворец, епископ Неокесарийский
ДЕНЬ ПАМЯТИ
30 ноября

ЖИТИЕ
Свя­ти­тель Гри­го­рий ро­дил­ся в г. Неоке­са­рии (се­вер Ма­лой Азии). В юно­сти он учил­ся в Алек­сан­дрии у зна­ме­ни­то­го учи­те­ля, пре­сви­те­ра Ори­ге­на. Вер­нув­шись в Неоке­са­рию, Гри­го­рий уда­лил­ся в пу­сты­ню, где в по­сте и мо­лит­ве стя­жал вы­со­кое ду­хов­ное со­вер­шен­ство и да­ры про­зор­ли­во­сти и про­ро­че­ства. Епи­скоп Фе­дим из кап­па­до­кий­ско­го го­ро­да Ама­сии, узнав о св. Гри­го­рии, ре­шил по­ста­вить его епи­ско­пом в Неоке­са­рии. Пе­ред хи­ро­то­ни­ей свя­той Гри­го­рий уси­лен­но мо­лил­ся, про­ся Бо­га и Бо­жию Ма­терь от­крыть ему ис­тин­ный об­раз по­кло­не­ния Свя­той Тро­и­це. Во вре­мя мо­лит­вы ему яви­лась Пре­чи­стая Де­ва Ма­рия с апо­сто­лом Иоан­ном Бо­го­сло­вом, ко­то­рый на­учил свя­то­го, как до­стой­но сле­ду­ет ис­по­ве­до­вать тай­ну Пре­свя­той Тро­и­цы. Свя­той Гри­го­рий за­пи­сал все, что от­крыл ему Иоанн Бо­го­слов. На этом ве­ли­ком Бо­же­ствен­ном От­кро­ве­нии бы­ло ос­но­ва­но уче­ние о свя­той Тро­и­це, впо­след­ствии раз­ви­тое от­ца­ми Церк­ви – Ва­си­ли­ем Ве­ли­ким, Гри­го­ри­ем Бо­го­сло­вом, Гри­го­ри­ем Нис­ским.

Скон­чал­ся око­ло 266–270 г.

См. также: «Житие святого отца нашего Григория чудотворца, епископа Неокесарийского» в изложении свт. Димитрия Ростовского.

ТВОРЕНИЯ В БИБЛИОТЕКЕ
Благодарственная речь Оригену
Переложение Екклезиаста
Изложение веры
Канонические правила Православной Церкви с толкованиями. Правила святых отцов – Каноническое послание святаго Григория Неокесарийскаго 262 г.
Подробное изложение веры
Смотреть все труды в библиотеке ;

ТРУДЫ О СВЯТОМ В БИБЛИОТЕКЕ
Житие святого отца нашего Григория чудотворца, епископа Неокесарийского (святитель Димитрий Ростовский)
Повесть о славных деяниях блаженного Григория, епископа Неокесарийского
Святой Григорий Чудотворец, епископ Неокесарийский. Его жизнь, творения и богословие (Николай Иванович Сагарда)
Слово о жизни святого Григория Чудотворца (святитель Григорий Нисский)
БОГОСЛУЖЕНИЯ
Минея. 17-е ноября. Иже во святых отца нашего Григория епископа, Неокесарийскаго чудотворца
МОЛИТВЫ
Тропарь святителю Григорию Чудотворцу, епископу Неокесарийскому, , глас 8
В моли;твах бо;дрствуя, чуде;с де;ланьми претерпева;я,/ тезоиме;ние стяжа;л еси; исправле;ния,/ но моли;ся Христу; Бо;гу, о;тче Григо;рие,/ просвети;ти ду;ши на;ша,// да не когда; у;снем в смерть.

Перевод: В молитвах бодрствуя (от греч. ;;;;;;;; – бодрствую) и чудеса творя, ты стал именоваться по делам своим. Но молись Христу Богу, отче Григорий, просветить души наши, да не умрем во грехах наших.

Кондак святителю Григорию Чудотворцу, епископу Неокесарийскому, , глас 2
Чуде;с мно;гих прие;м де;йство,/ зна;меньми ужа;сными де;моны устраши;л еси;,/ и неду;ги отгна;л еси; челове;ческия, всему;дре Григо;рие:/ чудотво;рец же имену;ешися,// зва;ние от дел прие;м.

Перевод: Получив дар многих чудотворений, своими удивительными знамениями демонов устрашал ты и болезни человеческие изгонял, молись же Христу Богу, премудрый Григорий, именующийся чудотворцем по делам своим.

Молитва святителю Григорию Чудотворцу, епископу Неокесарийскому
О, пречестна;я и свяще;нная главо; и благода;ти Свята;го Ду;ха испо;лненная, Спа;сово со Отце;м обита;лище, вели;кий архиере;е, те;плый наш засту;пниче, святи;телю Григо;рие! Предстоя; у Престо;ла всех Царя; и наслажда;яся све;том единосу;щныя Тро;ицы и херуви;мски со а;нгелы возглаша;я песнь трисвяту;ю, вели;кое же и неизсле;дованное дерзнове;ние име;я ко всеми;лостивому Влады;це, моли; спасти;ся па;ствы Христо;вы лю;дем, помози; во бране;х оте;честву на;шему, и покори; вся проти;вныя нам враги;, ми;рное и безмяте;жное жи;тельство на;ше устро;й: благостоя;ние святы;х церкве;й утверди;: архиере;и благоле;пием святи;тельства украси;: мона;шествующия к по;двигом до;браго тече;ния укрепи;: град сей и вся гра;ды на;ши и страны; до;бре сохрани;, и ве;ру святу;ю непоро;чну соблюсти; нам умоли;: мир весь предста;тельством твои;м умири;, от гла;да и па;губы изба;ви ны, и от нападе;ния иноплеме;нных сохрани;, ста;рыя уте;ши, ю;ныя наста;ви, безу;мныя умудри;, вдови;цы поми;луй, си;роты заступи;, младе;нцы возрасти;, плене;нныя возврати;, немощству;ющия исцели;, и везде; те;пле призыва;ющия тя и с ве;рою притека;ющия к тебе; и усе;рдно припа;дающия и моля;щияся тебе; от вся;ких напа;стей и бед хода;тайством твои;м свободи;. Моли; о нас всеще;драго и человеколюби;ваго Христа; Бо;га на;шего, да и в день стра;шнаго прише;ствия Его; от шу;ияго стоя;ния изба;вит нас, и ра;дости святы;х прича;стники сотвори;т со все;ми святы;ми во ве;ки веко;в. Ами;нь.

КАНОНЫ И АКАФИСТЫ
АКАФИСТ СВЯТИТЕЛЮ ГРИГОРИЮ, ЕПИСКОПУ И ЧУДОТВОРЦУ НЕОКЕСАРИЙСКОМУ
Кондак 1
Избранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, догматов творец предивный и ересей искоренителю неленостный, многоцелебный источниче и молитвенниче о душах наших, святителю Григорие, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи зовущих:

Святитель Григорий Чудотворец, Неокесарийский

Святитель Григорий Чудотворец, епископ Неокесарийский, родился в городе Неокесарии (север Малой Азии) в языческой семье. Получив прекрасное образование, он с юности стремился к Истине, но мыслители древности не могли утолить его жажды познания. Истина открылась ему лишь в Святом Евангелии, и юноша стал христианином.

Для продолжения образования святой Григорий отправился в Александрию, знаменитый тогда центр языческой и христианской учености. Любознательное юношество стекалось в Александрийское огласительное училище, где преподавал пресвитер Ориген, знаменитый учитель, обладавший огромной силой ума и глубиной познаний. Святой Григорий стал учеником пресвитера Оригена. Впоследствии святитель так писал о своем наставнике: “Этот человек получил от Бога величайший дар – быть переводчиком слова Бога к людям, разуметь Слово Божие, как Бог Сам его употреблял, и изъяснять его людям, как они могут уразуметь”. Восемь лет учился святой Григорий у пресвитера Оригена и принял от него Крещение.

Подвижническая жизнь святого Григория, целомудрие, чистота и нестяжательность вызывали зависть в самоуверенных и грехолюбивых сверстниках – язычниках, и они решили оклеветать святого Григория. Однажды, когда он беседовал с учителями на площади, к нему подошла известная в городе блудница и стала требовать платы за якобы совершённый с нею грех. Сначала святой Григорий кротко возразил ей, что она ошибается, принимая его за кого-то другого. Однако блудница не унималась. Тогда он попросил друга дать ей деньги. Как только блудница взяла в руки неправедную мзду, она тотчас же пала на землю в припадке беснования, а затем призналась в обмане. Святой Григорий совершил над ней молитву, и бес оставил .ее.

Вернувшись в Неокесарию, святой отказался от деятельности в миру, к которой его настойчиво склоняли влиятельные сограждане. Он удалился в пустыню, где в посте и молитве стяжал высокое духовное совершенство и благодатные дары прозорливости и пророчества. Святой Григорий полюбил пустынножительство и хотел остаться в уединении до конца своих дней, однако Господь судил иначе.

Епископ. Каппадокийского города Амасии, Федим, узнав о подвижнической жизни святого Григория, решил поставить его епископом Неокесарийским. Провидя духом желание владыки Федима, святой стал скрываться от посланцев епископа, которым было поручено разыскать его. Тогда епископ Федим рукоположил святого во епископа Неокесарийского заочно, прося Господа, чтобы Он Сам освятил необычную хиротонию. Святой Григорий воспринял такое чрезвычайное событие как проявление воли Божией и не посмел противиться. Этот эпизод из жизни святого Григория описал святитель Григорий Нисский. Он же сообщает, что высший священный сан святой Григорий Неокесарийский воспринял только после совершения над ним всех положенных священнодействий епископом Редимом Амасийским.

Святой Григорий перед хиротонией, во время которой нужно было произнести Исповедание веры, горячо и усердно молился, прося Бога и Божию Матерь открыть ему истинный образ поклонения Пресвятой Троице. Во время молитвы ему явилась Пречистая Дева Мария, сияющая, как солнце, с апостолом Иоанном Богословом, облаченным в архиерейские одежды. По повелению Богородицы, апостол Иоанн научил святого, как достойно и праведно следует исповедовать тайну Пресвятой Троицы. Святой Григорий записал всё, что открыл ему апостол Иоанн Богослов. Тайноводственный Символ веры, записанный святителем Григорием Неокесарийским, – великое Божественное Откровение в истории Церкви. На нем основано учение о Святой Троице в православном Богословии. В последующем оно было раскрыто святыми отцами Церкви – Василием Великим, Григорием Богословом, Григорием Нисским. Символ святого Григория Неокесарийского был рассмотрен и одобрен Первым Вселенским Собором (325 г.), подтвердившим его непреходящее значение для Православия. Став епископом, святитель Григорий направился в Неокесарию. По дороге из Амасии он изгнал бесов из языческого храма, жрец которого обратился ко Христу. Обращенный стал свидетелем еще одного чуда, совершённого святителем, – по его слову сдвинулась с места огромная каменная глыба. Проповедь святителя была деятельной, живой, плодотворной. Он учил, творя Именем Христовым чудеса: исцелял больных, помогал нуждающимся, разрешал ссоры и жалобы. Два брата при дележе наследства не могли договориться об озере, которое было в имении их умершего отца. Каждый из братьев собирал вокруг себя друзей-единомышленников. Готовилось побоище. Святитель Григорий уговорил их отложить окончание спора до следующего дня, а сам всю ночь молился на берегу озера, ставшего причиной раздора. Когда рассвело, все увидели, что предмета спора больше нет, – озеро ушло под землю. Силой молитвы святитель укротил однажды разлив реки, своим жезлом определив границы половодья. Другой раз, при строительстве церкви, он повелел Именем Христовым потесниться горе и освободить место под фундамент.

Когда началось гонение на христиан при императоре Декии (249 – 251), святитель Григорий увел свою паству на отдаленную гору. Один язычник, знавший местопребывание христиан, указал его гонителям. Воины окружили гору. Святитель вышел на открытое место, поднял руки к небу и, повелев своему диакону поступить так же, начал молиться. Воины обыскали всю гору, прошли несколько раз мимо молящихся и, не увидев их, вернулись назад. Они рассказали в городе, что на этой горе спрятаться негде: там никого нет, стоят лишь два дерева недалеко друг от друга. Доносчик был потрясен чудом, раскаялся и стал ревностным христианином.

После прекращения гонений святитель Григорий вернулся в Неокесарию. По его благословению были установлены церковные праздники в честь мучеников, пострадавших за Христа. В то время стало распространяться лжеучение еретика Павла Самосатского (Самосата – город в Сирии). Этот еретик смешивал Сущность Нераздельной Троицы с Сущностью Единого Бога Отца, смущая речами и писаниями умы многих христиан. Ересь Павла Самосатского была осуждена на первом Антиохийском Соборе, состоявшемся в 264 году. На этом Соборе святитель Григорий занимал первенствующее место.

Своей богоугодной жизнью, проникновенной проповедью, чудо-творениями и благодатным управлением паствой святитель неуклонно умножал число обращенных ко Христу. Перед его кончиной (+ ок. 266 – 270) в городе осталось только 17 язычников. А когда святитель Григорий чудотворец, епископ Неокесарийский, вступал на кафедру, в городе было только 17 христиан.

Акафист святителю Григорию, епископу и чудотворцу Неокесарийскому

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 30 ноября (17 ноября ст. ст.)

Кондак 1

Избранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, догматов творец предивный и ересей искоренителю неленостный, многоцелебный источниче и молитвенниче о душах наших, святителю Григорие, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи зовущих: Радуйся, чудотворче Григорие, неокесарийская похвало, церкви Христовой украшение.

Икос 1

Ангел земный и человек небесный был еси, святителю Григорие, от начала жития твоего чистоту души и тела возлюбив и Христу любовию усердно последовав, совершенства духовнаго достигл еси. Тем же изряднейшего жительства, аки молнией, сияя светом, ныне свету великому предстоя, поминай нас, усердно чтущих тя и воспевающих тако: Радуйся, Евангелия Христова верный последователю; радуйся, заповедей Иисусовых ревностный исполнителю, радуйся, благочестия стено необоримая; радуйся, звездо, сияющая благодати Божией зарею. Радуйся, дерзновение велие ко Господу стяжавый; радуйся, дар чудотворения свыше получивый. Радуйся, крепкое кормило церкве Христовой; радуйся, непоколебимый столпе православия, радуйся, правило веры благочестивыя; радуйся, образе кротости духовныя. Радуйся, апостольских преданий хранителю; радуйся, тайн Божиих истинный строителю, радуйся чудотворче Григорие, неокесарийская похвало, церкви Христовой украшение.

Кондак 2

Видя нечестивии юноши александрийстии непорочное и целомудренное житие твое, святителю Григорие, ненавистию, от диавола вселяемою, распаляшеся, научиша жену некую оклеветати тя пред всеми, просити плату за блудодеяние. Ты же от чрева матерня даже до блаженной кончины твоея не познав греха плотскаго и сохранив девство неоскверненное, с кротостию и незлобием молил еси друга твоего подати просимое, поющи Богу, единому верному на небесех свидетелю: Аллилуиа.

Икос 2

Разум и сердце имея грехом омраченныя, прияла блудница, иже в Александрии, мзду неправедную, с нею же и казнь лютую, вошел бо в ню бес страшный, начав мучити пред всеми, так что сия дщерь велиарова трепетала всем телом, скрежетала зубы своими и вопила безудержно. Ты же, святителю Григорие, сотворив о ней теплую молитву ко Господу, отгнал еси духа злобы поднебесныя. Мы же, дивящеся сему, вопием ти тако: Радуйся, воине Христов непобедимый; Радуйся, рабе Божий благий и верный. Радуйся, цвете нетления; радуйся, венче воздержания. Радуйся, целомудрия украшение; радуйся, ангелов сожителю. Радуйся, смирения совершенное зерцало; радуйся, ему же и беси повинуются. Радуйся, иго Христово благое и легкое носивый; радуйся, скорби многия благодушно претерпевый. Радуйся, им же сатана посрамися; радуйся, им же Христос прославися. Радуйся, чудотворче Григорие, неокесарийская похвало, церкви Христовой украшение.

Кондак 3

Сила божественныя премудрости осени тя, святителю Григорие, егда купно с другом твоим Фирмианом из Каппадокии остави мирское учение и философию еллинскую и нача постигати Христианстии истины и тайны божественнаго писания, тем же и нас, великий учителю, небеснаго рая ныне проходя нетленные пажити, поминай у престола Божия, да и мы просветимся светом евангельского богопознания, поюще: Аллилуиа.

Читайте также:  Акафист Авраамию Болгарскому: текст, для чего читают

Икос 3

Имеяй в сердце своем огонь любве Божественныя, святителю Григорие, в родной град твой Неокесарию пришел еси, идеже вси людие просиша тя быти им судией и градоправителем. Ты же, избегая сетей гордости и пустой славы человечестей, место сие остави и в пустыню удалися, пребывая в трудех и подвизех, их же един Господь сердцеведец ведает. Мы же, смирению твоему и пустыннолюбию дивящеся, вопием ти тако: Радуйся, ангелонравный человече; радуйся, подвигов источниче неоскудный, радуйся, светильниче во тьме сияющий; радуйся, лампадо Божественнаго света. Радуйся, пустыннолюбивая горлице; радуйся, сладкопесненная свирель. Радуйся, многослезный молитвенниче; радуйся, ратоборче доблий, врага победивый. Радуйся, псалмопении немолчными Бога славивый; радуйся, коленопреклонения многая совершивый. Радуйся, постом и сухоядением плоть свою изнуривый; радуйся, ветхаго в себе человека всецело духу покоривый. Радуйся, чудотворче Григорие, неокесарийская похвало, церкви Христовой украшение.

Кондак 4

Бурю мирскаго жития и тяжелоносные страстей волны прешед, обрел еси, святителю Григорие, тихое и безмятежное пристанище, в пустыню вселився, Христу неленностно поработал еси, возлюбив пост и молитву, поя непрестанно Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша блаженный Федим, епископ Амасийский, ангелоподобное житие твое, святителю Григорие, восхоте призвати тя от пустыннаго уединения к служению церковному в святительстем образе, ты же, провидев сие намерение и недостоинство свое помышляя, сокрыся во глубину пустынную. Тот же, движимый духом Святым и ревностию по церкви Христовой распаляясь, совершиша посвящение дивное, без тебя хиротонисав тя во епископа града Неокесарийскаго. Мы же, дивящеся сему, вопием ти: Радуйся, архиерею Бога вышняго; радуйся, служителю благоговейный алтаря Господня. Радуйся, неусыпный делателю винограда Христова; радуйся, плоды сладкие от делания твоего ему принесый. Радуйся, славы Божией ревнителю; радуйся, наставниче, всех к небеси приводяй. Радуйся, уневестивый Христу души многия; радуйся, пастырю добрый, за овцы своя душу положивый. Радуйся, грешных милостивый заступниче; радуйся, бедствующих скорый помощниче. Радуйся, верных прибежище граде; радуйся, святителей удобрение. Радуйся, чудотворче Григорие, неокесарийская похвало, церкви Христовой украшение.

Кондак 5

Боготечной звезде подобен был еси, святителю Григорие, небо церковное украшая и светом истиннаго богопознания озаряя, егда воле Божией покоряяся, приял еси епископское поставление во град Неокесарию и абие восстал еси противу злых еретиков Павла и Савеллия Самосатских, проповедавших ложно о таинстве Пресвятей Троицы, ты же верныя научая подобающе воспевати триединому Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видя безумных еретиков, о Пресвятей Троице неправедно учащих, ты, святителю Григорие, прилежно моляше Господу Богу и Пречистей Его Матери об открытии православным христианом догматов истинных, тем же сподобился еси явления чуднаго — Пресвятыя Богородицы со апостолом Иоанном Богословом, от них же и научен быв тайнам богопознания, записав, предал еси их всем верным в назидание. Мы же, небесныя глаголы сии принимающе с любовию, прославляем тя, великий таинниче, и вопием ти тако: Радуйся, Божией премудрости созерцателю и проповедниче, радуйся, истиннаго богословия златословесный учителю. Радуйся, Пресвятыя Троицы благоволением осененный; радуйся, Пречистыя Богородицы милостями ущедренный. Радуйся, Божия разума исполненный; радуйся, благодатию Святаго Духа озаренный. Радуйся, омрачивый пагубное лжеучение; радуйся, поправый еретическое злочестие. Радуйся, апостольских преданий ревностный блюстителю; радуйся, адаманте веры православныя. Радуйся, усердный наставниче благочестия; радуйся, в самом себе храм триипостасному Божеству устроивый. Радуйся, чудотворче Григорие, неокесарийская похвало, церкви Христовой украшение.

Кондак 6

Проповедник светоносный триединаго Бога, святителю Григорие, явился еси, наученный от самой Пресвятей Богородицы и апостола Иоанна Богослова, како во Святую Троицу истинно веровати, непрестанно взывал еси: Отцу Слова Живаго, Премудрости Ипостасной Силы и Образу Вечнаго: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия заря истиннаго богопочитания граду Неокесарии, во тьме идолопоклонения пребывающему, с пришествием твоим, святителю Григорие, множество бо идолов и им служащих обрет в язычестих капищах, молил еси Господа, да призрит на создания своя, просветит люди погибающия и обратит я на путь спасения. Сего ради вернии научишася воспевати ти: Радуйся, искоренителю демонскаго служения; радуйся, насадителю истиннаго богопочитания. Радуйся, божественною силою идолы поправый; радуйся, тьму неверия разгнавый. Радуйся, славо веры православныя; радуйся, церкви Христовы утверждение, радуйся, прелесть демонскую посрамивый; радуйся, неверныя боговедением просветивый. Радуйся, щите, охраняяй благочестие; радуйся, мечу, посецаяй нечестие. Радуйся, верных удобрение; радуйся, неверных посрамление. Радуйся, чудотворче Григорие, неокесарийская похвало, церкви Христовой украшение.

Кондак 7

Хотяще некогда нечестивии жители неокесарийстии совершити языческий праздник Зевсу, не взирая на увещания твоя, святителю Григорие, наведоша на ся гнев Божий и наказание страшное, губительную язву смертоносную, яко смешавшия радости безумия с плачем, веселию же превратишуся в горе и несчастие. Познав же людие свое заблуждение, просишя тя остановити болезнь лютую молитвою твоею к Богу, его же ты Единаго почитал еси владыкою над всеми и воспевал ему: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго тя чудотворца исповедует Христова церковь, святителю Григорие, силою бо Божией, в тебе действующей, больныя исцеляеши, прокаженныя очищаеши, демоны прогоняеши. Ты бо еси всем воистину помощник, свободитель, питатель и врач. Сего ради вопием ти тако: Радуйся, деснице чудотворная Иисусова; радуйся, языче Христов, словом исцеляяй. Радуйся, дерзновение велие ко Господу стяжавый; радуйся, чудотворения дар свыше получивый. Радуйся, преславный в бедах заступниче; радуйся, превеликий в напастех защитниче. Радуйся, исцелений источниче; радуйся, люте страждующим помощниче. Радуйся, бесов прогонителю; радуйся, многоцелебный кладезю неизчерплемый. Радуйся, избавление от печали; радуйся, подаяние благодати. Радуйся, чудотворче Григорие, неокесарийская похвало, церкви Христовой украшение.

Кондак 8

Странное чудо явися, святителю Григорие, егда брата два, езеро от отца в наследство получиста и не могущема има разделити его между собою, восстаста друг противу друга. Ты же молитвою твоею ко Господу изсушил еси оное, дабы не иссякла есть любовь братская, научая верныя в мире друг со другом воспевати Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Весь воистину православный мир почитает тя, святителю Григорие, великаго чудотворца, ибо молитвою твоею ко Господу и водружением жезла твоего течение реки изменил еси, сохранив земли плодородие; призвав же имя Иисусово, гору подвигнул еси, дая место для воздвижения храма Божия. Мы же, дивящеся сему, вопием Ти: Радуйся, сосуде благодати Божией; радуйся, неизсякаемый источниче чудес. Радуйся, истинный исправителю душ человечестих; радуйся, сварливых братъев вразумление. Радуйся, яко тобою зависть попираем; радуйся, яко тобою благонравное житие исправляем. Радуйся, над стихиями благодатию Божией владычествуяй; радуйся, уставы земли верою твоею пременяяй. Радуйся, речныя устремления жезлом твоим укротивый, радуйся, земли плодоносие молитвою твоею даровавый. Радуйся, усердный храмоздателю; радуйся, человеколюбивый пастырю словесных овец. Радуйся, чудотворче Григорие, неокесарийская похвало, церкви Христовой украшение.

Кондак 9

Всякое естество ангельское удивися дару прозорливости твоея, святителю Григорие, егда узрел еси в простом угольщике Александре, муже богоугодном и благочестивом, будущаго епископа града Команы, и тако сокровище потаенное открыл еси, украшением церкви Христовой ставшее. Сего ради и мы со безплотными лики вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии многовещаннии недоумеют изобразити силу Божию, в тебе действующую, святителю Григорие, егда трое иудеев восхотешя над тобою посмеятися, единаго от нечестивцев своих при дороге обнаженнаго, яко мертва, положивше, рыдающу же над ним и просящу у тебя одежды покрытии наготу его. Ты же, покрыв его, воистину бездыханным сотворил еси, искусителей посрамляя и мертвым погребати своего мертвеца оставляя, мы же, прославляюще тя, святителю, сице вопием: Радуйся, духом прозорливости озаренный; радуйся, духом страха Божия напоенный. Радуйся, будущая, яко настоящая, ведый; радуйся, дальняя, яко близ сущая, прозревая. Радуйся, небоязненный истины проповедниче; радуйся, ревностный лжи посрамителю. Радуйся, беззаконных словом обличения, яко гром, поражаяй; радуйся, нечестием ослепленных, яко молния, посецаяй. Радуйся, к наказанию безумных иудеев Бога приклонивый; радуйся, сквернаго хульника жизни лишивый. Радуйся, яко тобою попрано бысть глумление; радуйся, яко тобою пожерта бысть зависть. Радуйся, чудотворче Григорие, неокесарийская похвало, церкви Христовой украшение.

Кондак 10

Спасти хотяй души словесных овец твоих, святителю Григорие, яко пастырь добрый, восстал еси противу волка хищнаго, нечестиваго гонителя Декия, иже понуждаше христиан к поклонению идолам и преда их мучениям и злой смерти. Ты же, отеческой любовию движимый, призывал еси верных укрытися от мучителей, дабы обессилев в страданиях не отпали от Бога истиннаго, ему же до времени в дебрех и расселинах гор воспеваху: Аллилуиа.

Икос 10

Стены горнего Иерусалима прияшя тя, святителю Григорие, по отшествии твоем от земных к небесным. Паства же твоя плакаше о тебе, яко о своем отце чадолюбивом, мы же зряще тя погребаема и теплаго предстателя на небеси имети тя уповая, с рыданием купно и надеждою вопием ти: Радуйся, великий угодниче, жизнь по Бозе возлюбивый; радуйся, веру, надежду и любы даже до конца сохранивый. Радуйся, отче чадолюбивый, в начале епископства во граде Неокесарии имевый лишь семьнадесят христиан и их млеком евангельских заповедей вскормивый; радуйся, трудолюбивая пчело, весь град медом Христовой веры усладивый и пред кончиною твоею лишь семьнадесят язычников в горечи заблуждений оставивый. Радуйся, лучу солнца правды, теплотою Божественныя любве нас согреваяй; радуйся, свечо многосветлая, светом истиннаго богопознания нас озаряяй. Радуйся, бисере честный, сердца наша увеселяяй; радуйся, камень драгий, люди православныя украшаяй. Радуйся, небесных сил собеседниче; радуйся, всех святых сонаследниче. Радуйся, яко тобою бездну милосердия Божия призываем; радуйся, яко тобою спасение вечное получити уповаем. Радуйся, чудотворче Григорие, неокесарийская похвало, церкви Христовой украшение.

Кондак 11

Пение благодарственное Пресвятей Троице принесошя люди неокесарийстии, егда обретошя честные и многоцелебные мощи твои, святителю Григорие, аки спасительный источник, дивные чудеса содевающий, и поставишя их в церкви соборней, поя богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательнаго светильника, просвещающаго души и телеса, явил тя Господь, святителю Григорие, людем православным во всей вселенней, ибо молитвами твоими пособствуеши, не точию в Неокесарии сущим, но и в пределех отечества нашего пребывающим, и московский князь Василий Темный свобожден бысть чудно из татарскаго плена не иным чем, но помощию твоею и предстательством, посему и воздвиже церковь во имя твое на месте, с него же узре стены кремлевстии, на нем же и ныне прославляешися и слышиши таковая: Радуйся, небес пресельниче и жителю; радуйся, земли молитвенниче и предстателю. Радуйся, людям православным поможение; радуйся, рода христианскаго возвышение. Радуйся, лествице, Богом утвержденная, ею же восходим к небеси; радуйся, покрове, Богом зданный, им же покрываются мнози. Радуйся, из уз пленения изымаяй; радуйся, от мятежа и браней соблюдаяй. Радуйся, многих от погибели исхитивый, радуйся, безчисленных неврежденно сохранивый. Радуйся, яко тобою от вечныя смерти свобождаемся; радуйся, яко тобою безконечныя жизни сподобляемся. Радуйся, чудотворче Григорие, неокесарийская похвало, церкви Христовой украшение.

Кондак 12

Благодать, данную ти от Бога, сведуще, с любовию восхваляем тя, святителю Григорие, помышляя, яко не могуще по достоянию изобразити величие и славу твою. Моли же о нас, чадах твоих духовных, да милостив будет Господь и к нам, грешным, да облагодатит и нас ходатайством твоим, не от града Неокесарии, но от российских предел вопиющих ему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще богоугодное житие твое, святителю Григорие, благодарим дивнаго во святых своих Христа Бога нашего, даровавшего тя вселенстей церкви, яко столп неподвижен и утверждение истинной веры. Ты же прими от нас словеса сия: Радуйся, житие твое земное благочестно скончавый; радуйся, от небеснаго Царя венец славы получивый. Радуйся, озаривый вселенную светом добродетелей твоих, радуйся, яко видя добрыя дела твоя, человецы Отца небеснаго прославляют. Радуйся, за ны пред престолом Божиим молящийся; радуйся, от Бога милости нам непрестанно просящий. Радуйся, всякаго притекающаго к тебе под кров твой и заступление приемляй; радуйся, яко никто же от тебе тощь и неутешен отъиде. Радуйся, яко от мощей твоих чудеса многия содеваются; радуйся, яко милость Божия от них непрестанно изливается. Радуйся, чудотворче Григорие, неокесарийская похвало, церкви Христовой украшение.

Кондак 13

Святителю Христов и чудотворче Григорие, приими сие моление наше, от любве тебе приносимое, и испроси нам у всещедраго Бога, ему же ныне предстоиши на небеси, избавление от многоразличных бед и напастей, наипаче же вечныя смерти, оставление прегрешений наших и наследование царствия небеснаго, да иде же вечно вкупе с тобою нам воспевати ему: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Свя­ти­тель Гри­го­рий ро­дил­ся в г. Неоке­са­рии (се­вер Ма­лой Азии). В юно­сти он учил­ся в Алек­сан­дрии у зна­ме­ни­то­го учи­те­ля, пре­сви­те­ра Ори­ге­на. Вер­нув­шись в Неоке­са­рию, Гри­го­рий уда­лил­ся в пу­сты­ню, где в по­сте и мо­лит­ве стя­жал вы­со­кое ду­хов­ное со­вер­шен­ство и да­ры про­зор­ли­во­сти и про­ро­че­ства. Епи­скоп Фе­дим из кап­па­до­кий­ско­го го­ро­да Ама­сии, узнав о св. Гри­го­рии, ре­шил по­ста­вить его епи­ско­пом в Неоке­са­рии. Пе­ред хи­ро­то­ни­ей свя­той Гри­го­рий уси­лен­но мо­лил­ся, про­ся Бо­га и Бо­жию Ма­терь от­крыть ему ис­тин­ный об­раз по­кло­не­ния Свя­той Тро­и­це. Во вре­мя мо­лит­вы ему яви­лась Пре­чи­стая Де­ва Ма­рия с апо­сто­лом Иоан­ном Бо­го­сло­вом, ко­то­рый на­учил свя­то­го, как до­стой­но сле­ду­ет ис­по­ве­до­вать тай­ну Пре­свя­той Тро­и­цы. Свя­той Гри­го­рий за­пи­сал все, что от­крыл ему Иоанн Бо­го­слов. На этом ве­ли­ком Бо­же­ствен­ном От­кро­ве­нии бы­ло ос­но­ва­но уче­ние о свя­той Тро­и­це, впо­след­ствии раз­ви­тое от­ца­ми Церк­ви – Ва­си­ли­ем Ве­ли­ким, Гри­го­ри­ем Бо­го­сло­вом, Гри­го­ри­ем Нис­ским.

Святитель Григорий Чудотворец еп. Неокесарийский

Святитель Григорий Чудотворец еп. Неокесарийский

Григорий родился в семье язычников, но рано осиротел. Сердце его было с детства расположено к истине и добру, поэтому, изучая мирскую премудрость, он исподволь познавал премудрость божественную, Единого Истинного Бога. Из творений познавал он Творца и старался угождать Ему незлобием и целомудренной жизнью.

Читайте также:  Акафист первомученице равноапостольной Фекле: текст, для чего читают

Начав обучение в языческих школах, он затем переехал в Александрию и там поступил в Огласительное училище. Наставляемый знаменитейшим Оригеном, Григорий в течение восьми лет познавал христианское вероучение и, таким образом, не только уверовал во Христа, но и стал замечательным богословом.

Приняв святое крещение, Григорий отрекся от мира и поселился в пустыне. Там он жил в совершенном уединении, и о подвигах и трудах его знает только всеведущий Господь. Но Богу было угодно призвать его на святительское служение, и Григорий, хотя и против желания, в 240 году сделался Неокесарийским епископом. В Неокесарии в то время было множество идолов и идольских храмов, ежедневно приносились в жертву животные, так что в воздухе стоял смрад от сожжения их трупов. Жители Неокесарии почти все были язычниками и во всем многолюдном городе жило только 17 христиан.

На пути из пустыни к месту служения святому Григорию встретилось идольское капище. Был вечер, и надвигалась гроза, поэтому Григорий со спутниками вошли туда и остались ночевать в этом капище. Там было множество идолов, в которых пребывали бесы, являвшиеся жрецам и беседовавшие с ними. Когда же Григорий сотворил свои обычные полуночные и утренние молитвы и осенил воздух знамением креста, бесы, устрашившись, оставили свой храм и идолов и исчезли.

Утром святитель со спутниками вышли из капища и направились в свой город, а идольский жрец по обычаю пришел совершить служение идолам. Но бесы не являлись ему, как обычно, и не говорили с ним, а только издалека кричали:

─ Не можем мы войти туда, где в прошлую ночь был странник, идущий из пустыни в Неокесарию.

Тогда жрец поспешил за Григорием и стал его с гневом упрекать за то, что он, будучи христианином, вошел в идольский храм. Григорий ему на это ответил:

─ Бог мой так всемогущ, что и бесам повелевает, и мне дал такую силу над ними, что они и против воли слушаются меня.

Тогда жрец успокоился и стал умолять святого возвратить бесов в капище. Григорий взял листок бумаги и на нем написал:

«Григорий — сатане: войди», — и отдал этот листок жрецу.

Как только жрец положил его на алтарь в своем храме, бесы тотчас возвратились туда и стали являться ему и беседовать с ним, как и раньше.

Тогда жрец ужаснулся и снова поспешил за Григорием, и стал его спрашивать, откуда он имеет такую силу, что языческие боги боятся и слушаются его. Святитель научил его истинной вере, и жрец стал упрашивать его показать ему какое-нибудь чудо в удостоверение своей веры. Перед ними был огромный камень, который и многие люди не могли бы пошевелить. Но Григорий Христовым именем повелел ему сдвинуться с места, и камень переместился туда, куда хотел жрец. Тогда он уверовал во Христа и воскликнул:

─ Един есть истинный и всесильный Бог, проповедуемый Григорием, и нет иного, кроме Него.

Он распространил весть об этом событии повсюду так быстро, что когда Григорий со спутниками входил в Неокесарию, множество людей вышло ему навстречу, чтобы видеть великого чудотворца, повелевающего и богам их, то есть бесам, которые его боятся и слушаются.

В тайне своего сердца Григорий стал молить Бога о спасении жителей Неокесарии, всех же приходивших к нему наставлял словом. При этом он изгонял из людей демонов и молитвой исцелял болящих. День ото дня число верующих стало умножаться, и вскоре они построили в городе прекрасную церковь. Идольские храмы пустели, идолов разрушали, нечестивые языческие обычаи постепенно приходили в забвение.

Однажды Господь поразил неокесарийских язычников ужасной болезнью, от которой они во множестве умирали. Но когда они обратились за помощью к святому Григорию, наказание Божие прекратилось. Уверившись этим явным грозным знамением, большинство неокесарийцев сделались христианами. Их благоговение перед великим святителем было огромно, ибо он на глазах у всех совершал великие чудеса. По слову его высохло озеро, из-за которого ссорились и враждовали многие люди. Река, затоплявшая ранее поля и деревни, послушалась святого Григория, когда он сказал ей:

─ Христос мой повелевает тебе, река, чтобы ты не выходила из пределов своих и не разливалась излишне, но текла бы стройно в русле своем.

По слову его даже гора передвинулась, когда нужно было освободить место для строительства храма.

Достигнув глубокой старости, святой Григорий приблизился к своей блаженной кончине и перед смертью спросил:

─ Сколько еще неверующих в Неокесарии?

─ Семнадцать человек, весь же город верует во Христа. ─ Когда я пришел сюда на епископство, я столько же нашел христиан — семнадцать, а ныне весь город Христов.

Сказав это, святитель Григорий предал свою душу Богу. Молитвами святого Григория да спасет Бог и наши души и примет их в Небесное Царство. Аминь.

Православная электронная библиотека

3765 Всего книг

68783589 Всего чтений

Библиотека на мобильном

AppStore (IOS: Iphone, Ipad)

(QR-код в отдельном окне)

Play Google (Android)

(QR-код в отдельном окне)

святитель Григорий Чудотворец, епископ Неокесарийский

Своей богоугодной жизнью, проникновенной проповедью, чудотворениями и благодатным управлением паствой святитель неуклонно умножал число обращенных ко Христу. Перед его кончиной († ок. 266–270) в городе осталось только 17 язычников. А когда святитель Григорий чудотворец, епископ Неокесарийский, вступал на кафедру, в городе было только 17 христиан.

Святитель Григорий Чудотворец, епископ Неокесарийский, родился в городе Неокесарии (север Малой Азии) в языческой семье. Получив прекрасное образование, он с юности стремился к Истине, но мыслители древности не могли утолить его жажды познания. Истина открылась ему лишь в Святом Евангелии, и юноша стал христианином.

Для продолжения образования святой Григорий отправился в Александрию, знаменитый тогда центр языческой и христианской учености. Любознательное юношество стекалось в Александрийское огласительное училище, где преподавал пресвитер Ориген, знаменитый учитель, обладавший огромной силой ума и глубиной познаний. Святой Григорий стал учеником пресвитера Оригена. Впоследствии святитель так писал о своем наставнике: «Этот человек получил от Бога величайший дар – быть переводчиком слова Бога к людям, разуметь Слово Божие, как Бог Сам его употреблял, и изъяснять его людям, как они могут уразуметь». Восемь лет учился святой Григорий у пресвитера Оригена и принял от него Крещение.

Подвижническая жизнь святого Григория, целомудрие, чистота и нестяжательность вызывали зависть в самоуверенных и грехолюбивых сверстниках – язычниках, и они решили оклеветать святого Григория. Однажды, когда он беседовал с учителями на площади, к нему подошла известная в городе блудница и стала требовать платы за якобы совершенный с нею грех. Сначала святой Григорий кротко возразил ей, что она ошибается, принимая его за кого-то другого. Однако блудница не унималась. Тогда он попросил друга дать ей деньги. Как только блудница взяла в руки неправедную мзду, она тотчас же пала на землю в припадке беснования, а затем призналась в обмане. Святой Григорий совершил над ней молитву, и бес оставил ее. Вернувшись в Неокесарию, святой отказался от деятельности в миру, к которой его настойчиво склоняли влиятельные сограждане. Он удалился в пустыню, где в посте и молитве стяжал высокое духовное совершенство и благодатные дары прозорливости и пророчества. Святой Григорий полюбил пустынножительство и хотел остаться в уединении до конца своих дней, однако Господь судил иначе.

Епископ Каппадокийского города Амасии, Цедим, узнав о подвижнической жизни святого Григория, решил поставить его епископом Неокесарийским. Провидя духом желание владыки Федима, святой стал скрываться от посланцев епископа, которым было поручено разыскать его. Тогда епископ Федим рукоположил святого во епископа Неокесарийского заочно, прося Господа, чтобы Он Сам осветил необычную хиротонию. Святой Григорий воспринял такое чрезвычайное событие как проявление воли Божией и не посмел противиться. Этот эпизод из жизни святого Григория описал святитель Григорий Нисский (память 10 января). Он же сообщает, что высший священный сан святой Григорий Неокесарийский воспринял только после совершения над ним всех положенных священнодействий епископом Редимом Амасийским. Святой Григорий перед хиротонией, во время которой нужно было произнести Исповедание веры, горячо и усердно молился, прося Бога и Божию Матерь открыть ему истинный образ поклонения Пресвятой Троице. Во время молитвы ему явилась Пречистая Дева Мария, сияющая, как солнце, с апостолом Иоанном Богословом, облаченным в архиерейские одежды. По повелению Богородицы, апостол Иоанн научил святого, как достойно и праведно следует исповедовать тайну Пресвятой Троицы. Святой Григорий записал все, что открыл ему апостол Иоанн Богослов. Тайноводственный Символ веры, записанный святителем Григорием Неокесарийским, – великое Божественное Откровение в истории Церкви. На нем основано учение о Святой Троице в православном Богословии. В последующем оно было раскрыто святыми отцами Церкви Василием Великим, Григорием Богословом, Григорием Нисским. Символ святого Григория Неокесарийского был рассмотрен и одобрен Первым Вселенским Собором (325 г.), подтвердившим его непреходящее значение для Православия. Став епископом, святитель Григорий направился в Неокесарию. По дороге из Амасии он изгнал бесов из языческого храма, жрец которого обратился ко Христу. Обращенный стал свидетелем еще одного чуда, совершенного святителем, – по его слову сдвинулась с места огромная каменная глыба. Проповедь святителя была деятельной, живой, плодотворной. Он учил, творя Именем Христовым чудеса: исцелял больных, помогал нуждающимся, разрешал ссоры и жалобы. Два брата при дележе наследства не могли договориться об озере, которое было в имении их умершего отца. Каждый из братьев собирал вокруг себя друзей-единомышленников. Готовилось побоище. Святитель Григорий уговорил их отложить окончание спора до следующего дня, а сам всю ночь молился на берегу озера, ставшего причиной раздора. Когда рассвело, все увидели, что предмета спора больше нет, – озеро ушло под землю. Силой молитвы святитель укротил однажды разлив реки, своим жезлом определив границы половодья. Другой раз, при строительстве церкви, он повелел Именем Христовым потесниться горе и освободить место под фундамент. Когда началось гонение на христиан при императоре Декии (249–251), святитель Григорий увел свою паству на отдаленную гору. Один язычник, знавший местопребывание христиан, указал его гонителям. Воины окружили гору. Святитель вышел на открытое место, поднял руки к небу и, повелев своему диакону поступить так же, начал молиться. Воины обыскали всю гору, прошли несколько раз мимо молящихся и, не увидев их, вернулись назад. Они рассказали в городе, что на этой горе спрятаться негде: там никого нет, стоят лишь два дерева недалеко друг от друга. Доносчик был потрясен чудом, раскаялся и стал ревностным христианином.

После прекращения гонений святитель Григорий вернулся в Неокесарию. По его благословению были установлены церковные праздники в честь мучеников, пострадавших за Христа. В то время стало распространяться лжеучение еретика Павла Самосатского (Самосата – город в Сирии). Этот еретик смешивал Сущность Нераздельной Троицы с Сущностью Единого Бога Отца, смущая речами и писаниями умы многих христиан. Ересь Павла Самосатского была осуждена на первом Антиохийском Соборе, состоявшемся в 264 году. На этом Соборе святитель Григорий занимал первенствующее место.

Своей богоугодной жизнью, проникновенной проповедью, чудотворениями и благодатным управлением паствой святитель неуклонно умножал число обращенных ко Христу. Перед его кончиной († ок. 266–270) в городе осталось только 17 язычников. А когда святитель Григорий чудотворец, епископ Неокесарийский, вступал на кафедру, в городе было только 17 христиан.

Православные иконы и молитвы

Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.

Акафист Николаю Чудотворцу читать

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † – https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 60 000 подписчиков.

Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!

Имя Божьего угодника Николая было прославлено чудотворным списком, который наделен неисчерпаемой силой. Святой при жизни всегда помогал людям справляться с их бедами. Сейчас просто невозможно перечислить все чудеса, изумительные исцеления или избавления, которые произошли благодаря Святому. Если ежедневно читать акафист Николаю Чудотворцу, то можно решить множество земных проблем, которые обычными земными способами решить не получается.

Акафист Николаю Чудотворцу — история

Значение молитвенных слов к Святому и самой иконы Святителя Николая для верующего человека с древних пор было очень велико. Ведь Николай всегда был первым помощником Матери Божьей и постоянно являлся вместе с ней и другими святыми в земную жизнь, когда человек обращался в слезной молитве.

На Руси сразу после Крещения страны князем, началось и развивалось крепкое почитание святого русским народом. В честь Угодника Православной Церковью был установлен праздник.

Читайте также:  Акафист иконе Божией Матери «Нечаянная Радость»: текст, для чего читают

С тех пор, наверное, в каждом христианском доме, хранится образ Николая. Ведь к нему прибегают в самых разных случаях. Если хотите читать акафист, лучше это сделать в храме перед чудотворным списком. Такие списки есть в каждой русской церкви.

Акафист Николаю Чудотворцу — читать 40 дней подряд

Обычай читать 40 дней акафист в православной церкви встречается достаточно давно. Число 40 в церковных канонах встречается очень часто. Все потому-что оно символизирует совершенство и полноту.

Но стоит помнить, что чтение акафиста Николаю Угоднику — это не магический ритуал, а молитвенное обращение к Господу через святого. Это благочестивое занятие, которому должна сопутствовать истинная вера, смирение и уважение.

В каких случаях стоит читать акафист 40 дней:

  • при сильных душевных болях;
  • для поиска новой работы;
  • для исцеления от болезней;
  • при решении квартирных вопросов;
  • при плохом финансовом положении;
  • при потере близкого человека;
  • для обретения семьи или второй половинки.

Практика показывает, что результат от такого молитвенного обращения не заставляет себя ждать. Важно, только выдержать правило в 40 дней и искренне верить в божественную силу.

Акафист Николаю Чудотворцу слушать:

Текст акафиста Божьему Угоднику:

«Возбранный Чудотворче и изрядный угодниче Христов, миру всему источаяй многоценное милости миро, и неисчерпаемое чудес море, восхваляю тя любовию, Святителю Николае: ты же яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких мя бед свободи, да зову ти: Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

«Ангела образом, земнаго суща естеством, яви тебе всея твари Создатель; благоплодную бо доброту души твоея провидев, преблаженне Николае, научи всех вопити тебе сице: Радуйся, от утробы матерния очищенный; радуйся, даже до конца освященный. Радуйся, рождением своим родителей удививый; радуйся, силу душевную абие по рождестве явивый. Радуйся, саде земли обетования; радуйся, цвете Божественнаго саждения. Радуйся, лозо добродетельная винограда Христова; радуйся, древо чудоточное рая Иисусова. Радуйся, крине райскаго прозябения; радуйся, миро Христова благоухания. Радуйся, яко тобою отгонится рыдание; радуйся, яко тобою приносится радование. Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

«Видяще твоих мир излияние, Богомудре, просвещаемся душами и телесы, дивнаго тя мироточца живоносна, Николае, разумеюще: чудесы бо яко водами, благодатию Божиею изливающимися, напаяеши верно вопиющих к Богу: Аллилуия».

«Разум неуразуменный вразумляя о Святей Троице, был еси в Никеи со святыми отцы поборник исповедания Православныя веры: равна бо Отцу Сына исповедал еси, соприсносущна и сопрестольна, Ариа же безумнаго обличил еси. Сего ради вернии научишася воспевати тебе: Радуйся, великий благочестия столпе; радуйся, верных прибежища граде. Радуйся, твердое Православия укрепление; радуйся, честное Пресвятыя Троицы носило и похваление. Радуйся, Отцу равночестна Сына проповедавый; радуйся, Ариа возбесившагося от Собора святых отгнавый. Радуйся, отче, отцев славная красото; радуйся, всех богомудрых премудрая доброто. Радуйся, огненная словеса испущаяй; радуйся, добре стадо свое наставляяй. Радуйся, яко тобою вера утверждается; радуйся, яко тобою ересь низлагается. Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

«Силою, данною ти свыше, слезу всяку отъял еси от лица люте страждущих, богоносе отче Николае: алчущим бо явился еси кормитель, в пучине морстей сущим изрядный правитель, недугующим исцеление и всем всяк помощник показался еси, вопиющим Богу: Аллилуия».

«Имеяше воистинну, отче Николае, с небесе песнь тебе воспеваема быти, а не от земли: како бо кто от человек возможет твоея святыни величия проповедати? Но мы, любовию твоею побеждаеми, вопием ти сице: Радуйся, образе агнцев и пастырей; радуйся, святое очистилище нравов. Радуйся, добродетелей великих вместилище; радуйся, святыни чистое и честное жилище. Радуйся, светильниче всесветлый и вселюбимый; радуйся, свете златозарный и непорочный. Радуйся, достойный Ангелов собеседниче; радуйся, добрый человеков наставниче. Радуйся, правило веры благочестивыя; радуйся, образе кротости духовныя. Радуйся, яко тобою от страстей телесных избавляемся; радуйся, яко тобою сладостей духовных исполняемся. Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

«Буря недоумения смущает ми ум, како достойно есть пети чудеса твоя, блаженне Николае; никтоже бо может я исчести, аще бы и многи языки имел и глаголати восхотел; но мы дивно Богу, в тебе прославляющемуся, дерзаем воспевати: Аллилуия».

«Слышаша, богомудре Николае, ближнии и дальнии величие чудес твоих, яко по воздуху легкими благодатными крилами навыкл еси сущих в бедах предваряти, скоро от тех избавляя всех, вопиющих к тебе таковая: Радуйся, избавление от печали; радуйся, подаяние благодати. Радуйся, нечаемых зол прогонителю; радуйся, желаемых благих насадителю. Радуйся, скорый утешителю в беде сущих; радуйся, страшный наказателю обидящих. Радуйся, чудес пучино, Богом излиянная; радуйся, закона Христова скрижали Богом писанныя. Радуйся, крепкое падающих возведение; радуйся, право стоящих утверждение. Радуйся, яко тобою всякая лесть обнажается; радуйся, яко тобою всякая истина сбывается. Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

«Боготечная звезда явился еси, наставляя по морю плавающих люте, имже смерть предстояше вскоре иногда, аще не бы ты предстал еси призывающим тя в помощь, Чудотворче святый Николае; уже бо нестыдно бесом летающим и погрузити корабли хотящим запретив, отгнал еси их, верныя же научил еси спасающему тобою Богу взывати: Аллилуия».

«Видеша отроковицы, на брак скверный нищеты ради уготованныя, великое твое к нищим милосердие, преблаженне отче Николае, егда старцу родителю их нощию узельцы три злата таяся подал еси, самаго со дщерьми избавляя от падения греховнаго. Того ради слышиши от всех сице: Радуйся, милости превеликия сокровище; радуйся, промышления о людех приятелище. Радуйся, пище и отрадо к тебе прибегающих; радуйся, хлебе неснедаемый алчущих. Радуйся, богатство, бедне живущим на земли Богом данное; радуйся, воздвижение скорое убогих. Радуйся, быстрое нищих услышание; радуйся, скорбящих приятное попечение. Радуйся, триех дев непорочный невестителю; радуйся, чистоты усердный хранителю. Радуйся, ненадежных надеяние; радуйся, всего мира наслаждение. Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

«Проповедует мир весь тебе, преблаженне Николае, скораго в бедах заступника, яко многажды во едином часе по земли путешествующим и по морю плавающим, предваряя, пособствуеши, купно всех от злых сохраняя, вопиющих к Богу: Аллилуия».

«Возсиял еси свет животный, избавление нося воеводам, неправедную смерть прияти имущим, тебе, добрый пастырю Николае, призывающим, егда вскоре явлься во сне цареви, устрашил еси его, сих же неврежденных отпустити повелел еси. Сего ради с ними купно и мы благодарственно вопием ти: Радуйся, усердно призывающим тя помогаяй; радуйся, от неправеднаго убиения избавляяй. Радуйся, от лестныя сохраняяй клеветы; радуйся, неправедныя разрушаяй советы. Радуйся, растерзаяй лжу яко паучину; радуйся, возношаяй славно истину. Радуйся, неповинных от уз разрешение; радуйся, и мертвецев оживление. Радуйся, проявителю правды; радуйся, помрачителю неправды. Радуйся, яко тобою неповиннии избавлени от меча; радуйся, яко тобою насладишася света. Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

«Хотя богохульное еретическое отгнати злосмрадие, миро воистинну благовонное, таинственное явился еси, Николае: люди мирейския упасл еси и весь мир своим благодатным миром исполнил еси. И от нас убо богомерзкое греховное злосмрадие отжени, да благоприятно Богу вопием: Аллилуия».

«Новаго тя Ноя, наставника ковчега спасительнаго разумеем, отче святый Николае, бурю всех лютых разгоняющаго направлением своим, тишину же Божественную приносящаго вопиющим таковая: Радуйся, обуреваемых тихое пристанище; радуйся, утопающих известное хранилище. Радуйся, плавающих посреде пучин добрый кормчий; радуйся, треволнения морская уставляющий. Радуйся, превождение сущих в вихрех; радуйся, согреяние сущих во мразех. Радуйся, сияние, скорбный мрак разгоняющее; радуйся, светило, вся концы земли просвещающее. Радуйся, от бездны греховныя человеки избавляяй; радуйся, в бездну адскую сатану ввергаяй. Радуйся, яко тобою дерзновенно бездну милосердия Божия призываем; радуйся, яко тобою от потопа гнева избавльшеся, мир с Богом обретаем. Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

«Странное чудо является притекающим к тебе, блаженне Николае, священная твоя церковь: в ней бо и малое моление приносяще, велиих недугов приемлем исцеление, аще токмо по Бозе упование на тя возложим, верно вопиюще: Аллилуия».

«Весь еси всем воистинну помощник, богоносе Николае, и собрал еси вкупе вся прибегающия к тебе, яко свободитель, питатель и врач скорый всем земным, на похвалу всех воздвизая вопити к тебе сице: Радуйся, всяких исцелений источниче; радуйся, люте страждущим помощниче. Радуйся, заре, сияющая в нощи греховней блуждающим; радуйся, росо неботочная в знои трудов сущим. Радуйся, подаваяй требующим благостроение; радуйся, уготовляяй просящим изобилие. Радуйся, многажды прошение предваряяй; радуйся, старым сединам силу обновляяй. Радуйся, многих заблуждших от пути истиннаго обличителю; радуйся, таин Божиих верный служителю. Радуйся, яко тобою зависть попираем; радуйся, яко тобою благонравное житие исправляем. Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

«Всякия утоли болезни, великий наш заступниче Николае, растворяя благодатная врачевания, услаждающая души наша, сердца же веселящая всех усердно к помощи твоей притекающих, Богу же вопиющих: Аллилуия».

«Ветия суемудренныя нечестивых видим тобою посрамленныя, богомудре отче Николае: Ариа бо хульника, разделяюща Божество, и Савеллия, смешающа Святую Троицу, препрел, нас же во Православии укрепил еси. Сего ради вопием ти сице: Радуйся, щите, защищаяй благочестие; радуйся, мечу, посецаяй злочестие. Радуйся, учителю Божественных велений; радуйся, губителю богопротивных учений. Радуйся, лествице, Богом утвержденная, еюже восходим к небеси; радуйся, покрове, Богом зданный, имже покрываются мнози. Радуйся, немудрых умудривый твоими словесы; радуйся, ленивых подвигнувый твоими нравы. Радуйся, светлосте заповедей Божиих неугасимая; радуйся, луче оправданий Господних пресветлая. Радуйся, яко учением твоим сокрушаются еретическия главы; радуйся, яко тобою вернии сподобляются славы. Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

«Спасти хотя душу, плоть твою духови покорил еси воистинну, отче наш Николае, молчаньми бо прежде и бореньми с помыслы, деянию богомыслие приложил еси, богомыслием же разум совершен стяжал еси, имже дерзновенно с Богом и Ангелы беседовал еси, всегда вопиющи: Аллилуия».

«Стена еси похваляющим, преблаженне, чудеса твоя и всем к заступлению твоему прибегающим; темже и нас, в добродетели убогих, от нищеты, напасти, недугов и нужд различных свобождай, вопиющих ти с любовию таковая: Радуйся, от убожества вечнаго изымаяй; радуйся, богатство нетленное подаваяй. Радуйся, брашно негиблющее алчущим правды; радуйся, питие неисчерпаемое жаждущим жизни. Радуйся, от мятежа и брани соблюдаяй; радуйся, от уз и пленения свобождаяй. Радуйся, преславный в бедах заступниче; радуйся, превеликий в напастех защитниче. Радуйся, многих от погибели исхитивый; радуйся, безчисленных неврежденно сохранивый. Радуйся, яко тобою лютыя смерти грешнии избегают; радуйся, яко тобою жизнь вечную кающиися получают. Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

«Пение Пресвятей Троице паче иных принесл еси, преблаженне Николае, умом, словом и делом: многим бо испытанием правоверная повеления уяснил еси, верою, надеждою и любовию наставляя нас в Троице Единому Богу воспевати: Аллилуия».

«Светозарную лучу во мраце жития сущим неугасимую видим тя, Богом избранне отче Николае: с невещественными бо ангельскими светы беседуеши о несозданном Троическом Свете, верных же души просвещаеши, вопиющих ти таковая: Радуйся, озарение Трисолнечнаго Света; радуйся, деннице незаходимаго Солнца. Радуйся, свеще, Божественным пламенем возжженная; радуйся, яко угасил еси бесовский пламень нечестия. Радуйся, светлое правоверия проповедание; радуйся, доброзрачное света евангельскаго сияние. Радуйся, молние, ереси пожигающая; радуйся, громе, устрашающий соблазняющия. Радуйся, истиннаго научителю разума; радуйся, таинственнаго изъявителю ума. Радуйся, яко тобою попрася поклонение твари; радуйся, яко тобою научихомся поклонятися Творцу в Троице. Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

«Благодать, данную ти от Бога, сведущии, радующеся твою память празднуем по долгу, преславный отче Николае, и к чудному заступлению твоему вседушно притекаем; преславных же твоих деяний, яко песка морскаго и множества звезднаго исчести не могуще, недоумением объяти бывше, вопием к Богу: Аллилуия».

«Поюще твоя чудеса, восхваляем тя, всехвальне Николае: в тебе бо Бог, в Троице прославляемый, дивно прославися. Но аще и попремногу составленныя от души псалмы и песни приносим ти, Чудотворче святый, ничтоже творим равно дарованию чудес твоих, имже удивляющеся, вопием к тебе таковая: Радуйся, Царя царствующих и Господа господствующих служителю; радуйся, служителей Его небесных сожителю. Радуйся, людем верным поможение; радуйся, рода христианскаго возвышение. Радуйся, победы тезоименитый; радуйся, венценосче нарочитый. Радуйся, всех добродетелей зерцало; радуйся, всех притекающих к тебе крепкое забрало. Радуйся, по Бозе и Богородице все наше упование; радуйся, телес наших здравие и душ спасение. Радуйся, яко тобою от вечныя смерти свобождаемся; радуйся, яко тобою безконечныя жизни сподобляемся. Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

«О пресвятый и пречудный отче Николае, утешение всех скорбящих, нынешнее наше приими приношение и от геенны избавитися нам Господа умоли богоприятным твоим ходатайством, да с тобою воспеваем: Аллилуия».

(Этот кондак читается трижды)

«Ангела образом, земнаго суща естеством, яви тебе всея твари Создатель; благоплодную бо доброту души твоея провидев, преблаженне Николае, научи всех вопити тебе сице: Радуйся, от утробы матерния очищенный; радуйся, даже до конца освященный. Радуйся, рождением своим родителей удививый; радуйся, силу душевную абие по рождестве явивый. Радуйся, саде земли обетования; радуйся, цвете Божественнаго саждения. Радуйся, лозо добродетельная винограда Христова; радуйся, древо чудоточное рая Иисусова. Радуйся, крине райскаго прозябения; радуйся, миро Христова благоухания. Радуйся, яко тобою отгонится рыдание; радуйся, яко тобою приносится радование. Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

«Возбранный Чудотворче и изрядный угодниче Христов, миру всему источаяй многоценное милости миро, и неисчерпаемое чудес море, восхваляю тя любовию, Святителю Николае: ты же яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких мя бед свободи, да зову ти: Радуйся, Николае, великий Чудотворче».

Ссылка на основную публикацию