Акафист священномученику Клименту, папе Римскому: текст, для чего читают

Акафист священномученику Клименту

Кондак 1

Избраннаго от иерархов западныя страны христианския, достославнаго священномученика Климента приидите, вернии, песньми восхвалим, прославляя предивную его веру и любовь ко Христу; потщимся подражати угоднику Божию и нелицемерно воззовем ему:

Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.

Икос 1

Уготовляя тя, яко сосуд избранный, Всевышний Господь положи, священномучениче Клименте, многи скорби от младых дний; честная матерь твоя Матфидия, сохраняя святость супружества и бегая нечистоты злаго человека, отыде в греческую страну со двема чады, оставльши тя, юнейшаго, на попечение отца твоего Фавста. Ублажая твоих родителей и вспоминая безматернее житие, глаголем ти:

Радуйся, лозо божественнаго винограда;

радуйся, яко финике процвел еси благоплодный;

радуйся, маслина плодородна;

радуйся, храме Божественнаго Духа;

радуйся, на гору божественных добродетелей возшедый;

радуйся, чаше мудрости, источающая душам нашим спасение;

радуйся, божественными ученьми ко Христу многия приведый;

радуйся, благовестниче веры Христовой.

Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.

Кондак 2

Пловущей матери твоей дни некия по морю, воста буря зельна и волнение велие; и занесену бывшу кораблю волнами и ветром в неведомую страну, погибе корабль в полунощи и вся истопи, матерь же твоя Матфидия, от ветренныя волны приметаема, на камень возвержена бысть и обрете спасение у брега Асийския страны. Прославляя Всемилостиваго Бога, сохраньшаго ти матерь, святе, на утешение, взываем Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Неведающь ничтоже о случившихся бедах Матфидии и чад, супруг ея уготовль корабль и взем мало имения, пойде сам на взыскание подружии своей и любезных чад; тя же, юнейшаго, остави в дому учащася книгам. Ублажая сиротство твое, священномучениче Христов, глаголем ти:

Радуйся, светодательное солнце запада;

радуйся, огнь воздержания, попаливый страстей стремление;

радуйся, яко смирна и ливан благоухаеши во дворех Господних;

радуйся, столпе благочестия;

радуйся, избранный сосуд благодати Христовой;

радуйся, храме Божественнаго Духа;

радуйся, заре, светло блистающая миру христианскому;

радуйся, чаше мудрости, источающая душам нашим спасение.

Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.

Кондак 3

Пришед в совершенный возраст и вся философская учения добре уведев, видя, яко несть отца ни матери, ты печален бяше, угодниче Божий, и утешиться не хотяше. Ключися же ти беседовати с некиим мужем благоразумным, иже рече, яко Божий Сын прииде на землю, проповедуя всем живот вечный и всем, послушающим Его, обещая неизреченная блага в будущем веце. То слышав, распалился еси ты желанием неизреченным известнее о Христе уведети, да разумно поеши Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Остави убо дом свой, святителю Божий, умыслил еси идти в Иудею, в нейже благочестие Христово расширяшися. Бывшу же в море волнению и занесену бывшу ветром в Александрию, обрел еси тамо святаго апостола Варнаву, имже наставлен, притекл еси в Кесарию Стратонийскую и обрел еси тамо святаго апостола Петра; и крещен быв от него, последовал еси ему с прочими ученики, в нихже бяху и два брата твоя. Сего ради зовем ти:

Радуйся, отрясый языческое безбожие;

радуйся, на гору божественных добродетелей возшедый;

радуйся, верный учениче верховнаго апостола Петра;

радуйся, яко от него навыкл еси Божественному знанию;

радуйся, просвещенный ученьми великаго апостола;

радуйся, возсиявый на камени сем всехвальнем;

радуйся, явивый плоды учений Христовых;

радуйся, просветивый твоими богомудрыми устами многия.

Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.

Кондак 4

Преплавая море, апостол Петр вопрошаше тя, святе Клименте, о роде твоем, и послушая повести твоя, умиляшеся любви твоей к родителям. Бысть же, по Божию строению, приста корабль к некоему острову; изшедшу же святому апостолу на брег во град, обрете некую старицу, милостыню просящую, и, уразумев Духом, яко матерь есть учеником его, приведе ю к тебе; ты же, уведев родившую тя, прослезися, пад на ноги ея, лобызая и плача. Торжествуя сию твою радость велию, со умилением глаголем Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Обрет матерь свою честную, добрый пастырь Христов и последователь Его, ты умолил еси святаго апостола Петра, да крестит ю; и, зело рано изшед к морю, в прикровенном месте крести апостол Матфидию во имя Отца и Сына и Святаго Духа; и отослав ю пред себе со чады в витальницу, сам иным путем идяше. Восхваляя любовь твою сыновнюю, зовем:

Радуйся, потщивыйся просветити матерь твою именем Христа;

радуйся, лозо божественнаго винограда;

радуйся, розго красная, износящая грозды догматов;

радуйся, явивый плоды учений Христовых;

радуйся, просветителю верных зарею догматов;

радуйся, каплющий вино спасительнаго божественнаго познания;

радуйся, отрясый языческое безбожие;

радуйся, приявый венец мучения за Триединаго Бога.

Радуйся, всеблаженне Клименте, свящеиномучениче богоносне.

Кондак 5

Видев святое крещение матере твоея Матфидии, некий муж честен, приветствова любезно верховнаго апостола Петра, рече к нему: хочу убо мало побеседовати с тобою. Петр рече: глаголи, господине! И беседующу ему с тем человеком на долг час и прящуся о Бозе, позна же апостол, яко Фавст есть, и приводе ко Матфидии и чадам ея. Тогда бысть радость неизглаголанная всем и плач мног от радости. Сего ради благодаряще Бога, сохраняюща благочестивые родители и чада, зовем: Аллилуиа.

Икос 5

По нечаянном обретении подружии со чады, честный Фавст прослезися, благодаря Бога, и помале беседоваше с тобою, богоносне священномучениче, припаде ко апостолу, крещения прося, уверова бо несумненно во Единаго Бога. Мы же, радуяся, яко ты апостола рукама и отца своего привел еси ко Христу, умиленно глаголем:

Радуйся, во апостольстем учении упражнявыйся;

радуйся, преемниче апостольскаго престола;

радуйся, новый Петре, сияяй апостольскими даровании;

радуйся, священных учений описателю;

радуйся, вторый Моисею, законы божественныя всем изложивый;

радуйся, божественными ученьми ко Христу многия приведый;

радуйся, яко законоположника и учителя тя имамы;

радуйся, чаше мудрости, источающая душам нашим спасение.

Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.

Кондак 6

Уведев Христа распята и прияв святое крещение, родители твои, блаженне, возвратистася в Рим, и живяста зело благочестно, многи милостыни творяща. Ты же нераздельный был еси ученик Петров и всех его путей и благовестия Христова проповедник явился еси; и того ради постави тя епископа прежде своего распятия от Нерона. Сего ради Всемогущу Богу, устрояющу таковая, глаголем: Аллилуиа.

Икос 6

Скончавшуся святому апостолу Петру и по нем епископу Лину и Клиту, священномучениче, был еси кормчий Римския Церкве, правя добре кораблем Церкве Христовой посреде волнения и бури, яже бе тогда от мучителей возмущаема. Того ради восхваляем тя, угодниче Божий, сице:

Радуйся, великий постниче;

радуйся, огнь воздержания, попаливый страстей стремление;

радуйся, мученическим праведным венцем украшенный;

радуйся, потам трудов твоих угасивый пещь прелести;

радуйся, яко молитвами твоими бесы прогнаны быша;

радуйся, яко от твоея раки струи исцелений источаются;

радуйся, яко твоими молитвами Господь прозрение слепым дарует;

радуйся, мучеников похвале.

Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.

Кондак 7

Пасый Христово стадо со многими труды и терпением, окружаемь сый отвсюду, яко львы рыкающими и волки хищными, лютыми гонителями, ищущими поглотити тя и потребити веру Христову, ты, блаженне, пеклся еси непрестанно со многим тщанием о спасении душ человеческих и много неверных людей ко Христу обратил еси. Прославляя твоя труди и болезни, глаголем содействующу ти Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Трудящуся ти на ниве Христове, ненавистнии врази наустиша некия от народа востати вражбою на тя, преемниче апостолов, и оклеветати тя, яко унижающа боги языческия. Ублажая ти, яко претерпевшаго беды и гонения за Церковь Христову, с любовию глаголем ти:

Радуйся, божественными ученьми ко Христу многия приведый;

радуйся, новый Петре, сияяй апостольскими даровании;

радуйся, созидателю храмов во славу Святыя Троицы;

радуйся, преемниче апостольскаго престола;

радуйся, учением, труды, чудесы добродетельным житием умноживый Церковь Христову;

радуйся, страдалъче за имя Христово;

радуйся, явивый плоды учений Христовых;

радуйся, описателю деяний святых мучеников, избиваемых за Христа.

Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.

Кондак 8

Не терпя молвы и мятежа людскаго, повеле епарх градский привести тя к себе и нача глаголати: из корене благородна изошел еси, но прельстился еси, и неведомо коего Бога чтишь новаго, некоего, глаголемаго Христа, противнаго богом нашим. Ты же, достославне Клименте, отвеща ему: Единаго ; истиннаго Бога Отца ведаю и Ему с Единосущным Сыном и Святым Духом покланяюся и пою: Аллилуиа.

Икос 8

Множайшая о Бозе Вседержителе глаголюща, не обрете в тебе епарх вины и посла известие к царю Траяну, возвещающи о тебе, исповедниче Христов, яко воста на тя народ богов ради и не престает вопияти; обаче вернаго свидетельства не обретается. Радуяся посрамлению клеветников твоих, зовем ти:

Радуйся, благовестниче веры Христовой;

радуйся, умягчивый сердце грознаго епарха;

радуйся, обличителю идольскаго нечестия;

радуйся, посрамителю клеветников;

радуйся, не убоявыйся грознаго суда римскаго царя;

радуйся, повергнувый на осуждение противника Христова;

радуйся, приявый венец мучения за Триединаго Бога;

радуйся, созидателю храмов во славу Святыя Троицы.

Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.

Кондак 9

Слышав царь Траян о тебе, яко о благовестнике неведомаго ему Бога, отписа епарху: или да богом идольским жертву принесет, или на заточение на место пусто близ Херсониса послан будет. Таков ответ уведев, епарх моляше тя, да не избираеши самовольнаго того изгнания, но да пожреши богом и свободен будеши. Ты же, святе Клименте, извествоваше епарху, яко изгнания того не боишися и на всяком месте будеши благовестити о Христе и пети Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Словеса твоя, богоносне Клименте, умилиша епарха и плакаше той, глаголя ти сице: Бог, Емуже ты всем сердцем служиши, поможет ти во изгнании, на неже осужден еси. Восхваляя тя, яко Петра, камень веры, с веселием глаголем:

Радуйся, непокоривыйся богопротивному велению цареву,

радуйся, за Христа изгнание приявый;

радуйся, предпочтивый заточение перетерпети, неже без Христова света на свободе жити;

радуйся, мученическим праведным венцем украшенный;

радуйся, изгнанниче за веру апостольскую;

радуйся, умиливый врага Христовы Церкве;

радуйся, страдальче за имя Христово;

радуйся, сопутствуемь на заточение многими от благоверных.

Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.

Кондак 10

Достигшу ти, святе, на то место, на неже в заточение осужден был еси, ныне нарицаемое Инкерман богохранимый, обрел еси тамо паче двух тысящ христиан, осужденныя на тесание камения в горах оных; и ты с ними к тому приставлен был еси. Тако неисповедимыми путьми Господь Бог посылает заточенным утешение благодатное, да и мы в печалех будем благонадежны, и да поем Ему чистым сердцем: Аллилуиа.

Икос 10

Видевше христиане инкерманстии новаго сожителя и ведяще тя иерарха, угодника Божия, вси единодушно со слезами и воздыхании приступиша к тебе, глаголюще: помолися о нас, святителю, да достойны явимся обетования Христова. Ты же рекл еси им: несмь достоин таковыя Владыки моего благодати, яко сподобился быти причастник венца вашего; и работа с ними, утешая и утверждая их полезными словесы. Сего ради глаголем ти, угодниче Божий

Радуйся, учителю христианскаго смирения;

радуйся, столпе благочестия;

радуйся, просветивый твоими Богомудрыми устами многая;

радуйся, утешителю в заточении сущих;

радуйся, чудесно на утоление жажды заключенным воду открывый;

радуйся, многих обращенных ко Христу в водах тех крестивый;

радуйся, живыя воды новый источник с собою принесый;

радуйся, яко тобою вся страна инкерманская приняла есть святую веру.

Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.

Кондак 11

Уведев Траян кесарь, яко и в Инкермане множество людей тобою во Христа вероваша, посла некоего игемона в ту страну, иже пришед многих христиан изби; тебе же, угодника Божия преславнаго, повеле посадити в ладью и везти на средину моря, и тамо, привязав котву к вые твоей, воврещи во глубину и утопити, да не обрящут христиане тела твоего. Приемля сей венец мученичества, ты по обычаю умиленною душею воспел еси Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Бывшу утоплению твоему, священномучениче Клименте, стояху вернии на брезе, рыдающе плачем велиим; посем ученицы твои Корнелий и Фив глаголаста народу: помолимся единодушно, да явит нам Господь честное тело мученика Своего. Молящуся же народу, уступи море недра своя и показа тело твое; хотящим же верным честное мученическое тело оттуда взята, бысть откровение учеником, да оставят быти тамо тело твое, яко всякое лето имать тако море отступати, дающе путь хотящим приходити на поклонение. Того ради ублажаем тя сице:

Радуйся, благовестниче веры Христовой;

радуйся, идолы поправый;

радуйся, единый за многих пострадавый;

радуйся, приявый венец мучения за Триединаго Бога;

радуйся, оплаканный велиим рыданием благочестивых;

радуйся, прославленный Богом;

радуйся, яко тобою несказанная чудеса совершаются;

радуйся, заре, светло блистающая миру христианскому.

Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.

Кондак 12

Царствующу Никифору царю греческому, приспевшей памяти твоей, святителю отче Клименте, не отступи море, якоже во вся прешедшая лета; и бяше тако до пятидесяти лет и вящше. Егда же наста в Херсонисе епископ Георгий блаженный, той печален бысть вельми о сем, яко море не отступает от мощей толикаго угодника Божия, аки под спудом водами покровенны суть. Сего ради воззва святитель люди к молитве, да усердно поют Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Во дни блаженнаго Георгия, иже в Херсонисе епископствовал бе, приидоста в той град два учителя словенская, святии Кирилл и Мефодий; с ними купно собра святитель вся благоверныя люди, и идоша со псалмы и песньми на край моря, хотяще получити тело твое, священномучениче; но не разступися море. Зашедшу же солнцу, вседоша в корабль, и в полунощи свет возсия от моря, и явися первая глава, потом же вси мощи твои, угодниче Божий. Радуяся обретению мощей твоих, восхваляем тя, чудотворче святый, тако:

Радуйся, яко тобою хромии шествуют;

радуйся, яко тобою всяким недугом болящие здрави бывают,

радуйся, яко молитвами твоими бесы прогнаны быша;

радуйся, избранный сосуд благодати Господа нашего Иисуса Христа;

Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.

Кондак 13

О всехвальне угодниче Божий, священномучениче Клименте, приими хвалы сии от нас, живущих в стране твоего заточения, ублажающих память твою и молящихся в обители имене твоего, и умоли Всевышняго Господа Бога умножити веру в нас, да всегда прославляем Его, дивнаго в мученицех Своих, псаломскими песньми: Аллилуиа.

(Сей кондак глаголи трижды. Посем: икос 1, кондак 1.)

Священномученик Климент, папа Римский

Климент встретился с апостолом Петром, который наставил его в вере и сделал своим помощником в проповеди. Они вместе ходили по городам сирийского побережья и вместе боролись с Симоном Волхвом.

Прославленного проповедями Климента сделали епископом Рима (ок. 91) после святых Лина и Анаклета [1] .

Взойдя на церковную кафедру, святитель Климент стал свидетелем апостольской проповеди, в особенности деятельности святого Петра. «Имевший проповедь апостолов в ушах своих и предание их пред глазами своими», – пишет о нем святой Ириней [2] . Смиренный и кроткий, сведущий как в Священном Писании, так и в греческой премудрости, он умел обращать к вере иудеев и язычников, рассказывая им о бесконечном милосердии Бога и о Царстве Небесном, ожидающем тех, кто с верой и надеждой вступит на путь покаяния.

Читайте также:  Акафист преподобному Илариону Оптинскому иной: текст, для чего читают

Святой Климент – автор знаменитого Послания к Церкви Коринфа, включавшегося некоторыми в состав Священного Писания. В этом послании он призывает некоторых молодых членов Коринфской общины, восставших против старейшин, хранить единство членов Тела Христова, уважая иерархию, установленную апостолами. Ему приписывали и другие сочинения: Правила святых апостолов, Апостольские постановления, а также Второе послание к коринфянам, вероятно не принадлежащие ему, но очень значимые [3] .

Проповедью святой Климент обратил Феодору, жену префекта Сисиния, близкого друга императора Нервы, а также склонил принять святое крещение и самого Сисиния тем, что чудесно исцелил его от слепоты, вызванной идолопоклонством префекта.

Комит Пуплий, узнав об этом и о росте числа христиан среди язычников, отправил Климента, по приказу императора Траяна, в изгнание в Херсонес Таврический – негостеприимную область на восточном краю империи. Там святой епископ встретил 2 тысячи христиан, сосланных на работы в каменоломни. Он утешил страждущих в невзгодах, напомнив о вечном блаженстве, и по его молитве для них в пустыне забил источник воды. Даже и в изгнании он обращал души язычников к истине. О Клименте сообщают, что за год благодаря ему было построено 75 церквей.

Но вскоре император направил туда жестокого правителя, чтобы покончить с массовыми обращениями в христианство. Тот сразу обрушился на святого Климента. Вначале подвергнув епископа пытке, он затем велел привязать ему на шею якорь и бросить в Черное море, чтобы верующие не нашли его тела и не смогли ему поклоняться. И все же Господь не оставил осиротевшее духовное стадо без святого пастыря. Он внял их молитвам: море чудесным образом отступило, и христиане увидели тело святого в 300 метрах от берега. С того времени каждый год в день смерти святого Климента море отступало, чтобы верующие могли почтить честные мощи.

Много позже, в 860 году, апостол славян святой Кирилл был направлен в Херсонес. Прибыв в город вместе с братом Мефодием, он узнал о чуде и убедил духовенство и паству умолить Бога об обретении мощей. После соборной молитвы в полночь на поверхности вод появились честные мощи святого Климента. Кирилл и Мефодий выловили их и привезли святыню папе Адриану II в Рим. Эта связь с одним из первых епископов Рима очень важна для Русской Церкви и показывает ее укорененность в апостольской традиции.

[1] Иногда пишут, что именно он был первым епископом Рима, но здесь нет никакого противоречия, поскольку в то время не существовало четкого различия между епископом и старейшиной, то есть пресвитером, так что Лин, Анаклет и Климент – ученики апостолов и наиболее выдающиеся личности в Римской Церкви той эпохи – могли один за другим или время от времени исполнять обязанности епископа.

[2] Ириней Лионский. Против ересей. III, 3, 3 // SC. 34, 105.

[3] Исторические исследования показывают, что Второе послание к коринфянам Климента Римского – это покаянная гомилия, созданная, возможно, в Сирии или Египте около 150 г. Апостольские постановления возникли в Сирии в конце IV в., а Правила святых апостолов являются сборником 35 дисциплинарных канонов, которые содержатся к конце 7-й книги Апостольских постановлений. Трулльский Собор в своем 2-м правиле отвергает Постановления, но принимает Правила, которые к тому времени уже вошли в канонические сборники.

Имам в православной молитве

Детально: имам в православной молитве – специально для Вас.

Глава IX. Канон молитвенный Пресвятой Богородице

Поется при всякой скорби душевной и несчастий.

Монаха Феостирикта 361

По благословению священника читаем псалом 142.

Слава и ныне: Аллилуиа. Бог Госпо́дь, и яви́ся нам: со стихи.

Тропари, гл. 4:

К Богородице приле́жно ны́не притеце́м, гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м, в покая́нии зову́ще из глубины́ души́: Владычице, помози́, на ны́ милосе́рдовавши, потщи́ся, погибáем от мно́жества прегреше́ний, не отврати́ Твоя́ рабы́ тщи, Тя бо и еди́ну наде́жду и́мамы. ДваждыНыне мы, грешные и смиренные, усердно прибегнем к Богородице и припадем к стопам Ее, с воплем раскаяния из глубины души: Владычица! помоги, умилосердившись к нам; поспеши: мы погибаем от множества грехов. Не отпусти рабов Твоих ни с чем; ибо в Тебе мы имеем и единственную надежду. [Дважды].
Не умолчи́м никогда́, Богородице, си́лы Твоя́ глаго́лати, недосто́йнии: áще бо Ты не бы́ предстоя́ла моля́щи, кто бы нас избáвил от толи́ких бед, кто же бы сохрани́л до ныне свобо́дны? Не отсту́пим, Владычице, от Тебе ́: Твоя бо рабы́ спасáеши при́сно от вся́ких лю́тых. Единожды.Мы, недостойные, никогда не перестанем говорить о могуществе Твоем, Богородица. Ибо, если бы Ты не становилась нам на защиту Своими молитвами, кто бы избавил нас от стольких бед? кто сохранил бы нас доныне свободными? Мы не отступим от Тебя, Владычица! ибо Ты всегда спасаешь рабов Твоих от всяких бедствий. [Один раз].

Канон Пресвятой Богородице, гл. 8

Ирмос: Во́ду проше́д яко су́шу, и еги́петскаго зла избежáв, изрáильтянин вопия́ше: Избáвителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Мно́гими содержи́мь напáстьми, к Тебе́ прибега́ю, спасе́ния иски́й: о, Мáти Сло́ва и Де́во, от тя́жких и лю́тых мя спаси́.Среди многих испытаний я, в поисках спасения, прибегаю к Тебе: О, Матерь Слова и Дева, от тяжких бедствий спаси меня!
Страсте́й мя смущáют прило́зи, мно́гаго уны́ния испо́лнити 362 мою ду́шу; умири́, Отрокови́це, тишино́ю Сы́на и Бо́га Твоего́, Всенепоро́чная.Смущают меня приступы страстей, наполняющие душу мою большим унынием. Умиротвори ее миром Сына и Бога Твоего, Всенепорочная!
Сла́ва: Спáса ро́ждшую Тя и Бо́га, молю́, Де́во, избáвитися ми лю́тых: к Тебе́ бо ны́не прибегáя, простирáю и ду́шу и помышле́ние.Тебя, родившую Спасителя и Бога, молю я, Дева, об избавлении меня от бедствий: и ныне к Тебе, прибегая, простираю я и душу и помыслы.
И ны́не: Неду́гующа те́лом и душе́ю, посеще́ния Боже́ственнаго и промышле́ния от Тебе ́ сподо́би, еди́на Богомáти, яко блага́я, Благáго же Роди́тельница.Меня, болеющего телом и душою, сподобь чудесной Твоей милости и заботы, единая Богоматерь, как милостивая Родительница Милостивого же.

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ тáинство, разуме́х дела́ Твоя́ и прослáвих Твое́ Божество́.

Страсте́й мои́х смуще́ние, ко́рмчию ро́ждшая Го́спода, и бу́рю ути́ши мои́х прегреше́ний, Богоневе́стная.Возмущение страстей моих и бурю грехов моих утиши, Богоневеста, родившая Кормчего-Господа.
Милосе́рдия Твоего́ бе́здну призывáющу подáждь ми, Яже Благосе́рдаго ро́ждшая и Спáса всех пою́щих Тя.Родившая Милосердного и Спасителя всех, воспевающих Тебя! дай мне на мой призыв в помощь бесконечное Твое милосердие.
Наслаждáющеся, Пречи́стая, Твои́х даровáний, благодáрственное воспевáем пе́ние, ве́дуще Тя Богомáтерь.Наслаждаясь, Пречистая, дарами Твоими, мы, признающие Тебя Богоматерью, воспеваем Тебе благодарственную песнь.
Сла́ва: На одре́ боле́зни моея́ и не́мощи низлежáщу ми, яко Благолюби́ва, помози́, Богоро́дице, еди́на Присноде́во.На одре болезни моей и немощи лежащему, как любящая оказывать добро, помоги мне, Богородица, единая Вечнодева!
И ны́не: Наде́жду и утвержде́ние и спасе́ния сте́ну недви́жиму иму́ще Тя, Всепе́тая, неудо́бства вся́каго избавля́емся.Имея в Тебе надежду и опору и непоколебимую стену спасения, мы, всеми в песнях Воспеваемая, избавляемся от всякой беды.

Ирмос: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Твой мир подáждь нам, Человеколю́бче.

Испо́лни, Чи́стая, весе́лия се́рдце мое́, Твою́ нетле́нную 363 даю́щи ра́дость, весе́лия ро́ждшая вино́внаго.Наполни, Чистая, веселием сердце мое, давая мне чистую радость Твою, – Ты, родившая Виновника веселия.
Избáви нас от бед, Богоро́дице чи́стая, ве́чное ро́ждши избавле́ние, и мир, всяк ум преиму́щий.Избавь нас от бед, чистая Богородица, родившая вечное Избавление и мир, превосходящий всякий ум.
Сла́ва: Разреши́ мглу прегреше́ний мои́х, Богоневе́сто, просвеще́нием Твоея́ све́тлости, Свет ро́ждшая Боже́ственный и преве́чный.Рассей туман грехов моих, Богоневеста, лучами блеска Твоего, – Ты, родившая Свет божественный и предвечный.
И ны́не: Исцели́, Чи́стая, души́ моея́ неможе́ние, посеще́ния Твоего́ сподо́бльшая, и здрáвие моли́твами Твои́ми подáждь ми.Исцели, Чистая, немощь души моей, сподобив меня Твоей милости, и Твоими молитвами дай мне здоровья.

Ирмос: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и áнгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.

По́мощи я́же от Тебе ́ тре́бующия не пре́зри, Де́во, пою́щия и превознося́щия Тя во ве́ки.Не презри, Дева, просящих Твоей помощи, которые воспевают и превозносят Тебя во веки.
Неможе́ние души́ моея́ исцеля́еши и теле́сныя боле́зни, Де́во, да Тя прослáвлю, Чи́стая, во ве́ки.Ты исцеляешь, Дева, немощи души моей и телесные болезни, чтобы я прославлял Тебя, Чистая, во веки.
Сла́ва: Исцеле́ний бога́тство изливáеши ве́рно пою́щим Тя, Де́во, и превознося́щим неизрече́нное Твое́ рождество́.Ты щедро изливаешь, Дева, исцеления верно Тебя воспевающим и превозносящим неизъяснимые роды Твои.
И ны́не: Напáстей Ты прило́ги отгоня́еши и страсте́й нахо́ды, Де́во: темже Тя пое́м во вся ве́ки.Ты отгоняешь, Дева, натиски искушений и нападения страстей. Поэтому мы воспеваем Тебя во все века.

Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу Тя испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя величáюще.

То́ка слез мои́х не отврати́ся, Яже от вся́каго лица́ вся́ку сле́зу отъе́мшаго, Де́во, Христа́ ро́ждшая.Не отвергни потока слез моих, Дева, родившая Христа отирающего с каждого лица каждую слезу.
Ра́дости мое́ се́рдце испо́лни, Де́во, Яже ра́дости прие́мшая исполне́ние, грехо́вную печа́ль потребля́ющи.Радостью наполни сердце мое, Дева, принявшая исполнение радости и уничтожившая печаль греха.
Пристáнище и предстáтельство к Тебе́ прибегáющих бу́ди, Де́во, и стена́ неруши́мая, прибе́жище же и покро́в и весе́лие.Пристанью и защитою будь, Дева, к Тебе прибегающим, стеною несокрушимою, кровом и радостью.
Сла́ва: Све́та Твоего́ заря́ми просвети́, Де́во, мрак неве́дения отгоня́ющи, благове́рно Богоро́дицу Тя испове́дающих.Света Твоего лучами просвети, Дева, разгоняя мрак неведения, благоговейно исповедующих Тебя, Богородицею.
И ны́не: На ме́сте озлобле́ния не́мощи смири́вшагося, Де́во, исцели́, из нездрáвия во здрáвие претворя́ющи.На месте страдания, немощи, упавшего духом, Дева, исцели, из больного сделав здоровым.

Подобен: Дом Евфра́фов:

Молитва Пресвятой Богородице

Канон Пресвятой Богородице обычно приписывается Феостирикту, иноку Медицийской пустыни в Вифании, жившему в первой половине IX века – во время страшных гонений иконоборцев на православных. Многие, однако, считают творцом нашего канона св. ФеофанаНачертанного, современника Феостирикта, выдающегося поэта и творца большого числа канонов.

исполнити, ἐμπιμπλῶσαι. Переводчик на славянский язык принял это причастие за неопределённый аорист, и получилось исполнити вместо исполняющие, относящееся к прилози.

нетленную радость, ἀκήρατον χαράν, т. е. радость без примеси цельную, чистую.

молвы, по-греч. ὄχλον, т. е. толпу, множество, тучу.

пространство; по-гречески πλατυσμόν, т. е. утешение.

на молитву; по-гречески εἰς πρεσβείαν – на ходатайство, на заступление.

всегда побеждаем, πάντοθεν πολεμούμενος – подвергаясь со всех сторон (отовсюду) нападениям.

столп утверждения – πύργον ἀσφαλείας, т. е. башню, оплот безопасности, надежную твердыню.

Источник: Молитвы и песнопения православного молитвослова (для мирян), с переводом на русский язык, объяснениями и примечаниями Николая Нахимова. Санкт-Петербург, Синодальная типография, 1912 г.

Поделиться ссылкой на выделенное

Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»

Канон молебный ко Пресвятой Богородице

Канон молебный ко Пресвятой Богородице принято читать практически каждый день. Канон обычно состоит из девяти частей. В VII веке канон молебный ко Пресвятой Богородице был просто частью богослужения. Сейчас же этот вид песнопений читается и в келейной молитве. В скорби к Пресвятой Богородице обращаются за утешением, а в радости — с благодарностью. Канон молебный ко Пресвятой Богородице — важная часть православной церковной гимнографии. Среди самых известных авторов канонов: Косма Маюмский и Иоанн Дамаскин. Ниже вы найдете текст канона молебного ко Пресвятой Богородице, который можно не только услышать на богослужении, но и читать дома.

Тропaрь Богородице, глас 4-й

К Богородице прилежно ныне притецем, грешнии и смиреннии, и припадем, в покаянии зовуще из глубины души: Владычице, помози, на ны милосердовавши, потщися, погибaем от множества прегрешений, не отврати Твоя рабы тщи, Тя бо и едину надежду имамы. (Дважды)
Слава, и ныне: Не умолчим никогда, Богородице, силы Твоя глаголати, недостойнии: aще бо Ты не бы предстояла молящи, кто бы нас избaвил от толиких бед, кто же бы сохранил до ныне свободны? Не отступим, Владычице, от Тебе: Твоя бо рабы спасaеши присно от всяких лютых.

Псалом 50

Канон ко Пресвятой Богородице, глас 8-й

Песнь 1
Воду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежaв, изрaильтянин вопияше: избaвителю и Богу нашему поим.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Многими содержимь напaстьми, к Тебе прибегаю, спасения иский: о, Мaти Слова и Дево, от тяжких и лютых мя спаси.
Страстей мя смущaют прилози, многаго уныния исполнити мою душу; умири, Отроковице, тишиною Сына и Бога Твоего, Всенепорочная.
Слава: Спaса рождшую Тя и Бога, молю, Дево, избaвитися ми лютых: к Тебе бо ныне прибегaя, простирaю и душу и помышление.
И ныне: Недугующа телом и душею, посещения Божественнаго и промышления от Тебе сподоби, едина Богомaти, яко благая, Благaго же Родительница.

Песнь 3
Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желaний крaю, верных утверждение, едине Человеколюбче.
Предстaтельство и покров жизни моея полагaю Тя, Богородительнице Дево: Ты мя окорми ко пристaнищу Твоему, благих виновна; верных утверждение, едина Всепетая.
Молю, Дево, душевное смущение и печали моея бурю разорити: Ты бо, Богоневестная, начальника тишины Христа родилa еси, едина Пречистая.
Слава: Благодетеля рождши добрых виновнаго, благодеяния богатство всем источи, вся бо можеши, яко сильнаго в крепости Христа рождши, Богоблаженная.
И ныне: Лютыми недуги и болезненными страстьми истязaему, Дево, Ты ми помози: исцелений бо неоскудное Тя знаю сокровище, Пренепорочная, неиждивaемое.
Спаси от бед рабы Твоя, Богородице, яко вси по Бозе к Тебе прибегaем, яко нерушимей стене и предстaтельству.
Призри благосердием, всепетая Богородице, на мое лютое телесе озлобление, и исцели души моея болезнь.

Тропарь, глас 2-й
Моление теплое и стенa необоримая, милости источниче, мирови прибежище, прилежно вопием Ти: Богородице Владычице, предвари, и от бед избaви нас, едина вскоре предстaтельствующая.

Читайте также:  Акафист святому архидиакону Стефану Первомученику: текст, для чего читают

Песнь 4
Услышах, Господи, смотрения Твоего тaинство, разумех дела Твоя и прослaвих Твое Божество.
Страстей моих смущение, кормчию рождшая Господа, и бурю утиши моих прегрешений, Богоневестная.
Милосердия Твоего бездну призывaющу подaждь ми, яже Благосердаго рождшая и Спaса всех поющих Тя.
Наслаждaющеся, Пречистая, Твоих даровaний, благодaрственное воспевaем пение, ведуще Тя Богомaтерь.
Слава: На одре болезни моея и немощи низлежaщу ми, яко Благолюбива, помози, Богородице, едина Приснодево.
И ныне: Надежду и утверждение и спасения стену недвижиму имуще Тя, Всепетая, неудобства всякаго избавляемся.

Песнь 5
Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подaждь нам, Человеколюбче.
Исполни, Чистая, веселия сердце мое, Твою нетленную дающи радость, веселия рождшая виновнаго.
Избaви нас от бед, Богородице чистая, вечное рождши избавление, и мир, всяк ум преимущий.
Слава: Разреши мглу прегрешений моих, Богоневесто, просвещением Твоея светлости, Свет рождшая Божественный и превечный.
И ныне: Исцели, Чистая, души моея неможение, посещения Твоего сподобльшая, и здрaвие молитвами Твоими подaждь ми.

Песнь 6
Молитву пролию ко Господу, и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися, и живот мой аду приближися, и молюся яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.
Смерти и тли яко спасл есть, Сам Ся издaв смерти, тлением и смертию мое естество, ято бывшее, Дево, моли Господа и Сына Твоего, врагов злодействия мя избaвити.
Предстaтельницу Тя живота вем и хранительницу тверду, Дево, и напaстей решaщу молвы, и налоги бесов отгоняющу; и молюся всегда, от тли страстей моих избaвити мя.
Слава: Яко стену прибежища стяжaхом, и душ всесовершенное спасение, и прострaнство в скорбех, Отроковице, и просвещением Твоим присно рaдуемся: о, Владычице, и ныне нас от страстей и бед спаси.
И ныне: На одре ныне немощствуяй лежу, и несть исцеления плоти моей: но, Бога и Спaса миру и Избaвителя недугов рождшая, Тебе молюся, Благой: от тли недуг возстaви мя.

Кондaк, глас 6-й
Предстaтельство христиан непостыдное, ходaтайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений глaсы, но предвари, яко Благaя, на помощь нас, верно зовущих Ти; ускори на молитву, и потщися на умоление, предстaтельствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

Другой кондaк, глас тот же

Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Пречистая Дево. Ты нам помози, на Тебе надеемся, и Тобою хвaлимся, Твои бо есмы рабы, да не постыдимся.

Стихира, глас тот же
Не ввери мя человеческому предстaтельству, Пресвятая Владычице, но приими моление раба Твоего: скорбь бо обдержит мя, терпети не могу демонскаго стреляния, покрова не имам, ниже где прибегну, окаянный, всегда побеждaемь, и утешения не имам, разве Тебе, Владычице мира, уповaние и предстaтельство верных, не презри моление мое, полезно сотвори.

Песнь 7
От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногдa, верою Троическою плaмень пещный попрaша, поюще: отцев Боже, благословен еси.
Наше спасение якоже восхотел еси, Спaсе, устроити, во утробу Девыя вселился еси, Юже миру предстaтельницу показал еси: отец наших Боже, благословен еси.
Волителя милости, Егоже родилa еси, Мaти чистая, умоли избaвитися от прегрешений и душевных скверн верою зовущим: отец наших Боже, благословен еси.
Слава: Сокровище спасения и Источник нетления, Тя рождшую, и столп утверждения, и дверь покаяния, зовущим показал еси: отец наших Боже, благословен еси.
И ныне: Телесныя слабости и душевныя недуги, Богородительнице, любовию приступaющих к крову Твоему, Дево, исцелити сподоби, Спaса Христа нам рождшая.

Песнь 8
Царя Небеснаго, Егоже поют вои aнгельстии, хвалите и превозносите во вся веки.
Помощи яже от Тебе требующия не презри, Дево, поющия и превозносящия Тя во веки.
Неможение души моея исцеляеши и телесныя болезни, Дево, да Тя прослaвлю, Чистая, во веки.
Слава: Исцелений богатство изливaеши верно поющим Тя, Дево, и превозносящим неизреченное Твое рождество.
И ныне: Напaстей Ты прилоги отгоняеши и страстей находы, Дево: темже Тя поем во вся веки.

Песнь 9
Воистинну Богородицу Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево чистая, с безплотными лики Тя величaюще.
Тока слез моих не отвратися, Яже от всякаго лица всяку слезу отъемшаго, Дево, Христа рождшая.
Радости мое сердце исполни, Дево, Яже радости приемшая исполнение, греховную печаль потребляющи.
Пристaнище и предстaтельство к Тебе прибегaющих буди, Дево, и стена нерушимая, прибежище же и покров и веселие.
Слава: Света Твоего зарями просвети, Дево, мрак неведения отгоняющи, благоверно Богородицу Тя исповедающих.
И ныне: На месте озлобления немощи смирившагося, Дево, исцели, из нездрaвия во здрaвие претворяющи.

Стихиры, глас 2-й
Высшую небес и чистшую светлостей солнечных, избaвльшую нас от клятвы, Владычицу мира песньми почтим.
От многих моих грехов немощствует тело, немощствует и душа моя; к Тебе прибегaю, Благодaтней, надеждо ненадежных, Ты ми помози.
Владычице и Мaти Избaвителя, приими моление недостойных раб Твоих, да ходaтайствуеши к Рождшемуся от Тебе; о, Владычице мира, буди Ходaтаица!
Поем прилежно Тебе песнь ныне, всепетой Богородице, рaдостно: со Предтечею и всеми святыми моли, Богородице, еже ущедрити ны.
Вся aнгелов воинства, Предтече Господень, апостолов двоенадесятице, святии вси с Богородицею, сотворите молитву, во еже спастися нам.

Православные акафисты

Кондак 1

Избранный чудотворче, великий пред Господом о нас молитвенниче, многоцелебный источниче благодати Духа Святаго исполненный, Ипполите священномучениче Ты же яко имеяй дерзновение возносити молитвы о нас пред Престолом Бога Всевышнего, от всяких нас бед, скорбей и напастей свободи, благодарственно тебе зовущих:

Радуйся, Ипполите священномучениче, пастырю добрый паствы Христовой.

Икос 1

Ангелом земным явися светлое житие твое, священномучениче Ипполите во Остии Римской пристани. Ты бо стадо словесное, от Христа врученное, добре упасл еси, сугубым венцем от Него украшен быв, блаженне. Приношение Авелево превошел еси в страданиях за веру Христову. Сего ради приими прославления наша, вопиющия ти с умилением сице:

Радуйся, пастырю любвеобильный, душу свою положивый за други своя.

Радуйся, веру Христову во страданиях своих зело прославивый.

Радуйся, кровию своею многия неверныя ко Христу обративый.

Радуйся, славы Христовой верный ревнителю.

Радуйся, веру, надежду и любовь ко Творцу до конца сохранивый.

Радуйся, Церкве Христовой страже неустрашимый.

Радуйся, Ипполите священномучениче , пастырю добрый паствы Христовой

Кондак 2

Видя Господь чистоту веры твоея и ревность стояти за истину, даде ти разум просвещен и светел, яко учении и писании твоими толковати Священныя Писания во спасение верны и обличение еретичествующих. Подвиги и труды твоими верныя чада паствы твое укрепляшеся и в радосте пояху Богу: Аллилуйя.

Икос 2

Разум просвещен имея, блаженне Ипполите, потщался еси Господеви служити молитвами твоими, внимая Божественным словесем Его в служении паствы твоея. Плоть твою духове поработил еси, и незлобием побеждая враги, возвещал еси людем спасительную веру Христову. Сего ради и мы с любовию тебе зовем:

Радуйся, веру Христову во Остии насадивый.

Радуйся, яко тамо же мутныя воды многобожия истребивый.

Радуйся, идолопоклонников к вере спасительной направивый.

Радуйся, теми же истину веры Христовой прославивый.

Радуйся, велия подвиги во служении показавый.

Радуйся, Ипполите священномучениче , пастырю добрый паствы Христовой.

Кондак 3

Силою Божественною укреплен, невозвратно Господу последовал еси, наставляя верныя ко спасению, да познают вси неверующии Творца своего и Бога нашего и да поют Ему благодарне: Аллилуйя.

Икос 3

Имея велие дерзновение, священномучениче Ипполите, ко исполнению заповедей Господних, душу твою, любве ради, положил еси за други своя. Небоязненно явился еси ты на суд неправедный и обличив мучителя в бесчеловечности и называя его кровопийцем. Воспоминая подвиги и страдания твоя прославим мы с любовию тя сице:

Радуйся, судилищу неправедному дерзновенно представый.

Радуйся, мучителя в бесчеловечности обличивый.

Радуйся, безбоязненноего же кровопийцей назвавый.

Радуйся, соборища нечестивых не убоявыйся.

Радуйся, мучений лютых не устрашивыйся.

Радуйся, Божественную истину пред всеми защитивый.

Радуйся, Ипполите священномучениче , пастырю добрый паствы Христовой.

Кондак 4

Буря гонений и страданий не устраши тя, священномучениче Христов, егда разъяренный мучитель предаде тя на мучения лютыя. Твердейша адаманта явися душа твоя во исповедании веры Христовой. Не убоялся еси ни прещения, ни мучительства, Богоизбрание, но дерзновенно пред всеми в радостей воспевал песнь Богу: Аллилуйя.

Икос 4

Слышавше от тебе Божественныя глаголы, блаженне Ипполите, нечестивый судие злобою распыхахуся, видя яко многолюдие от пути нечестия отвращахуся и веру Христову исповедаху, взывая, яко велик Бог христианский. Сие воспоминая, блажим тя похвалами сими:

Радуйся, священномучениче Христов, мучении своими веру прославивый.

Радуйся, страдании твоими, многия к вере Христовой призвавый.

Радуйся, безбожных и нечестивых безбоязненно обличивый.

Радуйся, иго Христово мужественно на себе возложивый.

Радуйся, адского змия уста заградивый.

Радуйся, венцем мученическим чрез страдания украшенный.

Радуйся, Ипполите священномучениче , пастырю добрый паствы Христовой.

Кондак 5

Боготочный источниче глаголов уст твоих явися, досточудне, в дерзновении твоем. Наставлял бо и укреплял еси вся верныя в вере Христовой, прелести тьму отгоняя. Яко многосветлая звезда был еси пастве твоей, вразумляя и укрепляя с любовию пети Богу: Аллилуйя.

Икос 5

Видевшие еретичествующих глагольное зломыслие Духом победив, блаженне, священномученик изряден любовию Владыки был еси, призывая верныя дерзновенно исповедати Истину Христа. Мы же укрепляемии поручениями сими смиренномудренно взываем ти:

Радуйся, правды Божественнней служителю ревностный.

Радуйся, Церкви Христовой светильниче богосветлый.

Радуйся, звездо лучезарная чистотою сияющая.

Радуйся, яко маслина, дому Божию плоды приносящая.

Радуйся, святителей собеседниче предивный.

Радуйся, воине Христов, во страданиях непобедимый.

Радуйся, Ипполите священномучениче , пастырю добрый паствы Христовой.

Кондак 6

Проповедником истины Христовой ты был еси, блаженне Ипполите, и мученическим венцем блистая, от Господа увенчан был еси. Ты, яко мученик истинен священником был еси, и мучеником во святительстве пребыл еси, сугубыми блистая даровании призывал верныя во умилении пети Богу: Аллилуйя.

Икос 6

Возсия миру всему христианскому честная память твоя. Ты бо явился людем светом Божественным ко просвещению языков и славою Бога Вышняго. И память твоя в роды родов прославляема бысть и по смерти твоея. Ученейшем бо христианским богословом ты был еси, и труды твоя вещаху о тебе, яко образцы древне- церковнаго учительства. За таковыя деяния твоя прими и похвалы сия:

Радуйся, яко словесныя овцы Христовы в послушании Божии воспитавый.

Радуйся, яко и в самом себе храм Бога жива уготовавый.

Радуйся, яко многия души верныя Христу уневестивый.

Радуйся, истиный подражателю Христова смирения.

Радуйся, учителю смирения Божия и кроткаго послушания.

Радуйся, неверных богомудренное обличение.

Радуйся, Ипполите священномучениче, пастырю добрый паствы Христовой.

Кондак 7

Хотяще всем спастися и в разум Божий приити, призывал ты еси, священномучениче Ипполите, на судилищи неправедном вся предстоящии ко спасению, познати Бога Истиннаго. Ему Единому воспевати хвалебную песнь: Аллилуйя.

Икос 7

Новаго исповедника и священномученика прослави Господь за страдания твоя и истязания, блаженне Ипполите. Яко град на верху горы укрытися не может, тако и ты, святителю Божий.Преклонныя годы и немощное естество показа силу Божию в немощах совершающуюся. Не устраши тя истязания и смерть в руце Бога Твоего предал еси душу твою. Зряще ревность твою по славе Божией поем ти:

Радуйся, блаженне, ни во что же вменивый истязания мучителей.

Радуйся, яко преклонныя годы твоя явилися венцем святости.

Радуйся, небоязненно веру Христову даже до смерти проповедавый.

Радуйся, научающий не боятися веру Божию пред неверными прославляти.

Радуйся, верующих в Промысел Божий укрепляющий.

Радуйся, нечестивых пред всеми обличающий.

Радуйся, Ипполите священномучениче , пастырю добрый паствы Христовой.

Кондак 8

Странно и прискорбно видети старца, убеленнаго сединами, пред разъяренным судиею за веру Христову

страдавшаго. Ты еси, яко агнец Божий, блаженне Ипполите, после долгих истязаний, связанный по рукам и ногам был еси брошен в море. Не убояся сего, ты и из пучины моря дивному во святых Своих, взывал еси Богу: Аллилуйя.

Икос 8

Всего себе предав Творцу своему, душа твоя возсия на тверди небесней, прия по смерти твоея светлый венче за страдания от Господа. Слики святых, предстоя у Престола Вседержителя немолчное пение приносиши о всех чтущих тя, с верою тебе молящиися и прославляющии тако:

Радуйся, яко житием своим ты Богу угодивый.

Радуйся, вси заповеди Господни в чистоте сохранивый.

Радуйся, злонамерения богомерзких мучителей истребивый.

Радуйся, цевнице Божественныя, во страданиях всех украшающая.

Радуйся, зрителю славы Божественныя неизреченныя.

Радуйся, всех молящихся тебе усердно помогающий.

Радуйся, Ипполите священномучениче , пастырю добрый паствы Христовой.

Кондак 9

Всякия напасти, скорби и мучения, ты священномучениче Ипполите, претерпел еси в земной жизни твоей. Крепость мужества души твоея удиви естество ангельское, узревша тя непобидима мученика Христова. Море отдаде тело твое на брег Остии пристани Римской, и чада паствы твоея со благоговением взяша е, положи тело твое во храме града Рима, поя дивному во святых Богу: Аллилуйя.

Икос 9

Витийство человеческое не возможе по достоянию своему изрещи подвиги и труды твоя, мучения и страдания за веру Христову претерпевша. Ты, яко пастырь добрый, упасл еси стадо твое на ниве Христовой, наставляя и обличая, наказуя и милуя, вся к Богу приводяй, да ничтоже погибе, но имать живот вечен. Темже и нам, к тебе пребегающим испроси у Господа спасения, блаженне Ипполите, вопиющих тебе:

Радуйся, яко истинную мудрость и страх Божий всегда имевый.

Радуйся, иго Христово благое восприявый.

Радуйся, язвы Господа на теле твоем понесший.

Радуйся, в жертву Христову самаго себе принесший.

Радуйся, яко чрез тебя многи к Богу обратишася.

Радуйся, яко ко преславным мученикам приложивыйся.

Радуйся, Ипполите священномучениче , пастырю добрый паствы Христовой.

Кондак 10

Спасти хотя паству твою и многия верныя во Христе живущия не убоялся еси убивающих тело, блаженне Ипполите, истину рекл еси на судилище неправедном, не убоялся еси мучителей, не устрашился истязаний тела твоего, сохранив непорочность Богоугоднаго жития твоего, поюще Богу в мученическом подвиге песнь: Аллилуйя.

Икос 10

Стена еси спасительная и твердость веры укрепления был ты еси всем верным христианом, священномучениче Ипполите. Ты был еси учеником святаго Иринея епископа Лионскаго, и яко известный богослов Христовой Церкви, написаны тобою многи сочинения, крепивших веру в Бога. Слова твои являлися спасительны и просты крепя вся верныя в единстве к Богу, за вся труды твоя восхвалим тя мы сице:

Радуйся, пастырю добрый, о славе Божией ревновавый.

Радуйся, яко феникс, в дому Божием процветший.

Радуйся, светильниче Божий, седящих во тьме озаривший.

Радуйся, дивная величия Божия верным открывший.

Читайте также:  Акафист Иоанну Кронштадтскому: текст, для чего читают

Радуйся, источниче Божий, жажду духовную многим открывший.

Радуйся, соблазнами мира себе не прельстивший.

Радуйся, Ипполите священномучениче , пастырю добрый паствы Христовой.

Кондак 11

Пение похвальное Господу совершашеся в храме святых мучеников Лаврентия и папы Дамаса града Рима, идеже положися тело твое. Вси бо вернии, приходящии в храм сей святый, молят тя, священномученика Христова, якоже хранил еси паству твою от всякого вреда и озлобления в земной жизни твоея, тако буди и по смерти твоея помощь и заступление твое всем чтущим тя. Богу же поющим хвалу: Аллилуйя.

Икос 11

Светозарная свеща, просвещающая души верныя бысть душа твоя, священномучениче Ипполите, у Престола Божия предстоящая. Молим тя, угодниче Божий, умоли Господа Сил о всех кающихся грешниках, и всех нас укрепи на твердом камени веры Христовой святыми поучении твоими, во умилении тебе поющими:

Радуйся, веры Христовой непоколебимый столпе.

Радуйся, претыкающихся о камень соблазна наставниче.

Радуйся, душепагубных ересей искоренителю.

Радуйся, премудрый наставниче паствы твоея и учителю.

Радуйся, древней церковной проповеди блюстителю.

Радуйся, ревностный пастырю Богом прославленный.

Радуйся, Ипполите священномучениче , пастырю добрый паствы Христовой.

Кондак 12

Благодать Божия прослави тя, священномучениче Ипполите, в житии твоем, и по смерти твоея яко дивнаго во святых Своих Бог прославляет тя во святых мощех твоих. Вси бо притекающии с верою к тебе приемлют благодатныя врачевания, их же и мы просяще тя молим избави и всех нас от всякия нужды и болезней, да поем во смирении сердец наших Богу: Аллилуйя.

Икос 12

Поюще досточудныя подвиги и страдания твоя, со умилением сердец славим тя, славнаго священномученика Божия, яко не устраши тя ни печения, ни смерть. Подвигом добрым подвизался еси, веру в чистоте сохранив, и всем явился еси, яко истинный светоч Христов, и праведных духов сопричастниче. Мы же недостойнии память твою чтущии, глаголем ти:

Радуйся, дивная величия Божия всем возвещающии.

Радуйся, скоропредстательный помощниче бедствующих.

Радуйся, иго Христово на рамо свое восприемый.

Радуйся, пламенную любовь ко Господу во страданиях своих показавый.

Радуйся, образ жития твоего всем нам по смерти оставивый.

Радуйся, чтущих любовию память твою от бед и скорбей покрывающий.

Радуйся, Ипполите священномучениче , пастырю добрый паствы Христовой.

Кондак 13

О, предивный священномучениче Ипполите, приими нынешнее похвальное сие моление от нас недостойных и твоим ходатайством у Престола Божия испроси нам в вере Христовой укрепление, от бед и напастей избавление, миру умирение, ересей избавление. Болящим здравие и благоденствие по молитвам твоим Господь ниспошлет всем нам, да сподобимся с тобою пети Всеблагому Творцу и Богу нашему: Аллилуйя, Аллилуйя, Аллилуйя.

(Этот кондак читается трижды, затем читается икос 1 и кондак 1.)

ТропарьСвященномученику Ипполиту епископу Римскому

От Бога свыше благодать приял еси духовную священномучениче Ипполите, душу твою привел еси кровию ко Христу, мученик истинен был еси, соборы страдальцев водяй, и еретических учений зломыслие победив, яко добрый пастырь душу твою положивый за овцы своя, спасаяй от бед и напастей вся верныя, благоприятными молитвами твоими, отче преславне.

Кондак Священномученику Ипполиту епископу Римскому

Светлостию огня Божественнаго возсия душа твоя, благодатию Христовою, окормляя словесное стадо, явился еси священномучениче изряден, радуйся Владыце поя, Ипполите, отче наш.

Молитва Священномученику Ипполиту епископу Римскому

О, преславный и дивный страстотерпче, Архиерее Христов, священномучениче Ипполите. К тебе, яко истинному ходатаю и молитвеннику у Престола Божия мы недостойнии прибегаем и смиренно молимся. Ты, яко пастырь добрый, душу свою положивый за овцы своя, приисполнен быв любве и веры Христовой, укрепи и нас на стези спасения, да не погибнем люте. Ты бо приял от Господа благодать и силу за тяжкая и многая страдания твоя, чтущия память твою, помогати и от бед избавляти, избави и нас, молитвенниче всеславне, всяких раздоров и нестроений. Божественным венцем украшенный и каплями кровей твоих священства одежду украсил еси, всеблаженне Ипполите, украси благолепием святительства Архиереи и вся священноначалия. Нас же всех, призывающих тя с верою и любовию избави от всякаго злаго обстояния, наипаче от еретического зломыслия и басней эллинских. Мир умири предстательством пред Господом, безумныя вразуми и в вере Христовой укрепи, согревая огнем молитвы твоея охладевшия сердца наша, да сподобит Господь нас грешных Небеснаго Царствия Своего, и со всеми святыми прославляти всечестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Акафист священномученику Клименту, папе Римскому: текст, для чего читают

День памяти: Ноябрь 25


Святитель Климент папа Римский

Апостол Петр

Священномученик Климент, папа Римский, родился в Риме в богатой и знатной семье. Силой обстоятельств с детства разлученный с родителями, Климент воспитывался у чужих людей. Живя в Риме, юноша получил прекрасное образование, был окружен роскошью, приближен к императорскому двору. Но его не радовали утехи, языческая премудрость не увлекала его. Он стал задумываться над смыслом жизни. Когда в столицу дошли вести о Христе и Его учении, святой Климент оставил дом и имение и отправился в те земли, где проповедовали апостолы. В Александрии Климент встретил святого апостола Варнаву, слова которого слушал с глубоким вниманием, всем сердцем воспринимая силу и истину Слова Божия. Прибыв в Палестину, святой Климент принял Крещение от святого апостола Петра и стал его ревностным учеником и постоянным спутником, разделяя с ним его труды и страдания. Святой апостол Петр незадолго до своих страданий рукоположил святого Климента во епископа города Рима. После кончины апостола, а за ним святого Лина, епископа Римского (67 – 79), и его преемника, святого епископа Анаклета (79 – 91), на Римской кафедре находился святой Климент (с 92 по 101 год).

Добродетельная жизнь, милосердие и молитвенный подвиг святого папы Климента обратили многих ко Христу. Так, однажды в день Пасхи им были крещены сразу 424 человека. Среди крещеных были люди всех сословий: рабы, правители, члены императорской семьи.


Святитель Климент в Житии

Язычники, видя успехи его апостольской проповеди, донесли на святителя Климента императору Траяну (98 – 117), обвинив святого в том, что он хулит языческих богов. Император изгнал святого Климента из столицы, отправив его в Крым, на работы в инкерманские каменоломни недалеко от города Херсонеса. Многие из учеников святителя последовали за ним, предпочтя добровольное изгнание разлуке с духовным отцом. Прибыв на место ссылки, святой Климент встретил много верующих христиан, осужденных работать в тяжелых условиях, совершенно без воды. Он помолился вместе с осужденными, и Господь в образе Агнца явил ему место источника, из которого излилась целая река. Это чудо привлекло к святителю Клименту множество людей. Слушая ревностного проповедника, сотни язычников обращались ко Христу. Каждый день крестилось по 500 человек и более. И там, в каменоломнях, был вырублен храм, в котором он священнодействовал.

Апостольская деятельность святого вызвала гнев императора Траяна, и он приказал утопить святого Климента. Мученика ввергли в море с якорем на шее. Это произошло в 101 году.


Царица Греческая Феодора

По молитвам верных учеников святителя, Корнилия и Фивы, и всего народа море отошло, и люди нашли на дне в нерукотворном храме (“Ангельской церкви”) нетленное тело своего пастыря. После этого ежегодно в день мученической кончины святителя Климента море отступало и в течение семи дней христиане могли поклоняться святым его мощам. Только в IX веке, во время царствования Константинопольского императора Никифора (802 – 811), по Божиему попущению, мощи святого Климента стали недоступны для поклонения на 50 лет. При императоре Михаиле и матери его Феодоре (855 – 867) Херсонес посетили равноапостольные Кирилл и Мефодий. Узнав о сокрытых мощах святого Климента, они побудили епископа Херсонесского Георгия к соборной молитве ко Господу об открытии мощей священномученика. После соборного служения святых Кирилла и Мефодия и прибывшего с ними из Царьграда духовенства и усердной молитвы всех собравшихся на поверхности моря в полночь чудесно появились святые мощи епископа Климента. Их торжественно перенесли в город в церковь святых Апостолов. Часть мощей была принесена святыми Кириллом и Мефодием в Рим, а святая глава впоследствии принесена в Киев святым равноапостольным князем Владимиром (+ 1015) и положена в Десятинной церкви вместе с мощами святого Фивы, где был устроен придел во имя святого Климента. Память священномученика свято чтится в России. Издревле ему посвящались многие храмы.

Святитель Климент, которого относят к мужам апостольским, оставил нам духовное наследие – два послания к Коринфянам – первые после писаний святых Апостолов письменные памятники христианского учения. (Они изданы в русском переводе в “Писаниях мужей апостольских”.)

Акафист священномученику Клименту, папе Римскому: текст, для чего читают

День памяти: 25 ноября ст. ст./ 8 декабря н. ст.

Священномученик Климент — Апостол от 70-ти, четвертый епископ (папа) Рима родился в очень знатной семье, состоявшей в родстве с императорской фамилией. Будучи разлучен в младенчестве с родителями и братьями, он вырос среди чужих людей. Как и все знатные римские юноши, Климент получил блестящее образование, но светские науки его не увлекали. Едва став совершеннолетним, он покидает Рим. В Святую Землю, в Палестину, где жил и страдал Христос и проповедуют его Апостолы — вот куда влечет юного Климента.

Приехав в Александрию, он слушает проповеди ученого благовестника Варнавы и становится горячим приверженцем нового учения. По прошествии некоторого времени Климент в своих странствованиях встречает апостола Петра, принимает от него святое крещение, становится одним из его ближайших учеников (Филипп IV. 3). Евангельская проповедь помогла Клименту чудесным образом обрести свою семью, которую он считал погибшей: среди учеников первоверховного апостола оказываются два его брата-близнеца, чуть позже он находит родителей. Надо ли говорить, что вся семья после этого приняла христианство и стала проповедовать спасительное учение.

Незадолго до своей мученической кончины апостол Петр рукополагает Климента во епископа. После смерти св. Петра, св. Лина и св. Анаклета, с 92 по 101 год Римским епископом является апостол Климент. Добродетельная жизнь и святительский подвиг Климента являли благотворный пример для гордых римских граждан, многие из которых стали последователями Христа. Житие сщмч. сохранило нам пример того, как однажды на праздник Пасхи после проповеди апостола крестилось сразу 424 человека, среди которых были представители всех римских сословий — от рабов до членов императорской семьи.

Обеспокоенные успехами христианского иерарха, язычники донесли о нем императору Траяну, обвинив святителя в неуважении к римским богам. Разгневанный император велит изгнать Климента из столицы, приговорив его к ссылке. Многие из учеников апостола последовали за ним в Инкерманские каменоломни, находящиеся недалеко от Херсонеса Таврического, предпочитая добровольную ссылку разлуке с духовным отцом.

Инкерманские каменоломни были традиционным местом ссылки христиан. Нелегкая жизнь подвижников была особенно тяжела из-за отсутствия питьевой воды. По молитве святителя Климента, Ангел Господень, явившийся в виде Агнца, указывает место источника. Это чудо привлекло к святителю Клименту множество людей. Слушая ревностного проповедника, сотни язычников обращались ко Христу. Каждый день крестилось по пятьсот и более человек. Там же в каменоломнях был вырублен храм, в котором он проповедовал. В 101 году священномученик Климент был умерщвлен по приказу императора; его утопили, бросив в море с грузом на шее. Климент прославился многими чудесами, череда которых не прекратилась и после его кончины. По молитвам его верных учеников — Корнилия и Фивы и всего христианского населения Херсонеса море отошло, и они нашли на дне, в нерукотворной «Ангельской » церкви нетленное тело своего учителя. После этого, каждый год в день мученической кончины Климента море отступало и в течение семи дней люди молились у мощей праведника.

Так было до начала IX века. В это время мощи стали недоступны, море не отступало. В начале 60-х годов IX века мощи чудесным образом появились на поверхности моря, этому предшествовала соборная молитва Херсонесского духовенства и пришедших в город ученых проповедников — Константина-философа и его брата Мефодия. Константин-философ считал, что сщмч. Климент покровительствует его миссионерской деятельности и делу просвещения славянских народов. Как показало время, это действительно было так. Когда через несколько лет братья принесли к папскому престолу переведенные на славянский язык и написанные славянскими письменами богослужебные книги, навстречу им вышел сам папа Адриан, узнав о том, что они принесли в Рим мощи их святого соотечественника — апостола Климента. Во многом благодаря принесенным мощам миссия моравских братьев закончилась удачно: славянские книги были освящены папой и в святом городе впервые на богослужении наряду с латынью зазвучала славянская молитва. Это было равносильно чуду! В Западной церкви в ту пору была распространена так называемая «трехъязычная» ересь, когда только три языка считались богослужебными: древнееврейский, греческий и латынь. Константин, придя в Рим, постригся в монахи, приняв имя Кирилл, и вскоре умер. Памятуя о заслугах просветителя перед престолом Св. Петра, его по настоянию папы Адриана хоронят в церкви Св. Климента.

Крестившись в Херсонесе, князь Владимир Святой переносит часть мощей сщмч. Климента (голову) и мощи св. Фивы, его ученика, с собой в Киев, положив их в Десятинной церкви в приделе во имя сщмч. Климента. Таким образом, мощи сщмч. Климента были первой христианской святыней, появившейся на Руси. Этим-то и была вызвана его исключительная популярность на русской земле.

С началом процесса канонизации собственно русских святых ситуация изменилась: наиболее почитаемыми становятся русские подвижники и мученики.

После закрытия в 1935 году Климентовского храма там размещен филиал Российской государственной библиотеки, что, наверное, тоже можно считать не случайным совпадением. Покровительствующий славянской книжности Климент сохранил под сводами своего храма церковные книги из монастырских и частных собраний. Годы лихолетья не нанесли существенного вреда зданию храма и иконостасам, сохраненным заботами сотрудников библиотеки.

Тропарь, глас 4:

Иже от Бога чудодействы/ преславно удивляя вселенныя концы мира,/ священный страдальче,/ паче естества морю составы водам содеваеши разделение/ в честней памяти твоей/ всегда притекающим усердно в Богозданную ти церковь/ чудесным твоим мощем,/ и по всенародном хождении,/ море во едино течение чудодетельне твориши,/ Клименте предивный,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак, глас 2:

Божественнаго винограда священноодеянна/ всем лоза явися,/ каплющи сладость премудрости,/ молитвами твоими, всечестне,/ да тебе исткану, яко багряницу,/ песнь мысленную принесем,/ Клименте святе,/ спаси рабы твоя.

Ссылка на основную публикацию