Акафист преподобному Антонию Киево-Печерскому: текст, для чего читают

Акафист Агапиту Печерскому — текст молитвы

Святой Агапит был служителем Печерского Монастыря, учеником Антония Печерского. Славился тем, что мог исцелять больных травами.

Однажды ему довелось исцелить князя Владимира Мономаха. Он добавил в пищу князя трав и помолился Господу. Князь тот час был исцелен.

За врачевание Агапит не брал никаких даров, говорил, что не он исцеляет, а Господь.

Молва о чудотворном исцелителе разбежалась по всему Киеву и окрестностям. К нему приходили за помощью люди любых сословий и Агапит всем помогал.

Ниже Вы сможете прочитать и прослушать акафист Агапиту Печерскому

Кондак 1

Избранный учениче великаго учителя преподобнаго и богоноснаго отца нашего Антония дивный подражателю жития его святаго, святче отче Агапите, песнью восхвалим тя с любовию заступника нашего; ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, молися выну о спасении нас грешных, от всяких бед избавляя зовущих ти: Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Икос 1

Ангелов любезную чистоту от юности твоея возлюбил, блаженне Агапите, к добродетелей подвижнику, преподобному Антонию притекл еси, и от него во иночество облеченный, подражатель ревностный подвигов его был еси; темже славим тя воззвании сими: Радуйся, богоноснаго Антония добродетелей и даров наследниче. Радуйся, на высоту совершенства духовнаго возшедый. Радуйся, молитвами усердными дар врачевания и чудотворения от Господа получивый. Радуйся, из глубины души воздыханиями чистоту душевную стяжавый. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 2

Видев Всевидец Господь благое души твоея изволение, блаженне Агапите, еже поработати Ему безленостно, внуши преподобному Антонию благословити тя на жестокое и острое в пещернем затворе житие. Ты же благословение святое с верою прием, в пещере покой вечный обрел еси Единому Богу работая в пениих, бдениих и пощениих немолчно воспевая Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разумев преподобный Антоний произволение Божие возсияти в сем иноце вельми благоугодным начинаниям и душевноспасительным намерениям, изобильно насытил духовною сладостию и в добродетелех укрепил есть, чесо ради вопием ему таковая: Радуйся, преподобнаго Антония нравы себе усвоивый. Радуйся, тою житию усердно поревновавый. Радуйся, сыновью любовь к нему стяжавый. Радуйся, и от него зело возлюбленный. Радуйся, самовидче его подвигов. Радуйся, во врачевании недугов ему споспешествующий. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 3

Силою Божиею укрепляемый, святе Агапите, великия иноческия труды подъял еси, да благословит дело рук твоих во славу имени Его святаго на спасение и врачевание всех с верою и надеждою к тебе притекающих и неленостно возносящих песнь Пресвятей Троице: Аллилуиа.

Икос 3

Имея помысел чист и непорочну совесть и памятуя рекшаго: «Болен бе и посетите Мене: понеже сотвористе единому от сих братий Моих меньших — Мне сотвористе…» недугующих иноков под свой покров отечески приемля, якоже родители чада своя, утешал еси, отраду своим попечением подающе, и отеческою ласкою тяжесть болезни облегчающе, молитвою с одра болезни воздвигал еси. Сего ради приими от нас богохваления таковая: Радуйся, в добродетелех богоискусный подвижниче. Радуйся, во Христе всю братию монашескую возлюбивый. Радуйся, недужных иноков смиренный и неусыпный служителю. Радуйся, за подвиги временнаго жития покой вечный обретший. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 4

Бурю многомятежнаго житейскаго моря безбедно прошел еси блаженне, и в пристань безстрастия достигл еси, окормляем заповедями Христа Бога яже быша светильник ногама твоима и свет стезям твоим. Темже ныне в горних обителех водворяешися, сладце поя Триединому Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше мысли о благоугоднем житии твоем, блаженне Aгапите, прихождаху к тебе: ови послушати поучений твоих, ови исцелений от различных недугов прияти, ихже ты с отеческою любовию приемля, руководствовал еси ко спасению, отгоняя всяк недуг и всяку немощь. Сего ради мы прибегаем к тебе, великому помощнику и целителю, славяще тя сице: Радуйся, безмолвия любителю, обитель подвиги своими украсивый. Радуйся, спасения многих душ человеческих виновниче. Радуйся, болезнующих грехми врачу благоискусный. Радуйся, воине Христов, полки невидимых врагов победивый. Радуйся, ближняя твоя искренне возлюбивый. Радуйся, спасению их душевному и исцелению телесному усердно послуживый. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 5

Боготечное светило быв угодник Божий, всех к Солнцу Правды — Христу путеводил еси примером жития твоего святаго; иже все бысть посвящено на служие Богу и ближним твоим: нищая и убогая милостиво питал еси. Темже блаженство милостивых унаследовал еси, и со святыми поеши вечно хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 5

Видим тя, блаженне отче Агапите, достигшаго в меру мужа совершенна о Христе и преисполненна дарований Божественных в Евангелии Христове обетованных верным последователем Бога Слова. Темже, чудящеся твоим подвигом, поем ти хвалебно: Радуйся, в глубине сердца бисер драгий Господа Иисуса Христа обретый. Радуйся, имя Его Божественное, во устех и в сердце своем выну имевый. Радуйся, на земле алкавый и жаждавый, ныне же нетленныя пищи на небеси насыщаяйся. Радуйся, нищету хранивый, нищих от глада избавляяй. Радуйся, иго Христово благое и легкое искренне воз-любивый. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 6

Проповедник быв житием твоих Евангельских добродетелей, отче блаженне, плоть твою постом и молитвою поработил еси, и во славу Божию пожил еси; лучами своих подвигов всезлобнаго врага армянина нечестиваго, завистию и гневом палимаго, и своими злостными ухищрениями веселящагося, не токмо посрамил еси, но и к свету Христовой истины привел еси, поучая за все благодарити и славословити Господа, поя Ему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияв в пещере святыя обители сия, яко богоносное светило, блаженный Агапите, светом добрых дел и врачеваний, умилил еси души и сердца человеков, а нечестиваго врача и завистника и его бсзстудное безумие посрамил еси. Тем убо святому и блаженному угоднику сему умильно зовем: Радуйся, врачевание нечестиваго армянина посрамивый. Радуйся, обреченнаго на смерть тем же армянином недугующаго со одра болезни воздвигнувый. Радуйся, осужденнаго на смерть и напоеннаго смертным ядом, чудесно исцеливый и от смерти избавивый. Радуйся, испивый смертный яд от врага, и по слову Господню: «Аще что и смертное испиют, не повредит им» — живот невредимый сохранивый. Радуйся, злобу и коварство врагов своих посрамивый. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак7

Хотение единое имел еси, блаженне отче, еже Богу угождати и спасению душевному и здравию телесному ближних твоих благочестно служити, темже келлия твоя пещерная бысть врачебница благоотишная всякому человеку — нищему и богатому, князю и убогому. Ты же единое в сердце имея: «Всем вся бысть», врачевал не взирая на лица, призывая вкупе с сердцем и усты немолчно возглашати Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго тя чудотворца великаго познаша славный князь Владимир Мономах, на одре болезни возлежащ, пребывая при кончине своей, слезно молил еси блаженнаго Агапита притекти и исцелити его, но той, монашеский обет соблюдая, николиже стен обители оставляти посла зелие от трапезы своея, и князь вкусив ею, здрав восташа. Таковой силе твоего чудотворения и нелицеприятия дивящеся, вопием ти хвалебно: Радуйся, крине пещернаго прозябения. Радуйся, мира Христова благоухание. Радуйся, не скрывый талант врачевания, тебе Домовладыкою врученный. Радуйся, ради сильных мира сего обета иноческаго не нарушивый. Радуйся, славы ради высшего звания славу человечскую ни во чтоже вменивый. Радуйся, Великаго князя Владимира Мономаха с одра смертнаго недуга былием, тобою благословенным и молитвою подъял еси. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 8

Странника и пришельца в мире сем помышлял еси себе быти, Агапите блаженне, темже о богатстве земнем всякое попечение отложил еси. Всякое стяжание суетное возбраняя, приходящих к нему разделяти достояние свое с нищей братией, и в их лице самому Христу служити поучал еси, немолчно воспевая хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 8

Весь в Бозе быв, отче блаженне, о Бозе и угождении Ему присно призывал еси, умоляя ничтоже предпочитати паче любве Христовы и памятуя реченное Христом: «Не собирайте себе сокровища, идеже моль и ржа истребляют, а собирайте себе сокровища на небеси», не пожелал ради благ временных лишитися благ вечных, отвергал еси вся дары тебе князем приносимыя, поучая роздати их нищей братии и убогим. Тем же и мы таковое твое нищелюбие восхваляя зовем ти сице: Радуйся, нищету паче богатства возлюбивый. Радуйся, мзду за свое врачевание отвергая и раздати ю нищим и убогим повелевая. Радуйся, блаженство нищих унаследовавый. Радуйся, последния укрухи хлеба твоего с неимущими разделяти поучавый. Радуйся, любовь к Богу любовию к ближним своим свидетельствовавый. Радуйся, похвалами молитвенными до днесь в обители Киево-Печерской Лавры зело почитаемый. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 9

Всем приходившим в обитель молитв и врачевания ради, блаженне отче, дивно бысть видети тебе, нищетно в келлии твоей пребывающаго, обаче ты всех равною любовию принимал еси, коемуждо слово душевное или исцеление сотворял еси, научая всех пети виновнику всех Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии не возмогут достойно воспети подвиги чудотворений твоих, блаженне Агапите, мы же таковым подвигом дивящеся, дсрзаем венчати тебе, аще и недостойнии, похвалами таковыми: Радуйся, на скрижалях сердца твоею Закон Христов написавый. Радуйся, от глубины сердечныя, добрая и душевно- спасительная наставления человеком износивый. Радуйся, пещерный гражданине, грады и веси наполнивый славою твоих чудотворений. Радуйся, Богом возлюбленный и ближними твоими благословляемый. Радуйся, образ совершенства о Христе в себе явивый. Радуйся, иго Христово благое и легкое искренне возлюбивый. Радуйся, Aгапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 10

Спасения надежу стяжал еси при исходе твоем, блаженне отче Агапите, и яко пшеница зрелая во время пожатия, кончиною благою преселился еси в день, тебе заранее предуказанный Господом, во обители горняя, прияти мзду от руки праведнаго Мздовоздаятеля Христа, иже вчини душу твою со духи святых, немолчно возглашающих пред престолом славы Его победную песнь: Аллилуиа.

Икос 10

Царя Небеснаго Христа верный раб и последователь был еси, отче Агапите, темже по неложному Его глаголу: «Идеже есмь Аз, ту и слуга Мой будет», мы чтуще тя, сердцем несумненно, яко ты со Христом во обителех блаженства вечнаго водворяешися и радости нетленныя наслаждаешися, яко истинный Того угодник: от нас же слышиши бла-гохваления сия: Радуйся, предсказания нечестиваго армянина о твоей смерти посрамивый. Радуйся, о дне твоей блаженной кончины oт Господа возвещенный. Радуйся, душу твою в руце Господа радостно предавый. Радуйся, откровенным лицем славу Трисиянного Божества созерцавый. Радуйся, телом смертным в обители погребенный. Радуйся, душею безсмертною к Сиону горнему воспаривый. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 11

Пение Пресвятей Богородице приносиши, блаженне отче наш Агапите, и об обители нашей святей и подвивающихся в ней, и о всех с любовию к тебе притекающих присно ходатайствуеши, прося мира свыше и благопоспешения всем возносящим достодолжная похвалы Триединому Богу, воспевая Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Светильника тя добрых дел, блаженне отче, исповедуем быти и прославляем прославльшаго тя Господа, иже чудесы многими мощи твоя ознаменована: струй бо исцелений благодатных источаеши от них недужным, и подвизаеши верныя вопити тебе: Радуйся, земный ангеле и небесный человечe. Радуйся, безмезднаго врачевания источниче. Радуйся, мира многоцелебнаго преисполненный фиале. Радуйся, от раки твоея святыя исцеления обильно пoдаваяй. Радуйся, скорбящих утешителю. Радуйся, унывающих ободрителю. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 12

Благодать Господню испроси нам, отче Агапите, почитающим с любовию святую память твою и усердно притекающим к честней раце мощей твоих, от неяже чудесныя исцеления подаеши недужным. Темже тебе, чудотворения даром от Бога прославленному, прилежно молимся: исцели наша недуги душевныя и телесныя и помози нам предстательством твоим спасение вечное получити, да вкупе тобою воспоем Дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще подвиги твоя, блаженне отче, ублажаем равноангельское житие твое, дивимся чудотворениям твоим, молитвенно почитаем святую намять твою, и припадающе к раце мощей твоих, умильно взываем: Радуйся, Пресвятыя Богородицы достойный предстателю. Радуйся, пещерожителей славо и похвало. Радуйся, святыя обители сея, вкупе с Антонием и Феодосием присное охранение. Радуйся, подвизающихся в ней благонадежное заступление. Радуйся, прихо-дящих в ню на поклонение благий предстателю. Радуйся, почитающих память твою небесный покровителю. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 13

О преблаженне отче Агапите! Ты горе на небеси, мы же долу на земли, удаленныя от тебе не толико местом, колико греховною нечистотою нашею, обаче дерзаем приносити тебе сие малое похвальное пение, еже милостивно прием, моли Господа и Владыку нашего избавити нас погибели вечныя и сподобити блаженства святых, вопиющих Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва

О всеблаженне Агапите, земный Ангеле и небесный человече! Припадаем к тебе с верою и любовию и молим ти ся прилежно: яви нам, смиренным и грешным, святое свое заступление; се бо грех ради наших не имамы свободны чад Божиих просити о потребах наших Господа и Владыку нашего, но тебе, молитвенника благоприятнаго, к Нему предлагаем и просим тя со усердием многим: испроси нам от благости Его благопотребныя дары душам и телесем нашим, веру праву, любовь ко всем нелицемерну, в злостраданиих терпение, тяжкими болезнями одержимым – от недугов исцеление, под бременем скорбей и напастей неудобоносимых падающих и жития своего отчаявшихся – скорое облегчение и избавление.

Не забуди, блаженне отче, и обитель твою [сию святую], присно тя чтущую, но соблюди ю и всех живущих и подвизающихся в ней и на поклонение в ню приходящих невредимы от искушений диавольских и всякаго зла. Егда же приспеет наше от временнаго сего жития отшествие, и к вечности преселение, не лиши нас помощи твоея небесныя, но молитвами твоими всех нас приведи в пристанище спасения и наследники нас быти всесветлаго Царствия Христова сподоби, да поем и славим неизреченныя щедроты человеколюбца Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, и твое вкупе с преподобными Антонием и Феодосием отеческое зaступление во веки веков. Аминь.

Акафист преподобному Антонию Киево-Печерскому: текст, для чего читают

Избранный от Царя Сил Господа Иисуса, и от юности твоея призванный во иночество,
общаго в России жития первоначальниче, и великий чудотворче,
преподобне отче наш Феодосие, умоли Господа Бога, от всяких бед и греховных страстей избавити ны,
зовущыя ти:

Радуйся, Феодосие, иноческаго устава в России учредителю.

Ангел земный, и человек небесный был еси, преподобне отче Феодосие,
и яко звезда утренняя возсиял еси на тверди Российкия Церкве,
прогоняя всяку тму греховную светозарным твоим житием и учением,
и приводя к свету Христову многия люди.

Темже приими от нас благохваления сицевая:

Радуйся, града Васильева святое порождение.
Радуйся, града Курска доброе воспитание.
Радуйся, от младых лет Христа премного возлюбивый.
Радуйся, Его ради уже железное на теле твоем в юности носивый.
Радуйся, усердно приметавыйся ко храму Господню.
Радуйся, служивый Церкви Божией от трудов твоих праведных.
Радуйся, сиротствовавый от отца плотскаго, и в сыновство причтенный Отцу Небесному.
Радуйся, многия скорби и биения от матере твоея, любве ради Божией претерпевый.
Радуйся, мученик самопроизволен бывый.
Радуйся, светлость сана временнаго ни во что же вменивый.
Радуйся, рукама твоима хлебы предложения для олтаря Господня уготовлявый.
Радуйся, душу твою в хлеб чистый, Пресвятей Троице принесый.
Радуйся, Феодосие, иноческаго устава в России учредителю.

Видевши матерь твоя, отче Феодосие, яко презирал еси вся дольная,
и о горних выну помышлял еси в юности твоей, гневашеся на тя зело,
и тщашася тя от служения Господеви отвратити, ово молением, ово прещением и ранами:
обаче ничтоже успе, укрепляющу тя Господу,
Егоже ради биения и поношения от матере твоея радостно терпел еси,
и Емуже во дни и в нощи воспевал еси ангельскую песнь: Аллилуиа.

Читайте также:  Акафист преподобной Софии Суздальской: текст, для чего читают

Разумев добре, яко в суете мира живя, неудобно обрести спасение, преподобне отче Феодосие,
во град Иерусалим удалитися возжелел еси, да поклонишися тамо гробу Господню,
и подвиги духовными достигнеши Иерусалима небеснаго:
обаче воспящен от матере твоея, паки во граде Отечествия твоего обитати принужден был еси.

Поминая таковую твою ревность о спасении душевнем, вопием ти:

Радуйся, паче родившия тя плотию, Господа возлюбивый.
Радуйся, матернею любовию неуловлен пребывый.
Радуйся, служити миру отрекийся.
Радуйся, работати Единому Богу возжелевый.
Радуйся, ризы нищетныя носивый.
Радуйся, в просфоропечении неленостно трудивыйся.
Радуйся, в храм Божий на молитву усердно приходивый.
Радуйся, молитву непрестанную возлюбивый.
Радуйся, в мире не любя мирскаго поживый.
Радуйся, яко ангел Божий в дому матере твоея пребывавый.
Радуйся, ко Господу очи сердца твоего возводивый.
Радуйся, свободити тя плена греховнаго Бога усердно просивый.
Радуйся, Феодосие, иноческаго устава в России учредителю.

Сила Божия укрепи тя, отче Феодосие, на подвиги духовныя, и Богу помогающу
ти изшел еси тайно от дома матере твоея, и притекл еси к доброму пастырю, преподобному Антонию,
во граде Киеве в пещере обитавшему, умоляя его, да причтет тя к словесному своему стаду.
Тойже провидев душевную твою доброту, прият тя с любовию,
и повеле преподобному Никону облещи тя во святый ангельский образ,
да поеши с ними Богу: Аллилуиа.

Имея любовь велию ко Христу, преподобне отче,
любовию о Христе прилепился еси к преподобному Антонию,
и взирая на святое и богоугодное житие его в пещере, тщался еси во всем ему подражати,
и вся словеса его слагал еси в сердце твоем.

Сего ради ублажаем тя звании сими:

Радуйся, град Отечестия твоего, и дом матере твоея Христа ради оставивый.
Радуйся, в путь душеспасительный радостно потекий.
Радуйся, во граде Киеве пажить духовную обретый.
Радуйся, в пещере преподобнаго Антониа пристанище спасения получивый.
Радуйся, во ангельский чин рукама преподобнаго Никона облеченный.
Радуйся, с пострижением власов главы твоея, все плотское мудрование совершенно отложивый.
Радуйся, в ризу смирения одеянный.
Радуйся, в сандалии послушания обувенный.
Радуйся, куколь незлобия на ся возложивый.
Радуйся, аналав Божия зашищения восприявый.
Радуйся, меч духовный в руце твоей выну имевый.
Радуйся, именем Иисусовым враги невидимыя отражавый.
Радуйся, Феодосие, иноческаго устава в России учредителю.

Бури житейския избежав, отче преподобне, в благоотишии пещернем богоугодно подвизался еси, преподобным Антонием наставляемь на всяку добродетель,
матере же твоея плачем не умолен был еси в мир возвратитися,
но молитвою твоею ко Господу, и матерь твою ко иночеству привел еси, зовый Богу,
умягчившему сердце ея: Аллилуиа.

Икос 4
Слышав поучения душеспасительная преподобнаго Антониа, отце Феодосие,
благоговейно внимал еси его глаголом и самым делом исполнял еси того словеса,
яже ко спасению и благоугождению приведоша тя, и был еси благий ученик благаго учителя,
достойный воистинну ублажений таковых:

Радуйся, во смирении преуспевый.
Радуйся, в молитвах во дни и в нощи пребывавый.
Радуйся, послушания зерцало.
Радуйся, трудолюбия правило.
Радуйся, подвиги духовными плоть твою духу покоривый.
Радуйся, нощи без сна провождавый.
Радуйся, рукама твоима волну прявый.
Радуйся, устами твоими псалмы воспевавый.
Радуйся, в церковь Божию прежде всех на молитву приходивый.
Радуйся, неподвижно и благоумиленно в ней стоявый.
Радуйся, тыготы братий твоих любвеобильно носивый.
Радуйся, труды рукоделий за них исполнявый.
Радуйся, Феодосие, иноческаго устава в России учредителю.

Боготечно шествовал еси от силы в силу, преподобне отче, и яко достойный сосуд Божия благодати,
во иереа освящен был еси, и игуменом поставлен был еси пещерней братии, избранием тоя,
и благословением преподобнаго Антониа,
с нимже вкупе ревностно подвизался еси о спасении душ человеческих,
и ныне сладце поеши в горних обителех Триипостасному Богу: Аллилуиа.

Видим тя, преподобне отче наш Феодосие, ревностно трудившагося в созидании обители Печерския,
и устав общаго жития в ней утвердившаго богомудренно,
иже бысть потом образ всем общаго жития обителем Российским:
темже киновиарх Российский именуешися от верных, зовущих ти:

Радуйся, преподобне, богомудрием высоким преисполненный.
Радуйся, богоносне, дары Духа Святаго преукрашенный.
Радуйся, царя псалмопевца словеса о купножитии братском возлюбивый.
Радуйся, общежительный устав в обители Печерстей учредивый.
Радуйся, первый основателю киновий Российских.
Радуйся, великий ревнителю иноческаго общаго жития.
Радуйся, вся обща имети братии законоположивый.
Радуйся, общежительная правила сам во всем верно исполнявый.
Радуйся, воду носяй, и дрова секий в твоем настоятельстве.
Радуйся, трудолюбию поучавый примером твоим всю братию.
Радуйся, нищыя питавый, и странники упокоевавый.
Радуйся, странноприимницу и больницу в обители твоей устроивый.
Радуйся, Феодосие, иноческаго устава в России учредителю.

Проповедник боговещанный был еси, отче Феодосие, не токмо иноком,
но и людем мирским, князем и боляром, и всех поучал еси неленостно добродетелем христианским,
братолюбию, кротости, воздержанию и чистоте.
Молим тя, преподобне, предстательством твоим небесным испроси
и нам сии боголюбезныя добродетели, да не поработимся страстем греховным,
но благочестно да поем Богу Спасителю нашему: Аллилуиа.

Возсиял еси яко звезда богосветлая в стране Российстей, преподобне отче,
и многия человеки привел еси в ограду небесную учением твоим святым:
ты бо не токмо учил еси, но и творил еси всяку добродетель,
непогрешительно исполняя вся заповеди Христа Бога.

Темже яко сотворившаго, и научившаго, восхваляем тя сице:

Радуйся, светлостию жития твоего сиявый миру.
Радуйся, ученьми твоими назидавый во спасение многия человеки.
Радуйся, пастырю добрый, чуждый лицеприятия.
Радуйся, наставниче богомудрый, преисполненный любве ко всем ближним.
Радуйся, сильным мира правду Божию небоязненно возвещавый.
Радуйся, князем и вельможам ко благочестию советник бывый.
Радуйся, неверныя иудеи уверовати во Христа увещававый.
Радуйся, милостыню многу нищей братии подававый.
Радуйся, с плакавшими плакавый.
Радуйся, скорбящыя утешавый.
Радуйся, вдов и сирот заступниче.
Радуйся, обидимых и гонимых защитниче.
Радуйся, Феодосие, иноческаго устава в России учредителю.

Хотя Господь явити людем, яко обитель Печерская, тобою управляемая, преподобне отче Феодосие,
хранима есть Его благодатию Божественною, свет пречуден в нощи над нею возсия,
та тем же окрасти церковь в ней хотевшым, церковь ту от земли на воздух вознесенную, дивно показа,
и пение ангельское в ней слышано быти сотвори:
да вси уведять, яко велик еси угодник Божий, и яко много может молитва твоя Господу,
Емуже воспевал еси: Аллилуиа.

Икос 7
Новаго тя Феодосиа киновиарха яви Господь в стране Российстей, преподобне отче,
и тобою прослави Лавру Печерскую, матерь обителей русских,
в нейже от лет древних подвижничество иноческое процвете, и мнози преподобнии Богу благоугодиша,
посреде киих ты, яко луна полная, светом добродетелей и чудес твоих немерцаемо сияеши,
и всех подвзаеши звати тебе:

Радуйся, ангелонравный человече.
Радуйся, дивный о Господе подвижниче.
Радуйся, великий чудотворче.
Радуйся, благомощный молитвенниче.
Радуйся, злато таинственно от ангела получивый.
Радуйся, тем златом брашно гладной братии твоей купивый.
Радуйся, оскудение вина и елеа в обители твоей чудесно восполнивый.
Радуйся, праздную житницу полну мукою явивый.
Радуйся, тощий сосуд меда преизливающимся показавый.
Радуйся, чудеса преславна в житии твоем совершивый.
Радуйся, Бога прославивый подвиги твоими.
Радуйся, Богом прославленный благодатными дары.
Радуйся, Феодосие, иноческаго устава в России учредителю.

Странноприимсто Авраамле возлюбил еси, отче Феодосие,
в темнице заключенным хлебы посылал еси любвеобильно, поминая словеса Христова,
яко в лице странных, и в темнице седящих, сам Христос благотворения приемлет.

Научи и нас, угодниче Божий, тебе в сем подражати, и милостынею Богу угождати,
да возможем благоприятно пети Ему: Аллилуиа.

Весь на служение Богу и ближним твоим себе вдал еси, Феодосие отче наш,
и добре пасл еси Богом врученное тебе словесное стадо, немощныя укрепляя, падшыя возставляя,
добре стоящыя охраняя, и бдя на страже моливенней,
да не похитит враг невидимый едину от твоих овец.

О сем тя хвалим и зовем:

Радуйся, велию власть на духи нечистыя от Господа получивый.
Радуйся, храмину стужаемую привидении диавольскими молитвою твоею очистивый.
Радуйся, многия бесноватыя, от мучительства демонскаго свободивый.
Радуйся, вся привидения и искушения сатанинская победивый.
Радуйся, ученики твоя от сетей невидимаго врага молитвою твоею соблюдавый.
Радуйся, искушенный на мнозе, искушаемым помогавый.
Радуйся, человече Божий, грады и веси исполнивый славою твоих подвигов.
Радуйся, нестяжания рачителю, никогдаже помышлявый о потребах грядущаго дне.
Радуйся, верою крепкою на Бога уповавый.
Радуйся, по вере твоей вся нужная от Бога изобильно получивый.
Радуйся, благодарение Господеви выну о всех дарех Его возносивый.
Радуйся, от малодушнаго ропота братию твою бодренно охранявый.
Радуйся, Феодосие, иноческаго устава в России учредителю.

Всем требующым помощи твоея усердно благотворил еси, преподобне отче,
и зело милосердствовал еси о нищих и убогих, яко быти тебе воистинну оком слепых, ногою хромых,
рукою безпомощных, и никтоже отхождаше от лица твоего неутешенным.

Призри и на нас, угодниче Божий, благосердием твоим, и от ран греховных исцеление нам подаждь молитвами твоими, да благодарственно поем Богу: Аллилуиа.

Витии суемудренныя посрамишася житием твоим, Феодосие богомудре,
глаголющыя буйство быти подвижничество духовное: се бо видим тя во плоти небеснопожившаго,
и ангельския нравы на земли стяжавшаго.

Темже чудящеся твоей ангелоподобней святости, ублажаем тя благохвалении сими:

;Радуйся, звездо утренняя, тму нечестия в стране Российстей разгнавшая.
Радуйся, забрало крепкое от враг видимых и невидимых.
Радуйся, столпе утверждения святыя православныя веры.
Радуйся, боголепное украшение Христовы Церкве.
Радуйся, Отечествия твоего земнаго покровителю небесный.
Радуйся, пути спасительнаго указателю нелестный.
Радуйся, воеводо изрядный полка воинов духовных.
Радуйся, ратоборче доблий, победивый демонския полки.
Радуйся, общения удостоивыйся со ангелы.
Радуйся, Христу усердно благоугождавый.
Радуйся, милосердия Христова подражателю.
Радуйся, даров духовных добрейший подателю.
Радуйся, Феодосие, иноческаго устава в России учредителю.

Спасительное пристанище, и храм Господа Славы, великую небеси подобную церковь Печерскую,
по мнозех знамениих и чудесех основал еси, преподобне отче Феодосие,
и сам рукама твоима помогал еси каменоздателем ея,
выну моляся ко Господу и Пресвятей Богородице:
да будет сия церковь изрядное жилище Божия благодати,
и да услышит Господь молитвы людей своих, с верою вопиющих Ему: Аллилуиа.

Царя Небеснаго Христа, верный раб был еси Феодосие богоносне, и Царице Небесней,
в видении дивнем во Влахернстей церкви таинственно предстоял еси, вкупе с преподобным Антонием,
егда она каменоздатели в Киев посылаше созидати Великую Печерскую церковь,
и божественную икону Своего Успения им подаде, в благословение всегдашнее твоея обители,
в нейже почитаешися звании сими:

Радуйся, здателю Великия Печерския церкве.
Радуйся, основавый ю на месте, освященнем многими чудесы.
Радуйся, слезами молитвенными основание ея оросивый.
Радуйся, рукама твоима краеугольныя камни ея положивый.
Радуйся, изрядный слуго Божия Матере.
Радуйся, дивную икону Ея Успения радостно приявый.
Радуйся, икону сию благодатную, с честию великою в обители твоей поставивый.
Радуйся, молитвы усердныя пред нею приносивый.
Радуйся, благоволением Богоматере осененный.
Радуйся, откровений Божественных от Нея удостоенный.
Радуйся, избранниче Сына Ея Христа Бога.
Радуйся, таинниче Пресвятыя Троицы.
Радуйся, Феодосие, иноческаго устава в России учредителю.

Пение немолчное приносил еси в триех лицех Единому Богу, преподобне отче Феодосие,
и до конца твоего не преставал еси молитвенно славословити Господа:
и тако в молитве усердней предал еси в руце Его душу твою,
юже ангели святии со славою вознесоша в обители горния,
идеже воздворился еси со угодники Божиими,
и радостно поеши ангелов и человеков Творцу: Аллилуиа.

Светом небесным озарися лице твое, преподобне отче, блаженно почил еси сном смерти,
и со слезами многими провождаемь был еси ко гробу от твоих братий и чад,
плакавших и рыдавших о твоем с ними разлучении.

Мы же, аки надгробную песнь, приносим ти благохваления таковая:

Радуйся, праведно и богоугодно течение земное совершивый.
Радуйся, венец нетления от руки Христовы получивый.
Радуйся, яко память твоя с похвалами во святей Церкви почитается.
Радуйся, яко успение твое от верных светло торжествуется.
Радуйся, смерть вкусивый, но тления не познавый.
Радуйся, светлостию лица твоего славу твою небесную проявивый.
Радуйся, в пещере со слезами многими от братии твоея погребенный.
Радуйся, по осминадесяти летех нетленен таможде обретенный.
Радуйся, в Великую Печерскую церковь со славою пренесенный.
Радуйся, светом небесным в пренесении мощей твоих дивно возсиявый.
Радуйся, три дуги светозарныя от пещеры к Велицей Печерстей церкви протяженныя показавый.
Радуйся, благоухание дивное от мощей твоих испустивый.
Радуйся, Феодосие, иноческаго устава в России учредителю.

Благодати Божией причастна показася священная рака мощей твоих, преподобне отче наш Феодосие:
исцеления бо недужным источает, и всяку язю в людех врачует,
иже с верою и любовию к ней притекают, молитвенно призывая твое святое имя.

Темже поклоняемся месту посмертнаго твоего покоя,
и лобызающе на нем святолепное изображение лица твоего, хвалебно вопием Богу,
Дивному во святых Своих: Аллилуиа.

Поюще подвиги и чудеса твоя, преподобне отче Феодосие, молимтися прилежно:
молися с нами и о нас к Всемилостивому и Человеколюбцу Богу,
да не оскудеет в нас вера святоотеческая, в нейже преуспел еси духовно,
но да будем и мы подражатели тебе в правой вере и добрых делех,
и тако возможем неосужденно вопити тебе:

Радуйся, пречудное украшение святыя великия небеси подобныя Печерския церкве.
Радуйся, храм Богоматере удобривый преславными твоими чудесы.
Радуйся, гроб твой святый златом и сребром чудотворно украсивый.
Радуйся, исцелений множество от него источивый.
Радуйся, болящих целителю.
Радуйся, скорбящих утешителю.
Радуйся, бедствующым на помощь ускоряяй.
Радуйся, всем чтущым тя заступление даруяй.
Радуйся, в час смертный всем нам благонадежный помощниче.
Радуйся, от насилия диавольскаго многомощный нам защитниче.
Радуйся, Лавры Печерския крепкое ограждение.
Радуйся, по Бозе и Богородице непостыдное наше упование.
Радуйся, Феодосие, иноческаго устава в России учредителю.

О великий чудотворче, услыши милостиво сие малое моление наше,
в похвалу тебе приносимое с верою и любовию, и помолися ко Господу Богу,
да избавит нас от всех бед и зол, и мучений вечных,
и сподобит вкупе с тобою во Царствии Небеснем пети Ему: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й

Святителю отче наш, Феодосие, моли Бога о нас!

© 2009-2020 Храм свт.Феодосия Черниговского
(03179 Киев, ул. Чернобыльская, 2. тел. +38 066-996-2243)

По благословению Блаженнейшего Владимира, Митрополита Киевского и Всея Украины.

Главный редактор – протоиерей Александр Билокур , Ответственный редактор – Елена Блайвас, Технический редактор – Александр Перехрестенко

Антоний и Феодосий Печерские. Начало дела с молитвой — великое благо

Основатели монашества на Руси преподобные Антоний и Феодосий для нас грешных являются редким образцом совершения правильных и благочестивых дел во Христе. Они хорошо представляли свое место в Божьем мироздании.

По заповеди Господней человек обязан трудиться всю свою жизнь, но очень часто его тяготит несение собственного Креста. Кто чувствует, что занят в жизни не своим делом, тот никогда не будет счастлив.

Здравый смысл нам подсказывает о том, чтобы мы служили Богу теми дарами, которые от Него получили. У каждого из нас есть свой талант, полученный от Бога, каждый человек — личность индивидуальная и неповторимая.

И как было бы идеально: твоя профессия совпадает с хобби, ты занят в жизни тем, что умеешь делать хорошо и качественно, и за все это получаешь еще и приличное вознаграждение!

Читайте также:  Акафист иконе «Всех Скорбящих Радость»: текст, для чего читают

Как бы изменилась жизнь современного человека, если бы он стал учиться у святых подвижников, в первую очередь у преподобных Антония и Феодосия Киево-Печерских!

Любое дело они начинали с молитвы. А благословение Божие на дальнейшее наше делание освящает не только само дело, но и весь наш земной путь.

Преподобный Феодосий родился очень смиренным отроком в богатой семье. Мать видела в нем наследника всем отцовским имениям. Но, возлюбив Бога больше всего мирского, помолившись, и испросив благословение Свыше, он в 23 года ушел из дома в Киев и припал к ногам игумена Антония, просив принять его.

Феодосий много трудился на послушании у своего старца Антония, выполнял беспрекословно все поручения, все дела совершал с молитвой, был посвящен в ангельский — монашеский образ, его душа горела преданностью Богу. Очень скоро он стал священником в монашестве и игуменом Печерской обители.

Воистину, молитва творит чудеса! Если Вы хотите, чтобы Ваше начатое дело спорилось, научитесь просить Божьего благословения перед началом.

Никогда человек не будет разочарован, если он научится жить с Богом! А Господь любит избранных своих.

Для того, чтобы угодить Богу, мирянину совсем не обязательно оставлять мир и уходить в монастырь. Хотя, такой путь подвижничества очень похвален. Живущему в современном миру человеку, конечно же, нелегко трудиться и спасаться одновременно. Но не невозможно!

От чего ищет спасения на земле простой смертный, если он верующий человек? От греха, рабства дьяволу и вечной смерти. Только не все люди это осознают.

Начинайте любое свое дело с молитвы! Пусть это войдет в привычку. Вы увидите силу и «волшебство» молитвы и почувствуете, как Господь управляет Вашими руками и мозгом. Самое простое — призвать благодать Святого Духа:

Царю Небесный, Утешителю, Душе Истины, иже везде сый и вся исполняяй, сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны и спаси, Блаже, душы наша!

Однажды к отцу Феодосию приехал в гости Великий князь Киевский Изяслав. Иноческая простая трапеза понравилась государю. Выразив свое удовольствие преподобному, князь поинтересовался, почему мол моя царская пища во сто крат дороже, но не так вкусна?

На это преподобный ответил, что мы все готовим с молитвой , благоговением, благословением и благодарностью Богу. Работники князя, когда готовят пищу, бранятся, ссорятся и делают свое дело как попало. А наш очаг воспламеняется от огонька пред Господним образом…

Господь дает нам пищу для поддержания телесных сил. Поскольку человек создан по образу и подобию Божию, то все, что есть в Боге — есть и в человеке.

Христос принял человеческий образ для спасения нас грешных. Он также как и мы нуждался в пище, крове, одежде и сне. Он был подобен нам во всем, кроме греха.

Для того, чтобы получить все необходимое для жизни, также и пищу, Творец назначил нам труд на земле. Обязанность исполнения своих обязанностей для человека не должна быть постыдной или тягостной.

Каждый из нас должен выполнять свое дело качественно и профессионально, стараясь всячески угодить в первую очередь Господу Богу.

Земная компенсация не замедлит придти, ибо сказано: ищите прежде всего Царствия Небесного, а остальное — приложится вам.

Перед началом своего любого дела мы читаем молитву, испрашиваем благословения, а результаты своего труда сравниваем по тому, как бы Сам Господь одобрил бы или нет?

Перед началом всякого дела

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.
Благослови, Господи, и помоги мне, грешному, совершить начинаемое мною дело, во славу Твою.
Господи, Иисусе Христе, Сыне Единородный Безначальнаго Твоего Отца, Ты бо рекл еси пречистыми усты Твоими, яко без Мене не можете творити ничесоже. Господи мой, Господи, верою объем в души моей и сердце Тобою реченная, припадаю Твоей благости: помози ми, грешному, сие дело, мною начинаемое, о Тебе Самом совершити, во имя Отца и Сына и Святаго Духа, молитвами Богородицы и всех Твоих святых. Аминь.

По окончании дела

Исполнение всех благих Ты еси, Христе мой, исполни радости и веселия душу мою и спаси мя, яко един Многомилостив, Господи, слава Тебе.
Достойно есть яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Если мы с Вами заговорили конкретно о принятии пищи, то вспомним о том, что перед своей трапезой надо обязательно молиться. Пища наша — это дар Божий. Поэтому, как готовим, так и принимаем пищу с молитвой!

Многие так не делают. Они не заботятся о том, как правильно проводить, например, христианский пост, как и что готовить в пост и вообще. Потом удивляются многим своим болезням и короткой, часто бессмысленной, жизни.

Поскольку здравый смысл всегда подскажет начинать любое дело с молитвы, то употребление пищи без молитвы — обкрадывание самих себя.

Пища поддерживает естественные силы организма. Принимая пищу без благословения, мы как бы похищаем ее без спроса из Божьих щедрот. Следовательно, без молитвы она нам не идет на пользу, так как не освящается. А Апостол говорит, что освящается пища словом Божиим и молитвою… (Тим. 4,5)

Помню, много лет назад, один безумец за столом пытался запретить мне молиться и крестить пищу и питие, аргументируя тем, что «уйдут градусы». Но вспомним снова слова Апостола Павла: едите ли, пьете ли, что другое делаете, — все делайте во славу Божию!

Мой несчастный товарищ, обильно употребляя вино и помрачая им ум свой, уже несколько лет покоится в мире ином, и еще неизвестно, помиловал ли его Господь!

Таким образом, мы видим, что принятие Свыше даров Божиих без благословения и благодарения идет человеку во вред. И это касается не только пищи и пития.

Мы должны твердо осознавать, что Податель всех благ есть Господь, и весьма разумно перед началом любого дела заручиться Его всесильной помощью, зная, что без Бога мы не можем творить ничего благое.

И действительно, что теряет верующий человек, если просит благословение Бога? Ничего. А мировоззрение, наоборот, расширяется! В данном случае, неверующий человек скорее почувствует себя обделенным.

Молитвами святых преподобных отцов наших Антония и Феодосия Печерских Господь да спасет и помилует всех нас!

Память преподобных Антония и Феодосия отцов Киево-Печерских празднуется 15 сентября.

Заказать молебен перед началом своего дела и для испрашивания помощи Божьей в делах Вы можете на нашем сайте:

Вот для Вас , как всегда, видео бонусы. Смотрите ниже!

Акафист преподобному Антонию Киево-Печерскому: текст, для чего читают

Кондак 1

Избранный учениче великаго учителя преподобнаго и богоноснаго отца нашего Антония дивный подражателю жития его святаго, святче отче Агапите, песнью восхвалим тя с любовию заступника нашего; ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, молися выну о спасении нас грешных, от всяких бед избавляя зовущих ти: Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Икос 1

Ангелов любезную чистоту от юности твоея возлюбил, блаженне Агапите, к добродетелей подвижнику, преподобному Антонию притекл еси, и от него во иночество облеченный, подражатель ревностный подвигов его был еси; темже славим тя воззвании сими: Радуйся, богоноснаго Антония добродетелей и даров наследниче. Радуйся, на высоту совершенства духовнаго возшедый. Радуйся, молитвами усердными дар врачевания и чудотворения от Господа получивый. Радуйся, из глубины души воздыханиями чистоту душевную стяжавый. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 2

Видев Всевидец Господь благое души твоея изволение, блаженне Агапите, еже поработати Ему безленостно, внуши преподобному Антонию благословити тя на жестокое и острое в пещернем затворе житие. Ты же благословение святое с верою прием, в пещере покой вечный обрел еси Единому Богу работая в пениих, бдениих и пощениих немолчно воспевая Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разумев преподобный Антоний произволение Божие возсияти в сем иноце вельми благоугодным начинаниям и душевноспасительным намерениям, изобильно насытил духовною сладостию и в добродетелех укрепил есть, чесо ради вопием ему таковая: Радуйся, преподобнаго Антония нравы себе усвоивый. Радуйся, тою житию усердно поревновавый. Радуйся, сыновью любовь к нему стяжавый. Радуйся, и от него зело возлюбленный. Радуйся, самовидче его подвигов. Радуйся, во врачевании недугов ему споспешествующий. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 3

Силою Божиею укрепляемый, святе Агапите, великия иноческия труды подъял еси, да благословит дело рук твоих во славу имени Его святаго на спасение и врачевание всех с верою и надеждою к тебе притекающих и неленостно возносящих песнь Пресвятей Троице: Аллилуиа.

Икос 3

Имея помысел чист и непорочну совесть и памятуя рекшаго: «Болен бе и посетите Мене: понеже сотвористе единому от сих братий Моих меньших — Мне сотвористе…» недугующих иноков под свой покров отечески приемля, якоже родители чада своя, утешал еси, отраду своим попечением подающе, и отеческою ласкою тяжесть болезни облегчающе, молитвою с одра болезни воздвигал еси. Сего ради приими от нас богохваления таковая: Радуйся, в добродетелех богоискусный подвижниче. Радуйся, во Христе всю братию монашескую возлюбивый. Радуйся, недужных иноков смиренный и неусыпный служителю. Радуйся, за подвиги временнаго жития покой вечный обретший. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 4

Бурю многомятежнаго житейскаго моря безбедно прошел еси блаженне, и в пристань безстрастия достигл еси, окормляем заповедями Христа Бога яже быша светильник ногама твоима и свет стезям твоим. Темже ныне в горних обителех водворяешися, сладце поя Триединому Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше мысли о благоугоднем житии твоем, блаженне Aгапите, прихождаху к тебе: ови послушати поучений твоих, ови исцелений от различных недугов прияти, ихже ты с отеческою любовию приемля, руководствовал еси ко спасению, отгоняя всяк недуг и всяку немощь. Сего ради мы прибегаем к тебе, великому помощнику и целителю, славяще тя сице: Радуйся, безмолвия любителю, обитель подвиги своими украсивый. Радуйся, спасения многих душ человеческих виновниче. Радуйся, болезнующих грехми врачу благоискусный. Радуйся, воине Христов, полки невидимых врагов победивый. Радуйся, ближняя твоя искренне возлюбивый. Радуйся, спасению их душевному и исцелению телесному усердно послуживый. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 5

Боготечное светило быв угодник Божий, всех к Солнцу Правды — Христу путеводил еси примером жития твоего святаго; иже все бысть посвящено на служие Богу и ближним твоим: нищая и убогая милостиво питал еси. Темже блаженство милостивых унаследовал еси, и со святыми поеши вечно хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 5

Видим тя, блаженне отче Агапите, достигшаго в меру мужа совершенна о Христе и преисполненна дарований Божественных в Евангелии Христове обетованных верным последователем Бога Слова. Темже, чудящеся твоим подвигом, поем ти хвалебно: Радуйся, в глубине сердца бисер драгий Господа Иисуса Христа обретый. Радуйся, имя Его Божественное, во устех и в сердце своем выну имевый. Радуйся, на земле алкавый и жаждавый, ныне же нетленныя пищи на небеси насыщаяйся. Радуйся, нищету хранивый, нищих от глада избавляяй. Радуйся, иго Христово благое и легкое искренне воз-любивый. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 6

Проповедник быв житием твоих Евангельских добродетелей, отче блаженне, плоть твою постом и молитвою поработил еси, и во славу Божию пожил еси; лучами своих подвигов всезлобнаго врага армянина нечестиваго, завистию и гневом палимаго, и своими злостными ухищрениями веселящагося, не токмо посрамил еси, но и к свету Христовой истины привел еси, поучая за все благодарити и славословити Господа, поя Ему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияв в пещере святыя обители сия, яко богоносное светило, блаженный Агапите, светом добрых дел и врачеваний, умилил еси души и сердца человеков, а нечестиваго врача и завистника и его бсзстудное безумие посрамил еси. Тем убо святому и блаженному угоднику сему умильно зовем: Радуйся, врачевание нечестиваго армянина посрамивый. Радуйся, обреченнаго на смерть тем же армянином недугующаго со одра болезни воздвигнувый. Радуйся, осужденнаго на смерть и напоеннаго смертным ядом, чудесно исцеливый и от смерти избавивый. Радуйся, испивый смертный яд от врага, и по слову Господню: «Аще что и смертное испиют, не повредит им» — живот невредимый сохранивый. Радуйся, злобу и коварство врагов своих посрамивый. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак7

Хотение единое имел еси, блаженне отче, еже Богу угождати и спасению душевному и здравию телесному ближних твоих благочестно служити, темже келлия твоя пещерная бысть врачебница благоотишная всякому человеку — нищему и богатому, князю и убогому. Ты же единое в сердце имея: «Всем вся бысть», врачевал не взирая на лица, призывая вкупе с сердцем и усты немолчно возглашати Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго тя чудотворца великаго познаша славный князь Владимир Мономах, на одре болезни возлежащ, пребывая при кончине своей, слезно молил еси блаженнаго Агапита притекти и исцелити его, но той, монашеский обет соблюдая, николиже стен обители оставляти посла зелие от трапезы своея, и князь вкусив ею, здрав восташа. Таковой силе твоего чудотворения и нелицеприятия дивящеся, вопием ти хвалебно: Радуйся, крине пещернаго прозябения. Радуйся, мира Христова благоухание. Радуйся, не скрывый талант врачевания, тебе Домовладыкою врученный. Радуйся, ради сильных мира сего обета иноческаго не нарушивый. Радуйся, славы ради высшего звания славу человечскую ни во чтоже вменивый. Радуйся, Великаго князя Владимира Мономаха с одра смертнаго недуга былием, тобою благословенным и молитвою подъял еси. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 8

Странника и пришельца в мире сем помышлял еси себе быти, Агапите блаженне, темже о богатстве земнем всякое попечение отложил еси. Всякое стяжание суетное возбраняя, приходящих к нему разделяти достояние свое с нищей братией, и в их лице самому Христу служити поучал еси, немолчно воспевая хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 8

Весь в Бозе быв, отче блаженне, о Бозе и угождении Ему присно призывал еси, умоляя ничтоже предпочитати паче любве Христовы и памятуя реченное Христом: «Не собирайте себе сокровища, идеже моль и ржа истребляют, а собирайте себе сокровища на небеси», не пожелал ради благ временных лишитися благ вечных, отвергал еси вся дары тебе князем приносимыя, поучая роздати их нищей братии и убогим. Тем же и мы таковое твое нищелюбие восхваляя зовем ти сице: Радуйся, нищету паче богатства возлюбивый. Радуйся, мзду за свое врачевание отвергая и раздати ю нищим и убогим повелевая. Радуйся, блаженство нищих унаследовавый. Радуйся, последния укрухи хлеба твоего с неимущими разделяти поучавый. Радуйся, любовь к Богу любовию к ближним своим свидетельствовавый. Радуйся, похвалами молитвенными до днесь в обители Киево-Печерской Лавры зело почитаемый. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 9

Всем приходившим в обитель молитв и врачевания ради, блаженне отче, дивно бысть видети тебе, нищетно в келлии твоей пребывающаго, обаче ты всех равною любовию принимал еси, коемуждо слово душевное или исцеление сотворял еси, научая всех пети виновнику всех Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии не возмогут достойно воспети подвиги чудотворений твоих, блаженне Агапите, мы же таковым подвигом дивящеся, дсрзаем венчати тебе, аще и недостойнии, похвалами таковыми: Радуйся, на скрижалях сердца твоею Закон Христов написавый. Радуйся, от глубины сердечныя, добрая и душевно- спасительная наставления человеком износивый. Радуйся, пещерный гражданине, грады и веси наполнивый славою твоих чудотворений. Радуйся, Богом возлюбленный и ближними твоими благословляемый. Радуйся, образ совершенства о Христе в себе явивый. Радуйся, иго Христово благое и легкое искренне возлюбивый. Радуйся, Aгапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Читайте также:  Акафист святой великомученице Варваре: текст, для чего читают

Кондак 10

Спасения надежу стяжал еси при исходе твоем, блаженне отче Агапите, и яко пшеница зрелая во время пожатия, кончиною благою преселился еси в день, тебе заранее предуказанный Господом, во обители горняя, прияти мзду от руки праведнаго Мздовоздаятеля Христа, иже вчини душу твою со духи святых, немолчно возглашающих пред престолом славы Его победную песнь: Аллилуиа.

Икос 10

Царя Небеснаго Христа верный раб и последователь был еси, отче Агапите, темже по неложному Его глаголу: «Идеже есмь Аз, ту и слуга Мой будет», мы чтуще тя, сердцем несумненно, яко ты со Христом во обителех блаженства вечнаго водворяешися и радости нетленныя наслаждаешися, яко истинный Того угодник: от нас же слышиши бла-гохваления сия: Радуйся, предсказания нечестиваго армянина о твоей смерти посрамивый. Радуйся, о дне твоей блаженной кончины oт Господа возвещенный. Радуйся, душу твою в руце Господа радостно предавый. Радуйся, откровенным лицем славу Трисиянного Божества созерцавый. Радуйся, телом смертным в обители погребенный. Радуйся, душею безсмертною к Сиону горнему воспаривый. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 11

Пение Пресвятей Богородице приносиши, блаженне отче наш Агапите, и об обители нашей святей и подвивающихся в ней, и о всех с любовию к тебе притекающих присно ходатайствуеши, прося мира свыше и благопоспешения всем возносящим достодолжная похвалы Триединому Богу, воспевая Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Светильника тя добрых дел, блаженне отче, исповедуем быти и прославляем прославльшаго тя Господа, иже чудесы многими мощи твоя ознаменована: струй бо исцелений благодатных источаеши от них недужным, и подвизаеши верныя вопити тебе: Радуйся, земный ангеле и небесный человечe. Радуйся, безмезднаго врачевания источниче. Радуйся, мира многоцелебнаго преисполненный фиале. Радуйся, от раки твоея святыя исцеления обильно пoдаваяй. Радуйся, скорбящих утешителю. Радуйся, унывающих ободрителю. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 12

Благодать Господню испроси нам, отче Агапите, почитающим с любовию святую память твою и усердно притекающим к честней раце мощей твоих, от неяже чудесныя исцеления подаеши недужным. Темже тебе, чудотворения даром от Бога прославленному, прилежно молимся: исцели наша недуги душевныя и телесныя и помози нам предстательством твоим спасение вечное получити, да вкупе тобою воспоем Дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще подвиги твоя, блаженне отче, ублажаем равноангельское житие твое, дивимся чудотворениям твоим, молитвенно почитаем святую намять твою, и припадающе к раце мощей твоих, умильно взываем: Радуйся, Пресвятыя Богородицы достойный предстателю. Радуйся, пещерожителей славо и похвало. Радуйся, святыя обители сея, вкупе с Антонием и Феодосием присное охранение. Радуйся, подвизающихся в ней благонадежное заступление. Радуйся, прихо-дящих в ню на поклонение благий предстателю. Радуйся, почитающих память твою небесный покровителю. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.

Кондак 13

О преблаженне отче Агапите! Ты горе на небеси, мы же долу на земли, удаленныя от тебе не толико местом, колико греховною нечистотою нашею, обаче дерзаем приносити тебе сие малое похвальное пение, еже милостивно прием, моли Господа и Владыку нашего избавити нас погибели вечныя и сподобити блаженства святых, вопиющих Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Православная Жизнь

В конце 70-х — начале 80-х годов 20-го века издательский отдел Московской патриархии под руководством митрополита Питирима (Нечаева) провел колоссальную работу по изданию Миней месячных новой редакции.

Уникальность этого издания заключается в том, что в нем были собраны почти все созданные к тому времени службы святым, не только печатные, но и те, что существовали только в машинописных или рукописных вариантах. Член «Минейной группы», блаженной памяти архимандрит Иннокентий (Просфирнин), сам объездил всю Русь православную, собирая материалы для этого издания. Вместе с другими он посещал и бывшего регента правого клироса нашей Лавры игумена Феодосия (Сердюка, в схиме Антоний, +1988).

Среди найденных материалов была «Служба преподобным отцем Антонию и Феодосию Печерским» дореволюционного издания, «певаемая когда и где кто изволит» (так было указано на титульном листе). То есть, она не имела никакого литургического использования, ни в Лавре, ни в Русской Церкви в целом. Эту службу выдумали неизвестные любители, которые и потрудились издать ее исключительно для «келейного», то есть внецерковного употребления. Об этом свидетельствует и структура данной службы: 3 стихиры на «Господи, воззвах», не указаны ни паримии, ни прокимен, ни Евангелие для полиелея. Также отсутствует канон Богородицы, или ссылки, по обычаю, на стандартные. Помещены два канона преподобным, первый на 7, на 6 и на 5 в разных песнях, с Троичными и Богородичными тропарями (без ирмоса). Второй выдержан в классической минейной форме — ирмос, 4 тропаря (последние Богородичные), его авторство приписано свт. Димитрию Ростовскому, о чем вспомним позже.

По нашему мнению, для сохранения данной службы, редакторы самовольно поместили ее в Минею на начало церковного года. Поскольку первый день нагроможден уважаемыми службами Новолетию и прп. Симеону Столпнику, то редакторы поместили данную службу во второй день, на который в Минее приходятся простые святые.

«Минея-Сентябрь» со службой прпп. Антонию и Феодосию под 2 сентября вышла в свет в 1978 году. И вдруг, в «Православном церковном календаре» в издании Московской патриархии за 1983 появляется под 2 сентября старого стиля запись памяти «прпп. Антония и Феодосия, Печерских» и с тех пор неустанно и упорно он (праздник) навязывается Церкви.

Киево-Печерская Лавра за тысячелетнюю историю своего существования всегда помнила, что преподобный Антоний насадил, преподобный Феодосий поливал, а Божья Матерь взрастила ее (ср. 1 Кор. 3 ст. 6). «Мнози бо манастыри от царь, и от бояр, и от богатьства поставлени, но не суть таци, каци суть поставлени слезами, пощеньем, молитвою, бденьем. Антонии бо не име злата, ни сребра, но стяжа слезами и пощеньемь» (Полное собрание русских летописей, т. 1, Лаврентьевская летопись, Москва. 2001, столбец 159.)

Осознавая это, наш монастырь всегда чтил преподобных отцов наших Антония и Феоодосия как своих основателей и покровителей, которые своей верой в Бога, даже к смерти, своей надеждой на милосердную Богородицу и своей любовью ко всему творению, стяжали такую благодать на Печерские горы, которую не поглотили столетия времени и половецкие или «советские» опустошения. Именно поэтому преподобные поминаются за всеми службами в монастыре. Сугубо мы совершаем им службы не раз, а несколько раз в богослужебном году.

Память преподобного Антония в нашей обители совершается 10/23 июля, 7/20 мая (день кончины, служится Литургия в Антониевской церкви Ближних Пещер и акафист), во второе воскресенье Великого поста в Соборе всех преподобных Печерских, 28 сентября /10 октября в Соборе преподобных Печерских Ближних Пещер, то есть четыре раза в год. Память преподобного Феодосия совершается 3/16 мая (день кончины), 14/27 августа (перенесение мощей), во второе воскресенье Великого поста в Соборе всех преподобных Печерских, 28 августа /10 сентября в Соборе преподобных Печерских Дальних Пещер, тоже четыре раза в год.

Эти все празднования исторические, зафиксированные в рукописных и печатных минеях, Патериках, или месяцесловах, по крайней мере начиная с девятнадцатого столетия. Да и память народная передает эти торжества веками из уст в уста. Они, как и все празднования в Церкви, имеют свою законную причину, свои законные благословения — первосвятительские или соборные.

А на счет установления даты 2/15 сентября мы не можем сказать ничего подобного. Звание «первооткрывателя» этой даты имеет календарь — издание Московской патриархии за 1983 год. Но для такого «прорыва» в исторической науке Русской Православной Церкви не нашлось подтверждения ни в документальном материале, ни в устной традиции Лавры. И никаких благословений ни соборных, ни первосвятительских мы тоже не находим. На этот праздник церковная общественность первое время вообще не обращала внимания. Тем более, издатели воспользовались моментом, когда наша обитель была в рассеянии и не могла защитить честь преподобных и не допустить сочинения «прелестных», новых праздников.

Мы можем апеллировать также и к святителю Димитрию Ростовскому, авторству которого приписывается канон преподобным Антонию и Феодосию. Ни сам святитель, ни его современники, несмотря на его авторитет, не инициировали установить отдельное празднование нашим основателям.

Некоторые защитники пресловутой даты оправдывают ее тем, что в этот день удобно праздновать храмовый праздник храмов, освященных в честь преподобных Антония и Феодосия, которых много по всей Руси православной. Но, опять же, историческая правда «вопиет» против нее (даты). В самой Лавре Трапезный храм в честь преподобных Антония и Феодосия появился за сто лет до возникновения этого «празднования» и храмовый праздник отмечается 10/23 июля. (По благословению местных архиереев храмовое празднование назначается на 10/23 июля, или 3/16 мая).

Всех любителей и ценителей, и поклонников Преподобных Отцов Печерских наша обитель с распростертыми объятиями всегда ждет во все праздники Лаврские. Особенно тех, чьи волосы лежат в гробу преподобного Феодосия.

После обновления жизни в Лавре мы пытались поднять вопрос об отмене этой ложной даты в российских календарях, но авторитетные консультанты отсоветовали нам поднимать этот вопрос, объяснив, кто вы такие по сравнению с авторитетом Московской патриархии. Но мы не можем молчать, глядя на то, как на наших глазах порочится древняя традиция нашего монастыря.

И в отстаивании исторической правды нашей обители мы проявляем верность преподобным отцам нашим Антонию и Феодосию, и тем нашим старцам, которые своими подвигами и своей жизнью были верными чадами преподобных, и нам передали «и букву, и дух» отцов, которые призвали благословение Божьей Матери на это место и прославили его на весь мир.

Книга: «Акафист Антонию и Феодосию Печерским преподобным»

Производитель: “Русский Хронограф”

Основатель Киево-Печерской лавры святой Антоний родился в начале XI века в городе Любече (вблизи Чернигова) и в крещении был назван Антипой. С юных лет он почувствовал влечение к высшей духовной жизни и по внушению свыше решился идти на Афон. В одной из Афонских обителей он принял постриг и начал уединенную жизнь в пещере близ этого монастыря, которую до сих пор показывают. Когда он приобрел в своих подвигах духовную опытность, игумен дал ему послушание, чтобы он шел на Русь и насадил иночество в этой новопросвещенной христианской стране. Антоний повиновался. Когда преподобный Антоний пришел в Киев, здесь было уже несколько монастырей, основанных по желанию князей греками. Но святой Антоний не избрал ни одного из них, поселился в двухсаженной пещере, выкопанной пресвитером Иларионом. Это было в 1051 г. Здесь святойАнтоний продолжал подвиги строгой иноческой жизни, которыми славился на Афоне: пищей его были черный хлеб через день и вода в крайне умеренном количестве. Вскоре слава о нем разнеслась не только по Киеву, но и по другим русским городам. Многие приходили к нему за духовным советом и благословением. Некоторые стали проситься к нему на жительство. Первым был принят некто Никон, саном иерей, вторым преподобный Феодосий. Преподобный Феодосий провел свою молодость в Курске, где жили его родители. С ранних лет он обнаружил благочестивое настроение духа: каждый день он бывал в храме, прилежно читал слово Божие, отличался скромностью, смирением и другими добрыми качествами. Узнав, что в храме иногда не служат литургию из-за недостатка просфор, он решил сам заняться этим делом: покупал пшеницу, своими руками молол и испеченные просфоры приносил в церковь. За эти подвиги он терпел много неприятностей от матери, которая горячо его любила, но не сочувствовала его стремлениям. Услышав однажды в церкви слова Господни:`Кто любит отца или мать более, нежели Меня, недостоин Меня`(Матф. 10, 37), он решился оставить и мать (отец уже умер), и родной город и явился в Киев к преподобному Антонию.`Видишь ли чадо, – спросил его Антоний, – что пещера моя скромна и тесна?`-`Сам Бог привел меня к тебе, – ответил Феодосий, – буду исполнятьто, что ты мне повелишь`. Когда число сподвижников преп. Антония возросло до 12, он удалился на соседнюю гору, вырыл себе здесь пещеру и стал подвизаться в затворе. Феодосий остался на прежнем месте; скоро он был избран братией во игумена и начал стараться об учреждении правильного общежития по уставу цареградского Студийского монастыря. Главные черты учрежденного им общежития были следующие: все имущество у братии должно быть общее, время проводилось в непрестанных трудах; труды разделялись по силе каждого игуменом; каждое дело начиналось молитвой и благосло-вением старшего; помыслы открывались игумену, который был истинным руководителем всех ко спасению. Преподобный Феодосий часто обходил кельи и наблюдал, нет ли у кого чего лишнего, и чем занимается братия. Часто и ночью он приходил к двери келий и, если слышал разговор двух или трех иноков, сошедшихся вместе, то ударял жезлом в дверь, а утром обличал виновных. Сам преподобный был во всем примером для братии: носил воду, рубил дрова, работал в пекарне, носил самую простую одежду, прежде всех приходил в церковь, и на монастырские работы. Кроме аскетических подвигов, преп. Феодосий отличался великим милосердием к бедным и любовью к духовному просвещению и старался расположить к ним и свою братию. В обители он устроил особый дом для жительства нищих, слепых, хромых, расслабленных и на содержание их уделял десятую долю монастырских доходов. Кроме того, каждую субботу отсылал целый воз хлеба заключенным в темницах. Из сочинений преподобного Феодосия известны: два поучения к народу, десять поучений к инокам, два послания к великому князю Изяславу и две молитвы. Основанная преподобным Антонием и устроенная преподобным Феодосием Киево-Печерская обитель сделалась образцом для других монастырей и имела великое значение для развития Русской церкви. Из ее стен выходил

Издательство: “Русский Хронограф” (2016)

Другие книги схожей тематики:

    АвторКнигаОписаниеГодЦенаТип книги
    Акафист преподобным и богоносным отцем Антонию и Феодосию Печерским на церковнославянском языкеОснователь Киево-Печерской лавры святой Антоний родился в начале XI века в городе Любече (вблизи Чернигова) и в крещении был назван Антипой. С юных лет он почувствовал влечение к высшей духовной… — @Русский Хронограф, @ @ @ @ Подробнее.2016188бумажная книга
    Акафист святым преподобным Антонию и Феодосию Киево-ПечерскимПреподобные Антоний и Феодосии Киево-Печерские – родоначальники русского монашества. Еще во время земной жизни они были наделены даром чудотворений: по их, молитвам исцелялись недужные, к ним… — @Местная религиозная организация Православный приход храма Святаго Духа сошествия на Лазаревском кладбище г. Москвы Московской епархии Русской Православной Церкви, Издательство сестричества во имя Святителя Игнатия Ставропольского, @(формат: 70×100/32, 32 стр.) @ Библиотечка паломника по православным святыням @ @ Подробнее.201650бумажная книга
    ОтсутствуетПреподобные Антоний и Феодосий ПечерскиеВ книге, посвященной отцам русского монашества, преподобным Антонию и Феодосию Печерским, представлены их жития, а также некоторые поучения преподобного Феодосия.Молитвенный раздел включает в себя… — @Благовест, @ @ @ электронная книга @ Подробнее.201156электронная книга

    См. также в других словарях:

    ГИМНОГРАФИЯ — [греч. ὑμνογραφία песнотворчество, от ὕμνος гимн, песнь и γράφω писать], в христ. богослужении небиблейские поэтические тексты, предназначенные для исполнения (в первую очередь певч.) в определенные моменты служб. Жанры церковной Г. разнообразны… … Православная энциклопедия

    Ссылка на основную публикацию