Православные акафисты
Акафист апостолу Симону Кананиту
Кондак 1
Избранный апостоле Христов и благовестниче, мрежею проповеди твоея уловивый во спасение многия души человеческия и ко Христу приведый идолослужением помраченныя люди, Симоне блаженне, в песнех восхваляем тя с любовию и молим ти ся прилежно: яко имеяй дерзновение ко Господу, молися Ему выну за ны грешныя и молитвами твоими от всяких нас бед свобождай, да зовем ти:
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Икос 1
Ангелов Творец и Владыка, Христос Бог, спасти хотя падшее человечество, в плоть нашу облечеся и с человеки поживе, в Кану же Галилейскую на брак в дом твой прииде, Симоне прехвальне, вкупе с Пречистою Своею Материю, Девою Богородицею, Еяже умолением Матерним начаток чудес Своих в доме твоем яви, воду в вино на браце твоем чудесно претворив и сим показав Божества Своего силу. Темже тебе, сице облагодатствованному посещением и благоволением Богочеловека, яко боговидцу и ученику Его избранному, со умилением сице вопием:
Радуйся, женише прекрасный, от брака земнаго на брак Агнчий чудесно призванный.
Радуйся, на небеси и на земли прославленный.
Радуйся, воплощшемуся Богу Слову верно послуживый.
Радуйся, в проповедании Евангелия правды ревность велию явивый.
Радуйся, Пресладкаго Господа Иисуса всем сердцем твоим возлюбивый.
Радуйся, обрeчницу земную оставивый и во след Его потекий.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 2
Видев чудеса Христовы, Симоне преславне, верно последовал еси во плоти явльшемуся Богу, от Негоже возлюблен был еси и к лику избранных дванадесяти апостол Его сопричтен был еси, якоже ревнитель славы Его, наименование новое Зилота, си есть ревнителя, получил еси. Сию ревность о славе Божией испроси и нам, учениче Спасов, да купно с тобою сподобимся пети Христу: Аллилуия.
Икос 2
Разум небесный тебе свыше дадеся, Симоне богомудре, темже, внимая Божественным словесем Христа Бога, слагал еси я в сердце твое и, яко земля добрая, плод сторичен принесл еси Ему учения Евангельскаго благодать, еюже озарил еси во спасение мира концы и, яко богопроповедник душеспасительный, слышиши от нас песни таковыя:
Радуйся, иго Христово, благое и легкое, на рамо твое восприемый.
Радуйся, примером твоим святым вся ны к последованию Христову привлекаяй.
Радуйся, ревности тезоименитый ревнителю о славе Божией.
Радуйся, теплейший любителю Господа Иисуса.
Радуйся, дивный наставниче к Нему ищущих спасения.
Радуйся, немолчный благовестниче Евангельскаго душеспасительнаго учения.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 3
Сила Божия осени тя, апостоле Христов Симоне, егда во след ходил еси Христа Господа, обходя с Ним Иудею и Галилею, внимая учению Его Божественному и созерцая превелия Его чудеса. Темже и Христос, яко верному Своему последователю и ученику, дарова ти власть и силу недуги исцеляти, болезни врачевати и духи нечистыя прогоняти, да вси славят силу Его, в тебе явленную, и поют Ему хвалебную песнь: Аллилуия.
Икос 3
Имел еси едино попечение, Симоне всеблаженне, еже верно служити и благоугождати Христу Богу, во плоти явльшуся на спасение человеческое, Егоже спутник и самовидец сподобился еси быти и от уст Его Божественных почерпнул еси превелию учения небеснаго благодать, о нейже дивящеся, сице тебе глаголем:
Радуйся, всерадостный нам проповедниче Евангелия правды.
Радуйся, деннице, возвестившая нам солнце невечернее.
Радуйся, самовидче и слуго воплощеннаго Бога.
Радуйся, странствия Владычня и безсмертныя Его трапезы сопричастниче.
Радуйся, избранный и верный Христов учениче.
Радуйся, друже Его присный, до конца дружество твое к Нему сохранивый.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 4
Буря ярости иудейския пригвозди ко Кресту Христа Бога, волею пострадати за вся люди изволившаго, но не поколеба веры и упования твоего, Симоне блаженне, яко Той есть Спаситель мира, древле прореченный пророки во искупление падшаго человечества. Темже, яко Владыце и Богу, верно воспевал еси Ему хвалебную песнь: Аллилуия.
Икос 4
Слышав Божественный глас Христа Жизнодавца, тридневно воскресшаго от мертвых и дверем затворенным вшедшаго ко учеником Своим, и Мир вам! рекшаго, Симоне богоносне, зело возрадовался еси и Тому, яко Богу, благоговейно поклонился еси, всем же потом возвещал еси немолчно непреложную истину Его воскресения. О сем и мы хвалебно тебе зовем:
Радуйся, мир Христов достойно приемый в непорочный сосуд души твоея.
Радуйся, миром тем мира концы умиротворивый благодатно.
Радуйся, древния вражды идолослужительныя потребителю.
Радуйся, истины воскресения Христова очевидный и громогласный свидетелю.
Радуйся, дверем затворенным дивно прошедшаго Христа созерцателю.
Радуйся, пребожественнаго и радостотворнаго гласа Его слышателю.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 5
Боготечное на небо вознесение Христово видев и Духа Святаго, от Него ниспосланнаго во огненных языцех, сопричастник быв, Симоне прехвальне, духоносец божественный соделался еси и, облеченный силою свыше, потекл еси на проповедь Евангельскую во Иудею, Сирию, Египет, Мавританию, Испанию, Британию, Персиду, Иверию и Армению, возвещая людем, во мраце неверия бывшим, свет Христа Бога спасительный и веру в Него правую и всех приводя звати Ему: Аллилуия.
Икос 5
Видевши тя, апостоле Христов, Пречистая Богородица, от дальных стран на облаце приспевшаго ко пречестному Ея успению, возрадовася радостию святою и сподоби тя Своея беседы и благословения предсмертнаго; ты же о коликия радости исполнился еси, созерцая Сына Ея и Бога, со святыми Ангелы к Ней пришедшаго и святую душу Ея в руце Свои приемшаго. Сию радость твою и мы, благоговейно воспоминающе, от любве усердныя возглашаем ти сия всерадостныя глаголы:
Радуйся, небошественный учениче Спасов, на погребение Матере Господни на облаце чудесно принесенный.
Радуйся, Христа, в руце Свои душу Матере Своея приемшаго, созерцавый.
Радуйся, погребению Пречистыя Богоматере достойно послуживый.
Радуйся, вознесенную с телом горе Богородицу уразумевый.
Радуйся, погребальныя пелены и праздный гроб Ея в Гефсимании видевый.
Радуйся, в видении светозарнем со святыми Ангелы пришедшую Владычицу мира зрети сподобивыйся.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 6
Проповедник богоглаголивый явился еси, апостоле Христов Симоне, в странах диких и людем зверонравным возвещал еси Евангелие Христово, кротостию и незлобием твоим препобеждая тех лютость и из волков дивиих претворяя их в агнцы Христовы, иже и научишася тобою пети Триединому Богу ангельскую песнь: Аллилуия.
Икос 6
Возсиял еси, учениче Спасов, яко светильник лучезарный, в странах неверных и, яко боготечное светило, обтекл еси восток и запад, возвещая людем спасительную веру во Христа Иисуса, Иже внушает нам благохвалити тя, богопроповедника божественнаго, похвалами сими:
Радуйся, от востока востекий и запад просветивый светом Христовым.
Радуйся, Африку и Испанию огласивый учением Евангельским.
Радуйся, бритян суровость укротивый кротостию Иисусовою.
Радуйся, Армению и Иверию приведый к познанию Сына Божия.
Радуйся, персов и мидов убедивый веровати во Христа Бога.
Радуйся, неутомимо трудивыйся во благовестии Христове.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 7
Хотение усердное имел еси, апостоле Христов, еже мученически пострадати за имя Христово и кровию твоею запечатлети божественную истину проповеди твоея Евангельския, еже Господь устрояя, приведе тя во Иверии от неверных лазов на кресте распяту быти и мученически скончатися. Таковую страдальческую Христоподобную кончину твою воспоминающе, почитаем болезни и труды твоя и поем Богу: Аллилуия.
Икос 7
Новаго Ноя, начальника ковчега душеспасительнаго веры Христовы во Иверии, познаем тя быти, Симоне богоглаголиве, и яко основателя и краеугольнаго камня Церкве Иверския тя почитаем, место же погребения твоего с любовию чтим, яко освященное кровию твоею и мощей твоих почиванием, от негоже дары целебныя источаеши верным и привлекаеши звати тебе:
Радуйся, Иверии хранителю неотступный.
Радуйся, Пицунды покровителю, Богом данный.
Радуйся, храм твой в пустыни чудесно сохранивый от конечнаго разрушения.
Радуйся, гроб твой честный нам даровавый во утешение.
Радуйся, место подвигов твоих и страданий обновивый обителию иноческою во имя твое.
Радуйся, от святаго Афона подвижники поста и молитвы в ню преселивый предивно.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 8
Странствие земное совершив, апостоле Спасов, преселился еси от земли к обителем небесным, на земли же чудес лучами сияеши и просвещаеши души верных, иже по Бозе молитвенно к тебе прибегают и почитают святую твою память, юже и мы благоговейно чтуще, поем прославльшему тя Богу песнь: Аллилуия.
Икос 8
Вся Церковь Иверская почитает тя, апостоле Симоне, яко основателя своего и покровителя, наздавшаго ю на основании незыблемом веры Христовы и оросившаго ю ко плодоносию духовному честною твоею кровию, от неяже дивно прозябоша в ней сонмы святых, торжествующих ныне вкупе с тобою на небе. Темже и мы на земли блажим твоя подвиги и сице тебе зовем:
Радуйся, благий и милостивый утешителю скорбящих.
Радуйся, скоропредстательный помощниче бедствующих.
Радуйся, велие дерзновение стяжавый ко Христу Богу, яко друг Его искренний.
Радуйся, приемый от Него власть на духи нечистыя.
Радуйся, обители твоея святыя славо и похвало.
Радуйся, подвизающимся в ней ходатаю вечнаго спасения.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 9
Всему миру судити имаши, апостоле Спасов, седяй на престоле высоце и превознесенне, егда Христос Господь со славою приидет сотворити суд Свой праведный. Тогда, святе, умоли Его благость помиловати нас и не осудити в погибель вечную, но сподобити со святыми пети Ему: Аллилуия.
Икос 9
Витийство человеческое не довлеет к достойному прославлению твоих подвигов и чудес, Симоне прехвальне, обаче приими, учениче Спасов, благоутробно и милостиво сия малыя наша и нехитростныя песни, в похвалу тебе приносимыя с верою и любовию, и услыши вопиющих ти сице:
Радуйся, от востока и до запада хвалимый и славимый.
Радуйся, Иверскую страну кончиною твоею освятивый.
Радуйся, яко лозу благоплодную, в ней Нину равноапостольную духовно возрастивый.
Радуйся, сонмы святых от недр ея Христу плодопринесый.
Радуйся, горы и удолия ея подвижниками благочестия прославивый.
Радуйся, яко отец со чады, со святыми Иверскими в обителех райских торжествуяй.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 10
Спасения залог, святую православную веру, унаследовахом от тебе, апостоле Христов Симоне. Темже молим тя: от всяких ересей и расколов соблюди нас, чад твоих, молитвенным предстательством твоим к Богу и помози нам в Православии непоколебимом пребыти до конца дней наших и верно пети Богу: Аллилуия.
Икос 10
Царя Небеснаго Христа избранный учениче, Симоне блаженне, помолися Ему за ны грешныя, да ревность твоя боголюбезная о хранении закона Его даруется и нам недостойным, во еже быти нам готовыми на подвиги доброделания христианскаго и на исповедание православныя нашея веры не словесы токмо, но и делы, и явитися чадами твоими не по имени токмо, но самою истиною. О сем тя молим и зовем:
Радуйся, звездо пресветлая, всех путеводящая к солнцу правды Христову.
Радуйся, свеще неугасимая, в молитвах присногорящая у Престола Господа славы.
Радуйся, столпе непоколебимый святыя Христовы Церкве.
Радуйся, фиале златый, изливаяй струи нам целебныя.
Радуйся, приемый от Христа власть вязати и решити.
Радуйся, получивый от Него благодатныя дары Духа Святаго.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 11
Пение Пресвятей Троице горе приносиши со всеми святыми, Симоне прехвальне, и от небесных высот отечески приникаеши на место подвигов и страданий твоих на земли, молитвами твоими помогая всем, верно чтущим святую память твою и поющим о тебе песнь Богу: Аллилуия.
Икос 11
Светоподательный светильник Трисолнечнаго Света являешися верным, апостоле Христов Симоне, и всех нас невидимо озаряеши на пути доброделания христианскаго, да не падем в сеть врага, диавола, но невредимы пребудем от всех его ловлений лукавых и тако неосужденно возможем вопити тебе:
Радуйся, пастырю добрый словеснаго стада Христова .
Радуйся, не попускаяй волку душегубительному расхитити духовную паству твою.
Радуйся, мрежею проповеди твоея мира концы уловивый во спасение.
Радуйся, и ныне способствуяй нашему спасению молитвами твоими.
Радуйся, архитектоне премудрый Церкве Христовы.
Радуйся, каменю краеугольный ея основания.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 12
Благодать и милость испроси нам у Господа, Симоне богоносне, апостоле Спасов, яко стяжавый велие к Нему дерзновение, наипаче проси нам у Него покаяния во гресех и исправления жития нашего, да будет оно преисполнено добродетелей христианских, во еже возмощи нам еще на земли достойно пети Создателю нашему небесную песнь: Аллилуия.
Икос 12
Поюще болезни и труды твоя, апостоле Спасов, имиже трудился еси во благовестии Христове, почитаем святую и приснославную память твою, яже облагоухает нас духовно и услаждает души наша: миро бо воистину явишася пред Богом поты твоя и капли крове страдальческия, за Христа излиянныя тобою, святый наш предстателю. Темже и зовем тебе:
Радуйся, Пресвятыя Живоначальныя Троицы верный проповедниче.
Радуйся, ангельских ликов достойный собеседниче.
Радуйся, апостолов красото и основание.
Радуйся, человеческаго рода возвышение.
Радуйся, врачу безмездный недугов душевных и телесных;
Радуйся, по Бозе и Пресвятей Богородице непостыдное наше упование.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 13
О святый, славный и всехвальный апостоле Христов Симоне, ревнителю закона Божия и многомощный наш предстателю! Приими малое сие молебное пение, в похвалу тебе приносимое, и умоли Спаса Христа избавити нас муки вечныя и сподобити радости святых, да с ними поем Ему во веки: Аллилуия.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос: Ангелов Творец и Владыка. и 1-й кондак: Избранный апостоле Христов.
Молитва апостолу Симону Кананиту
Святый славный и всехвальный апостоле Христов Симоне, сподобивыйся прияти в дом твой в Кане Галилейстей Господа нашего Иисуса Христа и Его Пречистую Матерь, Владычицу нашу Богородицу, и очевидцем быти преславнаго чудесе Христова, на браце твоем явленнаго, претворения воды в вино! Молим тя с верою и любовию: умоли Христа Господа претворити души наша из грехолюбивых в боголюбивыя; сохрани и соблюди нас молитвами твоими от искушений диавольских и падений греховных, и испроси нам свыше помощь во время уныния и беспомощия нашего; да не преткнемся о камень соблазна, но неуклонно шествуем спасительным путем заповедей Христовых, дондеже достигнем оных блаженных обителей райских, идеже ты ныне водворяешися и веселишися. Ей, апостоле Спасов! Не посрами нас, крепце на тя уповающих, но буди нам помощник и покровитель во всем житии нашем и помози нам благочестно и богоугодно житие сие временное скончати, благую и мирную христианскую кончину получити и добраго ответа сподобитися на Страшнем суде Христове; да избежавше мытарств воздушных и власти лютаго миродержца, унаследуем Царство Небесное и прославим великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.
Тропарь апостолу Симону Кананиту, глас 3
Апостоле святый Симоне, моли милостиваго Бога, да прегрешений оставление подаст душам нашим.
Кондак апостолу Симону Кананиту, глас 2
Известно премудрости учения в душах благочествующих положшаго вохвалении ублажим, яко богоглаголиваго вси Симона: Престолу бо славы ныне предстоит и со безплотными веселится, моляся непрестанно о всех нас.
Величание апостолу Симону Кананиту
Величаем тя, святый славный и всехвальный апостоле Христов Симоне, и чтим болезни и труды твоя, имиже трудился еси во благовестии Христове
Читать другие акафисты раздела “Православные акафисты”
Читайте также:
© Миссионерско-апологетический проект “К Истине”, 2004 – 2016
Акафист и молитва святому апостолу Симону Кананиту, Зилоту: текст, для чего читают
Апостоле святый Симоне, моли милостиваго Бога, да прегрешений оставление подаст душам нашим.
АКАФИСТ
Кондак 1
Избранный апостоле Христов и благовестниче, мрежею проповеди твоея уловивый во спасение многия души человеческия и ко Христу приведый идолослужением помраченныя люди, Симоне блаженне, в песнех восхваляем тя с любовию и молим ти ся прилежно: яко имеяй дерзновение ко Господу, молися Ему выну за ны грешныя и молитвами твоими от всяких нас бед свобождай, да зовем ти: Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Икос 1
Ангелов Творец и Владыка, Христос Бог, спасти хотя падшее человечество, в плоть нашу облечеся и с человеки поживе, в Кану же Галилейскую на брак в дом твой прииде, Симоне прехвальне, вкупе с Пречистою Своею Материю, Девою Богородицею, Еяже умолением Матерним начаток чудес Своих в доме твоем яви, воду в вино на браце твоем чудесно претворив и сим показав Божества Своего силу. Темже тебе, сице облагодатствованному посещением и благоволением Богочеловека, яко Боговидцу и ученику Его избранному, со умилением сице вопием:
Радуйся, женише прекрасный, от брака земнаго на брак Агнчий чудесно призванный;
Радуйся, на небеси и на земли прославленный.
Радуйся, воплощшемуся Богу Слову верно послуживый;
Радуйся, в проповедании Евангелия правды ревность велию явивый.
Радуйся, Пресладкаго Господа Иисуса всем сердцем твоим возлюбивый;
Радуйся, обручницу земную оставивый и во след Его потекий.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 2
Видев чудеса Христовы, Симоне преславне, верно последовал еси во плоти явльшемуся Богу, от Негоже возлюблен был еси и к лику избранных дванадесяти апостол Его сопричтен был еси, якоже ревнитель славы Его, наименование новое Зилота, си есть ревнителя, получил еси. Сию ревность о славе Божией испроси и нам, учениче Спасов, да купно с тобою сподобимся пети Христу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум небесный тебе свыше дадеся, Симоне богомудре, темже внимая Божественным словесем Христа Бога, слагал еси я в сердце твое, и, яко земля добрая, плод сторичен принесл еси Ему учения Евангельскаго благодать, еюже озарил еси во спасение мира концы и, яко богопроповедник душеспасительный, слышиши от нас песни таковыя:
Радуйся, иго Христово, благое и легкое, на рамо твое восприемый;
Радуйся, примером твоим святым вся ны к последованию Христову привлекаяй.
Радуйся, ревности тезоименитый ревнителю о славе Божией;
Радуйся, теплейший любителю Господа Иисуса.
Радуйся, дивный наставниче к Нему ищущих спасения;
Радуйся, немолчный благовестниче Евангельскаго душеспасительнаго учения.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 3
Сила Божия осени тя, апостоле Христов Симоне, егда во след ходил еси Христа Господа, обходя с Ним Иудею и Галилею, внимая учению Его Божественному и созерцая превелия Его чудеса. Темже и Христос, яко верному Своему последователю и ученику, дарова ти власть и силу недуги исцеляти, болезни врачевати и духи нечистыя прогоняти, да вси славят силу Его, в тебе явленную, и поют Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 3
Имел еси едино попечение, Симоне всеблаженне, еже верно служити и благоугождати Христу Богу, во плоти явльшуся на спасение человеческое, Егоже спутник и самовидец сподобился еси быти и от уст Его Божественных почерпнул еси превелию учения небеснаго благодать, о нейже дивящеся, сице тебе глаголем:
Радуйся, всерадостный нам проповедниче Евангелия правды;
Радуйся, деннице, возвестившая нам солнце невечернее.
Радуйся, самовидче и слуго воплощеннаго Бога;
Радуйся, странствия Владычня и безсмертныя Его трапезы сопричастниче.
Радуйся, избранный и верный Христов учениче;
Радуйся, друже Его присный, до конца дружество твое к Нему сохранивый.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 4
Буря ярости иудейския пригвозди ко Кресту Христа Бога, волею пострадати за вся люди изволившего, но не поколеба веры и упования твоего, Симоне блаженне, яко Той есть Спаситель мира, древле прореченный пророки во искушение падшаго человечества. Темже, яко Владыце и Богу, верно воспевал еси Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав Божественный глас Христа жизнодавца, тридневно воскресшаго от мертвых и дверем затворенным вшедшаго ко учеником Своим, и “Мир вам!” рекшаго, Симоне богоносне, зело возрадовался еси и Тому, яко Богу, благоговейно поклонился еси, всем же потом возвещал еси немолчно непреложную истину Его воскресения. О сем и мы хвалебно тебе зовем:
Радуйся, мир Христов достойно приемый в непорочный сосуд души твоея;
Радуйся, миром тем мира концы умиротворивый благодатно.
Радуйся, древния вражды идолослужительныя потребителю;
Радуйся, истины воскресения Христова очевидный и громогласный свидетелю.
Радуйся, дверем затворенным дивно прошедшаго Христа созерцателю;
Радуйся, пребожественнаго и радостотворнаго гласа Его слышателю.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 5
Боготечное на небо вознесение Христово видев и Духа Святаго, от Него ниспосланнаго во огненных языцех, сопричастник быв, Симоне прехвальне, духоносец божественный соделался еси и, облеченный силою свыше, потекл еси на проповедь Евангельскую во Иудею, Сирию, Египет, Мавританию, Испанию, Британию, Персиду, Иверию и Армению, возвещая людем, во мраце неверия бывшим, свет Христа Бога спасительный и веру в Него правую и всех приводя звати Ему: Аллилуиа.
Икос 5
Видевши тя, апостоле Христов, Пречистая Богородица, от дальных стран на облаце приспевшаго ко пречестному Ея успению, возрадовася радостию святою и сподоби тя Своея беседы и благословения предсмертнаго; ты же о коликия радости исполнился еси, созерцая Сына Ея и Бога, со святыми Ангелы к Ней пришедшаго и святую душу Ея в руце Свои приемшаго. Сию радость твою и мы, благоговейно воспоминающе, от любве усердныя возглашаем ти сия всерадостныя глаголы:
Радуйся, небошественный учениче Спасов, на погребение Матере Господни на облаце чудесно принесенный;
Радуйся, Христа, в руце Свои душу Матере Своея приемшаго, созерцавый.
Радуйся, погребению Пречистыя Богоматере достойно послуживый;
Радуйся, вознесенную с телом горе Богородицу уразумевый.
Радуйся, погребальныя пелены и праздный гроб Ея в Гефсимании видевый;
Радуйся, в видении светозарнем со святыми Ангелы пришедшую Владычицу мира зрети сподобивыйся.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 6
Проповедник богоглаголивый явился еси, апостоле Христов Симоне, в странах диких и людем зверонравным возвещал еси Евангелие Христово, кротостию и незлобием твоим препобеждая тех лютость и из волков дивиих претворяя их в агнцы Христовы, иже и научишася тобою пети Триединому Богу ангельскую песнь: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси, учениче Спасов, яко светильник лучезарный, в странах неверных и, яко боготечное светило, обтекл еси восток и запад, возвещая людем спасительную веру во Христа Иисуса, Иже внушает нам благохвалити тя, богопроповедника божественного, похвалами сими:
Радуйся, от востока востекий и запад просветивый светом Христовым;
Радуйся, Африку и Испанию огласивый учением Евангельским.
Радуйся, бритян суровость укротивый кротостию Иисусовою;
Радуйся, Армению и Иверию приведый к познанию Сына Божия.
Радуйся, персов и мидов убедивый веровати во Христа Бога;
Радуйся, неутомимо трудивыйся во благовестии Христове.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 7
Хотение усердное имел еси, апостоле Христов, еже мученически пострадати за имя Христово и кровию твоею запечатлети божественную истину проповеди твоея Евангельския, еже Господь устрояя, приведе тя во Иверии от неверных Лазов на кресте распяту быти и мученически скончатися. Таковую страдальческую Христоподобную кончину твою воспоминающе, почитаем болезни и труды твоя и поем Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго Ноя, начальника ковчега душеспасительнаго веры Христовы во Иверии, познаем тя быти, Симоне Богоглаголиве, и яко основателя и краеугольнаго камня церкве Иверския тя почитаем, место же погребения твоего с любовию чтим, яко освященное кровию твоею и мощей твоих почиванием, от негоже дары целебныя источаеши верным и привлекаеши звати тебе:
Радуйся, Иверии хранителю неотступный;
Радуйся, Пицунды покровителю, Богом данный.
Радуйся, храм твой в пустыни чудесно сохранивый от конечнаго разрушения;
Радуйся, гроб твой честный нам даровавый во утешение.
Радуйся, место подвигов твоих и страданий обновивый обителию иноческою во имя твое;
Радуйся, от святаго Афона подвижники поста и молитвы в ню преселивый предивно.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 8
Странствие земное совершив, апостоле Спасов, преселился еси от земли к обителем небесным, на земли же чудес лучами сияеши и просвещавши души верных, иже по Бозе молитвенно к тебе прибегают и почитают святую твою память, юже и мы благоговейно чтуще, поем прославльшему тя Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 8
Вся церковь Иверская почитает тя, апостоле Симоне, яко основателя своего и покровителя, назидавшаго ю на основании незыблемом веры Христовы и оросившаго ю к плодоносию духовному честною твоею кровию, от неяже дивно прозябоша в ней сонмы святых, торжествующих ныне вкупе с тобою на небе. Темже и мы на земли блажим твоя подвиги и сице тебе зовем:
Радуйся, благий и милостивый утешителю скорбящих;
Радуйся, скоропредстательный помощниче бедствующих.
Радуйся, велие дерзновение стяжавый ко Христу Богу, яко друг Его искренний;
Радуйся, приемый от Него власть на духи нечистыя.
Радуйся, обители твоея святыя славо и похвало;
Радуйся, подвизающимся в ней ходатаю вечнаго спасения.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 9
Всему миру судити имаши, апостоле Спасов, седяй на престоле высоце и превознесенне, егда Христос Господь со славою приидет сотворити суд Свой праведный; тогда, свято, умоли Его благость помиловати нас и не осудити в погибель вечную, но сподобити со святыми пети Ему: Аллилуиа.
Икос 9
Витийство человеческое не довлеет к достойному прославлению твоих подвигов и чудес, Симоне прехвальне, обаче приими, учениче Спасов, благоутробно и милостиво сия малыя наша и нехитростныя песни, в похвалу тебе приносимыя с верою и любовию, и услыши вопиющих ти сице:
Радуйся, от востока и до запада хвалимый и славимый;
Радуйся, Иверскую страну кончиною твоею освятивый.
Радуйся, яко лозу благоплодную, в ней Нину равноапостольную духовно возрастивый;
Радуйся, сонмы святых от недр ея Христу плодопринесый.
Радуйся, горы и удолия ея подвижниками благочестия прославивый;
Радуйся, яко отец со чады, со святыми Иверскими в обителех райских торжествуяй.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 10
Спасения залог, святую православную веру, унаследовахом от тебе, апостоле Христов Симоне. Темже молим тя: от всяких ересей и расколов соблюди нас, чад твоих, молитвенным предстательством твоим к Богу и помози нам в православии непоколебимом пребыти до конца дней наших и верно пети Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Царя Небеснаго Христа избранный учениче, Симоне блаженне, помолися Ему за ны грешныя, да ревность твоя боголюбезная о хранении закона Его даруется и нам недостойным, во еже быти нам готовыми на подвиги доброделания христианского и на исповедание православныя нашея веры не словесы токмо, но и делы, и явитися чадами твоими не по имени токмо, но самою истиною. О сем тя молим и зовем:
Радуйся, звездо пресветлая, всех путеводящая к солнцу правды Христову;
Радуйся, свеще неугасимая, в молитвах присногорящая у Престола Господа славы.
Радуйся, столпе непоколебимый святыя Христовы Церкве;
Радуйся, фиале златый, изливаяй струи нам целебныя.
Радуйся, приемый от Христа власть вязати и решити;
Радуйся, получивый от Него благодатныя дары Духа Святаго.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 11
Пение Пресвятей Троице горе приносиши ее всеми святыми, Симоне прехвальне, и от небесных высот отечески приникаеши на место подвигов и страданий твоих на земли, молитвами твоими помогая всем, верно чтущим святую память твою и поющим о тебе песнь Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светоподательный светильнике Трисолнечнаго Света являешися верным, апостоле Христов Симоне, и всех нас невидимо озаряеши на пути доброделания христианскаго, да не падем в сеть врага, диавола, но невредимы пребудем от всех его ловлений лукавых и тако неосужденно возможем вопити тебе:
Радуйся, пастырю добрый словеснаго стада Христова;
Радуйся, не попускаяй волку душегубительному расхитити духовную паству твою.
Радуйся, мрежею проповеди твоея мира концы уловивый во спасение;
Радуйся, и ныне способствуяй нашему спасению молитвами твоими.
Радуйся, архитектоне премудрый Церкве Христовы;
Радуйся, каменю краеугольный ея основания.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 12
Благодать и милость испроси нам у Господа, Симоне богоносне, апостоле Спасов, яко стяжавый велие к Нему дерзновение, наипаче проси нам у Него покаяния во гресех и исправления жития нашего, да будет оно преисполнено добродетелей христианских, во еже возмощи нам еще на земли достойно пети Создателю нашему небесную песнь: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще болезни и труды твоя, апостоле Спасов, имиже трудился еси во благовестии Христово, почитаем святую и приснославную память твою, яже облагоухает нас духовно и услаждает души наша: миро бо воистину явишася пред Богом поты твоя и капли крове страдальческия, за Христа излиянныя тобою, святый наш предстателю. Темже и зовем тебе:
Радуйся, Пресвятыя Живоначальныя Троицы верный проповедниче;
Радуйся, ангельских ликов достойный собеседниче.
Радуйся, апостолов красото и основание;
Радуйся, человеческаго рода возвышение.
Радуйся, врачу безмездный недугов душевных и телесных;
Радуйся, по Бозе и Пресвятей Богородице непостыдное наше упование.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 13
О святый, славный и всехвальный апостоле Христов Симоне, ревнителю закона Божия и многомощный наш предстателю! Приими малое сие молебное пение, в похвалу тебе приносимое, и умоли Спаса Христа избавити нас муки вечныя и сподобити радости святых, да с ними поем Ему во веки: Аллилуиа.
Этот Кондак читается трижды. Затем читается Икос 1 и Кондак 1.
Молитва святому апостолу Христову Симону Зилоту Кананиту
Святый славный и всехвальный апостоле Христов Симоне, сподобивыйся прияти в дом твой в Кане Галилейстей Господа нашего Иисуса Христа и Его Пречистую Матерь, Владычицу нашу Богородицу, и очевидцем быти преславнаго чудесе Христова, на браце твоем явленнаго, претворения воды в вино! Молим тя с верою и любовию: умоли Христа Господа претворити души наша из грехолюбивых в боголюбивыя; сохрани и соблюди нас молитвами твоими от искушений диавольских и падений греховных, и испроси нам свыше помощь во время уныния и беспомощия нашего; да не преткнемся о камень соблазна, но неуклонно шествуем спасительным путем заповедей Христовых, дондеже достигнем оных блаженных обителей райских, идеже ты ныне водворяешися и веселишися. Ей, апостоле Спасов! Не посрами нас, крепце на тя уповающих, но буди вам помощник и покровитель во всем житии нашем и помози нам благочестно и богоугодно житие сие временное скончати, благую и мирную христианскую кончину получити и добраго ответа сподобитися на Страшнем Суде Христове; да избежавше мытарств воздушных и власти лютаго миродержца, унаследуем Царство Небесное и прославим великолепное имя Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.
Акафист святому апостолу Симону Зилоту, Кананиту
Кондак 1
Избранный апостоле Христов и благовестниче, мрежею проповеди твоея уловивый во спасение многия души человеческия и ко Христу приведый идолослужением помраченныя люди, Симоне блаженне, в песнех восхваляем тя с любовию и молим ти ся прилежно: яко имеяй дерзновение ко Господу, молися Ему выну за ны грешныя и молитвами твоими от всяких нас бед свобождай, да зовем ти:
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Икос 1
Ангелов Творец и Владыка, Христос Бог, спасти хотя падшее человечество, в плоть нашу облечеся и с человеки поживе, в Кану же Галилейскую на брак в дом твой прииде, Симоне прехвальне, вкупе с Пречистою Своею Материю, Девою Богородицею, Еяже умолением Матерним начаток чудес Своих в доме твоем яви, воду в вино на браце твоем чудесно претворив и сим показав Божества Своего силу. Темже тебе, сице облагодатствованному посещением и благоволением Богочеловека, яко Боговидцу и ученику Его избранному, со умилением сице вопием:
Радуйся, женише прекрасный, от брака земнаго на брак Агнчий чудесно призванный;
Радуйся, на небеси и на земли прославленный.
Радуйся, воплощшемуся Богу Слову верно послуживый;
Радуйся, в проповедании Евангелия правды ревность велию явивый.
Радуйся, Пресладкаго Господа Иисуса всем сердцем твоим возлюбивый;
Радуйся, обручницу земную оставивый и во след Его потекий.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 2
Видев чудеса Христовы, Симоне преславне, верно последовал еси во плоти явльшемуся Богу, от Негоже возлюблен был еси и к лику избранных дванадесяти апостол Его сопричтен был еси, якоже ревнитель славы Его, наименование новое Зилота, си есть ревнителя, получил еси. Сию ревность о славе Божией испроси и нам, учениче Спасов, да купно с тобою сподобимся пети Христу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум небесный тебе свыше дадеся, Симоне богомудре, темже внимая Божественным словесем Христа Бога, слагал еси я в сердце твое, и, яко земля добрая, плод сторичен принесл еси Ему учения Евангельскаго благодать, еюже озарил еси во спасение мира концы и, яко богопроповедник душеспасительный, слышиши от нас песни таковыя:
Радуйся, иго Христово, благое и легкое, на рамо твое восприемый;
Радуйся, примером твоим святым вся ны к последованию Христову привлекаяй.
Радуйся, ревности тезоименитый ревнителю о славе Божией;
Радуйся, теплейший любителю Господа Иисуса.
Радуйся, дивный наставниче к Нему ищущих спасения;
Радуйся, немолчный благовестниче Евангельскаго душеспасительнаго учения.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 3
Сила Божия осени тя, апостоле Христов Симоне, егда во след ходил еси Христа Господа, обходя с Ним Иудею и Галилею, внимая учению Его Божественному и созерцая превелия Его чудеса. Темже и Христос, яко верному Своему последователю и ученику, дарова ти власть и силу недуги исцеляти, болезни врачевати и духи нечистыя прогоняти, да вси славят силу Его, в тебе явленную, и поют Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 3
Имел еси едино попечение, Симоне всеблаженне, еже верно служити и благоугождати Христу Богу, во плоти явльшуся на спасение человеческое, Егоже спутник и самовидец сподобился еси быти и от уст Его Божественных почерпнул еси превелию учения небеснаго благодать, о нейже дивящеся, сице тебе глаголем:
Радуйся, всерадостный нам проповедниче Евангелия правды;
Радуйся, деннице, возвестившая нам солнце невечернее.
Радуйся, самовидче и слуго воплощеннаго Бога;
Радуйся, странствия Владычня и безсмертныя Его трапезы сопричастниче.
Радуйся, избранный и верный Христов учениче;
Радуйся, друже Его присный, до конца дружество твое к Нему сохранивый.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 4
Буря ярости иудейския пригвозди ко Кресту Христа Бога, волею пострадати за вся люди изволившего, но не поколеба веры и упования твоего, Симоне блаженне, яко Той есть Спаситель мира, древле прореченный пророки во искушение падшаго человечества. Темже, яко Владыце и Богу, верно воспевал еси Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав Божественный глас Христа жизнодавца, тридневно воскресшаго от мертвых и дверем затворенным вшедшаго ко учеником Своим, и &»Мир вам!&« рекшаго, Симоне богоносне, зело возрадовался еси и Тому, яко Богу, благоговейно поклонился еси, всем же потом возвещал еси немолчно непреложную истину Его воскресения. О сем и мы хвалебно тебе зовем:
Радуйся, мир Христов достойно приемый в непорочный сосуд души твоея;
Радуйся, миром тем мира концы умиротворивый благодатно.
Радуйся, древния вражды идолослужительныя потребителю;
Радуйся, истины воскресения Христова очевидный и громогласный свидетелю.
Радуйся, дверем затворенным дивно прошедшаго Христа созерцателю;
Радуйся, пребожественнаго и радостотворнаго гласа Его слышателю.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 5
Боготечное на небо вознесение Христово видев и Духа Святаго, от Него ниспосланнаго во огненных языцех, сопричастник быв, Симоне прехвальне, духоносец божественный соделался еси и, облеченный силою свыше, потекл еси на проповедь Евангельскую во Иудею, Сирию, Египет, Мавританию, Испанию, Британию, Персиду, Иверию и Армению, возвещая людем, во мраце неверия бывшим, свет Христа Бога спасительный и веру в Него правую и всех приводя звати Ему: Аллилуиа.
Икос 5
Видевши тя, апостоле Христов, Пречистая Богородица, от дальных стран на облаце приспевшаго ко пречестному Ея успению, возрадовася радостию святою и сподоби тя Своея беседы и благословения предсмертнаго; ты же о коликия радости исполнился еси, созерцая Сына Ея и Бога, со святыми Ангелы к Ней пришедшаго и святую душу Ея в руце Свои приемшаго. Сию радость твою и мы, благоговейно воспоминающе, от любве усердныя возглашаем ти сия всерадостныя глаголы:
Радуйся, небошественный учениче Спасов, на погребение Матере Господни на облаце чудесно принесенный;
Радуйся, Христа, в руце Свои душу Матере Своея приемшаго, созерцавый.
Радуйся, погребению Пречистыя Богоматере достойно послуживый;
Радуйся, вознесенную с телом горе Богородицу уразумевый.
Радуйся, погребальныя пелены и праздный гроб Ея в Гефсимании видевый;
Радуйся, в видении светозарнем со святыми Ангелы пришедшую Владычицу мира зрети сподобивыйся.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 6
Проповедник богоглаголивый явился еси, апостоле Христов Симоне, в странах диких и людем зверонравным возвещал еси Евангелие Христово, кротостию и незлобием твоим препобеждая тех лютость и из волков дивиих претворяя их в агнцы Христовы, иже и научишася тобою пети Триединому Богу ангельскую песнь: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси, учениче Спасов, яко светильник лучезарный, в странах неверных и, яко боготечное светило, обтекл еси восток и запад, возвещая людем спасительную веру во Христа Иисуса, Иже внушает нам благохвалити тя, богопроповедника божественного, похвалами сими:
Радуйся, от востока востекий и запад просветивый светом Христовым;
Радуйся, Африку и Испанию огласивый учением Евангельским.
Радуйся, бритян суровость укротивый кротостию Иисусовою;
Радуйся, Армению и Иверию приведый к познанию Сына Божия.
Радуйся, персов и мидов убедивый веровати во Христа Бога;
Радуйся, неутомимо трудивыйся во благовестии Христове.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 7
Хотение усердное имел еси, апостоле Христов, еже мученически пострадати за имя Христово и кровию твоею запечатлети божественную истину проповеди твоея Евангельския, еже Господь устрояя, приведе тя во Иверии от неверных Лазов на кресте распяту быти и мученически скончатися. Таковую страдальческую Христоподобную кончину твою воспоминающе, почитаем болезни и труды твоя и поем Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго Ноя, начальника ковчега душеспасительнаго веры Христовы во Иверии, познаем тя быти, Симоне Богоглаголиве, и яко основателя и краеугольнаго камня церкве Иверския тя почитаем, место же погребения твоего с любовию чтим, яко освященное кровию твоею и мощей твоих почиванием, от негоже дары целебныя источаеши верным и привлекаеши звати тебе:
Радуйся, Иверии хранителю неотступный;
Радуйся, Пицунды покровителю, Богом данный.
Радуйся, храм твой в пустыни чудесно сохранивый от конечнаго разрушения;
Радуйся, гроб твой честный нам даровавый во утешение.
Радуйся, место подвигов твоих и страданий обновивый обителию иноческою во имя твое;
Радуйся, от святаго Афона подвижники поста и молитвы в ню преселивый предивно.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 8
Странствие земное совершив, апостоле Спасов, преселился еси от земли к обителем небесным, на земли же чудес лучами сияеши и просвещавши души верных, иже по Бозе молитвенно к тебе прибегают и почитают святую твою память, юже и мы благоговейно чтуще, поем прославльшему тя Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 8
Вся церковь Иверская почитает тя, апостоле Симоне, яко основателя своего и покровителя, наздавшаго ю на основании незыблемом веры Христовы и оросившаго ю к плодоносию духовному честною твоею кровию, от неяже дивно прозябоша в ней сонмы святых, торжествующих ныне вкупе с тобою на небе. Темже и мы на земли блажим твоя подвиги и сице тебе зовем:
Радуйся, благий и милостивый утешителю скорбящих;
Радуйся, скоропредстательный помощниче бедствующих.
Радуйся, велие дерзновение стяжавый ко Христу Богу, яко друг Его искренний;
Радуйся, приемый от Него власть на духи нечистыя.
Радуйся, обители твоея святыя славо и похвало;
Радуйся, подвизающимся в ней ходатаю вечнаго спасения.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 9
Всему миру судити имаши, апостоле Спасов, седяй на престоле высоце и превознесенне, егда Христос Господь со славою приидет сотворити суд Свой праведный; тогда, свято, умоли Его благость помиловати нас и не осудити в погибель вечную, но сподобити со святыми пети Ему: Аллилуиа.
Икос 9
Витийство человеческое не довлеет к достойному прославлению твоих подвигов и чудес, Симоне прехвальне, обаче приими, учениче Спасов, благоутробно и милостиво сия малыя наша и нехитростныя песни, в похвалу тебе приносимыя с верою и любовию, и услыши вопиющих ти сице:
Радуйся, от востока и до запада хвалимый и славимый;
Радуйся, Иверскую страну кончиною твоею освятивый.
Радуйся, яко лозу благоплодную, в ней Нину равноапостольную духовно возрастивый;
Радуйся, сонмы святых от недр ея Христу плодопринесый.
Радуйся, горы и удолия ея подвижниками благочестия прославивый;
Радуйся, яко отец со чады, со святыми Иверскими в обителех райских торжествуяй.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 10
Спасения залог, святую православную веру, унаследовахом от тебе, апостоле Христов Симоне. Темже молим тя: от всяких ересей и расколов соблюди нас, чад твоих, молитвенным предстательством твоим к Богу и помози нам в православии непоколебимом пребыти до конца дней наших и верно пети Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Царя Небеснаго Христа избранный учениче, Симоне блаженне, помолися Ему за ны грешныя, да ревность твоя боголюбезная о хранении закона Его даруется и нам недостойным, во еже быти нам готовыми на подвиги доброделания христианского и на исповедание православныя нашея веры не словесы токмо, но и делы, и явитися чадами твоими не по имени токмо, но самою истиною. О сем тя молим и зовем:
Радуйся, звездо пресветлая, всех путеводящая к солнцу правды Христову;
Радуйся, свеще неугасимая, в молитвах присногорящая у Престола Господа славы.
Радуйся, столпе непоколебимый святыя Христовы Церкве;
Радуйся, фиале златый, изливаяй струи нам целебныя.
Радуйся, приемый от Христа власть вязати и решити;
Радуйся, получивый от Него благодатныя дары Духа Святаго.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 11
Пение Пресвятей Троице горе приносиши ее всеми святыми, Симоне прехвальне, и от небесных высот отечески приникаеши на место подвигов и страданий твоих на земли, молитвами твоими помогая всем, верно чтущим святую память твою и поющим о тебе песнь Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светоподательный светильниче Трисолнечнаго Света являешися верным, апостоле Христов Симоне, и всех нас невидимо озаряеши на пути доброделания христианскаго, да не падем в сеть врага, диавола, но невредимы пребудем от всех его ловлений лукавых и тако неосужденно возможем вопити тебе:
Радуйся, пастырю добрый словеснаго стада Христова;
Радуйся, не попускаяй волку душегубительному расхитити духовную паству твою.
Радуйся, мрежею проповеди твоея мира концы уловивый во спасение;
Радуйся, и ныне способствуяй нашему спасению молитвами твоими.
Радуйся, архитектоне премудрый Церкве Христовы;
Радуйся, каменю краеугольный ея основания.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 12
Благодать и милость испроси нам у Господа, Симоне богоносне, апостоле Спасов, яко стяжавый велие к Нему дерзновение, наипаче проси нам у Него покаяния во гресех и исправления жития нашего, да будет оно преисполнено добродетелей христианских, во еже возмощи нам еще на земли достойно пети Создателю нашему небесную песнь: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще болезни и труды твоя, апостоле Спасов, имиже трудился еси во благовестии Христово, почитаем святую и приснославную память твою, яже облагоухает нас духовно и услаждает души наша: миро бо воистину явишася пред Богом поты твоя и капли крове страдальческия, за Христа излиянныя тобою, святый наш предстателю. Темже и зовем тебе:
Радуйся, Пресвятыя Живоначальныя Троицы верный проповедниче;
Радуйся, ангельских ликов достойный собеседниче.
Радуйся, апостолов красото и основание;
Радуйся, человеческаго рода возвышение.
Радуйся, врачу безмездный недугов душевных и телесных;
Радуйся, по Бозе и Пресвятей Богородице непостыдное наше упование.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 13
О святый, славный и всехвальный апостоле Христов Симоне, ревнителю закона Божия и многомощный наш предстателю! Приими малое сие молебное пение, в похвалу тебе приносимое, и умоли Спаса Христа избавити нас муки вечныя и сподобити радости святых, да с ними поем Ему во веки: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва святому славному и всехвальному апостолу Христову Симону Зилоту, иже и Кананит именуется
Святый славный и всехвальный апостоле Христов Симоне, сподобивыйся прияти в дом твой в Кане Галилейстей Господа нашего Иисуса Христа и Его Пречистую Матерь, Владычицу нашу Богородицу, и очевидцем быти преславнаго чудесе Христова, на браце твоем явленнаго, претворения воды в вино! Молим тя с верою и любовию: умоли Христа Господа претворити души наша из грехолюбивых в боголюбивыя; сохрани и соблюди нас молитвами твоими от искушений диавольских и падений греховных, и испроси нам свыше помощь во время уныния и беспомощия нашего; да не преткнемся о камень соблазна, но неуклонно шествуем спасительным путем заповедей Христовых, дондеже достигнем оных блаженных обителей райских, идеже ты ныне водворяешися и веселишися. Ей, апостоле Спасов! Не посрами нас, крепце на тя уповающих, но буди нам помощник и покровитель во всем житии нашем и помози нам благочестно и богоугодно житие сие временное скончати, благую и мирную христианскую кончину получити и добраго ответа сподобитися на Страшнем Суде Христове; да избежавше мытарств воздушных и власти лютаго миродержца, унаследуем Царство Небесное и прославим великолепное имя Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.
Житие и проповедческая деятельность святого Симона Кананита
Биография Симона Кананита
Евангелие достаточно скудно на факты, касающиеся биографии ученика Христова. Имя его упоминается лишь при перечислении всех двенадцати апостолов. Остальную информацию о житие святого можно почерпнуть из Предания, которое церковники официально признали истинным.
Про житие Симона Кананита известно крайне мало
Юношеские годы
Отцом Симона был Иосиф Обручник, названный отец Иисуса Христа. Таким образом, Зилот является сводным братом Спасителя. Много лет он не признавал родство, огорчившись из-за решения Иосифа поровну разделить наследство. Однако позже, узрев первое чудо Мессии, будущий святой поменял свое отношение и стал Его учеником.
На арамейском языке Кананит означает «ревнитель». В такой же интерпретации упоминает апостола и Лука, только в греческом переводе – Зилот. По одной из версий, это имя было дано Симону согласно названию его родного города Каны, что рядом с Назаретом. Однако большинство богословов отдают предпочтение иной теории, согласно которой иудеев, рьяно боровшихся с римским владычеством, называли зелотами.
Кананит уверовал в Христа после того, как Мессия совершил свое первое чудо – превратил воду в вино на свадьбе у Симона. Об этом случае упоминают писания Иоанна Богослова. Отрывок из Святого Евангелия читают во время обряда венчания, что послужило поводом почитать Зилота как покровителя супружества. Так, уверовав в Спасителя, Симон бросает семью и следует за Иисусом в качестве Его ученика.
Проповедническая деятельность
Проповедовать Зилот начал после чудесного Воскресения Сына Божьего. На пятидесятый день он обрел дар и вместе с другими апостолами отправился странствовать, чтобы нести учение Христово людям. Симон обошел много стран: Египет, Ливию, Мавританию, Иудею, Сирию, Армению, Испанию, Англию. Все это засвидетельствовано в христианских преданиях разных народов.
Кананит, Матфей и Андрей Первозванный проповедовали на Иверской земле, а затем отправились в Осетию. Далее они посетили Абхазию, где конечной точкой их пребывания стал город Севаст. Здесь апостолы разделились, отправившись каждый своим путем. Симон же остался, устроив себе келью из небольшого грота поблизости реки Псыртсхи. Это произошло спустя два десятка лет после Вознесения Иисуса.
Как долго святой занимался своей проповеднической деятельностью в Абхазии, неизвестно. Однако за все время своего пребывания он обратил к христианской вере многих язычников. Благодаря Зилоту местными жителями был упразднен кровавый обычай человеческого жертвоприношения.
Кананит был первым, кто ввел обряд крещения среди древних абхазов, тем самым зародив среди них христианскую веру.
Гонения и мученическая смерть
Однако не все язычники были согласны с учением Зилота. Из-за возникавших противоречий Симон часто подвергался гонениям и в конце был вынужден принять мученическую смерть. Единой теории, как это произошло, нет. Одни богословы говорят, что казнь состоялась на Британских островах во время его путешествия с целью обратить местных жителей к христианской вере. Другие поддерживают точку зрения, что Кананит был распят вместе с Иудой Фаддеем. Однако большинство священников разделяют мнение, что он был казнен грузинским царем Адеркием. Каким образом святого лишили жизни, также остается загадкой. По некоторым преданиям, его распяли на кресте, иные говорят об усечении мечом или о расчленении пилой.
Видео «Келья Симона Кананита»
В этом видеосюжете показано чтимое православными людьми святое место.
Чудотворные деяния апостола
Живя в Абхазии, Симон прославился своими чудесами – одним касанием он исцелял любые болезни. Апостол возлагал руки на больное место, окроплял его водой, читал молитву на непонятном наречии и человек выздоравливал. Наблюдая чудесные исцеления, местные жители постепенно начали проникаться доверием к христианскому учению, а вскоре стали отказываться от язычничества, принимая новую веру. Даже после смерти святого на его могилу продолжают приходить верующие, чтобы получить помощь, исцелиться и попросить о спасении.
Дни памяти и почитания святого
Молятся в честь поминания Симона Кананита дважды:
- 23 мая, как покровителю плодородия;
- 13 июля, в день Собора всех двенадцати апостолов.
Работать во время весеннего дня памяти не рекомендуется. Традиция предполагает отдых, ограждение от тревог и тяжелого труда. По окончании празднования все запланированные работы можно начинать с новыми силами.
Почтить память святого можно 23 мая и 13 июля
Абхазский монастырь в честь апостола Симона
Впервые храм возвели в IX веке на месте, где был похоронен великомученик. Постепенно христианство укоренилось среди абхазского народа, начали появляться города, а вместе с ними церкви и замки. Однако спустя столетие вторгшиеся турки сменили христианскую веру на мусульманскую, а монастырь почти полностью разрушили.
Древний храм восстановили только через шесть столетий, когда император Александр III передал эту территорию насельникам соседствующей церкви – монахам со Старого Афона (Греция). С тех пор обитель стала религиозным просветительским центром Российской империи. На ее территории был возведен Пантелеймоновский собор, построены заводы, электростанция, вокзал. На полях высадили виноградники, стали выращивать картофель и другие культуры.
Музыкальные куранты, которые находятся на самой высокой колокольне монастыря, были подарены императором Александром III после восстановления храма.
Грот, где жил Зилот, не претерпел изменений. Внутренняя обстановка его осталась прежней, только вместо веревки, был сделан удобный вход с каменными ступенями. Стены древней пещеры выложены мозаикой, на которых можно увидеть лики самого апостола, Иисуса Христа и Пресвятой Девы Марии. Неподалеку от кельи святого находится исцеляющий источник, а рядом – камень с оттисками ступней Симона.
В 2011 году обитель досталась раскольникам, и доступ русским паломникам туда был ограничен. Несмотря на это, попасть на службу в честь великомученика можно в других местах:
- Сочи, поселок Лоо, Храм Апостола Кананита;
- Израиль, Кана, церковь Венчания;
- Тбилиси, лавра Самеба;
- Сухуми, римско-католическая церковь Св. Симона.
Служба и молитва апостолу Симону Кананиту
Молитва Зелоту помогает обрести супружеское счастье, создать крепкую семью. Она оберегает от ссор с близкими, помогает обрести мир и взаимопонимание между супругами. Искреннее обращение к Симону избавляет от болезней, а также укрепляет дух.
Во время молитвенного чтения произносят акафист, тропарь, а также саму молитву святому. Последнюю читают также во время обряда венчания, благословляя молодоженов на брак. Аналогия с вином, проводимая в тексте, указывает на обращение грешной души к благочестию.
Несмотря на скудное упоминание среди текстов Святого Писания, Симон Кананит оставил после себя неизмеримый след в истории становления христианства. Апостол сумел обратить к истинной вере самых закостенелых язычников, укоренив учение Христа во многих странах мира.
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.
Православные иконы и молитвы
Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.
Молитва и икона апостола Симона Зилота в чем помогает и значение
«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † – https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 60 000 подписчиков.
Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!
Житие Симона Зилота было тесно связано с Иисусом Христом и наполнено всяческими испытаниями, которые он достойно вынес ради веры.
Житие святого
Информации о жизни сподвижника Христа известно очень мало. Точно известно то, что родился он в Каннах, и что именно в его доме Иисус превратил воду в вино, а случилось это на свадьбе мужчины. Увидев данное чудо, Симом поверил в силу Спасителя и, бросив семью, отправился к нему в ученики. За преданную и верную службу молодой человек получил прозвище «Зилот», что значит «ревнитель».
Точное происхождение данного прозвища неизвестно, но предполагается, что оно указывает на принадлежность апостола к религиозно-политическому направлению зилотов.
Это направление возникло в эпоху Маккавеев в середине I века до Рождества Христова и достигло вершины своего развития в первой половине I века после Рождества Христова, движение зилотов отличалось большой радикальностью к своему делу. Целью приверженцев данного направления стало освобождение Иудеи от власти Рима, а также от эллинистического влияния. Например, в 66 году по приказу римского наместника из Иерусалимского храма было изъято все серебро — это послужило поводом к началу Иудейской войны, и начали ее зилоты.
Во времена жизни Христа общество зилотов не использовало радикальных методов для достижения своих целей, но все же они обладали большим национальным сознанием и верили в свою миссию.
Принадлежность Симона к данной партии говорит о том, что религиозные вопросы были для него крайне важны. Уверовав во Христа, как в обещанного Мессию и Спасителя, он начал с такой же ревностью проповедовать новую веру, с какой исповедовал ранее Моисеево учение.
У сподвижника было еще одно прозвище «Кананит», дано оно по названию города, в котором он родился. Также Симона называют сводным братом Христа, так как его отцом тоже был Иосиф, муж Марии. В наши дни неизвестно точное расположение Канны Галилейской, в которой родился апостол, но есть предположение, что он располагался на территории ныне существующей деревни Кафр-Кана, расположенной на территории Израиля, на этом же месте был построен храм под названием «Церковь венчания».
После Воскрешения Христа и вознесения его не Небеса, мужчина начал служить Господу сначала на территории Израиля на посту второго епископа.
Также он проповедовал христианство на территории Египта, Ливии и Абхазии.
Странствования
За преданную службу сподвижник был одарен особым даром, благодаря которому путешествовал по миру и проповедовал слово Божие. За годы проповедования он побывал на территории Мавритании, Египта, Персии и Британии. Через двадцать лет после распятия Иисуса апостол прибыл нести святое слово в земли Иверские, а дальше отправился в горы Осетии и Абхазии.
В качестве жилья Симон выбрал себе пещеру, которая была расположена в глубоком ущелье возле горной реки. Спускался он к своему пристанищу при помощи веревок. На территории всех земель, которые посетил святой за годы своей жизни, он рассказывал о жизни Христа, совершенные им чудеса и о том, как он принес себя в жертву ради всего человечества.
Кончина святого
Апостол длительное время проповедовал на территории Грузии. В этот период страной управлял Адеркий, который был ярым сторонником язычества, и из-за этого объявил апостола и его помощников вне закона.
Житие апостола Симона Зилота оборвалось в 107 году, так как он поддавался жестоким истязаниям. Существует несколько версий, касающихся гибели мужчины, по одной из них, он был распят, по другой, он был распилен пилой. Мученика похоронили неподалеку от места, в котором он обитал.
После кончины святителя много людей приходили к его могиле, читали молитву святому Симону Зилоту и просили помощи в разных жизненных ситуациях. Все просящие получали помощь, и еще раз убеждались в силе Господа.
Памятный день
Ежегодно 23 мая христиане отмечают день памяти апостола. Этот день всегда был особам для верующих, именно после его празднования можно было приступать в работам в поле.
Икона Симону Зилоту
Чаще всего иконописцы изображают святого в виде старца с седыми волосами, держащего книгу или свиток. Эти предметы изображаются на всех иконах, где запечатлены лики апостолов. Книга — это символ слова Божьего.
Существуют такие иконы, на которых святой изображается с пилой в руках, она символизирует его мученическую смерть.
О чем просят святого
О чем же молятся апостолу Симону Зилоту верующие? В основном его просят о помощи в нуждах, исцеления от болезней, благополучии в семейной жизни. Женщины обращаются к святому Симону Зилоту с молитвой о муже, таким образом, они хотят уберечь их от жизненных опасностей и трудностей.
Читая молитву перед иконой мученика, главное быть чистым сердцем и просить только о добрых делах.
Молитва апостолу Симону Зилоту
Святый славный и всехвальный апостоле Христов Симоне, сподобивыйся прияти в дом твой в Кане Галилейстей Господа нашего Иисуса Христа и Его Пречистую Матерь, Владычицу нашу Богородицу, и очевидцем быти преславнаго чудесе Христова, на браце твоем явленнаго, претворения воды в вино! Молим тя с верою и любовию: умоли Христа Господа претворити души наша из грехолюбивых в боголюбивыя; сохрани и соблюди нас молитвами твоими от искушений диавольских и падений греховных, и испроси нам свыше помощь во время уныния и беспомощия нашего; да не преткнемся о камень соблазна, но неуклонно шествуем спасительным путем заповедей Христовых, дондеже достигнем оных блаженных обителей райских, идеже ты ныне водворяешися и веселишися. Ей, апостоле Спасов! Не посрами нас, крепце на тя уповающих, но буди вам помощник и покровитель во всем житии нашем и помози нам благочестно и богоугодно житие сие временное скончати, благую и мирную христианскую кончину получити и добраго ответа сподобитися на Страшнем Суде Христове; да избежавше мытарств воздушных и власти лютаго миродержца, унаследуем Царство Небесное и прославим великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.
Теперь вы знаете о жизни апостола, и в чем помогает покровитель Симон Зилот тем верующим, которые просят у него помощи, зная это вы сможете обратиться к нему в трудные минуты своей жизни.
Житие святого Апостола Симона Зилота, Кананита
Этот преподобный святитель был одним из 12 апостолов, принявших учение Спасителя Иисуса Христа. Житие апостола Симона Зилота рассматривается с трех разных точек зрения. О его мученичестве писали ближневосточные летописцы, кавказские и английские исследователи.
Священное Писание утверждают, что апостол приходился сводным братом Божьего Сына. Прозвище Симона переводится с арамейского на русский как «ревнитель». Апостол Лука называл его в своих сочинениях по-гречески, — Зилотом, что означает то же самое.
История святого Апостола
В Священных Писаниях история этого ученика Мессии начинается с сюжета, повествующего о его свадьбе. Бракосочетание Симона знаменито тем, что Христос совершил на празднике свое первое чудо после Его Крещения и сорокадневного поста в пустыне.
- Событие произошло в небольшом городе Кана, находящемся в восьми верстах от Назарета. Здесь же присутствовала и Дева Мария, а также ученики Спасителя. Новобрачные не имели большого достатка, и вскоре обнаружился недостаток в вине. Многочисленные гости нуждались в добром изобилии, чтобы прославить брачующихся.
Это имя указывало на происхождение его из Каны, что в Галилее. Точное нахождение этого древнейшего города остается неизвестным. Некоторые исследователи полагают, что он располагался на том месте, где сегодня стоит израильская деревня Кафр-Кана. Этот населенный пункт известен своим большим монастырем, которые именуют Церковью венчания.
Проповедническая деятельность Кананита
После наступления Дня Святой Троицы (Пятидесятницы), Симон Зилот, следую завету Мессии, распространял христианское учение в некоторых уголках мира. В основном это были регионы Средиземноморья и близлежащие земли: израильская Иудея, африканские Египет и Ливия, а также Мавритания, располагающаяся на дальнем западе африканского континента.
Симон Кананит вместе с Андреем Первозванным и Матфеем распространяли благую весть о Христе в Иверских землях, а после они отправились в Осетию. Вскоре пути благочестивых святителей разошлись. Андрей стал проповедовать вдоль побережья Черного моря у Кавказа, а Симон поселился в маленькой пещере, рядом с рекой под названием Псыртсхи. В этот небольшой грот святитель Зилот спускался с помощью веревки.
Читайте еще об апостолах Христа:
Симон совершал множество чудес и ознаменовывал важнейшие события, привлекая людей на сторону христианства. В летописях описывается, как с помощью легкого прикосновения преподобный исцелял тяжелые недуги, читая молитву на древнем языке.
Существует три версии, которые рассказывают о его последних мученических днях.
- В англоязычном житии апостола упоминается, что он проповедовал на Британских островах. Однако ортодоксальные христиане подвергают это мнение большому скепсису, не объясняя свою точку зрения. Остается только предполагать, связано ли такое утверждение с удаленностью Великобритании или тем, что эти земли были заселены еретиками. Английские исследователи подтверждают, что Кананит читал Евангелие в публичных местах города Гластонбери, а был казнен безбожными язычниками в Кейсторе (Линкольншир).
- Вторая версия чрезвычайно распространена на Ближнем Востоке. Здешние летописи утверждают: в последние годы апостол Симон Зилот распространял христианское учение в древнем Вавилоне, который сегодня называется Ираком. Сюда Кананит пришел из Иерусалима через город Эдесса для того, чтобы публично читать Священное Писание. Вместе с Иудой Фаддеем его казнили в Вавилоне.
- Исключительно в пределах Российской империи распространена третья версия проповеднического пути святителя Кананита. Она повествует о том, что после чтения Евангелия в Эдессе, апостол Симон Зилот ушел в кавказские пределы и поселился в уединенном месте, где совершал служения и ежедневно молился Всевышнему. Абхазские проповеди святителя подавили языческие обычаи (принесение человеческих жертв) этой местности.
В настоящее время здесь функционирует Ново-Афонский храм, а рядом реставрируется пещера самого апостола Зилота. По этой версии святителя казнили над рекой. На это указывает особый постамент, на котором все еще проступают пятна крови казненного проповедника.
Интересно! Останки преподобного Симона находятся в нескольких областях. Некоторые части захоронены в разрушенном абхазском монастыре, построенном в честь святителя Кананита. Паломники могут прикоснуться к его мощам в церковных комплексах Рима и германских обителях Кёльна, Госпара и Херсфельда.
О наличии останков (верхних конечностей) также говорят и священнослужители монастыря города Кобленц, что на западе Германии. Однако эта информация никак не подтверждена.
Абхазский монастырь в честь апостола Симона
Храм построили в IX столетии рядом с тем местом где, по одной из версий, ученики похоронили преподобного Кананита. Спустя два века, христианская вера окончательно утвердилась в Абхазии, которая процветала в религиозной набожности: государство обогатилось цветущими городами и благочестивыми монастырями, а близлежащие горные цепи укрепились замками и церквями.
- Однако в конце XII столетия местность завоевали турецкие войска, абхазы сменили христианство на мусульманство. Монастырь апостола Симона подвергся разрушению, как и большинство подобных построек.
- В XIX столетии древний храм восстановили насельники соседнего церковного комплекса. Эта деятельность стала возможной благодаря распоряжению императора Александра III, который передал братии права на эту территорию, а также разрешил ловить рыбу в реке Псырцха.
- Восстановленная обитель являлась центральным местом религиозного просвещения юга Российской империи. В здешнем Пантелеймоновском соборе — культовом строении Абхазии — могли разместиться тысячи прихожан. Прекрасно расписанные стены сооружения демонстрировали истинное изящество русской иконописи.
- Александр III подарил обители паровоз, электростанцию и музыкальные куранты, которые поместили на самой высокой колокольне. На территории обители действовало несколько заводов, вокруг были засеяны виноградники, картофельные поля, экзотические растения и т.д.
- Чтобы пробраться в грот святителя Симона, братия прорубила удобный вход и пристроила лестницу из камня. На стенах пещеры мозаичным образом выложили лики Христа, Богородицы и самого апостола Зилота.
- Внутренне убранство грота практически не претерпело изменений. Паломники, стремящиеся посетить это место, могут наблюдать вблизи источник с целебной водой и небольшой валун с отпечатками ног преподобного апостола.
Читайте о других православных монастырях:
Образ Зилота и почитание
Общей иконографии Симона не существует: чаще его изображают как старца, который держит в своих десницах книгу или свиток — обязательные атрибуты для апостолов. Такие полотна символизируют деятельность проповедника и распространение христианского учения. На некоторых иконах святитель изображен с ручной пилой, напоминающей о мученической кончине преподобного старца. Предание гласит, что именно от этого инструмента он принял собственную кончину.
День памяти апостола Кананита, которого многие почитают в качестве покровителя плодородия, приходится на 23 мая. В этот церковный праздник сажают лишь те растения, которые не требуют обработки. Традиция предостерегает от тревог и труда, верующим рекомендуется просто отдохнуть. После празднования сельскохозяйственные работы возобновляются с великой силой.
В церквях 23 мая поется продолжительный акафист, повествующий о бракосочетании в Кане и апостольской проповеди в Иверии. В молитве символично сравнивают превращение воды в вино с обращением православной души к истинному благочестию.
На заметку! Православная Церковь вспоминает святителя 23 мая, когда нельзя совершать никаких работ на земле, и 13 июля, в день совершения особенного праздника — Собора всех двенадцати апостолов. Избрание последних произошло после второй Пасхи, а их список дается в общих Евангелиях и Деяниях.
Став свидетелем чуда, которое сотворил Мессия, Симон Зилот отринул свою прошлую жизнь и пошел вслед за учителем, чтобы проповедовать истинную веру. Апостол совершил великое путешествие вдоль побережья Черного моря и приобщил к религии даже отъявленных безбожников. Симон Кананит принял мученическую смерть за свои подвиги и обрел колоссальную славу среди православного населения.