Акафист и молитва Иверской иконе Божией Матери: текст, для чего читают

Православные иконы и молитвы

Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.

Акафист Иверской иконе Божьей Матери

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † – https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 60 000 подписчиков.

Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!

Хвалебное песнопение, которое дарит молитве ещё большую красоту и гармонию, часто обращено к иконам Божьей Матери. Таким поистине выдающимся шедевром является акафист Иверской иконе Божьей Матери. Это одно из самых давних произведений, имеющее великую силу и обладающее поистине незыблемой красотой.

Акафист Иверской иконе

Икона, названная в честь Иверского монастыря на Святой горе Афон, пережила длинную и тяжёлую историю, прославившись великими чудесами, которые и до сегодняшнего дают надежду на спасение множеству верующих людей.

Характерной особенностью данного произведения искусства есть то, что лик Девы Марии изображён со слезами и кровью, так как видя несправедливость и жестокость мира людей неверующих по отношению к тем, кто познал Господа, и к ней самой, она не смогла спокойно смотреть на это чистыми глазами.

После долгих скитаний в православный мир принёс её преподобный Гавриил, коему она явилась во сне, и, молясь над ней три дня и три ночи, оставил её людям, приходящим в храм за благодатью Божьей, и рассказал о её неземном величии и трагическом пути к ним.

Акафист традиционно состоит из 25 песен, поделённых на группы, в них молящиеся обращаются Пречистой и просят защитить:

  • от всякого вреда, как телесного, так и душевного;
  • заступить от врагов всяческих;
  • отворить двери рая для тех, кто предан ей и благо верует.

Ибо только тот, чья вера сильна и непоколебима, может пройти все испытания, данные Всевышним, дабы обрести тихий уход из этого мира, вечные покой и благодатное прощение у Бога за содеянное при жизни.

Богородица же просит Господа о всепрощении, чтобы просящий имел возможность своими добрыми делами проложить себе дорогу к райским вратам и получить в награду благодать и мир в своей душе как при жизни на земле грешной, так и на небе в назначенный час.

Акафист Иверской иконе Божьей Матери, текст молитвенного песнопения такой:

Взбранной Воеводе, Владычице нашей Богородице, похвальная пения приносим Ти раби Твои, яко пришествием честнаго образа Твоего стяжавшии щит крепкий, стену необоримую и стража неусыпна. Ты же, яко имущая державу непобедимую, покрый и защити нас, Владычице, от всех врагов видимых и невидимых и избави от всякаго вреда, душевнаго и телеснаго, да зовем Ти: радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Ангел предстатель послан бысть рещи Богородице, егда паде Ей жребий апостольскаго служения в земли Иверстей: не разлучайся Иерусалима, жребий же, Тебе падший, просветится в последния дни, Ты же имаши потрудитися в земли, юже Тебе Бог изволит. Темже зовем Ти: Радуйся, Еюже Евангелие благовестится; радуйся, Еюже идольская прелесть упразднится. Радуйся, Еюже власть князя тьмы разрушится; радуйся, Еюже Царство Христово утвердится. Радуйся, падших во тьму идолослужения к свету Евангелия воззвание; радуйся, от рабства диаволу, в свободу славы чад Божиих приведение. Радуйся, готовая Служительнице Сына Своего и Бога; радуйся, послушанием преслушание Евы исцеляющая. Радуйся, высото добродетелей; радуйся, глубино смиренномудрия. Радуйся, Еюже невернии познают Творца; радуйся, Еюже вернии усыновляются Отцу. Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Видящи Святая Дева дивное и новое о Себе промышление Божие, яко Раба Господня, присно готовая творити волю Его, возопи: Аллилуиа.

Разум недоразумеваемый глагола ангельскаго разумен Тебе, Пречистая, творя Господь, управи шествие Твое к горе Афонстей, идеже проповедася Тобою Евангелие, и тако явися жребий Твой. Мы же радостно вопием: Радуйся, освятившая Афон Своим пришествием; радуйся, низложившая тамо идолов. Радуйся, насадившая тамо веру истинную; радуйся, неверие отгнавшая. Радуйся, в жребий Себе гору сию избравшая; радуйся, благодать сему месту обещавшая. Радуйся, верным, живущим в ней, Подательнице земных благ; радуйся, Споручнице вечнаго их спасения. Радуйся, теплая Ходатаице о живущих в жребии Твоем; радуйся, всех врагов их устрашение. Радуйся, милость Сына Своего до скончания века месту сему обещавшая; радуйся, благодать Его неотступною быти предрекшая. Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Сила Вышняго заступлением Богоматере осени Святую гору и удолия и дебри ея яко село пространное показа всем в иночестей жизни хотящим жати спасение, внегда пети сице: Аллилуиа.

Имущи промышление о жребии Своем, людех Иверския земли, устроила еси в месте, идеже Сама к Афону пристала еси, обитель роду их, в тихое пристанище ищущим спасения, хотящи даровати ей в щит и ограждение икону Свою, да вси взывают: Радуйся, пославшая проповедницу Евангелия в землю Иверскую; радуйся, обратившая сию страну от прелести идольстей к свету Христову. Радуйся, отрасли неувядаемыя розго, дивную лозу Нине даровавшая; радуйся, от нея произрастившая гроздие чудес и благия веры. Радуйся, сад духовный на Афоне насадившая; радуйся, струю из него просвещения духовнаго стране Иверстей источившая. Радуйся, Евфимия златословесная уста; радуйся, Торникия непобедимая крепосте. Радуйся, всех благочестивых укрепление; радуйся, иноков ограждение. Радуйся, тихое пристанище ищущих спасения; радуйся, вечный покой им уготовляющая. Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Бурю внутрь имущи помышлений сумнительных, честная вдовица, яже в Никеи, смятеся, зрящи копием воина-иконоборца прободену святую и чтимую икону Богоматере и абие источившу кровь и, страхом обдержима, да не поругана будет святая икона, с молитвою слезоточащи вверже ю в море. Увидевши же ю прямо верху воды путь творящу и текущу к Западу, возопи с веселием: Аллилуиа.

Видеша иноцы Святыя горы явльшийся в мори яко пламень, яко столп огнен, егоже верх досязаше небеси, яко солнце сияющее, и в нощи притекоша к краю моря и, видевше святую икону Богоматере, по морю носимую силою свыше, возопиша Благодатней: Радуйся, Купино, законоположником предзримая; радуйся, столпе огненный, наставляяй сущия во тьме. Радуйся, лествице, досязающая до Небес, еюже сниде Бог; радуйся, мосте, преводяй сущих от земли на Небо. Радуйся, заре таинственнаго дне; радуйся, Звездо, являющая Солнце. Радуйся, Свет Неизреченный родившая; радуйся, еже како ни единаго же научившая. Радуйся, облеченная в солнце, сияющая благодатию и славою всей вселенней; радуйся, молние, души просвещающая и верных смыслы озаряющая. Радуйся, светлосте, во тьме светящая; радуйся, яко многосветлое возсияваеши просвещение. Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Боготечную икону Свою дати хотящи Иверстей обители, рекла еси, Богомати, преподобному Гавриилу: иди с ликом иноков к брегу моря, сниди в пучину и приими икону Мою. Он же, верою и любовию окриляемь, по воде, аки по суху, ходя, прият ю во объятия своя и, достиг сокровища, иным недостижимаго, в достояние иноков рода своего иверскаго, веселяся пояше: Аллилуиа.

Видеша иноцы иверстии многажды икону Богоматере из храма в верху врат монастырских на стену града незримою силою изнесенную, ужасахуся и стояху, зовуще к ней таковая: Радуйся, святую икону дати нам изволившая; радуйся, покров ея быти нам обещавшая. Радуйся, любовь Твою к обители нашей показавшая; радуйся, благое о ней промышление явившая. Радуйся, помощь наша в чуждей стране; радуйся, в странствии нашем утешение. Радуйся, Божие к нам благоволение; радуйся, наше к Богу дерзновение. Радуйся, слез наших избавление; радуйся, сирых нас Защитнице. Радуйся, ограждение наше; радуйся, едина Радосте наша. Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Проповедника творящи Гавриила воли Своея, рекла еси к нему, Владычице: не приидох хранима быти от вас, но да буду Аз Хранительница ваша не токмо в настоящем, но и в будущем веце. Се даю вам знамение: дондеже зрите в монастыре икону Мою, не оскудеет вам благодать Сына Моего и милость, да вопиют Ему вси: Аллилуиа.

Возсия радость велия слышавшим Твоя, Богомати, обетования, и Тебе, Небесней Вратарнице, храм на вратех обители с веселием иноцы воздвигоша и возопиша тако: Радуйся, Хранительнице наша в настоящем веце; радуйся, Предстательнице наша в будущем. Радуйся, страху Божию нас научающая, радуйся, на путь добродетели наставляющая. Радуйся, дерзновение наше и надеждо; радуйся, упование наше и покров. Радуйся, благоутробие Сына Своего к нам преклонившая; радуйся, благодать Его неоскудно пребывати с нами возвещающая. Радуйся, святую икону залогом милости давшая; радуйся, дар чудодействия ей даровавшая. Радуйся, прилог всякаго зла от обители отражающая; радуйся, всему благому вход отверзающая. Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Хотящу иногда злочестивому Амире обитель Иверскую разорити и стадо иноков, тамо собранное, разсеяти, скоро позна крепкое обители заступление от Богоматере, увидев корабли своя в пучине моря погрязшия и ратники изгибшия. И пришед со смирением, сребро и злато в обитель даяше, молитвы прося. Иноцы же, видевше сия, возопиша к Богу: Аллилуиа.

Новыя и безчисленныя чудеса показа Богоматерь, в обители оскудение вина, муки и елея восполняющи, бесныя исцеляющи, хромым хождение дарующи, слепым прозрение и всяк недуг врачующи, да, видяще чудеса сия, воспевают Тебе: Радуйся, Взбранная Воеводо, враги побеждающая; радуйся, скорая на помощь призывающим Тя. Радуйся, не презирающая моления нашего; радуйся, обещания Своего не отступающая. Радуйся, скорбь обители в радость претворяющая; радуйся, оскудение обители восполняющая. Радуйся, слепых прозрение; радуйся, хромых хождение. Радуйся, всех немощных Целительнице; радуйся, всех скорбных Утешительнице. Радуйся, яко не престаеши промышляющи и спасающи нас; радуйся, яко от толиких бед избавляеши нас. Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Странно покрываемую от иконы Богоматере обитель Иверскую слышав Патриарх Никон, вожделе и Российстей стране благодати Ея стяжати причастие; сего ради, создав обитель в честь славнаго образа, со тщанием испроси изображение чудотворнаго образа Богоматере, да, покровом Ея защищаеми, вопиют Богу: Аллилуиа.

Вся сущи в Вышних, но и нижних не отступающи, благоизволила еси, Богомати, якоже древле преподобному Антонию даровася благословение горы Афонския на утверждение обители Печерския, даровати и новой обители в стране Российстей благодать Свою, еюже благословила еси Афон, в подобии честнаго образа Твоего; темже взываем Ти: Радуйся, страны Российския покрове, ширший облака; радуйся, православныя веры в ней ограждение и утверждение. Радуйся, Православныя Церкве непоколебимый столпе; радуйся, ересей и расколов обличение. Радуйся, светлыми лучами чудотворных икон всю страну озаряющая; радуйся, дары исцелений и милостей от них источающая. Радуйся, врагов устрашение; радуйся, святителей веселие. Радуйся, иереев похвало; радуйся, иноков Наставнице. Радуйся, всего рода нашего спасение. Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Всяко тщание имуще о написании честнаго образа милостивыя Вратарницы, сонм постников иверских молебныя пения совершает; водою от чудныя иконы омывает дску, на нейже имать изобразитися честный образ, и преподобнаго Иамвлиха освящает, иже подвизався в посте, молитве и бдении со всею братиею, списа вапы, святою водою и мощами освященными честное изображение Богоматере, выну моляся и вопия Богу: Аллилуиа.

Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласныя, видим о Тебе, Богородице: недоумеют бо, како по достоинству похвалити вся чудеса Твоя, явленная роду нашему от святыя Твоея иконы: еще бо на пути в Российскую страну сия чудодействоваше, благочестивому Мануилу повелевая выкуп дати неверным, возбраняющим шествие святыя иконы в страну Русскую, и сугубо ему послежде отдавши. Мы же, дивящеся, верно вопием Ти: Радуйся, источниче чудес неисчерпаемый; радуйся, всякия милости Подательнице. Радуйся, всегда теплая о нас Ходатаице к Богу; радуйся, промышления Его о нас сокровище. Радуйся, сущим в бедах прибежище; радуйся, скорбящих утешение. Радуйся, больных исцеление; радуйся, немощных укрепление. Радуйся, вдов заступление; радуйся, сиротствующих милосердая Мати. Радуйся, заблуждающих на путь истины обращение; радуйся, грешников к покаянию воззвание. Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Спасти хотящи многия люди от бед и скорбей, источаеши, Богомати, неоскудный источник милости от Своея иконы роду нашему: се бо и в стольном граде Москве благая Вратарница являешися всем поклоняющимся Тебе, скорое вспоможение подавающи, и в новой обители Иверстей благодати струи от иконы Твоея испущаеши, и во иных градех, обителех и весех чтущим Тя полезное прошение исполняющи. Темже, прославляя Бога, давшаго нам благодать таковую, вопием Ему: Аллилуиа.

Стена еси иноческому чину, Богородице, и всем, к Тебе прибегающим; ибо Небесе и земли Творец, вселься в девственней утробе Твоей, научи всех чистоты и целомудрия ревнителей возглашати Тебе: Радуйся, девства сосуде избранный; радуйся, чистейший образе целомудрия. Радуйся, чертоже безсеменнаго уневещения; радуйся, Невесто Неневестная. Радуйся, Сеятеля чистоты рождшая; радуйся, верных Господеви сочетавшая. Радуйся, в бури искушений скорая Помощнице; радуйся, прилоги врага отражающая. Радуйся, мглу душевредных страстей отгоняющая; радуйся, помыслы очищающая. Радуйся, земныя сласти презирати научающая; радуйся, к горнему умы и сердца направляющая. Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Пение всякое побеждается, спростретися тщащееся ко множеству многих щедрот Твоих: равночисленныя бо песка песни аще приносим Ти, Владычице наша Богородице, ничтоже совершаем достойно, яже подаваеши нам, о Тебе вопиющим: Аллилуиа.

Светоприемную свещу, сущим во тьме бед явльшуюся, зрим святую икону Богоматере: невещественный бо огнь благодати приемлющи, лучами чудес всех озаряет, научающи сице взывати Благословенней: Радуйся, во всяких нуждах скорое вспоможение; радуйся, в печалех быстрое услышание. Радуйся, от огня, меча и нашествия иноплеменных нас избавляющая; радуйся, от глада и напрасныя смерти нас свобождающая. Радуйся, от язвы и всегубительства смертнаго нас соблюдающая; радуйся, бедствующим в пути, на суше и на водах внезапное вспоможение. Радуйся, язв душевных и телесных врачевание; радуйся, оставленных врачами в Свои руки приемлющая. Радуйся, милосердая Утешительнице всех скорбящих и обремененных; радуйся, не отвергающая всех презренных и отверженных. Радуйся, самых отчаянных из рова погибели исхищающая; радуйся, и мене, обнаженнаго добрых дел, не оставляющая Своим покровом и заступлением. Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Благодать дати восхотев долгов древних, всех долгов Решитель человеком, прииде Собою ко отшедшим Того благодати и, раздрав рукописание, дарова нам крепкое Богоблагодатныя ходатайство, да вопием вси молитвами Ея: Аллилуиа.

Поюще Твоя чудеса, являемая нам в жизни сей, хвалим Тя, Богородице, яко милости источник неисчерпаемый. Но, припадающе к Тебе пред чудотворною иконою Твоею, молим Тя смиренно, буди нам покров и защищение и в день кончины нашея, и егда имамы предстати на суд страшному престолу Сына Твоего, да вопием ти: Радуйся, во славе приседящая престолу Сына Твоего и тамо нас воспоминающая; радуйся, с Сыном Твоим и Богом вечно царствующая и о нас ходатайствующая. Радуйся, уповающим на Тя конец живота непостыден дарующая; радуйся, безболезненную и мирную кончину устрояющая. Радуйся, мытарств горьких избавление; радуйся, от власти князя воздушнаго свобождение. Радуйся, грехов наших непоминовение; радуйся, по Господе упование нам блаженныя жизни. Радуйся, уповающим на тя одесную Сына Твоего стояние устрояющая; радуйся, блаженнаго гласа Онаго, Небеснаго Царствия наследие обещающаго, слышати сподобляющая. Радуйся, благая Мати, всех чтущих Тя жити с Собою вселяющая; радуйся, крепкая надеждо вечнаго спасения всем христианом. Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

О Всепетая Мати, Пресвятая Госпоже Дево Богородице! Призри на нас, приносящих смиренно со слезами малыя сия молитвы пред пречистым Твоим образом и все упование и надежду возложивших на Тя, и избави нас всех бед и напастей в животе сем и будущия изми муки, да спасаемии Тобою, вопием выну: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем Икос 1 и Кондак 1.

Молитвы перед Иверской иконой Божией Матери

Образ Богородицы — это одна из древнейших и особо почитаемых икон. Молитвы Иверской Божией Матери помогают при тяжёлых болезнях, разладах в семье, угрозе войны. Этот образ всегда особо почитался в России. Хотя оригинал хранится далеко – на горе Афон, но удивительная его история нашла отклик в сердцах верующих.

Читайте также:  Акафист Богородице пред ее иконою «Экономисса»: текст, для чего читают

История иконы

Образ Иверской иконы Богоматери известен, начиная с 9-го века. Хотя многие верующие убеждены, что авторство принадлежит евангелисту Луке, и писал он икону ещё во время земной жизни Девы Марии – с Неё самой.

Согласно источникам, образ хранился в доме вдовы, живущей в Византии. Один из солдат-иконоборцев ударил икону остриём копья, и тогда из лика Пресвятой Девы потекла кровь.

Вдова же, получив знак свыше, отнесла образ к морю и пустила его плыть. Причём поплыл он вертикально, и в небо от него поднимался свет.

На этот свет обратили внимание монахи грузинского Иверского монастыря, стоящего на Афоне. Отшельник Гавриил Святогорец, пройдя к иконе прямо по воде, вернулся с нею в обитель. Сначала образ находился в храме, а затем Сам переместился на врата (отсюда и пошло второе название иконы – «Вратаница»). Причём на образе можно увидеть след копья, который кровоточит.

Списки иконы разошлись по миру. Немало их и в России. Первый привезли в Москву в октябре 1648 года. Так появился новый церковный праздник. В годы советской власти икону забрали из Новодевичьего монастыря, и в обитель она была возвращена только в 2012 году.

О чем молятся перед Иверской иконой?

Молитва Иверской иконе Божией Матери помогает верующим в разных нуждах. Тексты молитвенных обращений можно найти в любом молитвослове.

Обращаются к этому образу при:

  • тяжелых болезнях, в том числе, онкологических;
  • угрозе войны;
  • разладе в семье;
  • опасении, что в дом войдёт недобрый человек, вор;
  • опасности пожара;
  • внутреннем отчаянье, смятенье, разочарованье;
  • стремлении обрести душевное равновесие.

С образом и его списками связано много чудес. Часто в храмах можно увидеть, что святой образ увешан золотыми и серебряными украшениями. Это – знаки благодарности от тех верующих, которым помогла молитва перед Иверской иконой.

Тексты молитв перед Иверской иконой Божией Матери

Тропарь, глас 1

От святы́я ико́ны Твоея́,/ о Влады́чице Богоро́дице,/ исцеле́ния и цельбы́ подаю́тся оби́льно,/ с ве́рою и любо́вию приходя́щим к ней./ Та́ко и мою́ не́мощь посети́,/ и ду́шу мою́ поми́луй, Блага́я,// и те́ло исцели́ благода́тию Твое́ю, Пречи́стая.

Перевод: От святой иконы Твоей, о Владычица Богородица, излечения и лекарства в изобилии подаются всем с верой и любовью приходящим к ней. Также и мою болезнь посети и душу мою помилуй, Благая, и тело излечи благодатью Твоей, Пречистая.

Ин тропарь, глас 1

Де́рзость ненави́дящих о́браз Госпо́день,/ и держа́ва нечести́вых безбо́жно в Нике́ю прии́де,/ и по́сланнии безчелове́чно вдови́цу,/ благоче́стно чту́щую ико́ну Богома́тере, истязу́ют,/ но та́я но́щию с сы́ном ико́ну в мо́ре пусти́, вопию́щи:/ сла́ва Тебе́, Чи́стая,/ я́ко непроходи́мое мо́ре плещи́ своя́ подаде́, // сла́ва правоше́ствию Твоему́, Еди́на Нетле́нная.

Перевод: Наглость ненавидящих образ Господа, власть нечестивых (иконоборческая ересь) безбожно наступила в Никее, и посланные бесчеловечно мучают вдову, благочестиво почитающую икону Богоматери, но вдова с сыном ночью отпустили икону в море взывая: «Слава Тебе, Чистая, так как непроходимое море подставило Тебе (как) плечи (свои волны), слава прямому пути Твоему, Единственно Нетленная».

Кондак, глас 8

А́ще и в мо́ре вве́ржена бысть свята́я ико́на Твоя́, Богоро́дице,/ от вдови́цы, не могу́щия спасти́ сию́ от враго́в,/ но яви́лася есть Храни́тельница Афо́на/ и Врата́рница оби́тели И́верския, враги́ устраша́ющая/ и в Правосла́вней Росси́йстей стране́// чту́щия Тя от всех бед и напа́стей избавля́ющая.

Перевод: Хотя и в море была погружена святая икона Твоя, Богородица, вдовой, которая не могла спасти икону от врагов, но была обретена и стала Хранительницей Афона и Вратарницей обители Иверской, устрашающей врагов, и в Православной Российской стране, почитающих Тебя, от всех бед и несчастий избавляющая.

Ин кондак, глас 4

Совозсия́ днесь Све́ту Воскресе́ния свет чи́стыя ико́ны Твоея́,/ обоя́ ве́село торжеству́юще вопие́м:// сохрани́ раб Твои́х благода́тию, Влады́чице.

Перевод: Сегодня воссиял вместе со Светом Воскресения свет почитаемой иконы Твоей, оба света с радостью празднуя, взываем: «Сохрани рабов Твоих благодатью, Владычица».

Молитва первая

О Пресвята́я Де́во, Ма́ти Го́спода, Цари́це Небесе́ и земли́! Вонми́ многоболе́зненному воздыха́нию душ на́ших, при́зри с высоты́ святы́я Твоея́ на нас, с ве́рою и любо́вию поклоня́ющихся пречи́стому о́бразу Твоему́. Се бо, грехми́ погружа́емии и скорбьми́ обурева́емии, взира́юще на Твой о́браз, я́ко живе́й Ти су́щей с на́ми, прино́сим смире́нная моле́ния на́ша. Не и́мамы бо ни ины́я по́мощи, ни ина́го предста́тельства, ни утеше́ния, то́кмо Тебе́, о, Ма́ти, всех скорбя́щих и обремене́нных! Помози́ нам, не́мощным, утоли́ скорбь на́шу, наста́ви на путь пра́вый нас, заблужда́ющих, уврачу́й и спаси́ безнаде́жных, да́руй нам про́чее вре́мя живота́ на́шего в ми́ре и тишине́ проводи́ти, пода́ждь христиа́нскую кончи́ну и на Стра́шнем Суде́ Сы́на Твоего́ яви́ся нам милосе́рдая Засту́пница, да всегда́ пое́м, велича́ем и сла́вим Тя, я́ко благу́ю Засту́пницу ро́да христиа́нскаго, со все́ми угоди́вшими Бо́гу. Ами́нь.

Молитва вторая

О Пресвята́я Госпоже́ Влады́чице Богоро́дице, приими́ недосто́йную моли́тву на́шу, и сохрани́ нас от наве́та злых челове́к и от напра́сныя сме́рти, и да́руй нам пре́жде конца́ покая́ние, на моле́ние на́ше умилосе́рдися, и ра́дость в печа́ли ме́сто да́руй. И изба́ви нас, Госпоже́, от вся́кия беды́ и напа́сти, ско́рби и печа́ли и от вся́каго зла. И сподо́би нас, гре́шных рабо́в Твои́х, одесну́ю ста́ти во второ́м прише́ствии Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего, и насле́дники нас бы́ти сподо́би Ца́рствия Небе́снаго и жи́зни ве́чныя, со все́ми святы́ми в бесконе́чные ве́ки веко́в. Ами́нь.

Слово в день Иверской иконы Божией Матери. Священномученик Фаддей (Успенский). Акафист.(ВИДЕО)

Не будучи в состоянии спасти святую икону от поругания, вдова пустила ее в море, икона же чудесно направилась к святой горе Афонской, которую уже ранее Божия Матерь избрала земным уделом Своим вместе с Иверией, послав в последнюю страну святую равноапостольную деву Нину, просветительницу Иверии. Афонские иноки видели огненный столп, возвышавшийся над святою иконою, но не могли достигнуть ее. Тогда по особому откровению один инок Иверского монастыря – Гавриил пошел по водам моря и взял на руки святую икону, внес ее в храм Иверского монастыря, но на другой день она была найдена над вратами монастыря, где избрала Божия Матерь место пребывания Своего.

В нескольких списках распространилась святая икона по земле Русской, прославившихся чудесными знамениями, из каковых списков особенно замечателен список в Иверском Валдайском монастыре сделанный при устроителе монастыря патриархе Никоне, затем Новодевичьем Московском монастыре и в часовне при Воскресенских воротах в Москве. Как чтут святую икону Иверскую жители Москвы и все благочестивые сыны России, как тысячи богомольцев, начиная с царей и цариц, ежедневно стекаются в часовню приложится к святой иконе, как ее берут в дома на молебны и т. д. – это всем известно. Одним из списков святой иконы Иверской, подобием ее, является и чтимая здесь Моздокская икона Божией Матери.

Как все дивно в явлении иконы Божией Матери Иверской, как все напоминает о чудном хранении Ею рода человеческого! Как напоминает шествие ее по морю в столпе огненном путешествие Израиля, без потопления прошедшего Чермное море, по пустыне, предводимого столпом облачным и огненным, а еще ранее – явление Бога Моисею в купине неопалимой, указывавшей прежде всего на бедствия народа Израильского в Египте, на эту пещь бедствий, в которой народ избранный Божий как бы горел и не сгорал, хранимый силою Божиею! Это сохранение народа Божия и водительство его по пустыне есть не кратковременная лишь помощь и охранение, а целое воспитание народа жестоковыйного, дело гораздо более трудное и многозаботливое, требовавшее большего и более постоянного внимания, чем, например, требуется от матери для того, чтобы поднять дитя и возрастить его от пелен до тех пор, пока оно станет само на ноги и придет к желанной цели своей жизни. Нам, новому «Израилю Божию» (Гал. 6, 16), купиною, столпом облачным и огненным, переходом Израиля древнего через Чермное море и другим напоминается то, как и нас руководит Божия Матерь в течение всего земного странствования нашего по переходе вместо Чермного чрез иное, «мысленное» море страстей житейских, в которых так легко можем мы быть потоплены «мысленным фараоном» – диаволом, почему называем мы Божию Матерь «столпом огненным, наставляющим сущия во тьме» (Акафист Пресвятой Богородице, икос 6-й) .

Напоминается еще, что «неопалимая купина» есть Сама Божия Матерь, Бога спасающего вместившая во утробе Своей, «огнь Божества приимшая во чреве неопально» (Канон Лазаревой субботы, ирмос 9-й песни), а потому и называемая «купиною неопалимою», когда, например, поем в песнях церковных: «Радуйся, купино неопалимая!» Напоминается затем, как и мы избавляемся Божиею Материю от пещи бедствий и страстей, подобно Израилю, избавленному от пещи страданий египетских, почему и поем мы в церковной песне: «И ныне на нас напастей свирепеющую угасити молимся пещь» (Канон воскресный, глас 1-й, ирмос 9-й песни). Ибо ведь пламя страстей часто более опасно, чем пламя огня вещественного. Особенно похоть плотская возжигает пламя в душе и теле человека, и угасить это пламя, сильнейшее огня вещественного, может только огонь любви к Богу, орошающий и помогающий угасить пламя огня похоти, – как любовию к Богу более, чем огнем вещественным, опалялись отроки в пещи Вавилонской, как преподобный Мартиниан впоследствии стал обнаженными ногами на огонь, чтобы угасить пламя похоти, возжженное в его сердце блудницей, пришедшей к нему под видом странницы, потом сделавшейся великой подвижницей, под именем Зои. Вот почему именно в девственных телах три отрока Вавилонские, победившие пламя страстей постом (Канон Воскресный, глас 4-й, песнь 8-я), остались неопалимыми в пещи Вавилонской, – их спасло то, чему пребывание их в пещи в девственных телах было прообразом – вселение Бога спасающего в девственную утробу Божией Матери, не опалившуюся огнем Божества.

Вот о каком хранении Божией Материю всей жизни нашей напоминает явление иконы Ее Иверской. Она охраняет как бы все входы и исходы нашей жизни и потому называется «благой Вратарницею, райские двери всем отверзающею» (Акафист Иверской иконе Божией Матери). Как бы в знамение того Она и избрала себе место под вратами обители Иверской, что хочет Она охранять жизненные входы и исходы человека. Так и в Москве Она охраняет как бы входы и выходы народа русского, стекающегося отовсюду «в сердце России», столичный город ее Москву. Так и здесь, во Владикавказе, самый храм, устроенный вблизи базара, напоминает о том, как необходимо все свои входы и исходы движущемуся здесь непрестанно народу осенять небесным благословением благой Вратарницы, Божией Матери. Пусть люди, преданные суете житейской, хотя по дороге воспринимают это осенение Покрова Божией Матери, если не могут они, обремененные житейскими заботами или немощами, постоянно и часто приходить на молитву и воспринимать освящение всей жизни чрез эту непрестанную молитву.

Но какая польза, подумают, быть может, некоторые, от такого мимолетного осенения? Не то же ли это, что движение ветра, коснувшееся человека и пропадающее затем бесследно? Нет, и краткое осенение небесное может быть очень полезно человеку. Ведь как часто человек с одними мыслями входит в храм, с другими выходит! Нужно ли вспоминать про преподобную Марию Египетскую, которая в Иерусалим ехала с намерением соблазнять богомольцев блудными же­ланиями, а потом, воззрев на икону Пресвятой Богородицы на стене храма, возвратилась величайшей подвижницей, явила пример покаяния и спасения из бездны крайней гибели для всех времен и родов христианских? Так и у иконы Божией Матери Иверской в Москве сколько людей даже неверующих или поколебавшихся спасалось от гибельных решений, изменяло пути своей жизни, одними путями входило, другими исходило! Лекарство не в малых ли дозах применяется, а целительное действие обнаруживает во всем теле?

Так будем и мы, братие, опаляемые зноем страстей житейских или плавая по морю житейскому, шествуя в «пустыне страстей», чаще воспринимать благодатное осенение от иконы Божией Матери, как бы Израиль от столпа огненного в пустыне; это осенение охранит нас от многих погибельных заблуждений жизни. И хотя сердце наше часто жестоко для Бога и непокорно Ему, как сердце ветхозаветного Израиля, но все же «рукою крепкою» и нас благая Вратарница может отвести от многих путей погибели и приблизить к раю, как Израиля приближала ведущая его десница Божия к земле обетованной.

Читайте также:  Акафист святой равноапостольной Марии Магдалине: текст, для чего читают

Только бы совсем не удаляться нам от Бога и Его Пречистой Матери своим вечным добровольным уклонением на пути своего развращенного сердца и, когда услышим призывающий к Себе нас глас Его, зов благой Вратарницы, двери райские нам отверзающей, не ожесточиться, подобно Израилю, в дни искушения в пустыне, а чрез то не лишиться вшествия в землю обетованную, то есть рай, за непокорность (Евр. 3, 7-19). Аминь.

Православный акафист Иверской иконе Божией Матери

Православная икона пресвятой Богородицы Иверская наделена даром чудотворения. Имя этой иконе дано в честь названия Иверского монастыря, который находится на Святой Афонской горе. Своим чудотворным влиянием на человеческую жизнь Иверская икона способна являть исцеление недугов, как телесных, так и духовных, а первые сведения о ней датированы девятнадцатым веком. В ее честь Святителями сложены молитвы и хвалебные песнопения, например, акафист Иверской иконе Божией Матери.

Зачем читают акафист перед иконой Иверской Божьей Матери

Богородица Иверская наделена чудотворной благодатью, которая способна оказаться спасительной для любого верующего. Она защитница всех страждущих, которые обращаются к ней. Существует множество свидетельств людей, которые получили исцеление молясь или читая акафист иконе Иверская Божьей Матери. Данная икона Богородицы покровительствует и семейному очагу. Верующие благословляют с ее помощью детей, которые вступают в брак, чтобы Богородица всю совместную жизнь молодых хранила их дом от напастей. Акафист Иверской иконе Божьей Матери читают также грешники, которые желают найти верный путь к покаянию.

Как читать акафист пресвятой Богородице Иверской

Акафист Иверской иконе Божией Матери является хвалебным жанром в православно-церковном хоровом песнопении. Как и все остальные акафисты имеет значение схожее с гимном, а значит петь, слушать или читать его следует только стоя. Присесть могут только немощные старики и люди болящие, которые не имеют сил подняться.

Акафист Иверская Божьей Матери — сильнейшее молитвенное обращение к Богородице, а значит обладает чудотворным даром. Читать его следует в благодарность Деве Марии, а также при всякой нужде. Чтение этого акафиста сопровождается молитвами, которые читают в начале и в конце всех акафистов. В начале читается: Молитвами святых Отец…, Слава Тебе Боже наш…, Царю Небесный…, Трисвятое по Отче наш, а в завершении: Достойно есть. Слава и ныне, Господи помилуй (произносится трижды), Молитвами святых Отец…

Акафист Иверской иконе Божией Матери можно найти в любом православном молитвослове, а также в интернете на православных сайтах. Православная церковь использует интернет уже длительное время и на сайтах христианской тематики можно отыскать всю интересную вам информацию, а также прослушать записи хорового церковного песнопения: молебнов, акафисты Божьей Матери Иверской, тропари, молитвы и т.д.

Слушать на видео акафист Иверской иконе Пресвятой Богородицы

Текст православного акафиста Иверской Божьей Матери

Взбранной Воеводе, Владычице нашей Богородице, похвальная пения приносим Ти раби Твои, яко пришествием честнаго образа Твоего стяжавшии щит крепкий, стену необоримую и стража неусыпна. Ты же, яко имущая державу непобедимую, покрый и защити нас, Владычице, от всех врагов видимых и невидимых и избави от всякаго вреда, душевнаго и телеснаго, да зовем Ти: Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Ангел предстатель послан бысть рещи Богородице, егда паде Ей жребий апостольскаго служения в земли Иверстей: «Не разлучайся Иерусалима, жребий же, Тебе падший, просветится в последния дни, Ты же имаши потрудитися в земли, юже Тебе Бог изволит». Тем же:

Радуйся, Еюже Евангелие благовестится.

Радуйся, Еюже идольская прелесть упразднится.

Радуйся, Еюже власть князя тьмы разрушится.

Радуйся, Еюже Царство Христово утвердится.

Радуйся, падших во тьму идолослужения к свету Евангелия воззвание.

Радуйся, от рабства диаволу в свободу славы чад Божиих приведение.

Радуйся, готовая Служительнице Сына Своего и Бога.

Радуйся, послушанием преслушание Евы исцеляющая.

Радуйся, высото добродетелей.

Радуйся, глубино смиренномудрия.

Радуйся, Еюже невернии познают Творца.

Радуйся, Еюже вернии усыновляются Отцу.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Видящи Святая Дева дивное и новое о Себе промышление Божие, яко Раба Господня, присно готовая творити волю Его, возопи: Аллилуиа.

Разум недоразумеваемый глагола ангельскаго разумен Тебе, Пречистая, творя Господь, управи шествие Твое к Uоре Афонстей, идеже проповедася Тобою Евангелие, и тако явися жребий Твой. Мы же радостно вопием:

Радуйся, освятившая Афон Своим пришествием.

Радуйся, низложившая тамо идолов.

Радуйся, насадившая тамо веру истинную.

Радуйся, неверие отгнавшая.

Радуйся, в жребий Себе гору сию избравшая.

Радуйся, благодать сему месту обещавшая.

Радуйся, верным, живущим в ней, Подательнице земных благ.

Радуйся, Споручнице вечнаго их спасения.

Радуйся, теплая Ходатаице о живущих в жребии Твоем.

Радуйся, всех врагов их устрашение.

Радуйся, милость Сына Своего до скончания века месту сему обещавшая.

Радуйся, благодать Его неотступною быти предрекшая.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Сила Вышняго заступлением Богоматере осени Святую Гору и удолия и дебри ея яко село пространное показа всем в иночестей жизни хотящим жати спасение, внегда пети сице: Аллилуиа.

Имея промышление о жребии Своем, людех Иверския земли, устроила еси в месте, идеже Сама к Афону пристала еси, обитель роду их, в тихое пристанище ищущим спасения, хотя даровати ей в щит и ограждение икону Свою, да вси взывают:

Радуйся, пославшая проповедницу Евангелия в землю Иверскую.

Радуйся, обратившая сию страну от прелести идольстей к свету Христову.

Радуйся, отрасли неувядаемыя розго, дивную лозу Нине даровавшая.

Радуйся, от нея произрастившая гроздие чудес и благия веры.

Радуйся, сад духовный на Афоне насадившая.

Радуйся, струю из него просвещения духовнаго стране Иверстей источившая.

Радуйся, Евфимия златословесная уста.

Радуйся, Торникия непобедимая крепосте.

Радуйся, всех благочестивых укрепление.

Радуйся, иноков ограждение.

Радуйся, тихое пристанище ищущих спасення.

Радуйся, вечный покой им уготовляющая.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, честная вдовица, яже в Никеи, смятеся, зря копием воина-иконоборца прободену святую и чтимую икону Богоматере и абие источившу кровь и, страхом обдержима, да не поругана будет святая икона, с молитвою слезоточащи вверже ю в море. Увидев же ю прямо верху воды путь творящу и текущу к Западу, возопи с веселием: Аллилуиа.

Видеша иноцы Святыя Горы явльшийся в мори яко пламень, яко столп огнен, егоже верх досязаше небеси, яко солнце сияющее, и в нощи притекоша к краю моря и, видевше святую икону Богоматере, по морю носимую силою свыше, возопиша Благодатней:

Радуйся, Купино, законоположником предзримая.

Радуйся, столпе огненный, наставляяй сущия во тьме.

Радуйся, лествице, досязающая до Небес, еюже сниде Бог.

Радуйся, мосте, преводяй сущих от земли на Небо.

Радуйся, заре таинственнаго дне.

Радуйся, Звездо, являющая Солнце.

Радуйся, Свет Неизреченный родившая.

Радуйся, еже како ниединаго же научившая.

Радуйся, облеченная в солнце, сияющая благодатию и славою всей вселенней.

Радуйся, молние, души просвещающая и верных смыслы озаряющая.

Радуйся, светлосте, во тьме светящая.

Радуйся, яко многосветлое возсияваеши просвещение.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Боготечную икону Свою дати хотящи Иверстей обители, рекла еси, Богомати, преподобному Гавриилу: «Иди с ликом иноков к брегу моря, сниди в пучину и приими икону Мою». Он же, верою и любовию окриляемь, по воде, аки по суху, ходя, прият ю во объятия своя и, достиг сокровища, иным недостижимаго, в достояние иноков рода своего иверскаго, веселяся пояше: Аллилуиа.

Видеша иноцы иверстии многажды икону Богоматере из храма в верху врат монастырских на стену града незримою силою изнесенную, ужасахуся и стояху, зовуще к ней таковая:

Радуйся, святую икону дати нам изволившая.

Радуйся, покров ея быти нам обещавшая.

Радуйся, любовь Твою к обители нашей показавшая.

Радуйся, благое о ней промышление явившая.

Радуйся, помощь наша в чуждей стране.

Радуйся, в странствии нашем утешение.

Радуйся, Божие к нам благоволение.

Радуйся, наше к Богу дерзновение.

Радуйся, слез наших избавление.

Радуйся, сирых нас Защитнице.

Радуйся, ограждение наше.

Радуйся, едина Радосте наша.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Проповедника творящи Гавриила воли Своея, рекла еси к нему, Владычице: «Не приидох хранима быти от вас, но да буду Аз Хранительница ваша не токмо в настоящем, но и в будущем веце. Се даю вам знамение: дондеже зрите в монастыре икону Мою, не оскудеет вам благодать Сына Моего и милость, да вопиют Ему вси: Аллилуиа».

Возсия радость велия слышавшим Твоя, Богомати, обетования, и Тебе, Небесней Вратарнице, храм на вратех обители с веселием иноцы воздвигоша и возопиша тако:

Радуйся, Хранительнице наша в настоящем веце.

Радуйся, Предстательнице наша в будущем.

Радуйся, страху Божию нас научающая.

Радуйся, на путь добродетели наставляющая.

Радуйся, дерзновение наше и Надеждо.

Радуйся, упование наше и покров.

Радуйся, благоутробие Сына Своего к нам преклонившая.

Радуйся, благодать Его неоскудно пребывати с нами возвещающая.

Радуйся, святую икону залогом милости давшая.

Радуйся, дар чудодействия ей даровавшая.

Радуйся, прилог всякаго зла от обители отражающая.

Радуйся, всему благому вход отверзающая.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Хотящу иногда злочестивому Амире обитель Иверскую разорити и стадо иноков, тамо собранное, разсеяти, скоро позна крепкое обители заступление от Богоматере, увидев корабли своя в пучине моря погрязшия и ратники изгибшия. И пришед со смирением, сребро и злато в обитель даяше, молитвы прося. Иноцы же, видевше сия, возопиша к Богу: Аллилуиа.

Новыя и безчисленныя чудеса показа Богоматерь, в обители оскудение вина, муки и елея восполняющи, бесныя исцеляющи, хромым хождение даруя, слепым прозрение и всяк недуг врачуя, да, видяще чудеса сия, воспевают Тебе:

Радуйся, Взбранная Воеводо, враги побеждающая.

Радуйся, скорая на помощь призывающим Тя.

Радуйся, не презирающая моления нашего.

Радуйся, обещания Своего не отступающая.

Радуйся, скорбь обители в радость претворяющая.

Радуйся, оскудение обители восполняющая.

Радуйся, слепых прозрение.

Радуйся, хромых хождение.

Радуйся, всех немощных Целительнице.

Радуйся, всех скорбных Утешительнице.

Радуйся, яко не престаеши промышляющи и спасающи нас.

Радуйся, яко от толиких бед избавляеши нас.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Странно покрываемую от иконы Богоматере обитель Иверскую слышав Патриарх Никон, вожделе и Российстей стране благодати Ея стяжати причастие; сего ради, создав обитель в честь славнаго образа, со тщанием испроси изображение чудотворнаго образа Богоматере, да, покровом Ея защищаеми, вопиют Богу: Аллилуиа.

Вся сущи в Вышних, но и нижних не отступающи, благоизволила еси, Богомати, якоже древле преподобному Антонию даровася благословение Горы Афонския на утверждение обители Печерския, даровати и новой обители в стране Русстей Свою благодать, еюже благословила еси Афон, в подобии честнаго образа Твоего; темже взываем Ти:

Радуйся, страны Русския покрове, ширший облака.

Радуйся, Православныя веры в ней ограждение и утверждение.

Радуйся, Православныя Церкве непоколебимый столпе.

Радуйся, ересей и расколов обличение.

Радуйся, светлыми лучами чудотворных икон всю страну озаряющая.

Радуйся, дары исцелений и милостей от них источающая.

Радуйся, врагов устрашение.

Радуйся, святителей веселие.

Радуйся, иереев похвало.

Радуйся, иноков Наставнице.

Радуйся, всего рода нашего спасение.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Всяко тщание имуще о написании честнаго образа милостивыя Вратарницы, сонм постников иверских молебныя пения совершает; водою от чудныя иконы омывает дску, на нейже имать изобразитися честный образ, и преподобнаго Иамвлиха освящает, иже подвизався в посте, молитве и бдении со всею братиею, списа вапы, святою водою и мощами освященными, честное изображение Богоматере, выну моляся и вопия Богу: Аллилуиа.

Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласныя, видим о Тебе, Богородице: недоумеют бо, како по достоинству похвалити вся чудеса Твоя, явленная роду нашему от святыя Твоея иконы: еще бо на пути в Русскую страну чудодействоваше, благочестивому Мануилу повелевая выкуп дати неверным, возбраняющим шествие святыя иконы в страну Русскую, и сугубо ему послежде отдавши. Мы же, дивящеся, верно вопием Ти:

Радуйся, источниче чудес неисчерпаемый.

Радуйся, всякия милости Подательнице.

Радуйся, всегда теплая о нас Ходатаице к Богу.

Радуйся, промышления Его о нас сокровище.

Радуйся, сущим в бедах прибежище.

Радуйся, скорбящих утешение.

Радуйся, больных исцеление.

Радуйся, немощных укрепление.

Радуйся, вдов заступление.

Радуйся, сиротствующих милосердая Мати.

Радуйся, заблуждающих на путь истины обращение.

Радуйся, грешников к покаянию воззвание.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Спасти хотя многия люди от бед и скорбей, источаеши, Богомати, неоскудный источник милости от Своея иконы роду нашему: се бо и в стольном граде Москве благая Вратарница являешися всем покланяющимся Тебе, скорое вспоможение подавая, и в новой обители Иверстей благодати струи от иконы Твоея испущаеши, и во иных градех, обителех и весех чтущим Тя полезное прошение исполняя. Темже, прославляя Бога, давшаго нам благодать таковую, вопием Ему: Аллилуиа.

Стена еси иноческому чину, Богородице, и всем, к Тебе прибегающим; ибо Небесе и земли Творец, вселься в девственней утробе Твоей, научи всех чистоты и целомудрия ревнителей возглашати Тебе:

Радуйся, девства сосуде избранный.

Радуйся, чистейший образе целомудрия.

Радуйся, чертоже безсеменнаго уневещения.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Радуйся, Сеятеля чистоты рождшая.

Радуйся, верных Господеви сочетавшая.

Радуйся, в бури искушений скорая Помощнице.

Радуйся, прилоги врага отражающая.

Радуйся, мглу душевредных страстей отгоняющая.

Радуйся, помыслы очищающая.

Радуйся, земныя сласти презирати научающая.

Радуйся, к горнему умы и сердца направляющая.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Пение всякое побеждается, спростретися тщащееся ко множеству многих щедрот Твоих: равночисленныя бо песка песни аще приносим Ти, Владычице наша Богородице, ничтоже совершаем достойно, яже подаваеши нам, о Тебе вопиющим: Аллилуиа.

Светоприемную свещу, сущим во тьме бед явльшуюся, зрим святую икону Богоматере: невещественный бо огнь благодати приемлющи, лучами чудес всех озаряет, научающи сице взывати Благословенней:

Читайте также:  Акафист святой равноапостольной Нине: текст, для чего читают

Радуйся, во всяких нуждах скорое вспоможение.

Радуйся, в печалех быстрое услышание.

Радуйся, от огня, меча и нашествия иноплеменных нас избавляющая.

Радуйся, от глада и напрасныя смерти нас свобождающая.

Радуйся, от язвы и всегубительства смертнаго нас соблюдающая.

Радуйся, бедствующим в пути, на суше и на водах внезапное вспоможение.

Радуйся, язв душевных и телесных врачевание.

Радуйся, оставленных врачами в Свои руки приемлющая.

Радуйся, милосердая Утешительнице всех скорбящих и обремененных.

Радуйся, не отвергающая всех презренных и отверженных.

Радуйся, самых отчаянных из рова погибели исхищающая.

Радуйся, и мене, обнаженнаго добрых дел, не оставляющая Своим покровом и заступлением.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Благодать дати восхотев долгов древних, всех долгов Решитель человеком, прииде Собою ко отшедшим Того благодати и, раздрав рукописание, дарова нам крепкое Богоблагодатныя ходатайство, да вопием вси молитвами Ея: Аллилуиа.

Поюще Твоя чудеса, являемая нам в жизни сей, хвалим Тя, Богородице, яко неисчерпаемый источник милости. Но, припадаяк Тебе пред чудотворною иконою Твоею, молим Тя смиренно, буди нам покров и защищение и в день кончины нашея, и егда имамы предстати на суд страшному Престолу Сына Твоего, да вопием ти:

Радуйся, во славе приседящая Престолу Сына Твоего и тамо нас воспоминающая.

Радуйся, с Сыном Твоим и Богом вечно царствующая и о нас ходатайствующая.

Радуйся, уповающим на Тя конец живота непостыден дарующая.

Радуйся, безболезненную и мирную кончину устрояющая.

Радуйся, мытарств горьких избавление.

Радуйся, от власти князя воздушнаго свобождение.

Радуйся, грехов наших непоминовение.

Радуйся, по Господе упование нам блаженныя жизни.

Радуйся, уповающим на тя одесную Сына Твоего стояние устрояющая.

Радуйся, блаженнаго гласа Онаго, Небеснаго Царствия наследие обещающаго, слышати сподобляющая.

Радуйся, благая Мати, всех чтущих Тя жити с Собою вселяющая.

Радуйся, крепкая надеждо вечнаго спасения всем христианом.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

О Всепетая Мати, Пресвятая Госпоже Дево Богородице! Призри на нас, приносящих смиренно со слезами малыя сия молитвы пред пречистым Твоим образом, и все упование и надежду возложивших на Тя, и избави нас всех бед и напастей в животе сем и будущия изми муки, да спасаемии Тобою, вопием выну: Аллилуиа.

/Этот кондак читается трижды, затем икос №1 и кондак №1/

Молитва иконе Божией Матери «Иверская»

Иверский образ Богородицы — это одна из древнейших и особо почитаемых икон. Ее история уникальна, ведь Лик написал сам апостол Лука с благословения Царицы Небесной. А молитва Иверской иконе Божией Матери творит настоящие чудеса, которые молитвенники передают из поколения в поколение на протяжении многих веков.

Какие молитвы читать

Мольба Пречистой творит чудеса, помогает преодолеть жизненные невзгоды и избежать неприятностей.

О Пресвятая Дево, Мати Господа, Царице небесе и земли! Вонми многоболезненному воздыханию душ наших, призри с высоты святыя Твоея на нас, с верою и любовию покланяющихся пречистому образу Твоему.

Се бо, грехми погружаемии и скорбьми обуреваемии, взирающе на Твой образ, яко живей Ти сущей с нами, приносим смиренная моления наша. Не имамы бо ни иныя помощи, ни инаго предстательства, ни утешения, токмо Тебе, о Мати всех скорбящих и обремененных! Помози нам, немощным, утоли скорбь нашу, настави на путь правый нас, заблуждающих, уврачуй и спаси безнадежных, даруй нам прочее время живота нашего в мире и тишине проводити, подаждь христианскую кончину и на Страшном Суде Сына Твоего явися нам, милосердая Заступница, да всегда поем, величаем и славим Тя, яко благую Заступницу рода христианскаго, со всеми угодившими Богу. Аминь.

Молитва иная

О Пресвятая Госпоже Владычице Богородице! Приими недостойную молитву нашу, и сохрани нас от навета злых человек и от внезапныя смерти, и даруй нам прежде конца покаяние. На моление наше умилосердися и радость вместо печали даруй. И избави нас, Госпоже, от всякия беды и напасти, скорби и болезни, и от всякаго зла. И сподоби нас, грешных рабов Твоих, одесную стати во Втором Пришествии Сына Твоего, Христа Бога нашего, и наследники быти Царствия Небеснаго и жизни вечныя со всеми святыми в безконечныя веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 1

От святыя иконы Твоея, о Владычице Богородице, исцеления и цельбы подаются обильно, с верою и любовию приходящим к ней. Тако и мою немощь посети и душу мою помилуй, Благая, и тело исцели благодатию Твоею, Пречистая.

Кондак, глас 8

Аще и в море ввержена бысть святая икона Твоя, Богородице, от вдовицы, не могущия спасти сию от врагов, но явилася есть хранительница Афона и вратарница обители Иверския, враги устрашающая и в православней Российстей стране чтущия Тя от всех бед и напастей избавляющая.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим образ Твой святый, имже болезни наша врачуеши и души наша к Богу возводиши.

В мечтах о замужестве

Жизнь благочестивой супружеской четы — это истинный путь ко Спасению. Муж и жена должны поддерживать друг друга во всех трудностях и невзгодах, встречающихся на жизненном пути — это и есть Заповедь Божия о любви. Надежный муж для христианки — это опора в жизни ее самой и ее детей.

Еще молитвы о счастливом замужестве:

Каждый шаг, предваряющий знакомство девицы с будущим супругом, должна сопровождать молитва Иверской иконе Божией Матери о замужестве. Возносить мольбы можно как в Святой Церкви, так и дома. Желательно выучить текст молитвы, но не возбраняется моление своими словами.

Желательно заказывать в храме молебны и требы «о здравии», в сокровенной надежде о встрече будущего мужа.

Важно! В богослужебных канонах Православной Церкви нет специального молитвословия на поиск супруга. По Христовой Заповеди, прежде необходимо «искать Царствия Божиего», а все остальное приложится.

Церковное Предание гласит, что Дева Мария даже не имела в мыслях бракосочетание. В Ее мыслях было лишь служение Всевышнему. Но в древности такое желание было не осуществимо, потому что незамужних дам подстерегало слишком много опасностей.

Именно поэтому Богородица вступила в формальный брак со старцем Иосифом. Он и опекал Пресвятую Деву до своей кончины, как родную дочь. Это событие гласит на протяжении веков о том, что выбор супруга, как и любое событие в жизни православного человека, происходит по Воле Божией, а не по собственному желанию или случайной похоти.

Воля Отца Небесного — это и есть важное условие счастливого семейного союза.

О чем молятся

Моление перед Иверским Богородичным Ликом способствует исцелению от душевных и телесных недугов.

Чудотворица является прежде всего Заступницей и Хранительницей земных уделов. Дом, где Ее почитают и возносят Пресвятому Лику пламенные мольбы, находится под надежной защитой.

Второе название Иверского образа — Вратарница. Именно Богородица на протяжении веков предупреждала и предупреждает иноков Афона и весь православный мир о грядущих страшных событиях. Поэтому Богородице можно молиться о сохранении жилища от бедствий, пожаров, затоплений, нападений грабителей.

О семье в православии:

  • избавляет верующих христиан от напастей;
  • утешает в бедах;
  • пособствует крестьянам в умножении урожайности;
  • исцеляет всевозможные, даже не поддающиеся лечению врачами недуги;
  • помогает избавиться от козней нечистой силы;
  • укрепляет в вере и помогает вернуться на путь православия отпавшим от Церкви Христовой.

Ей молятся во всех жизненных обстоятельствах.

Значение в русской истории

С чудотворного Лика на протяжении веков было написано множество списков и на всех образах Царица Небесная изображена с небольшой кровоточащей раной на лице. Таким образом, мировая православная история сохраняет чудо явления Иверской иконы Божией Матери и хранит память о сотворенных Ею чудесах.

Первые копии Иверской иконы были доставлены в Россию при царе Алексее Михайловиче. Он сам, в окружении многоликой толпы православных христиан, встречал в Москве святыню, прибывшую с благословенного Афона. А один из списков был доставлен на Валдай, там же и была возведена Иверская иноческая обитель.

Другие статьи о православии:

Вторая копия образа была размещена над парадными Воскресенскими вратами в Москве — через них въезжали в сольный град цари и прочие высокопоставленные гости.

На Руси существовал некий ритуал: воины, отправлявшиеся в поход или возвращающиеся из него, обязательно шли на поклон к Вратарнице, вымаливая у Царицы Небесной покровительства и защиты. Простой люд мог в любое время приложиться к иконе, тем самым Иверская Богородица стала заступницей москвичей.

Еще один из списков возили по госпиталям и домам больных людей, которые не имели возможности самостоятельно прийти и помолиться.

В смутные времена революции святой Лик был уничтожен, но в 1994 году у Воскресенских врат была заложена часовня и ныне в ней покоится новый список Богоматери.

Празднование в честь Иверского образа Пресвятой Богородицы совершается несколько раз в году: 25 февраля, 6 мая, 26 октября и во второй день Пасхальной седмицы. Тот христианин, который глубоко верует в Сына Божиего, всегда находит у Матери Христовой заступничество и утешение.

Акафист Иверской иконе Божией Матери. Почему икону назвали Вратарницей

Однажды монахи Иверского монастыря на Афоне увидели в море огненный столб, над которым они увидели икону Богоматери. Перед этим событием, преподобный Гавриил Святогорец во сне получил указание от самой Божией Матери.

Он пошел по воде и принес икону в кафоликон. Но утром монахи обнаружили икону над воротами Иверской обители. Предание гласит, что так повторялось несколько раз, пока икону не оставили на воротах. После ее назвали Вратарницей. А от имени обители, в которой находилась — ее назвали Иверской.

Иверская икона Божией Матери — православная икона Богоматери с Младенцем, которая почитается Русской православной церковью как чудотворная. Оригинал иконы находится в Иверском монастыре на Афоне.

Иверская икона Божьей Матери почитается христианами как чудотворная

Прежде чем привести текст акафиста Иверской иконе Божией Матери, посмотрим, откуда и как появился этот чудотворный образ. Существует очень много версий этого.

Икону Богоматери нашли монахи Иверского монастыря, и забрали ее к себе в обитель

Одна из версий гласит, что во времена царствования императора Феофила, чтобы спасти образ от иконоборцев, образ был отдан одной женщине, которая отправилась с ним по морю. Через уже два века монахи Иверского монастыря на Афоне увидели в море огненный столб, над которым они увидели икону Богоматери.

Перед этим событием, преподобный Гавриил Святогорец во сне получил указание от самой Божией Матери. Он пошел по воде и принес икону в кафоликон. Кафоликон — это главный соборный храм города.

Но утром монахи обнаружили икону над воротами Иверской обители. Предание гласит, что так повторялось несколько раз, пока икону не оставили на воротах. После ее назвали Вратарницей. А от имени обители, в которой находилась — ее назвали Иверской.

В самом начале икона оставалась над вратами, а затем построили специальный храм внутри монастыря, слева от ворот. Именно там она и находится в настоящее время. С того момента икона ни разу не покидала святую обитель.

О том, что икону Гавриил Святогорец должен будет принести из моря, ему сообщила во мне Божия Матерь

Икона Иверской Божией Матери празднуется несколько раз в год

Икона отмечается около 3 – 5 раз в год. 25 февраля — в день перенесения списка Иверской иконы в монастырь в Валдае, 26 октября — в день перенесения списка иконы в Москву.

На Иверской иконе Богоматерь изображена по пояс

Икона Иверской Божией Матери похожа на вариант иконы Одигитрии. Рассмотрим ее икону подробнее. На иконе Божия Матерь изображена по пояс. Голова ее склонена к Младенцу Иисусу Христу. Правая рука ее находится в молитвенном жесте, а на левой руке Ее сидит Богомладенец.

Икона Иверской Божией Матери похожа на вариант иконы Одигитрии

К Иверской иконе обращаются люди в преодолении тяжелых заболеваний, в успешном замужестве, в укреплении веры.

Иконе Божией Матери написан акафист, который можно читать дома перед иконой

Иконе Пресвятой Богородице Иверской написан акафист. Акафист Иверской Богородице можно читать дома перед ее иконой. Также его читают в храме во время богослужения в день ее празднования.

Акафист Иверской иконе Божией Матери:

Кондак 1

Икос 1

Кондак 2

Икос 2

Разум недоразумеваемый глагола ангельскаго разумен Тебе, Пречистая, творя Господь, управи шествие Твое к Горе Афонстей, идеже проповедася Тобою Евангелие, и тако явися жребий Твой. Мы же радостно вопием:

Радуйся, освятившая Афон Своим пришествием; радуйся, низложившая тамо идолов. Радуйся, насадившая тамо веру истинную; радуйся, неверие отгнавшая. Радуйся, в жребий Себе Гору сию избравшая; радуйся, благодать сему месту обещавшая. Радуйся, верным, живущим в ней, подательнице земных благ; радуйся, споручнице вечнаго их спасения. Радуйся, теплая ходатаице о живущих в жребии Твоем; радуйся, всех врагов их устрашение. Радуйся, милость Сына Своего до скончания века месту сему обещавшая; радуйся, благодать Его неотступною быти предрекшая. Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Кондак 3

Икос 3

Кондак 4

Икос 4

Кондак 5

Икос 5

Кондак 6

Икос 6

Кондак 7

Икос 7

Кондак 8

Икос 8

Кондак 9

Икос 9

Кондак 10

Икос 10

Кондак 11

Икос 11

Светоприемную свещу, сущим во тьме бед явльшуюся, зрим святую икону Богоматере; невещественный бо огнь благодати приемлющи, лучами чудес всех озаряет, научающи сице взывати Благословенней: Радуйся, во всяких нуждах скорое вспоможение; радуйся, в печалех быстрое услышание.

Радуйся, от огня, меча и нашествия иноплеменных нас избавляющая; радуйся, от глада и напрасныя смерти нас свобождающая. Радуйся, от язвы и всегубительства смертнаго нас соблюдающая; радуйся, бедствующим в пути, на суше и на водах внезапное вспоможение. Радуйся, язв душевных и телесных врачевание; радуйся, оставленных врачми в Свои руце приемлющая. Радуйся, милосердая утешительнице всех скорбящих и обремененных; радуйся, не отвергающая всех презренных и отверженных. Радуйся, самых отчаянных из рова погибели исхищающая; радуйся, и мене, обнаженнаго добрых дел, не оставляющая Своим покровом и заступлением. Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Кондак 12

Икос 12

Кондак 13

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангел предстатель…» и 1-й кондак «Взбранной Воеводе…».

Ссылка на основную публикацию