Акафист блаженному Василию, Христа ради юродивому, Московскому чудотворцу: текст, для чего читают

Акафист блаженному Василию, Христа ради юродивому, Московскому чудотворцу

Конда́к 1

Избра́нный сосу́д Бо́жией благода́ти, ми́ром доброде́телей преиспо́лненный, достоуго́дне Васи́лие, я́ко избавля́еми от вся́ких бе́д и напа́стей твои́м о на́с ко Го́споду те́плым предста́тельством, благода́рственное сие́ тебе́ пе́ние принося́ще зове́м:

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

И́кос 1

Ангелоподо́бно житие́ твое́ бы́сть богоблаже́нне и чистота́ вои́стину нескве́рна: ве́дый бо, я́ко любве́ ми́ра сего́ вражда́ Бо́гу е́сть, не восхоте́л еси́ дру́г ми́ру бы́ти, но преда́л еси́ всего́ себе́ Бо́гу, таково́му вели́чию по́двига твоего́ дивя́щеся вопие́м:

Ра́дуйся, ве́рный Го́спода служи́телю, лоза́ преди́вная Христо́ва виногра́да; ра́дуйся, жития́ доброде́тельнаго учи́телю, овча́ избра́нное Госпо́дня ста́да.

Ра́дуйся, ло́на Авраа́ма насе́льниче, рая́ пресла́достнаго жи́тель; ра́дуйся, Ца́рствия Небе́снаго насле́дниче, та́мо себе́ восприя́вый оби́тель.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 2

Ви́де, я́ко вся́ я́же в ми́ре: по́хоть пло́ти, по́хоть оче́с и го́рдость жите́йская, учи́л еси́, преблаже́нне, презира́ти пло́ть, прехо́дит бо: прилежа́ти же о души́ безсме́ртной, воспева́я непреста́нно Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 2

Ра́зум неуразуме́нен, труды́ и по́двиги твоя́, достоблаже́нне Васи́лие, и́миже се́дмьдесят и два́ ле́та во гра́де се́м Москве́, пло́ть твою́ удруча́л еси́. Мы́ же, многострада́льным терпе́нием твои́м умиля́еми, зове́м:

Ра́дуйся, преуго́дный а́нгеле земны́й, земна́я в се́рдце вся́ попра́вый; ра́дуйся, преди́вный челове́че небе́сный, небе́снаго оте́чества взыска́вый.

Ра́дуйся, огнезра́чный херуви́ме, в душе́ свое́й вся́ стра́сти попали́вый; ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 3

Си́лою благода́ти от Бо́га свы́ше укрепля́емь, жела́нием к небе́сному возгоре́лся еси́, всеблаже́нне, и чистото́ю жития́ твоего́ оби́телей ве́чных дости́гл еси́, в ни́х ны́не вопие́ши Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 3

Име́яй в се́рдце сло́во Госпо́дне: ка́я бо по́льза челове́ку, а́ще приобря́щет ми́р ве́сь, и отщети́т ду́шу свою́; вся́ кра́сная ми́ра сего́ во уме́ты вмени́л еси́, те́мже прославля́юще тя́, зове́м:

Ра́дуйся, в ми́ре се́м вне́ ми́ра жи́вый, и сла́ву всю́ его́ презре́вый; ра́дуйся, во пло́ти а́ки безпло́тен бы́вый, небе́сныя сла́вы восхоте́вый.

Ра́дуйся, ду́шу свою́ возлюби́вый, спасе́ния ве́чнаго иска́вый; ра́дуйся, те́ло свое́ я́ко врага́ смири́вый, пу́ть по́двига избра́вый.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 4

Бу́рю ве́лию зло́бы многомяте́жный диа́вол воздви́же на тя́, богоблаже́нне Васи́лие, ты́ же убежа́л еси́ ловле́ния льсти́ваго сего́ мироде́ржца, и увя́злся еси́ венце́м нетле́ния, воспева́я Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 4

Слы́ша Христо́ву за́поведь: ищи́те пре́жде всего́ Ца́рствия Бо́жия и пра́вды его́, отря́сл еси́ вся́кое мирско́е пристра́стие. Восхваля́юще такову́ю о Бо́зе ре́вность твою́, вопие́м:

Ра́дуйся, от ю́ности до́м оте́ческий оста́вивый и сро́дники своя́ и дру́ги вся́ поки́нувый; ра́дуйся, к до́му Отца́ Небе́снаго стопы́ своя́ напра́вивый, широ́кий пу́ть сласте́й отри́нувый.

Ра́дуйся, нея́сыти пусты́нней уподо́бивыйся, кро́ва себе́ на земли́ не име́вый; ра́дуйся, оби́телей ра́йских сподо́бивыйся, приста́нище благооти́шное та́мо обреты́й.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 5

Боготе́чней звезде́, светоза́рный пу́ть спасе́ния показу́ющей, уподо́бился, блаже́нне, на́с, во тме́ грехо́вней блужда́ющих, на пу́ть пра́вый наста́ви, да спасе́ннии тобо́ю, воспое́м Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 5

Ви́дя злохи́трство диа́вола, и́щуща жите́йскими попече́ньми одержи́мых в се́ти своя́ уловля́ти, противуста́л еси́ ко́знем вра́жиим, ни о че́м же земне́м печа́ся. Ви́дяще сицево́е твое́ благо́е произволе́ние, зове́м ти́:

Ра́дуйся, всего́ себе́ измла́да Го́споду вручи́вый и к Тому́ Еди́ному напра́вивый ве́сь тво́й слу́х; ра́дуйся, того́ еди́наго все́м се́рдцем возлюби́вый, и того́ еди́наго смире́нный ра́б и ве́рный дру́г.

Ра́дуйся, стезе́ю по́двига все́ житие́ свое́ проше́дший, и доброде́телию свое́ю со́нмы а́нгелов удиви́вый; ра́дуйся, небе́сный би́сер многоце́нный на земли́ обре́тший, чистото́ю твое́ю ли́к пра́ведных возвесели́вый.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 6

Пропове́дуя па́че вся́каго сло́ва житие́м твои́м не люби́ти ми́ра, ни я́же в ми́ре, доброде́телей ку́плю мно́гу стяжа́л еси́ и Влады́це Христу́ я́ко всепло́дие же́ртвенное прине́сл еси́, вопия́ Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 6

Возсия́, я́ко свети́ло лучеза́рное, по́двиги твоя́, всеблаже́нне, ре́вностию духо́вною разгоре́вся, ко мно́жайшему труду́ просте́рл еси́ себе́: Ада́му первозда́нному подо́бяся, на́г на земли́ ходи́л еси́, пло́ть свою́ удруча́я. Такову́ю кре́пость души́ твоея́ восхваля́юще, зове́м:

Ра́дуйся, одея́ний тле́нных совле́кшийся, те́ло свое́ наготе́ преда́вый; ра́дуйся, безстра́стием святы́м обле́кшийся, доброде́тели ри́зу све́тлую избра́вый.

Ра́дуйся, мра́за лю́таго не убоя́выйся, теплоты́ ра́йския иска́вый; ра́дуйся, зно́я со́лнечнаго не уклони́выйся, прохлажде́ния небе́снаго жела́вый.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 7

Хотя́й му́дрости небе́сныя сподо́битися, после́довал еси́ гла́су Па́вла апо́стола: а́ще кто́ мни́тся му́др бы́ти в ве́це се́м, юро́д да быва́ет, да прему́др бу́дет, и Христа́ ра́ди юро́д бы́л, я́ко безу́мна явля́я себя́ ми́ру, умудри́вшему же тя́ Го́споду воспева́я: Аллилу́иа.

И́кос 7

Ди́вно и пречу́дно юро́дство твое́ бы́сть, преблаже́нне, вся́кое нече́стие и беззако́ние небоя́зненно облича́л еси́, мно́гия досажде́ния и ра́ны за то́ претерпева́я. Таково́й вели́кий по́двиг тво́й ублажа́я, зове́м ти́:

Ра́дуйся, у́м земно́й отри́нувый, небе́сный ра́зум восприя́вый; ра́дуйся, земну́ю му́дрость всю́ поки́нувый, юро́дства по́двиги себе́ избра́вый.

Ра́дуйся, диа́вола свои́м юро́дством прехитри́вый и льсти́вых сете́й его́ избежа́вый; ра́дуйся, безу́мна ми́ру себе́ яви́вый, му́дрых ве́ка сего́ все́х попра́вый.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 8

Стра́нник и прише́лец бы́л еси́, преблаже́нне Васи́лие, небе́снаго гра́да Иерусали́ма взыску́я, его́же дости́гл еси́, и ны́не воспева́еши та́мо Бо́гу немо́лчно: Аллилу́иа.

И́кос 8

Ве́сь к Бо́гу впери́в тво́й у́м, и возлюби́ небе́сная, земно́е все́ отря́сл еси́, те́мже на́с ны́не земли́ приве́рженных к небе́сному обрати́, да изба́вльшеся от земна́го пристра́стия и суеты́ мирски́я, благода́рственно возопии́м ти́:

Ра́дуйся, те́лом на земли́ пребыва́вый, но земна́я вся́ презре́вый; ра́дуйся, ду́хом же на не́бе обита́вый.

Ра́дуйся, ди́вный Бо́жий уго́дниче, житие́м свои́м, я́ко со́лнце, сия́ющий; ра́дуйся, многотерпели́вый Христо́в подви́жниче, и на́с к по́двигом призыва́ющий.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 9

Вся́ чи́нове а́нгельстии с небе́с на зе́млю мы́сленными прини́кше очи́ма и ви́дяще твоя́ по́двиги, во умиле́нии воспева́ху Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 9

Вети́йствовати хотя́щий язы́к на́ш безгла́сием связу́ется, я́ко не могу́щий по достоя́нию восхвали́ти доброде́тели твоя́. Не пре́зри на́с, зову́щих ти́:

Ра́дуйся, росо́ю благода́ти ду́шу свою́ напои́вый и се́мена благи́е измла́да в не́й насади́вый; ра́дуйся, плоды́ спаси́тельныя в се́рдце свое́м возрасти́вый по́двигами свои́ми, я́ко ка́мением многоце́нным, себе́ украси́вый.

Ра́дуйся, кри́не ра́йский, доброде́телями благоуха́ющий и се́рдце на́ше услажда́ющий; ра́дуйся, свети́льник пресве́тлый во тьме́ грехо́вней сия́ющий, на́с же све́том благоразу́мия просвеща́ющий.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 10

Спасти́ хотя́й от бу́ри в мо́ре потопля́емых и к тебе́ о спасе́нии свое́м возопи́вших, яви́лся еси́ и́м на мо́ри, во гра́де Москве́ неотсту́пно пребыва́я, и от потопле́ния изба́вил еси́, да восхваля́ют Бо́га, чуде́сне тобо́ю и́х спа́сшаго, и возопию́т ему́: Аллилу́иа.

И́кос 10

Го́спода Бо́га непреста́нно умо́м зря́, не да́л еси́ очи́ма свои́ма сна́, ни ве́ждома – дрема́ния, в моли́тве церко́вней но́щи пребыва́я. Лю́дие же ви́дяще таково́е твое́ к Бо́гу усе́рдие, взыва́ху ти́:

Ра́дуйся, высото́ю смире́ния твоего́ умы́ на́ша удивля́ющий, глубино́ю смире́ния сердца́ на́ша умиля́ющий; ра́дуйся, ду́шу свою́ хра́мину ду́ха свята́го сотвори́вый и страсте́м вхо́д в ню́ загради́вый.

Ра́дуйся, креста́ Госпо́дня носи́тель терпели́вый, все́м се́рдцем его́ взыска́вый; ра́дуйся, и́го Госпо́дне я́ко благо́е возлюби́вый, бре́мя ле́гкое его́ ра́достно подъя́вый.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 11

Пе́ние всеумиле́нное тебе́, всеблаже́нне, принося́ще, вопие́м: я́коже дре́вле чудоде́йствуя, разсла́бленных исцеля́л еси́, слепы́м прозре́ние дарова́л еси́, та́ко и ны́не ду́ши на́ша, греха́ми разсла́бленныя и похотьми́ ослепле́нныя, исцели́, да вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 11

Светопода́тельна свети́льника вели́каго зри́м тебе́, преблаже́нне Васи́лие, наставля́юща на пу́ть пра́вый блужда́ющих во тьме́ и се́ни сме́ртней. Того́ ра́ди вопие́м ти́:

Ра́дуйся, лучу́ пра́вды Христо́вой посо́бствующий, мглу́ помысло́в су́етных разгоня́ющий; ра́дуйся, заре́ и́стины Ева́нгельския, тьму́ страсте́й освеща́ющая и объя́тых е́ю от ги́бели ве́чныя спаса́ющая.

Ра́дуйся, у́гль боже́ственный, по́хоти на́ша опаля́ющий, лука́выя ко́зни бесо́вския потребля́ющий; ра́дуйся, пла́мень небе́сный, хла́дныя сердца́ на́ша возгрева́ющий, умы́ же све́том Боже́ственным озаря́ющий.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 12

Благода́тию Бо́жиею просвеща́емый, богоблаже́нне Васи́лие, просвети́ на́ш у́м и очи́сти на́ше се́рдце, да сподо́бимся и мы́ воспева́ти с тобо́ю ку́пно Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 12

Пою́щих твоя́ по́двиги, восхваля́ющих твоя́ злострада́ния, прославля́ющих твое́ юро́дство, дивя́щихся твои́м доброде́телем не оста́ви свои́м хода́тайством пред Го́сподом, да воспое́м ти́:

Ра́дуйся, непреста́нный о на́с Бо́гу моли́твенниче, ми́лость Бо́жию на на́с призыва́ющий; ра́дуйся, кре́пкий на́ш защи́тниче, от бе́д и скорбе́й на́с охраня́ющий.

Ра́дуйся, напа́ствуемых ско́рый изба́вителю, на пу́ть спасе́ния наставля́ющий; ра́дуйся, гра́ду на́шему Москве́ всегда́шний покрови́телю, по́мощь свою́ все́м чту́щим тя́ при́сно явля́ющий.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 13

О, преблаже́нне и достоуго́дне Васи́лие, ма́лое сие́ похвале́ние от на́с я́ко пло́д благодаре́ния приими́, я́ко гла́с проше́ния услы́ши, да изба́вимся твои́ми о на́с Бо́гу моли́твами от обыше́дших зо́л и напа́стей, и возопие́м Бо́гу, Спаси́телю на́шему: Аллилу́иа.

Этот конда́к чита́ется три́жды, зате́м И́кос 1-й и Конда́к 1-й.

Моли́тва 1-я

О, вели́кий уго́дниче Христо́в, и́стинный дру́же и ве́рный ра́бе всетворца́ Го́спода Бо́га, преблаже́нне Васи́лие! Услы́ши ны́ многогре́шныя, ны́не вопию́щыя к тебе́ и призыва́ющыя и́мя твое́ свято́е: поми́луй ны́ припа́дающыя дне́сь к ра́це моще́й твои́х: приими́ ма́лое на́ше и недосто́йное сие́ моле́ние, умилосе́рдися над убо́жеством на́шим, и моли́твами твои́ми исцели́ вся́к неду́г и боле́знь ду́ши и те́ла на́шего гре́шнаго, и сподо́би ны́ тече́ние жи́зни сея́ невреди́мо от ви́димых и неви́димых вра́г безгре́шно прейти́, и христиа́нскую кончи́ну непосты́дну, ми́рну, безмяте́жну, и Небе́снаго Ца́рствия насле́дие получи́ти со все́ми святы́ми во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́тва 2-я (от слепоты́, боле́зни но́г, ко́жных боле́зней)

О, блаже́нная душе́, о прему́дрости испо́лненный ра́зуме: возсия́ бо на́м светонезаходи́мое со́лнце весе́лия, просвеща́я Росси́йское Ца́рство: от бесо́в уя́звленных исцели́тель, па́че же и сами́х бесо́в прогони́тель, слепы́м прозре́ние, хромы́м хожде́ние, сля́ченным исправле́ние, боля́щим все́м исцеле́ние и здра́вие: от бе́д и скорбе́й избавле́ние, печа́льным утеше́ние.

Моли́тва 3-я

О, уго́дниче Христо́в, преблаже́нне Васи́лие! Услы́ши ны́, многогре́шныя, ны́не вопию́щия к тебе́: поми́луй ны́, ра́б Бо́жиих (имена́), и умилосе́рдися над убо́жеством на́шим. И моли́твами твои́ми исцели́ вся́к неду́г и боле́знь ду́ши и те́ла на́шего гре́шнаго, и сподо́би ны́ тече́ние жи́зни сея́ невреди́мо, от ви́димых и неви́димых вра́г, и безгре́шно прейти́, и христиа́нскую кончи́ну непосты́дну, ми́рну, безмяте́жну, и Небе́снаго Ца́рствия насле́дие получи́ти, со все́ми святы́ми, во ве́ки веко́в.

Блаженный Василий, Христа ради юродивый, Московский чудотворец

Василий Блаженный, самый известный из юродивых, которыми изобиловала Русь, родился в 1468 году в селе Елохово, что недалеко от Москвы, в семье благочестивых крестьян Иакова и Анны.

С детства он вел подвижническую жизнь, постоянно молился, и уже тогда в нем стали заметны первые ростки Божественной благодати. Мальчиком он был отдан в учение к сапожнику. Однажды в лавку зашел купец и заказал много новых сапог. Шестнадцатилетний Василий посмеялся над ним. Когда заказчик ушел, хозяин стал допытываться у юноши о причинах его поведения. Василий ответил, что странно заказывать столько сапог, сколько хватило бы на много лет, ведь этот человек на следующий день должен умереть. Его предсказание сбылось. После этого Василий не захотел больше ни оставаться у хозяина, ни возвращаться к родителям и направился в Москву.

Затерявшись в шумной городской толпе, он избрал подвижнический путь притворного безумия, чтобы как можно полнее приобщиться страданиям Господа нашего Иисуса Христа, полностью отказавшись от уважения со стороны людей. Не имея постоянного жилья ни даже пристанища, чтобы преклонить главу, он жил почти нагим на улицах и в общественных местах, ночи проводил в молитве на церковной паперти. Среди толпы он хранил молчание так же строго, как отшельники в пустыне; вынужденный говорить, он притворялся косноязычным. Не имея близких людей, отказавшись от мира и его привязанностей, он проявлял при этом великое сочувствие к несчастным, больным и угнетенным. Он часто посещал в тюрьме узников, посаженных за пьянство, чтобы обратить их к исправлению.

В эпоху, когда в обществе царили страх и угнетение, жизнь святого Василия служила живым укором неправедным боярам и утешением для обездоленных. Почти все его поступки имели пророческий смысл. Например, блаженный много раз бросал камни в углы домов, где жили благочестивые люди, а когда проходил мимо жилищ, хозяева которых коснели в грехах, целовал углы стен. Когда его спрашивали о причинах такого странного поведения, Василий отвечал, что в домах, где царит святость, нет места для бесов, и поэтому, видя их снаружи, он отгонял их камнями. Напротив, целуя углы нечестивых домов, он приветствовал ангелов, которые оставались снаружи, не имея возможности войти внутрь. На рынке он опрокидывал прилавки нечестных торговцев. Однажды, получив от царя деньги, он, вопреки обыкновению, не раздал их нищим, а отдал хорошо одетому купцу, который, потеряв состояние, не осмеливался просить милостыню и умирал от голода.

В 1521 году, когда татарское войско Мехмет Гирея угрожало Москве, святой Василий, проливая обильные слезы, молился за родину перед вратами Успенского собора в Кремле. Внезапно в церкви раздался ужасный шум, вспыхнуло пламя, и голос от Владимирской иконы Божией Матери возвестил, что Она оставляет Москву из-за грехов ее жителей. Святой усилил молитвы – и страшное явление исчезло. Мехмет Гирей, уже предавший огню городские предместья, был отброшен от города подоспевшим войском и бежал за пределы Руси.

Читайте также:  Акафист святителю Филарету, митрополиту Московскому и Коломенскому: текст, для чего читают

Царь Иван IV Грозный любил блаженного Василия и относился к нему с большим почтением, так же как и святой митрополит Макарий. Однажды святой, приглашенный во дворец на царский пир, трижды вылил вино за окно. Когда царь с раздражением спросил его, что он делает, тот ответил, что гасит пожар в Новгороде. Немного погодя гонцы принесли известие о большом пожаре, действительно случившемся в Новгороде. Пожар, однако, не разгорелся, потому что некий человек странного вида ходил нагим по улицам и кропил горящие дома. Увидев Василия, гонцы узнали в нем человека Божия, погасившего пламя.

В другой раз, в 1547 году, святой стал горько плакать перед храмом Воздвиженского монастыря, в том месте, где спустя некоторое время начался большой пожар, опустошивший Москву. Вскоре после этого бедствия, когда царь присутствовал на Божественной литургии, блаженный, стоя в углу, внимательно смотрел на него. После литургии он сказал царю: «Ты был не в храме, а в другом месте». Царь стал протестовать, но Василий повторил: «Ты говоришь неправду. Я видел, как в мыслях ты ходил на Воробьевы горы, чтобы построить там себе новый дворец». С того момента царь стал опасаться святого и еще больше уважать. Но это уважение не мешало ему проявлять жестокость, ставшую притчей во языцех.

Святой Василий явился также людям на корабле, терпящем бедствие, и спас их от гибели. Он совершил еще множество чудес за 62 года своего подвига юродства.

В 88 лет святой заболел. Узнав об этом, царь вместе с семьей сразу же поспешил к нему, чтобы испросить его молитв. На смертном одре Василий изрек пророчества о будущем царства, затем его лицо осветилось, потому что он увидел сонм ангелов, явившихся принять его душу. Придя в восхищение, он почил в радости 2 августа 1557 года.

Весь город тогда наполнился благоуханием, и множество людей собрались на его похороны. Царь с сыновьями несли его на своих плечах до церкви, где их ждал митрополит с епископами. На могиле блаженного, которая стала источником исцелений для верных не только из Москвы, но и из других краев, построили храм в честь Покрова Божией Матери, в память взятия Казани. Позднее храм получил в народе прозвание собора Василия Блаженного.

Чудеса, связанные со святым, не прекращались. И в 1588 году, при митрополите святом Иове, Василий Блаженный был канонизирован. В этот день 120 больных получили исцеление у мощей святого.

Василий Блаженный почитается как покровитель Москвы.

Составитель — иеромонах Макарий Симонопетрский,
адаптированный русский перевод — издательство Сретенского монастыря

Житие и пророчества московского чудотворца Василия Блаженного

Биография чудотворца Василия Блаженного

Блаженный Василий прожил длинный жизненный путь. Его история богата удивительными чудесами и необъяснимыми наукой явлениями. Ради Иисуса Христа он выдавал себя за безумного. Святой нес в народ духовное совершенствование, он проповедовал добро и смирение.

Жизнь Василия Блаженного была наполнена насмешками и унижениями

Рождение и отроческие годы

В декабре 1469 года (согласно другим источникам – в сентябре 1468 года, а также в декабре 1464 года) на паперти собора Богоявленского, расположенного в городе Елохове, появилась женщина. Преклонив колени, прихожанка стала горячо молиться о скором родоразрешении и счастливой участи для дитя своего новорожденного. Богородица услышала мольбы просящей. Женщина по имени Анна родила здорового младенца. Ребенок появился на свет прямо на ступенях храма Божьего. Анна и ее муж Иаков нарекли младенца Василием.

Семья была бедной, но благочестивой. Почитавшие Христа родители прививали сыну любовь и почитание Господа Бога. Мальчик рос на заповедях Божиих. Подросшего мальчика отдали в подмастерья местному сапожнику. Послушный и прилежный по своей натуре Василий исправно выполнял требуемую от него работу.

Однажды в сапожную мастерскую пришел купец и сделал индивидуальный заказ на пошив дорогих сапог. Услышав просьбу купца, юноша сильно расстроился. Когда сапожник решил узнать причину печали отрока, Василий сказал ему, что заказчик не успеет поносить новые сапоги, поскольку в скором времени умрет. Все сказанное юношей сбылось.

Первое пророчество будущего чудотворца

Отношение Ивана Грозного к юродивому

Осознав свой дар, юноша принял облик юродивого и отправился в Москву. Из одежды на блаженном были какие-то старые лохмотья и вериги. В жизни ему пришлось познать немало насмешек и жестокости. Каждый старался унизить или высмеять блаженного. Не обращая внимания на насмешки, Божий посланник на земле продолжал творить чудеса и нести в народ веру во Всевышнего.

Сам Иван Грозный относился к Василию с некоторым страхом и опасением. В лице юродивого он видел напоминание о необходимости совершения добрых деяний и благочестивых поступков.

Когда встал вопрос возведения храма Божиего на Воробьевых горах, царь не мог думать ни о чем другом более. В то время в церкви проводилась праздничная служба, посетить которую пришел и царь Иван Грозный. Правитель настолько был погружен в свои размышления, что не замечал ничего и никого вокруг. По окончании службы он начал выговаривать юродивого, что тот якобы пропустил церковную службу. Василий ответил, что телом царь был в церкви, а душой возле строящегося храма. После того случая Иван Грозный проникся еще большим уважением к юродивому.

Завершение земного пути

Несмотря на отшельнический образ жизни, блаженный Василий прожил 88 лет. Перед смертью его пришел навестить царь. Юродивый сказал, что вскоре сын правителя Федор займет престол. Пророчество сбылось.

Блаженный Василий преставился 2 августа (по новому календарю – 15 августа) 1557 года. Гроб с усопшим нес царь и его бояре, отпевал юродивого митрополит Московский Макарий. Похоронен чудотворец на кладбище, что возле церкви Троицкой. Согласно преданию, все больные, которые были на похоронах, исцелились, а все незрячие – прозрели. Со временем на месте захоронения Божиего угодника возвели Покровский собор.

Видео «Житие блаженного Василия»

В этом видеосюжете можно кратко прослушать основные факты из жизни юродивого чудотворца.

Прижизненные чудеса и пророчества святого

При жизни Божий угодник умел чувствовать недобрые мысли и дурные замыслы людей, видел в толпе Ангелов и посланников Небесных, исцелял и воодушевлял. На счету юродивого большое количество чудесных исцелений и удивительных деяний.

Московский чудотворец предвидел нападение вражеское на Москву. Во время вечернего молебна ему привиделось вырывающееся из окон храма Божиего пламя. Юродивый стал сильнее молиться – пламя постепенно затухло. Спустя какой-то период времени после видения на окраины Москвы напало войско крымских татар. Варвары разграбили и сожгли Николо-Угрешский монастырь и рядом расположенные села, но дальше не продвинулись.

В 1543 году блаженный предрек скорый пожар на улицах города. Вскоре увиденное осуществилось: сильный огонь охватил Царский и Митрополичий дворы, а также Крестовоздвиженский монастырь.

Василий защищал дома праведников от бесов, а к грешникам направлял ангелов. Он «заставлял» недобросовестных продавцов сознаваться в нечестных сделках и обманах. Например, известен случай, когда юродивый опрокинул лоток со свежеиспеченными калачами. Продавцу пришлось признаться в обмане. Оказалось, что он «разводил» муку известью и измельченным в порошок мелом.

Канонизация и почитание

Благочестивого чудотворца при жизни часто называли святым. В 1588 году блаженного Василия Московского причислили к лику святых.

День памяти Василия Блаженного

Патриарх Иов установил день памяти святого – 2 (нынче – 15) августа. Ежегодно Московские патриархи служили службу в честь Божиего угодника. Поминальные службы проводились до 1917 года. Возобновили ежегодный поминальный молебен лишь в 1991 году. Почтить память святого угодника часто приезжают представители власти.

Иконы святого угодника

После канонизации святого начали появляться иконы с его изображением. Первое время блаженного представляли полностью нагим. Позже Василия стали изображать опоясанным полотенцем. В более поздних иконописных вариантах стала появляться потрепанная набедренная повязка.

Существует два распространенных варианта икон с изображением чудотворца. В одном варианте фон золотой, во втором – на заднем фоне находится город Москва и Красная площадь. Именно такая икона представлена в известном среди прихожан храме Василия Блаженного.

Изначально блаженного изображали полностью нагим

Храмы Василия Блаженного

Мощи Божьего угодника находятся в Покровском соборе. Преклонить колени, прочитать молитву и попросить помощи и заступничества чудотворца приходят со всех уголков России и других стран мира. Со временем Покровский собор получил второе название – храм Василия Блаженного.

Храм Василия Блаженного считается одной из самых красивых архитектурных и исторических памяток России. В нем удачно сочетаются элементы восточного и готического архитектурных стилей. Существует версия, будто бы царем был отдан приказ выколоть зодчему глаза, чтобы он больше нигде и никогда не мог построить подобного вида сооружение.

Покровский собор много раз пытались разрушить. Так, в 1812 году Наполеон отдал приказ стереть с земли Божий храм, но его подданным не удалось справиться с поставленной задачей. Святыня выстояла.

Вторая попытка разрушения собора Покровского приходится на послереволюционный период. «Прославившийся» разрушением многих московских храмов Лазарь Каганович пришел к Сталину с предложением о снесении храма Василия Блаженного. Говорят, будто бы при нем был макет со съемным собором Покровским. Когда Каганович убрал собор с макета, Сталин выкрикнул ставшую в дальнейшем исторической фразу: «Лазарь! Поставь на место!».

Спас храм реставратор Петр Дмитриевич Барановский, который стал на колени перед комиссией секретариата политбюро ЦК. Собор сохранили, а вот реставратору присудили срок.

С какими просьбами обращаются к святому

Прославившийся при жизни благими и чудотворными деяниями Василий Блаженный высоко чтим и в настоящее время. Читать молитвы и просить помощи святого угодника можно как в храмах, так и дома. Божий угодник помогает:

  • исцелиться от тяжких и хронических недугов;
  • излечиться от немощи и других травм;
  • предупредить развитие различных патологий, включая воспаление головного мозга, болезни глаз, ног и кожных покровов;
  • избавиться от нервных расстройств;
  • воспрянуть духом, поверить в себя и силы небесные;
  • получить покаяние и смирение;
  • избежать конфликтов и разладов в семье;
  • не допустить воинского противостояния и захвата в плен.

Просить помощи и покровительства Василия Блаженного можно как для себя, так и для родных своих. Читать молитвы нужно шепотом, отстранивших от забот и дел мирских. Перед иконой с изображением святого зажигают свечу.

Мощи чудотворца находятся в Покровском соборе

Молитва блаженному Василию Московскому

Ради достижения духовного совершенства Василий Блаженный отказался от всяческих мирских благ. Его жизнь является примером благочестия и смиренности, отображением человеческих ценностей и качеств.

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Акафист блаженному Василию, Христа ради юродивому, Московскому чудотворцу: текст, для чего читают

Избранный сосуд Божией благодати, миром добродетелей преисполненный, достоугодне Василие, яко избавляеми от всяких бед и напастей твоим о нас ко Господу теплым предстательством, благодарственное сие тебе пение приносяще зовем: Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Ангелоподобно житие твое быстъ богоблаженне и чистота воистину нескверна: ведый бо, яко любве мира сего вражда Богу есть, не восхотел еси друг миру быти, но предал еси всего себе Богу, таковому величию подвига твоего дивящеся вопием: Радуйся, верный Господа служителю, лоза предивная Христова винограда; Радуйся, жития добродетельнаго учителю, овча избранное Господня стада. Радуйся, лона Авраама насельниче, рая пресладостнаго житель; Радуйся, царствия небеснаго наследниче, тамо себе восприявый обитель. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Виде, яко вся яже в мире: похоть плоти, похоть очес и гордость житейская, учил еси, преблаженне, презирати плоть, преходит бо: прилежати же о души безсмертной, воспевая непрестанно Богу: Аллилуиа.

Разум неуразуменен, труды и подвиги твоя, достоблаженне Василие, имиже седмьдесят и два лета во граде сем Москве, плоть твою удручал еси. Мы же, многострадальным терпением твоим умиляеми, зовем: Радуйся, преугодный ангеле земный, земная в сердце вся поправый; Радуйся, предивный человече небесный, небеснаго отечества взыскавый. Радуйся, огнезрачный херувиме, в душе своей вся страсти попаливый; Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Силою благодати от Бога свыше укрепляем, желанием к небесному возгорелся еси, всеблаженне, и чистотою жития твоего обителей вечных достигл еси, в них ныне вопиеши Богу: Аллилуиа.

Имеяй в сердце слово Господне: кая бо польза человеку, аще приобрящет мир весь, и отщетит душу свою; вся красная мира сего во уметы вменил еси, темже прославляюще тя, зовем: Радуйся, в мире сем вне мира живый, и славу всю его презревый; Радуйся, во плоти аки безплотен бывый, небесныя славы восхотевый. Радуйся, душу свою возлюбивый, спасения вечнаго искавый; Радуйся, тело свое яко врага смиривый, путь подвига избравый. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Бурю велию злобы многомятежный диавол воздвиже на тя, богоблаженне Василие, ты же убежал еси ловления льстиваго сего миродержца, и увязлся еси венцем нетления, воспевая Богу: Аллилуиа.

Слыша Христову заповедь: ищите прежде всего Царствия Божия и правды его, отрасль еси всякое мирское пристрастие. Восхваляюще таковую о Бозе ревность твою, вопием: Радуйся, от юности дом отеческий оставивый и сродники своя и други вся покинувый; Радуйся, к дому отца небеснаго стопы своя направивый, широкий путь сластей отринувый. Радуйся, неясыти пустынней уподобивыйся, крова себе на земли не имевый; Радуйся, обителей райских сподобивыйся, пристанище благоотишное тамо обревый. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Читайте также:  Акафист святителю Нектарию, Эгинскому чудотворцу: текст, для чего читают

Боготечной звезде, светозарный путь спасения показующей, уподобился, блаженне, нас, во тме греховней блуждающих, на путь правый настави, да спасеннии тобою, воспоем Богу: Аллилуиа.

Видя злохитрство диавола, ищуща житейскими попеченьми одержимых в сети своя уловляти, противустал еси кознем вражиим, ни о чем же земным печевся. Видяще сицевое твое благое произволение, зовем ти: Радуйся, всего себе измлада Господу вручивый и к тому единому направивый весь твой слух; Радуйся, того единаго всем сердцем возлюбивый, и того единаго смиренный раб и верный друг. Радуйся, стезею подвига все житие свое прошедший, и добродетелию своею сонмы ангелов удививый; Радуйся, небесный бисер многоцен-ный на земли обретший, чистотою твоею лик праведных возвеселивый. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Проповедуя паче всякаго слова житием твоим не любити мира, ни яже в мире, добродетелей куплю многу стяжал еси и Владыце Христу яко всеплодие жертвенное принесл еси, вопия Ему: Аллилуиа.

Возсия, яко светило лучезарное, подвиги твоя, всеблаженне, ревностию духовною разгоревся, ко множайшему труду простерл еси себе: Адаму первозданному подобяся, наг на земли ходил еси, плоть свою удручая. Таковую крепость души твоея восхваляюще, зовем: Радуйся, одеяний тленных совлекшийся, тело свое наготе предавый; Радуйся, безстрастием святым облекшийся, добродетели ризу светлую избравый. Радуйся, мраза лютаго не убоявшийся, теплоты райския искавый; Радуйся, зноя солнечнаго не уклонивыйся, прохлаждения небеснаго желавый. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Хотяй мудрости небесныя сподобитися, последовал еси гласу Павла апостола: аще кто мнится мудр быти в веце сем, юрод да бывает, да премудр будет, и Христа ради юрод был, яко безумна являя себя миру, умудрившему же тя Господу воспевая: Аллилуиа.

Дивно и пречудно юродство твое бысть, преблаженне, всякое нечестие и беззаконие небоязненно обличал еси, многия досаждения и раны за то претерпевая. Таковой великий подвиг твой ублажая, зовем ти: Радуйся, ум земной отринувый, небесный разум восприявый; Радуйся, земную мудрость всю покинувый, юродства подвиги себе избравый. Радуйся, диавола своим юродством прехитривый и льстивых сетей его избежавый; Радуйся, безумна миру себе явивый, мудрых века сего всех поправый. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Странник и пришелец был еси, преблаженне Василие, небеснаго града Иерусалима взыскуя, егоже достигл еси, и ныне воспеваеши тамо Богу немолчно: Аллилуиа.

Весь к Богу вперив твой ум, и возлюби небесная, земное все отрясл еси, темже нас ныне земли приверженных к небесному обрати, да избавльшеся от земнаго пристрастия и суеты мирския, бла-годарственно возопиим ти: Радуйся, телом на земли пребывавый, но земная вся презревый; Радуйся, духом же на небе обитавый. Радуйся, дивный Божий угодниче, житием своим, яко солнце, сияющий; Радуйся, многотерпеливый Христов подвижниче, и нас к подвигам призывающий. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Вся чинове ангельстии с небес на землю мысленными приникше очима и видяще твоя подвиги, во умилении воспеваху Богу: Аллилуиа.

Витийствовати хотящий язык наш безгласием связуется, яко не могущий по достоянию восхвалити добродетели твоя. Не презри нас, зовущих ти: Радуйся, росою благодати душу свою напоивый и семена благие измлада в ней насадивый; Радуйся, плоды спасительныя в сердце своем возрастивый подвигами своими, яко камением многоценным, себе украсивый. Радуйся, крине райский, добродетеля-ми благоухающий и сердце наше услаждающий; Радуйся, светильник пресветлый во тьме греховней сияющий, нас же светом благоразумия просвещающий. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Спасти хотяй от бури в море потопляемых и к тебе о спасении своем возопивших, явился еси им на мори, во граде Москве неотступно пребывая, и от потопления избавил еси, да восхваляют Бога, чудесне тобою их спасшего, и возопиют ему: Аллилуиа.

Господа Бога непрестанно умом зря, не дал еси очима своима сна, ни веждома – дремания, в молитве церковней нощи пребывая. Людие же видяще таковое твое к Богу усердие, взываху ти: Радуйся, высотою смирения твоего умы наша удивляющий, глубиною смирения сердца наша умиляющий; Радуйся, душу свою храмину духа святаго сотворивый и страстем вход в ню заградивый. Радуйся, креста Господня носитель терпеливый, всем сердцем его взыскавый; Радуйся, иго Господне яко благое возлюбивый, бремя легкое его радостно подъявый. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Пение всеумиленное тебе, всеблаженне, приносяще, вопием: якоже древле чудодействуя, разслабленных исцелял еси, слепым прозрение даровал еси, тако и ныне души наша, грехами разслабленныя и похотьми ослепленныя, исцели, да вопием Богу: Аллилуиа.

Светоподательна светильника великаго зрим тебе, преблаженне Василие, наставляюща на путь правый блуждающих во тьме и сени смертней. Того ради вопием ти: Радуйся, лучу правды Христовой пособствующий, мглу помыслов суетных разгоняющий; Радуйся, заре истины евангельския, тьму страстей освещающая и объятых ею от гибели вечныя спасающая. Радуйся, угль божественный, похоти наша опаляющий, лукавыя козни бесовския потребляющий; Радуйся, пламень небесный, хладныя сердца наша возгревающий, умы же све-том Божественным озаряющий. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Благодатию Божиею просвещаемый, богоблаженне Василие, просвети наш ум и очисти наше сердце, да сподобимся и мы воспевати с тобою купно Богу: Аллилуиа.

Поющих твоя подвиги, восхвалящих твоя злострадания, прославляющих твое юродство, дивящихся твоим добродетелем не остави своим ходатайством пред Господом, да воспоем ти: Радуйся, непрестанный о нас Богу молитвенниче, милость Божию на нас при-зывающий; Радуйся, крепкий наш защитниче, от бед и скорбей нас охраняющий. Радуйся, напаствуемых скорый избавителю, на путь спасения наставляющий; Радуйся, граду нашему Москве всегдашний покровителю, помощь свою всем чтущим тя присно являющий. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

О преблаженне и достоугодне Василие, малое сие похваление от нас яко плод благодарения приими, яко глас прошения услыши, да избавимся твоими о нас Богу молитвами от обышедших зол и напастей, и возопием Богу, Спасителю нашему: Аллилуиа.

(Этот Кондак читается трижды, затем Икос 1 и Кондак 1)

Акафист блаженному Василию, Христа ради юродивому, Московскому чудотворцу

Кондак 1

Избранный сосуд Божией благодати, миром добродетелей преисполненный, достоугодне Василие, яко избавляеми от всяких бед и напастей твоим о нас ко Господу теплым предстательством, благодарственное сие тебе пение приносяще зовем: Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Икос 1

Ангелоподобно житие твое быстъ богоблаженне и чистота воистину нескверна: ведый бо, яко любве мира сего вражда Богу есть, не восхотел еси друг миру быти, но предал еси всего себе Богу, таковому величию подвига твоего дивящеся вопием: Радуйся, верный Господа служителю, лоза предивная Христова винограда; Радуйся, жития добродетельнаго учителю, овча избранное Господня стада. Радуйся, лона Авраама насельниче, рая пресладостнаго житель; Радуйся, царствия небеснаго наследниче, тамо себе восприявый обитель. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Кондак 2

Виде, яко вся яже в мире: похоть плоти, похоть очес и гордость житейская, учил еси, преблаженне, презирати плоть, преходит бо: прилежати же о души безсмертной, воспевая непрестанно Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум неуразуменен, труды и подвиги твоя, достоблаженне Василие, имиже седмьдесят и два лета во граде сем Москве, плоть твою удручал еси. Мы же, многострадальным терпением твоим умиляеми, зовем: Радуйся, преугодный ангеле земный, земная в сердце вся поправый; Радуйся, предивный человече небесный, небеснаго отечества взыскавый. Радуйся, огнезрачный херувиме, в душе своей вся страсти попаливый; Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Кондак 3

Силою благодати от Бога свыше укрепляем, желанием к небесному возгорелся еси, всеблаженне, и чистотою жития твоего обителей вечных достигл еси, в них ныне вопиеши Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имеяй в сердце слово Господне: кая бо польза человеку, аще приобрящет мир весь, и отщетит душу свою; вся красная мира сего во уметы вменил еси, темже прославляюще тя, зовем: Радуйся, в мире сем вне мира живый, и славу всю его презревый; Радуйся, во плоти аки безплотен бывый, небесныя славы восхотевый. Радуйся, душу свою возлюбивый, спасения вечнаго искавый; Радуйся, тело свое яко врага смиривый, путь подвига избравый. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Кондак 4

Бурю велию злобы многомятежный диавол воздвиже на тя, богоблаженне Василие, ты же убежал еси ловления льстиваго сего миродержца, и увязлся еси венцем нетления, воспевая Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша Христову заповедь: ищите прежде всего Царствия Божия и правды его, отрасль еси всякое мирское пристрастие. Восхваляюще таковую о Бозе ревность твою, вопием: Радуйся, от юности дом отеческий оставивый и сродники своя и други вся покинувый; Радуйся, к дому отца небеснаго стопы своя направивый, широкий путь сластей отринувый. Радуйся, неясыти пустынней уподобивыйся, крова себе на земли не имевый; Радуйся, обителей райских сподобивыйся, пристанище благоотишное тамо обревый. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Кондак 5

Боготечной звезде, светозарный путь спасения показующей, уподобился, блаженне, нас, во тме греховней блуждающих, на путь правый настави, да спасеннии тобою, воспоем Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видя злохитрство диавола, ищуща житейскими попеченьми одержимых в сети своя уловляти, противустал еси кознем вражиим, ни о чем же земным печевся. Видяще сицевое твое благое произволение, зовем ти: Радуйся, всего себе измлада Господу вручивый и к тому единому направивый весь твой слух; Радуйся, того единаго всем сердцем возлюбивый, и того единаго смиренный раб и верный друг. Радуйся, стезею подвига все житие свое прошедший, и добродетелию своею сонмы ангелов удививый; Радуйся, небесный бисер многоценный на земли обретший, чистотою твоею лик праведных возвеселивый. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Кондак 6

Проповедуя паче всякаго слова житием твоим не любити мира, ни яже в мире, добродетелей куплю многу стяжал еси и Владыце Христу яко всеплодие жертвенное принесл еси, вопия Ему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия, яко светило лучезарное, подвиги твоя, всеблаженне, ревностию духовною разгоревся, ко множайшему труду простерл еси себе: Адаму первозданному подобяся, наг на земли ходил еси, плоть свою удручая. Таковую крепость души твоея восхваляюще, зовем: Радуйся, одеяний тленных совлекшийся, тело свое наготе предавый; Радуйся, безстрастием святым облекшийся, добродетели ризу светлую избравый. Радуйся, мраза лютаго не убоявшийся, теплоты райския искавый; Радуйся, зноя солнечнаго не уклонивыйся, прохлаждения небеснаго желавый. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Кондак 7

Хотяй мудрости небесныя сподобитися, последовал еси гласу Павла апостола: аще кто мнится мудр быти в веце сем, юрод да бывает, да премудр будет, и Христа ради юрод был, яко безумна являя себя миру, умудрившему же тя Господу воспевая: Аллилуиа.

Икос 7

Дивно и пречудно юродство твое бысть, преблаженне, всякое нечестие и беззаконие небоязненно обличал еси, многия досаждения и раны за то претерпевая. Таковой великий подвиг твой ублажая, зовем ти: Радуйся, ум земной отринувый, небесный разум восприявый; Радуйся, земную мудрость всю покинувый, юродства подвиги себе избравый. Радуйся, диавола своим юродством прехитривый и льстивых сетей его избежавый; Радуйся, безумна миру себе явивый, мудрых века сего всех поправый. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Кондак 8

Странник и пришелец был еси, преблаженне Василие, небеснаго града Иерусалима взыскуя, егоже достигл еси, и ныне воспеваеши тамо Богу немолчно: Аллилуиа.

Икос 8

Весь к Богу вперив твой ум, и возлюби небесная, земное все отрясл еси, темже нас ныне земли приверженных к небесному обрати, да избавльшеся от земнаго пристрастия и суеты мирския, благодарственно возопиим ти: Радуйся, телом на земли пребывавый, но земная вся презревый; Радуйся, духом же на небе обитавый. Радуйся, дивный Божий угодниче, житием своим, яко солнце, сияющий; Радуйся, многотерпеливый Христов подвижниче, и нас к подвигам призывающий. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Кондак 9

Вся чинове ангельстии с небес на землю мысленными приникше очима и видяще твоя подвиги, во умилении воспеваху Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витийствовати хотящий язык наш безгласием связуется, яко не могущий по достоянию восхвалити добродетели твоя. Не презри нас, зовущих ти: Радуйся, росою благодати душу свою напоивый и семена благие измлада в ней насадивый; Радуйся, плоды спасительныя в сердце своем возрастивый подвигами своими, яко камением многоценным, себе украсивый. Радуйся, крине райский, добродетелями благоухающий и сердце наше услаждающий; Радуйся, светильник пресветлый во тьме греховней сияющий, нас же светом благоразумия просвещающий. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Кондак 10

Спасти хотяй от бури в море потопляемых и к тебе о спасении своем возопивших, явился еси им на мори, во граде Москве неотступно пребывая, и от потопления избавил еси, да восхваляют Бога, чудесне тобою их спасшего, и возопиют ему: Аллилуиа.

Икос 10

Господа Бога непрестанно умом зря, не дал еси очима своима сна, ни веждома – дремания, в молитве церковней нощи пребывая. Людие же видяще таковое твое к Богу усердие, взываху ти: Радуйся, высотою смирения твоего умы наша удивляющий, глубиною смирения сердца наша умиляющий; Радуйся, душу свою храмину духа святаго сотворивый и страстем вход в ню заградивый. Радуйся, креста Господня носитель терпеливый, всем сердцем его взыскавый; Радуйся, иго Господне яко благое возлюбивый, бремя легкое его радостно подъявый. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Читайте также:  Акафист святому преподобному Силуану, Афонскому чудотворцу: текст, для чего читают

Кондак 11

Пение всеумиленное тебе, всеблаженне, приносяще, вопием: якоже древле чудодействуя, разслабленных исцелял еси, слепым прозрение даровал еси, тако и ныне души наша, грехами разслабленныя и похотьми ослепленныя, исцели, да вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательна светильника великаго зрим тебе, преблаженне Василие, наставляюща на путь правый блуждающих во тьме и сени смертней. Того ради вопием ти: Радуйся, лучу правды Христовой пособствующий, мглу помыслов суетных разгоняющий; Радуйся, заре истины евангельския, тьму страстей освещающая и объятых ею от гибели вечныя спасающая. Радуйся, угль божественный, похоти наша опаляющий, лукавыя козни бесовския потребляющий; Радуйся, пламень небесный, хладныя сердца наша возгревающий, умы же светом Божественным озаряющий. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Кондак 12

Благодатию Божиею просвещаемый, богоблаженне Василие, просвети наш ум и очисти наше сердце, да сподобимся и мы воспевати с тобою купно Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поющих твоя подвиги, восхвалящих твоя злострадания, прославляющих твое юродство, дивящихся твоим добродетелем не остави своим ходатайством пред Господом, да воспоем ти: Радуйся, непрестанный о нас Богу молитвенниче, милость Божию на нас призывающий; Радуйся, крепкий наш защитниче, от бед и скорбей нас охраняющий. Радуйся, напаствуемых скорый избавителю, на путь спасения наставляющий; Радуйся, граду нашему Москве всегдашний покровителю, помощь свою всем чтущим тя присно являющий. Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, московский чудотворче.

Кондак 13

О преблаженне и достоугодне Василие, малое сие похваление от нас яко плод благодарения приими, яко глас прошения услыши, да избавимся твоими о нас Богу молитвами от обышедших зол и напастей, и возопием Богу, Спасителю нашему: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитвы блаженному Василию, Московскому чудотворцу
Икона Блаженному Василию, христа ради юродивому, Московскому чудотворцу

Другие Акафисты святых угодников

Все иконы Акафисты .

Акафист блаженному Василию, Христа ради юродивому, Московскому чудотворцу: текст, для чего читают

Кондак 1

Избранный сосуд Божией благодати, миром добродетелей преисполненный, достоугодне Василие, яко избавляеми от всяких бед и напастей твоим о нас ко Господу теплым предстательством, благодарственное сие тебе пение приносяще зовем:
Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, Московский чудотворче.

Ангелоподобно житие твое бысть богоблаженне и чистота воистину нескверна: ведый бо, яко любве мира сего вражда Богу есть, не восхотел еси друг миру быти, но предал еси всего себе Богу, таковому величию подвига твоего дивящеся вопием:
Радуйся, верный Господа служителю, лоза предивная Христова винограда;
Радуйся, жития добродетельнаго учителю, овча избранное Господня стада.
Радуйся, лона Авраама насельниче, рая пресладостнаго житель;
Радуйся, царствия небеснаго наследниче, тамо себе восприявый обитель.
Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, Московский чудотворче.

Виде, яко вся яже в мире: похоть плоти, похоть очес и гордость житейская, учил еси, преблаженне, презирати плоть, преходит бо: прилежати же о души безсмертной, воспевая непрестанно Богу: Аллилуиа.

Разум неуразуменен, труды и подвиги твоя, достоблаженне Василие, имиже седмьдесят и два лета во граде сем Москве, плоть твою удручал еси. Мы же, многострадальным терпением твоим умиляеми, зовем:
Радуйся, преугодный ангеле земный, земная в сердце вся поправый;
Радуйся, предивный человече небесный, небеснаго отечества взыскавый.
Радуйся, огнезрачный херувиме, в душе своей вся страсти попаливый;
Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, Московский чудотворче.

Силою благодати от Бога свыше укрепляем, желанием к небесному возгорелся еси, всеблаженне, и чистотою жития твоего обителей вечных достигл еси, в них ныне вопиеши Богу: Аллилуиа.

Имеяй в сердце слово Господне: кая бо польза человеку, аще приобрящет мир весь, и отщетит душу свою; вся красная мира сего во уметы вменил еси, темже прославляюще тя, зовем:
Радуйся, в мире сем вне мира живый, и славу всю его презревый;
Радуйся, во плоти аки безплотен бывый, небесныя славы восхотевый.
Радуйся, душу свою возлюбивый, спасения вечнаго искавый;
Радуйся, тело свое яко врага смиривый, путь подвига избравый.
Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, Московский чудотворче.

Бурю велию злобы многомятежный диавол воздвиже на тя, богоблаженне Василие, ты же убежал еси ловления льстиваго сего миродержца, и увязлся еси венцем нетления, воспевая Богу: Аллилуиа.

Слыша Христову заповедь: ищите прежде всего Царствия Божия и правды его, отрасль еси всякое мирское пристрастие. Восхваляюще таковую о Бозе ревность твою, вопием:
Радуйся, от юности дом отеческий оставивый и сродники своя и други вся покинувый;
Радуйся, к дому отца небеснаго стопы своя направивый, широкий путь сластей отринувый.
Радуйся, неясыти пустынней уподобивыйся, крова себе на земли не имевый;
Радуйся, обителей райских сподобивыйся, пристанище благоотишное тамо обревый.
Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, Московский чудотворче.

Боготечной звезде, светозарный путь спасения показующей, уподобился, блаженне, нас, во тме греховней блуждающих, на путь правый настави, да спасеннии тобою, воспоем Богу: Аллилуиа.

Видя злохитрство диавола, ищуща житейскими попеченьми одержимых в сети своя уловляти, противустал еси кознем вражиим, ни о чем же земным печевся. Видяще сицевое твое благое произволение, зовем ти:
Радуйся, всего себе измлада Господу вручивый и к тому единому направивый весь твой слух;
Радуйся, того единаго всем сердцем возлюбивый, и того единаго смиренный раб и верный друг.
Радуйся, стезею подвига все житие свое прошедший, и добродетелию своею сонмы ангелов удививый;
Радуйся, небесный бисер многоценный на земли обретший, чистотою твоею лик праведных возвеселивый.
Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, Московский чудотворче.

Проповедуя паче всякаго слова житием твоим не любити мира, ни яже в мире, добродетелей куплю многу стяжал еси и Владыце Христу яко всеплодие жертвенное принесл еси, вопия Ему: Аллилуиа.

Возсия, яко светило лучезарное, подвиги твоя, всеблаженне, ревностию духовною разгоревся, ко множайшему труду простерл еси себе: Адаму первозданному подобяся, наг на земли ходил еси, плоть свою удручая. Таковую крепость души твоея восхваляюще, зовем:
Радуйся, одеяний тленных совлекшийся, тело свое наготе предавый;
Радуйся, безстрастием святым облекшийся, добродетели ризу светлую избравый.
Радуйся, мраза лютаго не убоявшийся, теплоты райския искавый;
Радуйся, зноя солнечнаго не уклонивыйся, прохлаждения небеснаго желавый.
Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, Московский чудотворче.

Хотяй мудрости небесныя сподобитися, последовал еси гласу Павла апостола: аще кто мнится мудр быти в веце сем, юрод да бывает, да премудр будет, и Христа ради юрод был, яко безумна являя себя миру, умудрившему же тя Господу воспевая: Аллилуиа.

Дивно и пречудно юродство твое бысть, преблаженне, всякое нечестие и беззаконие небоязненно обличал еси, многия досаждения и раны за то претерпевая. Таковой великий подвиг твой ублажая, зовем ти:
Радуйся, ум земной отринувый, небесный разум восприявый;
Радуйся, земную мудрость всю покинувый, юродства подвиги себе избравый.
Радуйся, диавола своим юродством прехитривый и льстивых сетей его избежавый;
Радуйся, безумна миру себе явивый, мудрых века сего всех поправый.
Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, Московский чудотворче.

Странник и пришелец был еси, преблаженне Василие, небеснаго града Иерусалима взыскуя, егоже достигл еси, и ныне воспеваеши тамо Богу немолчно: Аллилуиа.

Весь к Богу вперив твой ум, и возлюби небесная, земное все отрясл еси, темже нас ныне земли приверженных к небесному обрати, да избавльшеся от земнаго пристрастия и суеты мирския, благодарственно возопиим ти:
Радуйся, телом на земли пребывавый, но земная вся презревый;
Радуйся, духом же на небе обитавый.
Радуйся, дивный Божий угодниче, житием своим, яко солнце, сияющий;
Радуйся, многотерпеливый Христов подвижниче, и нас к подвигам призывающий.
Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, Московский чудотворче.

Вся чинове ангельстии с небес на землю мысленными приникше очима и видяще твоя подвиги, во умилении воспеваху Богу: Аллилуиа.

Витийствовати хотящий язык наш безгласием связуется, яко не могущий по достоянию восхвалити добродетели твоя. Не презри нас, зовущих ти:
Радуйся, росою благодати душу свою напоивый и семена благие измлада в ней насадивый;
Радуйся, плоды спасительныя в сердце своем возрастивый подвигами своими, яко камением многоценным, себе украсивый.
Радуйся, крине райский, добродетелями благоухающий и сердце наше услаждающий;
Радуйся, светильник пресветлый во тьме греховней сияющий, нас же светом благоразумия просвещающий.
Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, Московский чудотворче.

Спасти хотяй от бури в море потопляемых и к тебе о спасении своем возопивших, явился еси им на мори, во граде Москве неотступно пребывая, и от потопления избавил еси, да восхваляют Бога, чудесне тобою их спасшего, и возопиют ему: Аллилуиа.

Господа Бога непрестанно умом зря, не дал еси очима своима сна, ни веждома-дремания, в молитве церковней нощи пребывая. Людие же видяще таковое твое к Богу усердие, взываху ти:
Радуйся, высотою смирения твоего умы наша удивляющий, глубиною смирения сердца наша умиляющий;
Радуйся, душу свою храмину духа святаго сотворивый и страстем вход в ню заградивый.
Радуйся, креста Господня носитель терпеливый, всем сердцем его взыскавый;
Радуйся, иго Господне яко благое возлюбивый, бремя легкое его радостно подъявый.
Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, Московский чудотворче.

Пение всеумиленное тебе, всеблаженне, приносяще, вопием: якоже древле чудодействуя, разслабленных исцелял еси, слепым прозрение даровал еси, тако и ныне души наша, грехами разслабленныя и похотьми ослепленныя, исцели, да вопием Богу: Аллилуиа.

Светоподательна светильника великаго зрим тебе, преблаженне Василие, наставляюща на путь правый блуждающих во тьме и сени смертней. Того ради вопием тя:
Радуйся, лучу правды Христовой пособствующий, мглу помыслов суетных разгоняющий;
Радуйся, заре истины евангельския, тьму страстей освещающая и объятых ею от гибели вечныя спасающая.
Радуйся, угль божественный, похоти наша опаляющий, лукавыя козни бесовския потребляющий;
Радуйся, пламень небесный, хладныя сердца наша возгревающий, умы же светом Божественным озаряющий.
Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, Московский чудотворче.

Благодатию Божиею просвещаемый, богоблаженне Василие, просвети наш ум и очисти наше сердце, да сподобимся и мы воспевати с тобою купно Богу: Аллилуиа.

Поющих твоя подвиги, восхвалящих твоя злострадания, прославляющих твое юродство, дивящихся твоим добродетелем не остави своим ходатайством пред Господом, да воспоем ти:
Радуйся, непрестанный о нас Богу молитвенниче, милость Божию на нас призывающий;
Радуйся, крепкий наш защитниче, от бед и скорбей нас охраняющий.
Радуйся, напаствуемых скорый избавителю, на путь спасения наставляющий;
Радуйся, граду нашему Москве всегдашний покровителю, помощь свою всем чтущим тя присно являющий.
Радуйся, преблаженне Василие, юроде богомудре, Московский чудотворче.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й

Молитва блаженному Василию, Христа ради юродивому, Московскому чудотворцу

О великий угодниче Христов, истинный друже и верный рабе Всетворца Господа Бога, преблаженне Василие! Услыши ны многогрешныя, ныне вопиющая к тебе и призывающая имя твое святое: помилуй ны припадающая днесь к раце мощей твоих: приими малое наше и недостойное сие моление, умилосердися над убожеством нашим, и молитвами твоими исцели всяк недуг и болезнь души и тела нашего грешнаго, и сподоби ны течение жизни сея невредимо от видимых и невидимых враг безгрешно прейти, и христианскую кончину непостыдну, мирну, безмятежну, и Небеснаго Царствия наследие получити со всеми святыми во веки веков. Аминь.

Житие твое, Василие, неложное и чистота нескверна! Христа ради тело твое изнурил еси постом и бдением, и мразом, и теплотою солнечною, и слотою (ненастьем) и дождевным облаком, и просветися лице твое яко солнце: и ныне приходят к тебе российстии народи, цари же и князи, и вси людие, прославляющие святое твое успение. Тем Христа Бога моли, да избавит ны от варварскаго пленения и междоусобныя брани, и мир мирови подаст и душам нашим велию милость.

Якоже бо солнце и луна наготою своею не срамляются, тако и ты, угодниче Христов Василие, наг сый, не срамляшеся, восприят бо ризу Адама первозданнаго, юже он ношаше прежде в рай, ты же сию на земли поносил еси, и был еси добрый купец, елико имеяше, вся остави и купи мздою терпения своего село, на немже сокровен безценный Бисер, Христос. Сего ради явися всем грешным образ покаяния и вселися в райскую широту, и, предстоя Христови, не забуди град, в немже обита, и люди, преблаженне, и моли спасти души наши.

Плоть удручившу тя злостраданием, душу же просветивша чистотою сердца, обогатился еси благодатию Пресвятаго Духа, Василие, даровати требующим полезная. Сего ради недужнии, притекающе к цельбоподательному твоему гробу, премудроюроде, независтно приемлют болезней отложение и благодарственно воспевают Прославльшаго тя Единаго Человеколюбца.

Духом Божиим водим, преблаженне Василие, отрясл еси мирский мятеж и жития треволнения возгнушался еси, и совлекся одеянии тленных, и облекся в ризу безстрастия, убежал еси ловления льстиваго миродержца, и был еси странен во твоем языце, и паче земнаго богатства избрав богатство небесное, увязлся еси венцем терпения, и ныне, преблаженне Василие, моли Христа Бога о творящих святую память твою, да зовем ти: радуйся, преблаженне Василие.

Явил тя есть Господь нынешнему роду исцелителя болезнем и прогонителя недугом, любовию, Василие, притекающим к тебе и призывающим верою молитвы твоя.

Ублажаем тя, святый блаженный Василие, и чтим святую память твою, ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.

Величаем тя, святый праведный Василие, и чтим святую память твою, ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.

Ссылка на основную публикацию
×
×