Акафист святому апостолу и евангелисту Иоанну Богослову
Кондак 1
Избранный Господем от мрежей рыбарских на проповедь Евангелия и от ловли рыб на уловление человеков во свет истиннаго боговедения, великий Апостоле, учениче, друже и наперсниче Христов, моли единаго истиннаго Человеколюбца, Егоже ты приискренне возлюбил еси, да помилует нас, ищущих твоего к Нему предстательства и зовущих ти:
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Икос 1
Ангельских сил и всякия твари Творца, Владыку и Господа, восприемшаго плоть нашу и явльшагося на земли спасения нашего ради, узрев ходяща при мори Галилейстем и взывающа тя со братом твоим, Иоанне блаженне, в звание апостольства, оставль мрежи рыбарския и отца твоего в корабли, неуклонно оттоле последовал еси стопам Спасителевым. Сего ради вопием ти сице:
Радуйся, любве ради ко Христу отца по плоти оставивый;
радуйся, Христом Небеснаго Отца обретый.
Радуйся, мир и вся его прелести презревый;
радуйся, небесная благая в воздаяние получивый.
Радуйся, плоть духу совершенно поработивый;
радуйся, дух твой Сладчайшему твоему Учителю Иисусу покоривый.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 2
Видя Христос Господь непорочную чистоту твоего сердца, плотскими сластьми не омраченную, суди тебе достойна быти зрения таинственных откровений, яко да, проницая во глубину богословия, возможеши проповедати тое во услышание всего мира. Сего ради «сын громов» от Господа наречен был еси и Тому возопил еси: Аллилуиа.
Икос 2
Разумом истиннаго богопознания озаряя твою душу, шествовал еси вослед Благаго Учителя твоего, поучаяся из уст Его исходящей премудрости, и совершеннаго ради твоего незлобия и девственнаго целомудрия был еси возлюблен Христом Господем твоим. Услыши убо ны, воспевающия ти сице:
Радуйся, незлобия рачителю;
радуйся, девства и чистоты хранителю.
Радуйся, любве к Богу и ближним учителю;
радуйся, добрых нравов наставниче.
Радуйся, смиренномудрия зерцало;
радуйся, Божественныя благодати светило.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 3
Силу Божества Христова, сокрытую под облаком немощнаго человеческаго естества, познал еси явно, егда Господь наш, воскрешая дщерь Иаирову и последи преображаяся на Фаворе, сподоби тя со инема двема ученикома свидетеля быти таковых преславных чудес. Уведев же, яко Христос есть Бог истинный, из глубины сердца твоего воззвал еси Ему: Аллилуиа.
Икос 3
Имея велие дерзновение к возлюбившему тя Христу Сыну Божию, возлегл еси на персех Его при совершении Тайныя Вечери, и егда прорицаше Господь о предателе Своем, тогда един ты дерзнул еси вопросити о имени его. Сего ради вопием ти:
Радуйся, возлюбленный Христов учениче;
радуйся, присный Его друже.
Радуйся, невозбранно на персех Господних возлежавый;
радуйся, дерзновенно о имени предающаго вопросивый.
Радуйся, паче иных ко Христу ближайший;
радуйся, словеса Господня, якоже сокровище многоценное, слагавый в сердце своем.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 4
Буря ярости и злобнаго неистовства жестокосердых и неблагодарных иудеев, егда воста на Христа Сына Божия, тогда вси ученицы Его, страхом объяти бывше, бежаша; но ты, любовь крепльшую к Нему имея, даже до Креста и смерти не отступил еси от Него, на вся муки Христовы взирая и соболезнуя сердцем Деве Матери Божией, плачущей и рыдающей. Удивляяся же крайнему милосердию и долготерпению Божию, взывал еси к Пострадавшему за род человеческий: Аллилуиа.
Икос 4
Вися на Кресте пригвожденный за грехи наша Спас мира и видев тя и Матерь Свою предстоящия, сына тя Преблагословенней Деве Богородице вдал есть, глаголя Ей: «Жено, се сын Твой, – и тебе паки: – Се Мати твоя». Мы же, дивящеся любви Христове, на тебе явленней, воспеваем сице:
Радуйся, сын Божия Матере быти сподобивыйся;
радуйся, того ради наипаче ко Христу, яко некиим духовным родством, присвоивыйся.
Радуйся, Матери Божией достойно послуживый;
радуйся, Сию, якоже матерь свою, во всякой чести у себя имевый.
Радуйся, и во Успении честное и святое Ея тело ко гробу проводивый;
радуйся, со блистающеюся райскою ветвию, Архангелом Гавриилом принесенною, одру Ея предшедый.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 5
Боготечная звезда явился еси во Асии, отшед в ню на проповедание слова Божия, якоже жребием указася тебе. Но на пути твоем попусти Господь быти тебе ввержену в море: благодать же Божия, всегда с тобою пребывающая, сохрани тя в водах морских жива, и по четыренадесятих днех повеле волне морстей, да воспенившися извержет тя на брег. Егда же узре сия ученик твой Прохор, уже много плакавый о кончине твоей, велиим гласом воззва чудодействующему Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше ефесстии жителие преславное чудо, тобою сотворенное, егда отрока Домна, умерщвленнаго от беса, молитвою твоею воскресил еси, воспеша велегласно силу Бога, тобою им проповеданнаго, и избавльшеся от гнуснаго идолослужения, взываху тебе сице:
Радуйся, истиннаго Бога служителю;
радуйся, бесов прогонителю.
Радуйся, мертвецы силою Христовою оживляяй;
радуйся, тою жизнь и здравие людем возвращаяй.
Радуйся, помраченныя умом к Свету Истины призываяй;
радуйся, правыя веры просвещением к добродетели наставляяй.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 6
Проповедник богоносный слова Божия во Ефесе был еси, и, усердствуя о распространении благодати евангельския, утверждал еси твое учение знаменьми великими и чудесами, капище же Артемидино единою молитвою низпровергл еси, да зряще сие, язычницы познают Единаго Бога, Емуже мы вопием: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия во Ефесе, якоже солнце, свет веры Христовы, тобою проповеданныя, егда злочестивый Дометиан воздвиже гонение на христианы; тогда и тебе, яко усерднаго исповедника имене Христова, посла епарх в Рим связана, идеже и претерпел еси страшная мучения. Тех ради благочестно возглашаем ти сицевая:
Радуйся, Христова ради исповедания биенный;
радуйся, чашу смертоноснаго яда невредно испивый.
Радуйся, в котле елеа кипящаго не сваривыйся;
радуйся, силою Христовою в лютых мучениих цел сохранивыйся.
Радуйся, твоим невреждением кесаря, мучащаго тя, устрашивый;
радуйся, сим же народ о величествии Бога, от христиан почитаемаго, уверивый.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 7
Егда узре мучитель, яко и лютейшия муки, яже от него претерпел еси, не возмогоша умертвити тебе, тогда, возмнев тя безсмертна быти, во остров Патмос на изгнание осуждает. Ты же, повинуяся Промыслу Божию, тако благоволившему, благодарственно воспевал еси Богу, вся во благое устрояющему: Аллилуиа.
Икос 7
Новая чудеса показал еси язычником, ища обратити их ко спасительной вере Христове, егда плывущу ти во изгнание твое, повелением твоим отрока утопшаго море на корабль жива изверже, буря укротися, вода сланая в сладкую претворися, воин от чревнаго недуга исцелися, и по пришествии твоем в Патмос, бес пытливый, будущая прорицавый, из одержимаго им изгнася. Тогда вси зрящии таковая дивная знамения, тобою совершаемая, прихождаху к познанию Триипостаснаго Бога и крещахуся. Мы же тя ублажаем тако:
Радуйся, морю и бури повелеваяй;
радуйся, сатанинския духи от человек изгоняяй.
Радуйся, болезни единым словом исцеляяй;
радуйся, всем в нуждах помощь подаваяй.
Радуйся, чудесы твоими идолопоклонники удививый;
радуйся, учением твоим неверныя во истенней вере утвердивый.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 8
Странно бе видети жрецем Аполлоновым, яко храм бога их и вся бывшия в нем идолы ты единым словом на землю низпровергл еси. Чудящеся убо о сем и ярящеся на таковое твое дерзновение, идоша к волхву некоему, велию силу от сатаны в себе имевшему, просяще его, да отмстит безчестие бога их; он же, слеп сый душею, не ведая силы, в тебе обитающия, покушашеся привидении различными тебе устрашити и на тя народ подвигнути: обаче сам окаянный погрузися в море и тамо погибе, безсильным бывшим бесом спасти его, ты бо воспретил еси им именем Иисуса Христа Сына Божия, Егоже прослави народ, чудесе свидетель, воспев: Аллилуиа.
Икос 8
Весь исполнен быв любве Божественныя, явился еси вместилище даров Святаго Духа: будущая прорицал еси, отстоящая, яко близ сущая, возвещал еси, недужныя исцелял еси, жене игемона на острове Патмосе, в болезни рождения страждущей, едва на праг дому ея вступив, облегчение даровал еси. Приими убо от нас, грешных, похвалы сицевыя:
Радуйся, благодати Божия вместилище;
радуйся, Духа Святаго обиталище.
Радуйся, реко чудоточная цельбоносныя в болезнех силы;
радуйся, источниче наставлений, приводящих к познанию правыя веры.
Радуйся, коварства лукаваго сатаны обличаяй;
радуйся, верныя от козней его защищаяй.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 9
Всякое беззаконие истребляя ревностно от среды людей, к нимже послан был еси, обличил еси прельщение идолопоклонников, иже почитаху беса, во образе волка превелика людем являвшагося, и многия от них к вере Христове привел еси: таже капище Вакхово молитвою твоею разрушил еси, и волхва Нукиана вкупе с домашними его к покаянию чудесы твоими обратил еси. Тии же, от греха ко спасению обратившеся, немолчно взываху Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Витийство мудрости человеческия не возможет изрещи, ниже ум плотскаго человека постигнути, яже ты возвестил еси нам о безначальнем бытии Триипостаснаго Бога: подобно бо Моисею, во громех и блистаниих на горе приял еси от Бога тайну богословия и возгласил еси миру, яко в начале бе Слово, Отцу искони неразлучное и всему сущему виновное, имущее Свет Жизни, Егоже тьма не может объяти. Озаряеми таковым облистанием света Божественныя Истины, почитаем тя яко таинника Безначальныя Троицы и воспеваем тя яко Богослова совершеннейшаго:
Радуйся, орле, воспаривый до самаго огнеобразнаго Престола Божия;
радуйся, трубо, возвестившая миру Предвечнаго и Безначальнаго Бога.
Радуйся, человечество и Божество Христово нам изъясняяй;
радуйся, дивная словеса и наставления Господня во Евангелии твоем нам возвещаяй.
Радуйся, любви делом и истиною нас научаяй;
радуйся, пребывающим в любви пребывание в них Бога обещаваяй.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 10
Спасти хотя души человеческия, всяко поучал еси люди веровати во Христа Сына Божия, имети совесть незазорну и любити друг друга, да возмогут не токмо зде, но и в селениих праведных воспети лепотно Всемогущему Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стены Горняго Иерусалима узрев во откровении, возвестил еси нам, яже тамо видел еси и яже имут быти до скончания мира, сказуя нам сие иносказательными словесы, яже может разумети только ум, имеяй мудрость. Удивляющееся таковому дару пророчествия, тебе от Бога дарованному, воспеваем тя сице:
Радуйся, познанием Сущаго и Иже бе и Грядущаго превозшедый естество человеческое;
радуйся, вместилище таинств, невместимых человеческим умом, бывый.
Радуйся, неизреченная Божия откровения узревый;
радуйся, сия верным преподавый.
Радуйся, радости святых еще в жизни сей познавый;
радуйся, оными ныне в преизбыточествии наслаждаяйся.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 11
Пение благодарственное принесе тебе, святый Апостоле Иоанне, христианин, иже в нищету пришед и не имый чим воздати своим заимодавцем, во отчаяние впаде и искаше сам себе умертвити; ты же, проповедник любве ко ближним сый, желая избавити того от временныя и вечныя смерти, крестным знамением сено во злато претворил еси и сие тому вручил еси, да сим златом и долги отдаст заимодавцем, и дом свой пропитает, Богу же, тобою его облагодетельствовавшему, да поет: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарная душа твоя, достигши в меру возраста совершеннаго, познала есть приближение времене, егда подобает тленному наследити нетление и смертному обещанное безсмертие. Скончавая убо земное житие твое, повелел еси учеником твоим землею покрыти до верха тело твое; слышавше же о сем, сущии во граде братия приидоша ко гробу твоему и, откопавше, ничтоже в нем обретоша. Темже познавше, яко изменение твое сотворися не обычным человеческим смертным успением, воспеша тебе тако:
Радуйся, орле, обновивый юность твою приближением к Солнцу Славы Божия;
радуйся, таковым изменением превозшедый вся уставы естества человеческаго.
Радуйся, по обетованию Благаго Учителя твоего возседый на единем от дванадесяти престолов;
радуйся, творяй на том суд и правду посреде людей Божиих Израиля.
Радуйся, наслаждаяйся лицезрением Сладчайшаго Иисуса, к Немуже на перси прежде Его страсти и Воскресения возлегл еси;
радуйся, от Его милосердия ходатайствуяй нам вся благая.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 12
Благодать дана бысть от Бога месту тому, идеже тело твое земли предано бяше, да испускает в день погребения твоего тонкий прах на исцеление болящим, показуя сим чудом, како прославляет Бог любящия Его, да вси, зряще сие, непрестанно сердцем и усты во дни и в нощи вопием Ему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще труды твоя во апостольстве и чудеса и исцеления, яже источал еси и источаеши благодатию Духа Святаго, в тебе обитаюшаго, восхваляем Бога, даровавшаго нам таковаго путеводителя, наставляющаго нас на путь спасения и милосердующаго о немощех наших. Приими убо от нас, святый Апостоле, похвалы сицевыя:
Радуйся, благовестниче веры Христовы усерднейший;
радуйся, учителю Церкве Христовы изряднейший.
Радуйся, богословов начало и основание;
радуйся, Божественных Таин возвестителю.
Радуйся, девствующих образе и целомудрия правило;
радуйся, всех верных, ко твоему заступлению прибегающих, скорый помощниче и покровителю.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 13
О преславный и всехвальный Апостоле и Евангелисте, наперсниче Христов возлюбленный Иоанне! Твоим всесильным ходатайством ко Всеблагому твоему Учителю и нашему Владыце и Господу испроси нам вся благая временная и вечная и христианскую кончину жития нашего, да с тобою и со ангельскими лики в селении праведных воспоем Триипостасному Богу: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангельских сил…» и 1-й кондак «Избранный Господем от мрежей рыбарских…».
Молитва
О, великий Апостоле, Евангелисте громогласный, Богослове изящнейший, тайноведче неизреченных откровений, девственниче и возлюбленный наперсниче Христов Иоанне! Приими нас, грешных, под твое сильное заступление прибегающих. Испроси у Всещедраго Человеколюбца Христа Бога нашего, Иже пред очесы твоими Кровь Свою за ны, непотребныя рабы Своя, излиял есть, да не помянет беззаконий наших, но да помилует нас и сотворит с нами по милости Своей: да дарует нам здравие душевное и телесное, всякое благоденствие и изобилие, наставляя нас обращати оная во славу Его, Творца, Спасителя и Бога нашего, по кончине же временныя жизни нашея от немилосердных истязателей на воздушных мытарствах да избавит нас, и тако да достигнем, тобою водимии и покрываемии, Горняго онаго Иерусалима, егоже славу ты во откровении зрел еси, ныне же нескончаемыя радости наслаждаешися. О, великий Иоанне! Сохрани вся грады и страны христианския, храм сей, служащих и молящихся в нем от глада, губительства, труса и потопа, огня и меча, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани; избави нас от всякия беды и напасти и молитвами твоими отврати от нас праведный гнев Божий, и Его милосердие нам испроси, да вкупе с тобою сподобимся прославляти в невечернем дни пресвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Сборник – Житие и акафист святому Апостолу и Евангелисту Иоанну Богослову
Описание книги “Житие и акафист святому Апостолу и Евангелисту Иоанну Богослову”
Описание и краткое содержание “Житие и акафист святому Апостолу и Евангелисту Иоанну Богослову” читать бесплатно онлайн.
Святой апостол и евангелист Иоанн Богослов был сыном Зеведея и Саломии, согласно преданию – дочери святого Обручника Иосифа, которая упоминается в числе жен, служивших Господу своим имуществом. Младший брат апостола Иакова. Был рыбаком, был призван Иисусом Христом в число Своих учеников на Генисаретском озере: оставив отца своего Зеведея в лодке, он, вместе со своим братом Иаковом, последовал за Христом.
Апостолу традиционно приписывается авторство пяти книг Нового Завета: Евангелия от Иоанна, 1-го, 2-го и 3-го послания Иоанна и Откровения Иоанна Богослова (Апокалипсиса).
По благословению митрополита Ташкентского и Среднеазиатского Владимира
Житие и акафист святому Апостолу и Евангелисту Иоанну Богослову
Житие и чудеса святого Апостола и Евангелиста Иоанна Богослова
Память святого апостола и евангелиста Иоанна Богослова совершается 8/21 мая, 30 июня/13 июля и 26 сентября/8 октября
Святой апостол и евангелист Иоанн Богослов был сыном Зеведея и Саломии, дочери Иосифа Обручника. Родиной святого Иоанна Богослова была Вифсаида. Родители его были люди благочестивые, жившие ожиданием Мессии. Еще в отрочестве они обучили Иоанна закону Моисееву. С детства же святой Иоанн был помощником отцу своему в его трудах по рыболовству и торговле. Товарищами и единомышленниками Иоанна были жители той же Вифсаиды святые братья Петр и Андрей, впоследствии также святые апостолы. Когда вышел на проповедь святой Иоанн Креститель, все эти благочестивые юноши охотно сделались его учениками, хотя тогда еще не оставили ни своего дома, ни своих занятий. Все это последовало, когда Господь сделал их Своими учениками, когда Господь наш Иисус Христос, ходя у моря Галилейского, избирал Себе из рыбаков апостолов и уже призвал двух братьев, Петра и Андрея, увидел других братьев, Иакова Зеведеева и Иоанна, починявших сети свои в лодке с отцом их Зеведеем, и призвал их. Тотчас, оставив лодку и отца своего, они пошли за Иисусом Христом. Благочестивые родители не препятствовали ни Иоанну, ни Иакову сделаться учениками Божественного Учителя.
При своем призвании святой Иоанн назван был от Господа «сыном громовым», потому что богословие, как гром, должно было слышаться во всем мире и наполнять всю землю. И ходил Иоанн за благим Учителем своим, поучаясь исходящей от уст Его премудрости. Он был весьма любим Господом за совершенное незлобие свое и девственную чистоту. Господь почтил его как изряднейшего из числа двенадцати апостолов: он был одним из тех трех ближайших учеников Христовых, которым много раз Господь открывал Свои Божественные тайны. Так, когда Он пожелал воскресить дочь Иаирову, то не позволил идти за Собой никому, кроме Петра, Иакова и Иоанна. Когда на Фаворе Он пожелал показать славу Своего Божества, то взял Петра, Иакова, а также и Иоанна.
И когда Он молился в Гефсиманском саду, то был с Иоанном, ибо сказал ученикам: Седите ту, дондеже шед помолюся тамо. И поемь Петра и оба сына Зеведеева (Мф. 26, 36–37), то есть Иакова и Иоанна. Всюду Иоанн, как возлюбленный ученик, был неотлучно от Христа. А как Он любил Иоанна, видно из того, что тот, как сам Иоанн повествует об этом в своем Евангелии, возлежал на груди Христа, когда на Тайной вечери Он предсказал о Своем предателе и ученики начали переглядываться между собой в недоумении, о ком Учитель говорит. Бе же един от ученик Его возлежа на лоне Иисусове, егоже любляше Иисус. Помяну же сему Симон Петр вопросити, кто убо есть, о немже глаголет; Напад же той на перси Иисусовы, глагола ему: Господи, кто есть предая Тя? (Ин. 13, 23–25). Так любим был Иоанн Господом, что один только мог беспрепятственно возлежать на груди Господней и дерзновенно спросить Его об этой тайне. Но и Иоанн проявил к любившему его Учителю взаимную любовь свою, большую иных апостолов, ибо во время вольных страданий Христа все они, оставив Пастыря своего, бежали, а он один неотлучно смотрел на все мучения Христовы, сердечно Ему сострадая, плача и рыдая с Пречистой Девой Марией, Матерью Господа, и даже не отошел с Нею от пострадавшего за нас Сына Божия до самого креста и смерти Спасителя. За это и был он усыновлен от Господа при кресте Пречистой Девой Марией. Вися на кресте, Господь, видев Матерь и ученика стояща, егоже любляше, глагола Матери Своей: Жено, се сын Твой. Потом же глагола ученику: се Мати твоя. И от того часа поят ю ученик во своя си (Ин. 19, 26–27). И относился он к Ней как к матери своей, со всяким уважением, и служил Ей до честного и славного успения Ее. В день же Ее успения, когда честное и святое тело Божией Матери несли на погребение, святой апостол Иоанн шел перед одром Ее с блистающим, как свет, царским скипетром, который принес Пречистой Деве Архангел Гавриил, возвещая Ей о перенесении Ее с земли на небо.
После успения Пресвятой Девы Богородицы святой Иоанн отправился вместе с учеником своим Прохором в Малую Азию, где выпал ему жребий проповедовать слово Божие. В 50 году по Рождестве Христовом, то есть через два года после успения Богородицы, святой Иоанн все еще пребывал в Иерусалиме, так как в том году присутствовал на
Апостольском соборе, состоявшемся в Иерусалиме. Идя в Малую Азию после 58 года по Рождестве Христовом, святой Иоанн скорбел, так как предвидел напасти на море, которые и предсказал ученику своему Прохору. Случилось, что когда они сели в Иоппии на корабль и начали плавание, в одиннадцатый час дня настала великая буря, а ночью корабль разбился, и все бывшие на нем плавали в волнах морских, держась, кто за что ухватился. В шестой час дня море выбросило всех их с Прохором на берег в пяти поприщах[1] от Селевкии, один только Иоанн остался в море. Много и долго плакал Прохор и пошел в Азию один. На четырнадцатый день пути пришел он к одному селению, у моря лежащему, и остановился здесь для отдыха. И в то время, как он глядел на море и тосковал об Иоанне, вспенившаяся волна морская с великим шумом хлынула на берег и выбросила Иоанна живым. Прохор поднял его с земли, и, обнявшись, они плакали и за все благодарили Бога. Так святой Иоанн четырнадцать дней и ночей пробыл в море и благодатью Божией остался жив. Вошедши в селение, попросили они воды и хлеба и, подкрепившись, отправились в Ефес.
Когда же они вошли в город, их встретила жена по имени Романа (Ромека), известная вплоть до Рима злобой дел своих. Она держала в том городе общие бани и, наняв Иоанна и Прохора, приставила их работать в бане и мучила. Хитростью своей она привлекла обоих в услужение себе: Иоанна поставила поддерживать огонь, а Прохора наливать воду, того и другого на всю их жизнь, и не мало оставались они в толикой беде. Был же в бане той демон, который ежедневно умерщвлял одного из моющихся в ней – юношу или отроковицу.
Когда строилась эта баня и полагалось ее основание, то по бесовскому наваждению вкопали тут живыми юношу и отроковицу; с тех пор и стало совершаться такое убийство. Случилось же в то время пойти в баню некоему отроку по имени Домн, сыну городского старшины Диоскорида. Когда Домн мылся в бане, напал на него бес и удавил его, и был о нем великий плач. Стало это известно всему городу Ефесу; узнав об этом, и сам Диоскорид умер от скорби. Романа же много молилась Артемиде, чтобы та воскресила Домна, и, молясь, терзала тело свое, но ничто не помогало. В то время как Иоанн спрашивал
Прохора о случившемся, Романа, увидев их беседующими, схватила Иоанна и начала наносить ему побои, укоряя и возлагая вину смерти Домна на Иоанна. Наконец, она сказала:
– Если ты не воскресишь Домна, я убью тебя.
Помолившись, Иоанн воскресил отрока. Романа пришла в ужас. Она называла Иоанна богом или сыном Божиим, но Иоанн проповедовал силу Христову и учил веровать во Христа. Затем воскресил он и Диоскорида, и оба они – отец и сын – уверовали во Христа и крестились. И напал на всех людей страх, и дивились они случившемуся.
Одни говорили, что Иоанн и Прохор волхвы, другие же справедливо возражали, что волхвы мертвых не воскрешают. Иоанн изгнал беса из бани, и пребывали они с Прохором в доме Диоскоридовом, утверждая новопросвещенных в вере и уча их добродетельной жизни.
В одно время случился в Ефесе праздник Артемиде, и весь народ в белых одеждах праздновал, торжествуя и ликуя при храме Артемидином; против же храма стоял идол той богини. И вот Иоанн, войдя на высокое место, стал близ идола и громогласно обличал слепоту язычников, что они не знают, кому покланяются и вместо Бога почитают беса. Народ же исполнился за это ярости и бросал в Иоанна камнями, но ни один из камней не попал в него: наоборот, камни побивали самих же бросавших их. Иоанн, воздев руки к небу, начал молиться – и тотчас настала на земле жара и зной великий, и из множества людей попадало до 200 человек. Все они умерли, а прочие едва пришли в себя от страха и умоляли Иоанна о милости, ибо ужас и трепет напали на них. Когда же святой Иоанн помолился Богу, все умершие воскресли и припали все к Иоанну и, уверовав во Христа, крестились. Там же, на некотором месте, называемом Тихи, Иоанн исцелил расслабленного, лежавшего двенадцать лет. Исцеленный прославил Бога.
После того, как святым Иоанном совершены были многие другие знамения и слух о чудесах его распространился повсюду, бес, пребывавший в капище Артемидином, боясь, что он будет низложен Иоанном, принял на себя образ воина, сел на видном месте и горько плакал. Проходящие мимо спрашивали его, откуда он и отчего так сильно плачет. Он же говорил:
– Я из Кесарии Палестинской, начальник над темницами; повелено мне было стеречь двух волхвов, из Иерусалима пришедших, Иоанна и Прохора, которых по причине множества их злодеяний осудили на смерть. Утром они должны были погибнуть лютой смертью, но волхованием своим ночью убежали из темничного заключения, а я из-за них впал в беду, так как князь хочет погубить меня вместо них. Я умолил князя, чтобы он пустил меня преследовать их, и вот я слышу, что те волхвы находятся здесь, но не имею никого, кто бы помог мне поймать их.
Сборник – Житие и акафист святому Апостолу и Евангелисту Иоанну Богослову
Житие и акафист святому Апостолу и Евангелисту Иоанну Богослову
Житие и чудеса святого Апостола и Евангелиста Иоанна Богослова
Память святого апостола и евангелиста Иоанна Богослова совершается 8/21 мая, 30 июня/13 июля и 26 сентября/8 октября
Святой апостол и евангелист Иоанн Богослов был сыном Зеведея и Саломии, дочери Иосифа Обручника. Родиной святого Иоанна Богослова была Вифсаида. Родители его были люди благочестивые, жившие ожиданием Мессии. Еще в отрочестве они обучили Иоанна закону Моисееву. С детства же святой Иоанн был помощником отцу своему в его трудах по рыболовству и торговле. Товарищами и единомышленниками Иоанна были жители той же Вифсаиды святые братья Петр и Андрей, впоследствии также святые апостолы. Когда вышел на проповедь святой Иоанн Креститель, все эти благочестивые юноши охотно сделались его учениками, хотя тогда еще не оставили ни своего дома, ни своих занятий. Все это последовало, когда Господь сделал их Своими учениками, когда Господь наш Иисус Христос, ходя у моря Галилейского, избирал Себе из рыбаков апостолов и уже призвал двух братьев, Петра и Андрея, увидел других братьев, Иакова Зеведеева и Иоанна, починявших сети свои в лодке с отцом их Зеведеем, и призвал их. Тотчас, оставив лодку и отца своего, они пошли за Иисусом Христом. Благочестивые родители не препятствовали ни Иоанну, ни Иакову сделаться учениками Божественного Учителя.
При своем призвании святой Иоанн назван был от Господа «сыном громовым», потому что богословие, как гром, должно было слышаться во всем мире и наполнять всю землю. И ходил Иоанн за благим Учителем своим, поучаясь исходящей от уст Его премудрости. Он был весьма любим Господом за совершенное незлобие свое и девственную чистоту. Господь почтил его как изряднейшего из числа двенадцати апостолов: он был одним из тех трех ближайших учеников Христовых, которым много раз Господь открывал Свои Божественные тайны. Так, когда Он пожелал воскресить дочь Иаирову, то не позволил идти за Собой никому, кроме Петра, Иакова и Иоанна. Когда на Фаворе Он пожелал показать славу Своего Божества, то взял Петра, Иакова, а также и Иоанна.
И когда Он молился в Гефсиманском саду, то был с Иоанном, ибо сказал ученикам: Седите ту, дондеже шед помолюся тамо. И поемь Петра и оба сына Зеведеева (Мф. 26, 36–37), то есть Иакова и Иоанна. Всюду Иоанн, как возлюбленный ученик, был неотлучно от Христа. А как Он любил Иоанна, видно из того, что тот, как сам Иоанн повествует об этом в своем Евангелии, возлежал на груди Христа, когда на Тайной вечери Он предсказал о Своем предателе и ученики начали переглядываться между собой в недоумении, о ком Учитель говорит. Бе же един от ученик Его возлежа на лоне Иисусове, егоже любляше Иисус. Помяну же сему Симон Петр вопросити, кто убо есть, о немже глаголет; Напад же той на перси Иисусовы, глагола ему: Господи, кто есть предая Тя? (Ин. 13, 23–25). Так любим был Иоанн Господом, что один только мог беспрепятственно возлежать на груди Господней и дерзновенно спросить Его об этой тайне. Но и Иоанн проявил к любившему его Учителю взаимную любовь свою, большую иных апостолов, ибо во время вольных страданий Христа все они, оставив Пастыря своего, бежали, а он один неотлучно смотрел на все мучения Христовы, сердечно Ему сострадая, плача и рыдая с Пречистой Девой Марией, Матерью Господа, и даже не отошел с Нею от пострадавшего за нас Сына Божия до самого креста и смерти Спасителя. За это и был он усыновлен от Господа при кресте Пречистой Девой Марией. Вися на кресте, Господь, видев Матерь и ученика стояща, егоже любляше, глагола Матери Своей: Жено, се сын Твой. Потом же глагола ученику: се Мати твоя. И от того часа поят ю ученик во своя си (Ин. 19, 26–27). И относился он к Ней как к матери своей, со всяким уважением, и служил Ей до честного и славного успения Ее. В день же Ее успения, когда честное и святое тело Божией Матери несли на погребение, святой апостол Иоанн шел перед одром Ее с блистающим, как свет, царским скипетром, который принес Пречистой Деве Архангел Гавриил, возвещая Ей о перенесении Ее с земли на небо.
После успения Пресвятой Девы Богородицы святой Иоанн отправился вместе с учеником своим Прохором в Малую Азию, где выпал ему жребий проповедовать слово Божие. В 50 году по Рождестве Христовом, то есть через два года после успения Богородицы, святой Иоанн все еще пребывал в Иерусалиме, так как в том году присутствовал на
Апостольском соборе, состоявшемся в Иерусалиме. Идя в Малую Азию после 58 года по Рождестве Христовом, святой Иоанн скорбел, так как предвидел напасти на море, которые и предсказал ученику своему Прохору. Случилось, что когда они сели в Иоппии на корабль и начали плавание, в одиннадцатый час дня настала великая буря, а ночью корабль разбился, и все бывшие на нем плавали в волнах морских, держась, кто за что ухватился. В шестой час дня море выбросило всех их с Прохором на берег в пяти поприщах[1] от Селевкии, один только Иоанн остался в море. Много и долго плакал Прохор и пошел в Азию один. На четырнадцатый день пути пришел он к одному селению, у моря лежащему, и остановился здесь для отдыха. И в то время, как он глядел на море и тосковал об Иоанне, вспенившаяся волна морская с великим шумом хлынула на берег и выбросила Иоанна живым. Прохор поднял его с земли, и, обнявшись, они плакали и за все благодарили Бога. Так святой Иоанн четырнадцать дней и ночей пробыл в море и благодатью Божией остался жив. Вошедши в селение, попросили они воды и хлеба и, подкрепившись, отправились в Ефес.
Когда же они вошли в город, их встретила жена по имени Романа (Ромека), известная вплоть до Рима злобой дел своих. Она держала в том городе общие бани и, наняв Иоанна и Прохора, приставила их работать в бане и мучила. Хитростью своей она привлекла обоих в услужение себе: Иоанна поставила поддерживать огонь, а Прохора наливать воду, того и другого на всю их жизнь, и не мало оставались они в толикой беде. Был же в бане той демон, который ежедневно умерщвлял одного из моющихся в ней – юношу или отроковицу.
Когда строилась эта баня и полагалось ее основание, то по бесовскому наваждению вкопали тут живыми юношу и отроковицу; с тех пор и стало совершаться такое убийство. Случилось же в то время пойти в баню некоему отроку по имени Домн, сыну городского старшины Диоскорида. Когда Домн мылся в бане, напал на него бес и удавил его, и был о нем великий плач. Стало это известно всему городу Ефесу; узнав об этом, и сам Диоскорид умер от скорби. Романа же много молилась Артемиде, чтобы та воскресила Домна, и, молясь, терзала тело свое, но ничто не помогало. В то время как Иоанн спрашивал
Прохора о случившемся, Романа, увидев их беседующими, схватила Иоанна и начала наносить ему побои, укоряя и возлагая вину смерти Домна на Иоанна. Наконец, она сказала:
– Если ты не воскресишь Домна, я убью тебя.
Помолившись, Иоанн воскресил отрока. Романа пришла в ужас. Она называла Иоанна богом или сыном Божиим, но Иоанн проповедовал силу Христову и учил веровать во Христа. Затем воскресил он и Диоскорида, и оба они – отец и сын – уверовали во Христа и крестились. И напал на всех людей страх, и дивились они случившемуся.
Одни говорили, что Иоанн и Прохор волхвы, другие же справедливо возражали, что волхвы мертвых не воскрешают. Иоанн изгнал беса из бани, и пребывали они с Прохором в доме Диоскоридовом, утверждая новопросвещенных в вере и уча их добродетельной жизни.
В одно время случился в Ефесе праздник Артемиде, и весь народ в белых одеждах праздновал, торжествуя и ликуя при храме Артемидином; против же храма стоял идол той богини. И вот Иоанн, войдя на высокое место, стал близ идола и громогласно обличал слепоту язычников, что они не знают, кому покланяются и вместо Бога почитают беса. Народ же исполнился за это ярости и бросал в Иоанна камнями, но ни один из камней не попал в него: наоборот, камни побивали самих же бросавших их. Иоанн, воздев руки к небу, начал молиться – и тотчас настала на земле жара и зной великий, и из множества людей попадало до 200 человек. Все они умерли, а прочие едва пришли в себя от страха и умоляли Иоанна о милости, ибо ужас и трепет напали на них. Когда же святой Иоанн помолился Богу, все умершие воскресли и припали все к Иоанну и, уверовав во Христа, крестились. Там же, на некотором месте, называемом Тихи, Иоанн исцелил расслабленного, лежавшего двенадцать лет. Исцеленный прославил Бога.
После того, как святым Иоанном совершены были многие другие знамения и слух о чудесах его распространился повсюду, бес, пребывавший в капище Артемидином, боясь, что он будет низложен Иоанном, принял на себя образ воина, сел на видном месте и горько плакал. Проходящие мимо спрашивали его, откуда он и отчего так сильно плачет. Он же говорил:
– Я из Кесарии Палестинской, начальник над темницами; повелено мне было стеречь двух волхвов, из Иерусалима пришедших, Иоанна и Прохора, которых по причине множества их злодеяний осудили на смерть. Утром они должны были погибнуть лютой смертью, но волхованием своим ночью убежали из темничного заключения, а я из-за них впал в беду, так как князь хочет погубить меня вместо них. Я умолил князя, чтобы он пустил меня преследовать их, и вот я слышу, что те волхвы находятся здесь, но не имею никого, кто бы помог мне поймать их.
Сборник – Житие и акафист святому Апостолу и Евангелисту Иоанну Богослову
Сборник – Житие и акафист святому Апостолу и Евангелисту Иоанну Богослову краткое содержание
Житие и акафист святому Апостолу и Евангелисту Иоанну Богослову – читать онлайн бесплатно ознакомительный отрывок
Житие и акафист святому Апостолу и Евангелисту Иоанну Богослову
Житие и чудеса святого Апостола и Евангелиста Иоанна Богослова
Память святого апостола и евангелиста Иоанна Богослова совершается 8/21 мая, 30 июня/13 июля и 26 сентября/8 октября
Святой апостол и евангелист Иоанн Богослов был сыном Зеведея и Саломии, дочери Иосифа Обручника. Родиной святого Иоанна Богослова была Вифсаида. Родители его были люди благочестивые, жившие ожиданием Мессии. Еще в отрочестве они обучили Иоанна закону Моисееву. С детства же святой Иоанн был помощником отцу своему в его трудах по рыболовству и торговле. Товарищами и единомышленниками Иоанна были жители той же Вифсаиды святые братья Петр и Андрей, впоследствии также святые апостолы. Когда вышел на проповедь святой Иоанн Креститель, все эти благочестивые юноши охотно сделались его учениками, хотя тогда еще не оставили ни своего дома, ни своих занятий. Все это последовало, когда Господь сделал их Своими учениками, когда Господь наш Иисус Христос, ходя у моря Галилейского, избирал Себе из рыбаков апостолов и уже призвал двух братьев, Петра и Андрея, увидел других братьев, Иакова Зеведеева и Иоанна, починявших сети свои в лодке с отцом их Зеведеем, и призвал их. Тотчас, оставив лодку и отца своего, они пошли за Иисусом Христом. Благочестивые родители не препятствовали ни Иоанну, ни Иакову сделаться учениками Божественного Учителя.
При своем призвании святой Иоанн назван был от Господа «сыном громовым», потому что богословие, как гром, должно было слышаться во всем мире и наполнять всю землю. И ходил Иоанн за благим Учителем своим, поучаясь исходящей от уст Его премудрости. Он был весьма любим Господом за совершенное незлобие свое и девственную чистоту. Господь почтил его как изряднейшего из числа двенадцати апостолов: он был одним из тех трех ближайших учеников Христовых, которым много раз Господь открывал Свои Божественные тайны. Так, когда Он пожелал воскресить дочь Иаирову, то не позволил идти за Собой никому, кроме Петра, Иакова и Иоанна. Когда на Фаворе Он пожелал показать славу Своего Божества, то взял Петра, Иакова, а также и Иоанна.
И когда Он молился в Гефсиманском саду, то был с Иоанном, ибо сказал ученикам: Седите ту, дондеже шед помолюся тамо. И поемь Петра и оба сына Зеведеева (Мф. 26, 36–37), то есть Иакова и Иоанна. Всюду Иоанн, как возлюбленный ученик, был неотлучно от Христа. А как Он любил Иоанна, видно из того, что тот, как сам Иоанн повествует об этом в своем Евангелии, возлежал на груди Христа, когда на Тайной вечери Он предсказал о Своем предателе и ученики начали переглядываться между собой в недоумении, о ком Учитель говорит. Бе же един от ученик Его возлежа на лоне Иисусове, егоже любляше Иисус. Помяну же сему Симон Петр вопросити, кто убо есть, о немже глаголет; Напад же той на перси Иисусовы, глагола ему: Господи, кто есть предая Тя? (Ин. 13, 23–25). Так любим был Иоанн Господом, что один только мог беспрепятственно возлежать на груди Господней и дерзновенно спросить Его об этой тайне. Но и Иоанн проявил к любившему его Учителю взаимную любовь свою, большую иных апостолов, ибо во время вольных страданий Христа все они, оставив Пастыря своего, бежали, а он один неотлучно смотрел на все мучения Христовы, сердечно Ему сострадая, плача и рыдая с Пречистой Девой Марией, Матерью Господа, и даже не отошел с Нею от пострадавшего за нас Сына Божия до самого креста и смерти Спасителя. За это и был он усыновлен от Господа при кресте Пречистой Девой Марией. Вися на кресте, Господь, видев Матерь и ученика стояща, егоже любляше, глагола Матери Своей: Жено, се сын Твой. Потом же глагола ученику: се Мати твоя. И от того часа поят ю ученик во своя си (Ин. 19, 26–27). И относился он к Ней как к матери своей, со всяким уважением, и служил Ей до честного и славного успения Ее. В день же Ее успения, когда честное и святое тело Божией Матери несли на погребение, святой апостол Иоанн шел перед одром Ее с блистающим, как свет, царским скипетром, который принес Пречистой Деве Архангел Гавриил, возвещая Ей о перенесении Ее с земли на небо.
После успения Пресвятой Девы Богородицы святой Иоанн отправился вместе с учеником своим Прохором в Малую Азию, где выпал ему жребий проповедовать слово Божие. В 50 году по Рождестве Христовом, то есть через два года после успения Богородицы, святой Иоанн все еще пребывал в Иерусалиме, так как в том году присутствовал на
Апостольском соборе, состоявшемся в Иерусалиме. Идя в Малую Азию после 58 года по Рождестве Христовом, святой Иоанн скорбел, так как предвидел напасти на море, которые и предсказал ученику своему Прохору. Случилось, что когда они сели в Иоппии на корабль и начали плавание, в одиннадцатый час дня настала великая буря, а ночью корабль разбился, и все бывшие на нем плавали в волнах морских, держась, кто за что ухватился. В шестой час дня море выбросило всех их с Прохором на берег в пяти поприщах[1] от Селевкии, один только Иоанн остался в море. Много и долго плакал Прохор и пошел в Азию один. На четырнадцатый день пути пришел он к одному селению, у моря лежащему, и остановился здесь для отдыха. И в то время, как он глядел на море и тосковал об Иоанне, вспенившаяся волна морская с великим шумом хлынула на берег и выбросила Иоанна живым. Прохор поднял его с земли, и, обнявшись, они плакали и за все благодарили Бога. Так святой Иоанн четырнадцать дней и ночей пробыл в море и благодатью Божией остался жив. Вошедши в селение, попросили они воды и хлеба и, подкрепившись, отправились в Ефес.
Когда же они вошли в город, их встретила жена по имени Романа (Ромека), известная вплоть до Рима злобой дел своих. Она держала в том городе общие бани и, наняв Иоанна и Прохора, приставила их работать в бане и мучила. Хитростью своей она привлекла обоих в услужение себе: Иоанна поставила поддерживать огонь, а Прохора наливать воду, того и другого на всю их жизнь, и не мало оставались они в толикой беде. Был же в бане той демон, который ежедневно умерщвлял одного из моющихся в ней – юношу или отроковицу.
Когда строилась эта баня и полагалось ее основание, то по бесовскому наваждению вкопали тут живыми юношу и отроковицу; с тех пор и стало совершаться такое убийство. Случилось же в то время пойти в баню некоему отроку по имени Домн, сыну городского старшины Диоскорида. Когда Домн мылся в бане, напал на него бес и удавил его, и был о нем великий плач. Стало это известно всему городу Ефесу; узнав об этом, и сам Диоскорид умер от скорби. Романа же много молилась Артемиде, чтобы та воскресила Домна, и, молясь, терзала тело свое, но ничто не помогало. В то время как Иоанн спрашивал
Святому апостолу и евангелисту Иоанну Богослову
Святому апостолу и евангелисту Иоанну Богослову
Молитва первая
О, великий апостоле, евангелисте громогласный, Богослове изящнейший, тайновидче неизреченных откровений, девственниче и возлюбленный наперсниче Христов Иоанне! Приими нас, грешных, под твое сильное заступление прибегающих. Испроси у Всещедраго Человеколюбца Христа Бога нашего, Иже пред очесы твоими Кровь Свою за ны, непотребныя рабы Своя, излиял есть, да не помянет беззаконий наших, но да помилует нас и сотворит с нами по милости Своей: да дарует нам здравие душевное и телесное, всякое благоденствие и изобилие, наставляя нас обращати оная во славу Его, Творца, Спасителя и Бога нашего, по кончине же временныя жизни нашея от немилосердных истязателей на воздушных мытарствах да избавит нас, и тако да достигнем, тобою водимии и покрываемии, Горняго онаго Иерусалима, егоже славу ты во откровении зрел еси, ныне же нескончаемыя радости наслаждаешися. О великий Иоанне! Сохрани вся грады и страны христианския, храм сей, служащих и молящихся в нем, от глада, губительства, труса и потопа, огня и меча, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани; избави нас от всякия беды и напасти и молитвами твоими отврати от нас праведный гнев Божий, и Его милосердие нам испроси, да вкупе с тобою сподобимся прославляти в невечернем дни пресвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Молитва вторая О, великий и всехвальный апостоле и евангелисте Иоанне Богослове, наперсниче Христов, теплый наш заступниче и скорый в скорбех помощниче! Умоли Господа Бога даровати нам оставление всех прегрешений наших, елика согрешихом от юности нашея во всем житии нашем делом, словом, помышлением и всеми нашими чувствы; во исходе же душ наших помози нам, грешным (имена) , избавитися от воздушных мытарств и вечнаго мучения, да твоим милостивным предстательством прославляем Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитва третья
О, великий и непостижимый Боже! Се на умоление Тебе предлагаем святого Иоанна, егоже Ты сподобил еси неизреченных откровений, приими о нас ходатайство, даруй нам исполнение прошений наших во славу Твою, паче же соверши нас духовным совершенством к наслаждению, жизни нескончаемыя в Небесных Твоих обителях! О Небесный Отче, создавый вся Владыко, Всесильный Царю! Коснися благодатию сердец наших, да, растаявше, яко воск, пролиются пред Тобою и бренная тварь духовна сотворится в честь и славу Твою, и Сына Твоего, и Святаго Духа. Аминь.
Тропарь на преставление апостола Иоанна Богослова
Тропарь, глас 2
Апостоле, Христу Богу возлюбленне, ускори избавити люди безответны: приемлет тя припадающа, иже падша на перси приемый Егоже моли, Богослове, и належащую мглу языков разгнати, прося нам мира и велия милости.
Кондак, глас 2 Величия твоя, девственниче, кто повесть? Точиши бо чудеса и изливаеши исцеления, и молишися о душах наших, яко Богослов и друг Христов.
Величание
Величаем тя, апостоле Христов и Евангелисте Иоанне Богослове, и чтем болезни и труды твоя, имиже трудился еси во благовестии Христове.
Акафист апостолу Иоанну Богослову
Кондак 1
Избранный Господем от мрежей рыбарских на проповедь Евангелиа и от ловли рыб на уловление человеков во свет истиннаго боговедения, великий апостоле, учениче, друже и наперсниче Христов, моли единаго истиннаго Человеколюбца, Егоже ты приискренне возлюбил еси, да помилует нас, ищущих твоего к Нему предстательства и зовущих ти: Радуйся, Иоанне апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Икос 1 Ангельских сил и всякия твари Творца, Владыку и Господа, восприемшаго плоть нашу и явльшагося на земли спасения нашего ради, узрев ходяща при мори Галилейстем и взывающа тя со братом твоим, Иоанне блаженне, в звание апостольства, оставль мрежи рыбарския и отца твоего в корабли, неуклонно оттоле последовал еси стопам Спасителевым. Сего ради вопием ти сице: Радуйся, любве ради ко Христу отца по плоти оставивый; радуйся, Христом Небеснаго Отца обретый. Радуйся, мир и вся его прелести презревый; радуйся, небесная благая в воздаяние получивый. Радуйся, плоть духу совершенно поработивый; радуйся, дух твой Сладчайшему твоему Учителю Иисусу покоривый. Радуйся, Иоанне апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 2 Видя Христос Господь непорочную чистоту твоего сердца, плотскими сластьми не омраченную, суди тебе достойна быти зрения таинственных откровений, яко да, проницая во глубину богословия, возможеши проповедати тое во услышание всего мира. Сего ради «сын громов» от Господа наречен был еси и Тому возопил еси: Аллилуиа.
Икос 2 Разумом истиннаго богопознания озаряя твою душу, шествовал еси вослед Благаго Учителя твоего, поучаяся из уст Его исходящей премудрости, и совершеннаго ради твоего незлобия и девственнаго целомудрия был еси возлюблен Христом Господом твоим. Услыши убо ны, воспевающия ти сице: Радуйся, незлобия рачителю; радуйся, девства и чистоты хранителю. Радуйся, любве к Богу и ближним учителю, радуйся, добрых нравов наставниче. Радуйся, смиренномудрия зерцало; радуйся, Божественныя благодати светило. Радуйся, Иоанне апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 3 Силу Божества Христова, сокрытую под облаком немощнаго человеческаго естества познал еси явно, егда Господь наш, воскрешая дщерь Иаирову и последи преображаяся на Фаворе, сподоби тя со инема двема ученикома свидетеля быти таковых преславных чудес. Увидев же, яко Христос есть Бог истинный, из глубины сердца твоего воззвал еси Ему: Аллилуиа.
Икос 3 Имея велие дерзновение к возлюбившему тя Христу Сыну Божию, возлегл еси на персех Его при совершении Тайныя Вечери, и егда прорицаше Господь о предателе Своем, тогда един ты дерзнул еси вопросите о имени его. Сего ради вопием ти: Радуйся, возлюбленный Христов учениче; радуйся, присный Его друже. Радуйся, невозбранно на персех Господних возлежавый; радуйся, дерзновенно о имени предающаго вопросивый. Радуйся, паче иных ко Христу ближайший; радуйся, словеса Господня, якоже сокровище многоценное, слагавый в сердце своем. Радуйся, Иоанне апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 4 Буря ярости и злобнаго неистовства жестокосердых и неблагодарных иудеев, егда воста на Христа Сына Божия, тогда вси ученицы Его, страхом объяти бывше, бежаша; но ты, любовь крепльшую к Нему имея, даже до Креста и смерти не отступил еси от Него, на вся муки Христовы взирая и соболезнуя сердцем Деве Матери Божией, плачущей и рыдающей. Удивляяся же крайнему милосердию и долготерпению Божию, взывал еси к Пострадавшему за род человеческий: Аллилуиа.
Икос 4 Вися на Кресте пригвожденный за грехи наша Спас мира и видев тя и Матерь Свою предстоящия, сына тя Преблагословенней Деве Богородице вдал есть, глаголя Ей: «Жено, се сын Твой, – и тебе паки: – Се Мати твоя». Мы же, дивящеся любви Христове, на тебе явленней, воспеваем сице: Радуйся, сын Божия Матере быти сподобивыйся; радуйся, того ради наипаче ко Христу, яко некиим духовным родством, присвоивыйся. Радуйся, Матери Божией достойно послуживый; радуйся, Сию, якоже матерь свою, во всякой чести у себя имевый. Радуйся, и во Успении честное и святое Ея тело ко гробу проводивый; радуйся, со блистающеюся райскою ветвию, Архангелом Гавриилом принесенною, одру Ея предшедый. Радуйся, Иоанне апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 5 Боготечная звезда явился еси во Асии, отшед в ню на проповедание слова Божия, якоже жребием указася тебе. Но на пути твоем попусти Господь быти тебе ввержену в море: благодать же Божия, всегда с тобою пребывающая, сохрани тя в водах морских жива, и по четыредесятих днех повеле волне морстей, да воспенившися извержет тя на брег. Егда же узре сия ученик твой Пpoхор, уже много плакавый о кончине твоей, велиим гласом воззва чудодействующему Богу: Аллилуиа.
Икос 5 Видевше ефесстии жителие преславное чудо, тобою сотворенное, егда отрока Домна, умерщвленнаго от беса, молитвою твоею воскресил еси, воспеша велегласно силу Бога, тобою им проповеданнаго, и избавльшеся от гнуснаго идолослужения, взываху тебе сице: Радуйся, истиннаго Бога служителю; радуйся, бесов прогонителю. Радуйся, мертвецы силою Христовою оживляяй; радуйся, тою жизнь и здравие людем возвращаяй. Радуйся, помраченныя умом к Свету Истины призываяй; радуйся, правыя веры просвещением к добродетели наставляяй. Радуйся, Иоанне апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 6 Проповедник богоносный слова Божия во Ефесе был еси, и усердствуя о распространении благодати евангельския, утверждал еси твое учение знаменьми великими и чудными, капище же Артемидино единою молитвою низпровергл еси, да зряще сие, язычницы познают Единаго Бога, Емуже мы вопием: Аллилуиа.
Икос 6 Возсия во Ефесе, якоже солнце, свет веры Христовы, тобою проповеданныя, егда злочестивый Дометиан воздвиже гонение на христианы; тогда и тебе, яко усерднаго исповедника имене Христова, посла епарх в Рим связана, идеже и претерпел еси страшная мучения. Тех ради благочестно возглашаем ти сицевая: Радуйся, Христова ради исповедания биенный; радуйся, чашу смертоноснаго яда невредно испивый. Радуйся, в котле елеа кипящаго не сваривыйся; радуйся, силою Христовою в лютых мучениих цел сохранивыйся. Радуйся, твоим невреждением кесаря, мучащаго тя, устрашивый; радуйся, сим же народ о величествии Бога, от христиан почитаемаго, уверивый. Радуйся, Иоанне апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 7 Егда узре мучитель, яко и лютейшия муки, яже от него претерпел еси, не возмогоша умертвити тебе, тогда, возмнев тя безсмертна быти, во остров Патмос на изгнание осуждает. Ты же, повинуяся Промыслу Божию, тако благоволившему, благодарственно воспевал еси Богу, вся во благое устрояющему: Аллилуиа.
Икос 7 Новая чудеса показал еси язычником, ища обратити их ко спасителъней вере Христове, егда пловущу ти во изгнание твое, повелением твоим отрока утопшаго море на корабль жива изверже, буря укротися, вода сланая в сладкую претворися, воин от чревнaго недуга исцелися, и по пришествии твоем в Патмос, бес пытливый, будущая прорицавый, из одержимаго им изгнася. Тогда вси зрящии таковая дивная знамения, тобою совершаемая, прихождаху к познанию Триипостаснаго Бога и крещахуся. Мы же тя ублажаем тако: Радуйся, морю и бури повелеваяй; радуйся, сатанинския духи от человек изгоняяй. Радуйся, болезни единым словом исцеляяй; радуйся, всем в нуждах помощь подаваяй. Радуйся, чудесы твоими идолопоклонник удививый; радуйся, учением твоим неверныя во истинней вере утвердивый. Радуйся, Иоанне апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 8 Странно бе видети жрецем Аполлоновым, яко храм бога их и вся бывшия в нем идолы ты единым словом на землю низпровергл еси. Чудящеся убо о сем и ярящеся на таковое твое дерзновение, идоша к волхву некоему, велию силу от сатаны в себе имевшему, просяще его, да отмстит безчестие бога их; он же, слеп сый душею, не ведая силы, в тебе обитающия, покушашеся привидении различными тебе устрашити и на тя народ подвигнути: обаче сам окаянный погрузися в море и тамо погибе, безсильным бывшим бесом спасти его, ты бо воспретил еси им именем Иисуса Христа Сына Божия, Егоже прослави народ, чудесе свидетель, воспев: Аллилуиа.
Икос 8
Весь исполнен быв любве Божественныя, явился еси вместилище даров Святаго Духа: будущая прорицал еси, отстоящая, яко близ сущая, возвещал еси, недужныя исцелял еси, жене игемона на острове Патмосе, в болезни рождения страждущей, едва на праг дому ея вступив, облегчение даровал еси. Приими убо от нас, грешных, похвалы сицевыя: Радуйся, благодати Божия вместилище; радуйся, Духа Святаго обиталище. Радуйся, реко, чудоточная цельбоносныя в болезнех силы; радуйся, источниче наставлений, приводящих к познанию правыя веры.
Радуйся, коварства лукаваго сатаны обличаяй; радуйся, верныя от козней его защищаяй. Радуйся, Иоанне апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 9 Всякое беззаконие истребляя ревностно от среды людей, к нимже послан был еси, обличил еси прельщение идолопоклонников, иже почитаху беса, во образе волка превелика людем являвшегося, и многия от них к вере Христове привел еси: таже капище Вакхово молитвою твоею разрушил еси, и волхва Нукиана вкупе с домашними его к покаянию чудесы твоими обратил еси. Тии же, от греха ко спасению обратившеся, немолчно взываху Богу: Аллилуиа.
Икос 9 Ветийство мудрости человеческия не возможет изрещи, ниже ум плотскаго человека постигнута, яже ты возвестил еси нам о безначальнем бытии Триипостаснаго Бога: подобно бо Моисею, во громех и блистаниих на горе приял еси от Бога тайну богословия и возгласил еси миру, яко в начале бе Слово, Отцу искони неразлучное и всему сущему виновное, имущее Свет Жизни, егоже тьма не может объяти. Озаряеми таковым облистанием света Божественныя Истины, почитаем тя яко таинника Безначальныя Троицы и воспеваем тя яко Богослова совершеннейшаго: Радуйся, орле, воспаривый до самаго огнеобразнаго Престола Божия; радуйся, трубо, возвестившая миру Предвечнаго и Безначальнаго Бога. Радуйся, человечество и Божество Христово нам изьясняяй; радуйся, дивная словеса и наставления Господня во Евангелии твоем нам возвещаяй. Радуйся, любви делом и истиною нас научаяй; радуйся, пребывающим в любви пребывание в них Бога обещаваяй. Радуйся, Иоанне апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 10 Спасти хотя души человеческия, всяко поучал еси люди веровати во Христа Сына Божия, имети совесть незазорну и любити друг друга, да возмогут не токмо зде, но и в селениих праведных воспети лепотно Всемогущему Богу: Аллилуиа.
Икос 10 Стены Горняго Иерусалима узрев во откровении, возвестил еси нам, яже тамо видел еси и яже имут быти до скончания мира, сказуя нам сие иносказательными словесы, яже может разумети токмо ум, имеяй мудрость. Удивляющееся таковому дару пророчествия, тебе от Бога дарованному, воспеваем тя сице: Радуйся, познанием Сущаго и Иже бе и Грядущаго превозшедый естество человеческое; радуйся, вместилище таинств, невместимых человеческим умом, бывый. Радуйся, неизреченная Божия откровения узревый; радуйся, сия верным преподавый. Радуйся, радости святых еще в жизни сей познавый; радуйся, оными ныне в преизбыточествии наслаждаяйся. Радуйся, Иоанне апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 11 Пение благодарственное принесе тебе, святый апостоле Иоанне, христианин, иже в нищету пришед и не имый чим воздати своим заимодавцем, во отчаяние впаде и искаше сам себе умертвити; ты же, проповедник любве ко ближним сый, желая избавити того от временныя и вечныя смерти, крестным знамением сено во злато претворил еси и сие тому вручил еси, да сим златом и долги отдаст заимодавцем, и дом свой пропитает, Богу же, тобою его облагодетельствовавшему, да поет: Аллилуиа.
Икос 11 Светозарная душа твоя, достигши в меру возраста совершеннаго, познала есть приближение времене, егда подобает тленному наследити обещанное нетление и смертному обещанное безсмертие. Скончавая убо земное житие твое, повелел еси учеником твоим землею покрыти до верха тело твое; слышавше же о сем, сущии во граде братия приидоша ко гробу твоему и, откопавше, ничтоже в нем обретоша. Темже познавше, яко изменение твое сотворися не обычным человеческим смертным успением, воспеша тебе тако: Радуйся, орле, обновивый юность твою приближением к Солнцу Славы Божия; радуйся, таковым изменением превозшедый вся уставы естества человеческаго. Радуйся, по обетованию Благаго Учителя твоего возседый на единем от дванадесяти престолов; радуйся, творяй на том суд и правду посреде людей Божиих Израиля. Радуйся, наслаждаяйся лицезрением Сладчайшаго Иисуса, к Немуже на перси прежде Его страсти и Воскресения возлегл еси; радуйся, от Его милосердия ходатайствуяй нам вся благая. Радуйся, Иоанне апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 12 Благодать дана бысть от Бога месту тому, идеже тело твое земли предано бяше, да испускает в день погребения твоего тонкий прах на исцеление болящим, показуя сим чудом, како прославляет Бог любящия Его, да вси, зряще сие, непрестанно сердцем и усты во дни и в нощи вопием Ему: Аллилуиа.
Икос 12 Поюще труды твоя во апостольстве и чудеса и исцеления, яже источал еси, и источаеши благодатию Духа Святаго, в тебе обитающаго, восхваляем Бога, даровавшаго нам таковаго путеводителя, наставляющаго нас на путь спасения и милосердующаго о немощех наших. Приими убо от нас, святый апостоле, похвалы сицевыя: Радуйся, благовестниче веры Христовы усерднейший; радуйся, учителю Церкве Христовы изряднейший. Радуйся, богословов начало и основание; радуйся, Божественных Тайн возвестителю. Радуйся, девствующих образе и целомудрия правило; радуйся, всех верных, ко твое му заступлению прибегающих, скорый помощниче и покровителю. Радуйся, Иоанне апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 13
О, преславный и всехвальный апостоле и евангелисте, наперсниче Христов возлюбленный Иоанне! Твоим всесильным ходатайством ко Всеблагому твоему Учителю и нашему Владыце и Господу испроси нам вся благая временная и вечная и христианскую кончину жития нашего, да с тобою и со ангельскими лики в селении праведных воспоем Триипостасному Богу: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1.)
Данный текст является ознакомительным фрагментом.
Акафист апостолу и евангелисту Иоанну Богослову: текст, для чего читают

- Главная
- История
- Святыни Храма
- Иконы Храма
- Устройство Храма
- Фото
- Проповеди
- Видео
- Контакты

|
|